Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Jeep, Chryslerova divizija za proizvodnju terenskih i SUV vozila poslednjih godina bila je prilicno spora u pracenju trendova na ovom trzistu te je sve do nedavno prakticno ignorisala podatak o povecanoj potraznji za vozilima sa 3 reda sedista kao i rastuci trend manjih i pristupacnijih crossover vozila. Ali tome je kraj. Sa lansiranjem novog modela Patriot, Jeep nastavlja sa najvecom ofanzivom predstavljanja novih modela u svojoj istoriji, tokom koje je prakticno duplirao svoju ponudu modela i tako sada kupcima nudi cak 7 razlicitih "terenaca". Spoljasnji dizajn u prilicnoj meri vuce na  manji Compass i to u principu i nije neko iznenadjenje jer su i Compass i Patriot bazirani na istoj platformi s tim sto je Compass ipak vise zaobljeniji i blazih ivica, cak mozda i pomalo "zenskast" dok je, s druge strane, Patriot vise robusnijeg i kockastijeg izgleda cime vise podseca na tradicionalni Jeep-ov dizajn u stilu Cherokke-ja i Wranglera. Dimenzije ovog Jeep-a iznose D X S x V : 4357 mm/1755 mm/1669 mm. Medjuosovinsko rastojanje je  2634 mm.Buduci da manje od 10 % vlasnika SUV vozila ikada sidje sa uredjenog puta, Patriot se osim u verziji sa integralnim 4x4, nudi i sa 4x2 pogonom ( samo na prednju osovinu ) a cena u SAD-u pocinje od, za nas, neverovatno niskih 14985 dolara dok je 4x4 Limited verzija procenjena na 21735 dolara. Sto se terenskih sposobnosti tice, ovaj Jeep se lako nosi na kraj i sa dubokim peskom i "kamenjarom" pri cemu je pri terenskoj voznji od velike pomoci i Hill Descent Control koji se brine za bezbedno spustanje niz padinu sa elektronski kontrolisanih 5 milja na sat (8 km/h ). Jos i podatak da Patriot moze bez posledica da zagazi u vodu dubine do 48 cm. Serijski se ovaj model oprema sa  ABS-om, ESP-om, Traction Controlom, BAS-om, Cruise control-om i sa svom silom vazdusnih jastuka. Od menjaca su na raspolaganju rucni 5-stepeni i CVT menjac. Motora su dva : veci i snazniji 2,4 litarski 4-cilindras sa 126Kw/172KS i manji ( takodje sa 4 cilindra ); 2,0 litarski sa 116Kw/158KS.



Reklama


Nova Dakota iz Dodge-a sa novim spoljasnjim i unutrasnjim dizajnom kao i novim V8 motorom, bice predstavljena za nekoliko dana na salonu automobila u Chicagu. Bar sto se dizajna tice, moze se zakljuciti da se ovde ipak ne radi o potpuno novom modelu vec o temeljitom redizajnu koji Dakoti daje vise civilizovan i zaobljeniji ali ipak jos uvek dovoljno smeo izgled da ne rastera stare kupce navikle na "grublju" pojavu Dodgeovih kamioneta. Za takve nudi se pomenuti V8 motor zapremine 4,7 litara sa 290KS sto je 25 % vise od prethodnog motora a u ponudi ce se naci od avgusta ove godine. Pri tome treba napomenuti da taj V8 motor, osim obicnog benzina, moze koristiti i gorivo E85 etanol ( mesavina 85 % alkohola i 15 % benzina ). U ponudi ostaje i stari 3,7 L V6 motor sa 210KS. Ostali podaci bice poznati posle salona u Chicagu.




Za nekoliko dana na salonu u Chicagu, Saturn, jedna od filijala GM-a, americkoj ce publici predstaviti i zvanicno novi model sa nama poznatim imenom Astra ( na prvoj slici ). Ali osim imena, nama u Evropi je poznat i izgled ovog Saturnovog "noviteta". Naime Saturnova Astra nije nista drugo do Opel Astra sa oznakama americkog brenda koji ce se i uvoziti u Ameriku iz Evrope a zamenice dosadasnji model Ion. Nista neobicno jer su i Saturn i Opel deo GM-a. Ovaj konkurent Mazdi3 i VW Golfu ( u SAD-u Rabbit ) na americkom kontinentu nudice se u hatchback verziji sa 3 ili 5 vrata dok se u Evropi mogu nabaviti jos sedan, karavan i coupe-cabrio verzije. Osim toga, za razliku od evropskih verzija Astre koja se nudi sa sirokom paletom dizel motora, u americi ce u ponudi biti samo 1,8 litarski benzinac sa 103 Kw/140KS uparen ili sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjacem. Drugi novitet za salon u Chicagu iz Saturna su i nove verzije vec poznatog crossovera sa imenim VUE. Radi se o varijantama Red Line i Green Lline ( hybrid ). Ako ste pomisli da je umesto slike modela VUE Redline objavljena slika Opel Antare, prevarili ste se. Mada da nije sicusne razlike u vidu znaka Saturna, tesko da bi iko pogodio o kom vozilu je rec. Takve stvari nisu neobicne pod okriljem GM-a jer i Opel Antara vec imao dvojnika u Chevrolet Captivi. Sam Saturn Vue, kako se zove crossover SUV na slici, prikazan je na salonu u Los Angelesu a u prodaju krece u drugom kvartalu 2007. godine. U zvanickom press materijalu u Saturnu se hvale evropskim ( ! ) dizajnom automobila bez pominjanja neprijatne cinjenice o rodjaku iz Evrope. Automobil ce se inace nuditi  sa 3 motora; naravno radi se o benzincima sa automatskim menjacima i to 2,4 litarskom sa 164KS, 3,5 V6 sa 215KS i 3,6 V6 sa 250KS. Kasnije ce se ipak nuditi i rucni menjac. Najslabiji motor ima pogon samo napred dok su jaci serijski upareni sa integralnim pogonom. Ono sto je novo u ponudi za VUE jesu 2 nove verzije-Red Line i Green Lline. U prethodnoj generaciji modela VUE sportska verzija se zvala Redline a sada je ime razdvojeno pa se pise Red Line. Osim promene nacina pisanja imena ovog automobila znacajnije su promene na karoseriji i ispod koze. Spolja Red Line je dobio sportskiji izgled kojim dominira prednji branik sa ogromnim otvorom za vazduh i takodje velikim otvorima oko svetala za maglu. Tu su i novi zadnji branik, spusteno sportsko ogibljenje, novi zavrseci iduvnih cevi i 18 incni alu tockovi. Sto se motora tice VUE Red Line ( druga slika ) koristi malopre pomenuti 3,6 litarski V6 sa 250KS uparen sa 6-stepenim automatikom koji raspolaze i modom za rucno menjanje brzina. Moze se birati sa samo prednjim pogonom ili sa AWD integralnim pogonom. Sto se Green Line verzije Saturna VUE tice, radi se o hibridnom automobilu sa kombinacijom elektromotor/benzinac od 2,4 litre sa 170KS. Spolja Green Line se u odnosu na ostale modele iz porodice VUE razlikuje po jedinstvenim tockovima i znackama Green Line i Hybrid.




Iako smo o novoj Fabiji pisali opsirno vec dva puta, evo jos jednom; ovoga puta sa prezentacije u Portugalu. Skoda je dugo nudila samo dva modela, Fabiju i Octaviju (nesto kasnije predstavljen je i najveci model Superb ) a evo u poslednje vreme intenzivno se radi na obnavljanju i popunjavanju game. Naime pre nesto vise od mesec dana pocela je prodaja Roomstera, a tokom protekle nedelje su specijalizovani novinari u Portugalu isprobali novu, drugu generaciju Fabije. Popularni Skodin model dosad je bio jako dobro prihvacen i na nasem tržištu. Tokom 2006. godine bio je 5. najprodavaniji model sa 2121 prodatih komada a ako se racunaju samo uvozni modeli, nalazi se na 2. mestu odmah posle Dacije Logan. Zato nova generacija moze racunati na jos vecu popularnost, a time i ucvrscivanje trzisne pozicije. Moze se pohvaliti sasvim novim dizajnom, koji doduse prati dizajnerski recnik vec pomenutog Roomstera. Auto uzivo deluje puno dinamicnije i privlacnije, pogotovo od napred. Kako je to vec obicaj u ovom B segmentu, Fabia je narasla te se moze svrstati medju najvece modele u klasi pa dimenzije sada iznose DxSxV 3992mm x1642 x 1498mm. Velicina se oseca i u putnickoj kabini, pogotovo na zadnjoj klupi, a tu je i prtljaznik zapremnie tacno 300 litara koji se preklapanjem zadnje klupe povecava na 1163 litre. Mnogo je ucinjeno i po pitanju sigurnosti putnika. Napred i pozadi ugradjeni su posebni vazdusni jastuci za glave putnika, a paznja je posvecena i bezbednosti dece u automobilu. Sto se unutrasnjosti tice, prvi je utisak, nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara, da je rec o kvalitetnoj koncepciji. Skladno oblikovana instrument  tabla i izgled centralne konzole mnogo podsecaju na nesto skuplje VW modele. Korisceni su kvalitetni materijali, barem je takav prvi utisak, a detaljnije analize sacekace jos koji mesec da Fabia stigne u Srbiju. Fabiju karakterisu lagana upravljivost, ugladjeni menjaci, a moci ce se nabaviti sa sedam motora i 4 razine opreme i naravno, bogatom listom opcione opreme. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere na salonu u Zenevi, nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti. Cene se, u odnosu na dosadasnju generaciju, ne bi trebale drasticno promenuti odnosno po prvim najavama ostace u granicama sadasnje generacije. Nova Fabia stize na salon automobila u Beograd ( 22. mart-1.april ) kada ce biti poznate i precizne cene a pocetak prodaje ocekuje se u maju mesecu.



Novi Yaris TS predstavlja vrh ponude ovog Toyotinog modela, koji kupcima nudi uzivanje u sportskim performansama. Ova verzija ima visok nivo standardne opreme, u koju cak mogu da se ukljuce i izuzetne vozne osobine kao i sportski ali ipak elegantan dizajn. Kao i obicna verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini, bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema sa novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98Kw/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postize 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h. Naravno zahvaljajuci sportski podesenoj sasiji i ogibljenju, Yaris TS nudi uzitak u voznji a istovremeno pruza i komfornu, mirniju voznju uz odlicnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata a od obicnih varijanti Yarisa razlikuje se po vecim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim zavrsetkom izduvne cevi, znackama TS po karoseriji, LED zadnjim svetlima i 17 incnim alu felnama. U principu nista posebno ali ga to izdvaja iz mase drugih Yarisa koje vidjamo svaki dan. U unutrasnjosti se izdvajaju nova sportska sedista, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kozni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze klima uredjaj, CD player i radio sa 6 zvucnika kao i volan podesiv u svim smerovima. U pogledu bezbednosti u Toyoti nisu pravili kompromis pa ce tako Yaris TS moci da se opremi sa cak 9 vazdusnih jastuka ( ukljucujuci i onaj za kolena vozaca ), a serijski dolaze elektronska kontrola stabilnosti ( VSC ) i traction control (TRC). U prodaju po Evropi Yaris krece vec tokom prvog kvartala ove godine po ceni od 17180 evra za verziju sa 3 vrata i 17900 evra za varijantu sa 5. Toyota planira prodaju u Evropi od 12000 primeraka ovog Yarisa tokom 2007. godine.



Ne, na slici nije Chevrolet Epica koje se prodaje i kod nas vec Holden Epica, novi model australijske marke Holden koja se kao i juznokorejski Chevrolet nalazi u vlasti americkog GM-a. Jednostavno, leplenjem znacke Holdena na Chevroletov proizvod stedi se i novac i vreme potrebno za ravoj potpuno novog modela. Da ne bude zabune i Holden Epica ce se proizvoditi u Juznoj Koreji kao i Chevroletova verzija. Epica je predstavljena juce na salonu u Brisbaneu a u prodaju u Australiji krece u aprilu u 2 verijante ( CDX i CDXi ) i sa izborom od 2 motora. To su 2,0 i 2,5 litarski redni 6-cilindricni benzinci. Po najavama iz Holdena, Epica nudi izuzetnu protivvrednost za ulozeni novac sa svojom "rafiniranom i ekonomicnom voznjom". U ponudi su 2 menjaca; rucni i automatski oba sa 5-stepeni prenosa. Slabiji motor razvija 105Kw/143KS i 195Nm a snazniji 115Kw/156KS i 237Nm. Manji trosi 8,2 a veci 9,3 litra goriva na 100 km. Oba motora zadovoljavaju Euro IV norme. U serijskoj opremi svih verzija se nalaze ABS, cruise control, klima uredjaj, elektro paket, 4 vazdusna jastuka, CD audio sistem sa 6 zvucnika i sl. Cena za sada nije objavljena.



Ova nova ljuta verzija Swifta predstavlja legitimnog naslednika vec legendarnog Swifta GTi sa pocetka devedesetih koji je bio izuzetno popularan i kod nas a narocito medju nasim takmicarima. I cime raspolaze novi Swift Sport ? Vec spolja daje do znanja da se ovde ne radi o obicnoj verziji ovog gradskog auta vec o potentnom sportisti sa velikom snagom za svoju velicinu (3,77 metra) i tezinu koja iznosi 1105 kg. Poveci branici napred i pozadi, krovni spojler na zadnjim vratima, pragovi, 17-incne felne i zavrseci izduvnih cevi, po jedna na svakom "cosku" pozadine ovog malog prznice i neupucenima salju signal da se rec o necem ozbiljnom. U kabini su najvazniji novi deo opreme nova sportska sedista i aluminijumske pedale kao detalj koji kod vlasnika treba da pruzi osecaj prave "vozacke masine". Naravno za ozbiljnost se brine motor od 1,6 litra sa solidnih 92Kw/125KS i 148Nm obrtnog momenta pri 4800 obrt./min. Sa ovom konjicom Swift postize 100 km/h za 8,9 sekundi i maksimalnu brzinu od ravno 200 km/h. Naravno ovo nisu rezultati na nivou jednog Renault Clia RS197 ili nove Opel Corse OPC ali su sasvim dovoljne za nekog gradskog smekera kome auto vise sluzi za pokazivanje nego za jurnjavu po trkackoj pisti. Menjac je rucni 5-stepeni a potrosnja po fabrickim podacima iznosi 7,2 litra ali su test vozaci postigli prosek od realnijih 9,8 litara goriva na 100 km puta. I za kraj jos i cena u Nemackoj koja iznosi 17500 evra pri cemu su ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ), 6 vazdusnih jastuka, multifunkcionalni volan, radio sa CD pleyerom, satelitska navigacija i automatska klima deo standardne opreme.



Reklama


Za salon automobila u Chicagu Nissan sprema obnovljene modele Pathfiner i Armada. Prvo o Pathfinderu koga mozemo kupiti i kod nas. Nova verzija za 2008. godinu donosi obnovljeni spoljasnji dizajn u vidu nove maske, doteranih svetlosnih grupa a narocito se primecuju prosireni prednji blatobrani a tu i zanimljivi 12-kraki tockovi. Ali to naravno nije sve. Za Amerikance je najvaznije to da se odsad u Pathfinder ugradjuje i 5,6 litarski V8 motor sa najmanje 300KS ! I dalje je u ponudi poznati 4,0 litarski V6 motor sa 266KS a nama ostaje nada da ce se V8 verzija pojaviti i u Evropi. Veliki model Armada je nama manje poznat ali predstavlja Nissanov odgovor americkim modelima poput Chevrolet Tahoe-a ili Ford Expedition-a. I taj "SUV" dobija novi, bolje reci obnovljen, izgled za auto show u Chicagu. Istini za volju spolja i nema nekih promena koje bi odmah upale u oci ali ipak tu su nova maska i novi branici koji napred imaju povecane otvore za vazduh. Naravno motor je, kao i kod Pathfindera, malopre pomenuti 5,6 litarski V8 sa 317KS. Ali zato su promene u unutrasnjosti brojne i to promene na bolje. Tu su nova instrument tabla, centralna konzola sa novim tasterima koji su sada vidljivi i lakse dohvatljiviji, novi ( kvalitetniji ) materijali u kabini, doterane oplate vrata sa novim osloncima za ruke i plastika koja simulira drvo tek toliko da se podigne ukupni utisak u kabini. Armada inace raspolaze sa 3 reda sedista, DVD navigacijom i Bluetooth konekcijom.



General Motors ce napraviti samo 500 primeraka modela Corvette Indy 500 Pace Car edition i to u kabrio verziji u tzv. Atomic Orange boji sa Indianapolis 500 grafickom temom na karoseriji. "Indy 500" logo kao zastitni znak ce se naci na nekoliko mesta na karoseriji i na sedistima, a diskretni spoljer pozadi je pozajmljen od verzije Z06, a tu su i novi alu tockovi u Sterling srebrnoj boji i delovi kabine u pomenutoj Atomic Orange boji . Motor je V8 sa 400KS. Osnovna cena ove specijalne Corvette iznosi 66995 dolara.



Fordova filijala u Brazilu danas predstavlja detaljno obnovljenu Fordu Fiestu kako u hatchback varijanti tako i u sedan verziji. Prema fabrickom saopstenju Fiesta je dozivela opseznu modernizaciju sto se vidi vec po novom izgledu spoljasnjosti koji u Fordu opisuju kao "elegantan i sofisticiran" ( po izgledu prednjeg kraja to se ne reklo ) i koji sadrzi neke elemente tzv. kinetickog dizajna kako u Fordu opisuju svoj novi dizajnerski pravac. Sa strane i pozadi ostala je neizmenjena tj. ista je kao evropska verzija dok se ceo izgled sedan verzije kratko moze opisati kao "mali Mondeo" pre svega zbog slicnosti prednjeg dela automobila ( maska , svetla ) sa vecim modelom. U kabini je doterana instrument tabla i poboljsana zvucna izolacija. U Brazilu je dosad proizvedeno ukupno 550.000 Fiesti odakle se izvozi na trzista Meksika, Argentine, Cilea, Venecuele, Sirije i trzista Afrika. Kako su male limuzine poput ove Fieste sedan ( duzine 4,21 metra ) neobicno popularne u regionu centralne i istocne Evrope, dakle i kod nas ( Dacia Logan, Chevrolet Aveo, Fiat Albea, Skoda Fabia Sedan ... ), mozda bi u Fordu mogli da razmotre mogucnost prodaje ove Fieste u ovom regionu tim pre sto i Toyota najavljuje novu malu i jeftinu limuzinu.



Evo i prvih zvanicnih fotografija nove generacije Volvoa V70 koji ce svoju svetsku premijeru doziveti na salonu automobila u Zenevi pocetkom marta. Po recima ljudi iz ove kompanije novi V70 je pravi, ozbiljan karavan gde je prakticnost na prvom mestu. Kao sto se vidi, i kao sto se uostalom i ocekivalo, V70 sledi dizajnerske smernice veceg i luksuznijeg brata, modela S80 ali ipak se dovoljno razlikuje od njega i ostalih modela iz Volvoa. Na prednjem kraju se narocito istice velika i samouverena hromirana maska hladnjaka. I pozadi ima nekoliko zanimljivih dizajnerski caka. Vrata prtljaznika zasecaju veliki deo krova, a veci deo zadnjih svetala se otvara zajedno sa njima. Ovakav dizajn pomenutih zadnjih svetala nece se svideti svima; dovoljno je podsetiti se spijunskih slika Volvoa XC70 koje smo nedavno objavili kada su reakcije na resenje zadnjeg dela a posebno svetala bile prilicno burne. Dimenzije su povecane u odnosu na prethodnika pa sada iznose : D x S x V 4850 mm/1860 mm/1500 mm. Prtljaznik koji sada ima zapreminu od 540 litara ( 55 vise od starog modela ), kao opciju imace i elektricno otvaranje. Volvo je poznat kao marka koja posvecuje ogromnu paznju bezbednosti pa tako i V70 nije nikakav izuzetak. V70 se oprema SIPS sistemom za zastitu od bocnog sudara, tu je i WHIPS sistem za zastitu od udara pozadi i sl. Kod motora nov je 3,0 litarski turbo benzinac T6 sa 285KS i 400Nm obrtnog momenta ( model T6 sa tim motorom moze se dobiti sa AWD integralnim pogonom ) i 3,2 litarski motor sa takodje 6 cilindara koji razvija 238KS i 320Nm. Od benzinaca na raspolaganju je i 2,5 litarski 5-cilindras sa tacno 200KS i 300Nm. Od dizelasa u ponudi su 2,4 D sa 163KS i 340Nm kao i D5 sa 185KS i 400Nm. U ponudi je kao opcija i 6-stepeni Geartronic automatski menjac. Volvo planira prodaju oko 75000 primeraka novog V70 godisnje.



Posle Tesle Roadster evo jos jednog sportiste na elektricni pogon. Radi se o zanimljivom sportskom automobilu sa karoserijom od karbon fibera koji moze da postigne maksimalnu brzinu od 120 milja  na sat ( 193 km/h ). Automobil je nastao kao rezultat saradnje firmi Hybrid Technologies Inc. i Mullen Motor Company, a kada se uskoro pojavi u prodaji ( za 2 meseca ) kostace oko 125000 dolara. Iako nosi novo ime L1X-75 GT auto je ustvari aktuelni Mullen GT samo sa ugradjenim elektro pogonom. Baterije se pune od 4-6 sati a omogucavaju radijus kretanja od preko 160 km.



Americki Hummer, koji je u vlasnistvu GM-a, pripremio je doteranu i obogacenu gamu modela H3. Buduci da je dosad Hummer H3 u Evropi prodavan u americkoj verziji sa samo jednim motorom od 3,5 litra sa 220KS i 4-stepenim automatskim menjacem, bilo je neophodno prosirenje ponude ovog modela. Tako je sada verzija za 2007. godinu obogacena ponudom i 3,7 litarskog motora sa 244KS i 328Nm obrtnog momenta  kao i uvodnjem u ponudu i rucnog menjaca sa 5 stepeni. Za mesto proizvodnje ove nove globalne verzije Hummera H3 odabrana je Juzna Afrika. Na kraju i informacija da se Hummer moze kupiti i u nasoj zemlji preko firme HMR Beograd ( www.hmr.co.yu ).



Sve je spremno za skori trzisni start nove Honde Civic u sportskoj Type R verziji. Kao i Type S ( koji se nudi sa 1,8 litarskim benzincem sa 140KS koliko razvija i 2,2 CDTi dizelas koji se takodje ugradjuje u Type S ) i ova verzija Civica nudi se u karoserijskoj varijanti sa 3 vrata kombinujuci sportske osobine i prakticnost Civica sa 5 vrata ( oboriva zadnja klupa u odnosu 60/40 i prtljaznik od 485 litara po VDA normama ). Auto, gledano sa strane izgleda skoro isto kao i porodicna verzija sa 5 vrata, koja ionako lici na coupe sa 3 vrata a zasluga za to pripada skrivenoj bravi na vratima pozadi. Naravno Type R nije namenjen porodicnoj upotrebi vec uzivanju u svakodnevnoj sportskoj voznji a to se vidi vec spolja po  diskretnijem nego sto se ocekivalo aero body kitu karoserije. Povecani otvori za vazduh na prednjem braniku sa dodatnim spojlerom, pragovi, doterani zadnji branik, novi tockovi od 18 inca ( gume 225/40 R18 ) i prednja sacasta maska i to je to. A da! Jos Hondin logo u crvenom polju kao znak ljute verzije. Ogibljenje je naravno tvrdje podeseno a trag zadnjih tockova prosiren za 20 mm. Napred su ventilirajuci diskovi od 300 mm a pozadi 260 mm. Klirens ( rastojanje od tla)  iznosi 134 mm a za poredjenje kod verzije Type S iznosi 150 mm. Menjac je  6-stepeni manuelni. Dimenzije ove verzije sa 3 vrata : D x S x V 4275 mm/1785 mm/1445 mm. Tezina iznosi 1301 kg a zapremina rezervoara 50 litara. Ipak ono najvaznije, ispod haube kuca potentan motor od 1998 ccm sa 148Kw/201KS pri 7400 obrt./min ! E to je Honda ! Obrtni moment je 193Nm pri 5600 obrt./min. dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h uz ubrzanje do stotke od 6,6 sekundi. Pritom potrosnja ostaje na prihvatljivih 9,1 litara na 100 km. Na kraju cena. U ovom trenutku ona nije precizirana ali se u zapadnoj Evropi kalkulise sa sumom od 29500 evra ( konkretno se ova cifra odnosi na zemlje Beneluksa ) kada zvanicno pocne prodaja u martu.  



Druga generacija Cadillaca Escalade, pocetkom 2007. godine dolazi i u Evropu nudeci novi nivo rafiniranosti, stila, performansi i prepoznatljiv i nepogresiv izgled  jednog Cadillaca ali ovog puta sa poboljsanom aerodinamikom. Novi Escalade se oprema 6,2 litarskim V8 motorom sa 301Kw/409KS i 565Nm uparen sa automatskim menjacem sa 6 stepeni. Uz sve nabrojano nudi i prostraniju i komforniju unutrasnjost, bogatu opremu i najvisi moguci kvalitet, bar prema tvrdnjama iz GM-a, ciji je Cadillac deo. Dizajnerski posmatrano, napred samouvereno dominira ogromni, hromirani gril sa velikim Cadillacovim znakom koji zajedno sa samom velicinom automobila i tockovima od 18 inca ( serijski ), ostavlja kod posmatraca mocan utisak.  U Cadillacu napominju da su upravljivost, vozne osobine uopste kao i aktivna bezbednost ( Traction control je serijska oprema ) daleko bolje nego kod prethodnika. Sam Escalade od 1999. godine, kada se pojavila prva generacija, predstavlja izuzetno uspesan model Cadillaca koji je uspeo da privuce nove klijente koji ranije nisu uopste razmisljali o Cadillacu. Tako su i zene kupci Escalade-a u cak 32 % slucajeva.   



Pre nego sto se pojavi nova generacija Honde S2000 tokom 2008. godine o kojoj smo pisali pre nekoliko sati, pojavice se i Type R sportska verzija aktuelnog modela kao poslednji pozdrav sadasnjeg modela pred penzionisanje. Hondini inzenjeri ce redukovati masu za 100kg pa ce tako Type R umesto 1250, koliko ima aktueli S2000, imati samo 1150 kg. Za auto sa 240 konja odlicna vest. Naime ionako lagani roadster sada ce imati odnos 4,75kg/1KS umesto trenutnih 5,16kg/1KS. Da bi postigli planirano smanjenje tezine, u Hondi ce, izmedju ostalog, iz serijske opreme izbaciti klimu, muziku i SRS vazdusne jastuke koji sad postaju opcija. Cak ce i rezervi tocak morati da ustupi mesto kitu za reparaciju gume. Naravno u paketu promena su i doradjeno ogibljenje i kocnice. Steta sto prema trenutnim informacijama i motor nece pretrpeti izmene tj. povecanje snage da bi jos vise opravdao Type R logo.



Malezijski Proton, koji je ovih dana pod posebnom paznjom javnosti i strucnjaka zbog namere VW-a da ga stavi pod svoju kontrolu, predstavio je novi, bolje reci detaljno obnovljen model Waja koji se negde zove i Impian kao sto je to slucaj u Velikoj Britaniji, jedinoj zemlji u Evropi gde Proton za sada prodaje svoje automobile. Prvo sto upada u oci jeste nova hromirana prednja maska koja sa ostalim dizajnerskim promenama na prednjem delu ( nova svetla, novi branici sa uvecanim otvorima za vazduh, svetla za maglu, prednja hauba i sl. ) doprinosi daleko privlacnijem izgledu inace prilicno kockaste Waje. I pozadi promene su skromne i svode se na novu grafiku zadnjih svetala, hromiranu lajsnu iznad registarske tablice i promenjene branike. Novi izgled tockova i retrovizora zaokruzuju vidljive promene na spoljasnjosti. Redizajnirana Waja za 2007. godinu je dostupna i u 5 novih boja karoserije a doterani interijer ( u dve nijanse crne i sive boje ) osim novog volana, centralne konzole i poboljsanih sedista donosi i novi, znatno visi kvalitet obrade i upotrebljenih materijala. Od standardne opreme izdvaja se serijski ABS, EBD i dva frontalna vazdusna jastuka u svakoj verziji nove Waje. Uz doplatu tu su i radio/CD pleyer sa Bluetooth konekcijom, kozna unutrasnjost, automatski menjac i senzori za parkiranje. Motor je 1,6 litarski sa 110KS.



Ferrari ove godine slavi tacno 60 godina postojanja pa je red da se to proslavi na pravi nacin. Za tu priliku napravljena je limitirana specijalna serija od simbolicnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti sa logicnom oznakom 612 Scaglietti 60th Anniversary. Ferrari 612 je i dosad bio poznat po izuzetnim performansama (5,8 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,2 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) i superiornoj upravljivosti. Nova verzija sada to jos vise podvlaci. Automobili iz ove ekskluzivne serije ce se nuditi u dvobojnim tonovima karoserije (crna i tamno siva), kombinujuci klasicne Ferrarijeve boje koje su koriscene na nekim od najpoznatijih modela ove marke. Unutrasnjost je oblozena kozom sa "sofisticiranim kombinacijama boja" i novom generacijom staklenog krova sa podesavanjem stepena zatamnjenja po zelji putnika. Tu su još 19-incni alu tockovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, Bose Media System, cruise control i kamera za vožnju unazad. Kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki Ferrari 612 Scaglietti 60 th Anniversary ce na centralnoj konzoli imati plocicu sa serijskim brojem.



Jos jedan u nizu clanova VW-ove porodice Cross vozila je i CrossGolf nastao na osnovi Golfa Plus ali kao i CrossPolo i CrossTouran nije pravo terensko vozilo vec ga vise karakterise proterenski look i odgovarajuca sminka. Da bi bar malo opravdao ime, VW je CrossGolfu podario za 20 mm visi kliren ( odstojanje od tla ), vece tockove, plasticne i robusne zastitne elemente po karoseriji sa vise hromiranih delova, krovne nosace i sl. Ali CrossGolf bez obzira na atraktivniji izgled u stilu nekog SUV-a ipak nije dobio jedan od najvaznijih karakteristika "terenaca"-pogon na sva cetiri tocka. I dalje je dakle pogon samo na prednjoj osovini. Sto samo dokazuje da i sam VW nema iluzije da je ovo nesto vise od sminkerskog gradskog auta za one koje vole izgled SUV-ova ali se istovremeno zgrazavaju nad njihovom velicinom i potrosnjom. Za one koji zele pravi SUV tu je Touareg a ako je on prevelik ili preskup krajem godine stize pravi mali SUV iz VW-a sa imenom Tiguan i to na osnovi Golfa. U medjuvremenu tu je CrossGolf. VW ga nudi za 2100 evra skuplje od Golfa Plus Sportline a oprema ga sledecim motorima : prvo najjeftiniji benzinac od 1,6 litara sa 75Kw/102KS i 148Nm, ubrzanjem do 100 km/h za 12,2 sekunde, najvecom brzinom od 173 km/h i potrosnjom od 7,7 litara. Kao sto je receno to je najjeftinija verzija CrossGolfa i u Nemackoj ga treba platiti 22851 evro. Sledi 1,4 TSI benzinac koji iako manje zapremine izvlaci 103Kw/140KS i 220Nm, ubrzava za 9,5 sekundi, dostize maksimalnu brzinu od 195 km/h i trosi 7,2 litra goriva. Kosta 25031 evro. Opet u Nemackoj. Tu su i dizelasi; prvo 1,9 litarski sa 77Kw/105KS i 250Nm, ubrzanjem od 12,1 sekunde i maksimalnom brzinom od 176 km/h. Trosi 5,6 litara dizela na 100 km puta po fabrickim podacima i ceni se na 25544 evra. I na kraju 2,0 litarski turbodizel sa 103Kw/140KS i 320Nm, ubrzanjem za 9,9 sekundi, najvecom brzinom od 195 km/h i potrosnjom od 6 litara. Cena u Nemackoj 27801 evro. VW ce ga izloziti na Salonu u Beogradu od 22. marta kada bi trebalo da bude poznata i cena za nasu zemlju i termin pocetka prodaje.



Kineska verzija Citroenovog kompaktnog MPV modela Xsara Picasso, koji se proizvodi u pogonima kineskog Citroenovog partnera, firme Dongfeng, dozivela je mali facelift, pre svega prednjeg dela. Dongfeng nam je inace poznat po proizvodnji Peugeota 206 sa imenom Dongfeng Citroen C2 i Citroena C4 sedan sa imenom Triomphe. Dakle malo doterivanje u vidu nove prednje maske u stilu novijih modela Citroena poput C4 i C6, koje treba da produzi zivotni vek ovog vec prilicno starog modela. Kinezima se nude 2 varijante ovog automobila : 1,6 16v litarski motor sa 110Ks i 2,0 16v sa 138KS. Od opreme moguce je, izmedju ostalog, doplatiti za bluetooth konekciju i panoramski krov.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs