Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Jedan od najmarkantnijih modela u istoriji marke ŠKODA slavi 80. jubilej svoje sajamske premijere: 1. oktobra 1936. godine posetiocima 20. automobilskog salona u Parizu predstavljen je ŠKODA POPULAR Sport Monte Carlo. U sledeće tri godine nastala je limitirana edicija sportskih vozila u verzijama roadster, cabrio i coupé - danas se ubrajaju u najatraktivnije oldtajmere marke iz Mladá Boleslave.

 (Dalje)

Reklama


Nastao je zahvaljujući pravilima nekadašnjeg DTM šampionata, po kome je moralo da bude napravljeno i prodato 5000 primeraka određenog automobila u periodu od 12 meseci...

 (Dalje)

Oduvek su govorili i tvrdili da je Zastava 101 samostalno napravljeni automobil, bar što se tiče izgleda zadnjeg dela i da je rezultat pameti i veštine stručnjaka iz Kragujevca, ali malo se zna da je Zastava 101, koja jeste derivat Fiata 128, svoj rep dobila od prototipa Fiat 128 B1, odnosno Fiat 128 u hatchback varijanti (pet vrata).

 (Dalje)

Izvor: Novosti.rs

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.

 (Dalje)

Prvi primerak modela Amazon, s kojim je Volvo postao jedna od najcenjenijih automobilskih kompanija na međunarodnoj sceni, proizveden je 1956. godine i bio je potpuno drugačiji od svega što je Volvo proizvodio do tada.

 (Dalje)

Ovaj spektakularni auto, model-Barker Daimler DB18, nazvan je „Specijalni modni kupe“ - sa pokretnim krovom, dizajniran za „Prefinjenu gospodu“. Odmah je bilo jasno, da je cilj bio privući muškarce i žene koji zaista vole da uživaju.

 (Dalje)

Riselshajm. Ovo je poseban rođendan: ove godine Opel slavi 130. godišnjicu proizvodnje bicikala, koja je odigrala ključnu ulogu u usponu ove robne marke tokom ranih dana kompanije.

 (Dalje)

Reklama


Mercedes će sledećeg meseca obeležiti četvrt veka od premijere kabrioleta iz serije 124, koji je javnost mogla da upozna u septembru 1991. godine na sajmu automobila u Frankfurtu (njegova proizvodnja je startovala početkom 1992. godine).

 (Dalje)

Kako je rođena legenda

Lada Niva ispisala je stranice istorije automobilizma kao prvo masovno proizvođeno terensko vozilo sa samonosećom karoserijom i nezavisnim prednjim ogibljenjem sa spiralnim oprugama. Kada je serijska proizvodnja odobrena početkom 1977., malo ko je mogao da pretposavi da će Sovjestki Savez postati kolevka segmenta koji danas nazivamo SUV.

 (Dalje)

Volvo je daleko od kompanija koje proizvode veliki broj automobila godišnje, ali je proizveo neke modele koji su prodati u tiražima većim od milion primeraka.

 (Dalje)

Namera Mercedesa da u svoju ponudu uvrsti mali gradski automobil datira još od 1981. kada je predstavljen koncept NAFA, predak savremenog Smarta ForTwo.

 (Dalje)

Neki su ga zvali istočnoevropskim Ferrarijem, najviše zbog toga što je podsećao na model 250 GTO, ali kada biste čuli zvuk njegovog motora, svako poređenje sa automobilima italijanskog proizvođača palo bi u vodu.

 (Dalje)

Vreme brzo prolazi, složićete se! Malo po malo, stigli smo na proslavu rođendana legendardnog „volvoa 850“ koji je švedski proizvođač prvi put svetu predstavio 11. juna 1991. godine u dvorani „Gloub arena“ u Stokholmu. Model „850 GLT“ u čiji je razvoj uloženo doooosta novca najavljen je kao „dinamičan automobil sa četiri svetske premijere“.

 (Dalje)

Kako podseća B92, jedan od najlepših modela italijanskog proizvođača sportskih automobila - Miura, debitovao je 1966, a proizvodio se do 1973. godine.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Priča John DeLoreana i njegovog automobila DeLorean DMC-12 je takva da ni Holivud ne bi mogao da je izmisli.

 (Dalje)

Verovatno su retki oni koji znaju da ovaj automobil uopšte postoji. A trebali bi...

Renault je imao problema krajem '80-ih godina prošlog veka i ideja je bila da se u novu deceniju uđe sveže. Nekako je tih godina kompanija izgubila na polju sportskih modela, pa se već 1990. počelo sa razradom planova. Trebao im je automobil koji će postići uspeh nalik onom koji je imao Renault 5 Turbo.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Iako je tokom svoje karijere bio poznat kao sportski Golf, Volkswagen Scirocco je uradio mnogo više za nemačkog proizvođača vozila nego što mu se odaje priznanje.

 (Dalje)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Ferrari Dino je jedan od najnejasnijih automobila italijanskog proizvođača vozila

Mnogi ljubitelji ove legendarne marke čak i ne smatraju Dino kao pravi Ferrari, što je čudno kada se zna da je u pitanju jedan od najprodavanijih automobila u dugogodišnjoj istoriji kompanije. Ali kada detaljnije pogledamo situaciju, Dino tokom prvih nekoliko godina proizvodnja uopšte zvanično nije ni bio Ferrari...

 (Dalje)

Stariji pamte da je fabrika TAS u Vogošći proizvodila modele prve i druge generacije „folksvagen golfa“ ali samo retki znaju da se 1991. godine pripremalo proširenje postrojenja za dolazak tada aktuelnog „golfa III“.

 (Dalje)

Hteli to sebi da priznamo ili ne, osamdesete su se završile pre skoro trideset godina. Samim tim, iako nemaju zavodljive obline, hromirane branike i ingeniozna, šarmantna, ali arhaična tehnička rešenja, automobili tog doba danas predstavljaju potpuno legitimne klasike.

 (Dalje)


Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs