Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Japanski proizvođač može da se pohvali da izrađuje najprodavaniji električni automobil na svetu, model Leaf, ali malo je poznato da je još 1947. godine napravljen putnički auto na struju koji je imao oznaku Tama.

Nissan spada u vodeće proizvođače automobila na struju i među prvima je omasovio izradu ove vrste vozila.

U očekivanju druge generacije električnog bestselera Leaf, koji će se pojaviti do kraja godine, Nissan nas vraća u 1940-te i podseća na pionirske korake u razvoju automobila na struju u Japanu.

U posleratnom periodu, u Japanu je vladala nestašica benzina, ali je električne energije bilo dovoljno, pa se razvoj vozila na struju činio kao logičan korak.

Sve je počelo tako što je oko 200 bivših radnika kompanije Tachikawa koja se bavila proizvodnjom aviona, prešlo u Tokyo Electro Automobile Company. Kao rezultat njihovih napora 1947. godine nastala su dva električna vozila – mali pik-ap i putnički automobil sa 4 sedišta nazvan Tama.

Tama je za pogon koristila električni motor skromne snage, od svega 4,5 ks (3,3 kW), koji je dobijao energiju od dva akumulatora smeštena u pod vozila. Ovi akumulatori mogli su lako da se izvuku napolje kako bi se jednostavno zamenili punim kada se isprazne.

Automobil je sa punim akumulatorima mogao da pređe solidnih 65 km, ali je maksimalna brzina iznosila samo 35 km/h.

Početna prodaja prva dva električna modela omogućila je kompaniji da napravi još dva vozila na struju, kompaktni putnički automobil Tama Junior (1948.) i veći i komforniji Tama Senior (1949.).

Tokyo Electro Automobile Company je promenila ime u Tama Motor Company, da bi kasnije još jednom bila preimenovana u Prince Motor Company, koja je 1966. postala deo Nissana.

Nissan je trenutno fokusiran na premijeru nove generacije modela Leaf, koji će ugledati svetlost dana u septembru. Zvanični tehnički detalji nisu poznati, ali očekuje se da će Nissan Leaf za 2018. biti dostupan u dve verzije, sa litijum-jonskih baterijama od 40 kWh i od 60 kWh.

Aktuelna, prva generacija do sada se prodata u preko 260.000 primeraka širom sveta.

Izvor: B92.net




  čitanja : 285

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs