Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Na salonu u Ženevi, osim Ceed Sporty Wagona, svoju premijeru doživeće i studija Kia Ex-Ceed Cabrio. Dakle željno očekivana otvorena varijanta novog Ceeda. Iako su sada u modi otvoreni modeli sa tvrdim krovom, u Kiji su se odlučili da ovaj koncept ipak zadrži tradicionalni platneni krov. Dizajn ovog koncepta potpisuje Peter Schreyer, novi šef dizajna Kije ( pre je radio za VW i Audi ) koji ovim prototipom najavljuje kako će izgledati novi modeli Kije pod njegovim dizjnerskim perom. Ex-Ceed naravno za osnovu koristi Ceed u trovratnoj hatchback verziji koja kreće u proizvodnju u decembru ove godine u fabrici u slovačkom gradu Žilina. Kako kažu u Kiji, posebna pažnja kod dizajniranja ovog koncepta, bila je usmerena na to da Ex-Ceed zadrži karakteristike i duh klasičnog kabrioleta sa mekim krovom. Proizvodnja se najavljuje za 2008. godinu. O ceni je zasad još rano govoriti.




Reklama


Italijanski dizajn studio Fioravanti ( postoji od 1987. godine ), će na predstojećem salonu automobila u Ženevi izložiti svoju najnoviju studiju sa imenom Thalia. Biće zanimljiva, ako je bude, reakcija iz Renaulta pošto i francuski proizvođač za limuzinsku verziju Clia, koristi ime Thalia, muze iz grčke mitolgije. U svakom slučaju, Fioravanti Thalia izazvaće sasvim dovoljno intersovanja publike u Ženevi, pre svega, svojim neobičnim formama jednog modernog crossover automobila koji kombinuje elegantan stajling i funkcionalni karakter. Više informacija o ovoj studiji će biti saopšteno na salonu u Ženevi.



I Švedski Saab ima spreman novi koncept za salon u Ženevi. Radi se o modelu 9-5 BioPower 100 koji je zanimljiv po tome što ima prvi produkcijski motor  (spreman za proizvodnju) koji koristi čisto bioetanolsko gorivo ( E100 ) za razliku od aktuelnog modela 9-5 BioPower E85 koji koristi mešavinu 85 % bioetanola i 15 % benzina. Motor je 2,0L sa 300 konja i 400Nm obrtnog momenta sa kojim ovaj konceptni Saab 9-5 postiže ( elektronski ograničenih 250 km/h ) i ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi.



Toyota sprema još jedan hibridni model, doduše za sada samo u formi koncepta, a promocija naravno na skorašnjem salonu u Ženevi. Auto nosi ime Hybrid X concept  a Toyota je objavila samo ovu teaser sliku na kojoj se vidi samo deo novog prototipa. Uobičajeno u poslednje vreme. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela.  



I Hyundai najavljuje novi koncept za Ženevski salon automobila ( 6.-18. mart ). Ovo je prva skica te studije ali nažalost, sem samog crteža, nema nikakvih propratnih informacija o ovom konceptu sem da je dizajn napravljen u evropskom dizajn studiju korejske fabrike. Očigledno se radi o modelu u tzv. crossover kategoriji; u ovom slučaju radi se o nekakvoj mešavini SUV i coupe automobila. Naravno nema ni najmanje indicije da li ga možemo očekivati u serijskoj proizvodnji.



Italijanski dizajnerski studio Bertone, za salon u Ženevi, sprema novu studiju koja će nositi Fiatov logo, budući da je ovaj koncept, koji još nema ime, i napravljen na osnovi Fiatove Pande 100HP. Inače tradicija saradnje Bertone-a i Fiata traje već skoro 80 godina. Može se zaključiti da ovaj roadster samo nastavlja gde je prethodni koncept, Bertone Suagna, stao. Novi Roadster Concept koristi aluminijum za konstrukciju šasije i plastiku za neke delove karoserije. Ovaj dvosed ima zanimljivo oblikovano ( i nisko ) vetrobransko staklo koje se, u istom stilu, nastavlja i na vrata kao i prava trkačka, školjasta sedišta. Pod haubom ovog zanimljivog koncepta krije se, dakle Fiatov 1,4L 16v FIRE motor koji pokreće Pandu 100HP i razvija 100KS pri 6000 obrt./min. i 131Nm pri 4250 obrt./min. Panda sa tim motorom postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi, a budući da je ovaj koncept lakši ( nije poznato koliko je težak ) i aerodinamičniji, za pretpostaviti je da postiže daleko bolje rezultate.



Švajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, neobičnih  ( blago rečeno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Ženevi 2007.godine je još jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokreće ga bioetanol što je još jedan zaštitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova rešenja za zaštitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono što je zanimljivo i što se odmah i primećuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pušenje i dim sa pažnjom Rinspeeda za zaštitu zdravlja čoveka baš i ne idu zajedno ) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbačenim točkovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza  drugoga. A sad najlepše. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uživanje u sportskoj vožnji. eXasis je težak samo 750kg a pokreće ga 2-cilindrični motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjačem izvlači lepih 150KS i 150Nm. Što znači da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg težine ovog koncepta a što je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h.



Reklama


Italijanski dizajnerski studio Zagato je konacno obelodanio izgled svog novog koncept vozila koji ce biti izlozen i na predstojecem salonu u Zenevi. Projekat Diatto Ottovu zapocet je jos pre 2 godine i to na zahtev 2 kolekcionara davno ugasle marke Diatto koja je upravo 2005. godine obelezila 100 godina postojanja. Dakle ta 2 kolekcionara obratila su se studiju Zagato da zajedno naprave novi model koji bi ponovo nosio ime Diatto. Time se prakticno samo nastavila saradnja izmedju Diatta i Zagata, jer je jos 1921. godine Ugo Zagato dizajnirao izgled modela Diatto 25 4DS. Inace Diatto je prvi auto napravio 1905. godine a osim sa Zagatom, saradjivao je i sa Ettoreom Bugattijem, bracom Maserati i Taziom Nuvolarijem. Sto se tice ovog novog Zagata Diotto Ottovu, kako se ocekuje, u njega ce najverovatnije biti ugradjen Maseratijev V8 supercharge motor. U ovom trenutku nema informacija da li ce ovaj koncept ostati samo unikat ili se planira manja serija koju bi razgrabili kolekcionari.



Kao sto su i najavili iz DaimlerChryslera, Dodge ce na skorasnjem salonu u Zenevi pocetkom marta prikazati publici novi roadster sa prikladnim imenom Demon koji se vec sada ( zbog svog izgleda i osobina ) moze nazvati i mali Viper. Demon za sada predstavlja studiju sa velikim sansama da udje u proizvodnju, kada ce predstavljati izuzetnu konkurenciju Mazdi MX5/Miati, Pontiacu Solstice-u, Opelu GT i slicnima. U odnosu na pomenutu Mazdu, Demon je nesto kraci, siri, visi ali i tezi. Za razliku od koncept vozila koje je DaimlerChrysler predstavio na nedavnom salonu u Detroitu, poput Chryslera Nassau i Jeepa Trailhawk, Demon je napravljen od nule i ne koristi nijednu postojecu platformu. S druge strane, koristi poznati 2,4 litarski 4-cilindricni motor sa 124Kw/172KS pri 6000 obrt./min. koji pokrece zadnje tockove uz 6-stepeni manuelni menjac. Iz Dodge najavljuju da bi Demon mogao da koristi i neke druge motore poput 1,8 i 2,0 litarskih agregata kao i motor sa 300 konja iz Dodgea Caliber SRT4. Zvanicnici Dodge-a, Demon opisuju kao kompaktni, pristupacni "roadster sa stavom" koji odrazava savrseni balans izmedju klasicnog sportskog automobila i modernog dizajna i performansi. Dizajnerski posmatrano, i Demon ima karakteristicni Dodgeov prednji gril, koji zajedno sa svetlima  ("angel-eye" stil) i haubom zaista lici na Viper. Osim toga tu su i prosireni zadnji blatobrani, na kojima se nalaze i dodatni otvori za ventilaciju, 19-incni tockovi od brusenog aluminijuma i hromirane kvake za otvaranje vrata. U kabini je takodje upotrebljen bruseni aluminijum i to na instrument tabli i centralnoj konzoli dok sportski ambijent upotpunjuju rucica menjaca oblozena kozom i naravno sportska sedista. Jos dimenzije ovog "malog Vipera" : D x S x V  3974 mm/1736 mm/1315 mm. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2429 mm a tezina 1179 kg.




General Motors je za specijalizovane novinare u Kaliforniji protekle nedelje organizovao probne voznje svojih novih serijskih modela Opela GT i obnovljene Opel Astre. Medjutim novinari su bili u prilici da voze jedan zanimljiviji auto i to koncept Chevrolet Sequel, hibridni auto predstavljen na salonu u Detroitu 2005. godine. Dakle Sequel koji za pogon ne treba benzin. Ni kapi, jer rec je o voznoj verziji najnaprednijeg automobila ikada konstruisanog. Tako barem tvrde u General Motorsu, a mi zasad nemamo razloga da se s tim ne slozimo. - Sequel jasno pokazuje da je nasa vizija automobila buducnosti realna i sasvim moguca - rekao je Larry Burns, potpredsednik GM-vog odeljenja za istrazivanje, razvoj i stratesko planiranje.
A da su na njemu dugo i ozbiljno radili, govori i cinjenica da je Sequel, kao sto smo naglasili na samom pocetku, prvi put promovisan 2005. na salonu automobila u Detroitu tada pod imenom GM Sequel. Rec je o prvom vozilu na svetu koji uspesno spaja pogonski sistem na vodonik s nizom naprednih tehnologija kao sto su posebne kontrole za upravljanje i kocenje, litijum-jonske baterije te lagana aluminijumska struktura. Kao gorivo koristi cisti vodonik dobijen reciklazom pa proizvodi samo vodenu paru. Dakle, motor s unutrasnjim sagorevanjem, benzin i mehanicke sisteme on zamenjuje pogonom na baterije, vodonikom i elektricnim sistemima. U Sequelu GM vidi auto koji ce zaintrigirati kupce. Sequel izmedju dva punjenja moze preci 480 km, a brzinu od 100 km/h dostize za oko 10 sekundi. U postojecim klasama automobila Sequel bi mogao da se svrsta medju crossover-terence jer nudi atraktivan dizajn, prostranu unutrasnjost i aluminijumsku karoseriju. Sequel ima nizak profil i platformu nalik na "skejtbord" na kome se nalazi celi pogonski, kocioni i sistem vesanja..  Novinari koji su ga vozili, kazu da je Sequel u voznji stabilan i upravljiv, da koci poput klasicnog automobila sa dobrim kocnicama.  



Peugeot je pripremio novi koncept za salon automobila u Zenevi koji pocinje pocetkom marta. Radi se o studiji 207 SW Outdoor koja pokazuje konacni izgled nove karavan verzije malog Peugeota koja ce se pojaviti tokom ove godine. Pitanje je da li ce se i ova atraktivna Outdoor varijanta pojaviti u zvanicnoj ponudi Peugeota makar kao opcija. Inace na 207 Outdoor studiji jasno se vide uticaji dizajna veceg 407 SW pa i manjeg modela 1007. Koncept raspolaze sa hromiranim krovnim nosacima, staklenim panoramskim krovom, snaznjim tj ojacanim branicima na koje se nadovezuju prosireni blatobrani i pragovi koji ovoj studiji daju malo agresivniji i svakako privlacan izgled. Pozadi upadaju u oci nova svetla LED tehnologije kakve serijska verzija verovatno nece imati. 207 SW Outdoor je duzine 4156 mm dakle 120 mm duze od hatchback verzije a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540 mm sto je isto kao i kod pomenutog hatchbacka. Sirina je 1748 mm a visina 1555 mm. Kako se ocekuje obicna, serijska varijanta 207 SW bice u prodaji tokom leta. U informaciji se ne pominje koji motor pokrece studiji ni to da li mozda ima integralni 4x4 pogon.



Kako je krenulo Mazda ce svaki mesec predstaviti po jedan prototip odnosno koncept vozilo ! Posle studija Nagare na salonu u Los Angelesu i Ryuge u Detroitu, za Zenevski salon u martu spreman je novi koncept sa imenom Hakaze ( na japanskon "ha" znaci list a "kaze" vetar ). I ovaj poslednji prati dizajnerske smernice pomenuta dva prototipa ( novi pravac Flow-tok ) a izgled je osmisljen u Mazdinom evropskom dizajn centru u blizini Frankfurta. Hakaze inace predstavlja crossover auto, nekakvu mesavinu coupe, hatchback i SUV vozila. Ono sto se odmah primecuje na ovoj studiji jeste visok klirens ( odstojanje od tla ), zatim targa krov i zadnja vrata u stilu nekog hatchbacka. Mada treba reci da prednji deo ove studije neodoljivo podseca na jos jedan Mazdin koncept-na Sassou od pre 2 godine. Kao i kod Ryuge i kod Hakaze na vratima se pojavljuje zanimljiv dizajnerski detalj u vidu urezanih linija koje podsecaju na pescane dine. Zato i zlatno-zuta boja ovog prototipa. I unutrasnjost prati temu pescanih dina odnosno kako kazu u Mazdi oblici u kabini kao da su oblikovani duvanjem vetra. Zato i vetar-"kaze" u imenu studije. Pogon je naravno 4x4 a motor 2,3 litarski turbo sa 4 cilindra uparen sa 6-stepenom transmisijom. Hakaze dakle predstavlja Mazdinu viziju moguceg izgleda nekog buduceg kompaktnog crossover vozila a kako kazu u Mazdi Hakaze je samo prototip i to ce i ostati.



Honda ce na predstojecem Zenevskom salonu automobila pocetkom marta predstaviti novi uzbudljivi koncept automobil na hibridni pogon. Studija se zvanicno zove Small Hybrid Sports Concept a kako ce izgledati vidite na zvanicnom crtezu iz Honde. Neki sajtovi su vec pozurili sa zakljuckom da ovaj koncept najavljuje moguci izgled nove generacije Honde CRX ili cak modela S2000. Za izgled se inace pobrinuo Hondin evropski dizajn studio u nemackom Offenbachu. Ovaj prototip po recima Hondinih marketinskih strucnjaka predstavlja jedinstvenu fuziju napredne hibridne tehnologije i uzivanja u voznji nekog sportskog automobila odnosno Small Hybrid Sports Concept predstavlja realizaciju ideje da auto sa malim stetnim uticajem na okolinu moze pruziti vozacki uzitak koje se inace ocekuje od kompaktnog sportskog automobila.



Prvo je Fordov koncept Airstream na salonu u Detroitu dobio ovaj novi hibridni Fordov pogon ( o cemu smo pisali ) a sada je isti ubacen i u model Edge. Radi se ustvari o kombinaciji elektromotora uparenog sa tehnologijom gorivnih celija na vodonik. Auto je upravo predstavljen u Washingtonu i predstavlja prvi vozni automobil koji kombinira gorivne celije sa elektricnim baterijama i najnovijom plug-in tehnologijom koja omogucuje punjenje litijum-jonske baterije za oko 8 sati. U Fordu kazu da ovaj Edge moze preci oko 40 km koristeci samo bateriju, a kada snaga baterije padne na 40% tada se ukljucuju gorivne celije i pune bateriju za dodatnih 320 km s tim sto je moguce, uz neke dodatne modifikacije, preci i do 640 dodatnih kilometara. Baterija pokrece elektricni motor koji omogucuje Edgeu maksimalnu brzinu od 135 km/h. Ford nije potvrdio proizvodnju ovog autromobila, ako je i bude, jer nedostatak crpnih stanica za vodonik i sama tehnologija koji nije nimalo jeftina, ne daju bas previse razloga za optimizam da ce se ovakav ili slican auto uskoro naci na putu.



Edag je nemacka kompanija za dizajn i inzenjering a na salonu u Zenevi pocetkom marta ( tacnije 7. marta ) pokazace javnosti svoj najnoviji koncept i to kakav ! Vec svojom duzinom od 5,7 metara ( sirina 2 metra a visina 1,8 metra ) koncept sa imenom LUV ( Luxury Utility Vehicle ) pokazuje da su mu ciljna grupa kupci koje ne traze obicno prevozno sredstvo i koji znaju da cene jedinstven i izrazajan izgled. Sam auto je neka vrsta pick-up-a sa 4 vrata i 5 sedista sa platformom pozadi za pomoc pri ubacivanju tereta. Dakle LUV koji sa svojom originalnoscu, velicinom pa i elegancijom, predstavja nesto izmedju, novi tip vozila za kupce koji traze nasto drugo sto kod drugih marki ne mogu naci. Ceo projekat od praznog papira pa do vozila spremnog za voznju, uradjen je za samo 3 meseca a Edag upravo trazi potencijalne partnere za proizvodnju manje serije. Podataka o motoru koji pokrece ovu grdosiju, nazalost za sada nema.    



Verovatno se secate ( a mozda i ne ) najave superautomobila iz Bugarske sa imenom Wildcat koji bi trebalo da napravi tamosnja firma I2B. To medjutim nije njihov prvi auto. Jos 2005. godine napravljen je projekat sa imenom Raven ( gavran, grabljivac ). U osnovi radi se o sportskom automobilu napravljenom za LeMans sa klasicnom koncepcijom-centralno smestenim motorom i pogonom pozadi. Auto je napravljen tako da bude sto aerodinamicniji i sa sto nizim tezistem. Tada je napravljen i prvi model u razmeri 1:10 a bilo je planirano da se pojavi u LeMansu 2006. ali zbog pomankanja para to se nije desilo. Sve je ostalo samo na papiru cekajuci bolja vremena. Na papiru to je izgledalo ovako : DxSxV 4600mm/2010mm/1100mm i medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Planiran je V10 turbo motor sa 500KS a tezina ne bi smela da predje 1200kg. I jos tockovi; napred 255/40 ZR20 i pozadi 335/30 ZR20.



Dok je glavna zvezda na standu Dodgea na salonu u Detroitu bio "obicni" Viper SRT10 coupe sa 600KS, Mopar, Chryslerova divizija za tuning i povecanje performansi, pokazala je sta zna. Koliko god bilo impresivno 600 konja u Viperu SRT10, Mopar je u Detroitu pokazao jos snazniju verziju sa svih 675KS. Nije tajna kako su u Moparu dobili dodatnih 90 konja u odnosu na prethodni Moparov Viper. Jednostavno, po devizi "nema zamene za kubikazu", prosto su povecali zapreminu V10 motora na 8,4 litra. Ustvari motor je isti kao i kod pomenutog serijskog Vipera SRT10 sa 600KS ali su u Moparu dodali jos 75 konja pre svega zahvaljujuci boljem hladjenju. Moparov Viper jos ima podesivo ogibljenje i crne tockove od 19 inca sa Michelinovim gumama. Uz sve to boja automobila je atraktivna antracit-siva u kombinaciji sa crvenim trakama duz karoserije.



Hondin model S2000 ( 2,0 litarski motor sa 240KS ) nalazi se na kraju svog zivotnog veka ali to nije sprecilo Hondinu sportsku diviziju Mugen ( sto na japanskom znaci neograniceno ) da predstavi koncept sa imenom Open-Top Pure Sports Concept. Ovaj prototip je napravljen naravno na osnovi obicne verzije Honde S2000 ali sa dodatim Mugenovim aerodinamickim dodacima. Koncept ima novi prednji kraj koji ukljucuje jedinstvena prednja svetla, prednji branik sa povecim otvorima za vazduh i novu masku. Kroz tockove se vide ogromne Brembo kocnice sa crvenim kocionim kljestima dok se  pozadi nalaze 4 zavrsetka izduvnih cevi. Na sve to dodati su jos sigurnosni roll bar iznad glava putnika i zadnji spojler na poklopcu prtljaznika. Umesto standardnog prednjeg stakla na njegovom se mestu nalazi samo manja zastita u vidu veoma niskog vetrobrana kao na nekadasnjim trkackim automobilima.



Iako na prvi pogled deluje nespojivo, ovaj transporter iz Forda ima ugradjen sportski 2,0 litarski turbo motor sa 215KS i 310Nm iz prethodne generacije Focusa RS. Dakle za one koji ne mogu da se odreknu sportskih performansi, voznih osobina i zvuka trkackih masina cak ni kada kruze gradom dostavljajuci robu. Auto je u odnosu na serijsku varijantu Transita Connect, dodatno spusten za 70mm a tockovi su 18-incni sa niskoprofilnim gumama. Da se sve bude po propisu unutra su Recaro sportska sedista. Pogon je na prednje tockove uz zatvarac diferencijala dok su kocnice Brembo i to precnika diskova 325mm napred i 280mm pozadi. Najlepse za kraj. Maksimalna brzina je 210 km/h a ubrzanje do 100 km/h ispod 7 sekundi. Iz Forda nema informacije o eventualnoj serijskoj verziji, makar ogranicenoj kao ni o, u tom slucaju, mogucoj ceni.



Prvi koncept Lexus-a sa imenom LF-A, predstavljen je pre tacno dve godine u Detroitu. Ove godine, takodje u Detroitu, Lexus promovise novu, unapredjenu studiju istog imena, kao novu evoluciju u pravcu razvoja sportskog modela. Kako kazu u Lexusu, ova je mnogo bliza serijskoj verziji ako je ikada proizvedu. Kao i pre dve godine i ova nova varijanta ima za cilj pokazivanje potencijala Lexusa i definisanje novog dizajnerskog pravca. A postoji jos jedan cilj. To je napraviti superauto sa performansama jednog Ferrarija. I ovu studiju, kao i prvu, pokrece isti V10 motor sa 500KS, sposoban, po recima ljudi iz Lexusa, da LF-A pogura i preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Dakle od istoimene studije, stare 2 godine, ova nova se, pre svega, razlikuje po unapredjenom spoljasnjem i unutrasnjem dizajnu. 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs