home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Kao sto smo nedavno i najavili novi Suzukijev model SX4 stigao je na nase trziste. Radi se o manjem gradskom (polu)terencu sa pogonom samo na prednje tockove ili po zelji sa integralnim 4WD pogonom. Auto je napravljen u saradnji sa italijanskim Fiatom ( njihova verzija se zove Fiat Sedici ) a zajedno se proizvode u Suzukijevoj fabrici u susednoj Madjarskoj. Bez obzira na kompaktne dimenzije ( DxSxV 4100mm x 1500mm x 1555mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2,5 metra ) koje omogucavaju lako probijanje kroz grad, SX4 nudi prilicno prostranu i prakticnu kabinu sa prtljaznikom od 270 litara koji se obaranjem zadnje klupe povecava na 625 litara. Sve varijante SX4 imaju serijski ABS kocnice, klimu, servo volan, radio sa CD-plejerom i sl. Na raspolaganju su 2 benzinca i jedan dizel motor. Osnovna benzinska 1,5 litarska varijanta sa 75Kw/100KS i pogonom na prednje tockove kosta 14900 evra sa PDV-om. Postize maksimalnu brzinu od 175 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi uz prosecnu potrosnju od 6,8 litara goriva na 100 km po tvrdnji same fabrike. Najskuplja je dizel verzija za motorom od 1,9 litara sa 88Kw/120KS i 4WD pogonom a koju treba platiti 23490 evra sa PDV-om.





Tjuner MS Design, poznat i po doradama Fordova, poradio je na izgledu Fiatovog uspesnog predstavnika u B segmentu, Grande Puntu. Za atraktivniji i izrazajniji izgled ovog modela brinu se nova agresivnija i resetkasta prednja maska ofarbana u crno i po ugledu na serijsku sportsku Fiat Pandu 100HP a ovakvo resenje izgleda prednjeg kraja trebao bi imati i buduci Fiat Grande Punto u sportskoj Abarth verziji o kome smo nedavno pisali. U MS Designu su dodali i manji spojler ( vise je to krilce ) na dnu prednjeg branika za poboljsanje aerodinamicnosti i stabilnosti, kao i pragove sa strane vozila. Tu je i diskretni zadnji krovni spojler, novi tockovi originalnog dizajna, spusteno ogibljenje i novi zavrsetak izduvne cevi. Ceo auto je ofarban u atraktivnu kombinaciju bele boje karoserije sa kontrastom u pomenutoj masci crne boje kao i u crnoj traci koja se proteze celom duzinom automobila i retrovizorima takodje u crnoj boji. Nema podataka o eventualnim doradama na motoru. Ceo paket kosta 3250 evra. Da vidite i nije mnogo. "Samo" 13 prosecnih plata u Srbiji...



U Zastavi pripremaju prvu ovogodisnju isporuku modela 128 u rasklopljenom stanju, za izvoz u Egipat. Uvoznik je firma Jugo Misir trade, a vozila montira  drzavna fabrika El Nasko ( u pitanju je CKD montaza ). Do kraja narednog meseca u ovu africku zemlju treba da bude otpremljeno 240 vozila i izvesna kolicina rezervnih delova, u ukupnoj vrednosti od oko 690000 dolara.
Kako kaze Dragan Lazic, rukovodilac proizvodnje za Egipat, u Zastavi ocekuju dolazak predstavnika egipatskog uvoznika, kada bi trebalo da budu usaglaseni i detalji ovogodisnje saradnje dva poslovna partnera. Na slici egipatska verzija Zastave 128.



 

Kao sto je poznato, ulaskom Rumunije u EU od 1. januara ove godine, prestao je da vazi sporazum izmedju Srbije i Rumunije o uvozu Dacije u nasu zemlju bez placanja carine. Tako su automobili ove marke od pocetka godine trebali da poskupe za pozamasnih 20 odsto na ime placanja carine ali novi uvoznik ( umesto Integra Motorsa sada je to Renault-Nissan Srbija ) se potrudio da se cene odrze na prihvatljivom nivou. Bar sto se tice benzinskih verzija. Tako sada najjeftiniji Logan Base sa 1,4 litarskim benzincem od 75 konja kosta 7150 evra sa PDV-om ( ranije okruglo 7000 ), sledi Logan 1,4 Preference sa cenom od 7953 evra pa Logan 1,6 Laureate sa 90 konja i cenom od 9525 evra sa PDV-om. Treba obratiti paznju da je varijanta 1,4 Laureate ( sa ABS-om i klimom u serijskoj opremi ) cak i pojeftinila !! Umesto 9350 sad je treba platiti 9137 evra sa PDV-om !  Nova i najekskluzivnija verzija Logana sa oznakom 1,6 16v Prestige sa 105KS i bogatom opremom kosta 10260 evra. Toliko o pozitivnim stranama novih cena. Sada cene za dizel verzije koje su osetno poskupele i to ne toliko zbog carine koliko zbog prelaska na Euro4 motor. Umesto 9100 evra za najjeftiniju varijantu, sada treba platiti svih 10590 evra sa PDV-om ! To je Logan 1,5 DCi Preference. Jos je skuplja varijanta Logan 1,5 Dci Laureate sa cenom od 12498 evra sa PDV-om. Koliko ce nove cene uticati na potraznju za Loganom pokazace vreme.



Nova Ford Fiesta

25 Jan 2007 - 00:19 Top secret Link

Na slikama je nova Ford Fiesta onakva kakva bi trebala biti i u konacnoj varijanti a koja ce biti predstavljena u martu sledece godine na salonu u Zenevi. Po izgledu nova Fiesta ce biti dizajnerski toliko privlacna koliko je sadasnji model konzervativan. Dakle izuzetno atraktivan dizajn za ovako mali auto a sve u novom Fordovom dizajnerskom kinetickom stilu. Prednji deo izgleda kao umanjena verzija nove varijante C-MAX-a narocito u predelu svetala, maske, haube i branika. Nova Fiesta koristi Fordovu najnoviju B2xx platformu na kojoj ce nastati i nova Mazda 2 sa kojom ce deliti najvaznije komponente ali ce proizvodnja Fieste biti organizovana u Nemackoj dok ce Mazda2 silaziti sa traka u Japanu a ne vise u Spaniji kao dosadasnji model. Osim novog izgleda Fiesta ce porasti u svim smerovima da bi mogla da uhvati konkurenciju koja je po dimemzijama odavno presla 4 metra duzine. Naravno vece dimenzije znace i prostraniju kabinu i veci prtljaznik. Ono sto je dosad najvise zamerano Fiesti jeste upravo bleda unutrasnjost; prosto receno monoton dizajn i krta plastika iz prethodnika na novom modelu nece imati sta da traze. Za bezbednost ce se brinuti najnovija generacija EBD sistema i Traction Control-a kao i paket vazdusnih jastuka ukljucujuci i onaj za glave putnika. Za pocetak Fiesta ce na raspolaganju imati 5 motora : 3 benzinca od 1,3, 1,6 i 1,8 litarski duratec Sci i 2 dizelasa i to 1,4 i 1,6 litarski TDCi koji su razvijeni zajedno sa Peugeotom. Nesto kasnije u ponudi ce se naci i sportska ST varijanta sa 170 konja iz 1,6 litarskog motora sto je ipak manje od Opel Corse OPC sa 192 konja i Renaulta Clio-a RS197 sa 197KS. Na platformo nove Fieste nastace novi Fusion koji bi trebalo da ponese novo ime B-MAX a koji ce konkurisati Nissanu Note i Skodi Roomster. Ova nova platforma B2xx ce cak biti iskoriscena i u SAD-u za manji auto nazvan Ecosport. I tu nije kraj. Govori se da i Volvo kao deo Fordove grupacije takodje razmislja o malom modelu sa svojim znakom na osnovi ove nove Fieste.



Edag LUV

25 Jan 2007 - 00:18 Concept cars Link

Edag je nemacka kompanija za dizajn i inzenjering a na salonu u Zenevi pocetkom marta ( tacnije 7. marta ) pokazace javnosti svoj najnoviji koncept i to kakav ! Vec svojom duzinom od 5,7 metara ( sirina 2 metra a visina 1,8 metra ) koncept sa imenom LUV ( Luxury Utility Vehicle ) pokazuje da su mu ciljna grupa kupci koje ne traze obicno prevozno sredstvo i koji znaju da cene jedinstven i izrazajan izgled. Sam auto je neka vrsta pick-up-a sa 4 vrata i 5 sedista sa platformom pozadi za pomoc pri ubacivanju tereta. Dakle LUV koji sa svojom originalnoscu, velicinom pa i elegancijom, predstavja nesto izmedju, novi tip vozila za kupce koji traze nasto drugo sto kod drugih marki ne mogu naci. Ceo projekat od praznog papira pa do vozila spremnog za voznju, uradjen je za samo 3 meseca a Edag upravo trazi potencijalne partnere za proizvodnju manje serije. Podataka o motoru koji pokrece ovu grdosiju, nazalost za sada nema.    



Iza ovog poduzeg imena krije se "obicni" Clio197 RS ali u specijalnom izdanju kojim se obelezava predstavljanje novog Renaultovog bolida Formule 1 za sezonu 2007. sa imenom R27 pa i ova verzija Clia197 RS ima ono R27 u imenu. Publika ce ovaj posebni Clio imati prilike da vidi na salonu u Zenevi pocetkom marta. Kao i Clio197 RS i ovaj Clio197 RS Team F1 R27 napravljen je u Renault Sport-u a cast da otkriju ovaj model imace naravno vozaci Renaultovog F1 tima. U odnosu na serijski Clio197 RS ova verzija ne donosi povecanje snage 2,0 litarskog 4-cilindrasa pa tako i dalje razvija 197KS. Ali zato su doterani ogibljenje, dodati novi tockovi od 17 inca, auto je ofarban u zutu Sirius boju a unutrasnjost je dobila Recaro sedista kao standardni deo opreme ove edicije. Sve to treba da pruzi uzitak sportske voznje srecnim vlasnicima.



Novi Mercedes E klase

25 Jan 2007 - 00:15 Top secret Link

Iako je do prezentacije nove E klase iz Mercedesa ostalo jos dve godine ( to ce biti najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2009. godine ), vec sada mozemo sa prilicnom sigurnoscu prognozirati izgled te nove limuzine sa fabrickom oznakom W212. Slika koju objavljujemo je nastala na osnovu zamaskiranih prototipova uhvacenih ovih dana koji vrse putna ispitivanja. Mercedes napusta nepouzdane SBC kocnice i vraca konvecionalne s tim sto ce se opcionalno nuditi i keramicki diskovi za skuplje modele poput AMG verzija. Naravno nova generacija E klase je veca po dimenzijama od prethodne, a sa S klase ce, osim tehnickih i bezbedonosnih elemenata, preuzeti i detalje dizajna ali ne toliko da bi se okarakterisala prosto kao mala S klasa kao sto se to desilo sa upravo predstavljenom novom C klasom. U oci upada povecana prednja maska i dupla svetla kao i dosad ali ne vise toliko elipsastog oblika. Zbog ovakvog dizajna prednjeg dela ispada da lici previse na Lexus-ove novije modele sto je ironicno buduci da je upravo Lexus pozanat po kopiranju Mercedesa ! Od motora se pominju V6 i V8 agregati kao i dosad i AMG verzija E63 sa V8 motorom od 6,3 litra i najmanje 500KS.



Audi A1

25 Jan 2007 - 00:13 Top secret Link

Poznato je da Audi sprema manji model A1 kao konkurenta Miniju i da  proizvodnja treba da pocne 2009. godine najverovatnije u VW-ovoj fabrici u Belgiji. Ono sto nije poznato je naravno konacan izgled ovog Audijevog predstavnika u B segmentu. Tako sajt Infomotori nudi svoje vidjenje moguceg izgleda Audija A1 a kako ga oni vide vidite na slici. Nekoliko dizajnerskih smernica je uzeto sa Audijevog koncepta Shooting Brake a koji nazalost po poslednjim informacijama nece uci u proizvodnju. Par detalja na ovoj slici podsecaju i na druge Audijeve modele poput TT-ja i R8. Tu je i poznata i velika Audijeva prednja maska a alu felne kao da su skinute sa modela RS4.



Dacia Logan Van

24 Jan 2007 - 15:03 Noviteti Link

U Italiji je upravo odrzana svetska premijera Logana MCV ( karavan verzija ) a u Renaultu, vlasniku Dacije, ne sede skrstenih ruku. Kao logican korak predstavljena je nova Van varijanta Logana na osnovi pomenutog Logana MCV. Van je vec treca verzija Logana ali nece biti i poslednja posto je u najavi i kombilimuzina sa 5 vrata. Proizvodnja ove komercijalne varijante bice u Pitestiju u Rumuniji a prodaja pocinje u februaru, prvo u maticnoj zemlji i, zanimljivo, u Bugarskoj. Do kraja 2007. godine bice dostupna i u ostatku sveta. Kao sto se vidi Logan Van namenjen je pre svega malim privrednicima i trgovcima a za pocetak nudi se sa 3 motora : 1,4 litarski benzinac sa 55Kw i 1,6 litarski sa 64Kw i dizelas od 1,5 litara sa 50Kw, naravno svi su Renaultovog porekla. Kod ovakvih vozila su najvaznije zapremina tovarnog prostora koja iznosi do 2,5 kubna metra ( zasluga pripada 20 cm vecoj duzini u odnosu na Logan limuzinu, dakle ukupno 4445mm duzine ) i mogucnost da duzina tereta bude do 1,94 metra. Za olaksano ubacivanje tereta brinu se zadnja vrata podeljena u odnosu 1/3 i 2/3. I cena, koja je jedan od aduta Dacije, za ovu Van verziju pocinje od 6700 evra, u Rumuniji naravno dok se za nase trziste jos ne zna ni cena ni pocetak prodaje.



Domaci zastupnik za Mitsubishi, beogradski Velauto, poceo je sa prodajom nove generacije vec kultnog terenca Mitsubishija Pajero. Treba ipak napomenuti da novi model, bar kada je o dizajnu rec, ne donosi totalni preokret vec detaljan ristajling prethodnika predstavljenog pocetkom 2000. godine. To ipak ne umanjuje znacaj koji ovaj model ima za Mitsubishi tj. njegovu prodaju posebno na trzistima poput naseg gde "terenci" i SUV-ovi uzivaju veliku popularnost pa nema sumnje da ce i novi Pajero doziveti lep prijem kod nasih kupaca. I sta donosi novi Pajero ? Dizajnerski uzor za ostriji izgled je ocigledno bio prototip Pajero EVO od pre neku godinu a ne treba zaboraviti da i ovogodisnji pobednik Dakar relija, specijalna verzija Pajera ima skoro potpuno isti prednji kraj kao i ovaj obicni novi Pajero sto vlasnicima samo moze da godi jer, eto, imaju kao "isti" auto kao sto je pobednik Dakar relija. Nema sumnje da ce Mitsubishi to obilato koristiti za reklamu, kao i dosad uostalom. Dakle nova maska, svetla, branici i sl. Sem spoljasnjosti i unutrasnjost je napredovala kako estetski tako i kvalitativno u vidu nove instrument table, novih materijala i novih sedista. Kao i dosad nude se dve varijante karoserije, kratka sa 3 vrata i 5 sedista i duza varijanta sa 5 vrata i 7 sedista. Kod ove poslednje treba napomenuti da se zadnja 2 sedista, kada nisu u funkciji, mogu sklopiti u pod i omoguciti veliki prtljazni prostor. Od motora na raspolaganju su novi 3,2 litarski dizel sa 160KS i 381Nm obrtnog momenta i V6 benzinac od 3,8L sa 250KS. Dizel dostize maksimalnu brzinu od 170 km/h uz ubrzanje do stotke za 11,2 sekunde. Pri tome potrosnja po fabrickim tvrdnjama iznosi 9,5 litara dizela. Duza verzija je dimenzija : DxSxV 4600mm x 1885mm x 1845mm uz rastojanje medju osovinama od 2780mm. Masa praznog vozila je 1990 kg za duzu dizel verziju a tockovi su 225/70R16. Oba motora imaju ili manuelni 5-stepeni menjac ili kao opciju, automatski sa 5 stepeni. Vesanje je nezavisno u vidu dvostrukih poprecnih ramena napred i multilink nazad sto doprinosi stabilnosti vozila i udobnosti voznje. Kao i ranije integralni pogon je elektronski kontrolisan putem Super Select 4WD-II sistema. Vozac time dobija mogucnost da manuelno odabere rezim rada pogona : na zadnje tockove, na sva 4 tocka u odnosu 33:67, kada visko spojnica sama vrsi raspodelu kao i blokadu centralnog diferencijala i redukcije prenosnog odnosa zbog savladavanja tezih terena. Uz sve to Pajero ima mogucnost blokade zadnjeg diferencijala. Nov je i sistem kontrole stabilnosti i trakcije ( ATSC). Od opreme Pajero donosi poboljsanja navigacione i audio-video opreme ukljucujuci Rockford Acoustic Design sistem koji se sastoji od pojacala snage 860 W, 12 zvucnika, procesora digitalnog signala i 5.1 kanalnog surround zvuka. I na kraju cena kod nas. Od 41939 do 58491 evra sa PDV-om zavisno od verzije i motora.



Delta auto ( nas zastupnik za Fiate , Alfe, Lancie i Honde ) i dalje nudi Hondu CRV ( stare generacije da ne bude zabune ) sa popustom od 4000 evra, za Alfa Romeo taj popust je od 2631do 2832 evra zavisno od modela, za Fiat od 354 do 1652 evra i za Lanciu Y 1.3 argento snizenje iznosi 2596 evra. Verano motors, zastupnik Peugeota nudi snizenje od 1000 evra za model 307 XS 1,6E ako se kupuje za gotovinu. Verano za taj model ( kosta 17820 evra sa PDV-om ) nudi i povoljnije uslove kupovine na lizing pa se tako uz ucesce od samo 10 odsto odobrava kamata od samo 3,99 odsto, period finansiranja je 84 meseca a mesecna rata iznosi186 evra. Mazda odobrava popust od 1000 evra za modele 3 i 5 a za model Mazda6 snizenje je 1500 evra. Ovi popusti se odnose na modele sa lagera, proizvedene 2006. godine. Za takve modele iz 2006. i Citroen ( nas zastupnik Vitro Group ) daje popuste od 5 do 7 odsto. Hyundai ima sledece popuste : za Atos Prime ( od 1000 do 1206 evra ), Getz ( od 874 do 2000 evra ), Accent ( 1800 do 2172 evra ), Matrix ( 2058 evra manje ), Sonata ( 3374 do 3967 ), Tucson ( 3554 do 4000 evra ) i Terracan sa popustom od 4000 evra. I Nissan za modele iz 2006. nudi snizenja pa tako Micra kosta 500 evra manje, Note 1000, Primera i X-Trail manje za 2000 evra, Pick-up 2500 evra, Patrol i Pathfinder su jeftiniji za 3000 evra i Murano za svih 4000 evra. Renault nudi Modus sa popustom od 1000 evra kao i Megane i Scenic jeftinije za po 1500 evra. Za juznokorejske Chevrolete sledeci popusti su i dalje na snazi : 1500 evra za Lacetti i 1000 evra manje za Spark i Aveo sa 4 vrata. Kod Opela Astra classic sa klimom se nudi za 1570 evra manje pa joj cena iznosi 13475 evra. Za izuzetno popularnu Daciju Logan i dalje vaze stare cene bez obracunatae carine ali samo za automobile na lageru. Terenac Mahindra Goa iz Indije nalazi se na popustu od 500 evra koliki je popust za Suzuki Swift GLX. I na kraju Zastava i Lada su takodje na snizenju. Za Zastavu Koral i Skalu popust je 10 % a za Floridu 15,25 %. Lada nudi model 1118 ( Kalina ) za 8500 evra sa PDV-om sto je za 290 evra manje od redovne cene.



Mugen Honda Fit Spec D

24 Jan 2007 - 01:26 Tuning Link

Jos tokom 2004. godine Hondin kucni tjuner Mugen ( na japanskom neograniceno ), predstavio je koncept Dominator na osnovi Honde Fit ( u Evropi poznatiji kao Jazz ) i to na Tokijskom Auto Salonu. Ove godine na istom mestu, dakle na Tokijskom Auto Salonu ( sajam japanskih tjunera ) odrzanom pre nekoliko dana, Mugen je izlozio Hondu Fit Spec D, estetski veoma slican konceptu od pre 3 godine ali sada sa najavom da ce se moci kupiti jos tokom ove godine sa sve ekstremnim body kitom, koji ukljucuje prosirene blatobrane, spojlere, pragove, alu tockove, dve velike izduvne cevi i sl. Motor je redni 4-cilindricni 1,5 litarski turbo sa 143KS pri 5800 obrt./min. Cena se jos ne zna ni to da li ce se mozda i izvoziti van Japana.



Novitec Alfa 159

24 Jan 2007 - 01:25 Tuning Link

Nemacki tjuner Novitec predstavlja svoju najnoviju kreaciju i to Alfu 159 sa dizel JTDM motorom. Serijski 2,4 litarski motor koji standardno razvija 200 konja sada raspolaze sa 229KS. Sem motora Novitec je obradio i izgled i aerodinamicka svojstva automobila pa ova Alfa sa dodatnim aerodinamickim kitom ( spojleri, pragovi, po jedna izduvna cev na oba kraja vozila i 20 incne felne sa gumama 255/30R20 ) izgleda daleko atraktivnije i privlacnije. 



Ova vest ce zanimati nase potencijalne kupce kineskog Geely-a ciji smo supertest preneli iz casopisa Turbo gde je, jednostavno receno, podbacio. U tom tekstu je pomenuto da je Geely CK prosao (!) i to uspesno neke od crash testova za proveru bezbednosti putnika a evo sada informacije i slike ( sa kineskog sajta acspy.com ) o jednom od takvih domacih, kineskih testova. Naime kineski C NCAP ( centar za istrazivanje i tehnologiju ) je nadavno sproveo crash test Geely-a CK u prisustvu novinara ali za razliku od evropskog  Euro NCAP testiranja gde se bezbednost automobila proverava udarom istog u prepreku sa 64 km/h, Kinezi to rade sa 50 km/h. Da ne okolisamo, Geely CK je uspesno prosao taj kineski crash test po kineskim standardima, mada sa manjom deformacijom B stuba. Ono sto upada u oci jeste pravilan rad tj. otvaranje oba frontalna vazdusna jastuka prilikom udara Geely-a CK u prepreku za razliku od terenca kompanije Landwind koji je katastrofalno prosao na crash testu. Prilikom udara kod Landwinda zbog skretanja volana ustranu, vazdusni jastuk, iako se aktivirao, uopste nije mogao da vrsi svoju funkciju. Taj test jednog kineskog automobila je najpoznatiji evropskoj javnosti ( zbog toga ga ovde i pominjemo ) i sve kineske marke sada rade na tome da obezbede evropski sertifikat o bezbednosti svojih vozila da bi mogle da uopste prodaju automobile u Evropi. Kako ce ( i kada ) Geely CK proci na EuroNCAP crash testu ostaje da se vidi.