Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako je krenulo Mazda ce svaki mesec predstaviti po jedan prototip odnosno koncept vozilo ! Posle studija Nagare na salonu u Los Angelesu i Ryuge u Detroitu, za Zenevski salon u martu spreman je novi koncept sa imenom Hakaze ( na japanskon "ha" znaci list a "kaze" vetar ). I ovaj poslednji prati dizajnerske smernice pomenuta dva prototipa ( novi pravac Flow-tok ) a izgled je osmisljen u Mazdinom evropskom dizajn centru u blizini Frankfurta. Hakaze inace predstavlja crossover auto, nekakvu mesavinu coupe, hatchback i SUV vozila. Ono sto se odmah primecuje na ovoj studiji jeste visok klirens ( odstojanje od tla ), zatim targa krov i zadnja vrata u stilu nekog hatchbacka. Mada treba reci da prednji deo ove studije neodoljivo podseca na jos jedan Mazdin koncept-na Sassou od pre 2 godine. Kao i kod Ryuge i kod Hakaze na vratima se pojavljuje zanimljiv dizajnerski detalj u vidu urezanih linija koje podsecaju na pescane dine. Zato i zlatno-zuta boja ovog prototipa. I unutrasnjost prati temu pescanih dina odnosno kako kazu u Mazdi oblici u kabini kao da su oblikovani duvanjem vetra. Zato i vetar-"kaze" u imenu studije. Pogon je naravno 4x4 a motor 2,3 litarski turbo sa 4 cilindra uparen sa 6-stepenom transmisijom. Hakaze dakle predstavlja Mazdinu viziju moguceg izgleda nekog buduceg kompaktnog crossover vozila a kako kazu u Mazdi Hakaze je samo prototip i to ce i ostati.



Reklama


Honda ce na predstojecem Zenevskom salonu automobila pocetkom marta predstaviti novi uzbudljivi koncept automobil na hibridni pogon. Studija se zvanicno zove Small Hybrid Sports Concept a kako ce izgledati vidite na zvanicnom crtezu iz Honde. Neki sajtovi su vec pozurili sa zakljuckom da ovaj koncept najavljuje moguci izgled nove generacije Honde CRX ili cak modela S2000. Za izgled se inace pobrinuo Hondin evropski dizajn studio u nemackom Offenbachu. Ovaj prototip po recima Hondinih marketinskih strucnjaka predstavlja jedinstvenu fuziju napredne hibridne tehnologije i uzivanja u voznji nekog sportskog automobila odnosno Small Hybrid Sports Concept predstavlja realizaciju ideje da auto sa malim stetnim uticajem na okolinu moze pruziti vozacki uzitak koje se inace ocekuje od kompaktnog sportskog automobila.



Prvo je Fordov koncept Airstream na salonu u Detroitu dobio ovaj novi hibridni Fordov pogon ( o cemu smo pisali ) a sada je isti ubacen i u model Edge. Radi se ustvari o kombinaciji elektromotora uparenog sa tehnologijom gorivnih celija na vodonik. Auto je upravo predstavljen u Washingtonu i predstavlja prvi vozni automobil koji kombinira gorivne celije sa elektricnim baterijama i najnovijom plug-in tehnologijom koja omogucuje punjenje litijum-jonske baterije za oko 8 sati. U Fordu kazu da ovaj Edge moze preci oko 40 km koristeci samo bateriju, a kada snaga baterije padne na 40% tada se ukljucuju gorivne celije i pune bateriju za dodatnih 320 km s tim sto je moguce, uz neke dodatne modifikacije, preci i do 640 dodatnih kilometara. Baterija pokrece elektricni motor koji omogucuje Edgeu maksimalnu brzinu od 135 km/h. Ford nije potvrdio proizvodnju ovog autromobila, ako je i bude, jer nedostatak crpnih stanica za vodonik i sama tehnologija koji nije nimalo jeftina, ne daju bas previse razloga za optimizam da ce se ovakav ili slican auto uskoro naci na putu.



Edag je nemacka kompanija za dizajn i inzenjering a na salonu u Zenevi pocetkom marta ( tacnije 7. marta ) pokazace javnosti svoj najnoviji koncept i to kakav ! Vec svojom duzinom od 5,7 metara ( sirina 2 metra a visina 1,8 metra ) koncept sa imenom LUV ( Luxury Utility Vehicle ) pokazuje da su mu ciljna grupa kupci koje ne traze obicno prevozno sredstvo i koji znaju da cene jedinstven i izrazajan izgled. Sam auto je neka vrsta pick-up-a sa 4 vrata i 5 sedista sa platformom pozadi za pomoc pri ubacivanju tereta. Dakle LUV koji sa svojom originalnoscu, velicinom pa i elegancijom, predstavja nesto izmedju, novi tip vozila za kupce koji traze nasto drugo sto kod drugih marki ne mogu naci. Ceo projekat od praznog papira pa do vozila spremnog za voznju, uradjen je za samo 3 meseca a Edag upravo trazi potencijalne partnere za proizvodnju manje serije. Podataka o motoru koji pokrece ovu grdosiju, nazalost za sada nema.    



Verovatno se secate ( a mozda i ne ) najave superautomobila iz Bugarske sa imenom Wildcat koji bi trebalo da napravi tamosnja firma I2B. To medjutim nije njihov prvi auto. Jos 2005. godine napravljen je projekat sa imenom Raven ( gavran, grabljivac ). U osnovi radi se o sportskom automobilu napravljenom za LeMans sa klasicnom koncepcijom-centralno smestenim motorom i pogonom pozadi. Auto je napravljen tako da bude sto aerodinamicniji i sa sto nizim tezistem. Tada je napravljen i prvi model u razmeri 1:10 a bilo je planirano da se pojavi u LeMansu 2006. ali zbog pomankanja para to se nije desilo. Sve je ostalo samo na papiru cekajuci bolja vremena. Na papiru to je izgledalo ovako : DxSxV 4600mm/2010mm/1100mm i medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Planiran je V10 turbo motor sa 500KS a tezina ne bi smela da predje 1200kg. I jos tockovi; napred 255/40 ZR20 i pozadi 335/30 ZR20.



Dok je glavna zvezda na standu Dodgea na salonu u Detroitu bio "obicni" Viper SRT10 coupe sa 600KS, Mopar, Chryslerova divizija za tuning i povecanje performansi, pokazala je sta zna. Koliko god bilo impresivno 600 konja u Viperu SRT10, Mopar je u Detroitu pokazao jos snazniju verziju sa svih 675KS. Nije tajna kako su u Moparu dobili dodatnih 90 konja u odnosu na prethodni Moparov Viper. Jednostavno, po devizi "nema zamene za kubikazu", prosto su povecali zapreminu V10 motora na 8,4 litra. Ustvari motor je isti kao i kod pomenutog serijskog Vipera SRT10 sa 600KS ali su u Moparu dodali jos 75 konja pre svega zahvaljujuci boljem hladjenju. Moparov Viper jos ima podesivo ogibljenje i crne tockove od 19 inca sa Michelinovim gumama. Uz sve to boja automobila je atraktivna antracit-siva u kombinaciji sa crvenim trakama duz karoserije.



Hondin model S2000 ( 2,0 litarski motor sa 240KS ) nalazi se na kraju svog zivotnog veka ali to nije sprecilo Hondinu sportsku diviziju Mugen ( sto na japanskom znaci neograniceno ) da predstavi koncept sa imenom Open-Top Pure Sports Concept. Ovaj prototip je napravljen naravno na osnovi obicne verzije Honde S2000 ali sa dodatim Mugenovim aerodinamickim dodacima. Koncept ima novi prednji kraj koji ukljucuje jedinstvena prednja svetla, prednji branik sa povecim otvorima za vazduh i novu masku. Kroz tockove se vide ogromne Brembo kocnice sa crvenim kocionim kljestima dok se  pozadi nalaze 4 zavrsetka izduvnih cevi. Na sve to dodati su jos sigurnosni roll bar iznad glava putnika i zadnji spojler na poklopcu prtljaznika. Umesto standardnog prednjeg stakla na njegovom se mestu nalazi samo manja zastita u vidu veoma niskog vetrobrana kao na nekadasnjim trkackim automobilima.



Reklama


Iako na prvi pogled deluje nespojivo, ovaj transporter iz Forda ima ugradjen sportski 2,0 litarski turbo motor sa 215KS i 310Nm iz prethodne generacije Focusa RS. Dakle za one koji ne mogu da se odreknu sportskih performansi, voznih osobina i zvuka trkackih masina cak ni kada kruze gradom dostavljajuci robu. Auto je u odnosu na serijsku varijantu Transita Connect, dodatno spusten za 70mm a tockovi su 18-incni sa niskoprofilnim gumama. Da se sve bude po propisu unutra su Recaro sportska sedista. Pogon je na prednje tockove uz zatvarac diferencijala dok su kocnice Brembo i to precnika diskova 325mm napred i 280mm pozadi. Najlepse za kraj. Maksimalna brzina je 210 km/h a ubrzanje do 100 km/h ispod 7 sekundi. Iz Forda nema informacije o eventualnoj serijskoj verziji, makar ogranicenoj kao ni o, u tom slucaju, mogucoj ceni.



Prvi koncept Lexus-a sa imenom LF-A, predstavljen je pre tacno dve godine u Detroitu. Ove godine, takodje u Detroitu, Lexus promovise novu, unapredjenu studiju istog imena, kao novu evoluciju u pravcu razvoja sportskog modela. Kako kazu u Lexusu, ova je mnogo bliza serijskoj verziji ako je ikada proizvedu. Kao i pre dve godine i ova nova varijanta ima za cilj pokazivanje potencijala Lexusa i definisanje novog dizajnerskog pravca. A postoji jos jedan cilj. To je napraviti superauto sa performansama jednog Ferrarija. I ovu studiju, kao i prvu, pokrece isti V10 motor sa 500KS, sposoban, po recima ljudi iz Lexusa, da LF-A pogura i preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Dakle od istoimene studije, stare 2 godine, ova nova se, pre svega, razlikuje po unapredjenom spoljasnjem i unutrasnjem dizajnu. 



Posle teaser crteza od pre nekih mesec dana, evo i gotovog crossover koncepta Kie, predstavljenog u Detroitu. Iako i ovaj prototip ima karakteristike i mogucnosti SUV-a, u Kii su ovoj studiji namenili i ulogu sportskog automobila koji ce biti zabavan za voznju i to pre svega po uredjenim putevima jer ionako moderni SUV-ovi retko kada silaze u blato i jaruge. U Kii doduse ovaj prototip nazivaju novim vidjenjem tzv. CUV  kategorije (crossover utility vehicle). E sad najlepse. Ono sportski automobil nije pomenuto slucajno. Kue raspolaze sa 4,6 litarskim V8 motorom od 400KS, koji se prenose na podlogu preko tockova od 22 inca. Jos nekoliko podataka o dimenzijama : duzina 4724mm a medjuosovinsko rastojanje 2896mm. Iako je ovde rec o studiji, lako se da zakljuciti da Kue predstavlja najavu buduceg dizajnerskog pravca kod Kie. 



 

Accord je najprodavaniji Hondin model u SAD-u pa Honda upravo u Detroitu najavljuje izgled nove generacije Accorda i to kroz studiju Accord Coupe Concept. Americkim novinarima se, bar po prvim reakcijama, novi dizajnerski pravac Honde svidja, mada ukazuju da ovaj Accord Coupe lici na mesanca izmedju novog Audija TT i Sciona Tc. O motoru i menjacu se ne iznose podaci mada iz Honde najavljuju da ce novi Accord imati potpuno novi i snazni V6 motor koga ce istovremeno odlikovati i ekonomicnost.

 



 

U Detroitu i Mitsubishi predstavlja potentan model i to novi EVO X, doduse za sada jos u formi koncepta. Prva najava novog EVO modela je uprilicena jos 2005. godine na salonu u Tokiju kroz koncept Evolution X a ovo sada je jos jedan korak dalje tj. blize serijskoj varijanti. Slike dovoljno govore o izgledu a motor je po prvim najavama 2,0 litarski turbo sa oko 300KS pa navise, buduci da jos nema zvanicnih podataka sa kolikom ce ergelom raspolagati serijska verzija. Iz Mitsubishija obecavaju da ce ova deseta generacija EVO modela napraviti najveci korak napred nego bilo koja prethodna. Drzimo ih za rec. U tome ce pomoci i novi integralni pogon nazvan S-AWC ( Super All-Wheel Control ), sistem, koji treba da po sofisticiniranosti, konkurise Hondinom SH-AWD. U nastavku jos nekoliko slika ovog koncepta.

 

 (Dalje)

 

Najavili smo novi Lexusov "M3 killer" za salon u Detroitu, a evo konacno i zvanicnih fotografija modela IS-F sa 5,0 litarskim V8 motorom i vise od 400KS. Koliko je to vise moracemo da sacekamo jos oko godinu dana kada krene prodaja. Nezvanicno se pominje 425 konja. Kao sto se vidi, Lexus je, za razliku od nemackih rivala, M i AMG odeljenja BMW-a i Mercedesa, primenio agresivni spoljasnji aero body kit sa BBS alu tockovima od 19 inca i Brembo kocnicama. Tu je jos i sportsko ogibljenje, 8-stepena transmisija iz novog Lexusa LS sa komandama na volanu i najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,9 sekundi.

 



 

Evo konacno (!) i zvanicnih slika nove Acurine (Hondina luksuzna americka filijala) studije za salon u Detroitu. Advanced Sports Car Concept ustvari predstavlja najavu buduce generacije egzoticnog Hondinog/Acurinog modela NSX, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Tokiju krajem ove godine. Higt-tech izgled ove studiije svojom sirinom i malom visinom dovoljno govori da se isplati cekati i vredi verovati Hondinim najavama da ce novi NSX biti dostojan naslednik sada vec kultnog prethodnika. Spoljasnji, prilicno klinasti izgled ovog koncepta, na sebi sadrzi nekoliko detalja koji ga povezuju sa prvom generacijom NSX-a iz 1990/91. poput uskih prednjih svetala, koja su sada LED tehnologije. Koncepcija je sledeca; V10 motor smesten napred a pogon pozadi uz medjuosovinsko rastojanje od 2764mm. Tockovi su napred 19-incni a pozadi od 20 inca, kocioni diskovi su keramicki.



Novi prototip iz Mazde, sa imenom Ryuga, spreman za januarski salon u Detroitu, smo vec najavili teaser crtezom a danas su objavljene i zvanicne slike ovog prototipa. Posle predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u, stize Ryuga, jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Ryuga, da podsetimo, na japanskom znaci graciozni tok i predstavlja evoluciju koncepta Nagare. Ono po cemu se ovaj koncept dizajnerski istice jesu galebova vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Mada, kao i obicno, iz Mazde stizu uveravanja da ni Nagare ni Ryuga, nece uci u proizvodnju. Sam auto, svojim klinastim oblikom, nagovestava da je itekako koristen vazdusni tunel u njegovom dizajniranju, a urezane linije na boku porucuju kao da je tek izasao odatle. Za pregled situacije umesto retrovizora sluze kamere. Kao sto smo ranije pisali, prema recima Mazdinih dizajnera, Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Sto se mehanike tice studija je opremljena 2,5 litarskim motorom uparenim sa 6-stepenim automatskim menjacem. Jos dimenzije za kraj : DxSxV 42800mm x 1900mm x 1260mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2800mm. U nastavku jos slika nove Mazde.

 (Dalje)

 

U Detroitu Chevrolet predstavlja novi koncept sa hibridnim pogonom ( kombinacija  elektromotor/benzinac ) i prikladnim imenom Volt. Sam auto, cije se baterije pune oko sest sati kao "plug in" na obicnoj kucnoj naponskoj mrezi (u SAD-u to je 110 volti), je u stanju da sa punim litijum-jonskim baterijama, predje oko 40 milja (64 km) puta (gradske voznje). Kada se one isprazne ukljucuje se klasicni 3-cilindricni turbo benzinac. Ono sto je takodje zanimljivoje da benzinac moze da koristi i etanol E85 gorivo. Auto je nastavak Chevroletove serije ekoloski podobnih vozila s tim sto je sada naglasak i na prakticnosti i na realnoj upotrebljivosti ovakvih vozila. Zato je Volt limuzina sa 4 vrata i puno mesta u kabini a ako vam se 40 milja puta sa jednim punjenjem baterija cini malo, u Chevroletu kazu da vise od polovine amerikanaca zivi udaljena od posla u radijusu od oko 20 milja pa je tih 40 milja radijusa kretanja (samo na baterije) sasvim dovoljno za odlazak na posao i dolazak kuci.



 

Osim serijskih noviteta, Ford u Detroitu izlaze i zanimljiv koncept Airstream, koga pokrecu gorivne celije, odnosno vodonik. Kako je napravljen u saradnji sa americkim proizvodjacem kampera i kamp prikolica, firmom Airstream, to i ceo koncept nosi njihovo ime ali i slican dizajn i  aluminijumsku boju njihovih vozila. Osim smelog i naprednog spoljnjeg dizajna ( kako se sami hvale u Fordu ) i futuristicka unutrasnjost je prikaz nekih buducih vremena za sta se brinu npr. prednji panel sa instrumentima koji se pomera ( sa kontrolama osetljivim na dodir ) i sigurnosni pojasevi u 4 tacke. Prednja sedista se pomeraju oko svoje ose pa vozac i saputnik napred mogu da se okrenu jedan prema drugome. Za unutrasnjost se moze reci : prostranost, funkcionalnost i komfor. Spolja se jos primecuje zanimljivo resenje vrata sa   suvozaceve strane. Naime dok su sa vozaceve strane i samo za njega na raspolaganju klasicna vrata, sa suvozaceve strane nalaze se velika vrata koja ce otvaraju uvis i omogucavaju putnicima da sednu na zadnja sedista bez vece gimnastike. I pozadi je prisutno novo resenje otvaranja zadnjih vrata, koja se ne otvaraju iz jednog ili iz dva dela, vec iz tri dela ! U Fordu se hvale i malom tezinom i cenom svojih gorivnih celija, koje, za razliku od drugih, rade i na ekstremno niskoj temperaturi. Jos nekoliko brojki koje se odnose na dimenzije : duzina 4699mm i medjuosovinsko rastojanje-3198mm. U nastavku dodatne slike Airstreama.

 

 

 (Dalje)

 

Ovo je zanimljivo. Iako je Audi vec u Parizu proslog septembra predstavio serijski Q7 sa novim 6,0 litarskim V12 TDI motorom sa 500KS i 1000Nm (prodaja doduse jos nije pocela), sada na osnovu njega sprema koncept za salon u Detroitu. To je doduse nezvanicna informacija jer Audi o tome debelo cuti a ove slike nisu dosle iz zvanicnog izvora. Pri tome Q7 V12 TDi concept ne donosi nista novo bar sto se mehanike i motora tice vec predstavlja samo estetski doterani sajamski primerak da bi privukao paznju amerikanaca koji bas nisu skloni dizelskim motorima. Prosto receno, zadatak ovog koncepta ( ako se stvarno pojavi u Detroitu) je da privuce paznju na ovaj izuzetni dizel motor. Za to se brine vec sama bela boja automobila, LED svetla napred ( zadnje visoko stop svetlo je takodje LED ), blago agresivniji prednji gril i diskretno promenjeni prednji i zadnji branici ( prednji jos sa malo modifikovanim otvorima za vazduh), hromirane kvake i retrovizori i zavrseci izduvnih cevi drugacijeg (ovalnog) oblika. Tockovi su istog dizajna kao i na primerku izlozenom u Parizu prosle godine. Iznutra, pre svega, koza krem boje gde god je mogla da se smesti i brzinomer izgraviran na 220 milja na sat ( 354 km/h ) !! Nazalost serijski auto imace ogranicenje na 250 km/h ali je ubrzanje do stotke i dalje impresivno za auto tezak 2 tone i iznosi 5,5 sekundi. Fabrika cak tvrdi da prosecna potrosnja iznosi samo 11,9 litara na 100 km puta ! U svakom slucaju, nadajmo se da ce se ovaj izuzetni primerak nemacke tehnologije ipak naci na Audijevom standu u Detroitu.



Nissan za salon automobila u Detroitu, koji se otvara za nekoliko dana, osim novog SUV modela Rogue o kome smo pisali, sprema malo iznenadjenje u vidu multifunkcionalnog koncepta sa imenom Bevel. Za sada je dostupna samo ova slika bez drugih detaljnijih podataka sem da se radi o hibridu ( kombinacija elektromotor/benzinac V6 ). Uglavnom radi se o kompaktnom ( 4,39 metra duzine ) i sportskom crossoveru sa naglaskom na prakticnosti unutrasnjeg prostora.



Kao sto smo ranije i najavili, Chevrolet je spremio koncept kabrio verzije svog bestselera u nastajanju, coupea Camaro. Sada su medjutim dostupne i zvanicne slike tog koncepta koji ce premijeru imati, naravno a gde drugo, na salonu u Detroitu za par dana. Posto smo o njemu vec vise puta pisali da sada ne ponavljamo sve, osim informacije da krece u proizvodnju najverovatnije 2010. godine ( coupe 2009. ). Pogon na zadnje tockove, rucni menjac sa 6 brzina, 6,0 litarski V8 motor i to je to. Naravno i atraktivna narandzasta boja sa crnim trakama na karoseriji.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs