Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

 


Sem nove Impreze WRX STi, Subaru će na predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (pod motom "Fantastic Moments") publici predstaviti i dva koncept automobila – Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept. Exiga Concept (na prve dve slike) je studija karavana koji u tri reda sedišta pruža komforan smeštaj za sedam putnika, pri čemu su sedišta (u koži) postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu. Utisku velike prostranosti (i preglednosti naravno) doprinose i velike staklene površine, kao i ogromni panoramski krov. Exiga Concept nam u osnovi pokazuje budući dizajnerski pravac ovog japanskog proizvođača, odnosno ovo bi sa većim ili manjim izmenama mogao da bude naredni Subaru Legacy. Pogon je naravno integralni (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), a pod haubom se nalazi 2,0 litarski turbo motor, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem. Drugi studijski automobil ove marke za salon u Tokiju je Subaru G4e Concept (treća i četvrta slika), maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e Concept sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).



Reklama


 


Za domaći salon automobila u Tokiju koji počinje za dve nedelje (27.10. – 11.11.2007.), Honda je pripremila dva zaista zanimljiva koncept automobila, nazvana Honda CR-Z (na prve dve slike) i Honda Puyo (treća slika). CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero) predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X), a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude "futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega, panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech interfejsi u sportskoj ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti. Drugi prototip, koji će Honda izložiti na salonu u Tokiju, jeste model Puyo sa tehnologijom gorivnih ćelija. Ukratko, Puyo predstavlja funkcionalan, prostran, bezbedan i ekološki podoban automobil sa minimalističkim dizajnom (bez ikakvih oštrih ivica), na kome se posebno ističu vrata koja se otvaraju u vis, velike staklene površine i kupolasti krov.

 



Iako će na predstojećem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavne Nissanove premijere biti potpuno novi modeli GT-R i Skyline Coupe, još jedan novitet iz ove fabrike zaslužuje našu pažnju (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene pre dve godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljanje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".




Novi koncept sportskog automobila, koji će Mazda izložiti na predstojećem salonu automobila u Tokiju, nazvan je Taiki (jap. atmosfera) i predstavlja nastavak, odnosno evoluciju tzv. Flow dizajnerskog pravca, već viđenog na Mazdinim studijama Nagare, Ryuga i Hakaze. U osnovi radi se o najavi mogućeg izgleda nekog budućeg Mazdinog sportskog dvoseda sa motorom napred i pogonom pozadi. Bez obzira na zanimljiv futuristički izgled aerodinamičke karoserije sa kratkim prepustima, pokrivenim zadnjim točkovima (od 22 inča) i vratima koja se otvaraju vertikalno u vis, ono što privlači naročitu pažnju jeste šta se krije ispod te karoserije. To je nova generacija Mazdinog RENESIS rotacionog motora sa dva rotora, nazvanog 16X, koji u odnosu na dosadašnji 1,3 litarski RENESIS agregat u Mazdi RX-8, ima povećanu zapreminu na 1,6 litara (800 ccm x 2) i sistem direktnog ubrizgavanja. Taiki je dugačak 4620 mm, širok 1950 mm, visok 1240 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Sem koncepta Taiki, Mazda će na salonu u Tokiju promovisati i novi hibridni model – Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid, koga takođe pokreće rotacioni motor, ali koji kao gorivo koristi vodonik. Hibridni sistem efikasno pretvara energiju dobijenu sagorevanjem vodonika u elektriku, kojom se snadbeva elektromotor. Autonomija ove Mazde sa jednim punjenjem vodonika iznosi 200 kilometara.

 



Renault će na Michelinovom događaju Challenge Bibendum, koji se uskoro održava u Šangaju (14. – 17. novembar), prikazati ekološki i ekonomičan model Logan eco2 Concept, koga pokreće već poznati 1,5 litarski dCi dizel motor sa 63kW/85KS, ali koji emituje samo 97 grama CO2 po kilometru i prosečno troši 3,8 litara dizela na 100 km (standardni Logan 1,5 dCi sa ovim motorom troši u proseku 4,6 litara goriva, a CO2 emisija mu iznosi 120 g/km). Logan eco2 Concept je dakle još jedan u nizu Renaultovih ekoloških i ekonomičnih modela, koji su istovremeno i pristupačni najvećem broju kupaca. Da bi neki model zaslužio Renaultov status eco2 mora da ispuni tri ključna uslova :

1. da je proizveden u fabrici, koja ima sertifikat ISO 14001

2. mora da emituje manje od 140 grama CO2 po kilometru 

3. 95 % delova mora da bude ponovo upotrebljivo

Inače, trenutno 40 % modela u Renaultovoj paleti već ima eco2 status, a ovaj Logan eco2 Concept je proizveden u fabrici Dacia u rumunskom gradu Pitešti, koja je standard ISO 14001 dobila 2005. godine. Da bi se dobila potrošnja od 3,8 litara na 100 km, kao i emisija od 97 grama CO2 po kilometru, Logan eco2 Concept je naravno morao da pretrpi određene izmene. Modifikovan je sistem za ubrizgavanje (kako bi se dobilo poboljšano sagorevanje), promenjeni su prenosni odnosi u manuelnom 5-stepenom menjaču, poboljšana je aerodinamika vozila (cW vrednost umesto 0,36 sada iznosi 0,29), dodate su Michelin Pure gume sa manjim otporom kotrljanja (dimenzija 185/65 R15), a dorađen je i kočioni sistem. Sem toga, vozaču je na instrument tabli na raspolaganju i tzv. Ecoshift indikator, koji ga upozorava kada da promeni stepen prenosa kako bi se postigla što optimalnija potrošnja goriva i redukovala emisija CO2. Inače, od svog lansiranja 2004. godine, Logan je prodat u skoro 640.000 komada (bilo kao Dacia ili kao Renault), a trenutno se prodaje u 55 zemalja.

  




Ovo su novi koncept automobili, koje je japanski Suzuki pripremio za predstojeći salon automobila u Tokiju (27.10.-11.11.2007.), a sve pod motom : "small car, big future". Na prvoj slici je Suzuki X-Head, koga fabrika kratko opisuje kao lifestyle utility vehicle, koji može poslužiti i kao kampersko vozilo za dve osobe. Prema navodima Suzukija, X-Head sadrži DNK već poznatih modela Jimny i Grand Vitara, a karakterišu ga visoki klirens, veliki točkovi i napadan izgled u stilu Mercedesovog Unimoga. Njegove dimenzije izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3750 mm/1695 mm/1860 mm/2250 mm, a pokreće ga 4-cilindrični 1,4 litarski motor sa 16 ventila. Pogon je naravno na sva četiri točka. Na drugoj slici se nalazi Suzuki Kizashi 2, a već prema imenu i izgledu je jasno da se ovde radi o novoj verziji Suzukija Kizashi, koga je japanska fabrika izložila na proteklom salonu u Frankfurtu. Kizashi 2 je više proterenska varijanta, pa tako ima viši klirens, veće točkove i nešto robusniji izgled u odnosu na Kizashi iz Frankfurta (između ostalog, promene su doživeli gril hladnjaka, prednja svetla, blatobrani i pragovi). Za pogon je odabran 3,6 litarski V6 motor sa 24 ventila (Kizashi iz Frankfurta je imao 2,0 litarski dizel), a uparen je sa 6-stepenim automatskim menjačem. Dugačak je 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1500 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. I ovde je pogon na sva četiri točka. Treća slika prikazuje možda i najzanimljivije eksponate Suzukija za salon u Tokiju. Naime, Suzuki PIXY je malo gradsko vozilo na tri točka za samo jednu osobu i sa malom emisijom štetnih gasova, dok Suzuki SSC (Suzuki Shared Coach) praktično predstavlja transportnu jedinicu, koja može da primi dva PIXY-ija i koje ih zatim zajedno transportuje na drugu lokaciju. PIXY je dugačak samo 1300 mm, širok 875 mm, visok 1500 mm, dok dužina SSC-a iznosi 3395 mm, širina 1475 mm, a visina 1880 mm. I konačno, tu je i Suzuki Palette, koji će tokom 2008. godine prerasti u serijski model. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine, a snaga se na prednje točkove prenosi preko automatske 4-stepene transmisije. I još dimenzije za kraj : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm.



Sem serijske verzije novog Audija A4, nemačka fabrika je na salonu automobila u Frankfurtu predstavila i koncept A4 2,0 TDI e (sa snagom od 105kW/143KS i 320Nm), koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Tako sada prosečna potrošnja iznosi 4,9 litara dizela na 100 km, dok je emisija CO2 spuštena na 129 grama po kilometru. To je postignuto već oprobanim receptom, odnosno poboljšanjem aerodinamike vozila (cW vrednost je 0,26), produženim prenosnim odnosima u menjaču (od trećeg do šestog stepena) i ugradnjom guma manjeg otpora kotrljanja. Inače, A4 2,0 TDI e Concept postiže maksimalnih 215 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 9,3 sekunde.   



Reklama


Pod motom "Fascinacija i Odgovornost" Mercedes na salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar) prikazuje jedinstvenu paletu novih, ekstremno ekonomičnih i ekološki podobnih automobila. Pored F700 Concepta, ML 450 Hybrida i S 300 BLUETEC Hybrida (o kojima smo već pisali), izdvajaju se još C 300 BLUETEC Hybrid, C 250 BLUETEC, S 400 BLUETEC Hybrid i S 400 Hybrid. Sa BLUETEC tehnologijom je inače nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova (posebno ugljen monoksida i azot-oksida), a između ostalog, ta tehnologija podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i DPF filter čestica čađi. Mercedes C 300 BLUETEC Hybrid (prva slika) se odlikuje kombinacijom 4-cilindričnog 2,2 litarskog dizel motora od 150kW/204KS i 480Nm sa kompaktnim hibridnim modulom snage 15kW/20KS. Kombinavana snaga iznosi 165kW/224KS i 560Nm obrtnog momenta, što ovom modelu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 236 km/h. Uprkos ovim performansama, C 300 BLUETEC Hybrid po fabričkim tvrdnjama troši prosečno svega 4,6 litara dizela, dok emisija CO2 iznosi 122 grama po kilometru (što je najmanja vrednost emisije CO2 u ovoj klasi).

Mercedes C 250 BLUETEC nije hibrid ali sa pomenutom BLUETEC tehnologijom, njegov 4-cilindrični 2,2 litarski dizel motor sa 150kW/204KS i 480Nm u proseku troši samo 4,9 litara dizela na 100 km, uz emisiju CO2 od 130 g/km. Maksimalna brzina ovog modela je 245 km/h, a ubrzanje do stotke traje 7,9 sekundi.

Mercedes S 400 BLUETEC Hybrid karkteriše kombinacija hibridnog modula (15kW/20KS) i V6 dizel motora sa 180kW/245KS, što znači da kombinovana maksimalna snaga iznosi 195kW/265KS i 630Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa standardnom 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom). Kod ovog modela je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 7,3 sekunde, dok je prosečna potrošnja samo 5,8 litara dizela na 100 km (emisija CO2 je 154 g/km).

I na kraju još i Mercedes S 400 Hybrid. Kombinacija hibridnog modula (15kW/20KS) i benzinskog V6 motora (205kW/279KS) je zaslužna za prosečnu potrošnju od 7,9 litara dizela na 100 km i emisiju CO2 u iznosu od 190 g/km (imajuću u vidu veličinu i snagu automobila, ovo su zaista respektabilne brojke). Kombinovana snaga ovog Mercedesa iznosi 220kW/299KS i 375Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. 



Korejska Kia je na salon automobila u Frankfurt dovezla i koncept Eco_ceed, ekološki podobnu verziju novog trovratnog modela Pro_ceed, koji predstavlja odgovor ove fabrike na slične automobile iz VW-a, Škode, Renaulta, Forda, Opela, Audija, Seata i ostalih. U Eco_ceed je ugrađen 1,6 litarski CRDi dizel motor sa 85kW/115KS, a zahvaljujući pre svega poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost iznosi 0,29) i novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), potrošnja je spala na samo 3,9 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 na 104 g/km. U poređenju sa standardnim modelom, Eco_ceed troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ima za 20 g/km manju emisiju CO2.   



Japanski Daihatsu na salonu automobila u Frankfurtu promoviše dva nova koncept automobila. Prvi je OFC-1, koji najavljuje budući oblik novog "otvorenog sportskog automobila". Drugim rečima, ovako bi mogao da izgleda naslednik aktuelnog modela Copen. Za razliku od Copena, koji ima metalni sklopivi krov, OFC-1 je opremljen atraktivnim trodelnim staklenim krovom, koji se otvara/zatvara za manje od deset sekundi. Kao i Copen, i OFC-1 je automobil skromnih dimenzija (dužina 3395 mm, širina 1475 mm, visina 1290 mm, međuosovinsko rastojanje 2230 mm) i male težine (820 kg). Unutrašnjost ovog dvoseda Daihatsu kratko opisuje kao progresivnu, visoko-kvalitetnu i sportsku. Detalji poput 17-inčnih alu točkova (gume 165/50R17) i spojlera na poklopcu prtljažnika, treba da nagoveste sportski potencijal ovog automobila (naravno među automobilima ove klase). Ispod haube se krije trocilindrični benzinski turbo motor sa 12 ventila i interkulerom, zapremine 658 kubika i snage 47kW/64KS pri 6000 o/min. i 103Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 4,6 litra na 100 km, a emisija CO2 101 gram po kilometru. Motor je uparen sa 7-stepenom CVT transmisijom, sva četiri točka imaju ventilirajuće disk kočnice, a tu je i elektronski kontrolisano ogibljenje. Druga studija ove japanske marke u Frankfurtu je HSC, koji je napravljen na bazi aktuelne generacije modela Cuore, pa sa njim deli isto međuosovinsko rastojanje (2,49 metra) ali je od njega kraći, širi i niži (dužina mu iznosi 3,39, širina 1,48, a visina 1,53 metra). Ovaj koncept sa 4 vrata (tzv. samoubilačka i bez B stuba) i 4 sedišta takođe pokreće maleni trocilindrični benzinac, zapremine 658 kubika, ali u HSC-u razvija par konja manje, tačnije 60KS i 65Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.(snaga se na prednje točkove prenosi preko CVT transmisije). Prosečna potrošnja je očekivano skromna (4,1 litara benzina na 100 km), dok emisija CO2 iznosi 95 g/km.

 



Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem  salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.

  



Novi Toyotin iQ Concept, koji je juče predstavljen na salonu u Frankfurtu, može da se posmatra i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Prema navodima Toyote, iQ Concept treba da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Dizajn ove studije inače potpisuje ED2, Toyotin evropski dizajn studio, smešten u južnoj Francuskoj. iQ concept je dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa) ali uprkos tome ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ Concept je inače širok 1680 mm, a visok 1480 mm. Da bi se stvorilo dovoljno mesta za četiri osobe, veći deo komandi (uključujući i one za audio sistem i navigaciju) je integrisan u upravljač. Od zanimljivih detalja vredi izdvojiti i 17-inčne točkove i stakleni panoramski krov. Bez obzira na svoju veličinu, iQ Concept po navodima Toyote nudi visok stepen bezbednosti, za šta se, između ostalog, brine i ojačana sigurnosna putnička ćelija.




I Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova) ima svetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Iako se karijera aktuelnog Volkswagenovog Pola već polako bliži kraju, Karmann je odlučio da na njegovoj osnovi napravi studiju malog kabrioleta. Tačnije, za osnovu je uzet sportski Polo GTI, a konačan rezultat je privlačan mali kabriolet, koji je ipak zadržao četiri sedišta (mada je pitanje koliko je realno upotrebljiva zadnja klupa). Iako su u modi tvrdi sklopivi krovovi, Karmann se ipak odlučio da na ovom Polu zadrži klasičan platneni krov (mada sa integrisanim staklenim šiberdahom). Kada je taj krov sklopljen, u prtljažniku ostaje samo 148 litara korisne zapremine, a kada je krov podignut, prtljažni prostor raste na 304 litra (34 litra više od serijskog Pola GTI). Osim toga, zadnje  staklo se pomera gore-dole, čime je olakšano ubacivanje predmeta u prtljažnik. Inače, ovaj Polo Cabrio je i 130 mm duži i 40 mm širi od serijskog primerka. Karmann je na svoj Polo Cabrio "nabacio" i nove desetokrake 17-inčne točkove u crnoj boji (sa Yokohama gumama dimenzija 215/45), dodao modifikovane branike, zadnji difuzor, dok je dupli završetak izduvnog sistema sada smešten centralno.




Suzuki je na salonu u Frankfurtu promovisao svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra, uvod), koji najavljuje novu Suzukijevu limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno), mada je sasvim sigurno da nažalost budući serijski primerak ipak neće mnogo ličiti na ovaj koncept automobil. Pomenuta buduća Suzukijeva limuzina će se pojaviti 2010. godine i biće namenjena globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. U vezi s tim, biće zanimljivo videti kako će kupci prihvatiti Suzukijev automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala samo od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona, koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi od 21 inča sa gumama 255/30R21), pa je zaista teško poverovati da je ovo Suzuki. Kako bilo, Kizashi je dugačak 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1400 mm, a ispod atraktivnog odela krije se potpuno novi 4-cilindrični turbo-dizel motor zapremine 2,0 litra, čija snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog menjača prenosi na sva četiri točka.




Honda je sa novim Accordom Tourer Concept na salonu u Frankfurtu nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (premijera već u martu na salonu u Ženevi). Sudeći prema ovoj studiji, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.




Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje svega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje  dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.



Nemački gigant Volkswagen na salonu u Frankfurtu ima svetsku premijeru novog koncept automobila, nazvanog prosto up! Dakle, radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba (što u prevodu znači pristupačan gradski automobil sa troja vrata, četiri sedišta i motor pozadi !). Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW za sada nije objavio o kom se agregatu radi, a nezvanično se pominje mali turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog naravno), mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! u kabini ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.




Kia Kee

11 Sep, 2007 - 04:38 Concept cars Komentari (0) comments  English

Kia je konačno objavila detalje i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Kee, koji će svetsku premijeru naravno imati na salonu automobila u Frankfurtu. Radi se o 4324 mm dugačkom coupe modelu sa 2 vrata i 4 sedišta (u stvari 2+2 konfiguracija), koga pokreće 2,0 litarski V6 benzinski motor sa 200KS i 6-stepenom automatskom transmisijom. Kee karakteriše par zanimljivih dizajnerskih detalja, poput  zanimljivog oblikovanog krova (nije baš u stilu pravih coupe modela), dinamičnog profila, snažnog i moćnog prednjeg dela sa LED svetlima, a tu su i naglašeni zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi, kao i velike, 20-inčne alu felne. Ovaj novi koncept, koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti, realizovao je Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi, a 2006. prešao u Kiu).




 


Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas) predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.

Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.


   



Sem serijske verzije novog Kangooa, Renault na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i koncept automobil na njegovoj osnovi, nazvan Kangoo Compact concept. U principu, radi se lifestyle varijanti novog Kangooa, namenjenog mladima, koji se aktivno bave sportom i koji traže kompaktan automobil za svoje potrebe (što se vidi već po izboru boja za karoseriju, koja je u narandžasto/aluminijumskoj kombinaciji i uopšte mladalačkom i energičnom izgledu). Za razliku od standardnog Kangooa, Kango Compact ima samo po jedna bočna vrata i nešto je kraći od njega (dužina mu iznosi 3896, širina 1856, visina 1717 mm), ali ipak raspolaže prostranom, rafiniranom, i kako Renault kaže, dinamičnom i zabavnom kabinom, punom svetlosti (zasluga kako velikih staklenih površina, tako i velikog panoramskog krova, čiji se zadnji deo može otvoriti i uživati u svežem vazduhu). Iako je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama u osnovi namenjen gradskoj upotrebi, Kangoo Compact concept je prikladan i za kraće izlete u prirodu, što može zahvaliti pogonu na sva četiri točka, klirensu od 200 mm i velikim 19-inčnim aluminijumskim petokrakim točkovima. U tom slučaju, korisni mogu biti i navigacioni sistem i kompas, koji se nalaze na centralnoj konzoli. Sem toga, auto ima još par praktičnih detalja, poput zadnje klupe, koja se može rotirati za 180 stepeni i zadnjih vrata, koja se otvaraju nadole i dovoljno su čvrsta da na njih mogu da sednu dve osobe. Kangoo Compact concept pokreće 1,5 litarski dCi dizel agregat sa 78kW/105KS i 240Nm obrtnog momenta pri 2200 o/min., koji ima već toliko puta pomenuti DPF filter čestica čađi i naravno zadovoljava Euro4 norme. Motor je inače uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra dizela na 100 kilometara, a emisija CO2 139g/km.

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs