Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Za salon u Šangaju (počinje 22. aprila) Buick najavljuje novi koncept sa starim imenom Riviera. Radi se o 2+2 coupeu, koji predstavlja novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Ipak auto nije osmišljen u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica njegove "svetske turneje". Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Drugih podataka o ovoj studiji za sada nema.



Reklama


Kineska kompanija SAIC (Evropljanima poznata pre svega po kupovini prava na proizvodnju Rovera 25 i 75 ali bez prava na ime Rover pa ih prodaje kao Roewe) sprema i model srednje klase koji bi popunio rupu u njihovoj ponudi modela. Kako će taj model izgledati pokazaće koncept W2 (na slikama), koji će SAIC predstaviti na predstojećem salonu automobila u Šangaju (počinje 22. aprila). W2 bi u serijsku proizvodnju trebao da krene već u decembru ove godine i to pod istim imenom. Prema prvim najavama, oblik serijskog modela neće se bitnije razlikovati od ovog prilično hrabrog i izražajnog dizajna, koji krasi studiju. Veoma moderno izgleda i unutrašnjost a da bi proverili koliko će biti kvalitetno napravljena, moraćemo da sačekamo serijsku varijantu. U SAIC-u za W2 najavljuju bogatu standardnu opremu poput 6 vazdušnih jastuka, ABS, EBD, CBC, MSR, TCS i VSC elektronskih sistema bezbednosti, startovanje bez ključa itd. Od motora će na raspolaganju biti agregati zapremine 1,6 i 1,8 litara (ovaj poslednji i sa turbo verzijom) a najavljuje se i automatski menjač sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.


 



Ono što smo ranije pisali, sada je i zvanično potvrđeno. Naime Kia je na salonu u New Yorku i zvanično najavila da prošlogodišnji crossover koncept Kia Soul ulazi u serijsku proizvodnju krajem 2008. godine. SUV model Soul je inače nastao zajedničkim radom dizajn centara u Južnoj Koreji i Kaliforniji pa i ne čudi da je pre svega i namenjen Amerikancima mada će ga kasnije verovatno Kia prodavati i u Koreji i Evropi. Serijska varijanta bi trebalo da zadrži rešenje "samoubilačkih" zadnjih vrata odnosno otvaraće se u suprotnom smeru u odnosu na prednja (kao na Mazdi RX8). Ovakvo rešenje je omogućeno čvrstom konstrukcijom karoserije (bar tako tvrde Korejci). Što se tiče motora, zasad se pominje samo 2,0 litarski benzinac u kombinaciji sa 5-stepenim automatskim menjačem dok se dizelaši u ovom trenutku ne planiraju.




Porsche je u New Yorku predstavio unikatni Boxster S Splashlight u upadljivoj narandžastoj boji, koja se inače koristi za farbanje modela 911 GT3 RS. Motor je 6-cilindrični, zapremine 3,2 litra sa 280KS i 320Nm. Kao što smo rekli ovaj Boxster je unikat i, osim što predstavlja stilsku vežbu, najavljuje i novu specijalnu i naravno limitiranu ediciju Boxster-a za leto ove godine. Osim karoserije, i neki detalji kabine su u istoj narandžastoj boji, poput oplate vrata i sigurnosnih lukova iza glava putnika. Kao uspešan kontrast, točkovi, retrovizori i bočni usisnici za vazduh su ofarbani u crno. Na sve to je dodat SportDesign paket, koji uključuje novi prednji spojler, zadnji difuzor, sedišta presvučena alkantarom i novi izduvni sistem.   



Na salonu u Seulu i Samsung (deo Renault-Nissan alijanse) izlaže koncept automobil u sve popularnijoj SUV klasi. Ime mu je QMX (Quest Motoring Xperience) a bazira se na studiji Renault Koleos (što se vidi već po kloniranom dizajnu), koji će se naći u prodaji tokom 2008. godine. I Samsung QMX kreće u serijsku proizvodnju a razvijen je pod šifrom H45. Renault će definitivnu, serijsku verziju svog SUV modela predstaviti na salonu u Frankfurtu, septembra ove godine. Kao i u serijski Samsung QMX i u Renault Koleos ugrađivaće se 2,0 litarski benzinski motor sa 140KS kao i 2,0dCi dizelaši sa 150 i 175 konja.  




Hyundai na salonu u Seulu ima 3 svetske premijere a jedna od njih je i ovaj koncept manjeg 2+2 sportskog coupea HND-3 Veloster. Prototip je nastao u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Osim podatka da ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 220KS i 5-stepeni automatski menjač, o ovoj studiji nema nekih preciznijih informacija. Doduše poznate su dimenzije : D x Š x V 4100 mm/1790 mm/1450 mm. Ipak jasno je da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Angelesu pre nekoliko meseci. Koliko god bio atraktivan i privlačan, HND-3 Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za proizvodnju.




Na salonu u Seulu Kia promoviše novi SUV model KND-4, doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike. Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost i želi da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama zelena boja velikog sjaja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija i širok C stub. U Kia-ji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti čemu doprinose pomenuti kratki prepusti i visoki klirens. Naravno i pogon je na sve točkove sa ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je 2,2 litarski dizelaš a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako D x Š x V : 4466 mm/1860 mm/1600 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.




Reklama


Na međunarodnom salonu automobila u Seulu, koji je upravo počeo, domaći SsangYong izlaže koncept sportsko-luksuzne limuzine Wz concept. Preciznih informacija o ovoj studiji u ovom trenutku nema a radi se o mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman. Poput pomenutog Chairmana i Wz se odlikuje, kako kažu u fabričkom saopštenju, "ultra-luksuznim okruženjem u kabini a istovremeno odražava SsangYong-ovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu". 




Trax

Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku (6.-15. april). Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o manjem automobilu sa 4 vrata, off-road izgledom (zanimljiv detalj je rezervni točak na vratima pozadi u maniru pravih terenaca), koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Imajući u vidu oblik i veličinu Trax-a možda su u pravu oni, koji tvrde da ovaj koncept pokazuje kako će izgledati nova generacija Chevroleta Spark. Inače sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija. 

 

Groove

Druga GM-ova studija za salon u New Yorku, model Groove, sa svojim "nagnječenim" krovom, visokom bočnom linijom i okomitim vetrobranskim staklom pomalo liči na hot-rod automobile. Poput Trax-a i ovaj prototip ima 5 vrata a prednje točkove pokreće 1,0 litarski dizelaš.

 

Beat

Beat ima nešto veći motor u odnosu na ostala dva koncepta, koje je GM spremio za New York. Radi se o 1,2 litarskom agregatu sa turbo punjačem. Drugih podataka o motoru nema ali je jasno da je Beat najviše sportski orijentisan model u ovom trilingu. Na to ukazuje već i hatchback karoserija sa 3 vrata i ekstremnim sportskim izgledom (za ovako mali auto), zakošenim vetrobranom, 17 inčnim felnama, kočionim klještima u boji karoserije... 

 

 

 

 

 



Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu  Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.    

 



Kineski Chery za predstojeći domaći salon automobila u Šangaju priprema nekoliko interesantnih koncept vozila a među njima se izdvaja ovaj Shooting Sport Concept. Nažalost osim ovih crteža drugih informacija o ovom modelu nema. Ipak radi se o zanimljivoj kombinaciji coupe i karavan automobila, karoserijskoj formi poznatoj i kao Shooting Brake. 



Već smo objavili jednu skicu koncept automobila na osnovi Grand Vitare, koji priprema holandski uvoznik Suzukija za domaći salon automobila u Amsterdamu (29. mart- 9.april). Umesto skice sada su tu i slike gotovog modela spremnog za salon. Ova Grand Vitara nije doduše nastala samo radom uvoznika Suzukija za Holandiju već je napravljen u saradnji sa firmom Progress Europe B.V. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma  Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Ovo je prva slika novog koncept automobila EX japanskog Infiniti-ja, koji će se najverovatnije pojaviti na salonu automobila u New Yorku početkom aprila. EX Concept, koji najavljuje novu generaciju srednje velikog Infiniti-jevog CUV modela, koristi Nissan-ovu modularnu FM platformu sa međuosovinskim rastojanjem od 2845 mm. Motor je V6, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom. EX Concept ima ventilirajuće disk kočnice, EBD i BAS elektronske bezbednosne sisteme. Tu su i kamere smeštene sa strane i pozadi automobila, koje eliminišu tzv. mrtvi ugao. U kabini putnici mogu da uživaju u prostranom interijeru obloženom kožom i aluminijumskim dodacima. Naravno EX Concept ima AWD integralni pogon na sva 4 točka veličine 19 inča. Serijska varijanta će se pojaviti do kraja godine ali neće imati stakleni krov od tečnih kristala, koji se pritiskom na dugme iz potpuno prozirnog može u potpunosti zatamneti.   



Hyundai je objavio i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Genesis, koji će publici predstaviti na salonu automobila u New Yorku (počinje 6.aprila). Genesis najavljuje Hyundai-jev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga novi Genesis ima pogon na zadnje točkove a pokreće ga V8 motor, zapremine 4,6 litra sa preko 300KS (precizan podatak nije objavljen). Svoje ambicije Hyundai pokazuje već i dimenzijama Genesisa. Dužina mu iznosi 5000 mm, širina 1860 mm, visina 1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2940 mm. Raspored težine iznosi 53:47 odsto a Hyundai tvrdi da je krutost karoserije bolja nego kod BMW-a serije 5 ili Mercedesa E klase. Genesis ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 6 sekundi a postiže 210 km/h. Osim pomenutog V8 motora Hyundai najavljuje da će se u Genesis ugrađivati i drugi motori kao što je npr. 3,8 litarski V6. Menjač je naravno automatski sa 6 stepeni prenosa. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, aktivni cruise control (tempomat), satelitsku navigaciju i sl. Koncept ima i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Serijska verzija Genesisa se očekuje u drugoj polovini 2008. godine a cena će startovati od oko 30.000 američkih dolara za osnovni model pokretan 3,8 L V6 motorom.




Američka kompanija ZAP Automotive je objavila prve skice njihovog novog elektroautomobila, napravljenog zajedno sa inženjerima britanskog Lotusa pa bi Tesla Roadster veoma brzo mogao da dobije opasnu konkurenciju u vidu modela ZAP-X. Teslu Roadster pominjemo zato jer je i u razvoju tog elektroautomobila učestvovao Lotus a i performanse ZAP-X-a su primerenije nekom sportskom roadsteru poput Tesle nego ovom crossover automobilu, koji je najavila kalifornijska firma. Dakle, ZAP-X pokreću 4 elektromotora (smešteni po jedan u svakom točku) sa ukupno 644KS pa ovaj auto postiže 250 km/h i ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,8 sekundi ! Naravno ovo su fabričke podaci. ZAP-X ima aluminijumsku konstrukciju, koju deli sa prošlogodišnjim konceptom Lotus APX od koga preuzima i spoljašnji dizajn. Osim performansi pažnju privlači i tvrdnja fabrike da autonomija sa jednim punjenjem litijumskim baterija iznosi 560 km a punjenje istih navodno iznosi samo 10 minuta ! Uz sve to novi crossover ima pogon na sva 4 točka i mesta za 7 putnika (konfiguracija 5+2). Sve to je dovoljno da prvi čovek kompanije ZAP, Steve Schneider, u fabričkom saopštenju samouvereno naglasi da je ZAP-X "najnapredniji i najpraktičniji elektroauto dosad napravljen i koji će izvršiti revoluciju u auto industriji a vozaču pružiti užitak vožnje sportskog autombila uz praktičnost jednog SUV vozila."



Holandski uvoznik Suzukija (zajedno sa firmom Progress Europe B.V.), za domaći salon automobila u Amsterdamu (29.mart-9.april), priprema koncept na bazi modela Grand Vitara. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Hyundai je upravo objavio ove crteže svog novog koncept automobila spremnog za salon u New Yorku, koji se održava početkom aprila. Prototip sa jednostavnim a ipak elegantnim dizajnom, zove se Genesis i predstavlja Hyundai-jevu viziju velike limuzine (veći od trenutno najvećeg modela Grandeur) sa pogonom na zadnje točkove i V8 motorom. Kako se očekuje, Genesis će predstavljati bazu na kojoj će nešto kasnije nastati i budući najluksuzni automobil južnokorejskog proizvođača, naslednik sadašnjeg modela Equus. 



Dizajn studio Castagna iz Milana pustio je u opticaj kratku informaciju i ovu sliku njihovog novog prototipa sportskog automobila, koji će promovisati sledećeg meseca u Monte Karlu na izložbi pod nazivom Top Marque Monaco. Auto, koji će po prvim najavama ostati unikat i koji zasad nema pravo ime, jeste dvosed sa karoserijom od karbon fibera, elegantnog ali istovremeno i agresivnog dizajna. Šasija je od aluminijuma a pokretaće ga motor sa 700 konja pri 6200 obrt./min. i 950Nm obrtnog momenta pri 3800 obrt./min. Prema tvrdnjama ljudi iz Castagne njihov supersportski auto će moći da dostigne 350 km/h i da ubrza do 100 km/h za 3,4 sekunde.  



Švajcarski dizajner i konstruktor Franco Sbarro je za domaći salon automobila u Ženevi, koji traje do 18. marta, spremio dva koncept automobila. Prvi je prototip pod nazivom Citroen Jumpy Atlante (prva slika), otvoreni automobil napravljen na bazi istoimenog modela Citroena. Sbarro-ov Jumpy Atlante, težine 1400 kg, ima 6 sedišta i namenjen je upotrebi u ski centrima. Motor je 1,6 litarski sa 110KS a točkovi od 17 inča. Drugi koncept je Turbo 20S barchetta i napravljen je na zahtev TV emisije o automobila Turbo, koja se emituje na francuskoj televiziji i ove godine slavi 20 godinja emitovanja. Zato i broj 20 u imenu ovog koncept automobila izuzetnog izgleda i sa vratima, koja se otvaraju uvis. Pokreće ga 5,0 litarski V8 motor sa 350KS. Auto je težine 1150 kg a postavljen je na točkove od 19 inča (napred) i 20 inča (nazad).



Novi Mitsubishi Outlander na salonu u Ženevi ima svoju evropsku premijeru a osim običnih verzija sa motorima od 140KS (VW-ov 2,0L dizel) i 170KS (2,4 litarski benzinac), koji će biti ponuđeni na početku prodaje ovog modela, Mitsubishi na svom štandu izlaže i studiju Outlandera sa snažnijim motorom od 220 konja i atraktivnijim vizuelnim nastupom. Taj Outlander Concept ima 3,0 litarski V6 motor sa 220KS i 276Nm obrtnog momenta, dakle sa motorom, koji se već nudi američkim kupcima a na salonu u Ženevi je izložen da bi se ispitala reakcija kupaca sa Starog kontinenta. Od toga će zavisiti i odluka ljudi u Mitsubishi-ju da li će ovaj motor uvrstiti u evropsku ponudu Outlandera. 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs