Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.  

 



Reklama


Kao što smo i najavili pre nekoliko dana kada smo objavili jedinu tada dostupnu sliku, Buick na salonu u Šangaju izlaže novi koncept sa starim imenom Riviera. Sada su objavljene nove fotografije ovog prototipa i par dodatnih informacija vezanih za dimenzije. Ukratko radi se o 2+2 coupeu, koji najavljuje novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Da ne bude zabune, Riviera nije osmišljena u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Ovde i napomena da GM (kome Buick pripada) u Kini ima svoju fabriku u kojoj se proizvode modeli Buicka prilagođeni kineskom tržištu a prošle godine je prvi put više Buicka prodato u Kini nego u samim SAD ! Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica "svetske turneje" ovog koncepta. Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i prilično dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Da pomenemo i dimenzije (DxŠxV) 4710/1940/1415 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2870 mm. 




Pre nekoliko dana je italijanski dizajn studio Zagato objavio tri slike njihovog najnovijeg koncept vozila ali je na sve tri slike bio vidljiv samo zadnji deo ovog prototipa. Jednu od tih slika smo i mi objavili a u međuvremenu (tačnije danas) su se pojavile i nove zvanične fotografije, koje (konačno!) pokazuju ceo automobil. Maserati GS by Zagato je ekskluzivno predstavljen na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio, koja je počela danas a traje do 22. aprila. Ovaj unikatni automobil za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu (i to skraćenu platformu za 180 mm) a nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 mašina zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu. 




BMW se na salonu u Šangaju predstavlja novim koncept automobilom, koji najavljuje budući pravac dizajniranja novih generacija BMW modela. Mada BMW ne daje nikakve informacije o mogućnosti serijske proizvodnje (iako je auto praktično za to spreman), vrlo je moguće da CS Concept pokazuje kako bi mogao da izgleda novi sportski sedan serije osam o kome se u poslednje vreme pronose glasine. Novi automobil (koristi platformu buduće serije 7) bi bio rival drugim sportskim modelima sa 4 vrata u coupe stilu, poput Aston Martina Rapide, Mercedesa CLS, Maseratija Quattroporte i Porsche-a Panamera. Spoljašnje dimenzije su impresivne. Dugačak je 5100 mm, širok 1981 mm a visok 1359 mm dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3142 mm. Time je sadašnja serija 7 kraća (5040 mm) i uža (1902 mm). Naravno CS Concept ima mesta samo za 4 putnika za koje su pripremljena sportska i veoma nisko postavljena sedišta da bi svi putnici, a ne samo vozač, uživali u pravoj sportskoj vožnji. Navodno bi ovaj koncept trebao da popuni prazninu između serije 7 i velikog Rolls Royce-a Phantom, naravno pod uslovom da uđe u proizvodnju. Dizajn je prilično futuristički sa puno oštrih ivica (dovoljno je pogledati agresivan i moćan prednji kraj sa ogromnim "bubrezima") a veliki točkovi veličine 21 inča samo nagoveštavaju potencijal i performanse ovog automobila. Za njih će se brinuti V12 motor zapremine 6,0 litara.




Kao što smo juče i najavili Audi je i zvanično predstavio novi koncept automobil Cross Coupe quattro concept, koji će biti glavna zvezda nemačke marke na predstojećem salonu automobila u Šangaju (22.-28. april). Osim toga Cross Coupe quattro concept najavljuje i novi Audi Q5, manji SUV model, koji će se u prodaji pojaviti tokom 2008. godine iako to Audi nigde u svom saopštenju izričito ne pominje. Mada ne treba zaboraviti da je novi koncept napravljen na platformi Audi-ja A3 i VW Golfa, koju koristi i novi VW Tiguan. Kako kažu u Audi-ju, Cross Coupe quattro kombinuje dizajn i dinamičke osobine kompaktnih sportskih automobila iz premijum segmenta sa prostranošću i funkcionalnošću SUV vozila. Osim toga inovativna tehnička rešenja pokazuju nove pravce u postizanju veće efikasnosti, uživanja u vožnji i komfora tipičnog za Audi. Ukratko, novi koncept sa 4 vrata i 4 sedišta privlači pažnju svojim ogromnim točkovima od 20 inča, visokim klirensom, pokretnim krovom, svetlima LED tehnologije i uopšte sportsko-elegantnim izgledom, koji ipak ne odudara od već poznatog Audi-jevog stila mada ga fabrika opisuje kao sledeći korak u razvoju njihovog dizajna. Posebno je zanimljiv prilično položen C stub, oblikovan skoro kao na nekom coupe-u. Valjda zato i Coupe u nazivu ove studije. Kako bilo rezultat je izuzetan. Motor je 4-cilindrični turbo-dizel TDI, zapremine 2,0 litra sa piezo tehnologijom a razvija 204KS i 400Nm obrtnog momenta. Po fabričkim podacima, prosečna potrošnja je malih 5,9 litara na 100 km puta a već sada zadovoljava buduće Euro6 propise. Cross Coupe quattro concept je opremljen i Audijevim MMI kontrolnim panelom, S-tronic menjačem sa duplim kvačilom i keramičkim disk kočnicama a pogon je naravno na sva četiri točka. Kao što smo napomenuli Cross Coupe quattro concept najavljuje novi Audi Q5 a to više nego očigledno dokazuje već i svojim dimenzijama. Dugačak je 4,38 metra, širok 1,82, visok 1,60 a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 metra. Dovoljno da pomrsi račune BMW-u X3 mada je X3 nešto duži ( 4569 mm).  




Chery na salonu u Šangaju (od 22. aprila), osim Shooting Sport Concepta izlaže još nekoliko novih automobila a za evropske oči su možda najznimljiviji A6 CC (na prvoj slici) i Tiggo6 (druga slika). A6 CC predstavlja coupe-cabrio model modernog dizajna u koji bi trebalo da se ugrađuju benzinski motori od 2,0 litara (sa 4 cilindra) i 3,0 litarski V6 agregat. Iste motore koristiće i novi SUV model Tiggo6, koji će pored njih dobiti i 1,9 litarsku turbo-dizel mašinu.   




Reklama


Kineski Chery je pustio u opticaj prve zvanične slike njihovog novog koncept automobila spremnog za toliko pominjani salon u Šangaju. Skice ovog prototipa već smo objavili početkom meseca a ova definitivna verzija izgleda potpuno spremna za proizvodnju. Kako bilo radi se o prilično atraktivno dizajniranom automobilu (potpisuje ga italijanski Torino Design) sa 3 vrata i mesta za 4 putnika mada treba reći da prednji kraj neodoljivo podseća na Toyotu Prius. Ovakva zanimljiva kabina (bela/zelena koža i žuto osvetljenje na oplatama vrata) verovatno neće videti proizvodnju ali elementi poput sedišta podesivih u osam pravaca, DVD navigacionog sistema ili zadnje klupe deljive u odnosu 60/40 imaju sve šanse da se nađu i u serijskom modelu. Ako ga bude naravno. Chery zasad nije saopštio podatke o motoru i ostaloj mehanici.



Changan (poznat kao kineski Suzukijev partner) na salonu u Šangaju izlaže studiju automobila srednje klase CV8 Concept. U ovom trenutku sem skica nema detaljnih informacija o ovom automobilu sem najava iz same fabrike, koja najavljuje da se radi o komfornom, prostornom, kvalitetno napravljenom automobilu sa luksuznom kabinom kao i to da ga pokreće 2,0 litarski turbo motor iz sopstvenog razvoja.



Kineski Geely (valjda će konačno početi da se prodaje kod nas !) za domaći teren salona u Šangaju priprema novi koncept sportskog modela sa imenom Mybo. Detalji nisu poznati, dostupno je samo nekoliko procurelih špijunskih slika njegovog izgleda. I odmah je dizajn privukao pažnju jer se na njemu  prepoznaju obrisi izgleda Nissan Skyline-a GTR (sa strane) i Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) kao i nekoliko drugih automobila. Nema fotografija koje pokazuju kako izgleda zadnji kraj ali će detalji biti poznati na salonu u Šangaju, koji počinje za neki dan, tačnije 22. aprila.




Tačno godinu dana posle unikatnog Ferrari-ja 575GTZ (naručio ga je japanski kolekcionar Hayashi), italijanski dizajn studio Zagato predstavlja još jedan prototip na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio (od 20.-22. aprila). Ovoga puta Zagato je napravio poseban model Maserati-ja sa imenom GS, koji za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu. Ovaj Maserati GS by Zagato nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija a koristi za 180 mm skraćenu platformu pomenutog Maserati-ja Spyder. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu. Zanimljivo da je Zagato objavio samo nekoliko fotografija koje pokazaju samo izgled zadnjeg dela automobila. 



Za salon u Šangaju (počinje 22. aprila) Buick najavljuje novi koncept sa starim imenom Riviera. Radi se o 2+2 coupeu, koji predstavlja novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Ipak auto nije osmišljen u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica njegove "svetske turneje". Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Drugih podataka o ovoj studiji za sada nema.



Kineska kompanija SAIC (Evropljanima poznata pre svega po kupovini prava na proizvodnju Rovera 25 i 75 ali bez prava na ime Rover pa ih prodaje kao Roewe) sprema i model srednje klase koji bi popunio rupu u njihovoj ponudi modela. Kako će taj model izgledati pokazaće koncept W2 (na slikama), koji će SAIC predstaviti na predstojećem salonu automobila u Šangaju (počinje 22. aprila). W2 bi u serijsku proizvodnju trebao da krene već u decembru ove godine i to pod istim imenom. Prema prvim najavama, oblik serijskog modela neće se bitnije razlikovati od ovog prilično hrabrog i izražajnog dizajna, koji krasi studiju. Veoma moderno izgleda i unutrašnjost a da bi proverili koliko će biti kvalitetno napravljena, moraćemo da sačekamo serijsku varijantu. U SAIC-u za W2 najavljuju bogatu standardnu opremu poput 6 vazdušnih jastuka, ABS, EBD, CBC, MSR, TCS i VSC elektronskih sistema bezbednosti, startovanje bez ključa itd. Od motora će na raspolaganju biti agregati zapremine 1,6 i 1,8 litara (ovaj poslednji i sa turbo verzijom) a najavljuje se i automatski menjač sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.


 



Ono što smo ranije pisali, sada je i zvanično potvrđeno. Naime Kia je na salonu u New Yorku i zvanično najavila da prošlogodišnji crossover koncept Kia Soul ulazi u serijsku proizvodnju krajem 2008. godine. SUV model Soul je inače nastao zajedničkim radom dizajn centara u Južnoj Koreji i Kaliforniji pa i ne čudi da je pre svega i namenjen Amerikancima mada će ga kasnije verovatno Kia prodavati i u Koreji i Evropi. Serijska varijanta bi trebalo da zadrži rešenje "samoubilačkih" zadnjih vrata odnosno otvaraće se u suprotnom smeru u odnosu na prednja (kao na Mazdi RX8). Ovakvo rešenje je omogućeno čvrstom konstrukcijom karoserije (bar tako tvrde Korejci). Što se tiče motora, zasad se pominje samo 2,0 litarski benzinac u kombinaciji sa 5-stepenim automatskim menjačem dok se dizelaši u ovom trenutku ne planiraju.




Porsche je u New Yorku predstavio unikatni Boxster S Splashlight u upadljivoj narandžastoj boji, koja se inače koristi za farbanje modela 911 GT3 RS. Motor je 6-cilindrični, zapremine 3,2 litra sa 280KS i 320Nm. Kao što smo rekli ovaj Boxster je unikat i, osim što predstavlja stilsku vežbu, najavljuje i novu specijalnu i naravno limitiranu ediciju Boxster-a za leto ove godine. Osim karoserije, i neki detalji kabine su u istoj narandžastoj boji, poput oplate vrata i sigurnosnih lukova iza glava putnika. Kao uspešan kontrast, točkovi, retrovizori i bočni usisnici za vazduh su ofarbani u crno. Na sve to je dodat SportDesign paket, koji uključuje novi prednji spojler, zadnji difuzor, sedišta presvučena alkantarom i novi izduvni sistem.   



Na salonu u Seulu i Samsung (deo Renault-Nissan alijanse) izlaže koncept automobil u sve popularnijoj SUV klasi. Ime mu je QMX (Quest Motoring Xperience) a bazira se na studiji Renault Koleos (što se vidi već po kloniranom dizajnu), koji će se naći u prodaji tokom 2008. godine. I Samsung QMX kreće u serijsku proizvodnju a razvijen je pod šifrom H45. Renault će definitivnu, serijsku verziju svog SUV modela predstaviti na salonu u Frankfurtu, septembra ove godine. Kao i u serijski Samsung QMX i u Renault Koleos ugrađivaće se 2,0 litarski benzinski motor sa 140KS kao i 2,0dCi dizelaši sa 150 i 175 konja.  




Hyundai na salonu u Seulu ima 3 svetske premijere a jedna od njih je i ovaj koncept manjeg 2+2 sportskog coupea HND-3 Veloster. Prototip je nastao u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Osim podatka da ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 220KS i 5-stepeni automatski menjač, o ovoj studiji nema nekih preciznijih informacija. Doduše poznate su dimenzije : D x Š x V 4100 mm/1790 mm/1450 mm. Ipak jasno je da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Angelesu pre nekoliko meseci. Koliko god bio atraktivan i privlačan, HND-3 Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za proizvodnju.




Na salonu u Seulu Kia promoviše novi SUV model KND-4, doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike. Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost i želi da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama zelena boja velikog sjaja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija i širok C stub. U Kia-ji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti čemu doprinose pomenuti kratki prepusti i visoki klirens. Naravno i pogon je na sve točkove sa ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je 2,2 litarski dizelaš a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako D x Š x V : 4466 mm/1860 mm/1600 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.




Na međunarodnom salonu automobila u Seulu, koji je upravo počeo, domaći SsangYong izlaže koncept sportsko-luksuzne limuzine Wz concept. Preciznih informacija o ovoj studiji u ovom trenutku nema a radi se o mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman. Poput pomenutog Chairmana i Wz se odlikuje, kako kažu u fabričkom saopštenju, "ultra-luksuznim okruženjem u kabini a istovremeno odražava SsangYong-ovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu". 




Trax

Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku (6.-15. april). Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o manjem automobilu sa 4 vrata, off-road izgledom (zanimljiv detalj je rezervni točak na vratima pozadi u maniru pravih terenaca), koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Imajući u vidu oblik i veličinu Trax-a možda su u pravu oni, koji tvrde da ovaj koncept pokazuje kako će izgledati nova generacija Chevroleta Spark. Inače sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija. 

 

Groove

Druga GM-ova studija za salon u New Yorku, model Groove, sa svojim "nagnječenim" krovom, visokom bočnom linijom i okomitim vetrobranskim staklom pomalo liči na hot-rod automobile. Poput Trax-a i ovaj prototip ima 5 vrata a prednje točkove pokreće 1,0 litarski dizelaš.

 

Beat

Beat ima nešto veći motor u odnosu na ostala dva koncepta, koje je GM spremio za New York. Radi se o 1,2 litarskom agregatu sa turbo punjačem. Drugih podataka o motoru nema ali je jasno da je Beat najviše sportski orijentisan model u ovom trilingu. Na to ukazuje već i hatchback karoserija sa 3 vrata i ekstremnim sportskim izgledom (za ovako mali auto), zakošenim vetrobranom, 17 inčnim felnama, kočionim klještima u boji karoserije... 

 

 

 

 

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs