Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Startech Starster je ime novog koncept automobila, koji će svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu i koji treba da prebrodi jaz između klasične i moderne škole dizajna, odnosno da kroz modernu interpretaciju podseti na klasične američke "muscle cars" automobile iz sedamdesetih godina prošlog veka. Startech (filijala mnogo poznatijeg Brabusa) je kao osnovu za svoju novu studiju iskoristio novi Dodge Avenger, ofarbao ga u boju slonovače sa narandžastim kontrastima i modifikovao eksterijer i interijer, što je Starstera učinilo jednim od najatraktivnijih predstavnika ove klase (interijer naravno prati stil eksterijera, pa je takođe u boji slonovače sa narandžastom bojom kao kontrastom). Prednji kraj karakterišu čiste i dinamične linije, novi branici, modifikovana maska hladnjaka (ali i dalje u tipičnom Dodgeovom stilu), LED svetla i brojni otvori za vazduh, uključujući i onaj na haubi motora u pravom "muscle car" stilu. Potpuno je redizajniran i zadnji deo automobila, koji je dobio nova svetla (u LED tehnologiji) i novi branik sa integrisanim završecima novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Proširenja blatobrana se brinu za mišićaviju pojavu Starstera, ali su i neophodna da bi se napravilo mesta za nove Startechove Monostar petokrake 22-inčne točkove u crnoj boji i odgovarajuće pneumatike (napred točkovi veličine 9Jx22 i gume 245/30 R 22, a pozadi 10.5Jx22 sa gumama 295/25 R 22). Nije izgled sa neobičnim detaljima jedino što je novo i zanimljivo na Starsteru; tu je i pojačani 4-cilindrični 2,4 litarski turbo motor, koji posle obrade u Startechu razvija 250kW/335KS pri 6400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, i to preko modifikovanog  5-stepenog manuelnog menjača. Performanse Startech Starstera su sasvim na nivou klasičnih američkih "muscle" automobila : sprint do 100 km/h traje 5,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 265 km/h.




Reklama


Još jedan hibridni koncept automobil je spreman za promociju na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Ovog puta radi se o Opelovoj studiji Flextreme Concept, koja u osnovi predstavlja već poznati Chevrolet Volt, samo sa drugim oblikom. Drugim rečima, oba automobila dele istu bazičnu arhitekturu ispod različito oblikovanih karoserija. Jedina razlika se ogleda u činjenici da Chevrolet Volt ima ugrađen 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac, a novi Opel Flextreme Concept raspolaže sa 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom sa interkulerom (snage 55kW/75KS). Kako bilo, oba modela pokreće napred montirani elektromotor, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija (u Flextreme Conceptu ovaj elektromotor pogoni prednje točkove i razvija do 120kW snage i 320Nm obrtnog momenta). Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 100 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (kao i kod Chevrolet Volta, i baterije Flextreme Concepta mogu da se pune preko obične kućne utičnice, što traje oko 6,5 sati). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 775 kilometara. Flextreme Concept karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tu su i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj pa Flextreme Concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Opela).





Izgled nove Lagune Coupe Concept je trebalo da ostane tajna sve do zvanične promocije na salonu automobilu u Frankfurtu, ali kao što vidite, ni Francuzima nije pošlo za rukom da spreče da se slike ovog koncepta pre vremena nađu na internetu, pa od planiranog velikog iznenađenja u Frankfurtu nema ništa. Ispod privlačno oblikovane karoserije Lagune Coupe Concept (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), krije se potpuno novi 3,0 litarski V6 dCi dizel motor (zavisno od verzije razvija od 170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta), razvijen u saradnji sa Nissanom. Sa ovim motorom, ova Laguna Coupe stiže do 100 km/h za oko sedam sekundi, dok emisija CO2 iznosi ispod 200 g/km. Naravno, Laguna Coupe Concept pre svega najavljuje dolazak serijske verzije Lagune Coupe, koja na tržištu treba da se pojavi sredinom naredne godine. Očekuje se da spoljašnji izgled serijskog modela u odnosu na ovaj koncept ostane manje-više neizmenjen, ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz ovog koncepta sigurno biti "prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune sedan i Lagune GrandTour. Lagunu Coupe Concept karakterišu elegantan dizajn veoma sličan studiji Renault Fluence od pre neku godinu, nizak, širok i robustan aluminijumski gril, LED svetla, zadnji difuzor, stakla na vratima bez okvira, veliki sedmokraki 20-inčni točkovi (gume Michelin Pilot Sport 245/35 ZR20), kao i agilno upravljanje, dinamične vozne osobine i visok stepen bezbednosti i komfora. Od opreme se izdvajaju satelitska navigacija, Bose Sound sistem sa 10 zvučnika, Bluetooth konekcija, automatski klima uređaj i start/stop dugme za pokretanje motora. Snaga se na prednje točkove prenosi preko automatske 6-stepene transmisije. Dužina Lagune Coupe Concept iznosi 4685, širina 1964, visina 1372, međuosovinsko rastojanje 2710 mm, a veličina prtljažnika 380 litara.

 



Japanski Mitsubishi je danas najavio dva nova, ekološki podobna koncept automobila, koji će zvaničnu promociju imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju. Prvi je i MiEV Sport, koji "maksimalizuje sportske mogućnosti elektro-vozila sa nultom emisijom." Novi i MiEV se inače bazira na postojećem Mitsubishiju i MiEV i raspolaže sa pogonom na sva četiri točka (E- 4WD sistem) i tri elektromotora (dva snage po 20kW su smeštena u prednjim točkovima, dok se treći snage 47kW nalazi ispod prostora za prtljag i zadužen je za pogon zadnjih točkova). Spoljašnji dizajn ovog kompaktnog i ekološki podobnog automobila, sam Mitsubishi u svom press saopštenju, opisuje kao živahan i fluidan, dok je pojednostavljen interijer zaslužan za prijatan ambijent i putnicima (kombinacija 2+2) omogućuje da se osećaju kao kod kuće. i MiEV Sport ima prilično dugačko međuosovinsko rastojanje za svoju dužinu(međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm, dužina 3450 mm, širina 1600 mm, visina 1400 mm), a zahvaljujući tome, kao i smeštaju litijum-jonskih baterija u najniži deo poda automobila, dobijena je optimalna raspodela težine, niže težište vozila i prostraniji interijer. Uz E-4WD sistem, Mitsubishi i MiEV Sport raspolaže i sistemima kao što su novi E-AYC (Electric Active Yaw Control), koji reguliše raspored obrtnog momenta između levog i desnog zadnjeg točka (veličine 17 inča), kao i S-AWC (Super All Wheel Control) sistem dinamičke kontrole vozila. Maksimalna brzina ovog koncepta iznosi 180 km/h, a autonomija sa jednim punjenjem baterija 200 kilometara. Drugi koncept automobil, koji je Mitsubishi pripremio za salon Tokiju, jeste Concept ZT u obliku klasične limuzine sa 4 vrata (prilično smirenog i neupadljivog dizajna) i novim 2,2 litarskim common-rail turbo-dizel motorom, uparenim sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) transmisijom da duplim kvačilom. Pomenuti 4-cilindrični motor sa 16 ventila rasoplaže snagom od 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, turbinom promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem goriva. Kao i iMiEV Sport, i Concept ZT ima elektronski kontrolisani pogon na sva četiri točka (veličine 20 inča) i S-AWC sistem dinamičke kontrole vozila. Concept ZT je inače dugačak 4950 mm, širok 1820 mm, visok 1440 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2815 mm. Mitsubishi napominje da se Concept ZT odlikuje visokim stepenom aktivne i pasivne bezbednosti, što je zasluga sistema kao što su Pre-crash Safety System (radar  upozorava vozača o mogućnosti sudara sa drugim vozilom i, ako je potrebno sam počinje da koči i zateže sigurnosne pojaseve), Lanne-Drift Warning System (uz pomoć kamere na prednjem delu automobila i senzora upozorava vozača da je prešao linuju na putu bez uključivanja žmigavaca), a tu je i Parking Assistance system koji, uz pomoć senzora u branicima, procenjuje da li ima dovoljno mesta za parkiranje vozila. Ukoliko je parkiranje izvodljivo, sistem automatski preuzima manevrisanje točkovima, odnosno volanom, dok vozač treba samo da kontroliše kočenje.



Pod motom "Fascinacija i Odgovornost" Mercedes će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) prikazati jedinstvenu paletu novih, ekstremno ekonomičnih i ekološki podobnih automobila. Između 19 novih modela (od toga sedam hibrida) izdvaja se pre svega novi Mercedes F700 Concept (prva slika), koji zahvaljujući inovativnom 1,8 litarskom 4-cilindričnom Diesotto motoru sa 238KS (kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću dizelaša) i hibridnoj tehnologiji troši jedva 5,3 litra benzina na 100 km, dok emisija CO2 iznosi samo 127 grama po kilometru. Ove vrednosti odgovaraju potrošnji nekog dizelaša kompakt klase (VW Golf, Fiat Bravo, Ford Focus i ostalo društvo), a ne nekom luksuznom i velikom automobilu, kakav je Mercedes F700 Concept. Nemci za sada kriju ostale podatke, kao i sam izgled ovog automobila, pa su tako objavili samo ovu tzv. teaser sliku, na kojoj se praktično vidi samo prednji deo ove studije. Više podataka dakle tek sledi.

Mercedes takođe prikazuje i model ML 450 Hybrid, koji će se na tržištu naći 2009. godine, a čiji inovativni hibridni sistem (razvijen u saradnji Mercedesa sa BMW-om i GM-om) raspolaže sa 250kW/340KS i 480Nm obrtnog momenta. Prema fabričkim podacima, ML 450 Hybrid prosečno troši samo 7,7 litara benzina na 100 kilometara, a emisija CO2 mu iznosi 185 grama po kilometru.

Još jedan hibrid, koji svakako zaslužuje bar trenautak vaše pažnje, jeste Mercedes S 300 BLUETEC Hybrid sa jedinstvenom kombinacijom BLUETEC i hibridne tehnologije, koja razvija 165kW/224KS i 560Nm obrtnog momenta. Uprkos pomenutoj snazi i svojoj veličini, Mercedes tvrdi da prosečna potrošnja ovog modela iznosi samo 5,4 litra dizela na 100 km, a toliko pominjana emisija CO2 je 142 grama po kilometru (oko 30 % manje od proseka klase). Inače, pomenuta Mercedesova BLUETEC tehnologija podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi.



Volvo će na salonu automobila u Frankfurtu, osim već ranije najavljenog modela C30 Efficiency, izložiti još jednu ekološki podobnu verziju na bazi Volvoa C30, koji je razvijen u Volvo Concept and Monitoring centru u Kaliforniji. To je hibridni Volvo ReCharge concept, u koji su ugrađeni i 1,6 litarski 4-cilindrični Flexifuel motor (pokreće ga E85 gorivo, odnosno mešavina 85 % etanola i 15 % benzina) i četiri elektromotora (po jedan na svakom točku automobila). ReCharge concept može da se kreće i samo pomoću elektromotora (u tom slučaju autonomija mu sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara), a kada kapacitet baterija padne na ispod 30 %, automatski se uključuje pomenuti 4-cilindrični motor, koji puni baterije. Zanimljivo je da se baterije mogu puniti i preko običnog kućnog utikača (punjenje traje tri sata). Zavisno od razdaljine, ovaj Volvo ReCharge može da troši od 0 do 5,5 litara goriva na 100 km. Naime, ako neki prosečan vozač od kuće do posla i nazad, dnevno prevaljuje oko 100 km, onda se za pokretanje automobila koristi samo električna energija (pošto je tolika autonomija sa jednim punjenjem baterija), pa je samim tim potrošnja goriva i emisija CO2 ravna nuli, a u slučaju da je potrebno prevaliti oko 150 kilometara, onda potrošnja goriva za tih 150 km iznosi manje od 2,8 litra, odnosno efektivno oko 1,9 litara na 100 km. Pri tom, Volvo ReCharge uopšte i nije toliko spor; ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 9 sekundi, dok je maksimalna brzina od 160 km/h ipak manje impresivna, mada s obzirom na tip vozila, realno i sasvim dovoljna.




BMW će na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu sledeće nedelje predstaviti željno očekivati novi SAV (Sports Activity Vehicle) model X6, doduše još u formi koncept vozila. Kao najavu ovog automobila, BMW je objavio dva tzv. teaser video klipa, koji pokazuju par detalja nove X6-ice, mada je najveći deo vremena oba video klipa "potrošen" na razgovore sa dizajnerima. Za ostalo ćemo ipak morati da sačekamo zvaničnu promociju.




Reklama


Japanski Mitsubishi će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu, osim nove generacije Lancera, MPV modela Delica D5 i Concepta cX, izložiti i mali gradski automobil i-EV sa elektropogonom i litijum-jonskim baterijama. Ovog mališana sa pogonom na zadnjim točkovima (!) pokreće elektomotor (snage 47kW/64KS), koji omogućava maksimalnu brzinu od 130 km/h, dok mu autonomija iznosi do 160 kilometara (zavisno od načina vožnje). Bez obzira na male dimenzije (dužina 340, širina 148, visina 160 cm), i-EV ima dovoljno mesta za četiri osobe. Kako se najavljuje, prodaja ovog modela u Japanu počinje već krajem ove godine. Ovde i kratko podsećanje da se običan Mitsubishi i (izgovara se "aj") već prodaje u Velikoj Britaniji, i to sa malim trocilindričnim turbo benzincem od 660 kubika (sa takođe 47kW/64KS) i 4-stepenim automatskim menjačem.  



I španski Seat će imati premijeru na 62. salonu automobila u Frankfurtu (počinje naredne nedelje), i to u vidu novog koncept automobila nazvanog Tribu. Slike koje vidite su opet pre vremena i naravno bez volje same fabrike procurele na internet. Kao što vidite, radi se o SUV automobilu sa troja vrata, koji u osnovi predstavlja Seatov odgovoru na SUV virus, koji se nezaustavljivo širi i na proizvođače, koji dosad nisu imali takav model u svojoj ponudi. Kako se očekuje, Španci bi trebalo da do 2009. godine počnu sa proizvodnjom novog kompaktnog SUV automobila na osnovi ove studije, čime će Seat proširiti ponudu svojih SUV modela (ako naravno aktuelnu Alteu Freetrack računate za pravi SUV). Prve reakcije na izgled novog Seata na netu baš i nisu ohrabrujuće, mada Tribu ima par zanimljivih dizajnerskih detalja koji privlače pažnju (recimo izraženi blatobrani, visok klirens, prozirna vrata prtljažnika, prednja svetla nalik na Audi R8, zanimljivo oblikovane točkove od 20 inča i gumama dimenzija 255/50, dok unutrašnjost karakteriše TFT ekran osetljiv na dodir, koji vozaču pruža sve neophodne informacije). Kako bilo, Tribu concept će deliti mehaniku sa Volkswagenovim novim Tiguanom (njegovu platformu, motore i integralni pogon). Inače, Tribu concept predstavlja i prvi rad za špansku marku bivšeg Lamborghinijevog dizajnera Luca Donckerwolkea.




Protekle nedelje su ljudi iz Audija na seminaru "Audi´s TechDay 2007" otkrili nekoliko novih detalja vezanih za budući Audi Q7 Hybrid. Iako je na pomenutom seminaru hibridna tehnologija za Q7 Hybrid još uvek bila prikazana u formi koncepta, očekuje se da će i serijski primerak Q7 Hybrida pokretati ta ista tehnologija bez ikakvih izmena, a takođe je verovatno da će isti hibridni sistem prvo debitovati u Porscheovom Cayennu Hybrid, o kome je nedavno već bilo reči. Ukratko, Audi Q7 Hybrid pokretaće hibridni sistem, koji se sastoji od elektomotora snage 34kW/46KS i benzinskog 3,6 litarskog V6 FSI motora sa 206kW/280KS. Elektromotor pruža dodatnih 285Nm obrtnog momenta benzincu, koji sam razvija 375Nm. Ovom hibridu od 0 do 100 km/h treba 7,6 sekundi, dok mu ubrzanje od 60 do 120 km/h u petom stepenu prenosa iznosi skoro 12 sekundi. Kada se ovaj hibrid kreće samo pomoću el. energije, moguće je preći 2 kilometra (sa brzinom do 50 km/h) pre nego što se uključi i benzinski motor. Zanimljivija je potrošnja. Naime, čak 2480 kg težak Q7 Hybrid prosečno troši 9,8 litara dizela na 100 km (po navodima fabrike). 



Hyundai će osim modela i30 CrossWagon, na salonu u Frankfurtu koji počinje sledeće nedelje, predstaviti i dva koncept automobila. To su i-Blue Fuell Cell Electric Vehicle (prva slika) i Veloster concept (druga i treća slika). O studiji i-Blue je doduše već bilo reči, ali kako je korejski proizvođač tokom jučerašnjeg dana objavio nove slike i nove podatke o ovom prototipu, red je za još jedan kratak osvrt. Dakle, radi se automobilu sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik, čija autonomija sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi  SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). Drugi koncept ove marke na salonu u Frankfurtu je manji 2+2 sportski coupe nazvan Veloster. Prototip je inače prvi put prikazan javnosti u aprilu ove godine na salonu u Seulu, a nastao je u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Veloster concept ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 162kW/220KS i 5-stepeni automatski menjač, a dimenzije mu izgledaju ovako  - dužina/širina/visina : 4100/mm/1790 mm/1450 mm. Već po izgledu (naglašeni lukovi blatobrana, stakleni panoramski krov, opadajuća linija krova, atraktivni točkovi) je jasno da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Anđelesu krajem prošle godine. Koliko god bio atraktivan i privlačan, Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za serijsku proizvodnju.



Italijanski dizajn studio Zagato iz Milana objavio je ovu tzv. teaser sliku svoje najnovije kreacije nazvane Ferrari Zagato Spyder, koja bi, kako sada stvari stoje, trebalo da bude zvanično promovisana na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine. Kao što se odmah vidi sa slike, ovde se ne radi o potpuno novom automobilu, već o kabriolet verziji Ferrarija Zagato 575 GTZ, predstavljenog prošle godine (što znači da će i novi Ferrari Zagato Spyder biti napravljen na bazi Ferrarija 575 Maranello, a karoserija će biti od aluminijuma). I Ferrari Zagato Spyder (kojim se nastavlja skoro 60 godina duga saradnja Ferrarija i Zagata) će najverovatnije biti napravljen u veoma ograničenom broju primeraka, koji će naravno opet razgrabiti bogati kolekcionari (prošlogodišnjeg Ferrarija Zagato 575 GTZ Coupe domoglo se samo pet srećnika).     



Na 62. salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) će izložiti i svoju poslednju studiju, nazvanu WZ Sports Sedan concept (inače poznata još sa aprilskog salona u Seulu). Radi se o sportsko-luksuznoj limuzini, mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman, a koja se prema fabričkom saopštenju odlikuje "ultra-luksuznim okruženjem u kabini, a istovremeno odražava Ssangyongovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu". U kratkim crtama, WZ Sports Sedan concept je dugačak tačno pet metara, pokreće ga benzinac zapremine 3,6 litara sa 268kW/365KS, a snaga se preko 7-stepenog automatskog menjača prenosi na sva četiri točka. Kako stvari sada stoje, Ssangyong će tokom 2009. početi sa proizvodnjom serijskog modela na bazi ovog WZ Sports Sedan concepta, a u tom slučaju Korejci ga najavljuju kao konkurenciju BMW-u serije 5, Mercedesu E klase i Audiju A6. Živi bili, pa videli...




Danas je i Fiat zvanično najavio svoje premijere za toliko pominjani predstojeći salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Jedna od njih je Panda Aria Concept, koja u osnovi predstavlja Fiatov odgovor na razne ekološki podobne automobile drugih proizvođača, a pokreće je mali dvocilidrični turbo motor zapremine samo 900 kubika i snage 60kW/80KS, koji kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%). Ovaj novi motor je za 20 procenata lakši i zauzima 25 % manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage. Osim motora, pažnju privlači Fiatova Stop&Start tehnologija (gasi motor prilikom stajanja, npr. na semaforima, a automatski ga pali kada vozač podigne nogu sa pedale kočnice), koja takođe pomaže u uštedi goriva (Fiat navodi do 10 % u gradskom ciklusu), poboljšana aerodinamika vozila, Pirelli gume sa smanjenim otporom kotrljanja, inovativna MTA transmisija (Manual Transmission Automated ili automatizovani manuelni menjač), kao i materijali dobijeni reciklažom, koji su upotrebljeni za izradu ovog automobila. Rezultat svega navedenog je rekordno niska emisija CO2, koja iznosi samo 69 grama CO2 po kilometru ! S druge strane, Grande Punto Abarth SS Concept ne cilja na ekološki svesne kupce, već one, kojima su performanse i uživanje u brzoj vožnji važnije od "tamo nekih" CO2 vrednosti. A takvih i dalje ima dovoljno... Za njih je namenjen Grande Punto Abarth SS Concept, ili drugim rečima, jača verzija već pola godine poznatog Grande Punta Abarth, predstavljenog na prolećnom salonu u Ženevi, a koji upravo ovog meseca počinje svoj tržišni život sa 1,4 litarskim turbo benzincem i 150 konja. Kome to nije dovoljno, Fiat kroz pomenutu SS (Super Sport) studiju Grande Punta (sa takođe 1,4 litarskim benzincem) najavljuje njegovu snažniju varijantu (sa 132kW/180KS i 272Nm) i agresivnijim aero body paketom (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći, 18-inčni točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvne cevi, niže ogibljenje i pojačane kočnice). Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Maksimalna brzina mu iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi. Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.




Francuski Citroen na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) neće izložiti samo studiju C-Airscape (o kojoj je u poslednje vreme već bilo reči), već još jedan koncept ekonomičnog i ekološkog automobila sa petora vrata i zanimljivog imena C-Cactus. Najnoviji Citroenov prototip naime odlikuju hibridni pogon (kombinacija HDi dizel motora snage 51kW/70KS i elektromotora od 22kW/30KS), mogućnost reciklaže skoro svih delova i naravno redukovana potrošnja goriva i mala emisija CO2 (tu je  naravno i nezaobilazni DPFS filter čestica čađi). Menjač je inače automatik sa 5 stepeni prenosa. C-Cactus (Cw količnik otpora vazduha mu iznosi 0,35) je napravljen na produženoj platformi aktuelnog Citroena C4 (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,80 metara naspram 2,61 metra Citroena C4), dugačak je 4,20, širok 1,80, visok 1,49 metra, dok težina automobila iznosi 1306 kg. Veličina prtljažnika je tačno 500 litara u osnovnoj konfiguraciji, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1100 litara. C-Cactus postiže maksimalnu brzinu od samo 150 km/h, ali zato prosečna potrošnja iznosi 3,4 litra na 100 km, a emisija CO2 samo 78 grama po kilometru. Futurističku unutrašnjost (sastoji se od samo 200 delova; više nego duplo manje od konvencionalnih automobila) odlikuje prilično minimalistički stil, dok od opreme ovog koncepta vredi izdvojiti cruise-control sa limiterom brzine, satelitsku navigaciju sa touch screen ekranom, el. ručnu kočnicu, automatski klima uređaj, radio/CD plejer, veliki panoramski krov, kao i velike 21-inčne točkove. Zanimljiva je ocena ljudi iz Citroena, da kada bi sada krenuo u proizvodnju, C-Cactus bi koštao oko 25.000 dolara ili oko 18.400 evra, što je prilično manja cena u odnosu na postojeće hibridne automobile. 

    



Korejski Hyundai će na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) zajedno sa novim modelom i30 u karavan verziji, predstaviti i novu studiju i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (u gorivim ćelijama se u kontaktu vodonika i vazduha hemijskom reakcijom dobija električna energija, koja u stvari na kraju i pokreće i-Blue, a kao nusprodukt se stvara voda). Autonomija ovog automobila sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). 



Na salonu automobila u Frankfurtu (održava se sredinom septembra) francuski Peugeot će na svom štandu izložiti i koncept automobil Flux, koji je dizajnirao pobednik četvrtog Peugeotovog dizajnerskog konkursa, Rumun Mihai Panaitescu. Pomenti konkurs je trajao od septembra do decembra 2006. (u konkurenciji su bila 4029 projekta iz 113 zemalja), a pobednik je proglašen u martu ove godine. Pobednik konkursa uvek ima tu čast da na osnovu njegovog projekta, Peugeotov Style Center napravi prototip u prirodnoj veličini i izloži ga na velikim svetskim salonima automobila. Ove godine u Frankfurtu ćemo dakle videti "rumunski" Peugeot Flux, autora Mihaja Panaitescua. Pravljenje ovog koncepta u razmeri 1:1 je inače počelo još u martu ove godine. Glavi cilj pomenutog Rumuna je bio stvoriti automobil dinamičnog izgleda, koji vozaču i suvozaču pruža veliki užitak u vožnji, ali uz malu potrošnju i što je moguće manje zagađenje vazduha.  



Japanski Nissan će na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra izložiti i svoju najnoviju studiju, nazvanu Mixim concept. Radi se o automobilu kompaktnih dimenzija, namenjenog pre svega mlađim vozačima (naravno pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili sličnom izdanju), koji vreme uglavnom provode za kompjuterom i surfujući internetom. Zato su i volan i ostale komande u kabini insiprisani interfejsima, koji su poznati igračima kompjuterskih igrica. Auto inače ima tri mesta za sedenje, a pažnju pre svega privlači centralna pozicija vozačevog sedišta, dok su ostala dva sedišta smeštena sa njegove leve i desne strane (postoji i pomoćno četvrto sedište za svaki slučaj, a spakovano je u poseban modul iza vozačevog sedišta). Mixim concept pokreću dva elektromotora (Nissan "Super Motor"), koji koriste kompaktne litijum-jonske baterije (bez obzira na to, Mixim je težak samo 950 kg). Jedan motor pokreće prednju osovinu, a drugu zadnju, pa Mixim concept ima integralni pogon na sva četiri točka. Sam Mixim concept je inače manji coupe, koji se ističe oštrim linijama, vratima, koja se otvaraju visoko u vis, velikim vetrobranom (koji se estetski uklapa sa bočnim staklima pa liči na vizir zaštitne kacige), kao i LED prednjim dnevnim svetlima. Kao što je već napomenuto, Mixim concept se odlikuje kompaktnim dimenzijama, koje mu olakšavaju manevrisanje u gradu, a one izgledaju ovako : dužina 3700 mm, širina 1800 mm, visina 1400 mm, dok se međuosovinsko rastojanje proteglo na 2530 mm. Drugim rečima, Mixim concept je kraći i niži, ali i nešto širi od Micre.

 




Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.

 




Kao što je bilo i najavljeno, Peugeot će na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, pored standardnog Peugeota 308 hatchback, 308 RC Z concepta i 308 SW Prologue concepta, predstaviti još i studiju hibridne 308-ice sa nazivom 308 Hybride HDi concept. Već iz imena se vidi najvažnija karakteristika ove 308-ice. Naime, za razliku od većine drugih auto kompanija, čije hibride pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom, 308 Hybrid HDi concept pokreće 1,6 litarski HDi dizel agregat (ima 82kW/110KS i 240Nm obrtnog momenta), a u kombinaciji sa elektromotorom od 16kW/22KS i 130Nm. Snaga se na prednje točkove prenosi preko elektronski kontrolisanog manuelnog menjača sa šest stepeni. Rezultat je prosečna potrošnja, koja po fabričkim tvrdnjama iznosi samo 3,4 litra dizela na 100 km, kao i emisija CO2 od 90 grama po kilometru (auto naravno već zadovoljava buduće Euro5 norme). Inače, težina ove 308-ice iznosi 1460 kg, a ubrzanje do 100 km/h traje 12,2 sekunde. Ovde treba podsetiti da je Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 CC Hybride HDi, koga je takođe pokretao hibridni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor. Međutim za razliku od 307-ice CC Hybrid HDi koja je ostala samo koncept, novi 308 Hybrid HDi kreće u serijsku proizvodnju, ali će se nažalost pojaviti u prodaji tek krajem ove decenije (2009. godine kao model za 2010.-tu).





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs