Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Gotovo neprimetno, Chryslerov 300C je ovih dana doživeo blagu restilizaciju, mada, ruku na srce, ovaj model je i dalje dovoljno atraktivan i privlačan da neke radikalne promene na eksterijeru i nisu bile preko potrebne. Kako bilo, 300C za 2008. godinu ćete najlakše prepoznati po promenjenoj grafici zadnjih svetala, malom spojleru integrisanom u poklopac prtljažnika i... i ni po čemu više ! Mada Chyrsler u press saopštenju navodi da je i prednji kraj prerpeo izmene, one su toliko male da su praktično zanemarljive. Uostalom, prosudite sami. Kao i eksterijer, i interijer je doživeo promene samo "u naznakama", odnosno najvidljivije modifikacije se odnose na blago korigovani izgled centralne konzole i novi navigacioni sistem. U osnovi, to je to, mada treba pomenuti i nove mekše materijale na mnogobrojnim unutrašnjim panelima, opcioni adaptivni cruise control, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica. Ponuda motora ostaje kao i do sada, tačnije tu su 3,5 litarski V6 benzinac sa 249KS, 5,7 L HEMI V8 sa 340KS, 6,1 litarski benzinac sa 431KS za sportski SRT-8 model, kao i 3,0 L CRD dizel sa 218KS.




Reklama


Farbio GTS

20 Sep, 2007 - 00:25 Noviteti Komentari (0) comments  English

Britanski maloserijski proizvođač Farbio Sports Cars je juče najavio dolazak na tržište njihovog potpuno novog sportskog modela Farbio GTS (sa centralno smeštenim motorom), koji je upravo krenuo u proizvodnju po ceni od 59.925 (bazna verzija sa 262KS) do 71.675 funti (varijanta sa Rotrex kompresorom i 384KS). Elegantno stilizovana karoserija ovog sportiste je izrađena od karbon fibera, a zahvaljujući težini od 1048, odnosno 1066 kg, odnos snaga/težina je zaista impresivan, pa tako bazni GTS ima odnos 250KS po toni, a snažniji GTS sa kompresorskim motorom 360KS po toni. Slabiji model inače do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi, a snažniji za 3,9 sekundi. Uz odličnu aerodinamiku, Farbio GTS raspolaže i AP Racing kočnicama (diskovi od 350 mm napred, 328 mm pozadi), podešavajućim ogibljenjem, Eibach oprugama; što je sve zajedno zaslužno za uzbudljive i sigurne vozne karakteristike. Interijer automobila Farbio kratko opisuje kao prostran i ergonomski oblikovan, a deo standardne opreme, između ostalog, čine i satelitska navigacija, klima uređaj, Recaro sportska sedišta i moćan audio sistem. Očekivano, prtljažnik nije baš izdašan, ali i sa 220 litara korisne zapremine je dovoljno veliki za set golf palica. Farbio Sports Cars je objavio i podatak da lista čekanja na njihov novi model trenutno u Velikoj Britaniji iznosi 8 meseci.

   



Audi je u Velikoj Britaniji proširio ponudu svog modela A4 Cabrio novom, sportskom verzijom, nazvanom S-Line Special Edition. Nova varijanta se bazira na postojećem A4 Cabrioletu 2,0TFSI (147kW/200KS i 280Nm obrtnog momenta) sa S-Line stajling paketom eksterijera, koji uključuje blago doteranu masku hladnjaka, jedinstvene branike napred i pozadi, zadnji difuzor, kao i ekskluzivne sedmokrake 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 235/40 R 18 i spuštenim sportskim ogibljenjem. Unutrašnjost ovog A4 se odlikuje sportskim sedištima presvučenim Pearl Nappa kožom, S-Line sportskim upravljačem, aluminijumskim pedalama, Symphony audio sistemom, el. prednjim i zadnjim staklima, automatskom klimom, a u paketu su i parking senzori pozadi i xenon prednja svetla. U ponudi su manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, kao i opciona CVT Mulitronic transmisija. Sa manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km7h traje 8,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Cena za A4 Cabriolet S-Line Special Edition u Velikoj Britaniji iznosi 29.990 funti, a isporuka prvih primeraka je zakazana za decembar ove godine.    



Renault Clio GrandTour

 

Novi Clio karavan, odnosno GrandTour (negde kao Clio Sport Tourer ili prosto Estate) je Renaultov odgovor Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja je poput Clia GrandTour svetlost dana takođe ugledala na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio GrandTour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio GrandTour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio GrandTour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine. 

Renault Kangoo II

 

Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju, i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.

Renault Sandero

 


Ovo je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.



Bar tako planiraju u kompaniji Hulme Supercars Ltd, čija centrala se nalazi na Novom Zelandu. Poenta cele priče jeste njihov ekstremni trkački superautomobil Hulme F1, koji će vlasniku pružiti najpribližniji mogući osećaj vožnje Formule 1; što znači da će nedavno predstavljeni Caparo T1 dobiti ozbiljnu konkurenciju. Hulmeov superautomobil (kompletna konstrukcija je od karbon fibera) pokreće centralno smešten 5,0 litarski V8 motor sa 404kW/550KS (poreklom iz BMW-a), dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Ipak, u poređenju sa Caparom T1, Hulme F1 ima lošiji odnos težina/snaga, jer Caparo T1 je težak samo 550 kg i ima 575KS, dok je Hulme F1 duplo teži, tačnije masa mu iznosi 1175 kg. Hulme Supercars Ltd se nada da će sledeće godine početi sa proizvodnjom ovog automobila, i to u tiražu od samo 25 komada godišnje, a cena će biti 620.000 američkih dolara ili oko 450.000 evra. Inače, komapnija i auto nose ime po Dannyu Hulmu, koji je osvojio Can-Am šampionat pre skoro 40 godina.




 

Posle svih onih procurelih slika novog Toyotinog Land Cruisera, Toyota je danas i zvanično najavila globalnu promociju nove generacije ovog već odavno legendarnog terenca (biće poznat kao serija 200), koja će se održati 11. oktobra ove godine na salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show). Novi Land Cruiser (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna (veoma liči na Lexus LX570 što naravno ne iznenađuje), donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala), poboljšanje upravljivosti i stabilnosti. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. (dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km). Amerikanci će inače dobiti 5,7 litarski V8 benzinac sa 381KS, koji je već poznat iz pomenutog Lexusa LX570. Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti Satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Prodaja novog Land Cruisera inače u Evropi počinje u decembru ove godine.




Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.



Reklama


BMW 520i

17 Sep, 2007 - 01:07 Noviteti Komentari (0) comments  English

BMW će početkom oktobra ove godine proširiti paletu agregata u svojoj seriji 5 (model E60), i to 4-cilindričnim benzincem zapremine 2,0 litra, koji razvija 125kW/170KS i 210Nm obrtnog momenta (već se nalazi pod haubom modela 120i i 320i). Do sada je inače najslabiji benzinac u paleti "petice" bio 6-cilindrični 2,5 litarski agregat sa 130kW/177KS u modelu 523i. Novi 520i će se nuditi i kao sedan i kao Touring (karavan), a u kombinaciji sa manuelnim 6-stepenim menjačem postiže maksimalnih 224 km/h (sedan), odnosno 220 km/h (Touring). Ubrzanje sedan verzije do 100 km/h traje 8,7 sekundi (Touring 9,0 s), dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,7 litara na 100 km (Touring 6,9 litara).    



Jeep J8

16 Sep, 2007 - 00:39 Noviteti Komentari (0) comments  English

Chrysler (odnosno Chrysler LLC kako se sada zvanično zove) je promovisao novi Jeep J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited. Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo, a za poslednjih 65 godina se dokazao svojim off-road sposobnostima i svestranošću). Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 118kW/158KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1339 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl. Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći na proleće naredne godine.



Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je i zvanično promovisao svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, u koji je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela MF 4 razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (duži, širi, niži) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na podlogu prenosi preko sekvencijalne 7-stepene SMG automatske transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara). Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći početkom naredne godine, po ceni od 178.900 evra.




Prošlo je tačno 10 godina od promocije prve A klase, a tim povodom Mercedes je predstavio ekskluzivnu "Edition 10" verziju ovog modela. Spoljašnost A klase "Edition 10" karakterišu sedmokraki 16-inčni aluminijumski točkovi, modifikovana maska hladnjaka, panoramski sunčani krov i posebne boje za karoseriju, a sportsko-elegantnu unutrašnjost visoko-kvalitetna koža (sedišta, multifunkcionalni volan, ručica menjača), aluminijum (na prednjem panelu i vratima) i patosnice sa Edition logom. Od opreme se još izdvajaju putni kompjuter, "Audio 5" radio sa CD plejerom, AUX-IN konektorom i šest zvučnika. A klasa "Edition 10" se nudi u dve karoserijske varijante (sa troja i petora vata) i sedam različitih motora (tri dizelaša i četiri benzinca). Snaga tih agregata se kreće od 60kW/82KS (model A 160 CDI) do 142kW/193KS (A 200 Turbo). Cene za "Edition 10" počinju od 21.182 evra (model A 150 Coupe) i kreću se do 29.244 evra, koliko treba platiti A 200 CDI sa petora vrata. Inače, za poslednjih deset godina Mercedes je prodao preko 1,6 miliona komada A klase, od toga pola miliona primaraka druge generacije (od septembra 2004.).



Prototip Artege GT bio je izložen još na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, a sada je mlada nemačka kompanija na salonu u Frankfurtu konačno promovisala i serijsku verziju ovog dvoseda, koji će kupcima biti dostupan sredinom naredne godine (naravno onima koji imaju 75.000 evra, koliko će Artega GT sa porezom koštati u Nemačkoj). Sem zanimljivog spoljašnjeg izgleda (potpisuje ga Henrik Fisker, zaslužan za Aston Martin DB9), Artega GT pažnju privlači i kompaktnim dimenzijama. Naime, dužima iznosi samo 3950 mm (koliko približno ima jedan VW Polo), širina je 1880 mm, a visina samo 1180 mm. Bez obzira na ove dimenzije, dvoje odraslih ima sasvim dovoljno mesta za udoban smeštaj; štaviše moguće je ugraditi i jedno dečje sedište, ukoliko kupac to želi, a tu su i dva prtljžnika ukupne zapremine 300 litara. Za pogon je odabran Volkswagenov 3,6 litarski V6 FSI motor sa 300KS i 350Nm obrtnog momenta (pri 2400 o/min.), uparen sa 6-stepenom Direct-Shift transmisijom. Ovako snažan agregat u kombinaciji sa malom težinom od 1100 kg (karoserija je inače od karbon fibera), zaslužan je za ubrzanje do 100 km/h za manje od 5 sekundi, dok je maksimalna brzina 270 km/h. Za bezbednost se brinu elektronski sistemi kao što su ASP (Artega Stability Program), ABS i traction control TC. U Artegi su optimisti i veruju da će ostvariti profit i pre nego što prva serija od 500 komada bude našla svoje kupce.

 



Subaru je na 62. salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstavio novu generaciju svog malog modela Justy. Ipak, novi Justy nije baš ni toliko nov. Naime, ovaj Justy je samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (negde poznat i kao Daihatsu Boon, Toyota Passo i Perodua Myvi). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a dosadašnji Justy GX3 iz 2003. je bio klon aktuelnog Suzukija Ignis (uz sve to, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm, a visok 1565 mm. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila (nije bokser) i snagom od 51kW/70KS i 94Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem), a nudiće se u dva paketa opreme : 1,0S i 1,0E. Da ne bude zabune, pogon je samo na prednjoj osovini. Već i osnovni paket podrazumeva šest vazdušnih jastuka, el.podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, ABS+EBD, radio-CD plejer itd. U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2.

 



Bugatti je na salonu u Frankfurtu pokazao javnosti novu jedinstvenu verziju svog Veyrona 16.4, nazvanu Pur Sang ("čistokrvni") i namenjenu čistom uživanju u vožnji (naravno onih koji mogu da si ga priušte). Međutim, biti bogat ovaj put nije dovoljno da bi se tek tako postalo vlasnik Veyrona Pur Sang, jer će Bugatti proizvesti samo 5 (pet) primeraka ove specijalne verzije. Poenta svega jeste karoserija napravljena u kombinaciji aluminijuma i karbona, ali koja na sebi nema boju, pa do izražaja dolazi  aluminijumski look. Cena ? Sitnica od 1,4 miliona evra (bez poreza) ali to nije bila neka prepreka, jer je svih pet komada ovog Veyrona prodato za manje od 24 sata posle promocije u Frankfurtu.



I Seat je na salonu automobila u Frankfurtu promovisao model, koji se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i emisije CO2. Radi se o modelu Ibiza Ecomotive, a na njemu je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena, koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila (cW umesto 0,315 iznosi 0,30), modifikovana elektronska kontrolna jedinica 1,4 litarskog TDI dizel motora sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču i Dunlop gume SP10A 165/70 R14 sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su za emisiju CO2 od 99 grama po kilometru i prosečnu potrošnju od samo 3,8 litara na 100 km (standardna Ibiza 1,4 TDI sa 80KS troši 4,5 litara). Ubrzanje do 100 km/h traje 12,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 177 km/h. Nova Seat Ibiza Ecomotive stiže na tržište početkom naredne godine.    



Pored novog Logana u Pick-up varijanti, Dacia na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. Emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama.     



Verve concept (najavljuje novu Fiestu) i predserijska verzija crossover modela Kuga, nisu jedini noviteti Forda na salonu automobila u Frankfurtu. "Opipljiviji" novitet jeste redizajnirani Focus za 2008. godinu, koji sada, zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom sa crvenim osvetljenjem, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Novi Focus će takođe biti i prvi Ford sa novom ECOnetic tehnologijom, koja se odlikuje malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Inače, paletu motora za novi Focus čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS) i 2,5 T5 sa 225KS, a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Tu je i 1,8 litarski Duratec Flexifuel agregat (koristi i bioetanol E85 i benzin). Po navodima fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.

 



Konačno su se pojavile prve informacije i slike novog Lamborghinijevog ekskluzivnog superautomobila Reventon, za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prvo loša vest za sve vas, koje ste se zagrejali za ovu makinu. Naime, Lamborghini će proizvesti veoma limitiranu seriju od samo 20 (dvadeset) komada ovog automobila, a cena će iznositi okruglo milion evra. I Reventon zadržava Lamborghinijev aktuelni stil u dizajniranju automobila, koji u osnovi podrazumeva oštre linije, odnosno agresivan stajling eksterijera, kao i senzualnost i provokativnost. Međutim, Reventon je po rečima dizajnera, najekstremniji od svih, pa predstavlja pravi automobilski superlativ. Iako se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, Revention ima novu karoseriju (od karbon fibera) i interijer u vojnoj zelenoj boji. Od ostalih detalja valja izdvojiti bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora,  podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Novi Lamborghini pokreće 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momnta, a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, a postiže preko 340 km/h.




Na slikama je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je u stvari Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.



Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, uskoro stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od limuzine. Paleta motora obuhvataće već poznate Renaultove motore, tačnije 1,4 litarske (75KS) i 1,6 litarske benzince (90 i 105KS), kao i 1,5 litarski dCi sa 70KS. Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini !). I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a njegova komercijalizacija startuje u prvoj polovini 2008. godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Mada još nije saopštena konkretna cena, ne treba sumnjati da će i Logan Pick-up nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs