Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Za dve godine u prodaji će se pojaviti prvi Porscheov SUV model Cayenne sa hibridnim pogonom (kombinacija 3,6 litarski V6 FSI benzinski motor sa 213kW/290KS i elektromotor sa 38kW/52KS). Zanimljivo je da Cayenne Hybrid, ako se vozi samo na elektropopgon, može postići čak 120 km/h. U saopštenju fabrike se navodi da je glavni cilj smanjiti emisiju štetnih gasova i potrošnju goriva. Aktuelni Cayenne sa 6-cilindričnim benzinskim motorom troši prosečno 12,9 litara benzina na 100 km (što ovaj SUV od dve tone čini jednim od najvećih emitera CO2), dok Cayenne Hybrid (pritom teži za 150 kg) troši oko 30 odsto manje goriva odnosno 8,9 litara. Emisija CO2 je inače smanjena na 216g/km. U saopštenju Porschea se još navodi da je njihova odluka da razviju hibridni motor u stvari reakcija na žestoku debatu o klimatskim promenama i sve većoj zabrinutosti među vlasnicima o ekološkoj podobnosti njihovih automobila. Cena za sada nije poznata.




Reklama


Mitsubishijev Colt je za novu prodajnu sezonu upravo prošao kroz blagu (ali zaista blagu) kuru podmlađivanja, koja podrazumeva proširenu paletu metalik boja (Sparkling Black, Cranberry Red i Glamour Grey), blago doteranu unutrašnjost (nove boje i dezeni), nove 15 i 16-inčne alu točkove i bogatiju standardnu opremu (skuplje verzije su dobile senzor za kišu i automatsko paljenje svetala). Osim toga, u ponudi će biti i pan-Evropska specijalna edicija ovog modela (u verziji sa 3 i 5 vrata a zvaće se različito, u zavisnosti od zemlje do zemlje). Ovaj pan-evropski specijalac se od ostalih Coltova izdvaja po crnim kućištima prednjih svetala, zatamnjenim zadnjim svetlosnim grupama, crnim A, B i C stubovima i crnim pragovima i donjim delovima branika. I u unutrašnjosti preovlađuje crna boja (prednji panel i oplata vrata), a tu su i kožni volan i kožna ručica menjača (naravno opet u crnoj boji). Presvlake sedišta su u crnoj i sivoj boji ili u kombinaciji crna/crvena. Spisak standardne opreme ove specijalne edicije Colta obuhvata i farove za maglu, MP3 plejer, 16-inčne alu felne kao i zadnji krovni spojler (samo verzija sa troja vrata) i dodatno zatamnjena stakla (samo za varijantu sa 5 vrata). Paleta motora ostaje kao i dosad, odnosno Colt za 2008. godinu i dalje pokreću benzinci od 1,1 L (75KS), 1,3 L (95KS), 1,5 L (109KS) i 1,5 litarski turbo sa 150 konja kao i 1,5 litarski DiD dizelaš sa 95KS. U Mitsubishiju se nadaju da će osveženi Colt kao i njegova specijalna verzija, pomoći u održavanju sadašnje dobre prodaje u Evropi. Naime, Colt predstavlja 30 % celokupne prodaje japanske fabrike na Starom kontinentu. Inače, ova generacija Colta je od proleća 2004. pa do kraja maja ove godine, u Evropi prodata u tačno 205.561 primeraka.


 



Iz Amerike nam stiže još jedan zanimljiv supersportski automobil. Callaway C16 Speedster je (posle C16 Coupea i C16 Cabria) već treći model u ponudi Callawaya, a biće predstavljen 19. avgusta ove godine na događaju Pebble Beach Concours d'Elegance. Kao i pomenuti C16 Coupe i Cabrio, i Speedster se bazira na Chevrolet Corvetti, a pokreće ga supercharged 6,2 litarski V8 motor sa tačno 700 konja (84KS više nego u C16 Coupeu i Cabriu) i 895Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje samo 3,2 sekunde a maksimalna brzina iznosi 210 milja na sat ili 338 km/h. Ono što se odmah primećuje jeste odsustvo klasičnog vetrobranskog stakla (umesto toga vozač i suvozač svaki zasebno imaju po manji vetrobran ispred sebe). Callaway je za C16 Speedster predvideo i dorađeno ogibljenje (u odnosu na C16 Coupe i Cabrio), StopTech kočioni sistem sa diskovima od 355 mm i 19-inčne točkove napred a pozadi od 20 inča. C16 Speedster će se u prodaji pojaviti na jesen i to po ceni od 305.000 dolara.



Konačno su se pojavile i definitivne specifikacije novog top modela u gami Dodgea Caliber, sportske SRT-4 verzije. Nažalost, umesto ranije najavljivanih svih 300 konja, 2,4 litarski 4-cilindrični turbo motor razvijaće "samo" 280KS i 375Nm obrtnog momenta (dostupnog u rasponu od 2000 do 5600 obrt./min.). Ipak, i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde i limitiranih 250 km/h (za poređenje Mazda3 MPS sa 260KS i 380Nm do stotke stiže za 6,1 sekundu, Opel Astri OPC sa 240KS i 320Nm treba 6,4 sekunde, a Seat Leonu Cupri sa 240KS i 320Nm 6,8 sekundi). Usput, Caliber SRT-4 prelazi četvrt milje (402 metra) za 14,6 sekundi. Dodge je za ovaj Caliber predvideo četiri boje karoserije (brilliant black, sunburst orange, bright silver, inferno red), kompletan aero body kit za borbeniji izgled, 19-inče petokrake felne i modifikovanu unutrašnjost.



Za dizajn Lavazze GT-X (prilično liči na Pagani Zondu), odgovorna je firma Simbol Design, koja nam je poznata i po originalnom modelu Covini C6W sa šest točkova. Ovog novog sportistu pokreće 5,3 litarski V12 motor (poreklom iz BMW-a) sa 294kW/400KS, koji omogućava maksimalnu brzinu od 315 km/h. Zanimljive su i dimenzije Lavazze GT-X. Naime, auto je dugačak samo 4,19 metra, širok 2 a visok samo 1,05 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,65 metra). U maniru pravih sportista, i ovaj dvosed ima vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. U ovom trenutku postoji samo jedan prototip ali je u planu da se uskoro proizvede i manja, ograničena serija po zasad nepoznatoj ceni.




Modeli južnokorejskog Ssangyonga su, između ostalog, poznati i po krajnje nekonvencionalnom i diskutabilnom dizajnu, tako da oštre kritike, koje su se odnosile na njihov izgled uopšte nisu bile iznenađujuće. Naročito je na tapetu bio model Rodius (odnosno Stavic na nekim tržištima, uključujući i naše). Da bi bar malo ublažili te kritike i ponovo zainteresovali potencijalne kupce, fabrika je Rodius upravo podvrgla manjem ristajlingu, koji je najviše promena doneo prednjem kraju automobila (odbojnik i maska). Izmena ima i na zadnjim svetlosnim grupama kao i u unutrašnjosti (pre svega veći kvalitet upotrebljenih materijala). Novi točkovi i zadnji krovni spojler zaokružuju paket promena na ovom modelu, koje ipak nisu toliko korenite da bi kritičari ublažili svoje nezadovoljsto izgledom ovog modela. Dimenzije praktično nisu promenjene pa je dužina Rodiusa 5125, širina 1915, visina 1820 dok međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Ugrađuju se dva motora : 2,7 litarski dizelaš sa 121kW/164KS i 342Nm obrtnog momenta, kao i 3,2 litarski redni 6-cilindraš sa 162kW/220KS i 310Nm. U ponudi su manuelni i automatski menjač, oba sa 5 stepeni prenosa. Benzinac se kupcima nudi samo sa pogonom na zadnjoj osovini dok dizelaš ima i verziju sa 4x4 pognom.




Novi, 1,4 litarski TFSI motor sa 4 cilindra i turbo punjačem se od sada može dobiti i u Audijevim modelima A3 i A3 Sportback. Novi TFSI agregat (uparen sa 6-stepenom manuelnom transmisijom) razvija 92kW/125KS pri 5000 obrt./min. i tačno 200Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 1500 do 4000 obrt./min. (80% maksimalnog momenta je dostupno već pri 1250 obrt./min.). Motor se odlikuje "ekstremno efikasnim sagorevanjem" i redukovanom emisijom štetnih izduvnih gasova i pruža "superiorne performanse". A3 1,4 TFSI postiže maksimalnih 203 km/h i ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi (podaci za verziju sa troja vrata) dok prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,5 litara benzina na 100 km. Audi A3 sa ovim novim motorom će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine po ceni od 21.350 evra (koliko u Nemačkoj treba platiti baznu verziju Attraction sa troja vrata).  



Reklama


Na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ferrari će izložiti dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 ali se neće zvati Challenge Stradale, kako se očekivalo, već F430 Scuderia. Pojava ove drumske varijante trkačkog modela F430 Challenge uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje jer su prototipovi viđani mesecima unazad. Poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Iako zvanični podaci o performansama Scuderie nisu objavljeni, zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS) svakako na tom polju treba očekivati znatno poboljšanje (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem. Kako je najavljeno, čast da 11. septembra u Frankfurtu medijima predstavi novi F430 Scuderia, imaće lično Michael Schumacher.




Ford Kuga

18 Jul, 2007 - 23:04 Noviteti Komentari (0) comments  English

Ford će tokom 2008. godine obogatiti svoju paletu novim modelom nazvanim Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima !). Ako ostavimo nesrećno ime po strani, Kuga u stvari predstavlja serijsku verziju SUV koncepta Iosis-X sa prošlogodišnjeg salona automobila u Parizu, a Ford će predserijsku verziju Kuge izložiti na uvid medijima i publici već na salonu u Frankfurtu ove godine (11. – 23. septembar) dok će prodaja početi na proleće sledeće godine. Dakle, Kuga je Fordov novi kompaktni Crossover model sa 4x4 pogonom, koji treba da pruži izuzetne vozne karakteristike kao i kakve-takve off-road mogućnosti. Naravno, i na ovom modelu Ford je primenio svoj tzv. kinetički dizajn, kojim se već ponose novi Mondeo, S-MAX (aktuelni automobil godine u Evropi) i Galaxy. Osim ove slike (u stvari kompjuterski crtež) Ford za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o ovom modelu tako da nam preostaje samo da strpljivo sačekamo salon u Frankfurtu. Ipak, treba očekivati ugradnju benzinaca od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 125 odnosno 140KS kao i 1,8 i 2,0 litarskih dizelaša sa takođe 125 i 140 konja. Najsnažniji u paleti bi trebalo da bude 2,5 litarski turbo motor sa 225KS. Prema ovoj slici, Kuga poseduje atraktivan i dinamičan izgled na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi) kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Da podsetimo, pre izvesnog vremena pisali smo o ovom modelu ali se tada smatralo da će dobiti ime X-MAX. Kako bilo, Kuga će popuniti rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (Toyota RAV4, Honda CRV, novi VW Tiguan), a nudiće mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će Kugu, osim u 4x4 verziji, nuditi i u varijanti sa pogonom samo na prednjoj osovini.  



Volvo je ponudu agregata u svom Coupe-Cabrio modelu C70 obogatio novim 2,0 litarskim 4-cilindričnim turbodizel motorom sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. Volvo C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Prodaja Volvoa C70 2,0D počinje na jesen ove godine. 



Ford je napravio još jednu WRC verziju svog Focusa da bi obeležio titulu u WRC šampionatu, osvojenu prošle 2006. Da podsetimo da je Ford nedavno na salonu u Barseloni predstavio specijalni Focus WRC-S, koji je pokretao 2,0 litarski dizelaš sa 136KS, a sada je fabrika odlučila da WRC oznaku dodeli i pravom sportisti, modelu ST sa 2,5 litarskim turbo benzincem od 225 konja. U paru sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni, Focus ST WRC Edition do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 241 km/h, čime daleko bolje opravdava WRC oznaku u odnosu na pomenuti WRC-S sa dizel agregatom. Zanimljivo je pri tom da je Focus ST WRC Edition namenjen samo austrijskom tržištu, gde će biti ponuđeno samo 50 primeraka  po ceni od 36.982 evra (8042 evra više od običnog Focusa ST) i to isključivo u beloj boji. Osim po rally nalepnicama, Focus ST WRC Edition se od običnog ST rođaka razlikuje po novom body paketu (prednji spojler, pragovi, zadnji dufuzor), 20-inčnim OZ felnama u beloj boji i Eibachovom ogibljenju, koje je ovaj Focus spustilo za dodatnih 15 mm. U unutrašnjosti se kao znak raspoznavanja nalazi i aluminijumska pločica na centralnoj konzoli sa potpisom Fordovih WRC vozača Marcusa Gronholma i Mikke Hirvonena.   



Posle Spykera, Donkervoorta i Carvera, Holandija će se uskoro ponositi još jednim domaćim automobilom i to supersportskim modelom firme Hansen. Naime, Hansen je upravo objavio detalje o svom novom automobilu GT-R, namenjenom trkama ali će osim njega uskoro ponuditi i njegovu putnu verziju nazvanu prosto GT. GT-R je dvosed sa centralno smeštenim 5,0 litarskim V10 motorom (sa 500KS i 500Nm obrtnog momenta) uparenim sa 6-stepenim menjačem, koji snagu prenosi na zadnje točkove (od 18 inča). Šasija je izrađena od aluminijuma, čelika i kompozitnih materijala (da bi se smanjila težina a istovremeno očuvala čvrstoća) dok je za izradu karoserije upotrebljen karbon i fiberglas. Rezultat je težina automobila od samo 1100 kg. Jedan od ciljeva konstruktora je bio da stvore automobil bez uobičajenih elektronskih pomagala i sa što manje kompromisa. Kompletiranje prvog prototipa treba da se desi krajem ove godine dok se za narednu godinu već najavljuje prva serija od pet komada po ceni od oko 225.000 evra.




Škoda je danas objavila i prvu zvaničnu (tzv. teaser) sliku karavan verzije nove Fabie, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Fabia Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju karavan modele) predstavlja novog konkurenta tek promovisanom Peugeotu 207 SW, a i drugi proizvođači planiraju ulazak u ovaj segment malih karavan automobila (Renault već sprema Clio Grand Tour, a nezvanično se pominje i Fiat Grande Punto SW). Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.



Kanadski konstruktor Luc Chartrand je svoj superautomobil HTT Locus Plethore u formi prototipa izložio još krajem januara ove godine na salonu automobila u Montrealu, a sada je ovaj sportista konačno spreman i za serijsku proizvodnju (naravno u malom broju primeraka, tačnije plan je da se godišnje ručno napravi 400 komada). Prodaja ovog prvog kanadskog superautomobila će početi krajem leta ove godine i to po početnoj ceni od 330.000 kanadskih dolara. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i "Bomba iz Kvebeka" što zbog centralno smeštenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnjivo i jeste. Međutim, tu nije kraj jer postoji i verzija sa svih 1300 KS !! Auto je u celosti izrađen od karbon fibera, a snaga se preko ručnog šestostepenog menjača prenosi na zadnje točkove. Mada podaci o ubrzanju za sada nisu zvanično objavljeni, na osnovu snage i težine od 1250 kg, može se sa sigurnošću zaključiti da će zaista biti eksplozivno. Što se maksimalne brzine tiče, navodi se da ista premašuje 205 milja na sat (330 km/h). Zanimljiv je i centralni smeštaj sedišta vozača (kao kod legendarnog McLarena F1) dok se iza njega nalaze još dva mesta za putnike. Zvaničan sajt na adresi : www.locussupercar.com

  



Rossion Q1

16 Jul, 2007 - 00:42 Noviteti Komentari (0) comments  English

Kada je firma 1G Racing iz Ohaja (američki distributer britanskih sportskih automobila Noble) u februaru ove godine kupila prava da proizvodi modele Noble M400 i M12, u ugovoru je stajala i klauzula po kojoj je 1G Racing obavezan da takvim automobilima promeni ime i tako je nastao Rossion Q1, koji za osnovu koristi Noble M400. Ipak, Rossion Q1 je daleko luksuznije opremljen u odnosu na svog britanskog rođaka pa se tako u opremi, između ostalog, može naći i satelitska navigacija, ručno šivena kožna unutrašnjost i vrhunski audio sistem. Zbog toga je i teži (1134 kg naspram 1060 kg Noblea M400) ali odnos snaga/težina ipak iznosi odličnih 397KS po toni težine. Pokreće ga Fordov 3,0 litarski V6 bi-turbo motor sa 450KS, koji mu omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,2 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 185 milja na sat (298 km/h). Četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,4 sekunde. Rossion Q1 će se proizvoditi ručno, u Južnoafričkoj Republici i to naravno u limitiranom broju primeraka, a cene će se kretati od 69.000 pa do 90.700 američkih dolara. Prodaja počinje krajem ove godine.




Peugeotov prvi pravi SUV model nazvan 4007, imao je svetsku premijeru još početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Citroenom C-Crosser), a 12. jula je francuski proizvođač počeo sa prodajom ovog modela u Francuskoj po početnoj ceni od oko 30.000 evra. Da podsetimo da su i Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser napravljeni na bazi novog Mitsubishija Outlander ali su naravno Francuzi dizajnerskim promenama, pre svega na prednjem kraju, dobili vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila praktično identična. Razlike Peugeotovog SUV-a u odnosu na Citroen C-Crosser se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima drugačije oblikovana svetla, masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Peugeota. Uglavnom, 4007, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Citroena i Mitsubishija, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Peugeota dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Peugeot će, bar u početku, svoj SUV model opremati samo jednim turbo-dizel agregatom. Motor je 2,2 litarski HDi snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Već osnovna verzija je bogato opremljena pa ima ESP, ABS+EBD, krovne nosače, automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, alarm protiv krađe, daljinsko centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja svetla za maglu, alu felne od 16 inča i radio/CD MP3 uređaj. Uz bogatije pakete opreme dolaze felne od 18 inča, kožna unutrašnjost, 6xCD changer, senzori za parkiranje, Xenon svetla, tamno zatamnjena bočna stakla i staklo pozadi itd. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi, dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 510 litara, a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemu je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Peugeota iznose : D/Š/V - 4645 mm/1800 mm/1760mm dok je međuosovinsko rastojanje 2672 mm. I Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser će se proizvoditi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki. Kako stvari sada stoje, Peugeot 4007 u Srbiju će stići tek na proleće naredne godine.




Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.



Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).

   



Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.

     



Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs