Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Daewoo G2X

9 Apr, 2007 - 01:22 Noviteti Komentari (2) comments  English

Na slikama nije novi Opel GT. Nije ni Saturn Sky. Ni Pontiac Solstice. Pa šta je onda? Novi Daewoo G2X, sportski model, koji korejska marka u vlaništvu GM-a upravo promoviše na salonu u Seulu i koji u prodaju na domaćem, korejskom tržištu kreće tokom ovog leta. Ono što smo napisali pre neki dan za novi Daewoo L4X (klon Holden Caprice/Statesman-a) važi i za ovaj G2X tj. da GM obilato koristi svoje resurse i potojeće modele da bi štancovao klonove odnosno pravio "nove" modele i iste automobile prodavao na različitim tržištima pod različitim imenima. Dakle ništa novo pod kapom velikog GM-a. Tako je i u slučaju Daewoo-a G2X, koji nije ništa drugo do samo još jedna varijacija sportskog roadstera napravljenog na Kappa platformi (ostali su već nabrojani Opel GT, Pontiac Solstice i Saturn Sky). Daewoo G2X pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 194kW/260KS i 353Nm, smešten napred, koji ovom modelu omogućuje maksimalnu brzinu od 227 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,5 sekundi. Menjač je 5-stepeni automatik a pogon pozadi. Prema rečima ljudi iz Daewoo-a, G2X je "klasičan roadster sa velikom snagom i ubrzanjima, koja oduzimaju dah. On nudi performanse pravog sportskog automobila i izuzetno vozačko iskustvo. Ovim modelom Daewoo će korejskim kupcima ponuditi ono što nijedan drugi korejski proizvođač nema u svom prodajnom salonu." Dizajnerski gledano, ono što važi za Opel GT važi i za Daewoo G2X. Dakle, roadster sa zanimljivim i dinamičnim izgledom, prilično oštrih ivica, dugačke haube, kratkog repa i kratkih prepusta. Tipično za ovu klasu. Ostalo što karakteriše Daewoo G2X (naravno i njegove nabrojane blizance) jesu široki trag točkova, dugačko međuosovinsko rastojanje (2415 mm), nisko težište i raspored težine 51/49 odsto napred/nazad. U serijskoj opremi se nalaze neizbežni ABS kao i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i Traction Control, pri čemu se poslednja dva sistema mogu i isključiti.




Reklama


Rolls Royce će kupcima uskoro ponuditi i blindiranu verziju svog modela Phantom, koji će imati najveću moguću balističku zaštitu. U Rolls Roycu ponosno ističu da se ova varijanta Phantom-a vizuelno uopšte ne razlikuje ni spolja ni iznutra u odnosu na standardnu. Zbog dodatnih ojačanja, automobil je naravno teži, tako da su i  aluminijumska šasija i komponente ogibljenja takođe ojačani. S druge strane V12 motor nije pretpeo modifikacije odnosno i dalje iz 6,75 litara zapremine raspolaže sa 338kW/460KS i 720Nm obrtnog momenta. Prvi kupci blindiranog Phantom-a biće sa Bliskog Istoka a cena nije saopštena.



Povodom 35 godina njihovog automobila Formule 1, modela Type 72D, Lotus je spremio specijalnu i naravno limitiranu seriju aktuelnog modela Elise da bi se proslavila titula Emersona Fittipaldija, koji je te 1972. godine za volanom Lotusa Type 72D osvojio šampionat Formule 1 sa 16 poena više od Jackie Stewarta. Specijalni Lotus Elise Type 72D Collectible Edition biće napravljen u samo 50 primeraka a moći će da se prepozna po zlatnim točkovima i crnoj boji karoseriji. Uz svaki primerak ovog Elise-a dobija se kaciga i prateća numerisana dokumentacija, koja potvrđuje autentičnost pripadnosti ovoj specijalnoj seriji. Cena ovog Lotusa je nešto manje od 60.000 američkih dolara. 



Mercedes će od septembra kupcima ponuditi novu C klasu 4Matic sa integralnim 4x4 pogonom, koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. 4Matic pogon će dobiti modeli sa motorima od 6 cilindara, tačnije benzinske verzije C280 (sa 231KS), C350 (272KS) i dizelaš C320CDI (224KS). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4Matic pogonom biće elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i 4ETS (traction control). Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C280 troši prosečno 9,6 litara na 100 km, C350 10,1 litara a C320CDI 7,7 litara. Na slici Mercedes C350 4Matic.    



Pre neki dan pisali smo o obnovljenom Kyron-u i objavili prve nezvanične slike a ovih dana taj Kyron II već ima svetsku premijeru na salonu u Seulu, koji je upravo u toku. Kao što smo ranije napomenuli, korejski SsangYong je, osim po svojim terenskim i pick up modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na modele Rodius/Stavic a kritika nije bio pošteđen ni novi Actyon a ni prva generacija Kyron-a. Zato su u SsangYong-u požurili sa predstavljanjem novog Kyron-a za koga se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. Za to ima sve šanse jer su vizuelne promene (nova maska, svetla i branici napred kao i kompletno prerađen zadnji kraj) učinile da novi model izgleda daleko privlačnije i "pristojnije" bez većih dizajnerskih egzibicija, koje bi mogle da odbiju potencijalne kupce. Osim novog spoljašnjeg dizajna, novi Kyron II dobiće i novi motor odnosno 2,7 litarski XDI dizelaš (poreklom Mercedesov) sa 165KS i unapređenu unutrašnjost. Drugi motor u paleti je već poznati 2,0 litarski dizelaš sa 141KS.     




Daewoo L4X

7 Apr, 2007 - 00:42 Noviteti Komentari (2) comments  English

Kod nas već pomalo zaboravljeni korejski Daewoo (u vlasništvu GM-a pa se ti automobili kod nas prodaju kao Chevrolet) na salonu u Seulu ima svetsku premijeru nove luksuzne limuzine L4X čija prodaja počinje sledeće godine. Ipak treba reći da L4X i nije sasvim svetski novitet jer se ovde ustvari radi o modelu Holden Caprice samo sa Daewoo značkom i novom maskom. Naime i australijski Holden kao i Daewoo pripadaju GM-u pa ovakvo kloniranje modela sa različitim imenima nije nikakvo iznenađenje. U L4X je ugrađen 3,6 litarski V6 benzinac sa 190kW/258KS pri 6500 obrt./min. a sa njim ova limuzina postiže 227 km/h. Pogon je na zadnje točkove, što po navodima fabrike obezbeđuje maksimalni komfor i prostranu unutrašnjost. Od opreme se izdvajaju kamera za olakšanu vožnju unazad, bi-xenon svetla napred, (pozadi LED tehnologije) i bočne vazdušne zavese. U ovom trenutku nema nikavih indicija da bi se ovaj model mogao pojaviti i u Evropi.  




Evo jedne zanimljive premijere salona automobila u New Yorku, koji je u toku. Iako auto na slikama izgleda kao Golf V Variant, predstavljen pre mesec dana u Ženevi, ovde se ipak radi o Jetta-i u karavan verziji namenjenoj Amerikancima. Pri svemu tome je zanimljivo i ime, koje je VW upotrebio za ovu karoserijsku verziju. Umesto klasičnih imena Variant ili Sport Wagon, Nemci su Jetta-u karavan prozvali Sportwagen (sportski auto !) što je zaista pretenciozno imajući u vidu da je ovo ipak praktičan i funkcionalan model a ne neki sportski coupe. Ako ništa drugo bar su izborom imena privukli pažnju javnosti jer dizajnom sigurno neće. Naime Jetta Sportwagen je u dlaku ista kao pomenuti Golf Variant. Ipak, da bi bar malo opravdali ime, u Jetta-u će se ugrađivati i snažan 2,0 litarski turbo benzinac sa 203KS kao i nešto slabiji 2,5 litarski 5-cilindrični agregat sa 173 konja. Od januara sledeće godine će u ponudi biti i 2,0TDI dizelaš. Naravno i dimenzije ove Jetta-e su iste kao kod Golfa Variant odnosno dužina iznosi 4,56 metra što je za 6 mm više od klasične limuzinske varijante Jetta-e sa 4 vrata. Kao i Golf Variant i Jetta Sportwagen će se proizvoditi u Meksiku a cena bi trebalo da bude viša za oko 1000 dolara u odnosu na standardnu Jetta-u. Prodaja u SAD-u inače treba da počne u septembru ove godine.




Reklama


Pre nekoliko dana smo objavili prve nezvanične slike novog Mercedesa CLK63 AMG Black Series a u međuvremenu je auto i zvanično predstavljen novinarima na salonu u New Yorku pa su pred vama prve fabričke fotografije ovog modela. Zato, pored ovih novih slika, ponavljamo najznačajnije tehničke karakteristike. CLK63 AMG Black Series (koji predstavlja drumsku verziju safety car-a Formule 1) pokreće 6,3 litarski V8 motor snage 373kW/507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). Dizajnerski gledano, CLK63 AMG Black Series donosi agresivan aero body kit, koji obuhvata modifikovane branike sa većim otvorima za vazduh napred, difuzor pozadi, šire blatobrane, točkove od 19 inča (gume Pirelli P Zero Corsa 265/30 R 19 napred i 285/30 R 19 nazad) itd. Tu su i sportsko ogibljenje, novi kočioni sistem, širi trag točkova a u kabini upravljač za 15 mm manjeg prečnika u odnosu na standardni.   

 



Evo još jedne svetske premijere sa salona u Seulu. Posle hatchback varijante novog modela niže srednje klase i30, Hyundai je na domaćem terenu promovisao i njegovu karavan verziju sa imenom CrossWagon. Naravno karavan je duži od standardne varijante i to za lepih 24 cm pa sada meri 4,48 metra u dužinu, širok je 1,73 a visok 1,53 metra. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm odnosno 50 mm više od kombi-limuzine. Od napred je novi i30 CrossWagon identičan hatchback-u dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno što se može konstantovati i za zadnji kraj. Paleta motora obuhvata benzinske i dizel agregate snage od 90 do 140KS. 




Ford Flex

5 Apr, 2007 - 13:34 Noviteti Komentari (0) comments  English

Na salonu u New Yorku Ford predstavlja novi crossover model nazvan Flex. Radi se o velikom porodičnom automobilu za 7 osoba, koji, prema Fordu, postavlja nove standarde u pogledu stila, funkcionalnosti i komfora u ovom segmentu. Glavni adut i jeste prostorna kabina sa tehničkim spravicama, koje pomažu da dugo putovanje lakše i brže prođe. Sa ovim modelom Ford prati trend potražnje za ovakvim vozilima, koja bi do kraja decenije trebala da rezultira prodajom od 3 miliona ovakvih automobila na godišnjem nivou. Sa novim Flex-om i ranije predstavljenim modelima Edge i Taurus X, Ford je spreman da odgovori zahtevima kupaca ovog segmenta. Kako bilo, Flex pokreće 3,5 litarski V6 motor sa 260KS. Pogon je integralni (AWD) a menjač 6-stepeni. Prodaja Flex-a počinje u leto 2008. godine.




Ova, verovatno poslednja, verzija aktuelnog modela S2000 pred penzionisanje, imaće svetsku premijeru na salonu u New Yorku za neki dan a prodaja počinje u septembru. Lakša, čvršća i agresivnijeg dizajna, CR (Club Racing) varijanta ima zadatak da u potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje (uz nove opruge i amortizere), kruća karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire gume pozadi (Bridgestone Potenza RE070) i kompletan aero body kit (obratite pažnju na veliki prednji i ogroman zadnji spojler) uključujući i novi dizajn 17 inčnih alu točkova u tamno sivoj boji. Uz sve to, zbog dodatnog smanjenja težine, CR ima i aluminijumski krov umesto serijskog platnenog. Naravno u standardnoj opremi nema CD plejera, klime ili sličnog mada se ta oprema može naručiti kao opcija. Još je lepše da se VSA (elektronska kontrola stabilnosti) može, pritiskom na dugme, u potpunosti isključiti. Motor je 4-cilindrični, zapremine 2,2 litra sa 16 ventila i razvija 237KS pri 7800 obrt./min. uparen sa preciznim manuelnim menjačem sa 6 brzina. Ukratko, beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja, preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog užitka za vozača.




Više snage, bolje vozne osobine i prostranija unutrašnjost, to su glavne osobine novog Lexusa LX570, koji će svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku. LX570 predstavlja odgovor konkurenciji poput Cadillaca Escalade ili Mercedes GL. Motor je 5,7 litarski V8 sa 381KS što je 113 konja više od Lexusa LX470 koga nasleđuje. U paketu sa novim motorom ide i 6-stepeni automatski menjač iz Toyote Tundra. Za redukovanje naginjanja karoserije i bolji komfor brine se elektrohidraulično ogibljenje. Novi Lexusov SUV model ima mesta za 8 putnika, koji sada imaju više mesta (10 cm po dužini i 2,5 po širini) u luksuznijoj i udobnijoj kabini. Ocenu "uspešnosti" dizajna je najbolje da donesete sami. Ipak je ovo model namenjen pre svega Amerikancima pa ne čudi ni veličina točkova od 20 inča. Prodaja startuje početkom 2008. godine.   




Jeep-ov model Liberty (u Evropi se prodaje kao Cherokee) na salonu u New Yorku dobija zamenu u obliku istoimenog naslednika. Prvo što upada u oči je sličnost novog Liberty-a/Cherokee-a sa Jeep Commander-om (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitro-om (sa strane i pozadi) a cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija, više u stilu Cherokee-ja iz osamdesetih godina što je valjda i bila namera. Osim novog dizajna novi Liberty/Cherokee donosi i unapređenu bezbednost i bogatiju serijsku opremu kao što je elektronska kontrola stabilnosti, pomoć pri kočenju (BAS), brisače sa senzorima za kišu i bočne vazdušne zavese. Posebno je zanimljiv Sky Slider platneni krov, koji se proteže celom dužinom istog. Za bolje vozne karakteristike i upravljivost Liberty/Cherokee je dobio novo prednje i zadnje vešanje (napred nezavisno). Motor je benzinac, 3,7 litarski V6 sa 157kW/210KS i 319Nm (u Jeep-u tvrde da je sada i ekonomičniji) a menjači mogu biti ili ručni sa 6 ili automatski sa 4 stepena. Prodaja počinje u trećem kvartalu ove godine a Jeep se nada da će naći kupce među mlađim parovima i mladim samcima između 30 i 40 godina starosti.




Ali zasad samo u Rusiji. Naime AutoVAZ (poznatiji u Evropi samo kao Lada) je saopštio cenu za novi model 2170 Priora, koji će se u prodaji naći već tokom ovog meseca. Osnovna verzija nove Priore će u Rusiji koštati 10.860 dolara ili 8125 evra a prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa 4 vrata mada je Lada već predstavila i hatchback i coupe varijante ovog novog modela. Inače Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana još prošle godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje publike i,što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu 110/111/112 reč je ipak o različitim automobilima a posebno je veliki napredak ostvaren u kabini. Za pomoć u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi su koristili usluge italijanske firme AE. U Ladi su za Prioru predvideli frontalne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, parking senzore, brisače sa senzorom za kišu, ABS.. Naravno svi ovi elementi opreme neće se naći na spisku standardne opreme ali pokazuju očigledan napredak Lade i pokušaj hvatanja priključka za evropskim markama. Prioru pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su : DxŠxV 4400 mm/1680 mm/1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg i postiže maksimalnih 185 km/h a ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6 pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km. Kada će Priora poćeti da se prodaje izvan Rusije odnosno kada bi eventualno mogla da stigne kod nas, može samo da se nagađa. Ali ako je suditi po primeru Kaline, koja se pojavila u Srbiji tek 2 godine posle početka prodaje u Rusiji, preostaje nam samo čekanje i nada da će Priora ipak brže stići na naše puteve nego što je to bio slučaj sa Kalinom.   



Samo nekoliko nedelja posle promocije koncepta M3 u coupe verziji na salonu u Ženevi, iz BMW-a stižu i zvanične slike serijske verzije tog modela. Kao i pomenuti koncept, i serijski auto ima V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420KS, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor, koji će pokretati novi M3, nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji već pokreće M5 i M6 modele. Iz 4,0 litra zapremine (tačnije 3999 ccm) novi V8 razvija snagu od 420KS (105 konja po litri zapremine) pri visokih 8300 obrt./min. dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 obrt./min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 obrt./min. odnosno da će V8 raspolagati sa 340Nm već pri 2000 obrt./min. Budući da je motor napravljen od aluminijuma i kompozitnih materijala, težak samo 202 kg pa su u BMW-u veoma ponosni na to da je ovaj agregat najlaški V8 motor na svetu, lakši čak (za 15 kg) i od rednog 6-cilindraša iz prethodne generacije modela M3. Nova generacija M3 je opremljena sa varijabilnim sistemom upravljanja bregastim vratilima (duplim Vanos-om) i novim zadnjim vešanjem. Novi M3 biće zvanično predstavljen na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine a konkurenciju će imati u obliku Lexus-a IS-F, Audi-ja RS5 i Mercedesa CLK63 AMG. Na slikama je auto sa 18 inčnim točkovima mada se očekuje da BMW ponudi i 19 inčne, iste onakve kakve je imao prototip na salonu u Ženevi. Maksimalna brzina mu i dalje iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km. Posle coupe-a, BMW će ponuditi i limuzinsku i kabrio verziju novog M3.



Veliki SUV model B9 Tribeca u prvoj generaciji izdvajao se od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u New Yorku, pored nove Impreze, izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom, naročito prednjeg dela na koga je i letelo najviše kritika. Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Tribeca se nudi u verzijama za 5 ili za 7 osoba pri čemu je sada olakšan pristup trećem redu sedišta. Nije novi dizajn sve što je novo na novoj Tribeca-i. Nov je i motor, sada sa 3,6 litra zapremine i 256KS, koje ostvaruje pri 6000 obrt./min. Kao i ranije radi se o 6-cilindričnom bokser motoru uparenim sa 5-stepenom automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak i troši nešto manje. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 213 mm. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako : D x Š x V 4865 mm/1870 mm/1686 mm a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. I još veličina točkova : 18-inčni sa gumama 255/55 R18.  



Na salonu u New Yorku, koji počinje 6. aprila, Mercedes (tačnije AMG) izlaže novu putnu verziju "sejfti kara" (Safety Car) Formule 1 sa dugačkim imenom CLK63 AMG Black Series. Ovaj model (težak 1760 kg) pokreće motor snage 507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrznja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). U cenu od 119.000 evra uključene su i tehničke cake kao što su Distronic, Parktronic i Keyless-Go.




Pre nekoliko dana objavili smo par slika nove Impreze WRX u hatchback verziji sa 5 vrata, koja će svetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u NewYorku (6.-15. april). Sada su objavljene nove, još bolje fotografije nove Impreze uključujući i slike klasične limuzine sa 4 vrata čiji izgled do sada nije bio poznat. Na ovim slikama nova Impreza izgleda daleko bolje pa će bar malo ublažiti kritike, koje su proteklih dana letele na račun dizajna nove Impreze. Da podsetimo da su se kritike kretale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. Kao i ranije i nova generacija Impreze nudiće se u 2 karoserijske varijante : kao hatchback (dužine 4,42 metra) i klasična limuzina sa dužinom od 4,59 metra. Osim novog dizajna Impreza je, po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi u svim verzijama. Nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog pomenute kruće karoserije, nižeg težišta i doteranog ogibljenja. Kasnije dolazi još jača varijanta Impreze. To je WRX STi sa oko 300KS. Naravno bokser motori i integralni pogon i dalje ostaju karakteristika ovog modela i tu nema promena. Motor od 2,5 litra nudiće se i bez turbo punjača a u Evropi će paletu agregata dopuniti i manji 1,5 i 2,0 litarski benzinci i novi turbo dizel sa 180KS. Prodaja se najavljuje za jesen ove godine.



Jeep je objavio prve slike doteranog Grand Cherokee-ja, koji će svoju svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku (6.-15. april). Osim malih, ali zaista malih vizuelnih promena spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveća novina je ustvari potpuno novi benzinski 4,7 litarski V8 motor, koji zamenjuje postojeći iste zapremine ali ima 24% više snage i 6% više obrtnog momenta. Tačnije sada raspolaže sa 217kW/291KS i 437Nm obrtnog momenta. Uz povećanje snage ide i veća ekonomičnost ovog motora. Malo nelogično ali je tako mada Jeep nije objavio za koliko je smanjena potrošnja. Uz to novi motor može da koristi etanol E85 kao pogonsko gorivo. U Grand Cherokee se ukupno ugrađuje 5 motora, 4 benzinca i jedan dizel. Osim pomenutog novog 4,7 litarskog V8, od benzinaca su u ponudi i 3,7 litarski V6, 5,7 L HEMI V8 i 6,1 litarski HEMI V8, koji pokreće model SRT8 a tu je i 3,0 L common-rail dizel. Pomenuli smo i vizuelne promene na karoseriji obnovljenog Grand Cherokee-ja ali su one toliko male da ih nećete ni zapaziti na prvi pogled. Na drugi pogled primetićete malo povećani gril hladnjaka, više zaobljena prednja svetla, nove branike i svetla za maglu a pozadi i promenjenu grafiku zadnjih svetala. U Jeep-u navode da sve ove sitne promene samo još više naglašavaju autentični Jeep-ov karakter. I unutrašnjost je doživela promene ali Jeep još nije objavio slike kabine da se u to uverimo mada se pominju i veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolja završna obrada...



Pre nekoliko dana objavili smo prve slike gotove verzije nove Impreze WRX, koje je objavio američki Motor Trend ali koje nisu bile najboljeg kvaliteta jer se radilo o fotografijama skeniranim iz pomenutog magazina. Ipak i te slike su bile dovoljne da se na Subaru obruši lavina kritika za dizajn nove Impreze. Da podsetimo kritike su se kratale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. U međuvremenu je drugi američki auto magazin, Road and Track, objavio nove slike, ovoga puta zvanične, koje su malo stišale strasti i bar malo poboljšale prvi negativan utisak o novoj Imprezi. Na osnovu slika iz Road and Track-a, koje prenosimo možete i sami proceniti da li su sve kritike bile na mestu ili ne. Kako bilo, dugo i željno očekivana Nova Impreza WRX biće predstavljena sledeće nedelje na salonu automobila u New Yorku u dve karoserijske verzije ; kao hatchback dužine 4,42 metra (na slikama) i klasična limuzina sa 4 vrata (4,59 metra dužine), čijih slika još nema. Nova Impreza, bar po ovim slikama, kao da je izgubila oštrinu odnosno postala je "mirniji" i komforniji automobil sa prostranom kabinom u kojoj udobno može da se smesti 5 osoba. Ipak bez obzira na neatraktivan izgled, nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Zbog toga se očekuje da će novi WRX ubrzavati do 100 km/h bar desetinku sekunde bolje od prethodnika. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog kruće karoserije i doteranog ogibljenja. Cene još nisu poznate ali se prodaja najavljuje za jesen ove godine.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs