Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ukoliko zakon o oporezivanju vozila bude usvojen, vrednost vozila bi prilikom oporezivanja bila određivana ili na osnovu kataloga Auto-moto saveza Srbije ili tako da se umesto postojećih sedam, uvede devet ili više grupa vozila po kubikaži. Direktor Centra za motorna vozila AMSS-a Milan Božić smatra da bi ovakvo rešenje bilo mnogo bolje od postojećeg.

– Sada imate prilično nepravedan sistem, da vozila sa istom zapreminom plaćaju isti porez. Naoko to izgleda dobro, ali nije. U najvišoj kategoriji, gde su vozila koja imaju više od 3.000 kubika, najjeftiniji automobil u katalogu je 600.000 a dinara, a najskuplji 62 miliona dinara. Taj prvi platiće porez oko 2.000 evra, a sam taj auto, koji je starije proizvodnje, ne vredi ni približno toliko, ističe Božić u izjavi za Tanjug.

On objašnjava da se u slučaju kada se procenjuje po katalogu, odnosno po kriterijumu vrednosti vozila na tržištu, odnos tržišne i kataloške cene vozila stalno prati, te postoji analiza cena u katalogu i onoga što je realno. On ne isključuje da će i u tom slučaju biti nezadovoljnih vlasnika, odnosno korisnika kataloga.

– Na primer, ako plaćate porez, reći ćete da je cena previsoka, da treba da bude mnogo manja, a ako isti čovek sutradan ima štetu i treba da je naplati u osiguravajućoj kući, reći će da je cena mnogo niska. Dakle, sve dok se i jedni i drugi bune, mi znamo da smo sa kataloškom cenom tu negde. Ako se samo jedni bune, onda ne valja. Pratimo tu cenu, ima određenih odstupanja naravno, ne postoji na svetu savršen katalog”, kazao je on.

U katalogu AMSS-a cene su prosečne, pa se može pojaviti automobil koji je prešao tri puta više ili tri puta manje kilometara od onoga što je normirano, odnosno da može biti i šest puta veća razlika u kilometraži, a mogu postojati i oštećenja.

Božić navodi primer „fijat punta 1.3 turbodizel multidžet”, proizvedenog 2008. godine. Putem veb-aplikacije, na koju se oslanja i Poreska uprava prilikom procene vozila kod kupoprodajnih ugovora, procenjuje njegovu vrednost na 334.872 dinara, dok, za to vozilo, cena u oglasima, zavisno od stanja i opreme, varira od 2.200 do 4.000 evra.

Dva puta godišnje, 1. januara i 1. jula izlazi štampano izdanje Kataloga AMSS, međutim, u poslednjih nekoliko godina postoji veb-aplikacija, koju koristi Poreska uprava i koja se ažurira praktično na dnevnom nivou, te se sve što je aktuelno ubacuje kako bi Poreska uprava „imala komfor u radu i vrlo precizne podatke, kaže on i dodaje da se u katalogu koriste cene koje se dobiju od domaćih uvoznika.

U katalogu AMSS nalazi se više od 80.000 tipova i modela automobila, u odnosu na, recimo, nemački „Švake” katalog, koji je najprodavaniji u Evropi, a ima dvadesetak hiljada tipova vozila.

Izvor: Politika.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs / Ritamgrada.rs




  čitanja : 635

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Hoćemo li dočekati i nešto pametno konačno ?
Vrednost jedino, neka bude i prenaduvani AMSS katalog, 1% to je najbolje rešenje.
Samo ovaj tekst gore je kontradiktoran, kakve veze ima kubikaža ss vrednošću.
Pa to je upravo sada ono što ne valja. Dakle vrednost da bude parametar, koliko je auto vredan toliko platiš i kraj.
Sve drugo u Srbiji ne pije vodu.

Autor P1 17 Feb 2017, 16:53

Pre deset dana sam platio porez, stvarno mi je bilo komicno kako se utvrdjuje cifra koju treba platiti. E sad, moguce da nije shac metoda nego kao gore navedeno ali mi je bilo zabavno kad sluzbenica kroz otvor na shalteru pita podnosioce zahteva:
"Je l ima ABS?", "Koliko ima vrata?" i sl...
Kao da popunjava anketu.
Sta da sam rekao da ima 3V umesto 5V, kad a je mene pitala?
Dodjavola, sigurno bih prosao 500din manje... :D

Autor Uros Cuore Sportivo 17 Feb 2017, 17:06

Uvek me fascinira ta naša ljubav prema velikokubikažnim kršinama koje purnjaju i dime po gradovima Srbije. A posle-kuku i jao, ko je kriv za zagađenje vazduha, Kancer pluća.....

Autor Sale 17 Feb 2017, 19:56
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs