Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu  Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.    

 



Reklama


Kineski Chery za predstojeći domaći salon automobila u Šangaju priprema nekoliko interesantnih koncept vozila a među njima se izdvaja ovaj Shooting Sport Concept. Nažalost osim ovih crteža drugih informacija o ovom modelu nema. Ipak radi se o zanimljivoj kombinaciji coupe i karavan automobila, karoserijskoj formi poznatoj i kao Shooting Brake. 



Već smo objavili jednu skicu koncept automobila na osnovi Grand Vitare, koji priprema holandski uvoznik Suzukija za domaći salon automobila u Amsterdamu (29. mart- 9.april). Umesto skice sada su tu i slike gotovog modela spremnog za salon. Ova Grand Vitara nije doduše nastala samo radom uvoznika Suzukija za Holandiju već je napravljen u saradnji sa firmom Progress Europe B.V. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma  Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Ovo je prva slika novog koncept automobila EX japanskog Infiniti-ja, koji će se najverovatnije pojaviti na salonu automobila u New Yorku početkom aprila. EX Concept, koji najavljuje novu generaciju srednje velikog Infiniti-jevog CUV modela, koristi Nissan-ovu modularnu FM platformu sa međuosovinskim rastojanjem od 2845 mm. Motor je V6, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom. EX Concept ima ventilirajuće disk kočnice, EBD i BAS elektronske bezbednosne sisteme. Tu su i kamere smeštene sa strane i pozadi automobila, koje eliminišu tzv. mrtvi ugao. U kabini putnici mogu da uživaju u prostranom interijeru obloženom kožom i aluminijumskim dodacima. Naravno EX Concept ima AWD integralni pogon na sva 4 točka veličine 19 inča. Serijska varijanta će se pojaviti do kraja godine ali neće imati stakleni krov od tečnih kristala, koji se pritiskom na dugme iz potpuno prozirnog može u potpunosti zatamneti.   



Hyundai je objavio i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Genesis, koji će publici predstaviti na salonu automobila u New Yorku (počinje 6.aprila). Genesis najavljuje Hyundai-jev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga novi Genesis ima pogon na zadnje točkove a pokreće ga V8 motor, zapremine 4,6 litra sa preko 300KS (precizan podatak nije objavljen). Svoje ambicije Hyundai pokazuje već i dimenzijama Genesisa. Dužina mu iznosi 5000 mm, širina 1860 mm, visina 1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2940 mm. Raspored težine iznosi 53:47 odsto a Hyundai tvrdi da je krutost karoserije bolja nego kod BMW-a serije 5 ili Mercedesa E klase. Genesis ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 6 sekundi a postiže 210 km/h. Osim pomenutog V8 motora Hyundai najavljuje da će se u Genesis ugrađivati i drugi motori kao što je npr. 3,8 litarski V6. Menjač je naravno automatski sa 6 stepeni prenosa. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, aktivni cruise control (tempomat), satelitsku navigaciju i sl. Koncept ima i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Serijska verzija Genesisa se očekuje u drugoj polovini 2008. godine a cena će startovati od oko 30.000 američkih dolara za osnovni model pokretan 3,8 L V6 motorom.




Američka kompanija ZAP Automotive je objavila prve skice njihovog novog elektroautomobila, napravljenog zajedno sa inženjerima britanskog Lotusa pa bi Tesla Roadster veoma brzo mogao da dobije opasnu konkurenciju u vidu modela ZAP-X. Teslu Roadster pominjemo zato jer je i u razvoju tog elektroautomobila učestvovao Lotus a i performanse ZAP-X-a su primerenije nekom sportskom roadsteru poput Tesle nego ovom crossover automobilu, koji je najavila kalifornijska firma. Dakle, ZAP-X pokreću 4 elektromotora (smešteni po jedan u svakom točku) sa ukupno 644KS pa ovaj auto postiže 250 km/h i ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,8 sekundi ! Naravno ovo su fabričke podaci. ZAP-X ima aluminijumsku konstrukciju, koju deli sa prošlogodišnjim konceptom Lotus APX od koga preuzima i spoljašnji dizajn. Osim performansi pažnju privlači i tvrdnja fabrike da autonomija sa jednim punjenjem litijumskim baterija iznosi 560 km a punjenje istih navodno iznosi samo 10 minuta ! Uz sve to novi crossover ima pogon na sva 4 točka i mesta za 7 putnika (konfiguracija 5+2). Sve to je dovoljno da prvi čovek kompanije ZAP, Steve Schneider, u fabričkom saopštenju samouvereno naglasi da je ZAP-X "najnapredniji i najpraktičniji elektroauto dosad napravljen i koji će izvršiti revoluciju u auto industriji a vozaču pružiti užitak vožnje sportskog autombila uz praktičnost jednog SUV vozila."



Holandski uvoznik Suzukija (zajedno sa firmom Progress Europe B.V.), za domaći salon automobila u Amsterdamu (29.mart-9.april), priprema koncept na bazi modela Grand Vitara. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Reklama


Hyundai je upravo objavio ove crteže svog novog koncept automobila spremnog za salon u New Yorku, koji se održava početkom aprila. Prototip sa jednostavnim a ipak elegantnim dizajnom, zove se Genesis i predstavlja Hyundai-jevu viziju velike limuzine (veći od trenutno najvećeg modela Grandeur) sa pogonom na zadnje točkove i V8 motorom. Kako se očekuje, Genesis će predstavljati bazu na kojoj će nešto kasnije nastati i budući najluksuzni automobil južnokorejskog proizvođača, naslednik sadašnjeg modela Equus. 



Dizajn studio Castagna iz Milana pustio je u opticaj kratku informaciju i ovu sliku njihovog novog prototipa sportskog automobila, koji će promovisati sledećeg meseca u Monte Karlu na izložbi pod nazivom Top Marque Monaco. Auto, koji će po prvim najavama ostati unikat i koji zasad nema pravo ime, jeste dvosed sa karoserijom od karbon fibera, elegantnog ali istovremeno i agresivnog dizajna. Šasija je od aluminijuma a pokretaće ga motor sa 700 konja pri 6200 obrt./min. i 950Nm obrtnog momenta pri 3800 obrt./min. Prema tvrdnjama ljudi iz Castagne njihov supersportski auto će moći da dostigne 350 km/h i da ubrza do 100 km/h za 3,4 sekunde.  



Švajcarski dizajner i konstruktor Franco Sbarro je za domaći salon automobila u Ženevi, koji traje do 18. marta, spremio dva koncept automobila. Prvi je prototip pod nazivom Citroen Jumpy Atlante (prva slika), otvoreni automobil napravljen na bazi istoimenog modela Citroena. Sbarro-ov Jumpy Atlante, težine 1400 kg, ima 6 sedišta i namenjen je upotrebi u ski centrima. Motor je 1,6 litarski sa 110KS a točkovi od 17 inča. Drugi koncept je Turbo 20S barchetta i napravljen je na zahtev TV emisije o automobila Turbo, koja se emituje na francuskoj televiziji i ove godine slavi 20 godinja emitovanja. Zato i broj 20 u imenu ovog koncept automobila izuzetnog izgleda i sa vratima, koja se otvaraju uvis. Pokreće ga 5,0 litarski V8 motor sa 350KS. Auto je težine 1150 kg a postavljen je na točkove od 19 inča (napred) i 20 inča (nazad).



Novi Mitsubishi Outlander na salonu u Ženevi ima svoju evropsku premijeru a osim običnih verzija sa motorima od 140KS (VW-ov 2,0L dizel) i 170KS (2,4 litarski benzinac), koji će biti ponuđeni na početku prodaje ovog modela, Mitsubishi na svom štandu izlaže i studiju Outlandera sa snažnijim motorom od 220 konja i atraktivnijim vizuelnim nastupom. Taj Outlander Concept ima 3,0 litarski V6 motor sa 220KS i 276Nm obrtnog momenta, dakle sa motorom, koji se već nudi američkim kupcima a na salonu u Ženevi je izložen da bi se ispitala reakcija kupaca sa Starog kontinenta. Od toga će zavisiti i odluka ljudi u Mitsubishi-ju da li će ovaj motor uvrstiti u evropsku ponudu Outlandera. 



Tata Motors, najveća auto kompanija u Indiji i jedina iz te zemlje, koja poslednjih 10 godina redovno izlaže na salonu u Ženevi, predstavila je model Elegante, limuzinu napravljenu na potpuno novoj platformi. Planirano je da se u Elegante, koji je veći od aktuelnog modela Indica sedan, ugrađuju 4-cilindrični benzinski i dizel motori zapremine od 1,4 do 2,0 litra kao i V6 benzinski motor. Snaga tih motora se kreće u rasponu od 90 do 200KS a obrtni momenat do 280Nm. Kao opcija, pored manuelnog menjača sa 5 brzina, nudiće se i ručni menjač sa 6-stepeni kao i automatska transmisija. Pored toga što zadovoljava sve evropske standarde u pogledu bezbednosti i zaštite životne sredine, i oprema novog modela treba da zadovolji evropske kupce. U Elegante će se građivati i satelitska navigacija, bluetooth konekcija, cruise control, grejanje retrovizora, senzori za kišu, prednji i stražnji parking senzori i sl.



VW je od svog modela T5 u Multivan putničkoj verziji, za salon u Ženevi, napravio koncept Multivan PanAmericana sa pogonom na sva 4 točka i proterenskom šminkom (robusniji branici i novi alu pragovi, specijalan lak za karoseriju, novi točkovi od 16 inča sa gumama Goodyear Wrangler M/T-225/75R16). Naravno i klirens je u odnosu na standardnu verziju povišen za 30 mm. 



O Barchetti, malom roadsteru iz Bertone-a, već smo pisali ali nam je tada bio dostupan samo jedan crtež. U međuvremenu je Bertone svoju studiju malog otvorenog automobila promovisao u Ženevi pa evo kako izgleda taj Bertone Barchetta. Studija nosi Fiatov logo, budući da je ovaj koncept i napravljen na osnovi Fiatove Pande 100HP. Inače tradicija saradnje Bertone-a i Fiata traje već skoro 80 godina. Može se zaključiti da ovaj roadster samo nastavlja gde je prethodni koncept, Bertone Suagna, stao. Nova Barchetta koristi aluminijum u konstrukciji šasije i plastiku za neke delove karoserije. Ovaj dvosed ima zanimljivo oblikovano ( i nisko ) vetrobransko staklo koje se, u istom stilu, nastavlja i na vrata kao i prava trkačka, školjasta sedišta u koži. Svetla, i napred i pozadi, su LED tehnologije a zanimljiv detalj predstavljaju i vrata koja se otvaraju na gore u stilu Lamborghinija. Pod haubom ovog zanimljivog koncepta krije se, kao što smo rekli, Fiatov 1,4L 16v FIRE motor koji pokreće Pandu 100HP i razvija 100KS pri 6000 obrt./min. i 131Nm pri 4250 obrt./min. Panda sa tim motorom postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi, a budući da je ovaj koncept lakši i aerodinamičniji, postiže nešto bolju maksimalnu brzinu i to 195 km/h. Još dimenzije : DxŠxV 3585 mm/1705 mm/1090 mm i međuosovinsko rastojanje 2300 mm. Točkovi su od 20 inča a gume 225/30 R20.   



I ruska Lada je prisutna na salonu u Ženevi i to ne samo kao posmatrač već izlaže i zanimljiv prototip sa imenom C concept, koji bi 2010. godine mogao da uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili malo izmenjenom obliku. Doduše kada se radi o Ladinim prototipovima, uvek je "rizično" najavljivati da će neki koncept uspeti da dospe na proizvodne trake jer je već nekoliko izuzetno interesantnih prototipova ostalo u stadijumu studije nikad ne dospevši u proizvodnju zbog nedostatka para. Nadamo se da se to neće desiti i sa ovim atraktivnim konceptom prilično agresivnog izgleda i uspešno rešene unutrašnjosti. Slike dovoljno govore.  Dimenzije su sledeće : DxŠxV 4220 mm/1820 mm/1540 mm. Planirani su motori zapremine 1,6 i 2,0 litra. Jači ima 150KS a sa njim novi C concept treba da postigne oko 210 km/h.  



Možda ste prepoznali auto na slici kao Hyundai HED-4, čiji smo crtež nedavno objavili. Sada je projekat pod tom šifrom završen i auto je dobio ime QarmaQ a predstavljen je na salonu u Ženevi, naravno samo kao prototip. Ovaj crossover model (nekakva mešavina coupea i SUV vozila) je napravljen u saradnji sa firmom GE Plastics pa je na QarmaQ-u obilato korišćena plastika pa i tamo tamo gde "obični" automobili koriste metal i staklo. QarmaQ najavljuje i izgled buduće generacije SUV modela Hyundai Tucson. Zanimljiva su vrata odnosno staklene površine na njima, koje su u obliku latiničnog slova C a po mišljenju ljudi iz Hyundai-ja putnicima pružaju preglednost kao da se nalaze u helikopteru. QarmaQ je dugačak 4,48 metra, širok 1,98 i visok 1,62 metra. Postavljen je na ogromne 22-inčne točkove, a pod haubom se nalazi dizel motor, koji zadovoljava Euro5 norme i uparen je sa 4-stepenim automatskim menjačem. 



Japanska Toyota je na Ženevskom salonu predstavila koncept vozilo koje najavljuje novi smer u dizajnu i novu generaciju hibridnih motora. Hybrid X, kao što mu ime kaže, pokreće hibridni pogon (kombinacija benzinski/elektromotor) a osim toga veoma je interesantan i sam dizajn ove studije. Naime, Hybrid X ima električno pokretana vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima čime se olakšava ulazak i izlazak putnika. Volan ima drive-by-wire sistem upravljanja točovima (preko žice). Takođe privlače pažnju ogromno vetrobransko staklo, neobično oblikovani A i C stubovi automobila kao i točkovi od 20 inča. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela. 



Posle nekoliko meseci špekulacija i bezbrojnih špijunskih slika, evo konačno i gotove verzije jednog od najpoželjnijih automobila ove godine. Nažalost, da ne bude zabune, ovde se radi samo o koncept verziji novog BMW-a M3, koji premijeru ima na salonu u Ženevi. Ipak ovaj koncept je izgledom veoma sličan konačnoj, serijskoj verziji, čija će proizvodnja početi za nekoliko meseci. BMW u Ženevi nije otkrio tačnu snagu 4,0 litarskog V8 motora u serijskoj varijanti, samo je nezvanično napomenuto da će imati 420+ KS (pretpostavlja se da se radi o cifri između 425 i 450KS). Menjač u konceptu je 6-stepeni manuelni a za smanjenje težine brine se i krov od karbon fibera. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekiunde a brzina je limitirana na 250 km7h. Točkovi na studiji su od 19 inča sa Michelin Pilot Sport Cup gumama dimenzija 235/35 19 napred i 265/30 19 nazad.



Honda u Ženevi predstavlja mali hibridni sportski auto, za sada još u koncept formi, za koji neki prognoziraju da bi tako mogao da izgleda novi sportski model CRX. Hibridni koncept pokreće benzinski motor sa 4 cilindra i elektromotor, upareni sa CVT transmisijom. Zanimljive su dimenzije ovog sportiste. Dužina iznosi samo 4000 mm, širina 1760, visina 1270 mm a međuosovinsko rastojanje 2350 mm. Još je zanimljivija veličina točkova od čak 20 inča-ogromni za ovako mali auto dok su gume dimenzija 165/60 R 20. Umesto retrovizora, za bolji pregled tu su kamere. 



Kao što smo pisali pre neki dan, Citroen je zajedno sa školom za dizajn Espada Sbarro, za Ženevski salon spremio koncept za sve terene po imenu Sbarro Cruise Crosser. Studija sa hibridnim pogonom (kombinacija dizel motor/elektromotor) je napravljena na platformi C-Crossera, prvog SUV modela iz Citroena. Za bolje vozne osobine po nepristupačnim terenima, koncept ima 3 osovine odnosno 6 točkova a treću osovinu može pokretati samo elektromotor. Narandžasta boja nije upotrebljena samo za karoseriju ove studije već i za unutrašnjost. Tako su u istoj boji i kožna sedišta, instrument tabla i paneli vrata. Kod Cruise Crosser-a, koji inače ima mesta za 7 putnika, pomoćni treći red sedišta može da se potpuno ukloni i tako oslobodi veći prtljažni prostor. Od opreme, ovaj prototip (koji će to i ostati), poseduje satelitsku navigaciju, DVD player i slične cake.   




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs