home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Ford je za modelsku godinu 2018 predvideo izmene u paleti motora za pick-up model F-150 (sve verzije imaju i standardni Stop-start sistem), a objavljeni su i detalji o motorizaciji za novi Expedition MY2018.

Bazni Ford F-150 je dobio 3,3 litarski atmosferski V6 umesto sadašnjeg 3,5 litarskog V6 i koji bez obzira na manju zapreminu raspolaže sa više snage (ima 216 kW/290KS i 359 Nm što je za 6 kW/8KS i 16 Nm više od starog motora).

Sledi 2,7 litarski V6 turbo koji je dobio 34 Nm više nego ranije (sada 542 Nm), dok je snaga ostala na 242 kW/325KS. Uz ovaj motor će takođe biti dostupan 10-stepeni automatik.

Tu je i 5,0 litarski atmosferski V8 motor pojačan na 295 kW/395KS i 542 Nm (za 7 kW/10KS i 18 Nm više nego ranije), a i ovde je dostupan već pomenuti 10-stepeni automatski menjač.

Što se tiče 3,5 litarskog V6 turbo agrgata, on u novu modelsku godinu ulazi bez promena.

Na kraju, Ford će od sledećeg proleća ponuditi i F-150 sa 3,0 litarskim Power Stroke dizelašem (snaga za sada nije saopštena), u paru sa 10-stepenim automatikom.

Ford je takođe saopštio i zvanične specifikacije za već predstavljeni 2018 Expedition koji će se kod dilera naći ove jeseni.

Sve verzije pokreće 3,5 litarski V6 turbo benzinac, s tim što u verzijama XL, XLT i Limited raspolaže sa 280 kW/375KS i 637 Nm (za 7 kW/10KS i 68 Nm više nego kod modelske godine 2017), dok verzija Platinum ima 298 kW/400KS i 651 Nm (za 26 kW/35KS i 81 Nm više nego u staroj modelskoj godini).

Ivan Mitić – Auto.blog.rs



čitanja : 1217



Komentari

295 ks u najosnovnijoj verziji, 10 brzina automatik na vecini modela ... ma nista to ne valja, mnogo su bolji oni sa 4 brzine automatikom sto pucaju na pola od rdje :)))

Autor mile antena 16 Jun 2017, 03:47

Mile

Kako ces ti da prihvatis tu novu tehnologiju,sve motori sa I oko 3.0l zapremine a sve manje V8,V10,V12,V22 haha....Ipak je to samo Ford,smece ostaje smece.

Autor Renault Terminator 16 Jun 2017, 05:19

Mile

Nekim autima je dovoljno I samo dve brzine,napred i nazad a nekima dzabe I 10 brzina.

Autor Renault Terminator 16 Jun 2017, 05:29

@Renault Terminator,
koju to novu tehnologiju ja treba da prihvatim? nema nista novo u turbu, to je tehnologija koju su u serijskim autima prvi ponudili upravo amerikanci. automatski menjac takodje.
doduse, razumem zasto ti kao ljubitelj toyotinih pikapa jos uvek mislis da su turbo i automatski menjac sa vise od 4 brzine nesto najnovije i najmodernije jer za toyotu to i jeste vrhunac tehnologije :)))
mozda bi neko toyoti (kao i nissanu) trebao da kaze da u danasnja vremena postoji velika zastita protiv rdje i da danasnji auti ne moraju rdjati kao oni italijanski iz 1970-ih godina ...

Autor mile antena 16 Jun 2017, 20:16

Mile

Uh,uh..Fordu dzabe i 22 brzine kada je kvalitet 0.Zato je Toyoti dovoljno i 4,ma I dve su joj dovoljne,jedna za napred,jedna za rikverc,a sto se tice rdje,vidjo sam ja te tvoje Fordove gore u Canadi,vidjo i vozio tako da pusti te price o Fordu I kvalitetu,mozes to piskarati ovdje nekima koji te aute nisu u zivotu vidli a kamoli vozili i loziti ih kako su to vrh masine,kod mene te bajke ne prolaze,ja sam ih vozio I na asfaltu i na makadamu i po sumi,po snijegu,ledu itd...i znam odlicno kako su se ti auti pokazali i koliko zaista vrijede.Ako ti je za utjehu,prije bih u svoju avliju ucerao Forda nego bilo kog VW,tu mislim na sve iz grupacije VW.Ford bar ne laze,zna se da prave i prodaju krseve,po tome su poznati pa niko nista i od ne ocekuje,jbg koliko para toliko muzike,posteno od njih,dok VW jos veci krs od Forda a skuplji dva puta od istog i jos prevaranti.

Autor Renault Terminator 16 Jun 2017, 22:04

@Renault Terminator,

svaka tebi cast kada znas kakav je kvalitet necega sto tek za par meseci treba da udje u serijsku proizvodnju.
naravno da si vozio fordove po sumi, snegu, ledu ... pa neces valjda toyotu voziti? pa prva kanadska zima Toyota bi pukla na pola jer bi rdja pojela sasiju. znas sta je jos jadnije? sto Toyota proizvodi hilux evo vec 50+ godina, i dalje koriste tehnologiju iz doba dok je jos Tito bio zivo, i opet i dalje ne umeju da naprave nesto sta se nece pokvariti prve zime :))) pa sta bi tek bilo da urade nesto moderno? i pod "moderno" mislim na nesto sto auto industrija koristi samo zadnjih 20 godina, ali i to bi bilo previse moderno za toyotu.

Autor mile antena 16 Jun 2017, 22:43

MiLe

Iver od klade ne pada daleko.To je ipak samo Ford.Ima I Toyota tamo,samo ih nije bilo u mojoj firmi jer je mome poslodavcu bilo jeftinije da uzme Fordove F150 nego Tundre.Par kolega Kanadjana je vozilo Tundre,jedino su imali prituzbe na malo expensive maintenance i nista vise i ja tu koroziju nisam vidjo ni na jednoj Tundri dok sam na sve i jednom F150 koji je stari vise od godinu dana vidjo,to je u stvari normalna stvar za njih gore.Pa nema potrebe da izmisljaju toplu vodu kada i sa tom tehnologijom su po kvalitetu i pouzdanoscu nedostizni za Ford.

Autor Renault Terminator 17 Jun 2017, 09:37

@Renault Terminator,
u kom to svetu je jeftinije kupiti f-150 nego tundru? pa f-150 je bas poznat po tome sto je ubedljivo najskuplji pikap i ford moze da trazi toliku cenu i da i dalje visoko prodaje jer f-150 ima imidz koji je gradio zadnjih 70 godina. a tundra ima imidz da rdja kao italijan iz 1970-ih godina.
ti si video ono sta si zeleo da vidis, zato i nisi video rdju bas na "ni jednoj" tundri, a jesi video rdju bas na "svakom" f-150. kao sto sam ti ranije objasnio, postoji razlog zasto je f-150 najprodavaniji pikap, a taj razlog nije "zato sto su amerikanci patriote" (jer bi onda i focus i fusion bili bolje prodavani od corolle i camryja, sto nisu).
toyota ume da napravi kvalitetan (i to samo mehanicki) auto za sire narodne mase, tipa corolla. za bilo sta vise su nesposobni. zato i ne znaju da naprave pikap, jer za razliku od corolla, pikap nece voziti neka baba samo subotom do prodavnice i nedeljom do crkve.
mada i sa tim jeftinim autima vise nisu ono sta su bili. evo zenina 2015 yaris, kupljena nova, na 45,000 milja vec ne radi kazaljka za gorivo i plastika skripi na sve strane. a zahvaljujuci svom izuzetno modernom automatskom menjacu od cak 4 brzine - trosi kao auti koji razvijaju duplo vise snage. na autoputu pri 80 mph trosi koliko i dodge charger v8

Autor mile antena 17 Jun 2017, 16:38

Mile

Tebe je taj tvoj Ford stvarno udario u glavu..Eeee Srbine,poredis Toyotu i Ford!!!!!!!!!!!Necu da trosim svoje dragocjeno vrijeme na takve gluposti.Evo ti kako u "tom svijetu" cjene krsinu Ford F150 a kako stroj Toyotu Tundru.Evo ti cjene novih I skoro novih Tundri i F150 na Canadskom sajtu za prodaju automobila.

Najjeftinija Tundra 42.000$.

http://m.autotrader.ca/cars/toyota/tundra/2017/?prx=-1&loc=M9C%205J1&body=Truck&sts=New-Used&hprc=True&wcp=True&inMarket=basicSearch&u=1

Dok Forda mozes kupiti vec za 27.800$.

http://m.autotrader.ca/cars/ford/f-150/2017/?prx=-1&loc=M9C%205J1&body=Truck&sts=New-Used&hprc=True&wcp=True&inMarket=basicSearch&u=0

Ne samo da sam video rdju,nego i razjebane motore,otpale kedere skoro sa svih,sjebanih diferencijala,kardana,mjenjaca,jebo rdju,to je najjeftinija popravka..

Autor Renault Terminator 17 Jun 2017, 20:27

@Renault Terminator,
slazem se u potpunosti, zalosno je porediti ford sa bilo kim drugim u svetu pikapa. pikapi se dele na ford i na sve ostale. toyota kad shvati da ne moze proizvoditi tundru na isti nacin kao i corollu i prius - tek onda mozda nesto vise urade. do tada ce igrati sporednu titulu.

drago mi je da si postavio te linkove jer je to jos jedan dokaz tvog (ne)znanja.
ta "najjeftinija" tundra je crewcab, 4x4, v8, tr paket opreme i onda ga usporedis sa f-150 sa 2 vrata, 4x2, osnovnim v6 i najosnovnijim xl paketom opreme i onda kao "wooooooooow tundra je mnogo skuplja nego f-150".
evo ti sa istog sajta jednog f-150 i od $105,000.
http://wwwb.autotrader.ca/a/Ford/F-150/Edmonton/Alberta/5_30520891_20150525164912399/?ursrc=hl&showcpo=ShowCPO&orup=4_15_7428

bolje bilo da nista nisi napisao, manje bi se videlo tvoje neznanje.

Autor mile antena 17 Jun 2017, 21:02

Mile

Evo ti I 4x4 I 4 vrata.Nije Toyota kriva sto Ford nudi V6 motor koji je "vrhunac" tehnologije hehe..

32.200$ ima 21km na satu a ona ne fer Toyota sram je bilo ima 17.000km.
http://m.autotrader.ca/a/Ford/F-150/Wyoming/Ontario/5_31590111_ON20081210093329398/unitephotoviewer?mnclk=1&ursrc=mb&upsp=10&upsc=10&orup=20_10_7403

Ih,pa svima njima mozes nakarikat cjenu do ludila,narucis spisak zelja i oni samo kaleme.
Druga stvar,mislim da je ovo najjači sajt u Canadi sto se tice automobila,ima jos jedan dosta jak sajt al sam zaboravio kako se zove.Vidis i sam da nema jeftinije Tundre 2017 godiste na njemu,ako ti na njemu nadjes Tundru 2017 jeftiniju od ove sto sam ja nasao ti stavi da vidimo.
A sto se tice neznanja,ok,ne znam ja,prihvatam tvoje zapazanje,al bar nisam slijep pored ociju pa da ne vidim sta je bolje i kvalitetnije u ostalom trebao bih da vidis da je lakse kupiti F150 sa 21km na satu,treba ti manje para dok za onako sprcenu kabinu od Tundre treba 10.000$ vise plus sto ima 17.000km na satu,jbg razlika je bas velika.
Al dzabe tebi i crtati i pisati.Gori si od Amera hahah...Samo ti brani Ford ipak je to made in USA,ako podrzis Japanjerose najebo si u najavi,Tramp netolerise manjak patriotizma,mora Americko da bude is the best,inace,odmah slijedi kazna,isto kao kada bi ti u svojoj firmi nesto rekao protiv lgbt populacije,upitnik bi bio kao kuca da li bi te cekalo sutra tvoje radno mjesto.

Autor Renault Terminator 17 Jun 2017, 22:20

@ Renault Terminator,
okacio si prazan link. ajde probaj opet.
na tom sajtu ima nekoliko f-150 sa cenom od oko $32,000 i ni jedan nema 4x4 - a ovi sto i kostaju toliko su supercab (zadnja polu-vrata) i xlt nivo opreme (najnizi nivo dostupan javnoj kupovini).
na tvoju zalost, ja poznajem pikape odlicno tako da znam koliko koji nivo kosta i sta ima od opreme. to sto ovaj sajt nema jeftinije tundre ne znaci da ne postoje - jer toyota nudi tundru i sa 2 vrata, 4x2 i bez ikakve opreme (bas onakve kakve si f-150 koristio za primer).
nudi i ford v8 i turbo v6, nudi ford i f-150 platinum (koji je najskuplji pikap na trzistu) pa si mogao da uzmes i njih za primer, ali naravno najlakse je uzeti sa jedne strane osnovni model, a sa druge srednji/najskuplji i onda "wow, tundra je skuplja".
ti i te kako jesi slep pored ociju, kada bi oduzili ovu pricu o pikapima malo duze onda bi bilo "pa znas, nije ni ovo lose kod forda, pa nije ni ono" ... u sustini, bila bi ista prica kao i u zivotu u americi o cemu smo pre pricali - od tvoj pljuvanja kako bas nista ne valja do toga da 9 od 10 stvari ipak valjaju a onda postoji mozda nesto deseto sta MOZDA ne valja. mi smo u familiji imali 2005 f-150, kupljen nov, prodat 2013, 0 problema, nije rdjao ni malo, nije imao ni mehanickih problema. i to posle 8 godina smo ga prodali za 60% vrednosti koliko je nov placen. ali ja verovatno ne znam nista o tome jer bolje znas ti zato sto ti je neko rekao i kazao - isto kao sto nisam znao koliko je caletov freightliner presao bez kvarova, ti si to bolje znao od mene.
p.s. cisto da znas, tundra je takodje made in the usa. sta-vise, tundra ima vise americkih delova u sebi nego f-150.

Autor mile antena 17 Jun 2017, 23:07

Mile

Evo ovaj,4x4, 4 vrata.Kosta 35.250$ 17.000 na km satu.

http://m.autotrader.ca/a/Ford/F-150/Wyoming/Ontario/5_31590111_ON20081210093329398/?mnclk=1&showVs=1

Na oficijalnom sajtu Toyota Canada,Tundra startuje sa 30.675$
https://www.toyota.ca/toyota/en/vehicles/tundra/overview

Na oficijalnom sajtu Ford Canada,F150 startuje sa 28.250$
http://www.ford.ca/trucks/f150/2017/?gnav=vhpnav

Sto se tice zivota u Canadi,ti si tu nesto gadno pobrkao i po obicaju svaku konverzaciju gledas iz nekog svog ugla koji niko ziv nerazumije.Meni da je u Canadi bilo 3 od 10 ja bih grebao rukama i nogama da tamo ostanem,jedva da je bilo 1 od 10,Canada je u mome zivotu bila MORANJE a ne zelja.One sekunde ali bukvalno sekunde,kada vise nije moralo biti MORANJE prvo sam uzeo telefon u ruke i trazio najbrzi i najpovoljniji let za Beograd,pa onda obavjestio poslodavca.I to 1 od 10 sto je valjalo to je nekolicina nasih ljudi tamo sa kojima sam koru hljeba djelio i sve ostale muke koje smo zajedno podnosili i jedan drugog gurali da izdrzi zbog onoga zbog cega je svaki od nas dosao u tu tudjinu.

A sto se tice F150,to sam ti i ranije na desetine puta vec napisao,za mene jedina prednost u odnosu na Tundru je sto je udobniji od nje,meksi.Nasi F150 u firmi su bili 4x4,sa 4 vrata I osnovna varijanta.Nas je bolio cosak za opremu u tim autima,dal imaju ovo ili ono,nama je bila vazna samo pouzdanost i da radi grijanje.I od 4 F150 samo nam je jedan bio ispravan u svakom trenutku,nasi majstori nisu stigli da ispopravljaju I da ih drze sve operativne koliko su se oni brzo kvarili,oni su se bukvalno raspadali I limariski i mehanicki,poslodavac je na kraju popizdio i naredio da se taj jedan koji je valjao drzi ispravnim i da se ova tri cerupaju kad sta rikne na ovom jednom.Nije vise mogao da nakupuje djelova za te garbage.Imali smo i 3 Rama,dva su bila benzinca automatici a jedan je bio dizel sa manuelnim mjenjacem.Ovaj dizel je bio pouzdan a ova dva benzinca isto katastrofa,jedan nam se zapalio,pozar izbio u motornom prostoru,steta totalna na motoru,morao se staviti novi motor,vozilo bilo pod garancijom.
Ja znam sta sam vidjo svojim ocima i dozivio i ne treba mi niko nista povodom toga govoriti i tupiti sta je i kako je,ja sam sve to prosao,video i osjetio na svojoj kozi.
Nasi F150 su bili stari 2 godine,oni nisu bili ni za ku.ac.Da su mozda stajali na klocnama 2 godine u nekoj garazi,da se nisu vozili,samo da su se povremeno palili,mozda bi bili ok,ovako sacuvaj Boze.Da toliko auto moze biti nekvalitetan to je nevjerovatno.Na kraju sam Class 5 isao polagati na Ramu,nismo se smjeli usuditi ici sa tim jednim F150 sto nam je radio bojali smo se da nam nesto ne crkne u toku polaganja,Ram opet tvrd,grub,krut...Bilo proslo i neponovilo se.

Autor Renault Terminator 18 Jun 2017, 01:34

@Renault Terminator,
napredujes, napredujes. dodao si 4 vrata i 4x4 i cena vec porasla sa $27,700 koliko si ranije tvrdio na $35,250. jos kad bi prestao da uzimas najosnovniji v6 motor i najosnovniji xlt paket opreme - cena bi jos toliko skocila.
interesantno, sad je opet bilo moranje? sve ovo vreme si tvrdio da si imao zelju da odes tamo da probas i da vidis kako je, ali da si uvek imao izbor. a sad vise nisi imao izbor vec si morao da ides tamo i da ostanes onoliko koliko si ostao? neko te puskom drzao? vecina ljudi muci muku da dodje do amerike, a tebe su jos naterali da dodjes i da ostanes toliko vremena?
izgleda da smo se vratili i na pricu da nista nije valjalo. to si originalno tvrdio, a onda si vremenom priznao da ti se jako dopalo koliko si zaradjivao, koliko si hteo da radis, kako te je gazda tretirao ... ajde izmisli jednu pricu i drze se te price. ovako kad izmisljas vise prica onda se pogubis i zaboravis sta si pre pricao :)))
ja za ram nista nisam rekao. ovi noviji modeli definitivno imaju problema sa rdjom, automatskim menjacima, ma generalno milion malih gremlina. ali f-150 je ikona, njegovi triton motori su neunistivi, i dan danas mozes otici u u-haul i naci stare e-series sa 500,000+ milja na satu u voznom stanju, ma i sa 700,000+ milja. ja sam sa e-series sa 750,000 milja na satu presao celu ameriku jos je bio pun tereta i vukao prikolicu za sobom.
ja cu ti bez problema priznati da su corolla i camry kvalitetniji nego focus i fusion, ali u svetu pikapa ford je kralj. toyota je mladunac koji jos ima mnogo da uci.
i jos nesto, to tvoje kako ja moram da hvalim samo "made in the usa" ... ja i zena u garazi imamo 3 japanska auta od cega su 2 proizvedena u japanu, 1 u americi. cak i da jeste tako - toyota tundra se proizvodi u teksasu i ima vise americkih delova nego f-150 ... cisto da se zna.

Autor mile antena 18 Jun 2017, 04:09

Mile

Na oficijalnom sajtu jednog i drugog vidi se startna cijena,Ford f150 je jeftiniji za kupiti od Tundre.Prica zavrsena.

Sto se tice moga obitovanja u Canadi niti sam sta izmisljsao niti sam sta lagao,to sto si ti ironican i sarkastican i sto gledas crno/bjelo i samo iz nekog svog ugla iz kojeg ti zelis da gledas to je neka druga stvar.Da,ljudi grebu da odu,ja mogu jos lakse od svih njih opet da odem tamo,ispunjavam sve uslove,od jezika,iskustva itd,al ne pada mi napamet,ti to ne mozes da shvatis,to je tebi neshvatljivo da neko iz Srbistana veoma lako moze doci u jednu obecanu Canadu a on to ne zeli.Ti da mozes to da shvatis nebi bio cinican I podsmevao se u svojim postovima o razlozima zasto sam ja tamo zavrsio jer ih i ne znas al bitno je da dajes sebi za pravo da optuzujes nekog za "izmisljanje",ispada da ti koji nisi bio tamo gdje sam ja bio,bolje znas sta i kako mi je bilo nego ja koji sam tamo bio.
Da tebi opisujem detalje i sitnice nema smisla jer ih ne shvatas,da shvatas nebi tako pisao.

F150 ima najvise od svih,to nije sporno,eto moja firma je imala samo 4 komada.
Pisali smo i ti i ja dosta o f150,nema sta novo da pisem vise o njemu,mogu samo da spamujem ono sto sam vec pisao.Znam da se Tundra pravi USA.

Autor Renault Terminator 18 Jun 2017, 10:20

@Renault Terminator,
naravno, ford je na papiru jeftiniji, ali to je zato sto ford nudi i osnovni v6 motor (tu ne mislim na ecoboost vec obican atmosferski v6), dok tundra odmah startuje sa v8. i ford nudi nekoliko radnickih paketa opreme gde vozila nemaju bas nista od opreme. takav nivo opreme (xl recimo) nije dostupan slobodnoj javnosti vec ga mogu dobiti samo firme kada naruce f-150. e vidis ti to nisi znao, zar ne? tako da ta tvoja prica kako ti je internet rekao da ford startuje od $28,250 - startuje ako imas firmu i ako ces cekati 6 meseci da ti ga dostave. u slobodnoj prodaji ga neces naci sigurno.
tako da nebi poredio babe i zabe video vi koliko je f-150 skuplji.
ja nista ne izmisljam o zivotu u americi - ja samo prenosim ono sta si ti rekao i pitam se zasto uvek drugacija prica. do sada si tvrdio kako si tamo isao jer si zeleo da probas i da vidis kako sve tamo funkcionise. prvo si tvrdio da nista nije valjalo, da bi posle ipak promenio pricu kako ti se mnogo toga dopalo, ali eto nebi tamo nikada ziveo jer ti se ne svidja sto se sve svodi na kuca-posao i sto ne mozes naci zajednicki jezik izvan posla sa ljudima sa kojima si radio. e sad je neka druga prica - sad opet nista nije valjalo, sad te je neko primorao da odes i sad nisi ni mogao da se vratis kad hteo vec si morao da ostanes odredjeni period.
ja ne tvrdim da znam kako si ti prosao; ja samo prenosim ono sta si ti rekao. kada bi se ti drzao jedne price - onda bi i ti znao sta si pre pricao, ali izgleda tvoje price su zavisno od raspolozenja, tako da cas "mnogo toga je bilo dobro", a cas "nista nije bilo dobro".
pretrazi malo ovaj sajt price koje smo pre vodili jer si na jednoj od njih ti sam pricao sta ti se sve dopalo tokom tvoje kanadske avanture. i bila je poduza lista.
cinjenica je da je ford f-series kralj prodaje. 40 godina za redom najprodavaniji pikap i nadmasuje tundru 9:1. postoji razlog za to. isti oni ljudi koji kupuju corollu i camry umesto focusa i fusiona i dalje kupuju f-150 umesto tundre. to ti govori da takvi kupci nisu zatucani oznakom na autu vec zele ono sta je najbolje. u svetu auta to je toyota. u svetu pikapa to je ford.

Autor mile antena 18 Jun 2017, 17:24

mile

Jel mu Toyota kriva zbog osnovnog V6 motora?
Nisam znao,nasi F150 su imali klima uredjaj,elektropodizace,bili su 4x4,4 vrata,normalna kabina,karoserija bjele boje,klasican radnicki pick-up,poslodavac je par puta ponovio da su mu oni bili najjeftiniji za kupiti.Al kada stane nas f150 pored nekog "normalnog" f150 jasno se vidi razlika,od velicine guma,enterijera,felni,vidi se da je ovaj nas skoro eto pa klot,eto sto je imao klimu i elektro podizace stakala,to mu je sva oprema bila.Firmu tamo nije problem otvoriti a ovaj od 28.000$ nije bas klot,ima klimu,za elektro podizace stakala nisam siguran,ima vazdusne jastuke za vozaca i suvozaca..Al ga mozes kupiti za 28.000$,Tundru ne mozes a i ona Tundra na sajtu Toyote je isto radnicka masina.
Mile,ja se drzim jedne price,al nije do moje price problem,problem je do tvog tumacenja i shvacanja
moga pisanja a ja ti tu tesko mogu sta pomoci.Naravno da je bilo lijepih trenutaka tamo,samo ih je bilo jako malo,puno je vise bilo onih mucnih trenutaka,kazes "neko me primorao",tog nekog koga ti ubacujes u moje tekstove ja nisam nigdje spomenuo,sam zivot i probleme koje nosi sa sobom su me primorale da idem tamo i naravno prije nego sto cu doci u Canadu da sam razmiljsao o tome da tamo i ostanem.I druga stvar,koju si isto ubacio,niko mene tamo nije drzao fizicki svezanog,mogao sam se vratiti kada sam htio ali problemi ne vezani za firmu i Canadu su me primoravali da tamo moram biti i ako mi je muka od nje same.Ja ne znam dal ti to mozes da shvatis i ko zna kako ces ti to da protumacis, u ostalom nije me ni briga jer bilo sta da napisem ti ces to izvrnuti kako tebi pase,navikao sam to od tebe i ne samo ja.
A f150 moze biti 400 godina najprodavani i omjer moze biti 19/1 u korist f150 al za mene a isve ostale tamo nase sa kojima sam bio je najvece djubre od pick-up koje je covjek mogao da napravi,psovali smo ga bezbroj puta sto je nepouzdan i kvarljiv i kada bi nedje htjeli otici nemas sa cim jer se f150 pokvario,odnosno pokvarili,vise su stajali u shopu na popravci nego na parkiralistu firme,i opet nisu bili ispravni.
Da su ti f150 radili posao za koji su namjenjeni,da se prevezu ljudi,alati,gorivo i ulja za kamione,bagere...nista ja ne bi rekao lose o njemu,pohvalio bih ga,pouzdana i dobra masina,kao sto bi se moglo reci za Rama dizela sa manuelnim mjenjacem kog smo imali,jbg nije se kvario,zavrsavao je poslove,nismo morali u snijegu lezati pod njim,radio je posao kako treba i nemam ni jednu losu zamjerku da mu prebacim sto se tice pouzdanosti,druga stvar sto je tvrd,neudoban,krut pa i bucan,to je nesto drugo,al ono najbitnije taj Ram je zavrsavao posao,dok druga dva benzinca sa automatskim mjenjacem su bila katastrofa,totalno kontra,kao da nije isti proizvodjac.Ja ni RAM-a ne volim,al ovaj dizelas je dobro sljakao sto jest-jeste.

Autor Renault Terminator 18 Jun 2017, 19:24

@Renault Terminator,
ja ne kazem da je toyota kriva za ista. vec govorim tebi da poredis babe i zabe. uzmi oba modela sa istom opremom, istom kabinom, istom zapreminom motora pa cemo onda porediti koliko koji kosta. jer kao sto ti redovno uzimas za primer onaj f-150 koji nije ni dostupan u slobodnoj ponudi, tako sam i ja mogao da uzmem f-150 limited od $70,000 ili raptor od $70,000 i tvrditi kako nijedna tundra ne moze da pridje ni blizu toj cifri (kao sto ni moze). sva ta oprema koju si ti nabrojao je standardna na svim modelima - cak i na najosnovnijem xl-u. pa nije ovo istocna evropa pa da traze da ekstra doplacujes za klimu, vazdusne jastike i elektro podizace stakala.
razumem ja zasto si ti dosao u kanadu - dosao si iz istog razloga kao i ja, samo sto ti menjas price. sve ovo vreme ti meni pises kako si dosao jer su cuo dosta o tome i zeleo si da probas da vidis kako je, a evo na ovoj temi te naterala muka da dodjes. ranije si pricao kako ti se jako dopalo koliko zaradis, sto uvek mozes da radis puno ili malo zavisno od svoje volje, sto se sve plate primaju na vreme, sto te gazda ceni kao coveka ... a sad nije valjalo bas nista osim nasih ljudi koji ste hrabrili jedni druge. zivim ja ovde dovoljno dugo i upoznao sam gomilu nasih ljudi koji su i ostali i vratili se i znao sam ja tvoje razloge i pre nego sto si mi uopste rekao. neko ostane jer voli $$$ i ne smeta mu da radi 15 sati dnevno da bi imao sve sta zeli - takvi ostanu. drugi se vrate zato sto zele da odrade svojih 8 sati i da ostatak vremena provedu sa familijom, drugovima, itd. ali i jedni i drugi su dosli iz istog razloga - jer ih je naterala muka i tezak zivot. ali i oni koji se vrate su barem iskreni, lepo kazu "mozes imati lep zivot, ali ces i raditi za njega, mozes imati novu kucu, autu, godisnji, itd, ali zato ostatak vremena ocekuj raditi 15 sati dnevno". jedino kod tebe je "ne valja bas nista, nemojte dolaziti ovde ni na kratko" (to je ako zelis da poverujem tvojim pricama).
nisi ti meni morao nista da pises o tvom zivotu - ni zasto si dosao ni zasto nisi ostao, to je tvoja licna stvar. ali kad vec pises onda probaj da pises konstantnu pricu

Autor mile antena 18 Jun 2017, 21:59

Mile, malo licemerno izjavljujes, ali navikli smo mi na te osobine kod Amerikanaca. Kada je Ford u nekom segmentu XY godina najskuplji i najprodavaniji, onda kazes da je to zato sto je najbolji, a kada VW u nekom drugom segmentu ima takav rezultat, onda to osporavas. Znaci, samo americko go.no mirise, a ostala go.na smrde. Tipicno Americko licemerje.

Autor Optimus Prime 18 Jun 2017, 22:06

Mile, i druga stvar, sto se tice Rendze i Kanade, decko nije promenio pricu, vec si ti, ili lose shvatio, ili namerno izvrnuo. Ovo mi je on poslao u mejlu jos prosle godine:
"Sto se tice Canade,ako si situiran,ako imas iole normalan posao,normalna primanja,ako ti zena radi,ako nisi duzan i u kreditima,nemoj da ides,to ti je moj ne prijateljski savjet,nego bratski od srca.Pretpostavljam da bi vozio kamion ako bi isao gore.
Ja da nisam morao al bas morao,ja bi pobjegao poslije mijesec dana iz Canade,serem im se na sve njihovo gore.Kad sam dosao gore,I upoznajem se sa poslodavcem I tako kroz razgovor on meni kaze ni pet ni sest,ti si od danas Kanadjanin,ovdje su svi Kanadjani,ko god dodje u Kanadu postaje Kanadjanin,ja mu kazem ok,ti I drugi budite sta hocete,ja znam sta sam,ja sam Srbin i nikad necu biti Kanadjanin,on me gleda u cudu,nije mu jasno.Druga stvar,smatraju nas da smo nepismeni,glupi,da nista ne znamo,da smo zaostali...sve to vrijedja zdravu inteligenciju pogotovo kad sam ih provalio koliko su oni u stvari zaostali i primitivni."

Autor Optimus Prime 18 Jun 2017, 22:29

@Optimus Prime,
u cemu je to volkswagen najskuplji ili najprodavaniji i kada sam ja ista osporavao u vezi volkswagena?
a sto se tice ostatka, pa pricao je i meni u pocetku sve to sto i tebi. samo sto ja zivim ovde duzi broj godina i znam sta je od toga realno, a sta ne. i onda kad se povuces duze kroz pricu mnogo toga se promeni. tako je bilo i u toj prici izmedju mene i njega - pocelo je sa "nista ne valja", a zavrsilo sa "bilo je mnogo toga dobrog, ali zbog ovog ili onog nisam zeleo da ostanem".
ali evo u samom ovom e-mailu postoji par stvari koje bi neko ko ne zna poverovao u zdravo za gotovo, a u realnosti uopste nije tako. kao prvo to "od danas ste amerikanci" (on je rekao kanadjani, ali ista stvar). vidim i ti i on ste to shvatili kao "od danas za vas postoji samo amerika, bejzbol, pita od jabuka i hummer, sve ostalo odmah da zaboravite jer je amerika broj 1 i sve drugo je nebitno". a u realnosti, covek je to rekao da stavi do znanja da taj imigrant (pa makar bio na privremenom radu) nije nista manje bitan od onog sto se rodio u americi, da imaju iste sanse za uspeh, da imaju ista prava, da ne moraju od nicega da se odreknu samo zato sto su u novoj drzavi, itd. zato ga je covek i gledao u cudu.
i drugo, taj deo gde misle kako smo smi nepismeni, glupi, zaostali ... hajde razmisli malo na sekundu i stavi sebe na njihovu poziciju: da li bi ti dao nekome da vozi masinu koju si platio $200,000 ako mislis da je nepismen, glup, zaostao? naravno da nebi, zar ne? a neke stvari moraju da crtaju bas zato sto ih je iskustvo na to navelo. eto recimo ja nikad necu zaboraviti prvi dan kad sam dosao u ameriku - zena iz imigracionog centra, inace ruskinja, nas je dovezla do stana i pokazivala gde se sta nalazi u stanu. i u jednom momentu nam kaze kako se detardzent za pranje sudova ne pije jer je otrovan. i naravno nama prvo padne to na pamet "pa sta oni misle odakle smo mi?", ali onda kasnije kroz pricu saznas da su postojale familije iz jugoslavije koje su odrasle u malim selima i nisu imali pojma sta je detardzent za pranje sudova i zavrsili u hitnoj jer su ga popili (posle sam se licno u ovo uverio kada sam radio sa imigrantima iz azije).

Autor mile antena 18 Jun 2017, 23:26

Mile

Ma da,sad su babe i zabe,jel se prica potegla ko je jeftiniji za kupiti,jeste,na oficijalnom sajtu Forda i Toyota Canada jasno jasno se vidi ko je jeftiniji,ko sta od njih za te pare nudi mene to ne zanima,cinjenica je da za f150 treba manje para nego za Tundru i kraj price.Oko cjene za ova dva auta sam zavrsio pisanje na ovoj temi.

I kao sto sam napisao u predhodnom postu,ja jedino da crtam ovdje po blogu ispod svakog moga posta specijalno za Milu da bi on mogao shvatiti i probati da ne izvrce i ubacuje onako kako on zeli.Mnogo si brate licemjeran sto rece Optimus,ja bih dodao i cinican.
Shvati da ne gledaju svi isto na Canadu ili ti na Ameriku kao ti,postoje ljudi koji mogu da zive tamo i da funkcionisu,postoje oni kojima dzabe i pare I sve ne mogu da prihvate taj sistem i nacin zivota.Ja nigdje Mile nisam ni osporavao da ne mozes gore imati i stan i auto ako si iole normalan,ja sam kreditno vec poslije 3-4 mjeseca bio sposoban da uzmem nov auto,novog f150 ili Tundru npr..ali nije Mile sve u novom autu,stanu,kuci,meni Mile nije,ja znam da ti to nema sanse da shvatis,da ti je to nepojmljivo za tebe,da mozes da shvatis ne bi bio toliki cinik.I ovo sto sam ti sad napisao ti ces da izokreces I istumbas ko zna kako.
Sto se tice odlaska u Canadu,Optimusu sam lijepo napisao,a pisao sam to i na ovom blogu I napisacu opet,ako niste duzni nikome,ako ste situirani,imate iole normalan posao da mozete zivjeti normlano,nemojte ici gore (kao vozac kamiona) to je moj savjet.Ako ste u govnima i ne mozete da se "sastavite" idite ali zapamtite jedno,para ce doci relativno lako (podrazumjeva se da ste radnik a ne lelemud) a jos lakse moze da sklizne sa kartice ako niste pazljivi.Na porodicu i sve drage ljude za koje znate,zaboravite,skajp,viber to ce vam biti I zena I djeca i roditelji,rodbina i prijatelji.
I da,I to sam napisao na ovom Blogu kao sto sam napisao i Optimusu,poslodavac mi jeste rekao da sam "od danas" Kandjanin,da zaboravim to Srbin,Hrvat itd,ovdje smo svi Kanadjani.Alo ljudno,ti meni to pricas koji sam jedva zivu glavu spasio od ustaskog noza!!!!I od kuda njemu pravo da on meni odredjuje sta cu ja biti?Ja sam dosao kod tebe da radim a ne da mi ti odredjujes koje vjere i nacije cu biti.
I na jednom sastanku nas par vozaca,sef I poslodavac,postojao je problem oko "sporog" obavljanja posla,mi smo se bunili za "sporost" supervisor nije imao nista protiv da se radi onako kako mi predlazemo jer jasno je da je brz,bolje,vise stvari se moze zavrsiti,problem nije bio do nase firme vec do druge za koju vozimo,nama soferima je vrijeme sve,a nama je pogotovo to bilo bitno jer smo prelazili dnevno 1200-1600 kilometara.Sasluso nas je poslodavac,kaze ok,nije problem,razgovarace sa pretpostavljenima iz te firme za koje vozimo robu da se to unapredi.Naravno,nama je bilo drago kada smo to culi od njega,da bi on ni pet-ni sest nama rekao "eto vidite,kako mi ovdje sve probleme rijesavamo dogovorom a ne ko vi tamo (Srbija,Rep.Srpska) odmah uzmete oruzje i ubijate se".Meni se samo roletna spustila na oci,ja ne znam,sam Gospod Bog me obuzdao da ne preletim preko stola da ga zadavim zubima,ne sa rukama,nego sa zubima.Ljudi su popizdili,oni koji su razumjeli engleski,oni koji nisu vide po nama da se mi smrkavamo,crvenimo od bjesa kao ljute paprike.
Mile,nas poslodavac je nas smatrao retardima, glupima,nepismenima i primitivcima,to je cinjenica,ti I bilo ko sa ovog Bloga hocete li vjerovati u to ili ne to je vas problem.I Srbi su mu bili dobri dok su god mogli sa garbage-a za stare kamione da skidaju stare djelove i osposobljavaju kamione koji treba da rade a da ni jedan $ za te djelove neda.I to njegovi kanadski mehanicari nisu nikada radili,samo napisu treba to i to,on je mog burazer koji je bio mehanicar a i vozac dizao u nebesa kada je vidjo sta ovaj radi,da sa kamiona na otpadu iza zgrade firme skida djelove i stavlja na kamione koji rade.Bilo je good jog,excellent job,tapsanja po ramenu...e kada je burazer ocerupo sve kamione sa otpada,kad vise nije imalo sta da se skine i kad je poceo da trazi od supervisora nove djelove jer nema vise sta i odakle da skine a ovaj rekao poslodavcu,poslodavac popizdio,fucking guy,fucking mehanicar,ne valja vise majstor,ja cu tebe vratiti na cestu (da vozi) bla,bla...Tako je bilo i sa vozacima,ali samo sa nama Srbima,sa Kanadjanima ne,Kandjanima nije smio da pisne.Dok ima koristi,odlican si mu,onog trenutka kada kleknes,najgori si,ono predhodno za sta te hvalio se sve zaboravlja,nista ne vazi.
I sto se tice prava,nismo imali ista prava,Kanadjani vozaci su bili bolje placeni od nas a radimo isti posao u istoj firmi.Drugo,na jedvite jade nas je pustao da slavimo nas Bozic,za Krsne Slave nase uvijek je bio rat da nas oslobodi,ako se ne svadimo nece nas pustiti...jebo ti takva prava.
Nama nije morao nista da crta,mi svi tamo smo bili skolovani i pismeni i majstori svog zanata,vecina nasih je imalo vise skola nego sam poslodavac,al nemoj da nas smatras glupima i retardima kao sto jesu kanadski vozaci kojima ne smije pisnuti.
Moj neki savjet ako vec neko hoce da napusta Srbiju,bolje idite u Evropu,Njemacka,Svajcarska ako mozete ikako...Ja sada kada bih morao ici isao bih za Njemacku,puno vise odgovara nasem mentalitetu a i Svabo zna kako se sta radi,tvoje je samo da rokas.U ostalom,sve im je bolje nego u Canadi,zdravstvo,vece penzije..

Autor Renault Terminator 19 Jun 2017, 11:21

@Renault Terminator,
nisu sad babe i zabe vec su uvek bile babe i zabe. ne samo sto su dva potpuno drugacija nivoa opreme, vec taj najosnovniji nivo opreme od $28,250 uopste nije u javnoj prodaji. najjeftiniji f-150 u javnoj prodaji kosta $32,480.
sto se tice odlaska u kanadu - ja sve dobro shvatam sta si napisao. samo sto ti cesto osporavas neke stvari tj das samo svoj zakljucak bez da objasnis kako si dosao do njega. evo i ovaj e-mail gore sto si poslao - kratko i jasno "nemoj da ides ni po zivu glavu". otkud ti znas da on (ili bilo ko drugi) nije jedan od onih koji zele da im zivot bude kuca-posao, da rade po 15 sati dnevno da bi imali veliku kucu i nov auto? nego si ti zakljucio da tebi to nije bitno pa onda sigurno nikome nije bitno. sto lepo coveku nisi rekao "ovoliko se radi, ovoliko se zaradjuje, ovoliko ima posla, ovoliko ima slobodnog vremena, itd" pa neka covek lepo donese odluku sta mu odgovara? neki ljudi vole bas to sta ti nisi voleo, ja licno volim da radim 12-15 sati dnevno jer ne mogu mirno da sedim, ja hocu da sam zauzet svaki momenat tokom dana jer se osecam beskorisno ako nista ne radim, ja nemam zelju da dodjem kuci u 5 i onda provedem naredna 3 sata u kafani ili gledajuci tv ili slicno. tako da je meni neko poslao e-mail koji si ti poslao - ja sigurno nebi otisao. ali da mi je neko u tom e-mailu objasnio da ako zelim mogu raditi i do 15 sati dnevno i da se od toga lepo zaradjuje - odmah bi prihvatio ponudu.
mozda je taj tvoj gazda bio neki specifican slucaj (tesko mi je poverovati pricu da ne samo sto je znao sta se desavalo na balkanu vec je cak znao sta je republika srpska). ja sam u uberu upoznao na hiljade ljudi i na prste jedne ruke mogu da nabrojim koliko njih je znalo sta se desavalo na balkanu, a i ti retki koji su "znali" su znali povrsnu pricu da je bio rat i nista vise. ja sam u americi 18 godina, americki sam drzavljanin, ali i dalje slavim slavu, kupujem sve u srpskoj prodavnici, idem u srpsku crkvu, itd i bas niko mi nista ne osporava ili brani. a ti si nekim cudom naleteo na prvog kanadjanina i taj prvi zna u detalje sta se desavalo na balkanu i brani svima da drze do svojih obicaja i culture.
tvoj gazda je izgleda vas bas koristio ... nije da ste vi krivi, ali u neku ruku i jeste jer niste znali sta moze, a sta ne. recimo to sto vam nije hteo dati slobodne dane - nema on sta da ne da, on je duzan da ti obezbedi godisnji, a na tebi je kad ces ga uzeti. to ti je najgore kad covek ne zna sta ustvari sme, a firme kao firme uvek gledaju samo profit. to je u svakoj drzavi - na tebi je da naucis i da se zastitis. opet, nisi ti kriv jer si bio u novoj drzavi, ali svaka skola se skupo placa - posebno ona prva. da si recimo ostao duze danas sigurno nebi radio takav posao. jer kao sto znas moj cale je takodje bio kamiondzija i imao je svoj kamion - niko ga nije zajebavao, sam je birao svoje ture, itd., a kad smo tek dosli u ameriku onda je vozio mleko za minesotu i slusao druge da mu kazu kada ce na put i do kada mora biti na istovaru.
a sto se tice svaba, kod njih jeste sve bolje - ali samo ako si i ti svabo. ako si stranac gledaju te kao hitler jevreja. imam par rodjaka koji zive u nemackoj. za svajcarsku, svedsku i ostale drzave ne mogu nista negativno reci.

Autor mile antena 19 Jun 2017, 18:00

Mile

Ja stvarno ne znam sta tebi nije jasno,sta ti ne razumijes,ja ne razumijem tebe?Nisam rekao Optimusu "nemoj ni po zivu glavu" znaci ni pod razno kako ti mene citiras,ja sam mu prvo lijepo naveo ako ima to i to ovdje u Srbiji da ne ide gore,to mu je moj savjet bio a ne da ne ide uopste ni pod razno,opet tumacis totalno pogresno,ja ne znam sta je s tobom,jel to radis namjerno,jel zajebavas il stvarno imas neki problem u rasudjivanju. Decko me lijepo pitao,interesovalo ga,ja sam mu odgovorio,on neka dalje prosudjuje sam sta i kako dalje.
Ja sam ovdje vise puta pisao,najcesce u dijalogu s tobom,sta,cega i koliko se radi i zaradi gore,znaci to nije nikakva tajna,Optimus to sigurno zna,cim me nije ni pitao putem mejla,mozda nije zapamtio sve detalje ali sam ubjedjen da odprilike zna sustinu te price.A sad Mile od kojih je Optimus jel od onih ili od ovih,to mene ne zanima,sta mene briga za to,covjek me pitao za savjet-pomoc,iz moga iskustva koje je takvo kakvo je ja sam mu ga dao,probao sam da mu pomognem oko jos necega,dal sam uspio u tome ne znam,sto sam mogao i koliko sam mogao ja sam pruzio.

Moj poslodavac je znao da je ovdje bio rat,jer od stranaca imao najvise nas Srba koji dolaze iz Srbije i bosne namjerno sam napisao iz Republike Srpske u proslom postu jer ne priznajem bosnu i namjerno je pisem malim slovom,za mene to nije drzava, i bilo je nesto Rusa,nije bilo ni jednog Paki boysa-a,Pandzabi bande i ostalih plemena,nikog sem nas i nesto Rusa.On je par puta pitao ove starije nase,dal su nekog ubili u ratu i tako te gluposti...On samo zna da je bio tamo rat al nema pojma o detaljima,zasto,zbog cega itd,nema pojma,zna samo da se tamo rokalo,zna onoliko koliko je mogao da vidi na TV,a mozes da zamislis sta onda zna,ne zna nista.
Sem sto je on tako lupetao,spletom okolnosti,eto sta ti je zivot,kod njega je dosao da radi vozac,Kanadjanin,koji je za vrijeme rata kod nas u Krajini bio u sastavu Unprofora,vozio je cisternu,gorivo iz luka po Hrvatskoj u njihove baze po Krajini,jedna je bila i u Petrinji gdje sam ja zivjo,kada je poceo da spominje mjesta po Krajini,Baniji,pa cak i kafane gdje zdrao uz put jebo ga patak bas smo imali o cemu pricati,ne samo ja,nego i ostali,meni je brat isto sa Banije...E on je znao nesto sta se desavalo,samo ga bolio cosak,sto je i normalno,on je dosao da uzme neku kintu,neutralan u svemu (mada kanadjani generalno nisu bili neutralni u tom sukobu) sta ga briga sto se mi rokamo.
E ljudi da i ovo docekamo da napise nas Mile

"ali i dalje slavim slavu, kupujem sve u srpskoj prodavnici, idem u srpsku crkvu, itd."

Znaci poceo si da ides u Crkvu,mislim da si ovdje pisao da si ateista i da ne vjerujes u Boga,al dobro je ako si promjenio misljeje,dobro je prvenstveno za tebe licno.

Mile,ne mozes da poredis sebe u Americi i mene,odnosno nas tamo u Canadi sto smo bili.Nasi poslovi i nasi statusi se razlikuju kao nebo i zemlja,mislim da ti ne trebam mnogo filozofirati oko toga,trebao bih to da znas puno bolje od mene.Naravno da tebi u Americi ne mozze niko da broji sto slavis Slavu,ides u Crkvu itd,mozes da ga napusis i posaljes u pi.ku materinu,ne zavisis,nisi vezan,boli te cosak,mozes da nadjes drugi posao dok si rekao keks,mi nismo to mogli,mi nismo imali te opcije,pa ja bih ga prvi otjero tri lijepe.Nije on nama branio,tipa ne moze,nego " aaa sad ima posla,sad ovo,sad,ono" i onda tako par puta kada ga pitas,onda ti pukne film,malo dignes ton,malo digne i on i jbg onda,onda si dobio dan za Slavu,jel po tebi to normalno da se tako moras izboriti na nesto sto imas prava,to je tvoj vjerski praznik.

Dal nas je koristio il nije,ja mu suditi i presudjivati necu niti sebi mogu dati to za pravo,ima ko to presudjuje,presudjivace i meni i njemu i svima,tako da kako je ko cinio tako ce mu biti i presudjeno.

Sto se tice godisnjeg,to nije bio problem,mene su zvali u office da vide kada ja zelim na godisnji itd...Ja sam im tada rekao,mene godisnji ne zanim, ako mi date da radim ja cu da radim (u to vrijeme sam uveliko znao da necu ostati u Canadi),ali mi dajte dan za nas Bozic i Slavu,to je sve sto sam ja trazio.Ja sam jedini od nasih koji nije koristio ni jedan godisnji odmor niti sam doalazio u Srbiju,svi ostali su koristili svoje godisnje i isli svojim kucama.Pustili su me da radim,nije bio nikakav problem,al je eto uvijek bio problem oko Bozica i Slave.Ja sam gledao da radim i na njihove praznike,na neke se moglo a neke se nije moglo jel nista nije radilo,tako da sam tu imao neke mini odmore samo zato sto se prosto nije moglo raditi.

Da sam ostao gore,jos bi bio kod tog poslodavca,sto se tice papira bio bi na cekanju za permanent resident,pre toga podrazumjevam da sam polozio IELTS test,mislim da je minimalna ocjena u Alberti 4 za prolaz.Ostao je nas jedan jos da radi kod njega,ne moze nikuda dok to ne rjesi tako da znam gdje bi bio odprilike da sam sad gore.
I kada bi dobio boravisnu,ja nista drugo ne znam da radim nego da vozim,to mi je struka,il lopatu u ruke i u kanal kopaj ,tako da bih najvjerovatnije uzeo truck kao i skoro svi nasi koji su ovakvog mog profila ili slicni,nema tu mnogo mudrolije.

Autor Renault Terminator 19 Jun 2017, 20:07

@Renault Terminator,
ti uporno sa svojim "sta meni nije jasno". jasno je meni apsolutno sve; nije bas da smo ti i ja prosli toliko razlicit put. ono sta pokusavam da ti pokazem je da ti cesto volis da kazes samo svoj zakljucak, a onda kroz pricu posle saznas da nije sve tako crno-belo. tako je i sa zivotom u americi. secam se ja dobro prve price na tu temu kada si ostavljao slicne komentare kao sto je ovaj e-mail, gde je bilo "da sam tad znao ono sta sada znam nikad nebi otisao". i onda malo po malo kroz pricu, kad se prouce detalji, moze da se dobije neki potpuno drugi zakljucak.
jer mnogo onoga sta si pricao da se tebi ne svidja - nekim drugim ljudima bi bilo svejedno. eto cela tvoja prica kako se tebi nije dopao americki vozni park, kako nisi mogao da nadjes zajednicu temu izvan posla, kako se mnogo radi - meni licno ne samo sto nista od toga ne smeta vec mi se i dopada. to je sve sta hocu da ti pokazem, jer kad kazes nekome "dolazi samo ako nemas bas nikakav drugi izbor" onda se stice utisak da dolaze samo oni koji su spremni da prodaju dusu djavolu i provedu X broj meseci/godina u paklu. a to nije bas istina.
sto se tice ostatka, nisam nikada pisao da sam ateista, pomesao si me sa nekim. jedino sto jesam rekao je da ne mislim o sutra jer je to ipak sutra i da zivim svaki dan kao da mi je poslednji, a o sutra cu misliti kad (i ako) dodje.
mogao si ti doci ovde i kao imigrant jer sam i ja tako dosao (i ja sam iz krajine kao i ti). i odmah dobijes radnu dozvolu, posle godinu dana i zelenu kartu i posle 5 godina i drzavljanstvo. da si ostao i da si dobio papire drugacije bi bilo, jer recimo moj cale nikada nije imao ni priblizne probleme koje si ti imao. on je prve 3 godine vozio mleko za americku firmu, uvek idaho-minnesota i vracao se prazan, 2 ture sedmiceno. posle kada je kupio svoj kamion onda je sam odredjivao sta ce voziti i za koje pare ce voziti. imas brokera da ti trazi ture i on uzima 20% od zarade, ali u sustini niko te ne moze terati da radis ista sta ne zelis. moj cale je pred penziju trazio samo lakse terete jer mu je kamion bio star, a bilo je godina kada bi celu zimu presedeo kuci jer nije hteo da vozi po ledu i snegu. to je ona druga pozitivna strana koju ti nisu iskusio, a da si ostao verovatno bi ... jer u americi vec par godina postoji nedostatak vozaca i jako je dobro placeno. nego cu ti reci samo jedno - u vecini slucajeva mnogo vise ce te zajebati nas covek u americi nego amerikanac.

Autor mile antena 20 Jun 2017, 08:35

Mile

Pa ciji bi ja zakljucak trebao da iznesem?Ja ti opet ponavljam,ja opisujem svoj boravak tamo,bio je takav kakav je bio,da je bilo med i mlijeko,ja bih medio.Ti imas takvo iskustvo kakvo imas tamo,ja takvo imao nisam.
Druga stvar,covjek da zna dje ce pasti i razbiti glavu nebi tim putem isao,trazio bih neki drugi put.Lako je poslije bitke biti general i drzati predavanja.Ja ne znam gdje si ti u mejlu poslatom Optimusu nasao
"da sam tad znao ono sta sada znam nikad nebi otisao",zato tebi I nije jasno sta pisem jer ti dok citas u svojoj glavi pravis sasvim neku drugu pricu I onda ovako izvrnes ono sto napisem,nije to prvi put.Pa za mene a i za sve nase to nije puno djelilo od pakla,ja ti opet kazem,iznosim svoja iskustva koja sam imao dok sam bio tamo,mozda se to tebi ne svidja,meni se svidja jos manje,jer se ticalo mene,prolazio sam kroz to.
Kao migrant/azilant sam mogao doci ali bih bio vracen nazad.To da sam uradio kad ti i tvoja porodica onda da,sada to ne prolazi kada smo mi u pitanju.
Sto se tice radne dozvole,nama radna dozvola je vazila iskljucivo za tog poslodavca,ako mjenjas polsodavca/firmu moras praviti drugu radnu dozvolu a to ne zavisi samo od tebe,od tebe zapravo najmanje, vec i od te potencijalne nove firme,da li imaju uopste pozitivno misljenje njihovog trzista rada ili LMO,mislim da se to sad zove LMIA,pa ako imaju to,dal imaju otvorenih radnih dozvola i koliko.Znaci tebi dolaze u obzir firme samo koje to imaju,a takvih je tada bilo isto koliko u Srbiji firmi za koje mozes reci da su odlicne.A imas na stotine firmi koje traze vozace u oglasima al ni jedna nema ovo sto je meni,odnosno nama trebalo.U Americi stalno fali vozaca,isto i u Canadi,to ja znam.I takodje znam ljude koje su zajebali nasi ljudi i imali problema sa njima,ja eto nisam takav slucaj,jos mi je samo to falilo,dosta mi je i ovih muka bilo.Postoji meni opcija i da dodjem u Ameriku,meni buraz od tetke o kome sam ti pisao,otisli ste maltene zajedno u Ameriku preko IOM-a,on je bio u Sietlu,kasnije je bio svuda i imao svoj kamion itd...on ima Americke papire,pozna dosta nasih ljudi tamo i sto se tice samih ljudi nije problem,problem mogu da jedino prave sami Ameri eventualno oko papira ali poslije Canade meni se tamo ne ide nikako,koga zmija jednom ujede i gustera dazdevnjaka se boji.Prije bih izabrao EU.Ali nikada ne reci nikad,necu da iskusavam sudbinu,sve opcije uvijek drzim otvorene i trudim se da mi nikada vise ne zatrebaju.

Autor Renault Terminator 20 Jun 2017, 10:47

Mile i Rendzo
Optimus je shvatio ono sto je Rendzo napisao, ali Optimus bi odavde pobegao pevajuci, samo da ima vezu negde napolju. Zasto? Zato sto te ovde je.u i drzava i poslodavci, koji su najcesce u upravljackim strukturama te iste drzave. Zakoni se primenjuju samo na sirotinji, dok su vlastodrsci i njihova prateca oprema potpuno izuzeti. Radio u Srbiji ili u nekoj od zapadnih zemalja, u vecini slucajeva , ka dse sve sabere,
radis za zapadnog gazdu. To sto je Rendzi gazda rekao da on sve posmatra kao Kanadjanine, mene ni malo ne bi uvredilo. Bolje tako, nego da te posmatra kao stanovnika Marinkove bare, kao Svabo. Svabama su Nesvabe niza rasa. Najradije bih otisao u Svedsku. Da imam Kroasanske paire verovatno bih vec bio tamo i radio i bolelo bi me uvo da li je Tundra bolja od F-150!

Autor Optimus Prime 20 Jun 2017, 12:29

Mile

Eto vidis,nisam covjeka "preplasio" I "odvratio" od Zapada hehe...malo je drugacije shvacao moja pisanja od tebe.

Autor Renault Terminator 20 Jun 2017, 18:20

@Renault Terminator,
nisi ga preplasio i odvratio zato sto te je on pitao o poslu, a ti pisao o nekim sasvim trecim stvarima. covek bi dosao ovde da radi i umesto da si mu pricao koliko se radi, koliko se zaradjuje, itd - ti si nasao da mu pricas da ga gazda smatra kanadjaninom i kako licno misljenje gazda ima o pameti svojih vozaca. pa jesi li ti dosao ovde da radis ili da stices prijatelje?
imas ti pravo naravno na svoj zakljucak - samo sto ti cesto svoje zakljucke ne opises sa razlozima zasto tako mislis. i kada se ti razlozi posle nekog vremena konacno izvuku iz tebe - onda covek shvati da dobar deo tih razloga (necu reci svi, ali definitivno dobar deo) nema bas nikakve veze sa kanadom i to ti se moglo desiti i u nemackoj, svajcarskoj i najvise od svega - u srbiji.
i ja nista nisam izmislio - to da se kajes sto si isao i da nebi isao da si tad znao ono sta znas sad si mi ti licno rekao. to si mi pricao davno i u isto vreme kada si pricao kako si zeleo da odes do kanade da probas i vidis kako sve funkcionise, dok danas izgleda da nisi imao izbora i isao si zato sto si apsolutno morao.

Autor mile antena 20 Jun 2017, 20:48

Mile

A gdje si to sada nasao heheh,da me pitao o poslu??Stvarno si nekada cudan tip,daj jednom brate napisi onako kako je hehe..Aaa,sada bi dosao da radi,a ti si preplasio da sam ga sprijecio u toj namjeri heh..
Covjek zna koliko sam radio ili zna odprilike,da ne zna pitao bih me,jer sam nekoliko puta pisao to ovdje na Blogu i to skoro svi znaju,znas i ti ali nekim cudom izgleda ne znas hehe..Kada te neko smatra retardom I glupim,a u stvari je on na nizem intelektualnom nivou od tebe naravno da vrijedja zdrav razum i da smeta,meni smeta sto me smatra Kanadjaninom,to je za mene teska uvreda i sta on meni ima govoriti sta sam ja,ja sam dosao da radim a ne da me on krsti,ja sam vec krsten.Neka on i misli u svojoj glavi da smo mi retardi i glupi,al nemoj se tako i ophoditi kada je ocigledno da nismo.A i jebes posao i okruzenje ako nemas sa kim rijeci prozboriti,pogotovo ne pametnu,ja sam ljudsko bice volim ljude i volim da sam sa ljudima,nisam vuk samotnjak, pa cak i vukovi su nekada zajedno u coporu.
Zalljucak i razlozi takvog zakljucka su izneseni bezbroj puta ovdje,al kao sto rece Optimus ti to izvrces,okreces kako ti zelis,to se vidi svakom tvom postu.
Naravno da sam isao sto sam morao,samo tada sem krseva i od prilike zarade koju mogu da ocekujem drugo nisam znao nista i sada kada imam takvo iskustvo iz Canade,kada sam video sta je to i u ovakvim okolnostima kako mi je sada u Srbiji,ma ne pada mi napamet da idem tamo,da pare s neba padaju.Ako se okolnosti promjene nedaj Boze na gore ovde kod nas,da se ne moze naci posla,da se ne moze prezivjetI, onda bih razmisljao o odlasku,ali bih opet prije gledao Evropu pa tek onda Canadu ili USA.I u ostalom,ja takvo iskustvo nisam imao bilo gdje vec u Canadi a da se moze desiti bilo gdje,vjetovatno da moze al se meni nije desilo bilo gdje vec u Canadi.
Da je meni u Canadi bilo kao sto je tebi u USA ja bih medio kao i ti,ali nacin na koji si otisao ti i tvoji i na nacin na koji sam otisao ja razlika kao nebo i zemlja.Ti si isao preko organizacija koje su ipak vodile racuna o vama kada ste dosli tamo,nije te mogao bas tek tako svako zajebavat u svakom smislu te rijeci,imali ste zastitu.Ja sam imao direktan kontakt sa poslodavcem,razgovor se vodio preko skajpa,kada smo se dogovorili sta i kako oko samog posla dalje je islo sve preko covjeka koji mu radi na papirima za nas.U takvom nacinu odlaska mozes svasta ocekivati ali ovo nisam ocekivao ni u snu,valjda to vazi samo ovdje kod nas,medjutim ima toga i u Canadi i to kod samih Kanadjana,samo ako moze da te gazi,gazi ce te samo tako,ako imas bilo kakvu zastitu nece te dirati a mi samo sa work permit-om nismo imali ama bas nikakavu zastitu,on je to znao odlicno i gazio nas,zasto i da nas ne gazi ako mu se moze ako mu je sistem odnosno sama Canada to dozvolila da moze da radi stranoj radnoj snazi.Bilo je bas u Alberti jos nekih slucajeva gori jos od ovog gdje smo mi bili,gdje Kanadjani nisu isplacivali plate nikako stranim radnicima,vecinom u ugostiteljskim objektima gdje su vecinom Filipinci,Tajlandjani,Indijci i ostala plemena...Mi smo jos prosli super.

Autor Renault Terminator 21 Jun 2017, 10:33

@ Renault Terminator,
jeli covek sam gore rekao zasto je zeleo da ide? zbog uslova za posao, zbog cega bi drugo isao? a ti pomislio da zeli da ide da bi upoznao nove ljude pa si mu zato pricao kakvi su ljudi? :))) ili je mozda citao na blogu koliko se radi i kako se zaradjuje i onda odlucio da uz put jos posalje ti e-mail sta se tacno radi izvan posla? :)))
ja cudan covek? meni si licno ti cudan covek, te stvari koje su tebi smetale mene licno podsecaju na one zivcane ljude koji bi samo trazili razlog da se svadjaju (bez uvrede). toliko te uvredilo sto ti je gazda rekao da si kanadjanin? pa kazi i ti njemu da je tunguz i kvita ste. ili to sto je gazda mislio da si glup? pa misli i ti da je on glup i problem resen.
zato smo ti i ja imali drugacije iskustvo. sto ja kad sam na poslu tu sam da uradim posao i ne obracam previse paznje sta ce reci/misliti bilo ko drugi. ista stvar je i posle posla - hocu li ja naci zajednicki jezik sa ljudima u kafani mi je potpuno nebitno, ja sam tu uglavnom da pogledam utakmicu i misljenja drugih su mi potpuno nebitna.
pa cak i ja koji jesam vuk samotnjak sam uspeo naci prijatelje, a ti hoces da kazes da od toliko ljudi tebi bas niko nije odgovarao?
sto se tice naseg odlaska, nismo mi imali nikoga da vodi racuna o nama. imali smo neke stvari koje jesu bile bolje - za pocetak bilo nas je 4 i imali smo tu opciju da menjamo poslove ako zelimo. ali recimo vec 2. mesec su ukinuli bilo kakvu pomoc - samo 1. mesec su nam platili stan i racune, a vec 2. mesec smo morali sami da platimo. ok, sigurno ces reci da tebi niko nista nije platio ni taj 1. mesec. verujem ti, ali ti si imao osiguran posao pre odlaska. a mi smo dosli u gradic od 30,000 stanovnika u sred pustinje u idahu i tokom tog 1. meseca smo dobili potrebnu papirologiju i to je bilo to - goodbye i nikada vise nista nismo imali sa njima. i krenuli preko novina da trazimo - cale nasao u nekoj fabrici gde se lepe trake na prikolicu, keva u car-washu, a ja u mcdonaldsu. svi za $5.15/sat, sto je tad bio minimalac. za 2 sedmice primis $350. i necu reci da je bilo med i mleko, ali iskreno bilo je daleko bolje nego u srbiji. cale uvek govorio da je ovde barem znao kad i koliko ce biti placen, dok u GSP-u u beogradu su mu davali platu kad im padne na pamet - u 3 godine posla (1996-1999) cale je ostavio 13 plata u GSP-u. i 'ebi ga, malo po malo, ja i keva zavrsili fakultete, cale polozio za kamion i vremenom stvari postanu bolje. ali znas kako kazu - prvo mora da bude ruzno pre nego sto postane lepo.
ja tebi zelim svu srecu da odes u nemacku, ali mislim da ces tek onda ces da osetis diskriminaciju zato sto si stranac. mada mislim da ti, kao srbin iz hrvatske, si to vec odavno osetio u srbiji, priznao ili ne.

Autor mile antena 22 Jun 2017, 02:41

Mile

Ti mene zajebavas?Pa zasto zeli da ide,ajd da cujem od tebe?
Ja i Optimus imamo jos razmenjenih mejlova u vezi Canade,covjeka je interesovalo na koji nacin sam ja otisao tamo,kako sam rijesio vozacku dozvolu,nigdje me nije pitao nista direktno u vezi samog posla,pretpostavljam da me za sam posao nije pitao zato sto sam upravo u to neko vrijeme sa tobom ovdje najvise i pisao upravo o samom poslu koji sam radio I da je to citao al i ako nije citao,jednostavno ga onda nije zanimalo detaljno posao koji sam radio,njega su vise zanimale neke druge informacije,kako sam otisao,kako sam rijesio vozacku dozvolu,da me je pitao da mu kazem koliko,sta i cega u vezi posla koji sam radio ja bih mu bez problema i napisao,ali me to nije pitao.U ostalom Optimus prati moju i tvoju prepisku pa nek i sam kaze.I covjek ti je lijepo napisao da je shvatio,razumio o cemu sam mu pisao i lijepo je i tebi skrenuo paznju da ne izvrces stvari a ti uporno li uporno po svome.
Nismo svi isti ljudi,tebi ne smeta,ne smeta ni Optimusu,ok,postujem to,al sto tebi ne moze biti jasno da nekom to moze da smeta?I nisam u opste konfliktna osoba,da se svadjam,bijem ili sta vec,miran sam.Ja sam mu i odgovorio na to.Druga stvar,ja radim kod njega,ne mogu ja njemu reci da je glup,mislim mogu ali to nosi poslijedice sa sobom,pravim sebi problem,znaci ulazim u konfrotaciju a niti sam bio u poziciji da tako razgovaram sa njim niti sam mogao negdje da odem sto bih i uradio da sam mogao,ako ne mogu da imam normalnu komunikaciju sa pretpostavljenima ja taj posao i napustam,ali ovdje su okolnosti bile potpuno drugacije,ja nemam gdje sem nazad u Beograd.
A sta mislis,da ja nisam odradjivao posao?Radio sam kao dragstor jbt.Vecinom sam i bio sa nasim ljudima jer sa Kanadjanima nemam o cemu da pricam sem o poslu a lud sam da o tome pricam,bio je taj jedan normalan sto je bio kod nas u Krajini al bio je kratko u firmi i jos jedan koji bio normalan,ali i taj je pobjegao iz firme svadio se sa poslodavcem.Ovo ostalo retardi.
Ja da sam imao tu opciju da mogu promjeniti posao,brzo bih ja a svi nasi napustili njega,posla gore ima koliko hoces,da biras,al sam ubjedjen da bi se i on prema nama onda drugacije ophodio a i bolje placao da nismo bili "fiksirani" za njega.Nisi svjestan koliko vam je to znaci lo sto ste mogli promjeniti poslodavca kad ste htjeli,jeste radili u pocetku za male pare,to su stvatno male pare,ali opet si mogao da predjes kod drugog poslodavca ako te ovaj krene zajebavat,iz mog iskustva Mile to je neprocjenjiva prednost.
Cale ti radio u GSP-u?Koji pogon?Dobro,igrom slucaja znam,tada je bilo stvarno sranje,mislim na GSP a i generalno,tu si u pravu.
Ma ja u Svabiju mogu sutra maltene otici,to je najmanji problem,da nisam imao to neko lose iskustvo iz Canade otisao bih vec najvjerovatnije ali ovako tesko,jako tesko da cu se odluciti za taj potez,mozda me "pokrene" neka treca osoba,ovako sam od sebe zaista tesko,zato sam ti i par puta napisao da ne smijem nikada reci nikad da opet necu nedje otici.
Bilo je naravno i toga.

Autor Renault Terminator 22 Jun 2017, 11:05

@ Renault Terminator,
napisao je u jednom od gornjih komentara zasto je zeleo da ode, a to je i nesto za sta ljudi i ne moraju da ti kazu - retko koji imigrant ide preko bare za bilo cim drugim osim da bi imao neki normalan posao sa normalnom platom.
a to sto je meni rekao da "izvrcem" pricu se odnosilo na deo o tvom razlogu odlaska. a ja nesto sumnjam da je on pratio svaku moju i tvoju diskusiju da bi znao sve sta si ti meni rekao.
no nebitno, sad znam(o) prave razloge tvog odlaska. ja i dalje mislim da konacan "rezultat" svega zavisi od tvog raspolozenja i da nije bilo sve crno kako sad opisujes - na tvoj dobar dan verujem da bi imao vise pohvala nego kritika (kao sto si imao jedno vreme).
mi jesmo imali opciju da promenimo posao, ali u tako malom gradicu ides sa jednog posla koji minimalno placa pa na drugi. mozda deluje kao neki napredak, ali veruj mi da nije bio. i to takvi poslovi sa minimalnom satnicom cesto zahtevaju daleko vise posla, odgovornosti, itd nego oni sa fakultetskim diplomama. veruj mi, to znam jer sam radio oba posla. i onda na kraju 2 sedmice, kada se ubijes od posla i primis cek od $350, a mesecna kirija ti je $400 - veruj mi, brzo bi se covek vratio na bolje placan posao gde te gazda zajebava.
cale je radio na karaburmi. ne samo sto je dobivao platu kada im padne na pamet (obicno svaki drugi mesec i to uvek delimicnu platu) vec su autobusi tad bili bas losi, sve neispravno i lose odrzavano. imao je par sudara u beogradu jer bi kocnice otkazale. i najgore od svega - gsp jos od njega trazio da plati stetu. sta da ti kazem ... cale se preporodio kada je dosao u ameriku i zamenio ikarbus sa freightlinerom :)))

Autor mile antena 22 Jun 2017, 15:43

Mile,
kakava vam je ovaj "trovač", a vi oteraste Folciku :)
Ovo je zlo za ozonski omotač, trovač indijanaca :)
Ja bi ga u Evropi odma zabranio, pod hitno :)

Autor oktopod 22 Jun 2017, 15:47

@octopod,
izbacuje daleko manje dima nego moj golf tdi 1.9

Autor mile antena 22 Jun 2017, 17:32

Mile

Ja znam sta je on napisao, zssto hoce da ode,al hocu da cujem sta je on"napisao" po tvome,posto se ja i ti nikako sporazumjet vec par dana.
Ja ga nisam ni pitao za razlog zasto hoce van iz zemlje i niti mi je on to napomenuo u mejlovima,to je njegova licna stvar,sta to mene briga.Ja ne sumnjam,jer kada smo se prvi put uhvatili rasprave,u vezi kamiona,to je bilo prvo,covjek je sve ispratio,bilo je preko 70 postova,da bi covjek na kraju napisao da je procitao sve sto smo pisali i da je i sam cuo od nekoga,sad ne znam tacno od koga,dal od prijatelja ili koga vec da ne slazem sad,da su kamioni onakvi kakvi sam ih ja opisao.Poslije toga smo imali jos nekoliko rasprava ja i ti da bi od jedne od njih i doslo do "razmjene" mejlova izmedju mene i Optimusa a rasprava je upravo bila oko posla i tu se Optimus umjesao,u toj diskusiji nismo imali iste poglede na neke stvari ja i on...
Mile,nemoj se ljutiti,al izvrces sve zivo,kao hrcak,nemoj se tjesiti da je to zapazanje bilo usmjereno samo na "moj odlazak".Da ti ne izvrces stvari kako ti zelis i hoces,ja i ti bi u 2-3 posta cjelu pricu zavrsili i epilog bi bio isti kao i sad kada mi treba roman da ispisem i da sve moguce kombinacije koje tebi padnu na pamet demntujem i pobijem.

Hehe...eto ga na,opet on bukvalno,ko pravi Amerikanac hehe.."sve crno",naravno da nije bilo sve crno,ali vecinom jeste,nazalost a ne na moju srecu,jer to crnilo je mene najvise kostalo,zivaca,sjedi dlaka,neprospavanih noci a mrtav umoran a i suza vjeruj mi,ne stidim se da to i napisem,i toga je bilo.
Ajmo malo o pohvalama,ja vecinom hvalim njihovu odgovrnost,zasto?Zato sto je mi nemamo.Hvalim kulturu i disciplinu u saobracaju,zasto?Zato sto je mi nemamo.I meni nije tesko pohvaliti ono sto je dobro,sto bih volio da i vidim i kod nas.Jesu retardirani i glupi,ali vole svoju zemlju vise nego ista,svaka kuca ima Canadsku zastavu,ili na jarbolu ili okacenu na kucu ili na cemu vec.Taj patrotizam i ljubav prema otadzbini volio bih da vidim i kod nas,prodji Srbijom od Horgosa do Dragasa,pitanje je dal ces moci na prste jedne ruke izbrojati domacinstva koja u svom dvoristu imaju okacenu Srpsku trobojku,veliko pitanje.I sve ovo sto sam sad napisao,pisao sam i ranije i pisacu i dalje u nekim drugim temama gdje vidim i mogu usporediti kako je to u Canadi a kako kod nas.Al to je za tebe toliko komplicirano da ti to neces moci povezati do nove godine.

Dobro,mogli ste promjeniti grad,otici u veci,trazite posao pa trazite.Hocu ti reci,niste bili "svezani" za jednog poslodavca,imali ste kakav takav prostor za neki manevar,ja i ovi moji mucenici nikakav prostor nismo imali za to.Ti pizdis kada znas da ima poslova koliko hoces i kakvih hoces a ti ne mozes nigdje,to je strasno frustrirajuce a to odlicno sve zna i tvoj poslodavac i ti znas da on to zna.Veoma,veoma frustrirajuci osjecaj.Ne znas sta je gore,kada nema posla,pa znas da nema nista drugo sem to sto radis i jebga,cuti kenjaj i brzine mjenjaj ili kada znas da ima hiljade poslova tu oko tebe a tebi je zabranjeno da radis u bilo kojoj drugoj firmi sem u toj kojoj si.Znaci da poludis.

A vidis ovo?
http://www.oldschool-samp.com/slike/images/1064996310.jpg

Zastavu sam donio sa sobom u Canadu i okacio na zid dnevnog boravka u apartmanu gdje smo bili ja,burazer i jedan Rus.Jedno vece skupilo se nas nekoliko u mome apartmanu,bilo je tu i kolega Kanadjana,hoce indijanci da razbiju nase sofercine rabadzije u alkoholu,budale,pila se njihova piva Canadian,to je kao njihova naj,naj piva, jebga ovi nasi svi mogu cisternu popiti hehe..oni su Kanadjane povaljali kaj male macice hehe,j.ebu psuju Kanadjani,fucking Serbian guys,Serbian mafia,zale se da su ih ovi varali heeh...Dok su jos bili u svjesnom stanju,htjeli oni da im dam zastavu,pazi svidela im se nasa zastav,kazu da je jako lijepa i da im se dopada,ja naravno ne dam hehe,pa pocese da nude pare,da je kupe,neki nasi poceli da se cenjkaju,reko nemoj da vas djavo nanese da spenadla sa kojom je zastava prikovana za zid zafali a kamoli zastava,bice krvavih gaca po cjeloj Alberti.Tako da sam uspio odbraniti zastavu al eto vidis ima nasih koji bi je prodali za pare.
Zastava se vratila samnom u Srbiju,nisam je ostavio.

Autor Renault Terminator 22 Jun 2017, 19:26

@Renault Terminator,
pa po meni on je napisao da mu je muka da zivi tamo gde se poslovi dobijaju samo preko veze i gde vlada zakon jacega i da samo zeli da zivi tamo gde ce normalnim poslom imati normalan zivot.
kad bi se ti drzao jedne price i kad bi iznosio razloge koje imaju neku tezinu nebi mi vodili ovakve price. ali tvoje price "ne treba dolaziti osim ako nema bas nikakvog drugog izbora" zato sto ce te gazda smatrati kanadjaninom i zato sto ce misliti da si glup ... i onda "vecinski crno", a zatim napise poduzi paragraf o svemu sta mu se dopalo (ima tu verovatno jos mnogo toga, samo sto neces da priznas).

verujem ja da tebi nije bilo med i mleko, to je izuzetno tezak posao, moj cale je uvek govorio "da taj posao valja onda nebi dopao nas iz istocne evrope". ali sa druge strane, ja nesto sumnjam da bi ti dosao u kanadu da si trebao da radis za minimalnu satnicu (cak i da mozes da ga menjas svako malo), zar ne? posao kamiondzije je poprilicno dobro placen s obzirom da vecina vozaca ima samo zavrsenu srednju skolu. i zaradjivao si verovatno mnogo vise nego sto ja sada zaradjujem iako ja imam 2 fakultetske diplome. mislim da i sada kada bi ti ponudio moj posao u kancelariji i posao kamiondzije da bi ti opet izabrao posao kamiondzije, jer na kraju dana sve se svodi na $$$. ti mislis da je pizdenje bilo sto toliko poslova oko tebe, a ti ne mozes da ih biras? bilo bi jos vece pizdenje da si proveo 4 godine na fakultetu i onda jedini posao koji mozes da nadjes je onaj gde svake 2 sedmice dobijes $900. i to nakon skoro 10 godina u americi, perfektnog jezika i fakulteta. iskreno, citajuci tvoje komentare ja nesto sumnjam da bi ti bio zadovoljan i da si imao neki izbor, bilo bi uvek nesto sta bi smetalo. zamisli da kao ja dnevno dobijes 30-ak telefonskih poziva i 100-ak e-mailova, i svaki od njih je kao tvoj gazda kanadjanin koga ne podnosis.

lepa je zastava, imam slicnu (ustvari mislim da je jos veca), ali onu kraljevine plus pored nje i zastavu zvezde, stoje mi na zidu. plus jos imam nekih originalnih stvari koje sam nasao na selu kada sam po prvi put isao od oluje, kao sto su zvono od ovce, stare cilime, staro peglo koje je jos moja prababa koristila (ono peglo sto se u njega stavljao zar), staru lampu na petroleum ... ma pravi mali muzej. :) jesi li opet sokiran da neko kao ja to poseduje? :)))

Autor mile antena 23 Jun 2017, 03:43

Mile

Za divno cudo napisa ti onako kako i Optimus kaze.A sada mi reci kakve to veze ima sa onim mejlom sto sam ja njemu pisao,to sto je on napisao sad ovdje na ovoj temi,on to meni nista mjelovima nije spominjao,da je spominjao ja bih mu i odgovorio sta mislim o tome,Optimusa su prvenstveno interesovali kako sam otisao tamo i kako sam rijesio vozacku dozvolu.Da me je pitao jos bilo sta drugo ja bih mu drage volje odgovorio i njemu i bilo kome drugome.
Za tebe nemaju tezinu,a ako nemaju za tebe onda automatski nemaju ni za drugoga?To je ono sto ti ne mozes da shvatis,da nismo svi isti,da ne gledamo svi istim ocima na zivot i njegove prioritete.Ne mozes tako da rezonujes stvari,mislim mozes ali to je potpuno nerealno kao sto u tvojim testovima tako i ispada,i moje pisanje je problem samo tebi i nikom vise,samo ti ne mozes nista da shvatis,pa j.bemu mater ne mozes ti jedan biti da valja a cjelo selo da ne valja,ne ide nikako.

"i onda "vecinski crno", a zatim napise poduzi paragraf o svemu sta mu se dopalo (ima tu verovatno jos mnogo toga, samo sto neces da priznas"

Hehe...namjerno sam to napisao a i ispod toga napomenuo da je to za tebe veoma komplicirana definicija koju do nove godine neces moci shvatiti a mozda i nikada.Naravno,nisi me demantovao hehe...

Ne,nebi dosao u Canadu da radim za te pare za koje si ti radio u pocetku pa i da mogu da mjenjam posao a da su pare iste,u vrijeme kada sam ja isao da mi je nudjeno to sto tebi nebi isao,odustao bih.Ali bih isao 1999 kada si I ti otisao jer tada je ovdje bilo tesko sranje sto si ti i sam napisao a i znam iz svog iskustva sta je i kako je bilo.

Pa bas nevjerujem u to da sam zaradjivao vise od tebe sada sa 2 fakulteta,mozda sam malo manje zaradjivao od tebe.Pa naravno da jeste pizdenje,kada znas da ima puno boljih,laksih,placenih poslova a tebi je "zabranjeno" da mjenjas poslodavca.
Sto se tice tvog fakulteta i obrazovanja,izvini druze,al ti si sam to birao,niko te nije tjerao i niti si imao "sankcije" ovo smijes-ovo ne smijes od Amerike kao sto sam ja imao od Canade,samo jedan poslodavac i ajd zdravo,hoces-neces.Ja razumijem tvoje nezadovoljstvo ali ja bih rekao da je to bila tvoja odluka a ne odluka drzave sta ces i gdje ces u skolu i kakvo obrazovanje.

Ako sam ja tebe dobro razumio,toliko skolu imas i radis za 2000$ mjesecno?

Da sam imao izbor kao sto ti kazes,da sam mogao da mjenjam poslove ne znam sta bi i kako zavrsilo,ne zna covjek sta zivot nosi i sta bi bilo kada bi bilo,sigurno je jedno i to nema sumnje da bih se sanse za ostanak sigurno povecale jer bih mogao promjeniti nesto sto mi se ne svidja.A jako je glupo sada tvrditi bil ostao ili ne.

E nisi trebao napisati zastavu zvezde sad ce te grobari sa Bloga uhvatiti na zub hehe..
Nisam sokiran ali jesam iznenadjen,prijatno iznenadjen i drago mi je ako je tako kako si napisao,svaka cast,tako i treba.

Autor Renault Terminator 23 Jun 2017, 10:42

@Renault Terminator,
nisu bas njegovi razlozi komplikovani, cak i da ne znam bas nista o coveku - u 99% slucajeva to je razlog zbog koga neko hoce da dodje na zapad. ne napustaju ljudi srbiju zato sto im se ne svidja klima ili zato sto nemamo dobru fudbalsku reprezentaciju, nije bas rocket science :))) zna se zasto ljudi odlaze iz srbije, iz istog razloga smo otisli i ti i ja.
nisam ni mislio da smo svi isti i da nam svima smetaju iste stvari. ono sta je tebi pokusavam da objasnim je da ti cesto kazes samo zakljucak, a tek kada ti neko postavi gomilu pod-pitanja ti das vise detalja kako si dosao do tog zakljucka. tako i ovde - ti i ja kad smo poceli pricati o zivotu i poslu na zapadu ti si mi bas tad rekao da ne preporucujes to nikome ko ima ikakav posao u srbiji. tek kroz pricu nakon postavljenih million pitanja sam ja shvatio da sam posao kao posao nema mnogo veze sa tim - vise su ti smetali ljudi oko tebe. nema nista lose u tome, ali brate onda kazi "JA nisam mogao zbog toga i toga".
sam si sad rekao da te je on pitao kako si otisao i kako si sredio vozacku, a ti mu pises kakav je bio tvoj sef. nije problem bio u kanadi i njenom nacinu posla - problem je bio u tebi. i nema ni u tome nista lose - i da meni ponudis posao na floridi ili arizoni ja ga nebi prihvatio jer ne podnosim vrucine, volim hladno vreme, ali to je do mene, nije ni do posla, a ni do floride/arzione.
sto se tice posla, ja bi licno uzeo posao gde je zarada dobra pa makar me i zajebavali nego posao gde je gazda fin i uvek se smeska i onda te placa minimalac.
ne znam koliko si ti zaradjivao, ja sam koristio primer mog caleta da usporedim zaradu izmedju kamiondzije i moje plate. moja plata je daleko vise od $2,000 mesecno, jedno 2.5 puta vise ustvari. ja se ne zalim na svoj posao niti sam nezadovoljan - ja samo tebi kazem da kamiondzije zaradjuju poprilicno dobro (barem je moj cale zaradjivao), vise nego vecina ljudi sa fakultetima, sto nije lose kada se pogleda da vecina kamiondzija ima samo srednju skolu (ako i to). krvavo i radis za to, ali sa samo diplomom srednje skole ne mozes ni ocekivati dobru zaradu osim ako neces bas po ledjima.

Autor mile antena 23 Jun 2017, 20:15

Mile

Aman covjece,u vezi vozacke dozvole i nacin na koji sam otisao odgovorio sam mu posebno,imam te mejlove hoces da ih okacim da vidis?Jbt stvarno pretjerujes.
I dalje stojim iza toga,ako mozes normalno da zivis u Srbiji,nemoj da ides.Imas ljudi koji su zivjeli sasvim lijepo u Srbiji al su opet otisli,eto npr Dusan.Sam covjek kaze da je zivio sasvim lijepo u Srbiji,pa je opet otisao u Svajcarsku.
Hehe,zasto je problem bio u meni,to me zivo zanima,izgleda da si nesto otkrio sto ni ja sam nisam znao o sebi hehe?
Pa eto,dobro sam pretpostavio,okreni-obrni prosjecno kada pogledas zaradjivao sam kao ti,bilo je mjeseci kada sam izlazio puno vise od toga al znalo je biti i puno manje,kada pogledas prosjek to je tu negdje kao i tvoja plata.Taxu godisnju sam dobijao tu oko 5000$,kao 13 plata da je tako nazovem.

Autor Renault Terminator 23 Jun 2017, 22:02

@Renault Terminator,
zavisi sta smatras pod "normalno". nekome je normalno da ima taman dovoljno za racune i da potrosi onoliko koliko zaradi. dok je drugome normala da vozi i bolji auto, ima veci stan/kucu, ide svako leto na more, itd. tebi je mozda normala da vozis recimo 15 godina starog golfa, ali dusan hoce da vozi novog jaguara i njemu je to normala (to je samo jedan primer).
objasnio sam ti gore zasto je problem u tebi. sta bi recimo bilo da sutra odes u svedsku i da ti gazda gaze "od danas si svedjanin, zaboravi na to gde si se rodio". jel bi onda problem bio i u svedskoj?
kao sto sam ti dao primer gore, nema tog novca za koji bi ja ziveo na recimo floridi. ali nije problem u floridi - problem je u meni sto ne volim toplo vreme.
znaci zaradjivali smo gotovo isto, s tim sto ja imam diploma fakulteta, a ti nemas. tako da se ja nebi bas nezadovoljan da sam na tvom mestu, jer realno da si sa diplomom srednje skole takodje radio u kancelariji kao ja - zaradjivao bi 40% manje. tako da ne znam sta bi ti tacno drugacije radio cak i da si imao opciju da promenes firmu - sa diplomom srednje skole mozes raditi laksi posao za manje novca ili tezi posao za vise novca. ali da bi zaradjivao toliko, a radio manje/lakse - to tesko.

Autor mile antena 23 Jun 2017, 22:59

Mile

Slazem se i za to "normlano",ja sam Optimusu naveo sta ja smatram normalnim,dal je njemu to sad normalno ili nije to je njegova opet lican stvar,pitao me,ja sam mu odgovorio,da me nije pitao ja mu to nebi ni pisao.

Mile,Ja sam u Srbiji dozivljavao neke neprijatne situacije na poslu,imali smo ih svi u zivotu sigurno,ali mi niko nikada u Srbiji na poslu od sefova do poslodavaca nije me krstio i vrijedao da sam ovo ili ono a to dozivim u Canadi gdje sam najmanje to ocekivao i to ni manje ni vise nego od samog Kanadjanina,ajd da sam bio kod nekog naseg tamo pa da me zajabevao za to ja bi i razumio,nase djubre,govno itd,sa nasim djubrem ja bi lako..ali od ovog sto nema pojma sta se tamo desavalo i sto je svaki skoro od nas tamo prosao kroz sito i reseto u ratu i on pocne da sere o tome,zajebi me toga,tebi je to mozda smjesno i glupo,al meni nije smjesno i glupo.I zato je krivica na meni,sto neke stvari ne mogu i necu nikada da prihvatim.Od kuda njemu pravo da namece meni sta sam I ko sam ja.Ja sam taj i druge probleme imao u Canadi ne u Svedskoj.
Sto se tice posla,ja volim svoj posao,volim da vozim,tip sam covjeka koji mora bit aktivan,moram stalno biti u pokretu,nemam zivaca da sjedim ili stojim u jednom mjestu i da radim,znaci poludio bi,ujedao bih.Kada zavrsim sa poslom dolazim kuci,presvlacim se i na sport,ili fudbal ili na stadion ili na neko drugo mjesto i trcim 7,10,15,21 kilometar dok mi ne dosadi,ne bitno napolju bilo +30 ili -30,vjetar,snijeg,kisa,apsolutno nebitno,moram biti u pokretu,takav sam jbg.Ja sam bio nezadovoljan tretmanom u firmi i nekim vidom ocigledne diskriminacije u odnosu na kolege Kandjane koje rade isti posao i nista bolje ga ne odradjuju kao ja i ostali nasi tamo ,svjestan da ima boljih ponuda za posao a da ti je zabranjeno da radis/vozis za druge.Nisam ja bio nezadovoljan svojim zanimanjem,bio sam nezadovoljan firmom u kojoj sam bio a i samom Canadom sto "neda" ljudima sa work permit da promjene poslodavca ako nisu zadovoljni istim.Ok,daj te neka ogranicenja ljudima sa work permit,evo konkretno za vozace,smijes samo da vozis i zdravo,ne mozes da radis npr kao mesar,konobar itd.npr.dosao si kao vozac i smijes da radis sa na poslovima vozaca dok ne sredis permanent resident pa se onda jebi radi sta hoces kao sto i jeste.
Ovako te gazi tamo neki slijepac koji misli da smo mi iz kamenog doba dosli.Pa kada je vidjo da smo mi radnici i vrijedni,da smo poceli zaradjivati puno vise nego sto ti sada zaradjujes e onda nam kaze "aaaa mnogo vi novaca zaradjujete" pa sledeci mjesec,isto sve radis al manje plati,pa sledeci mjesec jos,pa onaj treci jos manje,pa idi bre u tri lijepe vise,pa koliko si ti zaradio ako smo mi toliko zaradili,koliko je svaki od nas tebi donio para,to ne gleda,al gleda koliko je nas platio.A tako se ponasa i radi zato sto mu je Canada to dozvolila,cak omogucila da tako radi i ponasa se.Da je Canadi zaista stalo do covjeka kao covjeka,kao sto svi vi ovdje mislite,prvo nebi to dozvolila da covjeka ako posteno i casno radi moze zajebavati tako.Nisam dosao u Canadu da molim za socijalu i da ne radim nista,da se grebem o njihov budzet I da pljujem na svoju zemlju,otadzbinu da je ovakva i onakva samo da bi izdrancio njihovu milostinju.Ja Srbin Krajisnik,dosao sam da radim casno i posteno kao i sto jesam radio,plati me onako kao sto placas i Kanadjanina,nemoj me zajebavat,nemoj me krstiti,nemoj se prema meni ponasati kao prema retatdu,ne trazim ti nista za dzabe niti sam bilo sta u opste i trazio i od njega i same Canade da mi sta poklone i zato sam ti ja Mile kriv.U redu,neka i ako sam kriv,prihvatam svu krivicu ali moj obraz i moja savjest su cisti a oni to i nemaju i niti znaju sta je to,da znaju ne bi se tako odnosili prema ljudima koji to po nicemu nisu zasluzili.To ide na njihovu cast,ali oni ni to nemaju...

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 07:50

@Renault Terminator,
nije da je to meni smesno i glupo kako kazes, vec mi je nebitno. ja se jednostavno ne nerviram za sve sta mi neko drugi kaze u zivotu - bez obzira da li taj neko bio neki prolaznik na ulici koga nikada vise necu sresti ili sefica koju vidjam svaki dan. koga briga sta ce oni reci/misliti? to su potpuno nebitni ljudi u mom zivotu.
sto se tice toga koliko je ko placen, ja stvarno ne znam sta je bilo u tvom ugovoru, da li te je placao po milji ili po turi, ali evo recimo ja sam supervisor u svojoj firmi. prvi put kad sam aplicirao nisam dobio poziciju - jednostavno je postojao neko bolji ko je imao master degree i vise godina iskustva. 6 meseci kasnije otvorila se ista pozicija, aplicirao sam opet i ovaj put sam je dobio iako sam ispred sebe imao konkurenciju od 8 amerikanaca.
evo ti jos jedan primer: moja supruga je dosla u ameriku pre mozda 6 godina. u pocetku kada je krenula da trazi posao bila je dosta negativna u stilu "sto bi neko dan posao meni strancu kad moze domacem". danas je jedan od sefova u firmi koja obrce milione i milione svake godine.
mozda je kod tebe bilo nesto drugacije jer si bio na privremenom radu, ne permanent resident

Autor mile antena 24 Jun 2017, 16:05

Mile

Ok,ja ti nista ne prebacujem za to sto se ti ne bi nervirao ili sto te ne bi pogadjalo,takva si licnost sto je mozda dobro a mozda i nije to ti sam najbolje znas,al nemoj meni prebacivati sto meni smeta,ono sto tebe ne bi pogadjalo ni najmanje,razliciti smo ljudi.

Firma je radila 3 posla u pocetku,vukla je humus tu smo bili placeni po turi,vukla je sumu,tu smo bili placeni po toni i vukao je gravel,tu smo isto bili placeni po toni.
Kasnije se rijesio gravela,ostala je suma i humus.

Mile,to je sve ok,ali ja nisam bio u poziciji da opste apliciram u bilo kojoj firmi moje struke,imam iskustvo i to kakvo iskustvo,voziti B train od 76 tona,9 osovina i 34 tocka od toga samo na prednjoj osovini nisu dupli tockovi,bez i jednog incidenta,bez i jednog pretovara ili bilo kakvog drugog penala,po snijegu,ledu,po putevima gdje ima mjesta samo da jedan kamion prodje,gdje da bi se mimoisao sa drugom grdosijom iz suptotnog smjera moras stati na posebne spotove kraj puta inace nastaje teski karambol,gdje ako ne razumijes engleski dosta dobro moze te zivota kostati itd,sa besprekornim drivers abstract-om,bez i jedne novcane kazne ili nekog drugog ukora i ja zbog toga sto Canada ima takav glup i idiotski zakon ne mogu konkurisati ili otici na vrata firme direktno da pitam za posao.A Kandjani koji izguraju sezonu u sumi,sva vrata su im u svim kompanijama otvorena,jer po takvim putevima sa tolikim teretom ni jedna firma ne radi,bar ne u Alberti.Sto se tice tereta,jedino specijalni tereti su komplikovaniji zbog svojih gabarita,tezine i njih prati policija pod rotacijom ali ni oni ne idu van highway.Ali sta meni to vrijedi sve kada me Canada diskriminisala u startu i kako ja da ne budem razocaran i neodusevljen Canadom,kada se ispostavi da nju boli cosak sto si ti ok radnik,nisi problematican za drustvo,izmirujes svoje obaveze prema njoj,nisi joj na teret itd..
TI sto nisi prosao na prvi konkurs,nisi prosao zbog diskriminacije,nije te USA "vezala ruke" kao sto je meni Canada,nego zato sto je postojao neko bolji od tebe i to je ok,fer borba.I ja da sam imao odrijesene ruke od strane Canade I da sam negdje konkurisao ili pitao za posao,pa ne prodjem a ispostavi se da ne ispunjavam uslove koje komapnija od mene trazi ili ima boljih kandidata ok,u redu,problem je do mene,zagrizao sam malo veci zalogaj,malo cu da spustim kritetijum pa cu ici u firmu koja trazi malo manje sposobnosti gdje moje znanje moze biti konkurento,to je fer borba i nemam nista protiv toga.Ali da me ovako "sankcionises" da sa work permitom moram raditi samo kod jednog poslodavca i da druge firme koje zele strance moraju da rode mecku da bi dobili pozitivno misljenje od LMIA i koje odmah odustaju od toga jer je komplilovano i neizvesno dal ce to dobiti,veliki broj firmi nece da se zajebava sa tim.I one koje dobiju pozitivno misljenje,kasnije drze tog radnika u saci,mogu mu apsolutno raditi sta hoce,maltene je rob bez bilo kakvih prava sa work permitom.
Moje licno iskustvo je jako lose i ja ne mogu imati lijepo misljenje o Canadi,to sto je bilo nekih lijepih momenata i trenutaka,to su sitnice i nazalost malo je toga bilo.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 17:12

Mile

Ti radis u imigracionom,kazes da si i supervisor,znaci znas dosta toga,nisi tamo neki kancelariski referent koji samo sjedi,pijucka kafu i ceka da prodje radno vrijeme,imas dosta informacija sta i kako.
Ajd ti meni sada reci,nadjem potencijalnu kompaniju u USA,zainteresovani oni za mene,ja zainteresovan za njih,znaci obostrano zadovoljstvo,oni zadovoljni mojim kvalifikacijama,ja zadovoljan sa financiskim benefitom,uslovima,kamionom i ostalim stvarima sta nude.
Sta ta firma mora da ispunjava prema drzavi,to jeste prema USA,da bi ona mene uspjela zaposliti,kakav je moj status u Americi,dali ja isto kao u Canadi, imam pravo da radim samo kod njih sa tom nekom dozvolom za rad koju bih dobio i ako hocu da mjenjam firmu opet moram traziti firmu koja ispunjava uslove da mi moze izdati radnu dozvolu ili kako se to kod vas zove ili ja sto se tice posla imam odrijesene ruke,mogu da trazim posao i da predjem predjem u bolju firmu koja bi me jos bolje placala itd...Volio bih da mi das informacije u vezi svega ovoga ako znas sta i kako to sve ide.Starovao bih sa hrvatskim papirima,pretpostavljam da imaju bolju prodju od nasih.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 17:28

sve sam iscitao.siguran sam da, kad bi ste seli za stolom uz pice,dva sve nedoumice nestale.obojica ste imali potpuno drugaciji start,okruzenje,podrsku... zao mi je rt jer sam siguran da je kvalitetan vozac.neka je pola izmislio,(a nekako znam da nije)pa je ispunio uslove za 90% firmi koje zaposljavaju vozace.
mile,tebi svaka cast kad radis dnevno od 12h do 15h dnevno. i treba da zaradis i da imas.

Autor BMW SERIES 8 24 Jun 2017, 17:51

Bmw series 8

Vala svaka tebi cast kada si imao zivaca da sve ovo iscitas hehe..
Nemam ja nista protiv Mileta,naprotiv dosta ga postujem i cjenim,mada to po prepiski izmedju nas sigurno tako ne izgleda.
Da,jednostavno imamo drugacija iskustva,ja njemu sto se tice zivota u USA vjerujem apsolutno sve jer na kraju ako laze, ne laze on mene ili vas,laze samog sebe,isto to vazi i za mene,nema nikakve razlike.Samo ja bih rekao da on prosto ne moze da vjeruje da sam prosao tako kako sam prosao.Ja bih prvi bio najsrecniji da je bilo sve drugacije jer se to nije desavalo nekom drugom,trecem,vec meni,moja koza je bila na dobosu.
Sada sta je tu je,tu smo gdje smo,zivot ide dalje,vidcemo sta ce se desavati dalje i gdje ce zivot okrenuti.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2017, 18:23

rt,jedino ti "zameram" sto si u posao ukljucio emocije.i to one najdublje.pogotovu koje se nalaze u nama,Srbima iz Crne Gore,bosne,(da je napisem kao i ti) :-) i iz Hrvatske.nikad Srbin iz Srbije to nece razumeti,ali ja te potpuno razumem. medjutim,ko bre hebe tog kanadjanina i ko ga sisa za to sto ti je rekao.ti znas sta si i ko si.sto ti kazes,svi smo razliciti i primamo to na drugaciji nacin.
ali vidim da to nije jedini problem i pokusavam da se stavim na tvoje mesto.tako kao ti bi postupilio 99% ljudi. tebi se sve toliko smucilo da i one lepe trenutke koje si imao,zaboravio si ih.i u odnosu na ove lose,verovatno su bili zanemarljivi. ALIII...svaka skola se placa.osetio sam to na svojoj kozi.siguran sam da si naucio lekciju.veruj mi,sad budi jos uporniji.svaki trud,znoj,i covekoljublje(ma sta se desava) Bog nagradi.
ajde mile brate Srbine sredi rt neku sljaku pa se javite za par meseci iz nekog kafica kad budete pili neku sljivu :-)

Autor BMW SERIES 8 24 Jun 2017, 18:44

@Renault Terminator,
ne radim vise u imigracionom; radio sam nekada, ali vec duze vreme ne radim. ali citajuci tvoje komentare mislim da tvoja situacija nije nista drugacija od bilo koga ko radi pod ugovorom. ne mislim da je tvoj gazda diskriminisao protiv tebe vec je jednostavno sve deo biznisa. verujem ti da su drugi vozaci imaju neke bolje beneficije, ali ne mislim da je to zato sto si ti srbin, a oni kanadjani.
stvar je u tome da tvoj gazda nema neku korist od toga da tebi daje ista sta ne pise u ugovoru. zasto bi? ti ces za X broj meseci otici, a on je duzan da ispostuje ono sta je stavio u ugovor - nista vise. dok oni redovni njegovi vozaci ce biti tu i posle toga i njima mora vise da udovoljava. to je tipican posao sa ugovorom na X meseci. ti mozes raskinuti taj ugovor i otici, a sta ce se desiti posle toga ... pa ako je gazda dobar on ce mozda i "oprostiti", ako nije onda te moze i tuziti. naravno ne mozes da radis za konkurenciju dok radis za njega, a ako te tuzi onda moze traziti da ne radis za nikoga dok se tuzba ne zavrsi. isto bi ti prosao i da si kanadjanin. sa druge strane, ako ste obojica stalni radnici onda gazda ima neku korist da tebi pruzi bolju opremu/sate jer mu ti ipak donosis veci profit, nisu gazdi dolari od srbina gadljivi.
biznis nema emocije, gazda gleda ko mu stavise najvise $$$ u dzep. ti verovatno jesi stavio njemu vise $$$ u dzep tokom posla, ali kao sto rekoh - za X broj meseci ti mu vise neces stavljati pare u dzep, a kanadjanin hoce.
i kao sto bmw rece, tvoja velika greska je bila sto si dozvolio emocijama da udju u posao. to nemoj nikada raditi, ne samo u ovom poslu nego u nijednom. momenta kada vise nisi na poslu - iskljuci posao (i ste sta dolazi sa poslom) iz mozga. to je nacin na koji ja mogu da radim 12-15 sati dnevno. i jos nesto - ne mozes da zivis na 2 strane. izaberi jednu stranu (bez obzira na koji vremenski period) i kocentrisi se samo na nju, a drugu stranu potpuno izbrisi na taj vremenski period.

Autor mile antena 25 Jun 2017, 02:45

Mile

Kod njega se ni jedan Kanadjanin nije zadrzao duze od par mjeseci,neki ne budu vise od par dana,samo nestane,ispari.

Ja da sam imao "slobodu biranja" kao I Kanadjani ne bi ni ja bio duze od nekoliko mjeseci kod njega kao Kanadjani,nisu oni bili blesavi sto su napustali a jos su bili bolje placeni od nas,lako bih se ja njega rijesio ali kad te Canada "svezala" pa ti ne mozes maltene nikuda.

Autor Renault Terminator 25 Jun 2017, 07:03