Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Malezijski Proton je poslednjih meseci u žiži interesovanja javnosti zbog nadmetanja VW-a, GM-a i PSA grupacije oko kupovine Protona u čijem se sastavu nalazi i britanski Lotus što je još jedan razlog velikog interesovanja pomenutih kompanija za preuzimanje malezijskog proizvođača. Iako je izgledalo da će VW pobediti i kupiti Proton (već su potpisali pismo o namerama) izgleda da ceo posao oko preuzimanja Protona ne ide baš glatko i da je došlo do malog zastoja u pregovorima. Ipak u Protonu ne sede skrštenih ruku i bez obzira na turbulencije oko toga ko će biti novi vlasnik, rade na novim modelima. Tako su u poslednjih godinu dana na tržište izbacili 3 nova modela a među njima i ovaj po imenu Satria Neo, koji se od nedavno prodaje u Velikoj Britaniji. Ova zemlja je i jedina evropska država u kojoj se automobili ove marke u ovom trenutku zvanično prodaju. Iz ostatka Evrope Proton se, zbog slabe prodaje povukao ali novi modeli nagoveštvaju da bi moglo doći do velikog povratka. O tome kada se to desi a u Velikoj Britaniji, osim novog modela Waja, o kome smo nedavno pisali, svoj tržišni život započinje Satria Neo po ceni od oko 12.000 evra. Radi se o manjem i pre svega gradskom automobilu, koji se nudi sa 2 benzinska motora. To su 1,3 litarski snage 70kW/94KS i 120Nm kao i 1,6L sa 82kW/111KS i 148Nm. Slabiji model (težak 1146 kg) postiže 180 km/h a ubrzanje do 100 km/h mu iznosi 12,8 sekundi uz potrošnju od 5,8 litara na 100 km, naravno po fabričkim tvrdnjama. Snažniji model postiže 190 km/h i ubrzava do stotke za 11,5 sekundi. U oba slučaja serijski je ručni menjač sa 5 stepeni mada se kao opcija za snažniju verziju nudi i 4-stepeni automatik. Slabiji model je postavljen na točkove od 15 inča a snažniji na one od 16. Dimenzije automobila iznose DxŠxV : 3905 mm/1710 mm/1420 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2440 mm. Pomenili smo da je Lotus deo Protona pa ne čudi da je Lotus umešao prste u razvoj ovog modela. Tako da ne čude i samouverene reči ljudi iz Protona, koji kažu da Satria Neo predstavlja "auto zapanjujućeg izgleda, dinamičnih performansi i izuzetnog uživanja u vožnji". 



Reklama


Cadillac će uskoro u ponudu modela BLS uvrstiti i njegovu karavan verziju nazvanu Wagon. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillac-ov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i Cadillac BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3. Ima pogon na prednjoj osovini i raspolaže sa već poznatom paletom motora, koju čine jedan turbo-dizel i 3 benzinca (svi sa turbo punjačem). Pomenuti dizelaš je 1,9 litarski 4-cilindraš i razvija 110kW/150KS. Od benzinaca u ponudi će biti 2,0L u dve verzije i to sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Prodaja novog BLS Wagona-a u Evropi se najavljuje za poslednji kvartal ove godine a po nekim nezvaničnim informacijama, mogao bi koštati od 21.500 funti pa naviše.



Pored studije C Concept, koji smo opisali pre neki dan, na salonu u Ženevi Lada izlaže i sportsku verziju dobro poznate Kaline odnosno kako se zvanično zove Lada 1119 GTI. Kao što se vidi GTI varijanta je napravljena na osnovi  kombi-limuzinske verzije sa 5 vrata. U Kalinu GTI (tešku 1050 kg) ugrađen je 1,6 litarski benzinac sa 125KS i 150Nm obrtnog momenta pa ova Kalina ubrzava do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnih 195 km/h. Da bi koliko-toliko opravdali epitet sportski, u Ladi su Kalinu GTI opremili sa setom dodatnih spojlera, pragova, agresivnijim branicima, svetlima za maglu, alu felnama, novom maskom kao i disk kočnicama i na zadnjim točkovima. Promenjena je i unutrašnjost i to sa novim sedištima i volanom kao i upotrebom kvalitetnijih materijala. Nema informacija da li će se uskoro ovakva Kalina pojaviti u prodaji i po kojoj ceni.



Na salonu u Ženevi južnokorejski Chevrolet izlaže i Lacetti sa dizel motorom. Radi se o motoru od 2,0 litra zapremine sa 89kW/121KS i 280Nm pri 2000 obrt./min. Sa ovim motorom Lacetti postiže 186 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi. Potrošnja iznosi 5,7 litara na 100 km (fabrički podatak). To je potrošnja za verzije hatchback i sedan dok karavan (SW) troši okruglo 6 litara (opet po fabričkim tvrdnjama). Postoji i snažnija varijanta tog motora sa 110kW/150KS ali se taj motor ugrađuje u veće modele Chevroleta kao što su Epica i SUV Captiva. Lacetti sa dizel motorom i u sve 3 karoserijske varijante (hatchback sa 5, limuzina sa 4 i karavan sa 5 vrata), biće u prodaji već tokom ovog meseca mada tačan dolazak na tržište zavisi od svake zemlje posebno. Zasad se ne zna kada stiže u našu zemlju ni po kojoj ceni. U (južnokorejskom) Chevroletu očekuju da će svaki treći prodati Chevrolet krajem ove decenije imati pod haubom dizel motor. Na slici su modeli Chevroleta sa dizel motorom.



Opel na salonu u Ženevi prikazuje i novu verziju Corse i to sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Motor je 1,6 litarski 4-cilindrični sa 74kW/99KS a potrošnja gasa iznosi 4,6 kilograma gasa na 100 km. Opel inače već ima u svojoj ponudi modele na prirodni gas i to Zafiru CNG i Combo CNG. Osim manjeg zagađenja životne sredine, CNG je sve popularniji u Evropi zbog niske cene, niže skoro čak dva puta od, kod nas veoma popularnog, tečnog naftnog gasa (TNG) !



Kia je na salonu u Ženevi, osim novih varijanti modela Ceed (karavan verzija i studija kabrioleta), prikazala i Rio na hibridni pogon. U Rio Hybrid je ugrađen 1,4 litarski benzinski motor sa 66kW/90KS i elektromotor snage 12kW/16KS upareni sa CVT transmisijom. Rio Hybrid postiže maksimalnih 180 km/h a pritom troši 5,3 litra goriva na 100 km dok emisija CO2 iznosi 126 grama na 1 kilometar. Još jedan kvalitet korejskog hibrida jeste da, za razliku od hibridnih modela drugih proizvođača, Rio Hybrid ne samo da nije teži od Rio-a sa konvencionalnim pogonom, nego je čak i nešto lakši ! Kia i Hyundai (čiji je Kia deo), nameravaju da u naredne 2 godine prodaju 3400 komada hibridnih vozila



VW je iskoristio salon u Ženevi da pokaže svoju čistu BlueTDI dizel tehnologiju u modelu Touareg BlueTDI. Ovaj Touareg ima SCR (Selective Catalytic Reduction), katalički konvertor, koji smanjuje emisiju azot dioksida (NOx) do čak 90 %, a pritom i dalje ima dovoljnih 165kW/224KS. VW će Touareg BlueTDI ponuditi tržištu tokom 2008. godine, prvo u SAD-u a ubrzo posle toga i u Evropi. VW će, takođe u 2008., ponuditi i Jettu sa ovom čistom dizel tehnologijom. VW je u Ženevi promovisao i blago redizajnirani Phaeton, svoj najluksuzniji model ali je pitanje koliko će mu to pomoći u prodaji. Phaeton je dobio nova prednja svetla, bogatiju serijsku opremu i novi dizel motor. Naime, veliki V10 TDI je izbačen iz palete a umesto njega tu je doterani 3,0 litarski V6 sa 235KS. Sa njim Phaeton dostiže 236 km/h uz prosečnu potrošnju od 9,6 litara na 100 km i predstavlja jednog od prvih automobila, koji već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde. U ponudi su i 3 benzinca : V6, V8 i W12 sa rasponom snage od 240 do 450KS. Od opreme vredi izdvojiti Bluetooth konekciju, satelitsku navigaciju i sistem za upozorenje u slučaju prelaska preko linije. Kao što smo rekli, vizuelno će biti teško razlikovati "novi" od starog Phaeton-a. Najveće su promene na bi-xenon prednjim svetlima. Proizvodnja doteranog Phaetona počinje u maju.




Reklama


Holandski Spyker i italijanski dizajn studio Zagato, na salonu u Ženevi  promovišu rezultat zajedničkog rada, model Spyker C12 Zagato. Radi se o ekskluzivnom sportskom automobilu, kojim Spyker slavi ulazak u svet Formule 1. Odmah da kažemo da će u ovom automobilu moći da uživaju samo 24 probrana srećnika, kojima će isporuka automobila početi tek u martu naredne godine. Za osnovu ovog modela uzet je aktuelni Spyker C12 Spyder, koji pokreće 6,0 litarski V12 motor, poreklom iz VW-a. Motor razvija tačno 500KS i 610Nm a uparen je ili sa konvencionalnim 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa automatikom, koji ima i opciju ručnog menjanja brzina u F1 stilu. Dužina ovog automobila napravljenog od aluminjuma i pogonom na zadnje točkove, iznosi 4500 mm, širina 2020 mm, visina 1250 mm a težina 1480 kg. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 3,8 sekundi a maksimalna brzina 195 milja na sat (314 km/h). Cena 495.000 evra.



Češka Škoda na salonu u Ženevi izlaže i rally verziju svoje nove Fabia-je. Nosi oznaku S2000 a pokreće je atmosferski motor od 2,0 litra zapremine i 250KS. Cena oko 160.000 evra a pojaviće se u drugoj polovini ove godine.



Već smo objavili prve nezvanične slike novog Hyundai-ja i30, koje su ko zna kako dospele u javnost. Na salonu u Ženevi Hyundai je i zvanično predstavio svog novog predstavnika u C segmentu, koji naravno veoma liči na Kia-u Ceed što nije nikakvo čudo budući da je Kia u vlasništvu Hyundai-ja. Ovde ponovo primećujemo da zadnji kraj neodoljivo podseća na BMW serije 1, svetla na Fiat Punto sa 3 vrata iz 1999. godine a prednja maska na Hondu Civic u sedan verziji. i30 je model specijalno razvijen za Evropu pa je i paleta motor prilagođena evropskim zahtevima. U ponudi su 3 benzinska motora : od 1,4 litra (sa 109KS), 1,6L (122KS) i 2,0L sa 143KS. Kasnije stiže i 1,4 litarski benzinac sa 95 konja. Od dizelaša na raspolaganju su 1,6 litarski CRDi u dve varijante : sa 90 ili sa 115KS i 2,0 CRDi VGT sa 140KS. Maksimalne brzine se kreću u rasponu od 180 do 198 km/h. Menjači su ručni sa 5 ili sa 6 stepeni i automatik sa 4 stepena. U početku u ponudi će biti samo hatchback verija sa 5 vrata čije su dimenzije DxŠxV 4250 mm/1760 mm/1490 mm a međuosovinbsko rastojanje je 2650 mm, isto kao kod Kia-e Ceed. Prtljažnik je zapremine 340 litra. Karavan verzija, koja će se pojaviti kasnije, imaće 2,7 metra međuosovinskog rastojanja i dužinu od 4,45 metra. Pored palete motora, aduti novog i30 su još bogata serijska oprema (klima kao standard), solidan dizajn, garancija, pristupačna cena i sve bolji imidž modela iz Koreje. Prodaja u zapadnoj Evropi počinje u junu, karavan stiže do kraja godine a tokom 2008. se očekuje i MPV model, koji će naslediti Trajet. Tokom 2008. trebalo bi da se pojavi i coupe-cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Nezvanično se pominje i sportska varijanta sa 220KS.

 



 

 
I Jaguar ima svetsku premijeru na salonu Ženevi ali se ne radi o nekom potpuno novom modelu već o novoj varijanti već poznatog modela XKR, koja nosi naziv XKR Portofolio. Portofolio nije samo kozmetički doteran XKR mada ima na sebi nekoliko estetskih dodataka, koji još više ističu ionako atraktivan dizajn ovog modela iz Jaguara. Npr. tu je Celestial Black boja karoserije, izmenjeni prednji branik i otvori na haubi, otvori za vazduh na bokovima od poliranog aluminijuma i izuzetni Cremona alu točkovi. Takođe, XKR Portfolio predstavlja i prvi rezultat saradnje između Jaguara i proizvođača audio tehnike Bowers & Wilkes što je rezultiralo Dolby Pro Logic II ozvučenjem od 525 W sa specijalno dizajniranim B&W zvučnicima. Nažalost, u Jaguaru nisu uradili nikakve promene na motoru pa tako i dalje 4,2 litarski V8 supercharged agregat razvija standardnih 420KS. Ipak kočioni sistem je detaljno revidiran sa povećanim diskovima. Jaguar XKR Portofolio biće u prodaji već krajem ovog meseca po, zasad, nepoznatoj ceni. 

 



Evo i druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail, koji naravno svetsku premijeru ima na salonu u Ženevi. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora (od toga 2 dizelaša), doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD) i komforniju i prostraniju kabinu. Novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm. Širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685/1770 mm-zavisi od krovnog nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 600 litara (sa oborenom zadnjkom klupom volumen raste na svih 1650 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila, platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima a pozadi je provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednje točkove, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja točkova), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, koja se automatski gasi kada se pređe brzina od 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS, EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je veličine od 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija.



Britanski proizvođač luksuznih automobila danas je otkrio konačan izgled svog novog coupe modela, koji se proteklih meseci po raznim sajtovima i forumima vodio kao projekat "Havana" o čemu smo već pisali. Ipak zvanično ime glasi Brooklands coupe i predstavlja coupe verziju već poznatog kabrio modela Azure. U Bentley-u novi auto opisuju kao "najekskluzivniji coupe na svetu" i odmah dodaju da će biti proizvedeno svega 550 komada ovog izuzetnog automobila a isporuka prvih primeraka počinje u prvoj polovini 2008. godine. Novi Brooklands pokreće najjači motor u istoriji Bentley-a. To je 6,75 litarski V8 bi-turbo motor sa 530KS i 1050Nm a menjač je 6-stepeni. Kabina novog Bentley-a je, u odnosu na bivši coupe Continental R, šira i napred i pozadi (pozadi za 10 odsto) i nudi izuzetnu prostranost za noge, kolena i glavu (bogatih) putnika, koji će naravno uživati u luksuznom okruženju, koje nudi unutrašnjost novog Brooklandsa.



Konačno ! Posle zaista puno špekulacija i raznoraznih slika i "slika" gotovog Twinga druge generacije, Renault je večeras konačno digao veo sa dugo i brižljivo skrivane tajne definitivnog izgleda serijske verzije svog malog modela čiji prethodnik je promovisan još 1992. godine. Reč serijske jer je Renault još prošle godine na salonu u Parizu pokazao koncept varijantu novog Twinga ali u agresivno dizajniranoj verziji za koju se odmah znalo da takva neće u proizvodnju. Bilo kako bilo zvanične fabričke slike novog Twinga su pred vama. I odmah da kažemo da su reakcije oprečne. Dok su jedni zadovoljni dizajnom novog mališe (najviše se primećuje konzervativno oblikovan prednji kraj sa velikim svetlima kao i strmo odsečen zadnji kraj), drugi ne kriju razočarenje. Treći pak, samo ravnodušno konstantuju da ništa novo nije pokazano u odnosu na prošlogodišnji koncept. Dužina novog Twinga sada iznosi 3,6 metra, širina 1,7 a visina 1,4 metra. Ipak pažnju svih privlači nova GT varijanta (na trećoj slici) sa turbo motorom od 1147 ccm i okruglo 100KS i 145Nm. U toj sportskoj verziji, Twingo postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi. Po fabričkim tvrdnjama prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km. Drugi motori su benzinci sa 60 odnosno 75KS. Kasnije dolazi i dizel motor 1,5dci od 70KS i 160Nm. Pored standradnog manuelnog menjača sa 5 stepeni, u ponudi će biti i robotizovani Quickshift5. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koji se sa osnovnih 165 litara, pomeranjem i preklapanjem zadnje klupe, može povećaiti na svih 959 litara ! Cene u ovom trenutku nisu poznate mada se ranije špekulisalo da će počinjati od 9500 evra pa naviše. Proizvodnja će se odvijati u Sloveniji, u Novom Mestu. Zvanična premijera novog Twinga sutra tačno u podne na salonu u Ženevi.



Volvo je spremio naslednika svog (pro)terenskog modela XC70, koji zadržava isto ime a promociju će imati na salonu u Ženevi. Ovim modelom Volvo će dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeći veći SUV model XC90, za 2008. se najavljuje novi manji XC60, nedavno predstavljen u formi koncepta na salonu u Detroitu. Takođe se pominje i manji model XC50 koji bi bio offroad verzija postojećeg karavana V50. Kao i ranije i novi XC70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva 4 točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm), povećim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji. Da ne zaboravimo i praktični prtljažnik zapremine 575 litara. U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 238KS i 320Nm kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (hill descent control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvo-a pa ni XC70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS sistema, Volvo nudi i DSTC (dynamic stability and traction control). Cena će biti poznata u junu a dotle će u ponudi i dalje biti aktuelna verzija Volvo-a XC70. Volvo očekuje prodaju od 40.000 komada modela XC70 godišnje. 



O Artegi GT, novom sportskom automobilu "made in Germany", pisali smo pre neki dan kada smo objavili i prvu nezvaničnu sliku tog modela. U međuvremenu dostupne su i prve zvanične slike tog sportiste, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Kao što smo već pisali, osim atraktivnog izgleda, koji od napred liči i na Porsche Carreru GT, zanimljiva je i veličina samog automobila. Naime, dužina ovog dvoseda iznosi samo 3950 mm koliko ima i jedan mali VW Polo ! Za tako mali auto snaga je velikih 300KS i 350Nm (pri 2400 obrt./min.), koja je dobijena iz 3,6 litarskog V6 motora, poreklom iz VW-a. Zato i ne iznenađuje maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi. Da ponovimo i druge dimenzije : širina 1870 mm, visina 1180 mm a težina 1100 kg. Za dizajn je bio zadužen Herman Fisker, koji je radio i za britanski Aston Martin. Nemci planiraju da godišnje naprave 500 komada ovog sportiste po ceni od 75.000 evra. 



U toku je Melbourne Motor Show a tamo Toyota predstavlja svoje novo oružje za rally takmičenja-novi Auris Super 2000. Aktuelna Corolla grupe N je odslužila svoje, a zamenjuje je Corolla Super 2000 (u Evropi se naravno zove Auris). Rally varijantu pokreće 2,0 litarski motor sa 255KS i 240Nm obrtnog momenta, s tim što su obrtaji motora ograničeni na 8.500 obrt./min. Motor je uparen sa 6-stepenim sekvencijalnim menjačem. Težina ove rally verzije iznosi 1150 kg. Auris Super 2000 sa takmičenjem počinje u junu ove godine.



I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet  Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.



U Ženevi će i Lotus predstaviti novi model i to 2-Eleven, koji je razvio Lotus Sport, sportsko odeljenje britanske marke. Pokreće ga 1,8 litarski turbo motor sa 252KS i 242Nm obrtnog momenta. Najvažnija je težina, koja iznosi samo 670 kg (!) pa ne čudi fabrička tvrdnja o ubrzanju do 100 km/h za samo 3,9 sekundi i maksimalna brzina od 250 km/h. Menjač je 6-stepeni. Početak proizvodnje novog modela planiran je za april u fabrici Hethel u Engleskoj a proizvodiće se dve verzije : putna varijanta, koja će imati svetla napred i pozadi, katalizator i još ponešto kako bi se uskladila sa britanskim saobraćajnim propisima i takmičarska verzija, koja će imati aerodinamički paket, sedište u skladu sa propisima FIA-e, kočiono svetlo i drugo. Cena putne verzije iznosiće oko 60.000, a takmičarske 74.000 evra.



Audi nastavlja sa svojom dizel ofanzivom i to predstavljanjem nove dizel verzije modela Q7. Naime u Audi Q7 ugrađen je 4,2 V8 TDI motor sa 240kW/326KS pri 3750 obrt./min. i 760Nm obrtnog momenta, koji se već ugrađuje u Audi A8. Time ovaj Q7 postaje najsnažniji SUV automobil na tržištu. Zanimljivo da ovaj motor čak razvija 13KS i 10Nm više od VW Touarega 5,0 V10 TDI. Zato nije ni čudno da 100 km/h dostiže za 6,4 sekunde a najveća brzina iznosi 236 km/h. Ova verzija Audija Q7 stiže u prodajne salone za 3 meseca po, zasad, nepoznatoj ceni. Uskoro se očekuje da rukovodstvo Audija da zeleno svetlo i za serijsku proizvodnju još snažnijeg dizelaša Audi V12 TDI sa 500KS i 1000Nm (!), koji je premijeru imao još prošle godine na salonu u Parizu.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs