Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Acura je danas na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) i zvanično prikazala redizajniranu verziju svoje limuzine RL, koja je sem dorađenog izgleda dobila i doterano ogibljenje, poboljšanjo upravljanje, unapređenu unutrašnjost, kao i potpuno novi 3,7 litarski V6 motor. Ovaj agregat razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta, a uparen je sa Hondinom petostepenom Sequential SportShift automatskom transmisijom, koja podrazumeva i komande za ručno menjanje brzina na upravljaču (RL inače i dalje ima Acurin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka). Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska,poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Tačka na i su novi sedmokraki aluminijumski točkovi točkovi od 18 inča (sa Michelin gumama), koji zamenjuju dosadašnje veličine 17 inča, kao i 5 novih boja za karoseriju. Od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti (između ostalog) unapređenu verziju Acurinog AcuraLink satelitskog navigacionog sistema, kameru za vožnju unazad, grejanje i hlađenje prednjih (kožnih) sedišta, koja se podešavaju u 10 smerova, AFS prednja svetla, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom/drvetom, ACC adaptivni cruise control, Acura/Bose Sound System sa 10 zvučnika, pravo drvo na prednjem panelu, šest vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima... Inače, prodaja redizajniranog RL-a će u SAD-u početi na jesen ove godine, a budući da ovaj model predstavlja brata blizanca Honde Legend koja se prodaje i u Evropi, za očekivati je da i Legend uskoro doživi zatezanje bora.



Reklama


Ford je za salon automobila u Čikagu pripremio i fabrički doteranu Sport verziju Forda Edge, najprodavanijeg crossover vozila srednje veličine u Americi. U osnovi ovaj Edge Sport je namenjen kupcima koji od svog automobila traže sportskiji i agresivniji izgled, što znači da je ovde naglasak pre svega na estetskom doterivanju, a da promena na motorima i mehanici nema. Edge Sport se standardno oprema aluminijumskim točkovima od 20 inča sa Pirelli Scorpion Zero gumama (kao opcija na raspolaganju su i točkovi opd 22 inča), novim aero body paketom (doterani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nižim grilom i integrisanim svetlima za maglu, novi pragovi i modifikovani zadnji branik; sve u boji karoserije), dva završetka izduvnog sistema, zatamnjenim svetlima napred i pozadi, doteranim interijerom (kožna sedišta, kožni volan i vrh ručice menjača), kao i posebnim Sport oznakama.

 

VIDEO : Ford Edge Sport





Novi Chevrolet Traverse, koji će imati svetsku premijeru na salonu automobila u Čikagu, predstavlja četvrtog člana GM-ove Lambda porodice srednje velikih crossover modela, u kojoj se već nalaze Buick Enclave, GMC Acadia i Saturn Outlook. Što se izgleda tiče, odmah se primećuje da novi Traverse karakteriše oštar prednji kraj, koji velikim delom podseća na rešenje primenjeno na aktuelnom Chevroletu Malibu. Takođe, velika pažnja je posvećena aerodinamici vozila kako bi se smanjila potrošnja i šum vetra u kabini, u kojoj u tri reda sedišta ima mesta za 7 ili 8 osoba (i drugi i treći red sedišta imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60:40). Za pogon je zadužen samo jedan V6 DOHC benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 3,6 litra, koji razvija 213kW/286KS i 345Nm obrtnog momenta (uparen je sa 6-stepenom Hydra-Matic 6T75 automatskom transmisijom). U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na prednjim i pogonom na sva četiri točka (vešanje je inače nezavisno napred i nazad), dok se u opremi (bilo standardnoj ili kao opcija) nalazi šest vazdušnih jastuka (uključujući i bočne vazdušne zavese koje pokrivaju sva tri reda sedišta), elektronska kontrola stabilnosti, ABS, PBA pomoć pri naglom kočenju, traction control, disk kočnice na sva četiri točka, točkovi od 17 inča (nude se i oni od 18 i 20 inča), DVD navigacioni sistem i DVD zabavni sistem, Bluetooth konekcija, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, parking senzori, kamera za vožnju unazad, krovni nosači, žmigavci u retrovizorima (koji imaju grejanje), zadnji krovni spojler, el. panoramski krov, dva završetka izduvnog sistema, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u gumama... GM nije objavio podatak vezan za potrošnju ovog modela, jedino se pominje da mu autonomija sa jednim rezervoarom iznosi oko 800 km. Proizvodnja Traversa počinje u trećem kvartalu ove godine, a cene će biti objavljene naknadno (trebalo bi da bude najjeftiniji model u pomentoj Lambda porodici).

VIDEO : Chevrolet Traverse




Posle mnogobrojnih špijunskih i raznih procurelih slika, Chrysler (vlasnik Dodgea) je danas konačno objavio zvanične fotografije i detalje o novom Dodge Challengeru SRT8, koji će svoju premijeru imati na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Ipak, iznenađenja nema, jer smo zahvaljujući pomenutim procurelim fotografijama već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Ovaj serijski primerak Challengera SRT8 se inače tek neznatno razlikuje od koncept automobila iz 2006. godine, odnosno razlike se svode na jednostavniji prednji gril, dodati B stub, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla. Chrysler je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 sa automatskim 5-stepenim menjačem ubrzava od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 5 sekundi, a maksimalna brzina mu iznosi 270 km/h (pogon je na zadnjim točkovima). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (gume 245/45 R20), Brembo kočnicama, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), traction controlom, BAS sistemom za pomoć pri naglom kočenju, TPM sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim zavesama, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Challenger SRT8 je inače dugačak 5023 mm, širok 1923 mm, visok 1448 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm, težak je 1878 kg (raspored težine je 55,6% napred, 44,4% nazad), a može da primi pet putnika.

VIDEO : Dodge Challenger SRT8




Land Rover je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu modela Freelander 2 i Range Rover Sport novim HST paketom, koji će se u prodaji naći u martu ove godine. Freelander 2 HST je bogatiji za Sports Styling Pack (podrazumeva modifikovani prednji i zadnji branik, doterani prednji gril, nove pragove i zadnji krovni spojler), desetokrake aluminijumske točkove od 19 inča, kožna sedišta, zatamnjena stakla i metalik boju. Sve ovo ima svoju cenu, pa će ona za Freelander 2 HST iznositi 31.990 funti. I Range Rover Sport HST će se u prodaji naći u martu ove godine, i to po početnoj ceni od 59.895 funti. Kupci ovog modela će moći da biraju između TD V8 dizelaša i Supercharged benzinca, a kao i Freelander 2 HST, i Range Rover Sport HST raspolaže bogatom standardnom opremom. To u praksi znači Stormer točkove od 20 inča, modifikovani prednji i zadnji branik (sa integrisanim završecima izduvnog sistema), zadnji spojler, el. panoramski krov, zatamnjena stakla i sedišta presvučena kožom ili alkantarom.




Volkswagen je pre nešto više od dve nedelje saopštio da će na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima), a sada su pred nama i prve zvanične fotografije ovog porodičnog automobila. Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali je u odnosu na njega Routan naravno dobio karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru (prednji kraj recimo neodoljivo liči na VW-ov kompaktni SUV model Tiguan). Da je Routan namenjen pre svega Amerikancima, potvrđuju i njegove dimenzije: dužina 5,14 metra, širina 1,95 metra (bez retrovizora) i visina 1,75 metra. Pozitivna posledica ovakvih dimenzija je i zapremina prtljažnika, koja varira od 926 litara (kada je u funkciji svih sedam sedišta), preko 2350 litra (konfiguracija sa pet sedišta) do čak 4100 litara, kada su sklopljena sva sedišta sem vozačevog i suvozačevog. I paleta motora pokazuje kom tržištu je Routan u stvari namenjen. U ponudi su naime samo dva benzinca; slabiji 3,8 litarski V6 sa 197KS i 312Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (u paru sa 6-stepenom automatskom transmisijom) i snažniji 4,0 litarski V6 sa 253KS i 355Nm pri 4100 o/min. Do 100 km/h ovaj dve tone teški MPV stiže za 9, odnosno 10,5 sekundi. Volkswagen u ovom trenutku još nije saopštio podatke o potrošnji, a dizel agregat za sada nije u planu. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i Chrysler Town and Country. Cena za osnovni model će u SAD-u iznositi manje 25.000 dolara, a sve verzije će biti opremljene elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), traction controlom, bočnim kliznim vratima, el. podizačima stakala i čak 13 držača za čaše. Novi Routan je uz nedavno predstavljeni Passat CC deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.



Dugo smo čekali, ali sada je nova Lancia Delta konačno pred nama. Tačnije, Lancia će oficijelnu promociju nove Delte održati već za mesec dana na predstojećem salonu automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (tržišno lansiranje je planirano za jun). Ova nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. Kako bilo, nova Delta je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Što se palete pogonskih agregata tiče, ona će obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 200KS (svi sa turbo punjačem i šestostepenim menjačima). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem i satelitsku navigaciju. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.



Reklama


Posle promocije obnovljenog Focusa u hatchback, karavan i sedan verzijama, Ford će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) predstaviti i poslednjeg člana restilizovane porodice ovog modela C segmenta – Focus CC (Coupe-Cabriolet). Prvo što kod obnovljenog Focusa CC upada u oči je naravno njegov novi izgled. Zahvaljujući Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, Focus CC za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok su bokovi i zadnji kraj ostali neizmenjeni. Unutrašnjost (prima četiri odrasla putnika) je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Podsetimo da je Ford prvi put predstavio Focus CC kao koncept sa imenom Vignale još na salonu automobila u Parizu 2004. godine, dok je njegova serijska verzija startovala sa prodajom tek u maju prošle godine. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima u ovoj klasi već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da će ovaj restilizovani Focus CC doći tačno na vreme pred početak ovogodišnje letnje sezone. U borbi sa rivalima poput Opel Astre TT, Renault Meganea CC ili VW Eosa, Focus CC će, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolagati i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, Focus CC je dugačak nešto preko 4,5 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom, a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS, snažniji dvolitarski razvija 145KS, a paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.



Korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je posle nekoliko tzv. teaser slika juče objavio i prvu zvaničnu fotografiju svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji istoimeni model. Na ovoj slici se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.  



Na samom zalasku svoje karijere Alfa Romeo 147 je doživeo još jednu limitiranu verziju, koja će se u varijantama sa 3 i 5 vrata naći u prodaji 9. februara ove godine. U stvari, ova nova Alfa 147 Collezione predstavlja doteranu varijantu istoimenog limitiranog modela iz prošle godine, koji je zahvaljujući svom uspehu doživeo unapređenje za prodajnu sezonu 2008. Ovogodišnja Alfa 147 Collezione se odlikuje spuštenim ogibljenjem, novim kombinacijama boja, kožnim interijerom i ekskluzivnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima. Po prvi put se Alfa 147 Collezione nudi i sa Ghiaccio White belom bojom u kombinaciji sa crnim krovom. Od standardne opreme treba izdvojiti i klima uređaj, komande za CD plejer na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, alarm, ABS, EBD, BAS i ASR. Za pogon su zaduženi 1,6 litarski benzinac i 1,9 JTDM dizelaš, a oba razvijaju po 120KS. Cena za osnovnu Alfu 147 Collezione u Velikoj Britaniji iznosi 13.950 funti (oko 18.520 evra).



Rolls Royce već neko vreme kupcima sa dovoljno dubokim džepovima nudi produženu verziju svog Phantoma (za 25 cm duža od standardnog modela), a kome ni to nije dovoljno, rešenje nudi Mutec, čiji Phantom je dugačak svih 6,93 metara ili 110 cm više od standardnog modela. Što se izgleda tiče, Mutec nije dirao ni klasična prednja, ni tzv. "samoubilačka" zadnja vrata, a između njih je postavio novo, treće bočno staklo. Ovakav Phantom sada nudi četiri individualna sedišta pozadi, koja su okrenuta jedna prema drugima. Najveći mogući luksuz se naravno podrazumeva.

  



Hyundai je posle premijere svog novog luksuznog modela Genesis na nedavno završenom salonu automobila u Detroitu (o Genesisu više OVDE), za predstojeći salon u Čikagu pripremio još dve američke premijere : restilizovanu Sonatu i novu Elantru Touring. Što se tiče obnovljene Sonate (čija prodaja je već počela u J. Koreji), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija, hromirana maska hladnjaka i veća svetla (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da je Sonata dobila četvorocilindrični DOHC Theta II agregat (zapremine 2,4 litarski, snage 175KS i 229Nm), koji se odlikuje većom snagom, boljim ubrzanjem i nižom potrošnjom goriva (uparen je sa 5-stepenim automatikom). U ponudi je i veći 3,3 litarski V6 motor sa 249KS pri 6000 o/min. i 310Nm pri 4500 o/min., u kombinaciji sa novom Shiftronic automatskom transmisijom sa 5 stepeni. Sve Sonate se inače serijski opremaju elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Od ostalih elementata serijske opreme treba izdvojiti 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, keyless entry sistem sa alarmom, cruise control, klima uređaj i AM/FM/XM/CD/MP3 audio sistem.


Hyundai Elantra Touring


Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a za nekoliko dana Korejci će na salonu u Čikagu ovaj automobil zvanično promovisati i u njegovoj serijskoj varijanti (mi u Evropi ovaj model već nekoliko meseci znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinski motor, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni Shiftronic automatik nudi kao opcija. Elantra Touring je dugačka 4475 mm, široka 1765 mm, visoka 1519 mm, dok joj međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, klima uređaj, deljiva zadnja klupa (u odnosu (60:40), cruise control, keyless entry sistem sa alarmom, vozačevo sedište podesivo u 8 smerova, a od opcija kupcima su na raspolaganju (između ostalog) i kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne.   



Sem standardnih verzija restilizovanog Mercedesa SL (o tome više OVDE), nemačka fabrika će u paleti ovog modela imati i dve sportske varijante: SL 63 AMG (na slikama) i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje dosadašnji SL 55 AMG) zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za snažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Inače, SL 63 AMG je uparen sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, a SL 65 AMG sa 5-stepenom Speedshift automatskom transmisijom. Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Kao što se vidi sa ovih fotografija, najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima AMG sportskog izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, doterana instrument tabla, sportski trokraki volan, AMG sportska kožna sedišta, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem.




Mitsubishi je za salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) koji počinje sledeće nedelje, sem obnovljenog Galanta (o njemu više OVDE), pripremio i blago osveženi Eclipse (i u Coupe i u otvorenoj Spyder verziji). Promene nisu velike i svode se pre svega na doterani prednji kraj, koji sada zahvaljujući trapezodnom grilu i crnom centralnom delu branika podseća na Mitsubishi Lancer Evolution, pa i na novi Nissan GT-R. U ponudi su dva motora; slabiji 2,4 litarski četvorocilindrični sa 162KS u modelu Eclipse GS i jači 3,8 litarski MIVEC V6 sa 265KS i 355Nm za verziju Eclipse GT. Eclipse GS se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem (4-stepeni automatik je opcija), dok je Eclipse GT uparen manuelnim menjačem sa 6 stepeni (opcija je Sportonic automatska transmisija sa 5 stepeni). Svi modeli se serijski opremaju disk kočnicama na sva četiri točka, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok je Eclipse GT opremljen i elektronskom kontrolom stabilnosti, duplim završetkom izduvnog sistema i većim, ventilirajućim zadnjim diskovima.




Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje sledeće nedelje), pripremio restilizovanu varijantu svog modela Galant. Već na prvi pogled je jasno da novi, odnosno revidirani izgled, nije revolucionaran ali je svakako doneo potrebnu svežinu ovom modelu. Najveće promene na eksterijeru se odnose na novi prednji gril, haubu motora, branike i nova zadnja svetla, dok je manje modifikacije doživela i unutrašnjost. Obnovljeni Galant će se nuditi sa tri motora i četiri paketa opreme, tačnije modeli Galant ES i Galant Sport imaju četvorocilindrični 2,4 litarski MIVEC agregat sa 160KS (oba uparena sa 4-stepenom automatskom transmisijom), dok će modele Galant V6 Sport i Galant Ralliart pokretati motori sa 6 cilindara. Galant V6 Sport ima ugrađen 3,8 litarski V6 sa 230KS, a Galant Ralliart takođe pokreće V6 motor zapremine 3,8 litra ali sa 258KS (oba modela sa V6 motorima imaju 5-stepenu Sportronic automatsku transmisiju sa opcijom ručnog menjanja brzina). Svi modeli Galanta u standardnoj opremi imaju (između ostalog) ABS, EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, Sport modeli dobijaju i el. panoramski krov, grejanje prednjih sedišta i aluminijumske felne od 17 inča, dok modeli Sport V6 i Ralliart imaju i traction control. Sportski Galant Ralliart (sa 258KS pri 5700 o/min. i 349Nm pri 4500 o/min.) raspolaže i sportski podešenim ogibljenjem, jačim kočnicama i sedmokrakim alu točkovima od 18 inča sa gumama dimenzija 235/45R18. Ovaj najsnažniji Galant inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6 sekundi.




Kupci u Kanadi će od sredine ove godine moći da nabave novi Pontiac Wave5, koji je nama u Evropi inače poznat kao Chevrolet Aveo. U principu ništa neobično za General Motors koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije (na nekim tržištima Wave/Aveo nosi i imena Daewoo Gentra i Holden Barina). Kako bilo, najvažnije promene u odnosu na prethodnika se odnose na njegov nešto agresivniji eksterijer, unapređenu unutrašnjost i novi DOHC 1,6 litarski benzinski motor. Pomenuti motor raspolaže sa 80kW/107KS i 143Nm obrtnog momenta, a zaslužan je za bolje performanse i manju potrošnju goriva u odnosu na svog prethodnika (fabrika navodi da autonomija sa jednim punjenjem rezervora iznosi 640 km). Wave5 je inače dugačak 3,94 metra, širok 1,68 metra, visok 1,51 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,48 metra (zanimljivo da fabrika u svom press saopštenju ne navodi kolika je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji, već samo da sa oborenim zadnjim sedištima volumen istog raste na 1189 litara). U standardnoj opremi svih verzija će se, između ostalog, naći i frontalni i bočni vazdušni jastuci, podešavanje prednjih sedišta u 6 smerova, cruise control, el. podizači stakala i centralno zaključavanje, grejanje spoljnih retrovizora, naslon za ruku vozača i garancija od 5 godina ili 160.000 km za pogonski sklop.



Novi Viper SRT10 ACR (American Club Racer) u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu ove godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju: Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.



Više o novom Mercedesu CLC možete pročitati OVDE



Kao što smo već pisali, zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera SRT8 biće održana sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Iako bi njegov izgled trebalo da ostane dobro čuvana tajna sve do prezentacije, zahvaljujući procurelim oficijelnim fotografijama od pre sedam dana već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog automobila. Doduše, falila je zvanična slika zadnjeg dela, koja je sada ipak konačno pred nama. Challenger SRT8 inače pokreće 6,1 litarski V8 HEMI motor od 425KS i 569Nm (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), dok mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi nešto više od pet sekundi. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Nakon Challengera SRT8 uslediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene. Ostale slike i više detalja o drugim verzijama novog Challengera možete potražiti OVDE.



Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji počinje sledeće nedelje, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara sa 180kW/242KS i 328Nm, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3.

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs