Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Preuzeto sa : Novosti.rs

Autor : P. Živković

Dažbine za uvoz automobila, od 1. januara 2009. godine, ako parlament usvoji predlog Vlade Srbije, biće prepolovljene - sa 20 na 10 odsto. To je dobra vest. Loša je, međutim, da i buduće i sadašnje vlasnike čeka neprijatno iznenađenje - značajno poskupljenje poreza na registraciju vozila.

Na primeru automobila koji košta (nabavna cena) 10.000 evra carina je do sada iznosila 2.000 evra. Na tako dobijenu vrednost vozila (plus uračunati troškovi transporta) dodavan je i porez na dodatu vrednost (PDV), što je iznosilo još 2.160 evra. Na kraju je taj automobil kupca koštao 14.160 evra.
Ubuduće će carina na vozilo od 10.000 evra iznositi samo 1.000, a PDV 1.980 evra. Ukupna cena tog automobila posle carinske olakšice iznosiće 12.980 evra. Ušteda na ovom primeru je 1.080 evra. Računica pokazuje da će najviše profitirati vlasnici skupljih automobila.
Da li će kupci stvarno toliko zaraditi, veliko je pitanje. Jer, izvesno je da će dileri automobila na cenu uticati visinom marže. Pri tom, i država će nekako morati da nadomesti rupu u kasi nastalu odricanjem od sigurnog prihoda, koji je lane iznosio 11,3 milijadri dinara.
Pitanje je i za koliko će država podići takse i poreze na registraciju ne samo novih automobila.
Njih je do sada odlikovao veliki raspon, u zavisnosti od kubikaže vozila. Tako je, na primer, za vozila do 1.150 kubika ukupno doplaćivano još 2.586 dinara, a za vozila preko 2.000 kubika čak 28.632 dinara. Ima nagoveštaja da se razmišljalo o povećanju dažbina za

vozila do 2.000 kubika, ali da je prevagnulo mišljenje da će ceh morati da plate oni koji voze najluksuznija kola.
Među vozačima preovladava uverenje da će država naći načina da posle smanjenja carina, opet od njih, namakne ono što im je dala “na mostu”. Smatraju da će to biti upravo preko povećanja poreza i taksi na registraciju motornih vozila.
Takav predlog, kako saznajemo, u prvom pokušaju nije prošao Vladu Srbije. Jedni su zastupali mišljenje da se porezi i takse za vozila do 2.000 kubika, dakle, one koje narod najviše i vozi, podignu čak tri puta. Drugi su se tome suprotstavili i predlagali da se takse i porezi povećaju, ali na vozila sa velikom (luksuzni automobili i džipovi) kubikažom.
Prema onome što saznajemo, izvesno je da će doći do poskupljenja poreza i taksi na registraciju vozila. Pitanje je samo ko će platiti najveći ceh - oni koji voze krntije ili oni koji uživaju u vožnji moćnih mašina.

Povećanje

- Postoje određena neslaganja o visini takse za registraciju vozila, ali će se predlog izmene zakona, koji reguliše plaćanje te dažbine, naći na narednoj sednici Vlade - tvrdi ministarka finansija Diana Dragutinović.

Registracija čak tri puta skuplja?

Na sednici Vlade održanoj u subotu, predlog Ministarstva finansija bio je da se taksa za registraciju poveća značajno. Nezvanično, skoro tri puta u odnosu na postojeći iznos. Međutim, bilo je i protivnika takvom rešenju. Kontrapredlog je glasio - povećati samo porez na posedovanje luksuznijih automobila, glisera, jahti, aviona i helikoptera.
Međutim, taj iznos, kako je u nedelju potvrđeno “Novostima” u Ministarstvu finansija, ne može da pokrije ni delić nedostajućih prihoda koji su, zbog primene Prelaznog trgovinskog sporazuma sa EU, projektovani na više od 20 milijardi dinara. Taj iznos evidentira se kao gubitak prihoda u narednoj godini, za koju je, inače, predviđeno da se priliv u državnu kasu po osnovu carina umanji za, čak, 27,9 odsto u odnosu na ovu godinu, odnosno da se njihov udeo u strukturi ukupnih prihoda smanji sa ovogodišnjih 10,8 odsto na 7,3 odsto.
Smanjenje carina biće regulisano predlogom Zakona o carinskoj tarifi, a koja će se u Skupštini Srbiji razmatrati u paketu pratećih zakona usvojenog budžeta. Taj akt predviđa i dugo najavljivano umanjenje carine na automobile sa 20 odsto na 10 odsto.




  čitanja : 3490

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Auto se kupuje jednom u 5 do 10 god. a registracija se placa svake godine !! Ovo ce izgleda biti jos gore nego sto je bilo do sada ,placacamo 3 puta vise za registraciju svake godine znaci bar 400 evra vise nego do sada! Za 10 godina dacu drzavi 4000 evra razlike !!!

Autor denke 08 Dec 2008, 13:50

Nakon usvajanja ovakvog zakona, videcemo koliko ce ljudi doci u iskusenje da vozi ili uopste poseduje kola u Srbiji...sramota

Autor Jonie 08 Dec 2008, 16:25

SLAŽEM SE SA TIME DA REGISTRACIJA AUTA PREKO 2000 KUBIKA POSKUPI NE TRI VEĆ PET PUTA.ZNA SE KO TAKVA KOLA VOZI.IPAK JE OVO NAČIN DA SE LAKŠE DOĐE DO NOVIH KOLA.TREBA POVEĆATI I REGISTRACIJE JAHTI,VODENIH SKUTERA I SLIČNIH LUKSUZNIH VOZILA.LJUDE KOJI IMAJU TAKVA VOZILA TO NEĆE MNOGO POGODITI JER KAD SU IMALI DA IH KUPE IMAĆE I ZA TE TROŠKOVE.BIĆE LOŠE AKO POSKUPE REGISTRACIJE OD1300 DO 2000 KUBIKA JER ĆE SA TIME BITI POGOĐENO 95%NAS OBIČNIH

Autor Đole 08 Dec 2008, 18:26

Gos'n Djole ja bih voleo da znam ko takva kola vozi?

Ovo sto si napisao je cisto ljubomorisanje.

Motor od 2000ccm i vise je po sadasnjim standardima prilicno dobar izbor zbog svoje dugotrjnosti i izdrzljivosti ukoliko se ne vozi sportski, a i ne trosi mnogo vise od onog 1.6(ovo shvatiti relativno).

Automobile treba cariniti po klasama koje su davno definisane, a to se moze utvrdjivati prilikom homolagacije vozila za nase trziste. Takodje treba uvesti tromesecne i sestomesecne registrcione rokove pa neka ljudi registruju na osnovu svojih mogucnosti.

Ovde je upravljanje ne registrovanim vozilom krivicno delo i ulazi u dosije sto za sobom povlaci dodatne poteskoce prilikom dizanja kredita.

I na kraju, moram se sloziti sa Jonie-m, u Srbiji je tesko doci do automobila zbog nenormalnih cena(NEW TOYOTA COROLLA 21.999AU$sa svim dazbinama(11000EURA)-jeftinije od Z-10), zatim kreditne politike gde su kamate dvocifrene na godisnjem nivou, nepouzdana osiguranja, nekvalitetno i preskupo gorivo, komplikovan i preskup postupak registracije, jedna rec-katastrofa

Autor ChedomirADELAIDE 09 Dec 2008, 07:03

Ispravka: Automobile treba registrovati po klasama....

Autor ChedomirADELAIDE 09 Dec 2008, 07:04

Kako ce se nasi nesposobnjakovici snalaziti za kintu da pune budzet ne znam, ali ako za moju krsinu staru 25 godina a od 2500 kubika budem morao da odvajam vise od 500 evra(toliko trenutno treba), onda mogu samo da sednem i da placem,jer i ovako nema sanse da ga prodam, a za registraciju lovu ne znam odakle da skrpim. Ako se moj auto bude klasifikovao kao luksuz, bar cu da se slatko nasmejem...Sramota!

Autor radomir 09 Dec 2008, 11:14

Jel zna neko šta će biti sa uvozom polovnih automobila iz Švajcarske?

Autor Svajcarac 09 Dec 2008, 18:47

nista.odemo svi pred zgradu vlade i dignemo automobile u vazduh jer ih ionako necemo moci registrovati.pa ovo je sramota.sve dizu a plate bruka

Autor ruzica 11 Dec 2008, 00:53

ovo je sramota sto se radi u zemlji.Kao da smo ovce pa cutimo..........Tako nam i treba kad drzavu vode pederi i lezbejke

Autor steva 13 Dec 2008, 17:20

Ja bih da pitam?
Auto od 2200 kubika je luksuz? Kuda ide ova zemlja?

Autor Ivan 14 Dec 2008, 00:52

Ja imam kombi 2.5td VW i sa njim teglim krompir na pijacu i prodajem ga .Da li je i to luxuz? Ovaj ko je rekao da treba povecati porez za registraciju vozila ne 3 puta nego 5 puta koji imaju motore preko 2000 kubika,ocigledno je jako bezobrazan ili jako glup.Jaci motor ne znaci da nosim kajlu i vozim BMW peticu ili sedmicu.A Vladi-svaka cast! Kako smo birali-tako nam se i vraca.

Autor Aleksandar 14 Dec 2008, 20:01

A ja hteo da kupim auto iz '92 2,5TD snage 86KW... Xa, xa, xa pa za auto 16 god star koji vredi 2000e, treba svake godine da dam 500e za registraciju!!! y ti drzavu!!!

Autor bobrock 26 Dec 2008, 22:30

E, sad ce bar biciklovima da skoci vrednost... Ja imam 3, samo da ne uvedu porez na biciklove!?!

Autor bobrock 26 Dec 2008, 22:32

evo situacije da nas vrate sve sa reke u 1990 ili jos neku pre kada su uveli da je voziti se po reci luksuz ... ekoloski nego sta, toliko smo zaglupeli da se jos uvek kad prodaju tomos 4 motor za camac smatra kao najbolji izbor...tolike su bile takse da su kod nekih primeraka vrednost registracije bila i vrednost objekta na vodi. I taman sam pomislio da ce normalnim poreskim stavom zaziveti i taj deo bitisanja na reci evo opet, ustvari najbolje da se pojave indijanci sa veslima tako ce mo da se proslavimo u "verovali ili ne" . nemogu da svatim toliku kolicinu LJUBOMORNIH ZAVIDNIH LJUDI jer to neka opsta zaraza , pa valjda je u interesu da svi imamo mogucnosti da sebi priustimo camac ili skuter ili brodic, a ne ovako secemo sebi sve grane , postavljamo jos veci jaz izmedju sebe i onih koji poseduju takva srstva , ili uhvatimo ceznjivi pogled svoje dece kada vide takav camac ili skuter ( nalakse je svom detetu objasniti da su to neki drugi ljudi) ili smo ustvari to i sami

Autor zoran 29 Dec 2008, 13:33

ovo je ljudi sramota .triba zaratit sa ovim lopovima sta su ovaj zakon donijeli .placa minimalna 200 eu

Autor josip 16 Jan 2009, 12:45

Odavde treba bezati glavom bez obzira...Nikada vise necu glasati,posebno za ove,kojima sam dao glas,i koji nas sada pljackaju...

Autor Vlada 22 Avg 2010, 01:26
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2014 by autoblog.rs