Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Izvor : www.sajam.net i www.kits-car.com

Među najinteresantnijim izlagačima na 7. sajmu automobila "Auto Šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad), sigurno je firma "Amistad", koja se bavi sklapanjem i prodajom automobila.  Zahvaljujući njima, na Novosadskom sajmu se mogu videti i modeli proizvedeni u Novom Sadu. U Aulu Centra "Master" dovezli su tri vozila, dosad neviđena kod nas. Pre oko godinu i po počeli su da sklapaju "kaipane" (Kaipan) i "bartone" (Burton). Reč je o "kit kars" (kit cars) vozilima, sklopljenim sa šasijama uvezenim iz Češke. Kako kažu predstavnici proizvođača, predviđeni su za uživanje pri lepom vremenu. Isključivo su dvosedi, bez krova, mada se izlazi u susret željama kupca. Veliko interesovanje posetilaca Sajma automobila već postoji, a rok isporuke je osam meseci. Sama šasija košta 9.500 evra. Dalja cena, naravno, zavisi od željenih elemenata koje treba ugraditi. Modeli izloženi na Sajmu, na primer, koštaju između 18.000 i 20.000 evra. Ugrađuju se "Škodini" i "Spačekovi" motori. Prvopomenuti je sa 1.300 kubika, do 100 kilometara na čas ubrzava za 7,6 sekundi, dug je 3,8 metara, širok 1,60, visok 1,20 metara i težak 659 kg. Sa "Dijaninim" agregatom od 650 centimetara kubnih, je četiri metra dužine, širok 120 i visok 110 centimetara. Prtljažnici su oko 100 litara zapremine. Na 100 kilometara potrošnja benzina je između sedam i osam litara.

Kontakt : Amistad, Avrama Mrazovića 22, 21000 Novi Sad, Srbija 

amistad@kits-car.com

+38163536587



Reklama


Izvor : agencija Beta (www.beta.co.yu)

Od početka prodaje modela "zastava 10" kupcima je isporučeno sedam hiljada vozila tog modela. Direktor marketinga preduzeća "Zastava auto" Srđan Dejanović kaže da od ukupnog broja prodatih novih vozila na domaćem tržištu deset odsto čine vozila marke "zastava 10". On je rekao da prema obimu prodaje novih automobila u A i B klasi "zastava 10" ima učešće od 26 odsto. "To znači da je svaki treći vlasnik novog auta iz B klase kupac 'zastave 10'", kaže Dejanović. Prodaja tog modela je počela pre nepunih godinu i po dana, a u Zastavi očekuju da do kraja godine ukupno bude prodato devet hiljada vozila tog modela. Dejanović je objasnio da je prednost "zastave 10" u odnosu na druge modele cena, kvalitet, ekonomičnost i mala potrošnja, cena, ali i brzina isporuke automobila.
Inače, preduzeća "Zastava auto" iz Kragujevca i "Zastava specijalni automobili" iz Sombora predstavila su vozila "zastava 10" i "zastava florida maks trafik poli" sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Rukovodilac naučno-istraživačkog rada u institutu Fabrike automobila Milan Milovanović je rekao da je fabrika spremna za proizvodnju vozila "zastava 10" sa pogonom na komprimovani gas. On kaže da je vozila sa pogonom na komprimovani gas imaju velike prednosti i dodaje da je neophodno i da država uloži u razvoj mreže pumpi na kojima će vozači moći da kupe komprimovani gas. Pumpe na kojima vozači mogu da dobiju komprimovani gas postoje u Beogradu, Čačku, Novom Sadu, Pančevu i Kruševcu, a ugradnja sistema za ubrizgavanje komprimovanog gasa košta 1.600 evra, pri čemu se zadržava fabrička garancija na vozilo.




Izvor : www.blic.co.yu

Šumadinci proširuju ponudu novim modelom Zastava 10 Van. To je dostavna verzija popularne "Desetke", koja nastaje u pogonima Zastava Prometa u Kragujevcu. Nakon odabira željene opreme i boje vozila, kupac popunjava zahtev na osnovu koga se putnička varijanta preuređuje u privrednu. Kompletan posao traje dva ili tri dana u zavisnosti od stepena prepravke (odnosno specifičnih zahteva naručioca), a prilikom isporuke vozila kupac dobija svu neophodnu dokumentaciju za registraciju i povraćaj PDV-a (za pravna lica). Početna cena Zastave 10 Van je 6990 evra. Osnovna varijanta opremljena je servo uređajem sa "siti" modom, koji znatno olakšava manevrisanje u gradskim uslovima vožnje.



Na srpsko tržište stigla je Seat Altea Freetrack, odnosno Seatov prvi off-road model sa 4x4 pogonom. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL, a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi, dok mu prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Od novih estetsko-vizuelnih dodataka treba izdvojiti masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Inače, branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens (rastojanje od tla) je za 40 mm viši od standardne Altee XL, dok su točkovi veličine 17 inča. Zanimljivo da Altea Freetrack ima integralni pogon, za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. U Srbiji za baznu benzinsku verziju Altee Freetrack treba izdvojiti 30.700 evra sa PDV-om, dok dizel varijanta ima cenu od 31.080 evra, takođe sa PDV-om. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423 i 3530 424, www.seat-scg.com).




Nova, treća generacija Subaru Impreze je od pre nekoliko dana dostupna i kupcima u Srbiji. Ovlašćeni distributer ove japanske marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), odredio je zaista povoljnu cenu za osnovni model Impreza 1,5R sa 107KS i manuelnim petostepenim menjačem, koji uprkos Subaruovom simetričnom integralnom pogonu (Symmetrical AWD) i reduktoru finalnog prenosa u standardnoj opremi (ali bez klime), treba platiti samo 13.950 evra sa PDV-om, što je 3000 evra manje od najjeftinijeg starog modele Impreze ! Paleta agregata pored pomenutog 1,5 litarskog benzinca sa 79kW/107KS, za sada obuhvata još jedan benzinac, i to zapremine 2,0 litra, koji razvija 110kW/150KS. Osnovna verzija Impreze sa 2,0 litarskim motorom i manuelnim menjačem kod nas košta 20.950 evra sa PDV, dok za varijantu ove jače Impreze sa automatskom transmisijom treba izdvojiti 21.950 evra. Inače, najskuplja Impreza u Srbiji staje 25.950 evra sa PDV-om (2,0L motor, automatik i najviši paket opreme). Impreza sa slabijim 1,5L motorom postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji 2,0L stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Kasnije dolaze i snažnije verzije, odnosno Impreza WRX sa turbo motorom i 230KS, kao i najjača WRX STi varijanta sa 300KS. Tokom 2008. pojaviće se i Impreza sa dizel motorom. Nova Impreza će se nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada će kasnije Subaru najverovatnije i nama u Evropi ponuditi i klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduha, umesto 0,36 sada je 0,34) i unapređenim voznim osobinama. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).




Tokom trajanja sajma automobila (Auto Show 2007.) u Novom Sadu, koji se održava od 23. do 28. oktobra, domaći prodavci automobila nude mnogobrojne popuste, poklone i pogodnosti (neki popusti će važiti i posle završetka ove manifestacije). Odabrali smo nekoliko najzanimljivijih :

ŠKODA : Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9 , Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), sve do kraja oktobra odobrava sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju. Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.560, košta 9560 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS staje 12.760 evra sa PDV-om. Za sve ostale Škodine modele važi popust od 7,5 %.  

PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju. Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra, a košta 17.150 evra sa PDV-om. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 

FORD : Povodom salona automobila u Novom Sadu, uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Tako osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada košta samo 9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim agregatom i bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava  popust u visini od 2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvijiti 12.990 evra. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa pogonom na tečni naftni gas i bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

LAND ROVER : Firma Grand Motors je i zastupnik za modele Land Rovera, a povodom nedavnog početka prodaje Land Rovera Discovery 3 u Srbiji, za prve kupce su predviđene posebne pogodnosti i pokloni. Osnovni Discovery (2,7 litarski dizel motor sa 190KS) inače košta 47.490, a benzinac (4,4 litarski agregat sa 299KS) staje 62.970 evra sa PDV-om.

OPEL : Prodavci Opela tokom trajanja novosadskog sajma automobila kupcima modela Astra, Meriva, Vectra i Zafira nudiće izbor između novčanog popusta na cenu automobila ili poklon paket opreme u visini popusta. Tako će kupci Vectre dobiti dobiti popust (ili poklon) u visini od 1000 evra, kupci Astre i Merive 1500 evra, a oni koji se odluče za Zafiru dobijaju popust od 2000 evra.

SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov vena 4-6, tel. 011/3971-277).

VOLKSWAGEN : U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), u toku je prodajna akcija koja je počela 1. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen za Golf promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Tokom trajanja sajma u Novom Sadu, i kupci ostalih modela mogu uštedeti, odnosno ušteda iznosi 4 % za sva Vvolksawgenova vozila.    

AUDI : Firma Porsche SCG je zastupnik i nemačkog Audija, a trenutno imaju u ponudi ograničenu količinu (15 komada) Audija A6 2,0TDI sa posebnim Black Edition paketom opreme, čija cena iznosi 41.990 evra sa PDV-om, što znači da kupci na opremi mogu da uštede i do 6000 evra. Paket Black Edition podrazumeva kožni multifunkcionalni volan, podne prostirke od velura nazad, rezervni točak normalnih dimenzija, automatsko otvaranje prtljažnika, exclusive stilski paket u crnoj boji, oblogu krova u crnom štofu, el. preklopive spoljne retrovizore, metalne pločice u vratima, dnevna svetla sa senzorom za kišu i comming/leaving home funkcijom, Driver Information System, sedmokrake alu felne od 16 inča i Business paket, koji obuhvata središnji naslon zaa ruku, CD šaržer, alarm, zvučni parking sistem pozadi, tempomat i automatski klima uređaj. Ukoliko se ovaj Audi kupuje preko Porsche Leasinga, kupac na poklon dobija i četiri Michelin zimske gume. 

SEAT : U toku je tzv. Groove prodajna akcija za model Leon 1,9 TDI Stylance sa bogatim paketom opreme (kožni multifunkcionalni volan, radio CD/MP3 sa 8 zvučnika, alu felne od 16 inča, 6 vazdušnih jastuka, ABS+TCS, tempomat, bord kompjuter, progresivni servo volan podesiv po visini i dubini, senzori za kontrolu pritiska u gumama, elektro paket, farovi za maglu, Climatronic automatski klima uređaj), koji do 1. novembra može da se kupi po ceni od 19.950 evra sa PDV-om (ušteda od 1700 evra). I za Seat Alteu odobrava se sniženje, i to od 8 odsto ali samo za automobile sa lagera. Zastupnik za Seat je takođe firma Porsche SCG.

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. I dalje je na popustu osnovni model Accorda sa 2,0 litarskim benzinskim motorom i Comfort paketom opreme, koji sa sniženjem od 5 % košta 19.500 evra sa PDV-om. Posebna ponuda važi i za Hondu Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu. Accord 2,0 Sport sa benzincem od 155KS košta 23.010 evra, a Accord 2,2 DE Sport sa dizelašem od 140 konja staje 26.904 evra. (sve cene su sa PDV-om).

RENAULT : Francuska fabrika u okviru akcije Eco2 (traje do kraja oktobra) kupcima u Srbiji nudi skoro sve svoje modele sa značajnim popustima. Tako za modele Thalia i Modus sniženje iznosi 1000 evra, za Clio II i Kangoo 1200 evra, za Clio III 1400 evra, Megane (sve verzije sem sedana) je jeftiniji za 1600 evra, a modeli Megane sedan, Vel Satis i Espace su na sniženju od svih 2000 evra. Renaulte u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111.

CHEVROLET :  Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede do 3000 evra, zavisno od modela. Tako za Chevrolet Lacetti važi popust od 2000 evra (za modele sa benzinskim motorima) do 3000 evra, koliko su jeftinije verzije sa dizelskim agregatima, dok za limuzinu Epica i SUV model Captiva (sa opremom LT) popust iznosi 2000 evra. Više na sajtu : www.gm-chevrolet. co.yu   

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu), još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Picanto iznosi do 1700 evra, za Rio do 2200, za Sorento i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.   

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos, Getz i Sonata po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos sada košta 6990 evra, bazni Getz 8699 evra, dok popust za Sonatu iznosi i do 4000 evra. Toliki popust važi za Sonatu sa 2,0 litarskim dizel motorom i opremom Prestige Plus, koju umesto 28.556, sada treba platiti 24.556 evra. Za terenac Hyundai Santa Fe nema posebnih popusta, ali naš uvoznik verziju ovog modela sa automatskim menjačem, prodaje po ceni verzije sa ručnim menjačem, što konkretno znači sa Santa Fe sa 2,2 litarskim ditel motorom i opremom Privilege sada staje 36.570, umesto ranijih 38.930 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). I ovde podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

MAZDA : Sve do 31. oktobra Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, a Mazda6 sa 2,0 litarskim dizelašem košta 22.900 evra, takođe sa PDV-om. Mazda će premijerno u Novom Sadu izložiti i novu Mazdu2, čija osnova verzija u vreme trajanja sajma košta 9990 evra sa PDV-om (redovna cena je 10.400 evra). Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/320 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). 

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se model Note nudi sa popustom od 1000 evra, a za terence Patrol, Pathfinder i Murano sniženje iznosi 3000 evra. Za Nissan Micru se ne nudi novčani popust ali je u ponudi ograničen broj Micri sa bogatijim paketima opreme, a po ceni nižih paketa. Nissan kod nas prodaje firma   Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP : Zastupnik Jeepa za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD i to za 3000 evra. Tako sada ovaj Grand Cherokee u Laredo verziji košta 44.790, a Grand Cherokee Overland staje 52.578 evra sa PDV-om.

SUZUKI:  Uvoznik japanske marke za Srbiju, Beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) odobrava 1075 evra popusta za model Swift sa 1,3 litarskim motorom i GC opremom, koji sada umesto 11.975 treba platiti 10.900 evra sa PDV-om. Treba podsetiti da Suzuki u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.

BMW : U okviru posebne ponude, kupci BMW-a serije 3 (konkretno modela 320d i 320i) sa opremom Komfort, dobijaju na poklon paket, nazvan Prednost i vredan 1018 evra. Paket Prednost podrazumeva kožni volan, multifunkcije na volanu, svetla za maglu i aluminijumske felne "Double Soke". Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu). Za vreme 7. Auto Showa-a u Novom Sadu, Delta Motors za BMW automobile odobrava i poseban sajamski popust, koji traje do kraja oktobra (za detalje obratiti se prodavcima BMW-a u Beogradu, Mladenovcu, Novom Sadu, Nišu i Čačku). 

SSANGYONG : Novosadska firma Asta (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i zemunski Auto Trend (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300, 3073-342) za vreme sajma automobila u Novom Sadu odobravaju sniženje od 10 odsto za model Ssangyong Actyon pick-up sa 2,0 litarskim dizelašem i 141KS. Popust iznosi skoro 3000 evra, odnosno bazna verzija ovog modela košta 26.190 evra (ranije 29.100 evra). 

TOYOTA : Toyota je počela svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).

HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu), povodom 15 godina od prvog prodatog "civilnog" Hummera, a u okviru nove prodajne kampanje "Budite i vi kao Schwarzenegger", nudi najmanji Hummer H3 sa osnovnim Base paketom opreme po nižoj ceni, koja sada umesto redovnih 50.866 evra, iznosi 45.999 evra sa PDV-om. Takođe, H.M.R. d.o.o. sve do kraja oktobra kupcima Hummera H3 poklanja uređaj za vožnju na tečni naftni gas italijanske firme BRC (vredan 1800 evra), a da se pri tom ne menjaju uslovi garancije (četiri godine ili 100.000 km).  

ZASTAVA : Od popusta za Zastavine automobile izdvajamo onaj Zastave Promet (telefon : 034/304 706), koja za Koral In L i Floridu In L daje popust u iznosu od 15,25 %, za Zastavu 10 sniženje je u skladu sa imenom automobila – 10 odsto, dok je za ostale putničke automobile sniženje 18 odsto. Za dostavne Poly modele popust iznosi 20 %. 




Najnovije ponude za kupovinu automobila po nižim cenama stižu iz generalnog uvoznika Forda za Srbiju, beogradskog Grand Motorsa, i domaće Zastave. Naime, povodom salona automobila u Novom Sadu (Auto Show 2007.), koji se održava od 23. do 28. oktobra, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Tako osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada košta samo 9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim agregatom i bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava  popust u visini od 2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvojiti 12.990 evra. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

S druge strane, Zastava je u narednih nedelju dana (do 19. oktobra) spustila cenu za Zastavu 10, i to u skladu sa imenom ovog modela, za 10 odsto odnosno za 820 evra. Tako je za osnovnu verziju ovog modela u akcijskom periodu umesto 8325 evra, potrebno izdvojiti 7505 evra sa PDV-om. Zastavin call centar : tel.034/306 400, internet : www.zastava10.com

 



Reklama


Izvor : Danas, Tanjug, B92

Ako je suditi po najnovijim informacijama iz Zastave, budući strateški partner najverovatnije će biti General Motors (GM). Kako Danas nezvanično saznaje, Opel, koji je ćerka-firma GM-a, bi krajem ove ili početkom naredne godine trebalo da počne da seli opremu za proizvodnju Astre Classic II iz svoje fabrike u Poljskoj u kragujevačku Fabriku automobila. U Kragujevcu bi sklapanje tog modela automobila, prema ugovoru o saradnji između Zastave i GM-a, trebalo da počne tokom 2008. godine. U prilog sve ozbiljnijim nagoveštajima o mogućem strateškom partnerstvu svedoče i informacije da će delegacija menadžera i stručnjaka Opela u oktobru ponovo boraviti u Zastavi. List podseća i da je GM prošle sedmice u Kragujevcu otvorio savremeni prodajno-servisni centar, u čije je opremanje uloženo oko dva miliona evra. U njemu će se prodavati i servisirati automobili Opela i Chevroleta.
Ugovorom između GM-a i Zastava vozila predviđena je proizvodnja Astre Classic II od delova i sklopova koji će se dopremati iz Opela. Sa traka u Kragujevcu trebalo bi da silaze prvo automobili Opel Astra Classic II, posle čega će biti dogovora i o modelu koji će zameniti to vozilo, navedeno je u saopštenju. Za dva meseca, od kako je u Srbiji počela prodaja vozila Opel Astre Classic II, koje Zastava na osnovu letos potpisanog ugovora sa GM-om uvozi bez carine, naručeno je oko 1.500 tog putničkog automobila, a kupcima isporučeno oko 700. Tehnički tim nemačkog Opela razgovarao je sa predstavnicima firme Zastava AGeM o realizaciji ugovora o saradnji Grupe  Zastava vozila i kompanije General Motors o sklapanju Opela u Kragujevcu. Kako je navedeno reč je o četvrtoj poseti Opelovih stručnjaka u protekla dva meseca.
"Obavljene su odgovarajuće probe karoserije na opremi koju ima Zastava a rezultati su sasvim zadovoljavajući", rekao je Zoran Stošić, direktor preduzeća Zastava AGeM, zaduženog za realizaciju ugovora o saradnji Grupe Zastava vozila i kompanije General Motors.




Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je novu prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju.

 

 

Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 



Iako prodaja novog BMW-a M3 u Srbiji počinje tek sledeće godine, generalni uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/36-40-351, www.bmw.co.yu) već je odredila cenu za ovaj model. Dakle, prema zvaničnom cenovniku novi BMW M3 će u Srbiji u osnovnoj verziji koštati 72.170 evra sa PDV-om (za poređenje, u Nemačkoj bazni M3 košta 66.650 evra). Novi BMW M3 karakteriše V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420 konja, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor koji pokreće novi M3 nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji se nalazi u BMW-ovim M5 i M6 modelima. Iz četiri litra zapremine (tačnije 3999 ccm) izvučeno je 309kW/420 KS pri visokih 8300 o/min., dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km (ipak, na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara). Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3, za razliku od prethodnika, koji je plasiran u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika.

 



Domaće tržište automobila je od pre nekoliko dana bogatije za nekoliko zaista zanimljivih automobila – novu Mazdu2, Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji, proterenski Renault Scenic Qonquest i ekonomičnu Daciu Logan sa snažnijom verzijom 1,5 litarskog dCi dizel motora.

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a sada je ovaj novitet japanske marke konačno dostupan i našim kupcima (uvoznik Mazda-Profil Internacional, Beograd, Karađorđeva 13, tel.011/26-28-200, www.mazda-profil.co.yu). Ne samo dostupan, već i dostupniji. Naime, umesto 13.199 evra, koliko je koštala stara Mazda2, novi model u Srbiji treba platiti samo 10.399 evra sa PDV-om. Toliku cenu ima bazni model sa 1,3 litarskim benzincem od 75KS i CE paketom opreme. Taj bazni model u opremi ima ABS, EBD i EBA elektronske sisteme, servo volan, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu i kodirani ključ, ali nema klima uređaj. Najjeftinija Mazda2 sa klimom košta 11.899 evra sa PDV-om (model Mazda2 1,3i CE Pro). Inače, najskuplji je model Mazda2 1,5i GT sa motorom od 105KS, koji košta 16.599 evra (takođe sa PDV-om). Za sada se nude samo dva pomenuta benzinska motora od 1,3 i 1,5 litra zapremine sa 75 i 105KS, dok se dizelaš očekuje tek naredne godine. Nova Mazda2 za japanskog proizvođača ne predstavlja samo puku zamenu starog modela, jer prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što međutim predstavlja nemalo iznenađenje jeste činjenica da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime, dužina sada iznosi 3885 mm (-40 mm), visina 1475 mm (-70 mm), jedino je širina povećana za 15 mm, pa sada iznosi 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je međutim ostalo identično – 2490 mm. I prtljažnik je smanjen, i to sa 270 na 250 litara (sa oborenom zadnjom klupom 787 litara). Manja je i masa automobila (u proseku za 100 kg), što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonimijom i komforom u vožnji. Garancija i dalje traje 3 godine ili 100.000 kilometra. I na kraju, nova Mazda2 se više ne proizvodi u Španiji kao dosad, već na Stari kontinent stiže iz fabrike u Japanu.

Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je još prošle godine na salonu automobila u Pekingu, a sada se konačno može kupiti i kod nas. Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante modela SX4 za 390 mm pa sada dostiže svih 4490 mm, uz zadržavanje istog međuosovinskog rastojanja od tačno 2500 mm. Jedini motor koji je zasad u ponudi, jeste 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS, a sa opremom GS (ABS, automatska klima, radio/CD/MP3, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači stakla) u Srbiji košta 18.200 evra sa PDV-om. Domaći uvoznik za Suzuki, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) za prvih 10 kupaca odobrava popust od 1000 evra, pa za njih cena ovog autombila iznosi 17.200 evra.

Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest, koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to zahvaljujući povišenom klirensom za 20 mm i većim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Sa ovim modelom Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran. Prodaja ovog Scenica je počela i u našoj zemlji, i to sa 1,6 litarskim benzincem od 110KS, kao i dva dCi dizelaša od 1,5 i 1,9 litara sa 105, odnosno 130KS. Osnovni benzinac kod naš košta 22.245 evra sa PDV-om, a bazni dizelaš sa 105KS treba platiti 23.900 evra. Uvoznik Renaulta za našu zemlju je firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.

 

U Srbiju je stigla i Dacia Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. I emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama. Cene su za 600 evra više u odnosu na slabiju verziju ovog agregata sa 70 konja, pa najjeftiniji Logan sa ovim motorom u limuzinskoj varijanti kod nas košta 12.168 evra sa PDV-om. I Daciu kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.      



Domaći uvoznik Nissana (Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111, www.nissan.co.yu) od nedavno domaćim kuipcima nudi dva nova modela ovog japanskog proizvođača. To su Nissan Tiida, automobil C segmenta i nova generacija SUV modela X-Trail.

Nissan je još u martu ove godine najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (kao Nissan Versa) u Japanu, Americi, Australiji i Kini, a sada je konačno stigao i u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom, već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i relativno pristupačnom cenom. Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu, a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm, a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm), kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback primećuje se u prtljažniku, odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara, dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima recimo i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine). Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se napred/nazad za 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) i ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti i Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku, a koji kod nas košta od 12.390 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama, a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku, a planirana je godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti, odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde), a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/105KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase, kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna), a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, radio CD,  el. prednja i zadnja stakla, servo volan i centralnu bravu. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Najjeftinija Tiida u Srbiji košta 15.890 evra sa PDV-om, a radi se o modelu sa benzinskim 1,6 litarskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna Tiida sa jačim 1,8 litarskim benzincem od 126KS staje 17.870 evra, a bazni 1,5 litarski dizelaš treba platiti 18.215 evra. Doplata za metalik boju staje 320 evra.


Drugi Nissanov novitet na našem tržištu je novi X-Trail, koji je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. Inače, X-Trail nove generacije je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara, a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima, a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana, a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, radio/CD, el. paket, putni kompjuter, ABS, EBD, BAS i ESP elektronske sisteme i alu točkove od 16 inča. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW, odnosno 150 i 173KS (sa 320, odnosno 360Nm). Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h, dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cene u Srbiji se kreću ovako : za najjeftiniji model sa 2,0 litarskim benzincem od 141 konja, osnovnom XE opremom i 4x2 pogonom treba izdvojiti 26.790 evra sa PDV-om, snažniji benzinac od 2,5 litra i 169KS košta od 36.850 evra, dok dizelaši staju od 27.910 evra (model sa 150KS), odnosno od 32.780 evra (verzija sa 173KS). Doplata za metalik boju iznosi 430 evra, a garancija je tri godine ili 100.000 km.



U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pravi novu prodajnu akciju koja počinje 01. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) počeo je sa prodajom modela Ceed u karavan verziji, zvanično nazvanim Sporty Wagon. Kako kažu u Kiji, novi Sporty Wagon  "zadržava sve prednosti hatchback verzije, a dodaje ekstra funkcionalnost i olakšano ubacivanje prtljaga u povećani prtljažnik". Ceed Sporty Wagon sa dužinom od 4470 mm premašuje postojeći Ceed hatchback za 235 mm, visina je veća za 10 mm (iznosi 1490 mm), dok su širina i međuosovinsko rastojanje ostali neizmenjeni (širina 1790 mm, rastojanje između osovina 2650 mm). Prtljažnik sada ima zapreminu od 534 litara (mereno do nivoa prozora), a sa oborenom zadnjom klupom ta vrednost raste na 1664 litara (Ceed hatchback raspolaže sa 340, odnosno 1300 litara). Ceed Sporty Wagon se nudi sa 5 motora (tri benzinca i dva dizelaša), manuelnim i automatskim menjačima i širokim izborom dodatne opreme. Osnovni motor je benzinac od 1,4 litra sa 109 konja, slede benzinci od 1,6L i 2,0L sa 122KS, odnosno 143 konja, a u ponudi su i dva dizelaša : 1,6 litarski sa 115 KS i 2,0L sa 140KS. Cene za Ceed Sporty Wagon u Srbiji startuju od 17.490 evra sa PDV-om, koliko treba platiti osnovni model sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 109KS. Međutim, Kia auto d.o.o. odobrava i promotivni popust u visini PDV-a, pa ovaj bazni Ceed karavan trenutno košta 14.822 evra. Ovde i napomena da se i za obični Ceed hatchback odobrava isti popust, pa tako najjeftiniji Ceed sa 1,4 litarskim benzincem sada treba platiti samo 13.127 evra, a za dizelaš Ceed 1,6 CRDi 16.093 evra sa PDV-om. Kao i Ceed hatchback, i Sporty Wagon se proizvodi u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj i ima garanciju od 7 godina. Inače, Kia će uskoro ponudu modela Ceed proširiti i verzijom sa troja vrata, nazvanom Pro_ceed, koja je svetsku premijeru imala na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu.




Izvor : www.tanjug.co.yu

Za poslednjih mesec i po dana u Srbiji je naručeno više od 1300 automobila Opel Astra Classic II, kažu u preduzeću Zastava AGeM. Direktor tog preduzeća Zoran Stošić je rekao da je od početka avgusta kupcima isporučeno oko 700 Opel Astri Classic II, dok će preostalih 600 vozila biti predato u toku ovog meseca. Naglašavajući da je interesovanje kupaca najveće u Beogradu i Novom Sadu, a potom iz centralne i drugih delova Srbije, Stošić je kazao da se uporedo sa Opel Astrom Classic II u manjem procentu uvozi i prodaje noviji model tog automobila Opel Astra H.
"Trend dobre prodaje ovog automobila, započet početkom avgusta, nastavlja se, što znači da je naše tržište i te kako zainteresovano za Astru Classic II", rekao je Stošić i dodao da će za montažu tog modela u Kragujevcu, koja će početi krajem iduće godine, deo sredstava biti obezbeđen i od prodaje tog vozila na tržištu Srbije. Stošić nije mogao da precizira iznos provizije koju Zastava dobija prodajom tog Opelovog automobila, koji se uvozi bez carine, jer je to poslovna tajna. On je kazao i da će se montažne linije i oprema za sklapanje karoserije Zastave 10 koristiti u velikoj meri za montažu automobila sa oznakom Opel, koji će u Kragujevac stizati u delovima i sklopovima.  Inače, ugovorom između General Motorsa i Zastava automobila, koji važi do 2012. godine, predviđena je proizvodnja 30.500 Opelovih vozila, i to tako što će sa traka u kragujevačkoj fabrici prvo silaziti Astra Classic II, a potom i drugi modeli.



Domaće tržište automobila je od nedavno bogatije za nove prodajne i servisne objekte Nissana, Audija, Seata i Honde, dok će Citroen krajem oktobra svečano otvoriti svoj novi salon u Beogradu (na slici). Da krenemo od Nissana, koji od pre dva dana u Beogradu ima još jednog ovlašćenog dilera na teritoriji Srbije, i to kompaniju Radulović Group (do sada poznatu po prodaji automobila marki BMW, Mini i Hyundai). Novi prodajni salon Nissan Radulović se nalazi u ulici Višnjička bb, a njihov telefon za informacije je 011/20-80-777 (internet prezentacija na adresi www.radulovic-group.com. Inače, svečanost otvaranja novog prodajnog salona je iskorišćena i za promociju nove generacije SUV modela X-Trail.

Audi i Seat su dobili novog (trećeg po redu) dilera u našoj zemlji, a to je Autocentar Manik, čiji novi prodajno-servisni objekat je otvoren u Preljini kod Čačka (tel. 032/380-90). Novi salon je površine 1000 kvadrata, a sem salona, u sklopu objekta nalazi se i moderni servis sa četiri radna mesta, u kome se u van garantnom roku mogu održavati i automobili marke Volkswagen i Škoda.

Firma Delta Automoto, zastupnik Honde za Srbiju (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nedavno je proširila broj ovlašćenih servisera za automobile ove japanske kompanije. U mreži se pored matičnog servisa u Beogradu (tel.011/2010-915 i 2010-901), nalaze i servisi Centar S d.o.o. iz Beograda (Karađorđeva 71, tel.011/26-31-888 i 26-28-008), Stojanov auto d.o.o. iz Novog Sada (Bul. Kralja Petra I br. 65, tel.021/442-371 i 6330-806), Autocentar Urošević u Subotici (Braće Radića 77, tel.024/525-146 i 559-144) i Auto Garant d.o.o. iz Čačka (Ibarski Put bb, tel.032/380-050 i 380-051).

Uvoznik francuskog Citroena za našu zemlju, kompanija Vitro Group (tel. 011/2022-300, www.vitrogroup.co.yu) je za kraj oktobra najavio svečano otvaranje novog savremenog salona u Radničkoj ulici 22 u Beogradu, preko puta Ade Ciganlije. Novi objekat će biti veličine 8000 kvadrata, a u njemu će se sem prodajnog salona, nalaziti i servis, linija za tehnički pregled, služba rezervih delova i centar za tehničku obuku.



Od mnogobrojnih jesenjih prodajnih akcija, izdvajaju se one domaćih uvoznika Subarua, Volkswagena, Audija, Seata, Honde, Fiata, Alfa Romea, Renaulta, Forda, Škode, Chevoleta, Kije, Hyundaija, Mazde, Suzukija, BMW-a, Toyote, Dacije, Citroena i Hummera.

SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov vena 4-6, tel. 011/3971-277).

VOLKSWAGEN : Do 1. oktobra traje prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za VW Polo, najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan  kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Takođe, Porsche SCG povodom 25 godina modela Caddy, svim kupcima koji ovaj model kupe na lizing preko Porsche Leasinga, daje popust od tri odsto i poklanja besplatno kasko osiguranje tokom prve godine. Tako najjeftiniji Caddy Life (putnička verzija) sa 1,9 litarskim dizelašem od 55kW/75KS sada košta 18.290 evra sa PDV-om (redovna cena 18.850 evra). Ova ponuda traje samo do kraja septembra.

AUDI : Firma Porsche SCG je zastupnik i nemačkog Audija, a trenutno imaju u ponudi ograničenu količinu (15 komada) Audija A6 2,0TDI sa posebnim Black Edition paketom opreme, čija cena iznosi 41.990 evra sa PDV-om, što znači da kupci na opremi mogu da uštede i do 6000 evra. Paket Black Edition podrazumeva kožni multifunkcionalni volan, podne prostirke od velura nazad, rezervni točak normalnih dimenzija, automatsko otvaranje prtljažnika, exclusive stilski paket u crnoj boji, oblogu krova u crnom štofu, el. preklopive spoljne retrovizore, metalne pločice u vratima, dnevna svetla sa senzorom za kišu i comming/leaving home funkcijom, Driver Information System, sedmokrake alu felne od 16 inča i Business paket, koji obuhvata središnji naslon zaa ruku, CD šaržer, alarm, zvučni parking sistem pozadi, tempomat i automatski klima uređaj. Ukoliko se ovaj Audi kupuje preko Porsche Leasinga, kupac na poklon dobija i četiri Michelin zimske gume. 

SEAT :  U toku je  prodajna kampanja ove marke (zastupnik je takođe firma Porsche SCG), tokom koje je Seat Leon sa benzinskim motorima jeftiniji za 6 %, a MPV model Altea za 8 procenata. U toku je takođe i tzv. Groove prodajna akcija za model Leon 1,9 TDI Stylance sa bogatim paketom opreme (kožni multifunkcionalni volan, radio CD/MP3 sa 8 zvučnika, alu felne od 16 inča, 6 vazdušnih jastuka, ABS+TCS, tempomat, bord kompjuter, progresivni servo volan podesiv po visini i dubini, senzori za kontrolu pritiska u gumama, elektro paket, farovi za maglu, Climatronic automatski klima uređaj), koji do 1. novembra može da se kupi po ceni od 19.950 evra sa PDV-om (ušteda od 1700 evra).

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. I dalje je na popustu osnovni model Accorda sa 2,0 litarskim motorom i Comfort paketom opreme, koji sa sniženjem od 5 % košta 19.500 evra sa PDV-om. Osim ovog Accorda, Delta Automoto nudi i Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu. Accord 2,0 Sport sa benzincem od 155KS košta 23.010 evra, a Accord 2,2 DE Sport sa dizelašem od 140 konja staje 26.904 evra. (sve cene su sa PDV-om).

FIAT i ALFA ROMEO : Kompanija Delta Automoto je zastupnik i italijanskih marki Fiat i Alfa Romeo, za čije pojedine modele se i dalje odobrava popust. Tako je još uvek moguće kupiti model Stilo za koga važi sniženje do 800 evra, zavisno od verzije. Osnovni Stilo sa 1,4 litarskim benzinskim motorom i 95KS sada staje 13.960 evra sa PDV-om. S druge strane, kompanija Delta Automoto je upravo proširila ponudu modela Fiat Bravo (naslednik pomenutog Stila), i to novom i skromnom verzijom 1,4 Active sa 90KS, koja sa sve PDV-om košta 14.750 evra. Što se Alfe tiče, i dalje se odobrava popust za modele 156 i GT (telefoni za informacije za Alfu i Fiat su 011/2010-955, 2010-968 i 2020-969).

RENAULT : Francuska fabrika u okviru nove akcije Eco2 (traje do kraja oktobra) kupcima u Srbiji nudi skoro sve svoje modele sa značajnim popustima. Tako za modele Thalia i Modus sniženje iznosi 1000 evra, za Clio II i Kangoo 1200 evra, za Clio III 1400 evra, Megane (sve verzije sem sedana) je jeftiniji za 1600 evra, a modeli Megane sedan, Vel Satis i Espace su na sniženju od svih 2000 evra. Renaulte u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111.

FORD : Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se svi modeli Fieste i Fusiona, kao i Focus sa benzinskim motorima, prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. 

ŠKODA : Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9 , Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), za sve svoje modele, sem za novu Fabiju, odobrava popust u iznosu od 7,5 odsto.

CHEVROLET :  Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede od 700 do 2500 evra, zavisno od modela. Maleni Chevrolet Spark je na sniženju od tačno 1000 evra (osnovni model košta 6760 evra), Aveo je jeftiniji za 700 evra (bazni model sa troja vrata zapada 8420 evra), dok za Lacetti važi popust od 1500 evra (za modele sa benzinskim motorima) do 2500 evra, koliko su jeftinije verzije sa benzinskim agregatima. Tako je bazni Lacetti 1,4 16V SE sa petora vrata i motorom od 94 konja, moguće kupiti već za 12.940 evra, a osnovni Lacetti dizel košta 15.340 evra. Sve navedene cene uključuju PDV.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu), još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako npr. Picanto košta od 6990 evra sa PDV-om (popust od 1700 evra), osnovni Rio zapada 9990 evra (-1500 evra), bazni Ceed staje 12.990 evra, a Sorento je jeftiniji i do 5000 evra, pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om. Sem ovih popusta, Kia auto je nedavno spustio cenu i modelu Rio u limuzinskoj verziji, koji sada košta isto kao i hatchback varijanta sa petora vrata (dakle od 9990 evra pa naviše). Tako sada kupci Ria sedan štede 700 evra, koliko je ranije ova karoserijska varijanta bila skuplja u odnosu na hatchbak.

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi svoja dva najprodavanija modela (Atos i Getz) po akcijskim cenama. Tako osnovni Atos košta 6990 evra, a bazni Getz 8699 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). I ovde podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

MAZDA : Sve do 31. oktobra Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, a Mazda6 sa 2,0 litarskim dizelašem sada košta 22.900 evra, takođe sa PDV-om.

SUZUKI:  Beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu), u okviru svoje nove posebne ponude odobrava 1000 evra popusta za model Swift sa 1,3 litarskim motorom, koliko je sniženje i za Grand Vitaru dizel sa srednjim paketom opreme. Treba podsetiti da Suzuki u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.

BMW : U okviru posebne ponude, kupci modela 520d sa dizel motorom od 177KS dobijaju na poklon automatski menjač (vrednost poklona 2530 evra). Ovakav BMW 520d košta 44.990 evra sa PDV-om, a u opremi, između ostalog, ima automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan, alu felne, bixenon farove, alarm, parking senzore, tonirana stakla, centralni kolor displej i metalik boju. I kupci manjeg BMW-a serije 3 (konkretno modela 320d i 320i) sa paketom opreme Komfort, dobijaju na poklon paket, nazvan Prednost i vredan 1018 evra. Paket Prednost podrazumeva kožni volan, multifunkcije na volanu, svetla za maglu i aluminijumske felne "Double Soke". Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu).

TOYOTA :  Kod Toyote se izdvaja model Yaris sa bogatim paketom opreme Terra +, koji sadrži ABS sistem, dva vazdušna jastuka, servo volan, radio CD, klima uređaj, el. podizače stakala i centralno zaključavanje. Yaris Terra + inače košta 12.700 evra sa PDV-om. Toyota je takođe ovih dana proširila ponudu svog uspešnog SUV modela RAV4 novom verzijom, nazvanom Cross Sport. RAV4 Cross Sport karakteriše zaista bogata oprema, koja uključuje i Bluetooth Hands Free uređaj, parking senzore pozadi, alu felne, automatski klima uređaj, zatamnjena bočna zadnja stakla i zatamnjeno staklo na zadnjim vratima, a tu je i dodatna zaštita prednjeg branika. Osnovi RAV4 Cross Sport sa 2,0 litarskim benzinskim motorom od 110kW/150KS kod nas košta 28.700 evra sa PDV-om. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu). Toyota najavljuje i svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja će trajati od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri pripremaju po posebnoj ceni ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama.

DACIA : Zastupnik rumuske marke, beogradski Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih Brigada 88, tel.011/2178-111), sve do 17. oktobra kupcima Logana poklanja parking senzor. Najjeftiniji Logan inače košta 7550 evra sa PDV-om, a garancija na sve modele iznosi tri godine.

CITROEN : Iako je Citroenov C4 Picasso sa kraćom karoserijom i 5 sedišta bio izložen još na prolećnom salonu automobila u Beogradu, taj model je tek nedavno i zvanično stigao na naše tržište. Naš zastupnik ovih francuskih automobila, firma Vitro Group (Karađorđeva 69, Beograd, tel.011/2022-300, www.vitrogroup.co.yu) u ponudi ima C4 Picasso sa dva benzinska i dva dizel motora (sa rasponom snage od 110 do 143KS), a cena slabijeg 1,6 litarskog HDi dizelaša sa 81kW/110KS iznosi 23.620 evra sa PDV-om.   

HUMMER : beogradska firma H.M.R. d.o.o. (ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, internet : www.hmr.co.yu) u narednih mesec dana (tačnije do kraja oktobra) svakom kupcu Hummera H3 poklanja uređaj za vožnju na tečni naftni gas italijanske firme BRC (vredan 1800 evra), a da se pri tom ne menjaju uslovi garancije (četiri godine ili 100.000 km). 



Iako će prodaja nove Opel Astre H u obliku klasične limuzine sa 4 vrata u Srbiji početi tek krajem ove godine, cene za ovaj model su već poznate. Paletu motora čine benzinci od 1,6 i 1,8 litara (slabiji ima 115KS i 155Nm, snažniji 140KS i 175Nm) i CDTi dizeleši od 1,3 (90KS i 200Nm) i 1,9 litara sa 100KS i 240Nm. U ponudi se nalaze manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa, 4-stepeni automatik i automatizovani manuelni menjač Easytronic. Bazna verzija Astre H limuzine sa 1,6 litarskim benzincem od 115 konja i 155Nm, kao i osnovnim paketom opreme, u našoj zemlji ima cenu od 17.240 evra sa PDV-om, dok najjeftinija varijanta sa 1,3 litarskim CDTI dizelašem od 90KS i 200Nm staje 18.040 evra (cena je takođe sa uračunatim PDV-om). Sve verzije u opremi imaju prednje disk kočnice, četiri vazdušna jastuka, ABS sistem, CBC (Cornering Brake Control), BA (pomoć pri kočenju), EHPS elektro-hidraulički servo upravljač, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i zadnju klupu deljivu u odnosu 60:40. Astra H sedan je prvenstveno namenjena rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope, dugačka je 4587 mm (široka 1753 mm, visoka 1458 mm) i ima prtljažnik zapremine 490 litara (duža je za 369 mm od standardne Astre H hatchback sa petora vrata i ima 140 litara veći prtljažnik). Inače, Astra H sedan (negde će se prodavati i kao Astra notchback) je imala svetsku premijeru još u novembru prošle godine na salonu automobila u Istanbulu, a njena serijska proizvodnja je počela tek krajem avgusta ove godine u Opelovoj fabrici u mestu Gljivice u Poljskoj.




Prodaja novog Hyundaijevog modela i30 je nedavno konačno počela i u našoj zemlji. Radi se o automobilu C segmenta (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...), a već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu, dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. U globalu, radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honda Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1, a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm, dok je rastojanje između osovina identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220 mm, Seat Leon 4315 mm, Renault Megane 4209 mm, Peugeot 308 4276 mm, Citroen C4 4260 mm, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (105KS i 137Nm), 1,6 16v (115KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (115KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Kod nas su trenutno u ponudi samo 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 105, odnosno 115KS, kao i slabiji 1,6 litarski CRDi dizelaš sa 90KS. Najjeftiniji Hyundai i30 kod nas košta 13.990 evra (benzinski model 1,4 L sa 105KS i baznim paketom opreme), verzija sa 1,6 litarskim benzincem i 115KS startuje od 16.990 evra, a dizelaš 1,4 CRDi sa 90KS košta 17.444 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Za sve modele ovog južnokorejskog proizvođača, naš zastupnik (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) Beograd ) odobrava garanciju u trajanju od 5 godina. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30, a dotle će ovaj auto i dalje stizati iz fabrike u Južnoj Koreji.




Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu), u ponudi ima ograničenu količinu Peugeota 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 92kW/125KS i paketom opreme Confort Pack, koji se prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om. Paket Confort Pack podrazumeva bogatu standardnu opremu, koja uključuje automatski klima uređaj, putni kompjuter, servo upravljač, kodirani ključ, svetla za maglu, radio CD/MP3, el. podizače prednjih stakala, centralnu bravu sa daljinskom komandom, elektronske sisteme ABS, ASR, CBC i ESP, zatim frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, kao i metalik boju. Peugeot 407 Comfort Pack 1,8E postiže maksimalnih 200 km/h, dok mu prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara goriva na 100 km.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs