Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kada neka fabrika napravi automobil koji ne deli mehaniku ni sa jednim drugim modelom iz game i odskače od ustaljenog imidža, kada taj auto unapređuje svake govine i kada ne zaradi na njemu, može se reći da ga je pravila iz ljubavi i inata.

 (Dalje)

Reklama


Paralelno s predstavljanjem novog Coupe modela na osnovi E Klase, u Mercedesu proslavljaju 30 godina od premijernog predstavljanja modela C124 koji se smatra jednim od najlepših Coupe automobila svih vremena.

 (Dalje)

Sklapanje Volkswagen Golfa u Tvornici automobila Sarajevo (TAS) počelo je 1976. godine. U početku Golf se sklapao od delova koje je Volkswagen dopremao u TAS, a kako je vreme prolazilo i proizvodnja rasla, u proizvodnju „jugoslovenskog“ Golfa uključile su se i kompanije iz bivše Jugoslavije.

 (Dalje)

Uz Ladu Samaru najznačajniji pokušaj modernizacije sovjetske autoindustrije

Sovjetsko ministarstvo automobilske industrije je početkom 1980-ih kupilo više od 20 modernih zapadnih automobila i nakon testiranja odlučilo da će novi Moskvič 2141 biti kopija Simce 1307.

 (Dalje)

Škoda s novim modelom Kodiaq želi da ozbiljnije zaigra u sve popularnijem SUV segmentu. Ipak, nije reč o prvom češkom off-roaderu. Česi su još pre pedeset godina imali terensko vozilo… Evo i priče o modelu Trekka.

 (Dalje)

Priča o Jugu, kasnije Yugu, u velikoj meri je nalik na priču o danas nepostojećoj državi u kojoj je nastao.

 (Dalje)

3. novembar 1966. – 3. novembar 2016: legendarni Fiat kabriolet napunio je 50 godina. Prošao je kroz sudbonosne decenije prethodnog veka i stigao do današnjeg dana uz dodir elegancije i sportskog duha. Te davne 1966. aktuelno je bilo sanjarenje o Kaliforniji (California Dreamin), pa nije slučajno što je nova evolutivna faza u istorij brenda predstavljena u Los Anđelesu 2015. godine. Danas njegov stil otelotvoruje vanvremensku lepotu njegovog prethodnika.

 (Dalje)

Reklama


Mercedesova X-Klasa će biti prvi pokušaj nemačke kompanije da napravi uspeh na međunarodnom tržištu pick-up vozila, ali, kompanija je sedamdesetih imala još jedan pick-up koji je bio namenjen latinoameričkom tržištu.

 (Dalje)

Ne, ovom Yugu nije neko u kućnoj radinosti odsekao krov, to je već pomalo zaboravljeni, u Americi zamišljeni i u Kragujevcu u tek 500 primeraka proizvedeni Yugo Cabrio. Jedan od svega 75 napravljenih za američko tržište iz 1991. u fabričkom stanju otkrili smo i u Požegi.

 (Dalje)

Lansiran je tačno pre pola veka, da bi se proizvodio tokom narednih 25 godina, a bio je čest prizor i na putevima bivše SFRJ 70-ih i 80-ih godina 20. veka.

 (Dalje)

Predak aktuelne Astre pojavio se 1936. godine započeviši niz kompaktnih modela koji traje sve do današnjeg dana.

 (Dalje)

Mercedesova univerzalna radna mašina zvana Unimog, ugledala je svetlost dana 9. oktobra 1946. godine, kada je kompletiran prvi prototip ovog vozila.

 (Dalje)

Ako je Škoda bila, i ostala, neka vrsta narodnog, pristupačnog automobila, poput Volkswagena u Nemačkoj, onda bi Tatra 613 mogla da ponese titulu čehoslovačkog Mercedesa.

 (Dalje)

Citroenov izuzetno uspešan mali gradski automobil predstavljen je pre trideset godina. Sa 2.561.432 primeraka AX je drugi najprodavaniji Citroen u istoriji, a zamenio je čak 4 modela: Visu i LNA odmah, dok su Axel i rekorder, 2CV, ugašeni nešto kasnije.

 (Dalje)

Samo Amerikanci mogu svom sportskom modelu da daju ima Goes Like Hell S'more. Upravo to je učinio Karol Šellbi kada je "frizirao" standardnu sportsku verziju Dodža Omni.

 (Dalje)

Jedan od najmarkantnijih modela u istoriji marke ŠKODA slavi 80. jubilej svoje sajamske premijere: 1. oktobra 1936. godine posetiocima 20. automobilskog salona u Parizu predstavljen je ŠKODA POPULAR Sport Monte Carlo. U sledeće tri godine nastala je limitirana edicija sportskih vozila u verzijama roadster, cabrio i coupé - danas se ubrajaju u najatraktivnije oldtajmere marke iz Mladá Boleslave.

 (Dalje)

Nastao je zahvaljujući pravilima nekadašnjeg DTM šampionata, po kome je moralo da bude napravljeno i prodato 5000 primeraka određenog automobila u periodu od 12 meseci...

 (Dalje)

Oduvek su govorili i tvrdili da je Zastava 101 samostalno napravljeni automobil, bar što se tiče izgleda zadnjeg dela i da je rezultat pameti i veštine stručnjaka iz Kragujevca, ali malo se zna da je Zastava 101, koja jeste derivat Fiata 128, svoj rep dobila od prototipa Fiat 128 B1, odnosno Fiat 128 u hatchback varijanti (pet vrata).

 (Dalje)

Izvor: Novosti.rs

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.

 (Dalje)

Prvi primerak modela Amazon, s kojim je Volvo postao jedna od najcenjenijih automobilskih kompanija na međunarodnoj sceni, proizveden je 1956. godine i bio je potpuno drugačiji od svega što je Volvo proizvodio do tada.

 (Dalje)


Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs