Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nemački dizajner, Oliver Ašenbrener, se još kao student zaljubio u Hondu GB500, ali nije imao novac da je kupi.

Uspeo je da skupi nešto para za kaparu, da bi se šest meseci kasnije vratio sa ostatkom novca. Motocikl je odgurao do kuće, jer nije hteo da "upali" po hladnom zimskom vremenu.

Tokom godina je motocikl pretrpeo određene promene. Prvo je dobio Mikuni TM40 karburator i SR-Racing izduvni sistem. SOHC agregat je takođe sređen. Ne mnogo, ali dovoljno da Olivera odvede na put kroz Italiju, Francusku i Španiju.

Godine se polako uzimale svoj danak, ali Oliver je u međuvremenu postao dizajner motocikala, pa je odlučio da svoju Hondu rasturi i sredi po meri. Nakon vremena provedenog u britanskoj kompaniji Triumph, Oliver se vratio u Bavarsku, osnovao kompaniju po imenu 271 Design i sredio svoj motocikl.

"Savršene linije i proporcije su mi, kao dizajneru, izuzetno važne", izjavio je Oliver. "Originalni rezervoar i ram su poslužili kao temelj, a krajnji cilj je bio da napravim snažnu i izdržljivu mašinu."

Rezervoar je sada fokus ovog kafe rejsera, suptilno repozicioniran. On ujedno krije i novi električni sistem, ako i Motogadget kontrolnu jedinicu. Oliver je ram "skinuo" što je više mogao i  skratio zadnji deo. Kako sam kaže, sve je moralo da bude što minimalnije, što manje i što kvalitetnije.

Ogibljenje je, u poređenju s tim radovima, bilo jednostavno: Showa viljuška s Honde CB450S, nešto skraćena, uz Wilbers opruge i Ikon zadnje amortizere. Ipak, posao je postao komplikovaniji kada je stigao do agregata.

"Znao sam šta želim, ali najveći problem su bili troškovi i vreme."

"Povećanje performansi je u ekonomskom smislu glupost. Izrada komponenti po meri je bila naporna za budžet, a i dugo se čekalo na njihovu izradu, pa sam se plašio da nastavim s projektom."

Oliver je ipak nastavio dalje, ali da bi smanjio troškove odlučio je da ne menja zapreminu i glavu cilindra, a i prenos je ostao nedirnut. Sve ostalo je kompletno sređeno.

Na glavi cilindra je radio Ralf Velcmiler iz ABP Racing radionice, koji je uspešno odradio sve što je bilo potrebno. Krajnji rezultat je bila 100% pouzdana glava cilindra, a Oliveru je bila mirna glava, kako je kasnije sam izjavio.

Dosta izmenjeni agregat je do sada prešao 2.000 km, a u vožnji je pokazao bolje performanse nego što se to očekivalo.

Sve u svemu, ovaj GB500 izgleda savršeno. Ali kao što je to slučaj s većinom dizajnera, Oliver nije zadovoljan i razmišlja da sredi rad, poboljša viljušku i oklop još više svede na minimum.

Izvor: Moto-berza.com




  čitanja : 265

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Sve u svemu, katastrofa - strah me hvata od ovih krševa. A zadnja čantra, čak ne štiti leđa od vode iz bara...
Elem, neko ludo vreme. Motorcikli se vraćaju primitivizmu. Gledam koliko se "nakotilo" onih raznih BMW poluterenaca, pa me sve asociraju na drugi svetski rat i švabe na cindapima i sl, krševima. Ovim savremenim "motordžijama" samo fali nemački šmajser, da budu komplet.

Autor oktopod 30 Avg 2017, 21:46

oktopod,

Sjajan komentar... :)
Iako "simpatišem" ovakve sprave.
Poz

Autor Raziel 31 Avg 2017, 01:01
Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs