Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

I ruska Lada je prisutna na salonu u Ženevi i to ne samo kao posmatrač već izlaže i zanimljiv prototip sa imenom C concept, koji bi 2010. godine mogao da uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili malo izmenjenom obliku. Doduše kada se radi o Ladinim prototipovima, uvek je "rizično" najavljivati da će neki koncept uspeti da dospe na proizvodne trake jer je već nekoliko izuzetno interesantnih prototipova ostalo u stadijumu studije nikad ne dospevši u proizvodnju zbog nedostatka para. Nadamo se da se to neće desiti i sa ovim atraktivnim konceptom prilično agresivnog izgleda i uspešno rešene unutrašnjosti. Slike dovoljno govore.  Dimenzije su sledeće : DxŠxV 4220 mm/1820 mm/1540 mm. Planirani su motori zapremine 1,6 i 2,0 litra. Jači ima 150KS a sa njim novi C concept treba da postigne oko 210 km/h.  



Reklama


Možda ste prepoznali auto na slici kao Hyundai HED-4, čiji smo crtež nedavno objavili. Sada je projekat pod tom šifrom završen i auto je dobio ime QarmaQ a predstavljen je na salonu u Ženevi, naravno samo kao prototip. Ovaj crossover model (nekakva mešavina coupea i SUV vozila) je napravljen u saradnji sa firmom GE Plastics pa je na QarmaQ-u obilato korišćena plastika pa i tamo tamo gde "obični" automobili koriste metal i staklo. QarmaQ najavljuje i izgled buduće generacije SUV modela Hyundai Tucson. Zanimljiva su vrata odnosno staklene površine na njima, koje su u obliku latiničnog slova C a po mišljenju ljudi iz Hyundai-ja putnicima pružaju preglednost kao da se nalaze u helikopteru. QarmaQ je dugačak 4,48 metra, širok 1,98 i visok 1,62 metra. Postavljen je na ogromne 22-inčne točkove, a pod haubom se nalazi dizel motor, koji zadovoljava Euro5 norme i uparen je sa 4-stepenim automatskim menjačem. 



Japanska Toyota je na Ženevskom salonu predstavila koncept vozilo koje najavljuje novi smer u dizajnu i novu generaciju hibridnih motora. Hybrid X, kao što mu ime kaže, pokreće hibridni pogon (kombinacija benzinski/elektromotor) a osim toga veoma je interesantan i sam dizajn ove studije. Naime, Hybrid X ima električno pokretana vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima čime se olakšava ulazak i izlazak putnika. Volan ima drive-by-wire sistem upravljanja točovima (preko žice). Takođe privlače pažnju ogromno vetrobransko staklo, neobično oblikovani A i C stubovi automobila kao i točkovi od 20 inča. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela. 



Posle nekoliko meseci špekulacija i bezbrojnih špijunskih slika, evo konačno i gotove verzije jednog od najpoželjnijih automobila ove godine. Nažalost, da ne bude zabune, ovde se radi samo o koncept verziji novog BMW-a M3, koji premijeru ima na salonu u Ženevi. Ipak ovaj koncept je izgledom veoma sličan konačnoj, serijskoj verziji, čija će proizvodnja početi za nekoliko meseci. BMW u Ženevi nije otkrio tačnu snagu 4,0 litarskog V8 motora u serijskoj varijanti, samo je nezvanično napomenuto da će imati 420+ KS (pretpostavlja se da se radi o cifri između 425 i 450KS). Menjač u konceptu je 6-stepeni manuelni a za smanjenje težine brine se i krov od karbon fibera. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekiunde a brzina je limitirana na 250 km7h. Točkovi na studiji su od 19 inča sa Michelin Pilot Sport Cup gumama dimenzija 235/35 19 napred i 265/30 19 nazad.



Honda u Ženevi predstavlja mali hibridni sportski auto, za sada još u koncept formi, za koji neki prognoziraju da bi tako mogao da izgleda novi sportski model CRX. Hibridni koncept pokreće benzinski motor sa 4 cilindra i elektromotor, upareni sa CVT transmisijom. Zanimljive su dimenzije ovog sportiste. Dužina iznosi samo 4000 mm, širina 1760, visina 1270 mm a međuosovinsko rastojanje 2350 mm. Još je zanimljivija veličina točkova od čak 20 inča-ogromni za ovako mali auto dok su gume dimenzija 165/60 R 20. Umesto retrovizora, za bolji pregled tu su kamere. 



Kao što smo pisali pre neki dan, Citroen je zajedno sa školom za dizajn Espada Sbarro, za Ženevski salon spremio koncept za sve terene po imenu Sbarro Cruise Crosser. Studija sa hibridnim pogonom (kombinacija dizel motor/elektromotor) je napravljena na platformi C-Crossera, prvog SUV modela iz Citroena. Za bolje vozne osobine po nepristupačnim terenima, koncept ima 3 osovine odnosno 6 točkova a treću osovinu može pokretati samo elektromotor. Narandžasta boja nije upotrebljena samo za karoseriju ove studije već i za unutrašnjost. Tako su u istoj boji i kožna sedišta, instrument tabla i paneli vrata. Kod Cruise Crosser-a, koji inače ima mesta za 7 putnika, pomoćni treći red sedišta može da se potpuno ukloni i tako oslobodi veći prtljažni prostor. Od opreme, ovaj prototip (koji će to i ostati), poseduje satelitsku navigaciju, DVD player i slične cake.   



Francuski dizajn studio Heuliez je za Ženevski salon pripremio zanimljivu studiju na osnovu Dacie Logan MCV (karavan), koja je upravo počela da se prodaje i kod nas. Najlakše se novi koncept može opisati kao mešavina kabrioleta za 7 osoba i praktičnog pick-up vozila. Naime, novi francuski koncept ima platneni pokretni krov preko cele dužine vozila a zadnja vrata se više ne otvaraju iz dva dela kao na serijskom modelu, već su napravljena iz jednog komada, koja, kada se spuste, predstavljaju praktičnu i korisnu platformu za utovar quad motocikla ili drugih sportskih rekvizita.



Reklama


U Ženevi Seat predstavlja novu 4x4 verziju modela Altea XL sa imenom Altea Freetrack, koja u ovom trenutku jeste samo prototip ali sa velikim šansama za serijsku proizvodnju. Naravno u tom slučaju neće biti baš takva kao na našim slikama. Seatov prvi 4x4 pokreće 2,0 TFSI motor sa 240KS poznat iz Leona Cupra. Zanimljivo da sam Seat ovaj koncept opisuje kao 2+2 model a sedišta su prave sportske kadice. Inače klirens nove studije iznosi 310 mm a visina ove robusne Altea-e je veća za 60 mm od standardne verzije. Spoljašnjost je naravno oplemenjena kompletnim off-road izgledom, koji osim 19 inčnih točkova (gume 255/50) uključuje i masivne branike (napred sa većim otvorima za vazduh), proširene blatobrane, pragove, zaštitu donjih delova vrata, rezervni točak smešten na zadnjim vratima, a tu su i krovni nosači, novi retrovizori i dva završetka izduvnog sistema u obliku trougla, po jedan na svakom kraju automobila. 




Lotus u Ženevi promoviše novi koncept na osnovi svog već odavno poznatog modela Exige. U stvari zasluga za novitet pripada Lotus Sportu, sportskom odeljenju britanske fabrike. Ljudi iz tog odeljenja su svoj takmičarski model Exige GT3 iskoristili za predstavljanje putne varijante, koja je zasad koncept ali sa velikim šansama da se uskoro nađe u serijskoj proizvodnji. Motor je 1,8 litarski sa 203kW/271KS pri 8000 obrt./min. a menjač ručni 6-stepeni. Lotus Exige GT3 Concept ima širi trag zadnjih točkova (sa širim gumama naravno), jedinstveni zadnji spojler, aerodinamičniji prednji kraj, pojačane kočnice i još nekoliko promena na karoseriji. Točkovi napred su veličine 16 a pozadi 17 inča. Iz Lotusa se čuju najave da bi ovaj GT3 Concept, ako uđe u proizvodnju, mogao da košta od 50.000 do 60.000 funti. Lotus obećava "superiorne vozne osobine i brutalna ubrzanja kao i senzacionalne mogućnosti kočenja". Tome u prilog idu podaci o maksimalnoj brzini (257 km/h) i ubrzanje do 100 km/h, koje je procenjeno na 4 sekunde.



 Nedavno smo najavili Renault Clio u karavan verziji a sada evo i ekskluzivnih slika studije Clia Grandtour, koju će Renault izložiti na salonu u Ženevi i koji naravno najavljuje izgled serijske verzije Clia karavan koga možemo očekivati u septembru na salonu u Frankfurtu. Koncept pokreće 2,0 litarski motor sa 197KS iz Clia RS197 pa ovaj koncept ubrzava do 100 km/h za 7,2 sekunde i troši 8,5 litara goriva. Dužina iznosi 422 cm, 23 više od standardnog Clia a prtljažnik je zapremine 430 litara odnosno 1275 kada se obori zadnja klupa. Ipak malo je verovatno da će standardni Clio karavan zadržati ovakav koncept karoserije sa 3 vrata (liči na nekakvu shooting brake formu) već će najverovatnije dobiti klasičniji (i praktičniji) oblik sa 5 vrata. 

 



Pre neki dan smo objavili prvi crtež novog koncept automobila Vadho, italijanskog dizajnerskog studija Giugaro, spremnog za salon u Ženevi a koga pokreće vodonik. Američki Motor Trend je uspeo, pre vremana, da dođe do slika ovog prototipa u definitivnoj verziji, koje su sada pred vama. Kao što smo napisali pre neki dan, Vadho pokreće isti V12 motor iz BMW-a Hydrogen 7 uparen sa BMW-ovim SMG 7-stepenim menjačem. Vadho hydrogen concept u dizajnu koristi temu aeronautike a kokpit je u stilu tandema odnosno putnici sede jedan iza drugog. Motor je inače pozicioniran desno od putnika. Umesto tradicionalnog obruča upravljača, Vadho concept ima dva "džojstika" kojima se upravlja vozilom i to preko drive-by-wire sistema ( bez mehaničke veze između "upravljača" i točkova ). Na kraju vredi primetiti crveno slovo G na prednojoj haubi, koje u stvari predstavlja premijeru novog loga kompanije.




Evo još jedne premijere salona automobila u Ženevi (8.-18. mart). Radi se o Opelovoj studiji srednje velikog coupea sa imenom GTC Concept, napravljenog na platformi nove generacije modela Vectra, koja se praktično najavljuje ovim konceptom. Svrha ovog koncepta nije samo najava Opelovog povratka na tržište srednje velikih coupe automobila (nekada je to bila Calibra), već je i signal promena u dizajnu nemačke kompanije. To znači da GTC Concept najavljuje šta u bližoj budućnosti možemo da  očekujemo od Opela, a te promene startuju već sa novom Vectrom sredinom 2008. godine. Ovaj GTC Concept, kao coupe verziju te nove Vectre, možemo očekivati na tržištu tokom 2009. godine. GTC Concept je dužine 4830mm a u njega je ugrađena doterana verzija aktuelnog 2,8 litarskog V6 turbo motora iz Vectre OPC. U ovoj varijanti razvija okruglih 300KS (umesto serijskih 255 u Vectri OPC). Pogon je naravno na sva 4 točka, ubrzanje do 100 km/h iznosi oko 6 sekundi dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h.



Švajcarski Sbarro, poput svojih zemljaka iz firme Rinspeed, za "domaći" salon automobila u Ženevi (8.-18. mart), takođe priprema studijsko vozilo, ovoga puta na osnovi C-Crossera, novog SUV modela iz Citroena. U preradi Sbarro-a auto nosi ime Cruise Crosser a, kao što se i vidi sa slike, radi se o crossover modelu, mešavini SUV automobila i pick-up vozila, nešto slično konceptu EDAG LUV o kome smo pisali nedavno. Najzanimljivi "detalj" ovog prototipa jeste broj točkova. Naime Cruise Crosser ima ih čak 6 a pogon je na svim točkovima (nezvanična informacija sa nekoliko foruma) dakle 6x6. Sbarro je i inače poznat po ekstravagantnim kreacijama i futurističkim konceptima. Nažalost drugi podaci o ovom interesantnom automobilu nisu saopšteni. Za nešto više moraćemo da sačekamo salon u Ženevi.



Nemački EDAG na salonu u Ženevi predstavlja novi prototip nazvan LUV Concept, koji smo najavili pre mesec dana kada su bili dostupni samo oficijelni crteži. Konačno evo i slika gotovog vozila. Teško je reći kojoj kategoriji pripada LUV Concept. Najlakše ga je opisati kao pripadnika crossover vozila a u ovom slučaju radi se o mešavini SUV vozila i povećeg pick-up modela. Za osnovu je, bar delimično, poslužio Mercedes GL (obratitie pažnju na vrata i prednja svetla) a LUV Concept kombinuje dizajnersku temu luksuznih, privatnih jahti sa stilom velikog SUV vozila. Zbog aluzije na luksuzne jahte, LUV Concept ima haubu, podove i prtljažni prostor prekriven drvetom. Nemački konstruktor je svoj novi prototip opremio 6,1 litarskim motorom, snage 340 kW/462KS, koji naravno pokreće sva 4 točka. Ubrzanje do 100 km/h iznosi malo više od 6 sekundi dok je najveća brzina limitirana na 250 km/h. Unutrašnjost, koja prima 5 putnika, u potpunosti je opremio drugi Mercedesov tjuner-Brabus, koji je obezbedio i ogromne 22-inčne točkove za ovu studiju. U ovom trenutku ne postoje nikakvi planovi za proizvodnju ovog koncepta ali bi, u tom slučaju, LUV Concept sigurno oduzeo po nekog kupca Cadillacu Escalade-u EXT ( i maska mu liči na gril nekog Cadillaca) ili Porsche-u Cayenne. 



Švajcarski auto tjuner Rinspeed, iskoristiće domaći teren Ženevskog salona automobila da na njemu predstavi svoju verziju Saaba 9-5 BioPower. Pored njega izložiće i koncept eXasis, o kome smo nedavno pisali ( nalazi se na našoj drugoj slici zajedno sa Saabom 9-5 BioPower ). Što se tiče Rinspeedovog Saaba 9-5 BioPower, i on kao i eXasis, ima spušteno, sportsko ogibljenje a u konstrukciji su obilato korišćeni fiberglas i aluminijum. Čak je i zlatno-žuta boja na Saabu preuzeta sa eXasisa. Rinspeed Saab 9-5 BioPower pokreće motor od 180KS, koji troši E85 bioetanol a ako to čisto gorivo nije dostupno, možete jednostavno sipati benzin ili mešavinu ova dva goriva. Ipak ako se ovaj Saab kreće samo na bioetanol, auto čak za 80 % smanjuje emisiju CO2 u životnu sredinu. U kabini su dodati instrument tabla od fiberglasa u žutoj boji kao i sigurnosni pojasevi u istoj boji radi vizuelne podudarnosti.



Ovaj prototip na slikama sa imenom Univers concept, izradili su studenti tehničkog univerziteta u Sofiji a predstavlja njihovo viđenje jeftinog prevoznog sredstva za 5 osoba, koji ne bi trebao da košta više od 8500 evra. Napravljen je inače na osnovi ugašenog Smartovog modela ForFour i zasad se radi samo o modelu u rameri 1:1 a tokom ovog leta se očekuje i prvi prototip u voznom stanju.



Italijanski dizajnerski studio Giugaro je upravo pustio u opticaj prvi crtež njihovog novog koncept automobila, spremnog za salon u Ženevi, koga pokreću gorive ćelije odnosno vodonik. Vadho hydrogen concept u dizajnu koristi temu aeronautike a kokpit je u stilu tandema odnosno putnici sede jedan iza drugog. Umesto tradicionalnog obruča upravljača, Vadho concept ima dva "džojstika" kojima se upravlja vozilom i to preko drive-by-wire sistema ( bez mehaničke veze između "upravljača" i točkova ). Na kraju vredi primetiti crveno slovo G na prednojoj haubi, koje u stvari predstavlja premijeru novog loga kompanije.



Salon u Ženevi videće i premijeru Mercedesovog koncepta Vision C 220 BLUETEC, prvog automobila sa 4-cilindričnim motorim, u koji je ugrađena ultra-čista BLUETEC dizel tehnologija. Kao i prethodni Mercedesov koncept Vision GL 420, i ovaj pokazuje u kom pravcu će se kretati razvoj dizel motora. Naime već sada, dizel motor u ovom konceptu zadovoljava stroge standarde Euro6, koji će u Evropi stupiti na snagu tek 2015. godine. I što je najlepše, sa snagom od 125kW/170KS i 400Nm obrtnog momenta, ovaj auto troši samo 5,5 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Kako već i standardni, novi Mercedes C klase, ispušta za 15 % manje CO2 u životnu sredinu u odnosu na stari model, C 220 BLUETEC opremljen oksidacionom katalizatorom i filterom tvrdih čestica, "preti" da postane jedan od najčistijih vozila uopšte. 



 


Pre dve nedelje objavili smo prvi zvanični crtež novog koncepta italijanskog Zagata a konačno evo i slika gotovog modela, koje su se danas pojavile na internetu. Zagato će naravno svoj novi koncept izložiti i na predstojećem salonu u Ženevi. Projekat Diatto Ottovu započet je još pre 2 godine i to na zahtev 2 kolekcionara davno ugasle marke Diatto koja je upravo 2005. godine obeležila 100 godina postojanja. Dakle ta 2 kolekcionara obratila su se studiju Zagato da zajedno naprave novi model koji bi ponovo nosio ime Diatto. Time se praktično samo nastavila saradnja između Diatta i Zagata,  jer je još 1921. godine, Ugo Zagato dizajnirao izgled modela Diatto 25 4DS. Inače Diatto je prvi auto napravio 1905. godine a osim sa Zagatom, sarađivao je i sa Ettoreom Bugattijem, braćom Maserati i Taziom Nuvolarijem. Što se tiče ovog novog Zagata Diottu Ottovu, kako se očekuje, u njega će najverovatnije biti ugrađen Maseratijev V8 supercharge motor. U ovom trenutku nema informacija da li će ovaj koncept ostati samo unikat ili se planira manja serija koju bi razgrabili kolekcionara.
 



BMW najavljuje novu generaciju svog sportiste M3 i to kroz prototip M3 Concept, koji će biti izložen na njihovom štandu na salonu u Ženevi ( 8.-18. mart ). Ovaj M3 Concept biće identičan serijskoj verziji koja se očekuje u prodaji možda već krajem ove ili eventualno početkom naredne godine. Evo i nekoliko detalja o novom M3. Ovaj sportski coupe pokretaće novi 4,0 litarski V8 motor sa 420KS koji zamenjuje dosadašnji 6-cilindrični sa 343 konja. Kako se očekuje, BMW će u Ženevi prikazati i svoju verziju DSG menjača sa duplim kvačilom koji će pomoći lakšem prenošenju snage na podlogu. Pogon i dalje ostaje samo na zadnjoj osovini. Prema prvim najavama, novi M3 imaće bolje performanse u odnosu na Audi RS4 ( ipak brzina i dalje ostaje limitirana na 250 km/h ) a da bi još više smanjili težinu automobila, u BMW-u razmišljaju o većoj upotrebi karbon fibera za neke delove karoserije. Koliko god bio dobar, novog M3 očekuje snažna konkurencija u vidu pomenutog Audija RS4, kao i novog Lexusa IS-F a uskoro se očekuje i novi Mercedesov AMG C63.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs