home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Kao sto smo ranije i najavili, Chevrolet je spremio koncept kabrio verzije svog bestselera u nastajanju, coupea Camaro. Sada su medjutim dostupne i zvanicne slike tog koncepta koji ce premijeru imati, naravno a gde drugo, na salonu u Detroitu za par dana. Posto smo o njemu vec vise puta pisali da sada ne ponavljamo sve, osim informacije da krece u proizvodnju najverovatnije 2010. godine ( coupe 2009. ). Pogon na zadnje tockove, rucni menjac sa 6 brzina, 6,0 litarski V8 motor i to je to. Naravno i atraktivna narandzasta boja sa crnim trakama na karoseriji.





Da bi priblizio svoju Bluetec tehnologiju cistijih dizelskih motora i Amerikancima, Mercedes za nekoliko dana, na salonu u Detroitu, promovise novi koncept auto sa imenom Vision GL 420. Radi se o doteranoj GL klasi sa mocnom V8 masinom sa Bluetec tehnologijom i 216Kw (290KS) kao i 700Nm obrtnog momenta a uprkos tome Mercedes tvrdi da GL 420 trosi samo 9,8 litara dizela na 100 km puta sto znaci da mu autonomija iznosi skoro 1000 km. Koncept GL 420 ima i promenjen prednji kraj, tacnije ionako impozantni prednji gril je postao jos dominantniji pa se kao takav lepo uklapa sa tockovima od 21 inca. Vision GL 420 ce ostati koncept bar sto se tice promenjenog spoljasnjeg izgleda mada je moguce da se takav prednji kraj upotrebi jednog dana na restilizovanoj GL klasi..



Ford Transit XXL

3 Jan 2007 - 00:20 Concept cars Link

Da bi proslavili titulu Van of the year 2007. ( dostavno vozilo godine ), koju Transit nosi u Evropi, poseban tim radnika tzv. Transit-team iz Engleske Fordove fabrike u Duntonu, napravio je ovu produzenu XXL verziju tog kombija. Transit XXL je napravljen na osnovi Transita Tourneo a dugacak je 7,40 metra ( verovatno najduzi Transit na svetu) dok mu medjuosovinsko rastojanje iznosi celih 5,90 metara ( serijski Transit je dugacak 4,9 metra a razmak medju osovinama 2,9 metra ). Naravno da su ojacani i pod i krov. Za lakse ulazenje brinu se 4 klizna vrata, po 2 sa svake strane. Iznutra je oplemenjen sa igrackama tipa DVD, CD MP3 plejeri i sl. a moze da primi, pored vozaca naravno, jos 7 putnika. Tezina praznog vozila iznosi 2500kg a maksimalna dozvoljena tezina 3500kg. Motor je 2,2 litarski dizel sa 130KS. Nazalost ovo je samo koncept i to ce i ostati.



Pre nekoliko dana, o cemu smo vec pisali, bez znanja Forda, procurele su slike novog koncepta iz Lincolna pod imenom MKR a sada ta luksuzna filijala Forda, konacno, i zvanicno predstavlja taj koncept spreman za salon u Detroitu, koji pocinje za neki dan. Radi se o luksuznoj coupe limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS a zadnje tockove od 21 inca pokrece 3,5 litarski V6 motor ( gorivo etanol E85 ) sa 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. sto znaci 118KS po litri zapremine. Iz Lincolna napominju da taj V6 trosi 15% manje goriva od jednako snaznog veceg V8 motora. Menjac je 6-stepeni dok je zadnje vesanje nezavisno. Atraktivni dizajn dovoljno govori sam za sebe pa ga i ne treba posebno opisivati samo napomena da su svetla pozadi LED tehnologije. Ako se ikada pojavi na trzistu procenjuje se da bi mogao da kosta oko 50000 dolara.



Pa ne bas. Iako je novi koncept Interceptor, spreman za salon u Detroitu, napravljen na (produzenoj) platformi Mustanga i koristi V8 motor iz aktuelnog Mustanga GT, iz Forda se svojski trude da prikazu Interceptor kao samostalan model a ne kao najavu limuzinske verzije Mustanga, za koju u Fordu odlucno tvrde da je nece biti kao ni karavana odnosno shooting brake varijante. Naime poslednjih dana su americki AutoWeek i Automotive News pisali o navodnim planovima Forda da ce nova generacija Forda Mustang biti ponudjena i u sedan i karavan verzijama ali su iz Forda to odlucno demantovali. Ipak po zakljucima americkih auto portala novi Interceptor ipak dodje nesto kao Mustang limuzina ali sa drugacijim izgledom. Da bi se sto vise razlikovao u odnosu na Mustang, Fordu je posluzio i prototip Forda F-250 Super Chief  star vec godinu dana od koga je preuzeta impozantna prednja maska. U skladu sa pretecim imenom ceo spoljasnji dizajn Interceptora je dosta agresivan mada veoma lici na Chryslerov 300C, koji je i meta ovog koncepta. Kako Fordu fali atraktivan sedan, serijska verzija ovog koncepta, ako je bude, bice odlicna alternativa kupcima.    Za pogon je odabran 5,0 litarski V8 motor (povecani 4,6 litarski motor iz pomenutog Mustanga GT) sa 400KS i pogonom na etanol E-85. Pogon je na zadnje tockove (velicine 22 inca), menjac rucni sa 6 brzina, duzina 5121mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 3068mm.



Dugo najavljivani i ocekivani koncepti Chrysler grupacije za salon u Detroitu, Chrysler Nassau i Jeep Trailhawk, konacno su predstavljeni na ovim zvanicnim slikama koje su ipak pre vremena dospele u javnost. Posle svih onih crteza i teaser slika koje su jih najavljivale sada konacno mozemo da vidimo sta to u Chrysleru spremaju za buducnost. Prvo Nassau ciji oblik dovodi u nedoumicu da li se radi o limuzini, kombilimuzini ili o coupe-limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS. U svakom slucaju ovaj sportsko luksuzni auto za 4 putnika je napravljen na platformi Chryslera 300C i ima pogon na zadnje tockove ( od 21 inca ) kao i automatski menjac sa 5 brzina. Zbog svog izgleda (pre svega napred) i kratkih previsa, auto izgleda manji nego sto zaista jeste. A veliki jeste, bar za nase pojmove. Dimenzije su DxSxV : 4981mm x 1885mm x 1496mm uz medjuosovinsko rastojanje od 3050mm. Motor je 6,1 litarski V8 HEMI sa 425KS pa Nassau ubrzava do 60 milja na sat (96km/h) za 5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 265 km/h. Iznutra su se dizajneri opredelili za stil koji ce se dopasti mladima pa je takva i unutrasnja arhitektura-futuristicka i sva u znaku modernih igracki od iPOD-a do MP3 plejera. Ne treba zaboraviti i krov sa velikim staklenim panelima i odsustvo B stuba. Drugi koncept za Detroit jeste Jeep Trailhawk, koji svojim namrgodjenim i ljutitim izgledom baca u senku i Grand Cherokee. Ovaj koncept jeste neka mesavina SUV-a i pick-upa pa izgleda kao nekakav targa SUV sa velikim staklenim umecima na krovu poput Nassaua koji mogu da se skinu. Napravljen je na platformi Jeepa Wranglera i zahvaljujuci svom dugackom medjuosovinskom rastojanju od 2946mm i tockovima od 22 inca Trailhawk nudi udoban prevoz za 4 putnika po autoputevima mada pravi Jeepovi za to bas i nisu namenjeni. Dakle naglasak je vise za urbanu upotrebu a ne na vec legendarnim off-road sposobnostima. Pokrece ga 3,0 litarski dizel sa 215KS naravno 4WD. Unutrasnjost u kozi (sedista, volan) kao da kontrira prednjem panelu sa obilato koriscenim alumijumom. Podaci o dimenzijama i performansama nam u ovom trenutku nisu bili dostupni. U nastavku jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Iz naslova ste vec saznali pola stvari o ovom futuristickom hibridnom konceptu koga Toyota cuva kao premijeru za salon u Detroitu. Dakle FT-HS je sportista agresivnog stila koga pokrece kombinacija benzinskog i elektromotora ukupne snage oko/ili nesto vise od 400KS. Tacna snaga nije poznata ali je benzinski V6 motor zapremine 3,5 litara i pokrece ovu studiju do 60 milja na sat (96km/h) za oko 4 sekunde. Ni bela boja na samom automobilu nije tu slucajno vec simbolise cistiji hibridni pogon. Prototip je napravljen u Toyotinom Kalifornijskom dizajn studiju i mozda predstavlja najavu buduceg sportiste Toyote, u neku ruku naslednika Supre. Da li ce serijska verzija izgledati bas ovako ili nesto slicno, verovatno necemo saznati ni tog 7. januara kada zvanicno Toyota bude promovisala ovu studiju u Detroitu. Verovatno ni to da li ce i serijski primerak imati hibridni motor kao standard sto s obzirom na ambicije i iskustvo Toyote i Lexusa sa hibridima i ne bi bilo neko iznenadjenje. Ili ce se mozda u Japanu odluciti samo za obican benzinski V8 motor. Kako je spoljasnost klinastog oblika sa jasnim geometrijskim oblicima, ni iznutra nije mnogo drugacije, a citava kabina je podredjena potrebama samo vozaca gde je i centralna konzola okrenuta vozacu, kako je to nekada lepo radio BMW. Zato u dizajn centru Toyote unutrasnjost ovog 2+2 coupea opisuju kao "Solo space". Mada treba napomenuti da je auto ustvari i targa jer se metalni krov spusta unazad i zauzima mesto iznad poklopca prtljaznika a putnicima omogucuje uzivanje skoro kao kod pravog kabriloleta narocito ako se istovremeno spuste bocni prozori.  Za sportsko uzivanje u voznji i odlicne vozne osobine brine se, osim ostalog, idealan raspored tezine po osovinama, tacnije 50% napred i 50% nazad. Tu su i tockovi od 21 inca sa gumama 245/35 ZR 21 napred i 185/30 ZR 21 nazad. Kako bilo izgleda da cemo na serijsku varijantu cekati do kraja 2008. godine kao modela za 2009. a cena bi, ako se obistine optimisticke prognoze iz Toyote, za ovaj auto, koji predstavlja buducu konkurenciju Nissanu 350Z i buducem Skyline-u GTR bila oko 35000 dolara. Sam izgled FT-HS-a mnogo lici na atraktivni koncept Lexus LF-A od pre skoro 2 godine koji je odusevio mnoge ali od njegove proizvodnje do sada nije bilo nista. Mozda Japanci ovim novim konceptom, sada sa Toyotinim znakom, zele da se iskupe svima onima koji su zeleli da vide Lexus LF-A u svom vlasnistvu ali u Toyoti, kao vlasniku Lexusa, tada nisu imali dovoljno hrabrosti da pokrenu proizvodnju.   



Opet o Jaguaru C-XF

23 Dec 2006 - 13:03 Concept cars Link

Taman sto su se juce pojavile prve nezvanicne fotografije novog koncepta iz Jaguara, evo danas jos vise slika tog koncepta sa punim imenom C-XF, koji ce doziveti svoju premijeru na salonu u Detroitu za manje od 2 nedelje. Naravno u Jaguaru uopste nisu zadovoljni sto su slike ( i one od juce i ove danas ) uopste dospele u javnost jer novi buduci model XF (naslednik S-typa) predstavlja za Jaguar izuzetno vazan proizvod za buducnost kompanije pa je red da ga i tako predstave. Ali u danasnje vreme tajne tesko ostaju tajne pa tako i mozda ovakve procurele slike naprave vise za popularizaciju ovog modela nego klasican marketing. Sto se tice koncepta za Detroit procurelo je da ce imati ugradjen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS iz sadasnjeg S-typa R. Serijska varijanta koja ce nastati na ovom prototipu imace nesto visi krov jer Jaguar planira da XF bude konkurent klasicnije oblikovanim limuzinama poput Mercedesa E i BMW-a 5 a ne coupe-limuzinama poput Mercedesa CLS. Takodje iz Jaguara najavljuju veliku paletu motora koji ce se ugradjivati u XF ali koji su manje vise poznati iz S-typea. Serijska verzija pojavice se tokom 2008.godine. U nastavku sledi jos nekoliko slika ukljucujuci i unutrasnjost. 

 (Dalje)

Lincoln MKR

23 Dec 2006 - 13:00 Concept cars Link

Pisali smo nedavno o Fordovom prototipu Inerceptor i naglasili da ce na njegovoj platformi nastati i novi koncept Lincolna, luksuzne divizije Forda, koji ce kao i Interceptor imati svoju premijeru u Detroitu pocetkom januara. U medjuvremenu americki magazin Car and Driver je objavio slike tog Lincolnovog koncepta sa imenom MKR. Ono sto pada u oci jesta impozantna dvodelna prednja maska ( izgleda slicno zubima nekog T-Rex dinosaurusa) a koja navodno veoma lici serijskoj verziji ove studije kada se jednog dana pojavi u prodaji. Osim izgleda poznato je i nekoliko podataka o V6 motoru koji ima 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. Usput pogon je na zadnjim tockovima a kostace preko 50000 dolara.



Na internetu su se pojavile slike novog Jaguarovog koncepta XF spremnog za salon u Detroitu a ciju smo teaser sliku objavili pre nekoliko dana. Na toj se slici video samo manji delic ovog Jaguara a sada, zahvaljujuci jednom americkom auto magazinu, mozemo da vidimo kako auto izgleda u celosti. Kao sto se i pretpostavljalo XF predstavlja neku vrstu coupe-limuzine u stilu Mercedesa CLS i sa svojim drskim i agresivnim izgledom nagovestava (konacni) raskid ove britanske marke sa prilicno bledim i dosadnim dizajnom S-type koga ce serijska varijanta ovog XF-a najverovatnije da zameni. Sam izgled lici na Aston Martin V8 Vantage posebno od pozadi a sa strane i na Aston Martinov Rapide, takodje auto u formi coupe-limuzine. Ako sa strane i pozadi i lici na pomenute modele, napred ga nova i povelika maska odvaja od konkurencije i pokazuje samouverenost Jaguarovog rukovodstva tj. Forda u svetliju buducnost. Zanimljivo su resene i kvake na vratima u stilu Alfe 156 i 147, jer su osim na zadnjim i na prednjim vratima uradjene u istom fazonu. Ipak za vise detalja moramo da sacekamo premijeru ove studije zakazane za 3.1. naredne godine.



Evo ga najavljeni Mercedesov kabriolet sa 4 vrata na osnovi S klase spreman za salon u Detroitu pocetkom januara naredne godine. Kabriolet u januaru? Zasto da ne! Daleko su vremena kada su platneni krovovi pravili probleme a, bogami, daleko su i  vremena od kada su poslednji put kabrioleti sa 4 vrata bili na sceni. Zato Mercedesova fantasticna studija (nazalost to ce i ostati) Ocean Drive mozda dolazi u pravi cas da nas prodrma iz ucmalosti kabrioleta dvoseda i roadstera i pokaze sta to u Mercedesu znaju i mogu. A da mogu vidi se vec po dizajnu.

 (Dalje)

Rinspeed eXasis

18 Dec 2006 - 13:52 Concept cars Link

Svajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, otkacenih ( blago receno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Zenevi 2007.godine je jos jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokrece ga bioetanol sto je jos jedan zastitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova resenja za zastitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono sto je zanimljivo i sto se odmah i primecuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pusenje i dim sa paznjom Rinspeeda za zastitu zdravlja coveka bas i ne idu zajedno) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbacenim tockovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza  drugoga. A sad najlepse. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uzivanje u sportskoj voznji. eXasis je tezak samo 750kg a pokrece ga 2-cilindricni motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjacem izvlaci lepih 150KS i 150Nm. Sto znaci da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg tezine ovog koncepta a sto je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210km/h. 



Britanski Zytek predstavlja svoje novo hibridno vozilo (kombinacija struja/dizel) na osnovi Smarta Forfour dizel, kao automobil sa najmanjom emisijom ugljen dioksida CO2, koja iznosi samo 85g/km sto je manje i od Toyote Prius. Pritom potrosnja dizela iznosi samo 2,7 litara na 100km puta. Ovaj prvi jevtini i visoko efikasni hibrid na svetu, bar tako kazu u Zyteku, koristi struju za pokretanje vozila dok se kasnije ukljucuje konvencionalni dizel. Smart je izabran zbog svog trocilindricnog dizel motora sa malom masom i dimenzijama kao i svoje efikasnosti. Velicinu i kompleksnost celog hibridnog sistema su u Zyteku smanjili tako sto su mehanicke komponente zamenjivali elektronskim. Zytekov hibrid odnosno njegove baterije, osim preko dizelskog motora, pune se i na obicnoj gradskoj naponskoj mrezi kao "plug-in" vozilo tako da je i to jos jedna prednost na koju u Zyteku racunaju kada kazu da se nadaju da ce proizvodnju njihovog hibridnog sistema preuzeti neka veca firma. Izvor : autocar.co.uk



Mazda Ryuga

12 Dec 2006 - 12:27 Concept cars Link

Evo nam jos jednog prototipa iz, u poslednje vreme, hiperaktivne Mazde sa imenom Ryuga spremnog za januarski salon u Detroitu. Naime posle samo 2 nedelje od predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u stize jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Doduse ovo je samo teaser skica dok cemo na konacan izgled jos malo pricekati. Ryuga na japanskom inace znaci graciozni tok. Mozda glavni dizajnerski stos na ovom konceptu predstavljaju vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Prema recima Mazdinih dizajnera Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Tu nije kraj Mazdinih noviteta za Detroit. Sprema se jos ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno 155KS.



Kia Kue

7 Dec 2006 - 23:21 Concept cars Link

Ovo je zvanicna skica studije crossovera koji ce Kia izloziti na salonu u Detroitu u januaru sledece godine. Napravljen je na tzv. unibody platformi, koju ce Kia koristiti i za novu generaciju Sorenta najavljenog za 2008.godinu. Studija ce biti duzine 4,63 metra dok medjuosovinsko rastojanje iznosi 2896mm, ciji su veliki deo ukrali ogromni tockovi od 22 inca. Kia Kue takodje najavljuje buduci pravac kretanja dizajna novih vozila ove marke. Da li se na ovom prototipu krije nesto od dizajna buduceg Sorenta, na ovoj skici, koja pokazuje ¾ automobila, tesko je proceniti. Za to ce biti potrebno videti uzivo ovaj koncept na standu Kie na salonu u Detroitu a do tada ima jos mesec dana. Medjutim nije nemoguce da se Kue pojaviti u proizvodji u manje ili vise promenjenom obliku do januara 2009.godine. U tom slucaju idealni motori sa ugradnju bi bili 3,3 i 3,8 litarski benzinci iz Kie Opirusa i novi V6 3,0 litarski dizelas iz Hyundai-a Veracruza.