Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Naš najveći izvoznik, posle nedavnog štrajka, proizvodi punom parom

U prvih sedam meseci ove godine na našem tržištu je prodato 16.720 novih automobila, a najviše je prodala kompanija "Fijat-Krajsler automobili Srbija" - čak 2.242.

Posle štrajka radnika, koji se završio sporazumom na obostrano zadovoljstvo i radnika i "FCA Srbija", kao i posle kolektivnog odmora, Feragosta, proizvodnja u kragujevačkoj fabrici je nastavljena punim kapacitetom, pa je i nova prodajna akcija, takozvani lojaliti program, već prve nedelje od promocije dala izuzetne rezultate.

- Ponuda "fijata 500L" pod nazivom "Nacionale" sa jednom od najnižih kamata na tržištu, 3,99 odsto, s ratom od 114 evra, naišla je na sjajan odziv kupaca - kažu nam u jednom od "Fijatovih" prodajnih salona. - U programu "Nacionale" uz automobil sa "klimom", radiom, mnogo bezbedonosnih sistema, nudimo i dvogodišnje besplatno održavanje kao i garanciju od totalne štete i krađe.

Ono što je posebno obradovalo kupce jeste mogućnost kupovine vozila po sistemu "staro za novo" pri čemu nije bitno o kom se starom automobilu radi.

Fabrika automobila iz Kragujevca je i u prvih šest meseci 2017. bila najveći izvoznik sa 562,2 miliona evra od ukupno 2,1 milijarde evra.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Auto.blog.rs / FCA Srbija




  čitanja : 795

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Oktopod ce dati ostavku! :)))

Autor carobnjak 09 Sep 2017, 21:45

@ čarobnjak

Neki bi mogli počiniti suicid kada Fiat službeno najavi novi model iz Kragujevca.

Autor N.N. 09 Sep 2017, 23:03

Koliko je samo gluposti napisano, i to ne samo ovde.
Prvo da nikad neće doći u Kragujevac, pa zatim da nikada neće biti novog modela, pa zatim da se neće prodavati jer je preskup, pa da će preseliti fabriku, itd, itd.
A na kraju će ispasti da ćemo 500L praviti i duže nego što je planirano.

Autor B.M 10 Sep 2017, 08:36

Prvo 400 miliona evra za 6 meseci, a sad preko 500 miliona hmm. Ti ne samo da spinuju vec i lazu zinu ili su jednostavno prolupali pa vise ne znaju sta su govorili nedavno, a i tih preko 2000 FIAT-a, to su svi modeli dok domaci FIAT prodan je u svega 500 jedinica za pola godine. 500L je cist promasaj od modela, kao i sam FIAT koji je gubljenje vremena. Srbiji treba prava auto-industrija, a ne djekna.

Zastava je 2005 imala prodaju na domacem trzistu od 15000 automobila. FIAT je kilaviji od Zastave svojevremenojedno 15 puta na domacem trzistu, kao i na americkom kada uporedimo Zastavu iz 80-ih na tom istom trzistu. Nikada FIAT nece biti adekvatna zamena za ono sto je nekad nama bila Zastava. Nije dzaba postojala Zastava. Kralj i socijalisti nisu dzaba bili krenuli u tom pravcu. Inace, sutra je pametnije od danas. Kod nas je obrnuto i naopako postavljeno, a izgleda takva nam je i auto-industrija. Umesto da koracamo napred, mi sa FIAT-om koracamo nazad i to bez znakova zaustavljanja tendencije daljnjeg pada, a kamoli da idemo napred. Neka neko ponudi preduzece Zastava Automobili sa placem od 300 dunuma pa da dobije firmu po uzoru na Skodu, da narod i drzava imaju sta domace da kupe. FIAT nije ono sto smo ocekivali da dodje, a narocito ne 500l koji je nista no uvreda, provokacija i kompromitacija nase visedecenijske automobilske tradicije. FIAT je u Srbiju docekan kao spasilac, a dosao kao trojanski konj koji nam je svima po mnogim kljucnim parametrima vec dosao gubitka najmanje 10 hiljada radnih mesta plus radnih mesta kod Zastavinih dobavljaca i sve to zbog usljivih 2000 radnika. Na sta smo mi spali to je stravicno i strahoticno, ne strasno vec stravicno i strahoticno. FIAT je gori po nasu auto-industriju od poplave i pozara zajedno. Da bogdom nisu ni dolazili. Mogli su da dodju i mimo rusenja i gasenja Zastave. Ovako odabrali su najgori moguci put, uz prelazak preko pola radnog grada da bi dali mrvice sparam onog sto smo imali i sto je takodje lose, ni to nije iz njihovog dzepa vec iz naseg. Da stvar bude jos gora, FIAT uprkos statusu zasticenog medveda, opet problemi i to veliki tj. veliki problem zvan FCAS u padu. Kada ce drxava da se opasulji i prestane da igra u veliku korist svoje stete i stete svoga naroda? Gora stvar od nikakve investicije je propala investicija. FIAT u Kragujevcu je uvreda i za ljude sa malo pameti. Nama treba slucaj Skoda, a ne slucaj muko moja predji na drugoga. Nije ni cudo zasto su svojevremeno najureni iz maticne Italija. FIAT nema veze sa zahtevima trzista.

Autor Zastava 10 Sep 2017, 13:06

Slavite 2.242 prodatih automobila i to što ćete isti auto praviti mnogo duže nego što ste planirali?

Pa to i bolje smo imali, i bez „Fijata“.

Autor CaMIRO 11 Sep 2017, 11:16

Bolje?
Po čemu?

Autor Stefan 11 Sep 2017, 12:24

Dosta njih su izgubili posao u Zastava Automobilima posle dolaska Fiata pa ga mrze. Nisu bili te sreće kao u Zastava Kamionima koji su otišli u stečaj tek ove godine.
Računajte od 91e kad je počeo rat i sankcije, pa do 2017e. Znači 26god. nerada, plaćenog odsustva i povremenog rada u fabrici.I na kraju su svi dobili plećen radni staž i velike otpremnine. Ja na pr. 90ih sve skupa nisam radio 3 godine a vodilo mi se kao da radim..

Autor B.M 11 Sep 2017, 13:07

Daleko više ljudi je posao izgubilo dolaskom „Fijata“ nego dobilo. Ukoliko su očajni, razumem i zašto.

Daleko više je i Srbija izgubila nego dobila, ne samo novčano već i gubitkom proizvodnje moći.

Mi vrata od auta više ne možemo da napravimo, ali zato sastavljamo sedišta od tri gotova dela i to nazivamo proizvodnjom,

Autor CaMIRO 11 Sep 2017, 14:28

@Stefan
Slave što je „Fijat“ prodao 2.242 automobila i što će isti auto praviti mnogo duže nego što je očekivano.

Kako sada te atribute slave, a „Zastava“ im nije valjala?

Čak je kod „Zastave“ domaća prodaja bila veća, razlozi otežanog razvoja bila su očiglednija (raspad države, sankcije, bombardovanje) ...

... i „Zastavina“ vozila su se *proizvodila*. Velika je razlika između 1) proizvodnje i 2) uvoz auta u kutiji (po „Fijatovim“ cenama), sklapanja istog i slanja dalje.

Autor CaMIRO 11 Sep 2017, 14:43

Znači još smo trebali da pravimo Yuga i Floridu da ti radnici nebi izgubili posao?
Dalje, proizvodnja automobila danas se mnogo razlikuje od one pre 20 i više godina. Automatizacija proizvodnja dovodi do smanjenja broja radnih mesta i tako je u svim fabrikama automobila u svetu.

I na kraju, ti druže ne znaš ni šta je to proizvodnja. Sklapanje automobila je finalni i najvažniji deo proizvodnog procesa. Zato se sve države otimaju da dovedu proizvođače i imaju finalnu fabriku.. A u Kragujevcu se ne radi samo sklapanje, već su tu i komponentaši.

Autor B.M. 11 Sep 2017, 19:02

Šta je proizvodnja uči se još u srednjoj mašinskoj školi, treća godina. Ima predmet Organizacija proizvodnje, gde je lepo objašnjen kompletan proizvoidni proces, od nabavke materijala i delova do izlazne kontrole proizvoda. Čitav sistem i organizacija.
Znači i da samo kontrolišemo gotove automobile bili bi deo proizvodnog procesa. I šta onda reći na diletantske tvrdnje da se automobil u Kragujevcu ne proizvodi nego sklapa od delova?

Autor B.M 11 Sep 2017, 20:05

Biti poslednji deo proizodnog procesa ne znači da si bilo šta proizveo.

Zapravo, minorno si učestvovao u tuđem proizvodnom procesu.

Niti pravimo motore, ni menjače, ni delove karoserije, ni stakla, ni plastiku ... a naravno da ne razvijamo bilo šta.

To što se neko teši što je tuđe proizvode na kraju zašrafio, ne znači da je bitan faktor u lancu.

Autor CaMIRO 11 Sep 2017, 22:22

Bilo koji deo proizvodnog procesa spada u proizvodnju. A poslednji je najbitniji, jer objedinjuje sve prethodne i daje konačni izgled proizvodu. Štaviše bez konačnice svi prethodni proizvodni procesi ne vrede ništa.
Ne pravimo delove karoserije? Čemu služe najsavremenije prese u fabrici? Kao što rekoh poima nemaš.

Autor B.M 12 Sep 2017, 03:32

Poslednji proces u proizvodnji je najbitniji?

Najvredniji u lancu proizvodnje? To sasvim sigurno nije.

Najbitniji ... za koga? Za onaj koji obavlja taj proces, sigurno ne. Proces sklapanja ne zahteva stručnost, a dodaje minimalnu vrednost.

Dakle - Niti je Srbija bitan faktor u procesu proizvodnje „500L“, niti pored „Fijatovih“ mahinacija može da očekuje ni ono malo što je zaslužila.

Naravno, ako si kupac, sklopljeni auto ti više odgovara nego auto u kutiji koji još treba da se montira.

To je ono što si, valjda, hteo da kažeš sa ovom floskulom da šrafciger industrija „objedinjuje sve prethodne (procese) i daje konačni izgled proizvodu“.

Autor CaMIRO 12 Sep 2017, 04:26

Što se tiče presova - trebalo je da kažem da uvozimo lim.

Za ostalo od auta, uglavnom se uvoze čitave (čitaj: gotove) delove. To što radnik stavi ključ u bravu ne znači da je proizveo 1) ključ 2) bravu.

A kako „Fijat“ računa vrednost tih delova, već smo videli -
Izvoz delova iz Italije i Poljske - 230 miliona evra.
Uvoz istih delova iz Italije i Poljske - 450 miliona evra.
http://bit.ly/2y1L3n9

Lepo reče čovek - „Sa ovim poslovima stoleća Srbija se polako vraća u srednji vek“.

Autor CaMIRO 12 Sep 2017, 04:53

Rekao si da ne pravimo delove karoserije i time se pokazao kao neznalica. Pa ti ne znaš ni šta se u fabrici radi a hoćeš nešto. Nema šta dalje s tobom da diskutujem.
Presovi? haha.

Autor B.M 12 Sep 2017, 09:14

Pa ti ni u prethodnim diskusijama nisi imao odgovor na ovo što sam naveo (sve sa citatom) ... tako da zaista ne moraš da se vadiš na sitnice.

Autor CaMIRO 12 Sep 2017, 11:48

Preseraj u fabrici je sitnica?
Znači školjka automobila je nebitna, može da se vozi i bez nje?
haha, samo se blamiraš.
Automatizovane linije presa iz Japana su plaćene preko 100 miliona $. A gde je ostala oprema i rekonstrukcija?
I ti ne znaš da Preseraj postoji a pišeš o fabrici. Ajde beži.

Autor B.M 12 Sep 2017, 13:14

Edukujte se malo, Fiat je preuzeo kompletnu fabriku automobila sa svim celinama. Ne samo montažu. Nekoliko komponetaša su napravili pogone u samom krugu fabrike a još 4 su u Grošnici blizu fabrike. daleko od toga da mi ne pravimo delove za 500L.

Autor B.M 12 Sep 2017, 13:23

Nigde i nikada nisam rekao da u fabrici nema Preseraja, već samo da sav materijal uvozimo.

Svakako je to druga kategorija od gotovih delova i to sam trebao da izdvojim.

Međutim, ti nikako da se pomiriš sa činjenicom da uvozimo većinom gotove delove koje se sastavljaju.

Svakako ti je to dobro poznato, jer sada kažeš da taj koji poslednji dirne proizvod je najbitniji u lancu.

Ako se time tešiš, u redu je.

Ali nemoj poređivati bivše „Zastavine“ kooperante sa ovim što zapošljava stotinak ljudi ili manje da od tri dela sastavljaju branike.

To je radionica, gde je naš ulog toliko važan da su prvom prilikom (tokom štrajka) kod firmu za zapošljavanja menjali ljude.

A mogao bi i da komentarišeš ove mahinacije oko cena tih delova koje, ponavljam, uvezemo pre nego što izvezemo.

Autor CaMIRO 12 Sep 2017, 15:24

Nedostaje podatak koliko je FCAS prodao automobila u 6 meseci ove godine. Nedostaje i to odavno podatak o ostvarenom profitu. Kako vreme prolazi, FIAT sve manje govori o ciframa, a sve vise u fazonu jeftine propagande. Koliko vidim nema ni Facebook stranice FIAT Srbija koja je do pre nekoliko meseci imala preko 50000 lajkova. Ocigledno su se ljudi uplasili toga sto ih Facebook stranica posvecena Zastava Automobilima pretice. Narod se probudio i shvatio da je FIAT dosao sa misijom da nas unisti sto im je i uspelo s obzirom na to da je FIAT ostavio ofromnu armiju ljudi bez posla i srusio Zastavinu fabriku automobila kao i zatvorio mnoge Zastavine kooperante po Srbiji. Samo se nadam da u buducnosti nece biti dovodjeni investitori koji na jednog svog zaposlenogbzatvore nekoliko radnih mesta iz istog sektora. Terminator-investicije nam nisu potrebne.

Autor Zastava 21 Okt 2017, 19:07
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs