Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Alfa Romeo je u saradnji sa proizvođačem odeće za nautičare, kompanijom Murphy&Nye, kreirao posebnu ediciju modela 147. Ovu specijalnu Alfu 147 pokreće dizelski 1,9 JTDM motor sa 88kW/120KS a nudi se samo u verziji sa petoro vrata. Odlikuje se ekskluzivnom Light blue Crystal metalik bojom, 17 inčnim alu točkovima i hromiranim završetkom izduvne cevi. Naravno, tu je i neizostavni Murphy&Nye logo, koji se nalazi na B stubu kao i na zadnjem kraju automobila. Unutrašnjost je dobila nova sportska kožna sedišta u kombinaciji dve boje : krem (centralni deo sedišta) i plavoj boji (bočni delovi) uz crveni logo Alfa Romena na naslonima za glavu. I ostatak kabine je u kombinaciji krem i plave boje (oplate vrata i prednji panel) uz dodatak u vidu novih krem patosnica Murphy&Nye. Za kupce, koji žele još više, Alfa nudi i veliku torbu, privezak za ključeve i knjižicu za dokumenta sa Murphy&Nye znakom. U standardnoj opremi ove Alfe 147 nalazi se automatska klima u dve zone, Cruise Control, putni kompjuter, VDC i ASR elektronski sistemi (za elektronsku kontrolu stabilnosti i protiv proklizavanja pogonskih točkova), 6 vazdušnih jastuka, radio/CD plejer sa 6 zvučnika i svetla za maglu. Cena iznosi 24.690 evra. 




Reklama


Pojavile su se nove slike i detaljnije tehničke karakteristike novog Fiata 500, do čije zvanične promocije je ostalo još manje od mesec dana (premijera  4. jula kako bi se obeležilo tačno 50 godina od pojavljivanja originalnog Fiata nuova 500). Kako smo o ovoj reinkarnaciji legendarnog Fiata 500 već više puta opširnije pisali, sada samo o tehničkim karakteristikama. U kabini 3546 mm dugačkog, 1650 mm širokog i 1490 mm visokog automobila sa 2300 mm dugačkim međuosovinskim rastojanjem, ima mesta za 4 osobe dok je volumen prtljažnika 170 litara. Za poređenje Fiat Panda, na čijoj je platformi novi "500" i napravljen, ima 206 litara a naš Jugo takođe raspolaže sa 170 litara korisne zapremine. Paleta motora obuhvata benzince od 1,2 i 1,4 litra kao i 1,3 litarski dizelaš. Manji benzinac 1,2 8v ima 50kW/69KS, postiže maksimalnih 160 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,9 sekundi a troši 5,1 litru goriva na 100 km. Snažniji 1,4 16v benzinac razvija 74kW/100KS, dostiže 182 km/h, ubrzava do stotke za 10,5 sekundi a troši 6,3 litra. Dizelaš 1,3 Mulijet raspolaže sa 55kW/75KS, stiže do 165 km/h, ubrzanje mu do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi a potrošnja svega 4,2 litara dizela na 100 km. Svi motori zadovoljavaju stroge Euro5 standarde. I dalje se pominje 2-cilindrični motor zapremine 900 kubika sa turbo punjačem od 70kW/95KS i 120Nm obrtnog momenta, koji bi se kasnije ugrađivao. Ono što je sigurno, tokom 2008. godine pojaviće se sportska Abarth verzija sa 1,4 litarskim turbo benzincem i oko 150KS a 2009. se očekuje i kabriolet varijanta. Menjači su manuelni, sa 5 i 6 stepeni prenosa. U Fiatu se nadaju da će na EuroNCAP kreš testu osvojiti maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika a da bi to i ostvarili, svi modeli "500" imaće sedam vazdušnih jastuka u standardnoj opremi dok će ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti biti u serijskoj opremi kod 1,4 litarskog benzinca a kod ostalih će moći da se dobije kao opcija. Sve verzije novog "500" imaće standardno točkove od 15 inča a uz doplatu na rapolaganju su i oni od 16 inča (gume dimenzija 185/55 R 15 odnosno 195/45 R 16). Ovde i napomena da je ovo spisak opreme za modele namenjene EU a kakva će biti specifikacija standardne opreme za našu zemlju, još nije poznato. Novi "500" će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj ali auto neće biti jeftin kao originalni "500" iz pedesetih godina prošlog veka, koji je bio namenjen širokom krugu kupaca. Naime, cena u Nemačkoj će se kretati od 9990 evra pa naviše. Jednostavno, Fiat je odlučio da novi model nudi kao lifestyle automobil za trendsetere, kojima će ponuditi i široki izbor dodatne opreme za individualizaciju njihovog ljubimca. Bez obzira na cenu, Fiat izgleda ne mora da se brine za sudbinu ovog modela, jer, ako je suditi po nedavnoj ekspresnoj prodaji limitirane serije Open Edition od 500 komada, zainteresovanih ima i više nego što su se u Fiatu nadali. Ipak, pojavila se i informacija u kojoj se pominje i nešto prihvatljivija cena od 8800 evra, koliko bi osnovna verzija trebalo da košta u Italiji.



Citroen je na upravo otvorenom salonu automobila u Barseloni predstavio i sedan verziju modela C4 i time najavio početak prodaje ovog modela i u Evropi za četvrti kvartal ove godine. Prvo je bilo planirano da se ova klasična limuzina prodaje samo u Kini (proizvodi ga Dongfeng pod imenom Citroen C-Triomphe) ali će se od jula ove godine plasirati i u Južnoj Americi a sada, iako to na početku uopšte nije ni bilo planirano, Citroen najavljuje prodaju i u Evropi. I C4 sedan je napravljen na istoj platformi, koju koristi i C4 hatchback ali ipak nudi više mesta za putnike pozadi zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju. Rastojanje između osovina naime kod sedana iznosi 2712 mm a kod hatchbacka 2608 mm. Ukupna dužina je narasla na 4771 mm, širina iznosi 1773, visina 1512 mm dok je prtljažnik zapremine 513 litara. Za poređenje, hatchback je dugačak 4260 mm a ima prtljažnik od 352 litra. Ovde valja primetiti da Citroen u Evropi već ima model C5, koji je veoma sličnih dimenzija kao i nadolazeći C4 sedan iako C5 pripada D segmentu a C4 sedan se bazira na automobilu manjeg C segmenta. Citroen C5 je naime dugačak 4747 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2750 mm i mada ovi modeli ne ciljaju na iste kupce, s razlogom se postavlja pitanje "kanibalizma" u sopstvenoj kući. Ipak, prema prvim najavama, C4 sedan će više biti namenjem kupcima u centralnoj i istočnoj Evropi gde se limuzine više cene a ne onima na zapadu Starog kontinenta. Kako bilo, C4 sedan će u ponudi imati jedan benzinski (1,6 16v) i jedan dizel motor (1,6 HDi), oba sa 80kW/109KS (u Kini se ugrađuje jači 2,0 litarski benzinac sa 108kW/147KS). Kao što se vidi sa slika, izgled prednjeg dela je u potpunosti preslikan sa hatchbacka dok je zadnji kraj totalno nov, i mora se reći, prilično diskutabilnog dizajna. I u kabini sedana je zadržan jedan od detalja, koji karakterišu hatchback varijantu a to je upravljač kod koga je centralni deo fiksiran dok se obruč upravljača okreće u smeru vožnje.




Caparo T1

9 Jun, 2007 - 02:10 Noviteti Komentari (0) comments  English

Ovo je Caparo T1, britanski superautomobil, za čiji razvoj su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa sopstveno razvijenim 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u odličnom ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi ispod 2,5 sekunde !! Brzinu od 100 milja na sat (161 km/h) dostiže za 3,5 sekunde. Maksimalna brzina u najnovijem press saopštenju nije saopštena ali je ranije najavljivano da Caparo T1 može postići 200 milja na sat ili 322 km/h. Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina a veličina rezervoara za gorivo je zapremine 70 litara. Caparo T1 će javnosti zvanično biti predstavljen od 22. do 24. juna, na poznatom događaju Festival of Speed u Goodwoodu. Prvi serijski primerak Capara T1 (ovo na slici je prototip, kojim se vrše poslednja ispitivanja) biće isporučen tokom jula meseca a cena za ovaj ručno izrađen automobil iznosi 280.000 evra. E, to već nije "lagan" iznos...  



Ford je na juče otvorenom salonu automobila u Berseloni (traje do 17. juna) promovisao limitiranu seriju Focusa nazvanu WRC-S. Bez obzira na oznaku i na atraktivni izgled, ova posebna edicija nema veze sa Focusom, koji se takmiči u WRC šampionatu, već se bazira na običnom Focusu S sa 2,0 litarskim TDCi dizel motorom (100kW/136KS, 203 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,3 sekunde, potrošnja 5,6 litara). Biće proizvedeno samo 666 komada (zanimljiv broj) ove serije po ceni od 23.895 evra (cena u Španiji). Od standardne verzije, WRC-S se razlikuje po atraktivnim dekorativnim elementima na karoseriji i po bogatijoj opremi dok promena na mehanici nema. Svih 666 komada Focusa WRC-S biće proizvedeno u beloj boji sa crnim dekoracijama na karoseriji, na kojoj će se nalaziti i redni broj svakog proizvedenog primerka. Osim toga, ovaj Focus je dobio i kompletan aero body kit sa Focusa ST (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, pragovi, zadnji krovni spojler i drugačija maska) pa auto izgleda daleko privlačnije i dinamičnije od običnog Focusa 2,0 TDCi. Unutrašnjost je obogaćena novim sportskim sedištima, alu pedalama i dekorativnim aluminjumskim detaljima. U opremi Focusa WRC-S se nalazi još i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, Bluetooth konekcija, automatska klima u dve zone, tempomat, alu felne od 18 inča i hromirani završetak izduvne cevi.




Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja, iz Opela stiže još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi (premijera na salonu automobila u Barseloni od 7.-17. juna) praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC-225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se Corsa GSi naravno razlikuje od običnih i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i 17-inčne alu felne. Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18 a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće vreme i prvi rezultati prodaje.




Dok i dalje čekamo na press saopštenje Peugeota za novi 308 (iako su zvanične slike već procurele), Francuzi su danas skinuli i poslednji veo tajne sa njihovog drugog noviteta-modela 207 u SW odnosno karavan verziji. Naravno, kao i u slučaju 308-ice, i ovde je praktično sve bilo poznato i pre zvaničnog Peugeotovog saopštenja jer su se špijunske slike gotove 207-ice u SW varijanti pojavile još pre nekoliko nedelja kada smo ih i mi objavili. Takođe i sam Peugeot je sa studijom 207 Outdoor na martovskom salonu automobila u Ženevi već nagovestio definitivan dizajn SW-a tako da izgled ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Dizajn prednjeg dela je isti kao i na hatchback verziji (to važi i za unutrašnjost) dok su najveće promene naravno na zadnjem delu oko koga ima i najviše sporenja. Naime, kao i prilikom prvih špijunskih slika, tako i sada sa ovim zvaničnim, mišljenja o uspešnosti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja su duboko podeljena. Naročito velike polemike izaziva neobičan i izdužen oblik zadnjih svetala i izgled C stuba (u stilu Mercedesove A klase). U svakom slučaju dizajn je dovoljno svež i privlačan, što će uz prostranu i funkcionalnu kabinu, biti dovoljan adut za veći tržišni uspeh ovog modela (bar se tako nadaju u Peugeotu !). Praktičan detalj predstavlja i mogućnost otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od zadnjih vrata. Peugeot 207 SW je dugačak 4,16 metra (tačnije 4156 mm) što je za 128 mm duže od starog 206 SW i za 130 mm više od aktuelnog 207 u hatchback verziji dok je muđuosovinsko rastojanje 207-ice u hatchback i SW varijanti isto i iznosi 2540 mm. Širina mu iznosi 1748 a visina (bez krovnih nosača) 1510 mm. Prtljažnik 207 SW je u osnovnoj konfiguraciji zapremine 367 litara odnosno to je za 24 litara više u odnosu na 206 SW i 67 litara više od 207-ice hatchback. 207 SW će pokretati nekoliko benzinskih i dizel motora. Prvo o benzincima. To su agregati od 1,4 litra (sa 54kW/73 i 70kW/95KS), sledi 1,6 litarski sa 88kW/120KS a krajem godine pojaviće se i sportski 207 SW RC sa 1,6 litarskim turbo benzincem od 128kW/175 konja i 240Nm. Dizelaši HDi su sa 66kW/90 i 80kW/109KS zapremine 1,6 litra. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Između ostalog, oprema 207 SW sadrži 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, satelitsku navigaciju, Bluetooth konekciju, panoramsku stakleni krov i još mnogo toga ali će neki od ovih elementa naravno biti priviligeija bogatijih verzija. Auto će se proizvoditi u Peugeotovoj fabrici u gradu Poissy, u Francuskoj. Za 2008. godinu se planira proizvodnja 102.300 komada 207-ice SW (oko 58 % biće sa dizel motorima) što će činiti oko 17,5 odsto svih modela 207. Prodaja počinje već ovog leta.

 



Reklama


Posle malo više od dve godine provedene na tržištu, stiže i prvi blagi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta, koji se negde prodaje kao Matiz a negde kao Spark. Kako tržište malih i jeftinijih automobila raste, a konkurencija niti spava niti drema (tu su novi Fiat 500, Renault Twingo, obnovljena Kia Picanto), ni u Chevroletu ne smeju da sede skrštenih ruku i zato je za salon u Barseloni (7.-17. jun) najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle malo više od dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo estetsko doterivanje i te kako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska sa centralno postavljenim znakom Chevroleta kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Pozadi se ističe samo doterani branik. Najavljene su blage korekcije i u unutrašnjosti mada zvaničnih slika kabine još nema. Bilo bi poželjno da povećaju i prtljažnik, koji sada ima samo 170 litara zapremine (koliko ima i naš Jugo). Dimenzije (D/Š/V- 3497/1495/1500 mm) i mehanika su ostali neizemjeni odnosno motori su i dalje samo benzinci od 0,8 litra (3 cilindra, 38kW/52KS, 145 km/h, ubrzanje do 100 km/h 18,2 sekunde, potrošnja 5,2 litra na 100km) i 1,0 litra (4 cilindra, 47kW/64KS, 156 km/h, ubrzanje 14,1 sekunde i potrošnja od 5,6 litara). I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu se uz manji motor može dobiti i automatik. Po prvim najavama, cene doteranog Sparka/Matiza ne bi trebalo da budu bitno više od aktuelne verzije (za to u stvari i nema razloga), koja se u Srbiji može dobiti već za 6690 evra sa PDV-om i trogodišnjom garancijom.. 



Poslednjih meseci se puno pričalo i pisalo o kineskom plagijatu Smarta, proizvodu firme Shuanghuan a međuvremenu je ta kineska kompanija na nedavnom salonu automobila u Šangaju predstavila i nešto modernizovaniju verziju "svog" Smarta, koji je umesto dosadašnje interne oznake S6, dobio pravo ime- Noble. Da bi naglasio potencijale svog mališe, Shuanghuang je nedavno čak napravio i verziju namenjenu policiji ! Inače, autić pokreću dva benzinska motora : manji od 970 kubika sa 33,5 kW/46KS i 77Nm i veći od 1100 kubika sa 50kW/68KS i 88Nm. Oba motora su sa 16 ventila dok je menjač manuelni sa 5 stepeni prenosa. Dužina kineskog Smarta iznosi 3010 mm, širina 1650 mm a visina 1660 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2015 mm  (originalni Smart  D/Š/V- 2500/1515/1549 mm i rastojanje između osovina 1812 mm). Maksimalna brzina oba Shuanghuanova modela iznosi 140 km/h, pogon je na prednjoj osovini, točkovi su od 15 inča a za razliku od originalnog Smarta, ovaj kineski ima mesta za 4 osobe (naravno manjih dimenzija !). Prema ranijim najavama, Shuanghuan Noble će u novembru doći i u Evropu, tačnije u Italiju i to po ceni od oko 8000 evra dok osnovna varijanta u Kini košta samo 4800 evra. 



Pre nekoliko dana je najveći južnokorejski proizvođač automobila Hyundai predstavio novinarima novu generaciju modela H1/Starex. Kada u avgustu krene u prodaju, nudiće se u dve varijante, putničkoj (za 8 do 12 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H1/Starex je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji a tome doprinose klizna bočna vrata (sa obe strane) i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko prefinjeniji u odnosu na prethodnika. Ovde i napomena da je u odnosu na stari H1/Starex, dužina novog veća za 90, širina za 100 dok je visina smanjena za 40 mm. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano pa sada iznosi 3200 mm što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Paletu motora čine 2,5 litarski CRDi turbo-dizel motor sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta i 2,4 litarski benzinac, koji takođe raspolaže sa 170KS ali i manjim obrtnim momentom od 223Nm. I jedan i drugi motor mogu da se dobiju u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem ili opciono sa automatskom transmisijom od 4 ili 5 brzina. Za neka tržišta Hyundai će u ponudi imati i dizel motor sa tačno 100KS ali koji zadovoljava samo Euro3 norme pa ga u Evropi nećemo videti. U ovom trenutku nema informacija kada novi H /Starex možemo očekivati na Starom kontinentu.



Rolls Royce je predstavio limitiranu verziju svog modela Phantom sa imenom Silver, kojom će obeležiti 100 godina legendarnog modela Silver Ghost (proizvodeno 6000 komada od 1907. do 1925. godine). Silver edicija biće proizvedena u samo 25 primeraka a karakterišu je jedinstvena metalik boja, nazvana Metallic Ghost Silver, kao i posebne Silver Edition oznake i točkovi od 21 inča sa hromiranim centrom. Figura Spirit of Ecstasy na vrhu hladnjaka je od čistog srebra a od srebra je i privezak za ključeve. Osim toga, kupac može birati između Rose Leaf ili Creme Light kože, kojom će biti obložena unutrašnjost. Motor je kao i kod ostalih Phantoma, dakle V12 agregat zapremine 6,75 litra a raspolaže sa 460KS. Sav mogući luksuz i drvo u kabini 5,83 metra dugačkog automobila se naravno podrazumevaju i već su uključeni u cenu, koja je za 32.400 evra viša u odnosu na standardni Phantom.  



Teretna verzija Škode Roomster, nazvana prosto Praktik, od 2. juna počinje da se prodaje u Nemačkoj i to po ceni počev od 11.880 evra, koliko treba odvojiti za osnovnu verziju sa 1,2 litarskim benzincem pa sve do 15.220 evra, koliko košta 1,4 litarski TDI model sa 80KS. Praktik, koji zaokružuje paletu Roomstera, namenjen je, pre svega prevozu robe u gradskim sredinama i predstavlja alternativu VW Caddy-u, Renaultu Kangoo-u ili Dacia-ji Logan Van (ovoj poslednjoj možda i najviše). Kako bilo, Roomster Praktik raspolaže sa 1900 litara korisnog prostora u zadnjem delu (običan Roomster ima 450 litara) i to zahvaljujući izostavljanju zadnjeg reda sedišta i samoj visini vozila. Naravno kao i kod svakog ozbiljnog dostavnog automobila, i Praktik ima zaštitnu mrežu iza prednjih sedišta kao i zadnja bočna vrata bez prozora. Nosivost ovakvog Roomstera iznosi 565 kg dok je u tovarni deo moguće smestiti predmete dugačke i do 1,6 metara. U opremi svih Praktika nalaze se 4 vazdušna jastuka, ABS, servo volan (podesiv po visini i dubini), radio, centralno zaključavanje i krovni nosači dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) u Nemačkoj potrebno doplatiti 300 evra. Što se motora tiče, Škoda nudi 2 benzinca (od 1,2 i 1,4 L) i jedan 1,4 TDI dizelaš, koji se nudi u dve verzije odnosno sa 51kW70 i sa 59kW//80KS. Najmanji 1,2 litarski benznac raspolaže sa 51kW/70KS i 112Nm, postiže 158 km/h a ubrzava do 100 km/h za 15,9 sekundi dok mu prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,7 litara. Snažniji 1,4 litarski benzinski motor razvija 63kW/86KS i 132Nm ("plafon" 171 km/h, ubrzanje 12,3 sekunde a potrošnja 6,8 litara). Slabiji dizel sa 70 konja i 155Nm postiže 158 km/h, ubrzava do stotke za 16,5 sekundi a troši 5,3 litra dizela na 100 km. Snažniji dizelaš sa 80KS i 195Nm ima makimalnu brzinu od 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,7 sekunde a troši 5,1 litara na 100 km. Cene za Praktik u Srbiji počinju od 10.360 evra, koliko košta osnovni benzinac od 70KS, jači od 86KS treba platiti 11.363 evra a dizelaš 1,4 TDI sa 70 konja zapada 13.122 evra. Sve cene su sa carinom, PDV-om i popustom (cene sa www.autohermes.co.yu).  




Fiat proširuje gamu motora za svoj Grande Punto i to 1,4 litarskim T-Jet turbo benzincem, poznatim iz modela Bravo a koji razvija 88kW/120KS pri 5000 obrt./min. i 206Nm obrtnog momenta. Ovde i napomena da je svih 200Nm na raspolaganju već pri samo 2000 obrt./min. Ovako motorizovan Punto do stotke stiže za 8,9 sekundi, maksimalna brzina mu je 195 km/h dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,6 litara na 100 km. Cena u Italiji od 15.200 evra pa naviše.



 

Indijski proizvođač automobila, Tata Motors, početkom sledeće godine startuje sa proizvodnjom automobila Air Car, koga pokreće komprimovani vazduh a zasluge za njegov razvoj pripadaju bivšem inženjeru Formule 1, Guy Negre-u. Tata planira da godišnje proizvede oko 6000 ovih automobila, koji će imati autonomiju od 200 do 300 dok mu je maksimalna brzina oko 68 milja na sat ili 110 km/h. Motor Air Cara koristi komprimovani vazduh za pokretanje klipova dok se rezervoar (od karbon fibera) puni preko posebno prilagođenih kompresora. Navodno je za punjenje jednog rezervoara sa 340 litara vazduha i pri pritisku od 300 bara, potrebno između 2 do 3 minuta a to će koštati oko 2 dolara ili 1,45 evra. Ukoliko vlasnici nisu u prilici da se posluže prikladnim kompresorom mogu iskoristiti i onaj ugrađeni, koga je dovoljno priključiti na običnu kućnu utičnicu. Predviđena je i ugradnja malog agregata pokretanog fosilnim gorivima, koji bi opskrbljivao kompresor strujom kako bi mogao puniti ispražnjene rezervoare. Ova "hibridna" verzija će samim korišćenjem goriva, naravno proizvoditi određenu emisiju štetnih gasova, ali će to biti zanemarjivo malo u odnosu na obične automobile. Kada se pojavi na tržištu sledeće godine, Tata Air Car bi trebao da košta oko 10.000 evra a predviđena je prodaja u bar 12 zemalja, uključujući tu i Nemačku, Izrael i Južnu Afriku.

Izvor : autonet.hr 

 



U Evropi znamo za kvazi-terenske modele VW CrossGolf i CrossTouran a u brazilskoj filijali nemačke fabrike, od 2005. godine proizvodi se i robusna proterenska Cross varijanta mališana Fox, čija se trovratna verzija prodaje i u Evropi (nažalost ne i kod nas). I upravo je sada taj CrossFox doživeo veoma blage izmene za nastupajuću sezonu 2007/2008. a ovo je prva slika te doterane verzije. Ništa spektakularno se nije desilo, tek minorne promene zadesile su prednji kraj, tačnije svetla i donji deo prednjeg branika (otvori za vazduh i predeo oko svetala za maglu) dok su unutrašnjost i motor ostali neizmenjeni. Uostalom auto je tek dve godine na tržištu pa nije ni bilo preke potrebe za većim izmenama. CrossFox, poput evropske braće CrossGolfa i CrossTourana, ima pogon samo na prednjoj osovini a ratnički izgled i dodatna ukrasna plastika (ali i rezervni točak na vratima prtljažnika u maniru "pravih" terenaca) više služe za privlačenje pažnje i robusniji nastup nego što nagovešatavaju neke vanasfaltne mogućnosti. Jedino što je promenjeno u odnosu na običnu varijantu Foxa (pored pomenute kozmetike naravno) jeste nešto povišeni klirens (rastojanje od tla), koji sada iznosi 1640 umesto standardnih 1544 mm. Ostale dimenzije su ovakve : dužina 4080 mm a širina 1640 mm. Motor je benzinac, zapremine 1,6 litara sa 74kW/101KS pri 5500 obrt./min. i 140Nm pri 3250 obrt./min. Menjač je ručni sa 5 stepeni prenosa dok maksimalna brzina iznosi 180 km/h a 11 sekundi traje ubrzanje do 100 km/h. Postoje neke najave da bi se VW mogao odlučiti na prodaju ovog modela i u Evropi ali su to zasad samo nezvanične (polu)informacije.



Suzuki je u Japanu predstavio blago redizajnirani model Swift, koji je osim estetskih doterivanja dobio i novi 1,2 litarski benzinski motor sa 86KS. Vizuelne promene podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, blago promenjenu saćastu masku kao i nove poklopce točkova i novi dizajn aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS) a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Nova je i Style verzija, koja se od ostalih, osim po bogatijoj opremi, razlikuje i po jedinstvenoj masci hladnjaka sa horizontalnim hromiranim lajsnama. Sitne estetske korekcije svog popularnog modela, Suzuki je iskoristio i za proširenje palete pogonskih agregata. U Swift se od sada ugrađuje i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS, koji će se naći i u novom malom modelu Splash. Novi motor ispušta 140 grama CO2 po kilometru dok aktuelni 1,3 litarski motor sa 92KS u evropskom Swiftu emituje 152 grama CO2/km. U Japanu se Swift, pored ručnog menjača, nudi i sa CVT transmisijom kao i klasičnim automatikom sa 4 brzine. Novi, tačnije obnovljeni Swift, bi se na evropskom tržištu trebao naći početkom 2008. godine a ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, nalaziće se u standardnoj opremi.

   



Poslednjih dana veliku pažnju auto portala sa zapada Evrope, privlači slovački automobil K-1 Attack Roadster, firme K-1 Engineering iz Bratislave. Auto je doduše star već nekoliko godina (koncept promovisan u maju 2002.) ali je nedavno počela i njegova prodaja po zemljama EU pa otuda i toliko interesovanje za ovaj sportski model. Osim oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se uvis), pažnju medija je K-1 Attack Roadster privukao verzijom sa hibridnim pogonom. V6 agregat sa 360KS (uparen sa ručnim 6-stepenim menjačem) naime pokreće biodizel u kombinaciji sa elektromotorom a prema tvrdnjama samog proizvođača, troši samo 4 litre na 100 km. Osnovni K-1 Attack inače pokreće V6 motor od 3000 kubika sa 240KS (takođe sa ručnim 6-stepenim menjačem) što je uz malu težinu od samo 992 kg (karoserija od karbon fibera), dovoljno za maksimalnih 250 km/h i ubrzanje do 100 km/h od 4,9 sekundi. Raspored težine je skoro savršenih 49/51 odsto a točkovi su od 17 inča napred i 18 inča pozadi sa gumama 215/45 ZR 17 napred odnosno 265/35 ZR 18 pozadi. Automobil ima kožna sedišta, automatsku klimu a uz doplatu se dobija i GPS navigacija. Kupcima se nude verzije Attack Roadster SX standard equipment i Attack JD-R Racing Edition sa 320 konja i 335Nm. Cene se kreću oko 59.000 evra a garancija iznosi 2 godine.




Hyundai je pre nekoliko dana kupcima u Nemačkoj ponudio posebnu Vanilla White ediciju svog uspešnog SUV modela Santa Fe. Specijalitet ove serije jeste upravo Vanilla White bela boja automobila (po kojoj je cela serija i dobila ime), bogatija oprema i par privlačnih vizuelnih detalja na karoseriji poput crno istaknutih rubova blatobrana, pragova i bočnih zaštitnih lajsni u donjem delu vrata kao i rubova branika. Tu je i istaknutiji otvor za vazduh u sredini prednjeg branika (takođe u crnoj boji) a ispod tog istog branika se vidi i dodatna zaštita ogibljenja, koju možete naći i ispod zadnjeg odbojnika. Sve ovo, uz hromirane kvake na vratima, predstavlja idealan vizuelni kontrast beloj boji karoserije. Unutrašnjost je bogatija za kožna (i grejana) sedišta, kožni upravljač i kožne ručice menjača i ručne kočnice, cruise control i zatamnjena bočna stakla. Za bolji kontakt sa podlogom, brinu se 20-inčni točkovi sa gumama dimenzija 265/45. Naglasak cele Vanilla White serije je na estetici pa mehanika nije dirana odnosno motor je i dalje CRDi dizelaš od 2,2 litra sa 110kW/150KS uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem dok se uz doplatu od 1740 evra može dobiti i automatska transmisija. Cena Santa Fe-a iz Vanilla White serije inače u Nemačkoj iznosi 43.273 evra.



Nemački Volkswagen će zameniti sadašnje modele Golf GT i Golf Sport sa novom jedinstvenom verzijom, nazvanom (a kako drugačije ?) Golf GT Sport, koji će dobiti par jedinstvenih detalja i bogatiju opremu u odnosu na modele koje zamenjuje. Prvi detalj je zatamnjeni centralni deo prednjeg branika, koji se nadovezuje na masku i to novi Golf GT Sport estetski usklađuje sa GTI i R32 modelima. Zatamnjena su i prednja svetla a na maski se nalazi novi GT Sport logo, koji se može naći i na zadnjem delu automobila. Ostali detalji, koji odvajaju ovaj Golf od Golfa GT i Golfa Sport su još i hromirani završetak izduvnog sistema sa dve cevi i 17-inčni alu točkovi sa gumama dimenzija 225/45 R 17. U opremi se nalaze trokraki kožni volan, kožna ručica menjača i ista takva ručna kočnica, prednja sportska sedišta, automatska klima, CD stereo sistem sa 8 zvučnika, 6 vazdušnih jastuka, električni podizači stakala, ABS, ESP sistem kao i senzori za kišu i automatsko paljenje svetala. Ispod haube nalaze se benzinski 1,4 TSI motor (sa kompresorom i turbo punjačem) u varijantama od 140 i 170 konja kao i 2,0 TDI dizelaš, takođe u verzijama sa 140 i 170KS. Od menjača su u ponudi ručni sa 6 stepeni prenosa i DSG transmisija sa duplim kvačilom. Golf GT Sport kreće u prodaju krajem ovog leta u varijantama hatchbacka sa 3 i 5 vrata.



Legendarni Lotus Super Seven (predstavljen još 1957. godine) i dalje nastavlja da živi i to kroz nemački Irmscher Roadster, koji je upravo predstavljen u snažnijoj Roadster 7Turbo verziji. Model pokreće Opelov turbo benzinac sa 195kW/265KS a imajući u vidu da je Roadster 7Turbo (poput engleskog originala) veoma lagan (masa iznosi samo 725 kg), ne iznenađuju sportske performanse ovog ekskluzivnog dvoseda. Maksimalna brzina naime iznosi 240 km/h a ubrzanje do 100 km/h samo 4,2 sekunde. Snaga se preko manuelnog menjača sa 5 brzina prenosi na zadnje točkove. Da bi zadržao duh originalnog Lotusa Super Seven, (mala masa, veliko uživanje u vožnji i odlične vozne osobine), Irmscher svoj Roadster 7turbo ne oprema savremenim elektronskim sistemima poput ASR-a (protiv proklizavanja pogonskih točkova) ili ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti) već je sve prepušteno umeću vozača. Jedino što Roadster 7Turbo ima od elektronike jeste ABS. Unutrašnjost može biti oplemenjena kožom, karbonom i drvenim aplikacijama sa sjajem klavirskog laka. Cena u Nemačkoj se kreće od 54.900 evra pa naviše.

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs