Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovo je Ale, kanadski auto na tri točka (svaki veličine 18 inča), koji je izradila kompanija FuelVapor Technologies i koji kombinuje malu potrošnju goriva sa sportskim performansama. Naime, Ale ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 225 km/h, a potrošnja goriva iznosi samo 2,5 litra benzina na 100 km ! Usput, četvrt milje ili 402 metra, Ale prelazi za samo 12,9 sekundi. To je postignuto veoma aerodinamičkim oblikom karoserije i malom težinom automobila od samo 635 kg. Za pogon je odabran Hondin 1,5 litarski turbo agregat, koji raspolaže sa 135kW/184KS, a može biti uparen sa manuelnim 5-stepenim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Trenutno postoji samo jedan prototip ovog dvoseda, ali se od 2012. planira i serijska proizvodnja.



Reklama


Nova Corsa Hybrid concept (premijera na salonu automobila u Frankfurtu sledećeg meseca) je rezultat General Motorsovih napora da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u svojim automobilima. Ovu Corsu pokreće i 1,3 litarski CDTI dizel agregat sa 55kW/75KS, a troši prosečno 3,75 litra dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi samo 99 grama  po kilometru. Ipak, iako ima naziv Hybrid u imenu, ova Corsa nije hibridni automobil kakav je npr. Toyota Prius (koju pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom), već Corsa Hybrid concept koristi jednostavnu tehnologiju poput elektropokretača, koji istovremeno vrši funkciju alternatora (starter-generator) i Stop/Start automatski prenos. Pored 1,3 litarskog CDTI dizelaša Corsa Hybrid concept koristi i litijum-jonsku bateriju, koja obezbeđuje starter-generatoru neophodnu električnu energiju. Pomenuta baterija se puni kroz sistem regeneracije energije, koja se stvara prilikom kočenja. Drugim rečima, tokom kočenja prekida se opskrbljivanje motora gorivom, a kinetička energija se pretvara u električnu.



Posle onih jučerašnjih skica, Ford je danas objavio i prve zvanične slike svog novog koncept automobila B segmenta, koji će svetsku premijeru doživeti na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu. Auto se zvanično zove Verve concept i najavljuje kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste (ako se uopšte tako i dalje bude zvala). Prema onome što vidimo, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan budućoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da nova atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara. Inače, Verve concept je nastao u Fordovom dizajn studiju u Dantonu, u Velikoj Britaniji, mada je u njegov razvoj bio umešan i dizajn tim iz nemačkog Kelna.



Ove skice otkrivaju izgled novog koncept automobila u B segmentu, koji će evropski Ford predstaviti na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (uz novi SUV model Kuga i redizajnirani Focus). Ovaj koncept takođe najavljuje i kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste. Kao što ste odmah primetili, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan serijskoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, maska sa dve hromirane prečke i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da ovakva atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.




Na moskovskom auto salonu "Interavto-2007", ruski auto gigant VAZ (poznatiji kao Lada) predstaviće publici novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nazvan Project C. Automobil je nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C, odnosno osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Osim modernijeg dizajna, Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine između 1,6 i 2,0 litra. A da li će se stvarno pojaviti 2009. godine, zavisi pre svega od finansijskih mogućnosti fabrike iz Toljatija, koje su ranije predstavljale veliki problem da se neki od zanimljivih prototipova preseli na fabričke trake (setimo se samo porođajnih muka nove Kaline).




Osim standardnog modela 308 hatchback (sa troja i petora vrata), Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti i dva koncept automobila na njegovoj osnovi – 308 RC Z (o njemu smo već nedavno pisali) i 308 SW Prologue. Prvi najavljuje buduću Coupe-Cabrio (CC) verziju 308-ice, a drugi, odnosno 308 SW Prologue, prikazuje izgled njene karavan varijante (naslednik aktuelnih modela 307 Break sa pet sedišta i 307 SW sa sedam sedišta). Ovu studiju pokreće 2,0 litarski HDi dizelaš sa 100kW/136KS i DPFS filterom čestica čađi. 308 SW Prologue je dugačak 4500 mm, širok 1815 mm, visok 1560 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2708 mm. Zahvaljujući ovim dimenzijama našlo se mesta i za treći red sedišta i smeštaj sedam putnika. Prema sadašnjim informacijama, budući 308 SW će u serijskoj varijanti (kada se početkom 2008. bude našao na evropskom tržištu) pod haubom imati već poznate agregate iz 308-ice hatchback. To su 1,6 litarski VTi benzinac (razvijen u saradnji sa nemačkim BMW-om) u dve varijante : atmosferskoj sa 120KS i 160Nm i THP  turbo sa 150 konja i 240Nm, dizelaše u vidu 1,6 litarskog HDi od 110KS i 240Nm, kao i već pomenutog 2,0 litarskog HDi sa 136 konja i 320Nm. Što se bezbednosti tiče, Peugeot će 308-icu opremati i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno do 9 vazdušnika jastuka na raspolaganju, a sedam je standard), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost i funkcionalnost, komfor, bolju ergonomiju, veliki izbor karoserijskih varijanti (kada paleta bude potpuno kompletna), veći kvalitet upotrebljenih materijala i pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost, nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada svih varijanti modela 308 godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou.





Citroen je ranije najavio da će slike svog novog koncepta C-Airscape objaviti u ponedeljak 20. avgusta, ali kako je to već uobičajeno u poslednje vreme, fotografije i ovog automobila su se pre vremena (i bez volje same fabrike) danas pojavile na internetu (zasluga za to pripada jednom od članova foruma "planete-citroen"). C-Airscape predstavlja elegantnu studiju kabrioleta srednje klase sa četiri sedišta i krovom izrađenim od od karbon fibera i stakla. C-Airscape takođe najavljuje i izgled novog Citroena C5, koji će od ovog koncepta praktično u potpunosti preuzeti izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila (90-95 %). U ovaj koncept je ugrađen 2,7 litarski V6 HDi dizel motor sa 150kW/208KS pri 4000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momenta pri 1900 obrt./min., koji kao gorivo može da koristi i biodizel, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa (naravno uz ovaj motor neizostavno ide i DPF filter za čestice čađi). Citroen će C-Airscape promovisati već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. do 23.septembar), dok se i premijera serijskog modela C5 II očekuje na pomenutom salonu, mada je moguće da se prezentacija održi i na salonu u Ženevi, na proleće naredne godine. Osim elegantnog, pa i moćnog izgleda (izdužena silueta, veliki otvori za vazduh, 19-inčni točkovi, hromirane izduvne cevi, LED svetla), C-Airscape donosi i par novotarija kao što su Snow Motion traction control sistem i UrbanHybrid sistem, koji je zadužen za isključivanje motora dok automobil stoji (npr. na semaforu), a čim vozač pritisne gas, sistem automatski ponovi pali motor (rezultat je smanjena potrošnje goriva i emisija CO2).



Reklama


Ovo je već druga tzv. teaser slika nove studije korejske Kia-e, koja će biti promovisana u septembru na salonu u Frankfurtu. Prvu sliku novog Sports Coupe Concepta (pokazuje samo prednji deo automobila) Korejci su objavili još tokom jula, a sada je stigla i druga, koja pak prikazuje samo profil ovog 2+2 koncepta, dugačkog 4,3 metra. Drugih podataka uz sliku nema, pa ćemo na informacije o motoru i ostalim karakteristikama morati da sačekamo pomenuti salon u Frankfurtu (očigledno da će Kia informacije deliti na kašičicu). Ipak, nova slika pokazuje zanimljiv detalj u vidu prilično produženog krova, koji nije baš u stilu pravih Coupe modela, a tu je i naglašen zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi. Novi koncept (koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti) realizovao je Kia-in evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je za Audi, a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo".  



Suzuki će na skorašnjem salonu u Frankfurtu promovisati svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra), koji najavljuje novu serijsku limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno). Serijska verzija će se pojaviti u prodaji 2010. godine i biće namenjem globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. Novi koncept je prvi Suzukijev pokušaj da stvori automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Na ovoj zvaničnoj skici, koju je Suzuki jutros objavio, Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi) ali skice obično ne prikazuju pravo stanje stvari, pa ćemo u Frankfurtu verovatno videti prototip sa daleko realističnijim proporcijama. 



Francuski Peugeot će na toliko pominjanom salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar) promovisati koncept model 308 na hibridni pogon. Na prvi pogled ništa neobično, ali stvar postaje zanimljivija zbog činjenice da elektromotor nije uparen sa benzincem (kao kod drugih proizvođača) već sa dizel agregatom. Ovde treba podsetiti da je Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 Hybride HDi, koga je takođe pkretao hibrdidni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor. Međutim za razliku od 307-ice Hybrid koja je ostala samo koncept, novi 308 Hybrid kreće u serijsku proizvodnju krajem 2009. godine kao model za 2010.-tu. Uglavnom, 1,6 litarski HDi turbo-dizelaš u 308-ici Hybrid razvija 109KS i 260Nm obrtnog momenta, a elektromotor raspolaže sa 22KS i 130Nm. Prema najavama ovaj 308 Hybrid bi trebalo da troši za 30 % manje goriva u odnosu na obični Peugeot 308 dizel, odnosno oko 3,4 litre na 100 km, dok će emisija CO2 iznosti samo 90g/km.



Verovatno se sećate fantastičnog VW-ovog Golfa GTI W12 Concept sa 650 konja od pre nekoliko meseci, a evo nove prilike da se zajedno podsetimo kako taj monstrum izgleda, ide i zvuči. Naime, novinari britanskog magazina Autocar imali su zaista ekskluzivnu priliku da ovaj Golf isprobaju, a njihov test pogledajte na ovom videu. Inače, Golf GTI W12 Concept pokreće centralno smešten 6,0 litarski W12 motor sa dva turbo punjča i 650KS, koji ga katapultiraju do 100 km/h za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h.

 



Peugeot za frankfurtski salon autombila (11. – 23. septembar) sprema jedan zaista impresivan koncept automobil na bazi novog modela 308. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko će 308 RC Z Concept oduševiti svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Ukratko bi se dizajn mogao opisati kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" ovog francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. Bez obzira što Peugeot 308 RC Z opisuje kao kompaktni 2+2 coupe, mnogi su skloni da poveruju da ovaj koncept u stvari predstavlja najavu budućeg Peugeota 308 u CC (Coupe-Cabrio) verziji. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje (2630 mm) kao i klasični 308, dok dužina iznosi 4276 mm, širina  1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno 1,6 litarski turbo benzinac, koji serijski razvija 129kW/175KS, a ovde je pojačan na 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Publika u Frankfurtu će zaista imati šta da vidi.



Mitsubishi će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), publici predstaviti novu studiju pod nazivom Concept-cX, koji u stvari predstavlja novu generaciju kompaktnog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Ekološki su podobni i materijali, korišćeni u kabini a dobijeni su, između ostalog i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm i svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.

   



Nissan je juče objavio prvi zvanični kompjuterski crtež njihovog novog i inovativnog koncepta malog komercijalnog vozila NV200, koji će svetsku premijeru doživeti na domaćem terenu salona u Tokiju, oktobra ove godine (madu su u Nissanu ipak možda mogli da iskoriste skorašnji salon u Frankfurtu od 13. do 23. septembra). Inače, NV200 predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept.  



Južnokorejska Kia će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti koncept sportskog 2+2 Coupea čije zvanično ime se za sada krije u tajnosti. Studiju je inače realizovao Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo". Držimo ga za reč ! U ovom trenutku Kia je objavila samo ovu tzv. teaser sliku novog koncepta dok će detaljniji podaci biti saopšteni naknadno. 



Dok iz samog Ferrarija stižu kontradiktorne vesti o mogućem novom malom modelu Dino, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Italijane pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Za sada je ovaj Ferrari samo maketa, a dizajn skoro u potpunosti prati stil originalnog Dina iz druge polovine prošlog veka. Ukratko; moderno, dinamično i, pre svega atraktivno (slike dovoljno govore) tako da bi i sam Ferrari mogao da se ugleda na rad ovog Portugalca, naravno pod uslovom da Italijani stvarno spremaju povratak svog već odavno legendarnog modela.

   



Osim komapnije RUF (pre nekoliko dana su predstavili Porsche Cayman 3400K Coupe sa 400 konja), još jedan nemački tjuner je nedavno u svoje ruke uzeo ovaj Porscheov model. Ovoga puta radi se o tjunerskoj kući SpeedART a njihov Cayman S se odlikuje prilično decentnim ali i originalnim dizajnerskim detaljima. Novi su diskretan prednji spojler, izraženiji pragovi, zadnje krilo i novi točkovi od 20 inča. Najveću pažnju u stvari privlači zelena boja, upotrebljena na kočionim klještima, retrovizorima, a naročito u interijeru (na središnjem delu volana, sportskim sedištima, delu oko ručice menjača i na patosnicama). Osim vizuelnih doterivanja, i 6-cilindrični 3,4 litarski motor je promenama na softveru pojačan za 22kW/30KS. Tako sada umesto serijskih 217kW/295KS i 340Nm obrtnog momenta, razvija 239kW/325KS i 360Nm. Maksimalna brzina iznosi 285 km/h a ubrzanje do stotke 5,3 sekundi (serijski model 275 km/h i 5,4 sekunde). 




Ukrajinska fabrika ZAZ iz Zaporožja (poznata po proizvodnji Tavrije a danas sklapa i Ladu Samaru i Opel Astru G) u svom proizvodnom programu i dalje ima Daewoo Lanos, koji joj je ostao iz braka sa tom južnokorejskom kompanijom. I dok je za Daewoo (sada u vlasništvu GM-a), Lanos već odavno postao istorija, Ukrajinci ga i dalje proizvode a u okolne zemlje ga izvoze pod amblemom Chevroleta. Ipak, svesni starosti ovog automobila, u ZAZ-u ne sede skrštenih ruku pa su krajem maja na ukrajinskom salonu automobila SIA 2007. predstavili koncept Lanos M, koji najavljuje kako će izgledati obnovljena verzija Lanosa za 2009. godinu, kada bi naime trebalo da počne serijska proizvodnja. Izmene se jasno vide na slikama, a obuhvataju novi prednji i zadnji kraj dok je bočna silueta uglavnom bez izmena. Dizajneri su Lanosu napred podarili nova svetla, hromiranu masku, branike, blatobrane i malo izmenjenu haubu dok su pozadi primetni novi branici i izmenjena grafika svetala. Interijer je takođe modernizovan i prema tvrdnjama fabrike sada je savremenjiji i daleko bolje ergonomski uređen. U svakom slučaju, rezultat je svakako zanimljiv pa čak i blago ekstravagantan budući da se radi o korejsko/ukrajinskoj dizajnerskoj kombinaciji. Što se motora tiče, novi Lanos M pokretaće postojeći benzinci od 1,5 i 1,6 litra mada je moguće da se ispod haube nađe i savremeniji motor zapremine 1,4 litra sa 77KS.




Za vreme trajanja teniskog turnira Roland Garros, koji se održava u Parizu od 27. maja do 10. juna, Peugeot će gledaocima, takmičarima i medijima prikazati 207-icu CC Roland Garros concept u upadljivoj žutoj boji, koja treba da asocira na boju loptice za tenis. Peugeot očigledno dobro zna kako da iskoristi pažnju medija, koji će pokrivati ovaj teniski turnir. U osnovi se Peugeot 207 CC (Coupe-Cabrio) Roland Gaross bazira na 207-ici CC sa Sport paketom opreme dok se ispod haube nalazi 1,6 litarski motor sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta sa kojim 207 CC postiže 200 km/h i ubrzava do stotke za nešto manje od 11 sekundi. Naravno, Roland Garros ima mnogo bogatiju opremu u odnosu na 207 CC Sport pa je unutrašnjost obložena kožom a tu su i grejana (prednja) sedišta, moćni hi-fi sistem i par znački Roland Garros, koje se nalaze i na vratima ovog automobila. Inače, Peugeot je dosad proizveo oko 100.000 automobila koji su imali Roland Garros oznaku.   



 

Posle jučerašnjeg Audijevog koncepta TT Clubsport Quattro, evo još jednog iznenađenja iz Volkswagena, predstavljenog danas na četvorodnevnom skupu ljubitelja Golfa GTI u austrijskom mestu Worthersee. Iznenađenje ali kakvo !! Ovo je studija ulimativnog, monstruoznog, ekstremnog, neverovatnog, brutalnog (i ko zna kakvog još) Golfa nad Golfovima. Golf GTI W12 650 Concept naime raspolaže sa skoro neverovatnih 478kW/650 konja pri 6500 obrt./min., koje izvlači iz centralno smeštenog 6,0 litarskog bi-turbo W12 motora. Maksimalni obrtni moment iznosi 750Nm pri 4500 obrt./min. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj kralj svih Golfova se do 100 km/h katapultira za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h ! Iako je ovaj koncept pretrpeo velike modifikacije, kojima je auto snižen i proširen, osnovna silueta Golfa GTI je ipak zadržana. Promene uključuju dodavanje mnogobrojnih ventilacionih otvora za bolje hlađenje motora, nove agresivne branike, proširenja blatobrana i donjih delova vrata, specijalno dizajnirani krov (od karbon fibera), koji igra ulogu difuzora/spojlera, zatim 19-inčne točkove sa gumama širine 235 napred a 295 pozadi, hromirane izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila), zadnji krovni spojler i tradicionalni detalj Golfova GTI u vidu crveno uokvirene prednje maske. Svaka čast onome/onima u VW-u, koji su smisli i realizovali ovo čudo ! Dodali smo i kratak video sa današnje prezentacije.

 


 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs