Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Škoda Favorit je bio poslednji u potpunosti samostalni projekat tada čehoslovačkog proizvođača automobila.

Legendari Favorit je u mnogočemu bio poseban automobil koji se duboko urezao u istoriju Škode. To je prva Škoda s poprečno ugrađenim motorom napred i prednjim pogonom, ali i prvi model ove firme kome je dizajn podario Bertone.

Priča o Favoritu počinje početkom1980-tih kada je vlada tadašnje države naredila rukovodstvu Škode da u roku od tri godine razvije u potpunosti novo vozilo, koje će karakteristikama konkurisati zapadnom svetu i biti ponos Istočnog bloka.

Osim što je trebalo osmisliti novi dizajn Česi su morali da razviju karoseriju i celokupan pogon, što je bilo nemoguće u zadatom roku. O modernizaciji pogona i formiranju zadovoljavajuće liste dobavljača da ne govorimo. Legenda kaže da su čelnici Škode 1983. godine krenuli na zapad, navodno na ženevski salon, gde su pokušali da pronađu potencijalnog partnera za dizajn. Neki su ih kulturno odbili, a neki poput Giugara su ih bukvalno oterali sa štanda. Na kraju se smilovao Bertone, koji je bio željan dokazivanja pošto nije prošao na projektu novog Fiata Uno. Nekoliko nedelja kasnije Italijani su na oduševljenje Čeha imali gotov dizajn.

U narednim mesecima radilo se na testiranju izdržljivosti, a Favorit je konačno predstavljen u septembru 1987. godine na sajmu u Brnu. Proizvodnja kreće godinu dana kasnije, a 1989. godine kreće u izvoz. 1990. godine Škoda predstavlja karavanski Forman i dostavni Praktik, dok sedan nije otišao dalje od prototipa.

Iako će se bolji poznavaoci modela setiti da su se na našim putevima vozile verzije 135 i 136 u L i LS izdanju, treba znati da su iz Škode stigle brojne posebne verzije. Najzanimljivije su svakako Silver Line i Black Line sa 13-inčnim točkovima i bogatijom opremom, a koje su za svoje vreme čak i izgledale pristojno. Do 1995. godine, kada je već uhodana Felicia, proizvedeno je 1.077.126 vozila serije Favorit/Forman.

Izvor: Index.hr

Foto: Škoda / arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 708

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Veliki dan za auto industriju. Treba crvenim slovom da se označi u kalendaru.

Autor moron 23 Jan 2017, 11:14

Proslog leta, nakon sto sam restaurirao svoju Vespu, neko mi je ostavio cedulju na vetrobranu "Menjao bihsvoju Skodu Favorit '91 za vasu Vespu".
Auto za motor, bese primamljivo... :D

Autor Uros Cuore Sportivo 23 Jan 2017, 12:05

VW je kupio Skodu zbog Favoritove platforme

Autor Skodic 23 Jan 2017, 16:59

Eee, nekad je Skoda bila marka za postovanje, bar u istocnom bloku, a sada je samo bleda senka VW...

Autor carobnjak 23 Jan 2017, 18:13

RE: carobnjak

Valjda obrnuto. :)

Mene lično Škoda Favorit podseća na našu Floridu, a sama Škoda tj. njen put od tada do danas me podseća na to gde smo mi pogrešili 2008. :(

Autor Zastava 30 Jan 2017, 17:42
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs