Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Iz naslova ste vec saznali pola stvari o ovom futuristickom hibridnom konceptu koga Toyota cuva kao premijeru za salon u Detroitu. Dakle FT-HS je sportista agresivnog stila koga pokrece kombinacija benzinskog i elektromotora ukupne snage oko/ili nesto vise od 400KS. Tacna snaga nije poznata ali je benzinski V6 motor zapremine 3,5 litara i pokrece ovu studiju do 60 milja na sat (96km/h) za oko 4 sekunde. Ni bela boja na samom automobilu nije tu slucajno vec simbolise cistiji hibridni pogon. Prototip je napravljen u Toyotinom Kalifornijskom dizajn studiju i mozda predstavlja najavu buduceg sportiste Toyote, u neku ruku naslednika Supre. Da li ce serijska verzija izgledati bas ovako ili nesto slicno, verovatno necemo saznati ni tog 7. januara kada zvanicno Toyota bude promovisala ovu studiju u Detroitu. Verovatno ni to da li ce i serijski primerak imati hibridni motor kao standard sto s obzirom na ambicije i iskustvo Toyote i Lexusa sa hibridima i ne bi bilo neko iznenadjenje. Ili ce se mozda u Japanu odluciti samo za obican benzinski V8 motor. Kako je spoljasnost klinastog oblika sa jasnim geometrijskim oblicima, ni iznutra nije mnogo drugacije, a citava kabina je podredjena potrebama samo vozaca gde je i centralna konzola okrenuta vozacu, kako je to nekada lepo radio BMW. Zato u dizajn centru Toyote unutrasnjost ovog 2+2 coupea opisuju kao "Solo space". Mada treba napomenuti da je auto ustvari i targa jer se metalni krov spusta unazad i zauzima mesto iznad poklopca prtljaznika a putnicima omogucuje uzivanje skoro kao kod pravog kabriloleta narocito ako se istovremeno spuste bocni prozori.  Za sportsko uzivanje u voznji i odlicne vozne osobine brine se, osim ostalog, idealan raspored tezine po osovinama, tacnije 50% napred i 50% nazad. Tu su i tockovi od 21 inca sa gumama 245/35 ZR 21 napred i 185/30 ZR 21 nazad. Kako bilo izgleda da cemo na serijsku varijantu cekati do kraja 2008. godine kao modela za 2009. a cena bi, ako se obistine optimisticke prognoze iz Toyote, za ovaj auto, koji predstavlja buducu konkurenciju Nissanu 350Z i buducem Skyline-u GTR bila oko 35000 dolara. Sam izgled FT-HS-a mnogo lici na atraktivni koncept Lexus LF-A od pre skoro 2 godine koji je odusevio mnoge ali od njegove proizvodnje do sada nije bilo nista. Mozda Japanci ovim novim konceptom, sada sa Toyotinim znakom, zele da se iskupe svima onima koji su zeleli da vide Lexus LF-A u svom vlasnistvu ali u Toyoti, kao vlasniku Lexusa, tada nisu imali dovoljno hrabrosti da pokrenu proizvodnju.   



Reklama


Taman sto su se juce pojavile prve nezvanicne fotografije novog koncepta iz Jaguara, evo danas jos vise slika tog koncepta sa punim imenom C-XF, koji ce doziveti svoju premijeru na salonu u Detroitu za manje od 2 nedelje. Naravno u Jaguaru uopste nisu zadovoljni sto su slike ( i one od juce i ove danas ) uopste dospele u javnost jer novi buduci model XF (naslednik S-typa) predstavlja za Jaguar izuzetno vazan proizvod za buducnost kompanije pa je red da ga i tako predstave. Ali u danasnje vreme tajne tesko ostaju tajne pa tako i mozda ovakve procurele slike naprave vise za popularizaciju ovog modela nego klasican marketing. Sto se tice koncepta za Detroit procurelo je da ce imati ugradjen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS iz sadasnjeg S-typa R. Serijska varijanta koja ce nastati na ovom prototipu imace nesto visi krov jer Jaguar planira da XF bude konkurent klasicnije oblikovanim limuzinama poput Mercedesa E i BMW-a 5 a ne coupe-limuzinama poput Mercedesa CLS. Takodje iz Jaguara najavljuju veliku paletu motora koji ce se ugradjivati u XF ali koji su manje vise poznati iz S-typea. Serijska verzija pojavice se tokom 2008.godine. U nastavku sledi jos nekoliko slika ukljucujuci i unutrasnjost. 

 (Dalje)

Pisali smo nedavno o Fordovom prototipu Inerceptor i naglasili da ce na njegovoj platformi nastati i novi koncept Lincolna, luksuzne divizije Forda, koji ce kao i Interceptor imati svoju premijeru u Detroitu pocetkom januara. U medjuvremenu americki magazin Car and Driver je objavio slike tog Lincolnovog koncepta sa imenom MKR. Ono sto pada u oci jesta impozantna dvodelna prednja maska ( izgleda slicno zubima nekog T-Rex dinosaurusa) a koja navodno veoma lici serijskoj verziji ove studije kada se jednog dana pojavi u prodaji. Osim izgleda poznato je i nekoliko podataka o V6 motoru koji ima 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. Usput pogon je na zadnjim tockovima a kostace preko 50000 dolara.



Na internetu su se pojavile slike novog Jaguarovog koncepta XF spremnog za salon u Detroitu a ciju smo teaser sliku objavili pre nekoliko dana. Na toj se slici video samo manji delic ovog Jaguara a sada, zahvaljujuci jednom americkom auto magazinu, mozemo da vidimo kako auto izgleda u celosti. Kao sto se i pretpostavljalo XF predstavlja neku vrstu coupe-limuzine u stilu Mercedesa CLS i sa svojim drskim i agresivnim izgledom nagovestava (konacni) raskid ove britanske marke sa prilicno bledim i dosadnim dizajnom S-type koga ce serijska varijanta ovog XF-a najverovatnije da zameni. Sam izgled lici na Aston Martin V8 Vantage posebno od pozadi a sa strane i na Aston Martinov Rapide, takodje auto u formi coupe-limuzine. Ako sa strane i pozadi i lici na pomenute modele, napred ga nova i povelika maska odvaja od konkurencije i pokazuje samouverenost Jaguarovog rukovodstva tj. Forda u svetliju buducnost. Zanimljivo su resene i kvake na vratima u stilu Alfe 156 i 147, jer su osim na zadnjim i na prednjim vratima uradjene u istom fazonu. Ipak za vise detalja moramo da sacekamo premijeru ove studije zakazane za 3.1. naredne godine.



Evo ga najavljeni Mercedesov kabriolet sa 4 vrata na osnovi S klase spreman za salon u Detroitu pocetkom januara naredne godine. Kabriolet u januaru? Zasto da ne! Daleko su vremena kada su platneni krovovi pravili probleme a, bogami, daleko su i  vremena od kada su poslednji put kabrioleti sa 4 vrata bili na sceni. Zato Mercedesova fantasticna studija (nazalost to ce i ostati) Ocean Drive mozda dolazi u pravi cas da nas prodrma iz ucmalosti kabrioleta dvoseda i roadstera i pokaze sta to u Mercedesu znaju i mogu. A da mogu vidi se vec po dizajnu.

 (Dalje)

Svajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, otkacenih ( blago receno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Zenevi 2007.godine je jos jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokrece ga bioetanol sto je jos jedan zastitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova resenja za zastitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono sto je zanimljivo i sto se odmah i primecuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pusenje i dim sa paznjom Rinspeeda za zastitu zdravlja coveka bas i ne idu zajedno) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbacenim tockovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza  drugoga. A sad najlepse. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uzivanje u sportskoj voznji. eXasis je tezak samo 750kg a pokrece ga 2-cilindricni motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjacem izvlaci lepih 150KS i 150Nm. Sto znaci da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg tezine ovog koncepta a sto je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210km/h. 



Britanski Zytek predstavlja svoje novo hibridno vozilo (kombinacija struja/dizel) na osnovi Smarta Forfour dizel, kao automobil sa najmanjom emisijom ugljen dioksida CO2, koja iznosi samo 85g/km sto je manje i od Toyote Prius. Pritom potrosnja dizela iznosi samo 2,7 litara na 100km puta. Ovaj prvi jevtini i visoko efikasni hibrid na svetu, bar tako kazu u Zyteku, koristi struju za pokretanje vozila dok se kasnije ukljucuje konvencionalni dizel. Smart je izabran zbog svog trocilindricnog dizel motora sa malom masom i dimenzijama kao i svoje efikasnosti. Velicinu i kompleksnost celog hibridnog sistema su u Zyteku smanjili tako sto su mehanicke komponente zamenjivali elektronskim. Zytekov hibrid odnosno njegove baterije, osim preko dizelskog motora, pune se i na obicnoj gradskoj naponskoj mrezi kao "plug-in" vozilo tako da je i to jos jedna prednost na koju u Zyteku racunaju kada kazu da se nadaju da ce proizvodnju njihovog hibridnog sistema preuzeti neka veca firma. Izvor : autocar.co.uk



Reklama


Evo nam jos jednog prototipa iz, u poslednje vreme, hiperaktivne Mazde sa imenom Ryuga spremnog za januarski salon u Detroitu. Naime posle samo 2 nedelje od predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u stize jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Doduse ovo je samo teaser skica dok cemo na konacan izgled jos malo pricekati. Ryuga na japanskom inace znaci graciozni tok. Mozda glavni dizajnerski stos na ovom konceptu predstavljaju vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Prema recima Mazdinih dizajnera Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Tu nije kraj Mazdinih noviteta za Detroit. Sprema se jos ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno 155KS.



Ovo je zvanicna skica studije crossovera koji ce Kia izloziti na salonu u Detroitu u januaru sledece godine. Napravljen je na tzv. unibody platformi, koju ce Kia koristiti i za novu generaciju Sorenta najavljenog za 2008.godinu. Studija ce biti duzine 4,63 metra dok medjuosovinsko rastojanje iznosi 2896mm, ciji su veliki deo ukrali ogromni tockovi od 22 inca. Kia Kue takodje najavljuje buduci pravac kretanja dizajna novih vozila ove marke. Da li se na ovom prototipu krije nesto od dizajna buduceg Sorenta, na ovoj skici, koja pokazuje ¾ automobila, tesko je proceniti. Za to ce biti potrebno videti uzivo ovaj koncept na standu Kie na salonu u Detroitu a do tada ima jos mesec dana. Medjutim nije nemoguce da se Kue pojaviti u proizvodji u manje ili vise promenjenom obliku do januara 2009.godine. U tom slucaju idealni motori sa ugradnju bi bili 3,3 i 3,8 litarski benzinci iz Kie Opirusa i novi V6 3,0 litarski dizelas iz Hyundai-a Veracruza.

 



Kao i maticna kuca i Hondina americka divizija za proizvodnju luksuzniih vozila, Acura, predstavlja studiju na salonu u Los Angelesu i to naravno u klasi limuzina. Za izgled je bio zaduzen Hondin americki dizajn centar dok se za sledecu godinu planira otavaranje i Acurinog dizajn centra u Kaliforniji. U Acuri dizajn svog koncepta opisuju kao progresivan i napredan i njime porucuje da Acura ostaje privrzena modernom obliku i vrhunskom stilu. Uhh ! Samo u fabrickom press materijalu mozete procitati ovakve ocene o sopstvenom radu. Konacnu rec o dizajnu dace naravno kupci jer ovaj Acurin prototip najavljuje i buduce smernice u oblikovanju novih Acurinih modela. Da li ce se kupcima ovakav stil svideti ostaje da se vidi. Po velici ovog sedana moze se samo zakljuciti da ga pokrece neki snazan motor. Kazem zakljuciti jer nema nikakvih napomena o kom se agregatu radi kao sto nema i informacija o dimenzijama ove ladje. Na automobilu su, osim bocnih vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima, zanimljivi jos i veoma nizak klirens i ogromna petougaona maska. Izdvajaju se jos tockovi od 22 inca napred i 23 inca nazad i to od poliranog aluminijuma. U kabini se podrazumeva luksuzno i komforno okruzenje mada u Acurinom press materijalu nisu objavljene slike unutrasnjosti pa mozemo samo da nagadjamo.



Salon u LA-u ima i Hyundaijevu premijeru novog koncepta. Radi se o kompaktnom sportskom crossoveru sa 3 vrata namenjenom ispunjavanju individualnih zelja velikog broja korisnika. Ovo je vec deseti koncept u Hyundaijevoj seriji HCD prototipova, koja je zapocela modelom HCD1 jos 1992. godine na salonu u Detroitu. Interesantan dizajn ( potpisuje ga Hyundai design of America ), koga u Hyundai-ju opisuju kao cvrst i sa sopstvenim stavom, dopunjuje Dakar Gold boja sa nepogresivom aluzijom sa cuveni pustinjski reli. Tu su i dominantna prednja maska, 20 incne alu felne i hromirani zavrseci izduvnih cevi. Zanimljiv je jos i pokretni meki krov preko cele duzine automobila kao i maksimalno prilagodljiv prostor za prtljag odnosno sportske rekvizite. Za motor je izabran 3,0 V6 CRDi dizelas sa 236KS a pogon je naravno 4x4 uz elektronsku kontrolu stabilnosti. Unutra auto ima nekoliko tehnickih caka u vidu bezicnog pristupa internetu, satelitske navigacije, adapivnog cruise controla i sl.



Jos jedna Hondina studija sa salona u LA-u. Za razliku od sportskog Remixa ovaj koncept je napravljen u Japanu. To se i vidi pre svega u kutijastom ali funkcionalnom obliku sa kliznim bocnim vratima i prostornoj i brzo prilagodljivoj unutrasnjosti. Studija ima centralno smesten motor i pogon na zadnje tockove a moze da primi 5 osoba. Kao i za Remix i za ovaj koncept nema planova za proizvodnju.



I Honda se predstavlja studijom malog sportskog coupea dvoseda na salonu u Los Angelesu. Nosi ime Remix i delo je Hondinog americkog dizajn studija iz Kalifornije. Auto je svojim sportskim performansama namenjen agilnoj i zabavnoj voznji cemu doprinosi i kupolasti krov, koji stvara iluziju vozacu kao da se nalazi u borbenom avionu. I pored sportskog duha i malih dimenzija u Hondi tvrde da pozadi ima dovoljno mesta i za prirucni prtljag. Dizajn koncepta boje alumijuma je pun jasnih geometrijskih ali jos uvek dovoljno tecnih oblika. Auto ima prednji pogon, motor je cetvorocilindras a menjac ( zacudo ) rucni sa 6 brzina.. Sve to uz sportski podeseno ogibljenje i jace kocnice docarava pravu sliku ovog malog prznice. Steta sto ce ipak ostati samo prototip.



Novi koncept je jos jedan u nizu Mazdinih studija u poslednjih godinu i nesto vise dana ( Sassou, Kabura, Senku). To je i Mazdina ozbiljna najava kako bi mogao izgledati sportski coupe oko 2020.godine. Studiju je uradio Mazdin dizajn studio u SAD-u, gde  Nagare i ima svoju promociju na upravo otvorenom salonu u Los Angelesu. Rec Nagare na japanskom znaci tok, cime se opisuje tecni izgled linija na konceptu, koje se otpozadi slivaju prema napred. Sami dizajneri ovaj auto opisuju kao koncept koncepta automobila buducnosti.  



Evo i prvih zvanicnih slika prvog VW-og kompaktnog SUV-a. Ali za sada samo u formi koncepta namenjenog izlaganju na salonu u Los Angelesu. Ovaj model ce u serijskoj varijanti zagristi deo kolaca, koji mu Toyota RAV4 i Honda CRV nece tako lako prepustiti. Neka vas neki detalji poput dvobojnih guma na ovoj studiji ne zavaraju. Ovakav ce biti i serijski Tiguan. Mozda smo ocekivali vise ekstravagantnosti, buduci da je kao osnova za dizajn posluzio atraktivni Concept A sa pocetka godine. Ali od VW-a se i ne ocekuje da se neki koncept bez promena jednostavno preseli u proizvodnju. Napravljen je na platformi Golfa Plus pa ne cudi da je i unutrasnjost, tacnije instrument tabla preuzeta sa tog modela. Pogon je naravno 4x4, tacnije VW-ov 4MOTION. Iako je prototip u Los Angelesu opremljen TDI agregatom VW ce u serijski model ugradjivati celu paletu benzinskih i dizelskih motora kao sto je benzinski 2,0 TFSI sa 200KS i 1,4TSI u 2 verzije sa 140 odnosno 170KS. Pocetak prodaje se ocekuje odmah nakon zvanicne premijere produkcijskog modela septembra 2007. godine na salonu u Frankfurtu.



Fabrizio Giugaro, sin slavnog Giorgetta, osnivaca Italdesigna, toliko se zaljubio ( i to na prvi pogled ) u novi Ford Mustang da je pocetkom 2005. kontaktirao sefa dizajna Forda-J.Maysa sa predlogom da napravi svoju viziju Mustanga, koji je u isto vreme svojim retro dizajnom i misicavom pojavom, odusevio i potencijalne kupce. Danas, nekoliko dana pre zvanicne promocije na salonu u Los Angelesu, zvanicne slike ovog italijanskog koncepta napravljenog za samo 4 meseca, dostupne su javnosti. Ono sto se odmah primecuje jeste izuzetan sklad oblika automobila sa atraktivnim detaljima, koji privlace paznju. Pocevsi od boje, preko staklenog krova do vrata sa otvaranjem na gore. Jednostavno sve pod konac, nista neprijatno ne strci. Naravno i iznutra je utisnut italijanski pecat u oblikovanju kokpita. Buduci da je koncept, koji ce krasiti stand Italdesigna na salonu, u potpunosti delo porodicnog dizajn studija iz Italije, logicno je sto je pored Fabrizia i stariji Giugaro uzeo ucesca u stvaranju ovog lepotana ( mada se  ne zna koliki je bio njegov uticaj ). Sam automobil, koji se kotrlja na tockovima od 20 inca, pokrece 4,6 V8 motor sa oko 500KS. Promena ima i na ogibljenju, skracene su opruge i promenjeni amortizeri. Uz sve ovo auto je napred siri za 30 a pozadi za 80 mm. Sada samo ostaje nada da ce se naci racunica da se ovakav Mustang nadje u prodaji, makar u ogranicenoj seriji.     



I Chrysler je pre vremena pustio u opticaj par zvanicnih crteza 2 svoja nova koncept vozila, spremna za salon u Los Angelesu, koji pocinje sledece nedelje. Radi se zapravo o jednom Chrysleru sa imenom Nassau i jednom Jeepu po imenu Trailhawk. Novi koncept iz Jeepa (na gornjoj slici) napravljen je na osnovi Wranglera Unlimited i predstavlja neku mesavinu stilova upotrebljenih na Grand Cherokee-u i vec pomenutom Wrangleru. Po recima predstavnika fabrike Trailhawk predstavlja visokoefektivmo off-road oruzje. Druga studija, Chrysler Nassau, prikazuje Chryslerovo vidjenje danas sve popularnijh coupea sa 4 vrata. Bar prema renderingu, Nassau ima vece sanse da se svidi siroj publici nego Chryslerov prototip limuzine Imperial sa pocetka ove godine.

yty

Za salon u Pekingu VW je, zajedno sa svojim kineskim partnerom Shanghai-VW-om, spremio studiju velikog porodicnog vozila tipa crossover. Model nazad i sa strane neodoljivo lici na Audi Q7,a posebno su zanimljiva vrata koja se otvaraju jedna nasuprot drugoj . Napravljena je na platformi PQ35, koju VW koristi za Eos, a uskoro i na novim modelima kao sto je nadolazeci Tiguan.    Neeza je zamisljena i kao konkurent Mercedesovoj R klasi, a VW najavljuje da bi mogao poceti sa proizvodnjom 2010. godine prvo u Kini a kasnije mozda i u Evropi kako bi popunio prazninu izmedju svojih modela Passat i Phaeton.



Ovaj monstrum na slici bi mogao cak i da bude i Betmenovo prevozno sredstvo samo kad se amerikanci (producenti) ne bi zgrozili nad cinjenicom da je ovaj prototip napravljen u Kini u fabrici Geely. Da, taj Geely o kome se i kod nas mnogo prica u poslednje vreme. Naravno kao i vecina kineskih vozila i ovaj model sa imenom Fengyin pati od efekta deja vu-vec vidjeno. Naime ceo prednji kraj je preslikan sa Mitsubishijevog prototipa Pajero EVO od pre neku godinu sa par originalnih kineskih dodataka kao sto su vrata u Lambo stilu.



ereewOvo je prva skica Mazdinog najnovijeg concepta Nagare dizajniranog u Mazdinom design centru u Kaliforniji. Tamo, tacnije na salonu u Los Angelesu 29.novembra, ce i biti svetska promocija. Ovaj model po najavama Mazdinih dizajnera nagovestava i buduci pravac kretanja u oblikovanju novih Mazdinih vozila.




«Prethodni   1 2 3 ... 141 142 143
Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs