Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Britanski jurišnik Jaguar XC220 je stvoren u saradnji sa TWR-om, a najvećom brzinom od 349,9 km/h bio je najbrži automobil u svoje doba.

Još 1988. Jaguar je predstavio koncept s motorom V12 i pogonom na sva četiri točka sposoban za postizanje najveće brzine od 220 milja na sat, što mu je dalo naziv. Nažalost, proizvodna verzija došla je s motorom 3.5 V6. Mada je razvijao respektabilnih 550KS potencijalni kupci su se osećali izigranim. Od čak 1.400 narudžbina, od kojih je svaka plaćena 50.000 funti, na kraju je proizveden samo 271 primerak.

Uprkos svim teškoćama Jaguar XC220 je velikim slovima upisan u automobilisku istoriju. Zvanično izmerenom brzinom od 349,9 km/h postao je najbrži serijski automobil na svetu, a tu titulu je držao sve do 1999.

Dužinom od 493 cm, širinom od 201 i visinom od 115 cm prilično je glomazan, ali to nije narušilo agilnost i sportsku oštrinu. Dokaz je rekord na stazi Nürburging. Vremenom od 7:46:36 držao je rekord za serijske automobile sve do 2000.

Razvojni inženjeri dali su sve od sebe kako bi nadmašili tada vodeće sportske automobile. Ferrari F40 i Porsche 959 su bili merilo za svaki sklop. S obzirom da je trebalo smanjiti troškove proizvodnje izbor je na kraju pao na motor Austin Rovera razvijen za MG Metro 6R4. Turbo benzinac 3.5 V6 razvijao je 550KS i 644 Nm, što je bilo sasvim dovoljno za sprint do stotke za 3,9 s. Proizvodni troškovi nisu presudili samo motoru V12, nego i pogonu na sva četiri točka pa je proizvodna verzija dolazila s pogonom pozadi, a snaga se prenosila ručnim 5-stepenim menjačem.

Mada oble karoserije, koeficijent otpora vazduhu iznosi priličnih 0,36, ali je među pionirima po pitanju dizajna donjeg dela koji Venturijevim efektom generiše solidan downforce. Glomazni gabariti nisu ga učinili inertnim, a tome u prilog govori masa od 1400 kg. Kočnice s diskovima od 330 mm napred i 300 mm pozadi je isporučio AP Racing, a na 17-inčnim naplacima napred nalazile su se gume dimenzija 255/55, dok su pozadi bili 18-inčni naplaci s gumama dimenzija 345/35.

Unutrašnjost je bila prilično luksuzna, mada značajno orijentisana sportu. Kupci koji su plaćali više od pola miliona funti nisu ni očekivali ništa manje od toga.

Mnogi ga smatraju promašenim superautomobilom, ali činjenica je da je Jaguar XC220 mnogo bolji od reputacije koja ga prati.

Izvor: Autopress.hr

Foto: arhiva Auto.blog.rs




  čitanja : 521

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Najbolji automobil toga doba.

Autor Damko 08 Maj 2017, 11:41
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs