Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Porscheov muzej u Štutgartu dobio je veoma zanimljiv eksponat – prvo vozilo koje je ikada dizajnirao Ferdinand Porsche, Egger-Lohner C.2 Phaeton (nazvan još i P1).

 (Dalje)

Reklama


Na sajmu automobila u Detroitu 1989. godine, prvi put se pojavio do tada nepoznati japanski brend Leksus. Na njegovom štandu tada se našla velika luksuzna limuzina LS 400. Taj prvi model je ostao poznat po čuvenoj TV reklami, u kojoj je na njegovoj haubi složena kula od staklenih čaša, a zatim je motor upaljen i na valjcima simulirana brza vožnja, a da čaše nisu ni mrdnule.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Ford Pinto danas izaziva podsmehe kao veliki promašaj Forda i generalno američke auto industrije, ali malo ljudi zna koliko je Pinto bio bitan model.

 (Dalje)

Ford je objavio fotografije unikatnog Mustanga iz 1965. godine koji je napravljen kao poklon za 16. rođendan praunuka Henry Forda, Edsela B. Forda II.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

U prošlim vremenima automobilski sport je u svim svojim oblicima značio mnogo više nego danas

Danas je to veliki i ozbiljan biznis sa sve manje prave trkačke strasti i borbe na stazi, dok su u zlatnim vremenima razvoja automobilizma trke bile sve. Bez ogromnih budžeta, kompjutera i svemirske tehnologije, trkači su se oslanjali samo na automobil, svoje umeće, svog mehaničara (ako su ga imali) i u naklonost boginje Fortune, čiji je osmeh značio pobedu ili poraz, život ili smrt.

 (Dalje)

Kada je reč o Ferrarijevim klasicima, malo koji modeli su traženi kao oni serije 250, o čemu govori podatak da je najskuplji automobil ikada prodat, upravo GTO trkač ove ’’porodice’’.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com    

U deceniji nakon Drugog svetskog rata, dogodila se svojevrsna renesansa sportskih automobila 

Drumovima zapadnih zemalja obe strane Atlantika počeli su da krstare raskošni modeli visokih performansi, raznovrsnih konstruktorskih filozofija, ali sa brzinom kao zajedničkim imeniocem. Ipak, na drugom kraju sveta, u dalekom Japanu, stvari su se odvijale znatno sporije.

 (Dalje)

Reklama


Mercedes se priprema za 16.12. kada će zvanično biti predstavljena nova generacija C klase, a pre tog događaja Mercedes je odlučio da nas malo vrati u prošlost kako bi pogledali neke od prethodnika ovog modela.

 (Dalje)

Čini se da je u ovom trenutku ceo svet opijen pričom o većoj efikasnosti i smanjenju štetnih gasova zarad očuvanja životne sredine. Neki bi rekli da je to logičan napredak industrije a drugi da se rukovodi lažnim podacima nametanja straha od nestanka resursa i ljudskog uticaja na klimu.

 (Dalje)

Alfa Romeo poslednjih godina pokušava da povrati svoj status proizvođača luksuznih sportskih automobila, modelima kakvi su 8C Competizione/Spider i 4C.

 (Dalje)

Nemački proizvođač Opel ove godine proslavlja 25 godina od trenutka kada je na pozornicu prvi put nastupila prva generacija Vectra sedana srednje klase. Kreirana kao moderni naslednik Ascone, Vectra je lansirana 1988. godine i ujedno je postala prvi Opelov model koji se mogao poručiti i sa integralnim pogonom.

 (Dalje)

1993. - Poslednja pobeda Ayrtona Senne i oproštaj Alaina Prosta

I pre početka Velike nagrade Australije, poslednje trke sezone 1993., bilo je jasno da tom trkom završava jedna epoha Formule 1. Pravila su se drastično menjala, tako da je bilo jasno da će bolidi za 1994. biti bitno drukčiji. Vozačka struktura se takođe drastično menjala, već potvrđeni svetski šampion Alain Prost u Australiji je završavao karijeru, baš kao i rekorder po broju nastupa Riccardo Patrese i Derek Warwick. Neki novi klinci kucali su na vrata, Schumacher, Hill, Häkkinen, Barrichello i Irvine već su markirani kao vozači koji će obeležiti nastavak dekade.

 (Dalje)

2008. - Završila proizvodnja automobila Yugo Florida

Pompezno najavljivana kao ponos domaće automobilske industrije, Yugo Florida je postala njen najveći promašaj, automobil koji je za dvadeset godina proizvodnje napravljen u skromnih tridesetak hiljada primeraka.

 (Dalje)

Lancia se nalazi u jednom od najgorih trenutaka u svoj istoriji, što je tužno imajući u vidu automobile koji nose oznaku italijanske kompanije.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Iz perspektive prosečnog Evropljanina, Japanski klasični autombili su autističan svet pun opskurnih modela koji često, nisu ni napuštali Japan, a kamoli imali svoju EU spec verziju sa volanom na levoj strani.

 (Dalje)


                                           Zastava Sport Tour d’Europe

S obzirom da je ovo tekst o automobilu stare epohe automobilizma, umesto moderne reči ’’tjuning’’, biće korišćena reč ’’friziranje’’, kako bi se automobilisti generacije naših očeva, koji su Zastave 101 gledali i isprobavali uživo, mogli vratiti u neko lepo, drugačije vreme, a mladi automobilisti upoznali sa ne tako davno korišćenom terminologijom.

 (Dalje)

Ova godina za narod sa Balkana je posebno značajna a svi dobro znamo i zašto – Golf “Dvojka” slavi 30. rođendan!

 (Dalje)

Krajem osamdesetih godina prošlog veka Volkswagen je bio u velikom usponu. Proizvođaču automobila iz Donje Saksonije je dobro išlo sa konvencionalnim vozilima kao što su Golf, Polo i Passat, pa je dobio prostor da širi paletu egzotičnijim modelima.

 (Dalje)

1949. godina je bila važna za Sovjetski Savez jer je Staljin slavio svoj 70. rođendan, a zemlje istočnog bloka su se utrkivale u tome ko će lideru svetske super sile pokloniti što vredniji poklon.

 (Dalje)

U istoriji automobilske industrije, retki su četvorotočkaši koji su uspeli toliko dugo da ostanu u proizvodnji, doduše sa manjim promenama tokom godina, kao što je pošlo za rukom Citroenovom modelu 2CV.

 (Dalje)


Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs