Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi B92, Fijat i Škoda su i dalje najprodavaniji brendovi automobila u Srbiji, pokazuje izveštaj o tržištu u prvoj polovini 2017. godine, koji je izradila agencija Smart+ Research.

Izveštaj obuhvata po prvi put registrovana nova putnička i laka dostavna vozila, a podaci su iz zvanične evidencije Ministarstva unutrašnjih poslova.

U prvih šest meseci 2017. godine ukupno je registrovano 15.462 novih (proizvedena 2016. i 2017. godine) vozila, od čega je većina putničkih - 12.568, dok je 18,7 odsto lakih komercijalnih vozila (2.894).

Među njima najviše ima Fijatovih vozila - ukupno 2.064 (13,4 odsto tržišta), a sledi Škoda sa 1.763 vozila (11,4%). Treći je nemački VW sa 1.520 registrovanih vozila (9,8%).

Evo cele liste:

    FIAT - 2.064 vozila (putničkih 1.198)

    Škoda - 1.763 (1.554)

    Folksvagen - 1.520 (1.163)

    Reno - 1.112 (885)

    Dačija - 1.004 (708)

    Ford - 988 (767)

    Opel - 981 (872)

    Tojota - 769 (739)

    Hjundai - 702 (702)

    Mercedes - 595 (507)

Što se konkretnih modela tiče, evo kakva je situacija:

    FIAT 500l - 511 registrovanih vozila

    VW Golf - 469

    Škoda Octavia - 468

    Opel Astra - 462

    Dacia Sandero - 448

    Ford Fiesta - 422

    FIAT Tipo - 391

    Renauilt Clio - 382

    Škoda Superb - 340

    Škoda Rapid - 324

Najviše registrovanih putničkih vozila na srpskom tržištu 2017. godine pripada automobilima srednje klase, kojih je isporučeno i registrovano 5.443 (43.3%). Za njima slede automobili iz klase malih vozila (3.539, odnosno 28.2%), off-road i SUV (3.116, odnosno 24.8%) dok se ostali segmenti nalaze daleko ispod vodeće trojke.

Prema podacima koje je obradila agencija Smart+ Research, među najpopularnijim modelima lakih komercijalnih vozila prva dva mesta zauzimaju FIAT-ovi modeli Ducato sa 10.4% i Doblo sa 8.6% udela u ukupnom tržištu. Među Top10 modela, nalaze se još 2 iz FIAT porodice, Panda (4.7%) i Punto (3.6%). Na visokom trećem mestu pozicioniran je Volkswagen Caddy (8.2%) koga prate Iveco Daily (5.6%) i drugi.

Kada je reč o pogonskom gorivu novih četvorotočkaša, nailazimo na veoma zanimljivu razliku: dok kod putničkih vozila, dizel (44.8%) i benzin (53.2%) imaju slične udele, kod lakih komercijalnih vozila razlika je dramatična u korist dizelaša. Čak 85% svih novoregistrovanih lakih komercijalnih vozila je sa dizel agregatom, 10% “ide” na gas, dok je svega 5% benzinaca.

Među novoregistrovanim vozilima, zabeleženo je 9 koja kao pogonsko gorivo koriste električnu energiju.

Kako navode iz Smart+ Research-a, Kada se pogleda raspodela po mesecima, jasan je trend pojačanog interesovanja za nova vozila u drugom kvartalu 2017. godine.

Tada je registrovano 63 odsto vozila, naspram svega 37 odsto u prva tri meseca, i što je bitnije, pre Sajma automobila.

"Očito da su se sajamske akcije i raznovrsna ponuda, a sve na jednom mestu, odrazile povoljno i na bolju prodaju dilera", navodi se.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 442

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

U nekoliko navrata me "strefila" (prethodna) taxi Octavia poslednjih dana, au majko mila, samo sam se podsetio da je ono toliko tvrdo i užasno za sedeti, da stvarno ne razumem kako to iko može sebi da učini kupujući istu.. Istina da sam svojevremeno razmišljao o novoj, ali sad stvarno ako to uradim, znaću da sam legitimno ostao bez mozga..

Autor Priapus 13 Jul 2017, 12:29

Oktavija karavan je jedini aktuelni karavan C segmenta sa vratima gepeka na koja vrata može da se montira Thule nosač za bajs. To joj je ( za mene) jedini adut. Ali, veliki.
No, kako ima cenu kao da je RR, van svake diskusije je .

Autor moron 13 Jul 2017, 12:45

"FIAT 500l - 511 registrovanih vozila"

Nešto malo više od 500 automobila za pola godine što znači na godišnjem nivou biće oko 1000 (pod uslovom da prodaja istog još dublje ne ode dole), a ranijih godina bilo je 2000 i više. Zastava je 2005 prodala 15000 automobila. To je bilo vreme kada nije bilo "blještavih" reklama na TV-u (kad je u pitanju Zastava dok i tada drugi su, pa i FIAT se, reklamirali samo tako). Zar je moguće da jedna zaostala Zastava je prodavala 15 puta više automobila nego sada domaći FIAT koji ima najmoderniju fabriku na svetu i to upravo u Srbiji, kao i povlašten status u svakom smislu i svakom pogledu, a i sada se reklamira na televiziji i sve to za smešnih 500 automobila na polugodišnjem nivou, a što je dovoljno taman da pola nekog sela u Srbiji obnovi svoj vozni park, dok u drugom polugodištu i druga polovina tog istog sela.

Autor Zastava 25 Jul 2017, 22:03
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs