Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi nas auto magazin Vrele gume ( www.vrelegume.co.yu ), restilizovani Porsche Cayenne dolazi zvanicno na nase trziste 25. februara ove godine. Prvi modeli, odnosno takozvani "introduction cars" su pusteni u pretprodaju i bice isporucivani do 25. februara. Ljubitelji Porschea ce biti u prilici da novog Cayennea vide na predstojecem Salonu automobila u Beogradu u Hali 14. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za maglu kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Sledice Turbo S sa 521KS i maksimalnom brzinom od 275km/h i ubrzanjem do stotke za 5,1 sekundu. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bila je pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi.I cene. Najjeftiniji, dakle osnovni Cayenne sa 280KS kosta 61900 evra sa PDV-om, sledi S sa 380KS i cenom od 77000 evra pa Turbo varijanta sa 500KS i etiketom od 127300 evra a najskuplji je Turbo S sa 521KS i 142500 evra. Inace od 1. januara Porsche SCG je omogucio vlasnicima Cayennea kao i ostalih modela da svoj automobil menjaju po principu staro za novo.  



Reklama


Iz danasnjeg Blica tekst o zanimljivom japanskom predlogu Zastavi :

Japanska kompanija Sojitz corporation zainteresovana je za inoviranje automobila koje proizvodi Zastava tehnologijom Nisana i ulaganje u kragujevačku fabriku vozila. O namerama Sojitza upoznat je juče i ministar za privredu Predrag Bubalo. Kako je za  Blic izjavio glavni i odgovorni urednik službenog sajta Zastave Dragan Radojević, predstavnik japanske kompanije Takaši Koneko je zatražio kontakt sa odgovornim ljudima u Zastavi zbog „modernizovanja pre svega automobila Florida kako bi se uz domaći Punto, odnosno Zastavu 10 prodavao na tržištima Bliskog i Srednjeg istoka i Afrike“. Sojitz je japanska kompanija koja je već modernom tehnologijom Nisana unapredila proizvodnju vozila u Iranu. Oni su u svom pisanom obraćanju zatražili i da  Zastava pošalje studiju o perspektivama poslovnog ulaganja, što je nagoveštaj da ova firma može postati i dugo očekivani „strateški“ partner koji će srpsku automobilsku industriju izvući iz teškoća u kojima se danas nalazi, kaže Dragan Radojević. Za razvoj novog modela automobila u Zastavi je potrebno 1,2 milijarde evra, i taj novac za sada ni kragujevačka fabrika ni država nemaju. Da bi fabrika automobila radila rentabilno i tako opstala, a sa njom i 70.000 radnika iz cele Srbije u 55 gradova, mora godišnje da proda najmanje 50.000 vozila. Projekat sa domaćim Puntom ne rešava ni delić ovog problema, jer je planirano da se u prvoj godini nakon ulaganja od 11 miliona evra u nove montažne linije napravi tek 5.000 ovih automobila.               

Izvor : blic.co.yu



Kako je najavljeno iz njihove direkcije za marketing, Zastava za ovu godinu planira pocetak serijske proizvodnje Floride sa pogonom na dizel gorivo. Da podsetimo, kragujevacki proizvodjac je na Salonu automobila u Beogradu 2005. godine vec predstavio prototip Floride In 1.4 HDI sa motorom na dizel gorivo marke Peugeot koji francuski proizvodjac ugradjuje u modele 206 i 207 i Citroen C3. Kako je tada objavljeno motor ima snagu od 50Kw/68KS i 150Nm obrtnog momenta. Sa njim Florida postize 155 km/h i trosi navodno manje od 5 litara goriva, tacnije 4,5 litra, bar tako tvrde u Zastavi. Cak se pominje potrosnja od 3,5 litra dizela pri brzini od 90 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi a osim motora, u Floridu HDi ugradjen je i Peugeotov 5-stepeni manuelni menjac. Ovaj dizel motor inace zadovoljava standarde Euro 4. Sada je ovaj projekat blize realizaciji i kupcima, tako da se ocekuje da na predstojecem 45. medjunarodnom Salonu automobila u Beogradu bude medju najinteresantnijim eksponatima, ne samo iz programa Zastave. Florida sa dizel motorom i nekoliko novih elektronskih sistema, naci ce se nakon sajma, dakle vec krajem marta, u redovnoj ponudi kragujevacke fabrike. Nezvanicno cena ce biti za oko 100.000 dinara ( 1250 evra ) visa od Floride sa 1,6 L PSA motorom, sto znaci da ce Florida 1,4 HDI dizel kostati oko 520.000 dinara ili oko 6600 evra sa PDV-om.



Pre nekoliko dana pisali smo da je Velauto, generalni zastupnik Mitsubishija za nasu zemlju, predstavio novu generaciju modela Pajero. Medjutim to nije jedini novitet ove kompanije koji je promovisan u Srbiji. Naime kako prenosi online auto magazin speed-industry ( www.speed-industry.com ), Velauto je istovremeno odrzao ekskluzivnu prezentaciju novog modela Outlander koji je ovom prilikom prvi put prikazan u nasem regionu. Kako se zvanicna prodaja Outlandera planira tek za mart, sada je moguca samo pretprodaja. Outlander se inace nudi u 3 varijante opreme i to : Invite, Intense i Instyle. U ovom trenutku je dostupna samo verzija sa VW-ovim 2,0 litarskim DID dizel motorom sa 103Kw/140KS sa kojim Outlander postize maksimalnih 187 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 10,8 sekundi. Najjeftinija verzija novog Outlandera sa osnovnim Invite paketom opreme kosta 32000 evra sa PDV-om a za najskuplju treba pripremiti vise od 37000 evra. Posle beogradskog salona automobila ( 22.mart-1.april ) ocekuje se i dolazak varijante sa benzinskim motorom i nizom cenom. Radi se o 2,4 litarskom MIVEC motoru sa 170KS i 226Nm. U SAD-u se Outlander nudi i sa 3,0 litarskom V6 motorom sa 223KS i 279Nm. Outlander je inace posluzio i kao osnova za nastanak prvih SUV vozila francuskih kompanija Peugeot ( model 4007 ) i Citroen ( C Crosser ). U vezi s tim i vest da je Mitsubishi upravo potpisao ugovor sa grupacijom PSA o isporuci njihovog 2,2 litarskog HDi motora Mitsubishiju koji ce ga od sredine ove godine ugradjivati u novi Outlander. Motor razvija 156KS i 380Nm obrtnog momenta a Outlander ce se sa ovim motorom u Evropi pojaviti do kraja godine. Ova druga generacija Outlandera je inace predstavljena u Japanu u oktobru 2005. godine i od tada zna samo za uspeh. Auto je baziran na GS platformi koju su zajednicki razvili Mitsubishi i Daimler-Chrysler a koju trenutno koriste Chrysler Sebring, Jeep Compass i Dodge Caliber. I dimenzije Outlandera : D x S x V 4640 mm x 1800 mm x 1680 mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2670 mm ( isto vazi i za francuske blizance ). Naravno pogon je integralni AWC sa sistemom elektronske kontrole. 



Poznati su i podaci o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine. Ovo su prvi podaci koje je objavio nas napoznatiji auto magazin Vrele Gume ( www.vrelegume.co.yu ) : Ukupna prodaja putnickih vozila je u protekloj godini iznosila 46109 komada sto je povecanje od 6,8 % u odnosu na skoro 43000 vozila prodatih 2005. godine. Prema ostvarenim rezultatima prodaje najvise razloga za zadovoljstvo, osim tradicionalno dobrih Dacie i Skode, imaju i prodavci marki VW, Fiat, Peugeot, Renault, Opel i Toyota koji su znacajno povecali prodaju. Evo rezultata prvih 10 marki : 1. mesto drzi Zastava sa 13441 automobila ( od toga 3101 komad Zastave 10, koja se za sada uvozi iz Italije pa se u Vrelim Gumama vodi samostalno van prodaje Zastave ), 2.mesto zauzima Dacia sa 4810 automobila ( to je nezvanicna cifra ), 3. mesto je pripalo namackom VW-u sa 3347 komada, 4. mesto je Skodino sa 3273 automobila, 5. mesto zauzima Fiat sa 2421 automobilom, 6. mesto je Peugeotovo sa 2342 vozila, 7. mesto pripada Renaultu sa ( nezvanicno ) prodatih 2200 komada, 8. mesto je zauzeo Opel sa 1942 komada, 9. mesto ima Toyota sa 1677 automobila i konacno 10. mesto drzi Chevrolet sa 1487 prodatih automobila. Od najluksuznijh marki najbolje je prosao Mercedes prodavsi 1003 vozila, sledi Audi sa 397 komada pa BMW sa 205 automobila ( tome treba pridodati i 22 Minija ). Pomenimo da je Porsche uspeo da plasira 23 automobila i jos da je novajlija na nasem trzistu, Saab, prodao 12 vozila. Od ove godine u statistici ce se naci i Volvo i Land Rover koji su konacno dobili zvanicne zastupnike. Tabela iz Vrelih Guma pokazuje trzisno ucesce po markama.



Nedavno smo pisali da je osnovan Honda klub Srbija a evo sad i vesti za ljubitelje francuske kompanije Renault. Naime i ova marka od skoro ima svoj klub u Srbiji osnovan u decembru prosle godine i to pod pokroviteljstvom firme Renault-Nissan Srbija. Cilj osnivanja kluba je okupljanje i povezivanje ljubitelja Renaulta u nasoj zemlji i promovisanje stila zivota, ponasanja i kulture po kojima se prepoznaju vlasnici pomenute marke. Treba napomenuti da Renault klub ne postavlja kao uslov za clanstvo posedovanje automobila Renault vec je dovoljna naklonost prema ovim automobilima. Klub ce svojim clanovima obezbediti najnovije vesti vezane za Renault kao i korisne informacije o iskustvima vezanim za koriscenje automobila Renault a zanimljiva je najava da ce za clanove kluba biti organizovane test voznje novih modela kada se pojave u nasoj zemlji. Uz sve to clanovima ce biti obezbedjen popust kod servisera i prilikom kupovine rezervnih delova. Za sada svi koji zele da se uclane u Renault Klub Srbija mogu da popune pristupnicu na internet adresi http://www.renaultklubsrbija.com/.   Izvor : Netauto.co.yu      



Kao sto smo nedavno i najavili novi Suzukijev model SX4 stigao je na nase trziste. Radi se o manjem gradskom (polu)terencu sa pogonom samo na prednje tockove ili po zelji sa integralnim 4WD pogonom. Auto je napravljen u saradnji sa italijanskim Fiatom ( njihova verzija se zove Fiat Sedici ) a zajedno se proizvode u Suzukijevoj fabrici u susednoj Madjarskoj. Bez obzira na kompaktne dimenzije ( DxSxV 4100mm x 1500mm x 1555mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2,5 metra ) koje omogucavaju lako probijanje kroz grad, SX4 nudi prilicno prostranu i prakticnu kabinu sa prtljaznikom od 270 litara koji se obaranjem zadnje klupe povecava na 625 litara. Sve varijante SX4 imaju serijski ABS kocnice, klimu, servo volan, radio sa CD-plejerom i sl. Na raspolaganju su 2 benzinca i jedan dizel motor. Osnovna benzinska 1,5 litarska varijanta sa 75Kw/100KS i pogonom na prednje tockove kosta 14900 evra sa PDV-om. Postize maksimalnu brzinu od 175 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi uz prosecnu potrosnju od 6,8 litara goriva na 100 km po tvrdnji same fabrike. Najskuplja je dizel verzija za motorom od 1,9 litara sa 88Kw/120KS i 4WD pogonom a koju treba platiti 23490 evra sa PDV-om.



Reklama


U Zastavi pripremaju prvu ovogodisnju isporuku modela 128 u rasklopljenom stanju, za izvoz u Egipat. Uvoznik je firma Jugo Misir trade, a vozila montira  drzavna fabrika El Nasko ( u pitanju je CKD montaza ). Do kraja narednog meseca u ovu africku zemlju treba da bude otpremljeno 240 vozila i izvesna kolicina rezervnih delova, u ukupnoj vrednosti od oko 690000 dolara.
Kako kaze Dragan Lazic, rukovodilac proizvodnje za Egipat, u Zastavi ocekuju dolazak predstavnika egipatskog uvoznika, kada bi trebalo da budu usaglaseni i detalji ovogodisnje saradnje dva poslovna partnera. Na slici egipatska verzija Zastave 128.



 

Kao sto je poznato, ulaskom Rumunije u EU od 1. januara ove godine, prestao je da vazi sporazum izmedju Srbije i Rumunije o uvozu Dacije u nasu zemlju bez placanja carine. Tako su automobili ove marke od pocetka godine trebali da poskupe za pozamasnih 20 odsto na ime placanja carine ali novi uvoznik ( umesto Integra Motorsa sada je to Renault-Nissan Srbija ) se potrudio da se cene odrze na prihvatljivom nivou. Bar sto se tice benzinskih verzija. Tako sada najjeftiniji Logan Base sa 1,4 litarskim benzincem od 75 konja kosta 7150 evra sa PDV-om ( ranije okruglo 7000 ), sledi Logan 1,4 Preference sa cenom od 7953 evra pa Logan 1,6 Laureate sa 90 konja i cenom od 9525 evra sa PDV-om. Treba obratiti paznju da je varijanta 1,4 Laureate ( sa ABS-om i klimom u serijskoj opremi ) cak i pojeftinila !! Umesto 9350 sad je treba platiti 9137 evra sa PDV-om !  Nova i najekskluzivnija verzija Logana sa oznakom 1,6 16v Prestige sa 105KS i bogatom opremom kosta 10260 evra. Toliko o pozitivnim stranama novih cena. Sada cene za dizel verzije koje su osetno poskupele i to ne toliko zbog carine koliko zbog prelaska na Euro4 motor. Umesto 9100 evra za najjeftiniju varijantu, sada treba platiti svih 10590 evra sa PDV-om ! To je Logan 1,5 DCi Preference. Jos je skuplja varijanta Logan 1,5 Dci Laureate sa cenom od 12498 evra sa PDV-om. Koliko ce nove cene uticati na potraznju za Loganom pokazace vreme.



Domaci zastupnik za Mitsubishi, beogradski Velauto, poceo je sa prodajom nove generacije vec kultnog terenca Mitsubishija Pajero. Treba ipak napomenuti da novi model, bar kada je o dizajnu rec, ne donosi totalni preokret vec detaljan ristajling prethodnika predstavljenog pocetkom 2000. godine. To ipak ne umanjuje znacaj koji ovaj model ima za Mitsubishi tj. njegovu prodaju posebno na trzistima poput naseg gde "terenci" i SUV-ovi uzivaju veliku popularnost pa nema sumnje da ce i novi Pajero doziveti lep prijem kod nasih kupaca. I sta donosi novi Pajero ? Dizajnerski uzor za ostriji izgled je ocigledno bio prototip Pajero EVO od pre neku godinu a ne treba zaboraviti da i ovogodisnji pobednik Dakar relija, specijalna verzija Pajera ima skoro potpuno isti prednji kraj kao i ovaj obicni novi Pajero sto vlasnicima samo moze da godi jer, eto, imaju kao "isti" auto kao sto je pobednik Dakar relija. Nema sumnje da ce Mitsubishi to obilato koristiti za reklamu, kao i dosad uostalom. Dakle nova maska, svetla, branici i sl. Sem spoljasnjosti i unutrasnjost je napredovala kako estetski tako i kvalitativno u vidu nove instrument table, novih materijala i novih sedista. Kao i dosad nude se dve varijante karoserije, kratka sa 3 vrata i 5 sedista i duza varijanta sa 5 vrata i 7 sedista. Kod ove poslednje treba napomenuti da se zadnja 2 sedista, kada nisu u funkciji, mogu sklopiti u pod i omoguciti veliki prtljazni prostor. Od motora na raspolaganju su novi 3,2 litarski dizel sa 160KS i 381Nm obrtnog momenta i V6 benzinac od 3,8L sa 250KS. Dizel dostize maksimalnu brzinu od 170 km/h uz ubrzanje do stotke za 11,2 sekunde. Pri tome potrosnja po fabrickim tvrdnjama iznosi 9,5 litara dizela. Duza verzija je dimenzija : DxSxV 4600mm x 1885mm x 1845mm uz rastojanje medju osovinama od 2780mm. Masa praznog vozila je 1990 kg za duzu dizel verziju a tockovi su 225/70R16. Oba motora imaju ili manuelni 5-stepeni menjac ili kao opciju, automatski sa 5 stepeni. Vesanje je nezavisno u vidu dvostrukih poprecnih ramena napred i multilink nazad sto doprinosi stabilnosti vozila i udobnosti voznje. Kao i ranije integralni pogon je elektronski kontrolisan putem Super Select 4WD-II sistema. Vozac time dobija mogucnost da manuelno odabere rezim rada pogona : na zadnje tockove, na sva 4 tocka u odnosu 33:67, kada visko spojnica sama vrsi raspodelu kao i blokadu centralnog diferencijala i redukcije prenosnog odnosa zbog savladavanja tezih terena. Uz sve to Pajero ima mogucnost blokade zadnjeg diferencijala. Nov je i sistem kontrole stabilnosti i trakcije ( ATSC). Od opreme Pajero donosi poboljsanja navigacione i audio-video opreme ukljucujuci Rockford Acoustic Design sistem koji se sastoji od pojacala snage 860 W, 12 zvucnika, procesora digitalnog signala i 5.1 kanalnog surround zvuka. I na kraju cena kod nas. Od 41939 do 58491 evra sa PDV-om zavisno od verzije i motora.



Delta auto ( nas zastupnik za Fiate , Alfe, Lancie i Honde ) i dalje nudi Hondu CRV ( stare generacije da ne bude zabune ) sa popustom od 4000 evra, za Alfa Romeo taj popust je od 2631do 2832 evra zavisno od modela, za Fiat od 354 do 1652 evra i za Lanciu Y 1.3 argento snizenje iznosi 2596 evra. Verano motors, zastupnik Peugeota nudi snizenje od 1000 evra za model 307 XS 1,6E ako se kupuje za gotovinu. Verano za taj model ( kosta 17820 evra sa PDV-om ) nudi i povoljnije uslove kupovine na lizing pa se tako uz ucesce od samo 10 odsto odobrava kamata od samo 3,99 odsto, period finansiranja je 84 meseca a mesecna rata iznosi186 evra. Mazda odobrava popust od 1000 evra za modele 3 i 5 a za model Mazda6 snizenje je 1500 evra. Ovi popusti se odnose na modele sa lagera, proizvedene 2006. godine. Za takve modele iz 2006. i Citroen ( nas zastupnik Vitro Group ) daje popuste od 5 do 7 odsto. Hyundai ima sledece popuste : za Atos Prime ( od 1000 do 1206 evra ), Getz ( od 874 do 2000 evra ), Accent ( 1800 do 2172 evra ), Matrix ( 2058 evra manje ), Sonata ( 3374 do 3967 ), Tucson ( 3554 do 4000 evra ) i Terracan sa popustom od 4000 evra. I Nissan za modele iz 2006. nudi snizenja pa tako Micra kosta 500 evra manje, Note 1000, Primera i X-Trail manje za 2000 evra, Pick-up 2500 evra, Patrol i Pathfinder su jeftiniji za 3000 evra i Murano za svih 4000 evra. Renault nudi Modus sa popustom od 1000 evra kao i Megane i Scenic jeftinije za po 1500 evra. Za juznokorejske Chevrolete sledeci popusti su i dalje na snazi : 1500 evra za Lacetti i 1000 evra manje za Spark i Aveo sa 4 vrata. Kod Opela Astra classic sa klimom se nudi za 1570 evra manje pa joj cena iznosi 13475 evra. Za izuzetno popularnu Daciju Logan i dalje vaze stare cene bez obracunatae carine ali samo za automobile na lageru. Terenac Mahindra Goa iz Indije nalazi se na popustu od 500 evra koliki je popust za Suzuki Swift GLX. I na kraju Zastava i Lada su takodje na snizenju. Za Zastavu Koral i Skalu popust je 10 % a za Floridu 15,25 %. Lada nudi model 1118 ( Kalina ) za 8500 evra sa PDV-om sto je za 290 evra manje od redovne cene.



Kako prenosi B92, nas generalni uvoznik za Fordove, firma Grand Motors, od pocetka ove godine je i formalno postao ovlasceni diler za Volvo (putnicki program ), cime se ta marka posle pauze od skoro 20 (!) godina zvanicno vratila na trziste Srbije. Grand Motors je za sada jedini ovlasceni diler Volvoa u nasoj zemlji a kako se navodi u informaciji B92, u pretprodaji je vec isporuceno prvih 20 vozila. Kupcima se nudi kompletan program Volvoa a kako su to automobili vise klase sa istim takvim cenama, sistem prodaje je nesto drugaciji nego za Fordove. Dok se vecina vozila Forda proda sa lagera, Volvo modeli ce se uglavnom porucivati za svakog kupca ponaosob sto u praksi znaci da ce se na modele kojih nema na lageru, cekati do 60 dana. U svom novom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors je opremio poseban izlozbeni prostor za automobile Volvo a tu se nalazi i servis. Na slici Volvo S80.  



Nedavno smo objavili rezultate prodaje domacih uvoznika Toyote i Peugeot-a tokom protekle 2006. godine. Evo i podataka o uspesnoj prodaji Forda. Naime uvoznik Forda za nasu zemlju, Grand Motors, tokom protekle 2006. godine na domacem trzistu, plasirao je 1356 vozila ( 1214 putnickih i 142 lakih komercijalnih vozila ) sto je povecanje od 48,2 % u odnosu na 915 automobila i LKV u 2005. Za 2007. godinu planira se povecanje prodaje na svih 2000 vozila.



Dolazak automobila iz Kine u nasu zemlju se najavljuje vec prilicno dugo, jos od 2003. godine. Te 2003. pocela je prica o skorom pocetku prodaje vozila firmi Great Wall, Changan, Chery, Geely, kasnije tokom 2006. i FAW ( sa modelom Jiaxing i skoro neverovatnom orijentacionom cenom od 4000 evra ), a prosle je godine ponovo bio aktuelan Geey ali sa novim uvoznikom i cenom od 6990 evra za najosnovniju varijantu modela CK. Firma Globus auto je tokom proslogodisnjeg salona u Pekingu najavila i uvoz automobila marki SG i Zotye. Medjutim, od svih, posebno je Geely izazvao neverovatnu paznju i medija i kupaca pa je u medjuvremenu uvoznik najavio i povecanje cene na 7500 evra ! Nazalost armije zainteresovanih kupaca, Geely jos nije poceo da se prodaje a ne zna se ni kada bi to konacno moglo da se desi. Ali sada stizu nove najave i nova obecanja o pocetku prodaje jos jedne kineske kompanije u Srbiji. Radi se o automobilima firme Maple, a zanimljiva je, izmedju ostalog, i po tome sto se nalazi u sastavu malopre pomenute Geely korporacije, a proizvodi automobile koji u Kini vaze za luksuznije i prefinjenije.

 (Dalje)

U Zastavinoj Fabrici automobila juče je počelo instaliranje jedne - od ukupno šest automatizovanih karoserijskih linija za sklapanje domaćeg "punta", odnosno modela "zastava 10". Kapacitet proizvodnih linija koje će do kraja marta biti instalirane je između 45 i 55 hiljada vozila. Ministar privrede Predrag Bubalo izjavio je juče da će zahvaljujući savremenoj opremi Zastava biti u mogućnosti da uskoro proizvodi automobile najnovije generacije. "To je velika šansa za domaću autoindustriju i sve Zastavine kooperante koji će moći da proizvode delove za druge automobile najnovije generacije. Šansu za Zastavu predstavlja i potpisivanje sporazuma CEFTA. Ulaskom Rumunije u EU Srbija je praktično ostala jedina zemlja na području CEFTA koja ima svoju autoindustriju. Očekujem da će Zastava svoje automobile na tom tržištu prodavati bez carine", naglasio je Bubalo.
Odgovarajući na pitanje novinara o eventualnom obnavljanju pregovora sa Nemačkom kompanijom Opel, Bubalo je rekao da sada o tome ne želi da govori i da o takvim stvarima treba pričati kad dogovor bude postignut. On je podsetio da je Zastava u nabavku nove opreme uložila pet miliona evra, te da će za tu namenu izdvojiti još šest miliona evra i to bez podrške države.


Izvor : danas.co.yu 



Nas uvoznik Peugeot automobila, Verano motors, zakljucio je uspesno proteklu godinu prodavsi 2352 vozila sto predstavlja povecanje prodaje za 46 % u odnosu na 2005. godinu. Pored dobre prodaje medju svoje poslovne uspehe ubrajaju i otvaranje Verano centra u Beogradu sa povrsinom od 11000 kvadratnih metara. U Verano motorsu isticu da u svakom trenutku na lageru imaju 200 automobila i da time mogu ispuniti zelje gotovo svakog kupca. Da bi ojacali svoju poziciju u B segmentu, za 2007. najavljuju pocetak prodaje modela 206 sedan ( na slici ) i 207CC. 



I pocetkom nove godine, potencijalnim kupcima novih automobila se i dalje nude pogodnosti prilikom kupovine istih. Pre svega popusti se odnose na automobile na lageru dakle one proizvedene tokom 2006. godine. Tako Vitro Group, nas zastupnik za Citroen, nudi popuste od 5 do 7 %, zavisno od modela. Stara cena vazi i za Daciu Logan odnosno automobili koji su na lageru jeftiniji su za iznos carine od 20 % jer su uvezeni po starim propisima po kojima se na Dacije nije placala carina. Od 1. januara dalje sve Dacije bice skuplje za pomenuti iznos. Iz Dacije jos i vest da u februaru pocinje i prodaja Logana karavan odnosno Logana MCV kako se zvanicno zove. Cena se jos ne zna a nas novi uvoznik za Dacia automobile, Renault Srbija, ocekuje prodaju od 2600 komada u 2007. godini. I Porsche SCG, domaci zastupnik Seata, nudi popuste od 6 procenata za ove spanske automobile ali samo za one koji se nalaze na skladistu dilera. I Hyundai za modele iz 2006. nudi posebne cene. Jos traju novogodisnji popusti za Honde i to 4000 evra za CRV i 1150 evra za Accord. Mazda nudi snizenje od 1000 do 1500 evra, Chevrolet od 700 do 1500, Chrysler nudi popust od 5 % za nekoliko svojih modela, a isti iznos mozete ustedeti kod kupovine pojedinih modela Skode. I Zastava, osim za novu Zastavu 10, daje velike ( procentualne ) popuste za svoje modele. Tako Koral In treba platiti manje za 17 % a za  Floridu In popust iznosi cak 20 (!) odsto. I tu nije kraj. Neki Zastavini prodavci nude i dodatno snizenje od 3 odsto. Sto se tice novih modela na nasem trzistu, iz Euro Sumara, naseg prodavca Suzukija, najavljuju pocetak prodaje novog modela SX4 ( na slici ) vec tokom januara. Radi se o urbanom terencu razvijenom zajedno sa Fiatom, koji se nudi sa 2 benzinska i jednim dizelskim motorom, raspona snage od 100 do 120KS i pogonom samo na prednje ili na sva 4 tocka. Kod nas prvo stizu benzinci po ceni od oko 16000 evra sa PDV-om za najjeftiniji model.



Prvi kontingent karoserijske opreme i alata iz italijanskog „Fijata“ za sklapanje novog modela „zastava 10“ u Kragujevac stigao je prekjuče popodne, potvrdio je juče „Blicu“ Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata u „Zastava automobilima“. Mihajlović je kazao da ostatak opreme posle carinske procedure treba da pristigne u četvrtak, kada će početi instaliranje u pogonu karoserija. Po njegovim rečima, očekuje se da sutra u Kragujevac dođe i Predraga Bubalo, ministar za privredu, koji potpisom treba da overi garanciju Vlade kako bi „Zastava“ podigla kredit za opremu koja Italijanima mora biti isplaćena do kraja aprila.

- Reč je o pozajmici od šest miliona evra - kaže Mihajlović i navodi da je u opremu  koja sukcesivno pristiže iz Italije fabrika automobila iz sopstvenih izvora do sada uložila pet miliona evra.
Kako kaže naš sagovornik, do polovine marta će u fabriku stići 70 šlepera sa opremom, a sklapanje domaćeg „punta“ počinje u maju. Već u junu, prvi „punto“ naći će se u prodaji na domaćem tržištu, a ubrzo potom i na tržištima Hrvatske, BiH, Rumunije, Bugarske, Makedonije i drugih zemalja u okruženju. Do kraja godine biće proizvedeno oko 5.000 vozila tog modela, a sledeće dvostruko više.  

izvor : blic.co.yu



Gorivo na pumpama u Srbiji pojeftiniće od subote za 0,9 odsto, što je u proseku za oko 60 para po litru, izjavio je u petak pomoćnik ministra trgovine, turizma i usluga Srđan Srećković.
On je agenciji Beta kazao da je pojeftinjenje naftnih derivata posledica pada cene sirove nafte za 1,6 odsto i uticaće na smanjenje januarske inflacije za 0,1 odsto. Litar BMB i MB od 95 oktana koštaju od subote 78,80, dizel D 2 je 64,40, a litar evro dizela 69,60.
Poslednja promena cene goriva na pumpama u Srbiji bila je 9. decembra prošle godine, kada su naftni derivati poskupeli za oko 80 para po litru. 
 
izvor : Vecernje Novosti 


 

Toliko dugo najavljivani i zeljno iscekivani kineski Geely CK, pao je na supertestu naseg auto casopisa Turbo ! Pre nego sto prenesemo ceo tekst iz novogodisnjeg broja "Turba" cisto da podsetimo koliko je je taj Geely CK napravio pometnju na nasem malom auto trzistu pre svega najavljenom cenom od samo 6990 evra za osnovnu varijantu. Naime za te pare (sa placenim PDV-om da ne bude zabune !) najosnovniji CK nudi airbag za vozaca, klimu, servo, kompletan elektro paket, radio kasetofon, metalik boju i jos i jos. Auto je najavljen kao ozbiljna konkurencija Dacii Logan, Zastavi 10, Zastavi Floridi In sa PSA motorom i drugima.Ali ocigledno da dobra oprema i povoljna cena ipak nisu pomogli Geely-u CK na visemesecnom supertestu. I druga nasa auto revija; SAT Plus je najavila supertest ovog Geely-a ali iako je auto uvrsten u njihovu supertest flotu, jos nije poceo taj test. U medjuvremenu je i uvoznik East Motors, ocigledno zbog velikog interesovanja, nekorektno najavio i povecanje cene na 7500 evra !! Uglavnom evo teksta iz Turba sa naslovom " Ambicije bez pokrica " pa zakljucite da li se isplati davati pare na ovog "kineza".

"Prvi automobil koji je nagovestio ozbiljniji dolazak kineskih vozila na nase trziste, privukao je paznju pre svega cenom, ali i korektnim izgledom. Detaljnije upoznavanje s Geelyem CK, ipak pokazuje i drugu ( tamniju ) stranu medalje.

Presudan faktor prilikom odluke o kupovini novog automobila na ovim prostorima je cena. S toga i ne cudi cinjenica da se veliki broj zainteresovanih za takvu investiciju obradovao najavi dolaska kineskih proizvodjaca na nase trziste. Roba sa Dalekog istoka slovi za prilicno jeftinu, tako da se-udoasadasnjoj praksi-artiklima iz Kine mnogo toga oprastalo pod parolom "koliko para-toliko muzike". Poslovni ljudi, koji su vestinu proizvodnje i prodaje robe razradjivali stotinama godina, nisu mnogo pametovali i "izmisljali toplu vodu", vec su se latili posla koji ce sirokim narodnim masama omoguciti da bez veceg naprezanja dodju do novog automobila. Uostalom, izjava prvog coveka Geely-a-Li Sufua, da ova fabrika tezi dostizanju obima proizvodnje koja ce pokriti 75 % svetskih potreba za putnickim vozilima ( cilj je izjednacavanje s produkcijom fabrike "Vanhu" koja pokriva 75 % trzista upaljaca na planeti ) dovoljno goori sama za sebe !! Jedan od aduta za dostizanje cilja je i model CK, automobil B segmenta s klasicnom troprostornom karoserijom. Kako bi konacna cena proizvoda bila u okvirima platezne moci vecine Kineza, Afrikanaca, siromasnijih stanovnika amerike i Kanade ali i zitelja jugoistocnog Balkana, "razvojni tim" se fokusirao da sto bolje prekopira postojeca resenja svetskih proizvodjaca. Za Kineze, nista neobicno. Dizajneri su uzor nasli u Mercedesu ( prednji deo vozila ) i Toyoti Corolli s klasicnim prtljaznikom ( bokovi i zadnji deo ). S te strane, slobodno se moze reci da su u Geely-u napravili dobar posao. Gotovo svi koji su imali prilike da vide CK bili su pozitivno iznenadjeni opstim izgledom ovog automobila. " Mehanicari " su detaljno preradili sklopove s Daihatsua Charade, aktuelnog pocetkom devedesetih godina proslog veka. Zbog toga je na adresu kineske fabrike stigla tuzba iz Toyote (vlasnika Daihatsua) s odstetnim zahtevom od 1,7 miliona dolara. Sklop koji su Kinezi veoma dobro napravili je sistem oslanjanja: nezavisno vesanje na sva cetiri tocka pruza sasvim pristojan nivo udobnosti-u granicama koje dopusta (za klasu prosecno) medjuosovinsko rastojanje od 2434mm. Visoka ocena moze se dodeliti i zaduzenima za opremanje Geely-a. Vec osnovni paket predvidjen za nase trziste sadrzi gotovo sve sto je prosecnom korisniku zaista neophodno. Tu su elektricni servo upravljaca, klima, kompletan elektro paket, koji ukljucuje daljinsko centralno zakljucavanje i sekvencijalne podizace prozora u svim vratima, svetla za maglu napred i nazad, radio kasetofon s 4 zvucnika ( ali i ocajnim prijemom radio signala ), dva vazdusna jastuka... Velicina prtljaznog prostora i komfor putnicke kabine u potpunosti izlazi u susret potrebama prosecne cetvoroclane porodice, koja bez vecih problema sa Geely-em CK moze poci i na godisnji odmor. Shodno cenovnoj kategoriji, sedista su solidno profilisana ali tvrdoca ispune nije najbolje odabrana. Posle par stotina prevezinih kilometra pojavljuju se bol u butinama i ledjima a na oko i dodir prijatna tkanina kojom su oblozena sedista zbog velikog procenta sintetickih vlakana prisutnih u njoj izaziva prekomerno znojenje. Vozacima natprosecne visine moze zasmetati i cinjenica da se prednja sedista ne mogu dovoljno daleko pomaci unazad. Po toj osnovi najvise profitiraju putnici na zadnjim sedistima. Oni imaju dovoljno mesta i adekvatno dimenzionisane naslone koji dopiru skoro do vratne regije.

Losa zavrsna obrada moze se uociti, pre svega, na 2 detalja : jedan je veoma jeftina i "isposcena" plastika od koje je napravljen prednji panel, dok je drugi podrhatvanje sva tri ogledala-ne samo u praznom hodu vec i tokom voznje. Geely CK ima odredjeni broj konstrukcionih promasaja, medju kojima se istice lose resen sistem za dolivanje goriva. Klasicno resenje s cevima savijenim u blagom luku (od mesta za utakanje do rezervoara) zamenjeno je jeftinijim i laksim za proizvodnju-kutijastim profilima postavljenim pod nezgodnim uglom. Zbog toga je dolivanje goriva u CK mucan posao, kome treba posvetiti dosta paznje i vremena. U suprotnom, sledi prolivanje benzina na sve strane. Prvo zahladjenje i povecanje vlaznosti vazduha, donelo je jos jedno razocarenje. Sistem za ventilaciju uopste nije dorastao zadatku: stakla nije moguce odmagliti cak ni posle duze voznje sa zagrejanim motorom ! Lek je ukljucivanje klima uredjaja ili cesto brisanje prozora (s unutrasnje strane) krpom.

Najveci nedostatak Geely-a CK ( i u ovom momentu nepremostiva prepreka za start u Evropi) njegov je pogonski sklop. Izuzetno los raspored snage i obrtnog momenta zahteva izrazito tesku nogu na "gasu" da bi se izvukle kakve-takve performanse. U nizim rezimima CK je inertno vozilo bez ikakvih brzinskih aspiracija. Ni prenosni odnosi u menjacu nisu adekvatno proracunati, tako da je zelja konstruktora za dostizanjem sto niza potrosnje (produzavanjem brzina) dovela do efekta bumeranga; konzumacija benzina ne samo da nije smanjena vec je dostigla neoprostivo visok nivo, bez ikakvih rezultata na polju ubrzanja, elasticnosti pa i maksimalne brzine. Osim toga zvucna izolacija je za svaku kritiku, tako da voznja u rezimima vecim od 2000-2500 obrtaja (oko 100 km/h) postaje pravi teror za usi. To, medjutim, ima i svojih po bezbednost pozitivnih strana. Kineski auto ne moze se, naime, pohvaliti dobrim kocnicama ( a ni pneumaticima ) tako da voznja s manjim brzinskim prosecima omogucava prihvatljiv zaustavni put.Kocni sistem se, treba i to reci, od prvog dana ponasao kao da je vreme za zamenu diskova odnosno dobosa. Neravnomerno hvatanje i trzaji pri kocenju neprijatnost su na koju se, jednostavno, moralo navici. Poverenje ne ulivaju ni prilicno lagana i tanka vrata koja se, ruku na srce, zatvaraju veoma dobro.

Prvi nezavisni proizvodjac automobila u Kini, ujedno i jedan od najmladjih, definitivno ima potencijala. Model CK, iako se u maticnoj zemlji prodaje vec 2 godine, jps uvek boluje od brojnih decjih bolesti. Ni "vakcina" u vidu preuzimanja odbacene tehnologije renomiranih proizvodjaca ocigledno nije dovela do zeljenog ishoda, tako da ce nekadasnji proizvodjac isparivaca za frizidere, dekorativnih tkanina, delova i kompletnih skutera morati ozbiljnije da se pozabavi usavrsavanjem automobilskih vestina. Narocito ako zele da se uhvate u kostac s fabrikama koje nude modele tzv. ekonomske klase (Dacia i Lada na prvom mestu). Dobra volja, svakako, postoji ali za dostizanje zacrtanih ciljeva potrebno je daleko vise. O ekoloskim standardima da i ne govorimo. Geely CK, naime, jos nema verifikovan ni Euro 3 standard.

OCENA : Koncepcija Geely-a CK je prilicno dobra, a paket standardne opreme veoma dobar. Najvece mane ovog automobila su losa zavrsna obrada, pre svega u okviru enterijera, i neadekvtna mehanika koja ne uliva narocito poverenje. Potrosnja goriva je za svaku kritiku, tako da jedino (prvobitno) najavljena cena zasluzuje usklicnik. Ukoliko, pak, i na tom planu dodje do korekcija ( o cemu je vec bilo reci u poslednje vreme od strane uvoznika East motorsa) isplativost nabavke Geely-a CK se ozbiljno dovodi u pitanje. Pogotovo, ako se imaju u vidu izuzetno kratki servisni intervali i, shodno tome, uvecani troskovi odrzavanja. Sve to, naravno, pod uslovom da se u dogledno vreme ovaj auto pojavi na nasem trzistu jer za sada ne ispunjava ni minimum uslova po pitanju ekoloskih standarda."

To je bio ceo tekst iz "Turba" o Geely-u CK, a posebno su u okvire teksta izdvojeni podaci o motoru, potrosnji, bezbednosti i servisnim intervencijama ( citaj kvarovima) tokom supertesta. O tome sad sledi skracena verzija.

Dakle motor je zapremine 1342 ccm, zvanicno ima 63KW(86KS) ali su u Turbu na "Dajna-dzet" uredjaju utvrdili da ima ustvari samo 56,5KW(77KS) sto je skoro 10 konja ili 11,1 % manje od deklarisane snage !! Osim toga i raspored je veoma los; najcesce korisceni rezimi izmedju 1800 i 3000 obrtaja rezultiraju snagom od 20 do 40 konja. Najveci obrtni moment je 110Nm kod izuzetno visokih 5200 o/min. Fabrika navodi da ovaj motor jos nema Euro 3 deklaraciju pa tako za sada ne moze u prodaju u Evropi a ni kod  nas ( usput i u nasoj zemlji svi novi uvezeni automobili od 1.4. ove godine moraju da ispunjavaju Euro 4 norme). CK ubrzava veoma tromo a po fabrickim podacima do 120 km/h ( ne navodi se ubrzanje do stotke !?) mu treba vecnost od 35 sekundi a maksimum mu je brzina od 150 km/h. Za to krivicu dobrim delom nosi i los menjac, koji ima veoma dugacko proracunate prenosne odnose, a uz to je i neprecizan i ima tendenciju ispadanja iz pojedinih brzina-narocito druge.

Sada malo o bezbednosti. Organizacija EuroNCAP koja vrsi ispitivanje bezbednosti vozila, jos nije dobila CK na test ali neke nezavisne organizacije obavile nezvanicene testove s cijim rezultatima se kineska fabrika ni u kom slucaju ne moze pohvaliti. Ipak ostaje da Geely dobijehomologaciju i da se ispitivanje bezbednosti obavi u zvanicnim institucijama.

Potrosnja goriva-za razliku od evropskih i japanskih motora slicne zapremine, Geely trosi veoma mnogo.Fabrika navodi izmedju 6,5 i 8 litara u proseku ali je to u praksi veoma tesko ostvariti. Minimalna potrosnja koju su u Turbu ostvarili tokom celog supertesta bila je 7 litara a maksimum u uslovima gradske voznje-11,8 litara ! Prosek celog testa iznosi-prosecno 9,62 litra, sto je za ovu klasu poprilicno. Pretvoreno u novac 1 km puta kosta 7,561 dinar, po ceni bezolovnog benzina (na kraju supertesta), od 78,6 dinara.

I jos malo o servisnim intervencijama tokom supertesta. Geely predvidja redovne posete servisu svakih 5000 km a kako prodaja jos nije pocela tako ni cene odrzavanja jos nisu formirane. Posle prvih 105 km i prvi problem. Otkazao je klima uredjaj jer je doslo do prekida kontakta na hladnim lemovima prekidaca za aktiviranje klime. Vec na 220 kilometru a posle i na 305-om, problemi sa blokiranjem kocnice zadnjeg levog tocka. Sajla "rucne" postavljena je tako da se njena povratna opruga veoma lako uplete s oprugom za vracanje kocnih papucica iz radne u normalnu poziciju. Problem je resen postavljanjem zicanog granicnika-nacin koga bi se tesko dosetili serviseri na Zapadu. Ovi detalji dovoljno ilustruju cinjenicu da je zavrsna obrada na veoma niskom nivou.

A sada najlepse za kraj ovog teksta. U "Turbu" napominju da bi spisak problema, nesumnjivo, bio daleko veci da uvoznik nije odlucio da vozilo, (pazite sad ovo !) POVUCE SA SUPERTESTA pre dogovorenog roka ( umesto standardnih 6 meseci vozili su ga samo 3 meseca ). Zasto-pa nije tesko zakljuciti !! 

 

 (Dalje)


Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs