Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih modela, pa je tako već predstavljen kompaktni i30, slediće i10 (naslednik Atosa), i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti novo ime, i to - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Evropski Hyundai iX55 će pokretati 2,2 litarski turbo dizel V6 motor, dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3,6 litarskim V6 benzincem sa 250KS i automatskim šestostepenim menjačem. Novi iX55 će u Evropi startovati sa cenom od oko 45.000 evra, a Korejci se nadaju da će godišnje Evropljanima prodati oko 5000 primeraka ovog SUV-a. Lansiranje modela iX55 je deo stratgeije Hyundaija po kojoj će u Evropi povećati prodaju svojih automobila sa sadašnjih 350.000 na 450.000 godišnje. Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom ove godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazde CX-7, Nissana Murano, Hondu Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  



Reklama


Pojavljivanje novih lakih komercijalnih vozila PSA grupacije (Peugeot Bipper, Citroen Nemo) i Fiata (model Fiorino) izazvalo je momentalnu reakciju francuskog Renaulta, koji je juče lansirao i komercijalnu verziju nedavno predstavljene druge generacije svog polivalentnog modela Kangoo (od 1997. do danas prva generacija Kangooa Exspress je prodata u 1,3 miliona primeraka). Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dizajnerski posmatrano, može se reći da je novi Kangoo Express uspešna evolucija svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači kratak prednji deo, kratki prepusti karoserije, veliko vetrobransko staklo, visok krov, asimetrično podeljena zadnja vrata i praktična bočna klizna vrata. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova potonja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km(fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.

 




Honda je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit, koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci, koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za 55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena, odnosno 14.600 dolara.



Bitter Vero

18 Okt, 2007 - 00:52 Noviteti Komentari (2) comments  English


Nemačka kompanija Bitter prezentovala je svoje novo viđenje luksuzne limuzine, nazvane Vero, koja treba da predstavlja alternativu već etabliranim modelima ove klase : BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S klase. Zanimljivo pri svemu ovome jeste da je Bitter za osnovu iskoristio australijski Holden Statesman (produžena verzije Holdena Commodore), koji je naravno pretrpeo opsežne izmene kako bi mogao da opravda cenu od čak 121.975 evra, koliko Bitter ceni svoj novi model (cena u Nemačkoj). Ipak, ovo nije i prvi put da je Bitter prepravio neki Holdenov automobil. Pre dve godine je ova nemačka kompanija na bazi Holdena Monaro napravila svoj model, koji je poneo ime Bitter CD02 Coupe. Kako bilo, novi Bitter Vero je dugačak 5,2 metra, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od preko 3 metra, putnici na zadnjim sedištima zaista nemaju nikakvih problema za mestom za noge. Unutrašnjost je sva u najkvalitetnijoj koži i drvu, sa luksuznim dodacima poput DVD sistema sa monitorima inkorporiranim u prednje naslone za glavu, Bose stereo sistema i satelitske navigacije. To naravno nije sve što je Bitter napravio na ovom automobilu. U odnosu na original iz Holdena, Vero ima redizajniran prednji i zadnji kraj (bi-xenon prednja svetla, novi branici, maska hladnjaka, hauba od karbon fibera i novi završeci izduvnog sistema), dorađeno ogibljenje i nove 20-inčne aluminijumske točkove. Motor je naravno GM-ov, a radi se o 6,0 litarskom V8 agregatu sa 270kW/367KS i 590Nm obrtnog momenta, uparenim sa automatskim menjačem sa pet stepeni. U Bitteru se nadaju da će pronaći 100 kupaca godišnje, prvo u Nemačkoj, a kasnije i u Francuskoj, Španiji, Švajcarskoj i Belgiji.

 



Ovo su prve oficijelne fotografije nove generacije Citroenovog modela C5, koji će se na tržištu naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ipak, ili bolje reći nažalost, novi C5 se neće proizvoditi kao kabriolet, već kao i dosad - samo u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan). Dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Nezvanično, cena osnovne verzije novog C5 bi u Francuskoj trebalo da iznosi oko 22.000 evra. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.

  




Alfa Romeo će uskoro promovisati novu specijalnu i limitiranu verziju svog modela 147, koji će biti napravljen u saradnji sa Ducatijem, kako bi se obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Radi se o Alfi 147 Ducati koju pokreće  pojačani 1,9 litarski MJet dizel agregat i koji umesto standardnih 110kW/150 raspolaže sa 125kW/170KS. Alfa 147 Ducati takođe dobija i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem i kožna sportska sedišta, dok će se za agresivniji izgled brinuti jedinstvena "rosso Ducati" crvena boja i ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18 inča.




Čekanju je konačno došao kraj ! Od večeras su dostupne prve slike i detalji potpuno novog Nissana GT-R (više se ne zove Skyline GT-R), koji će biti prava zvezda predstojećeg 40. salona automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Kao što smo ranije pisali, Nissan GT-R je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 473KS pri 6400 o/min. i 587Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 60 milja na sat (96 km/h) novi GT-R ubrzava za 3,5 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Govori se i o EVO verziji sa svih 530 konja ali to još uvek nije potvrđeno. Inače, novi GT-R je dugačak 4,65 metra, širok 1,92 metra, težak 1740 kg, količnik otpora vazduhu cW iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Prema ranijim najavama GT-R će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model koštaće u Japanu 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta manje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine, dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom 2008. godine. Amerikanci špekulišu da bi osnovna verzija novog Nissanovog supersportiste kod njih mogla da košta ispod 80.000 dolara (56.500 evra). Nažalost, cena u Evropi će najverovatnije biti daleko viša...



Reklama



Holden Special Vehicles (HSV) odnosno sportsko odeljenje australijskog Holdena (pripada američkom General Motorsu), ove godine slavi tačno 20 godina postojanja. Tim povodom su na salonu automobila u Sidneju pre nekoliko dana predstavljena dva njihova nova automobila, i to : HSV Maloo R8 Ute, do sada najpapreniji Maloo (inače, na jeziku Aboridžina reč Maloo označava oluju, grmljavinu) i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary. Zanimljivo je pri tome da ljudi iz HSV-a novi Maloo R8 Ute ne definišu kao uobičajeno pick up ili komercijalno vozilo, već kao kupe (!) sa "prokleto velikim prtljažnikom" (coupe with a damn big boot) i elektrohidrauličkim poklopcem tog prtljažnika. Pod haubom se nalazi LS2 V8 motor, zapremine 6,0 litara sa 307kW/411KS, čija se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni (automatik je opcija) prenosi na zadnje točkove. Od standardne opreme treba izdvojiti sportska sedišta, AP Racing kočioni paket, aerodinamički paket za karoseriju i parking senzore, dok se kao opcija nudi "performance pack" (uključuje kožna sedišta i set 20-inčnih aluminijumskih točkova sa odgovarajućim pneumaticima). Cena za Maloo R8 Ute u osnovnoj verziji iznosi 59.990 australijskih dolara (skoro 36.000 evra), doplata za automatski menjač je 2000 dolara (1200 evra), a za pomenuti "performance pack" treba platiti 3750 dolara (2250 evra).

Holden HSV Clubsport R8 20th Anniversary je drugi novitet HSV-a za salon u Sidneju, a predstavlja specijalni model povodom obeležavanja 20-godišnjice ove firme. Naravno, kao i uvek kada su specijalne edicije u pitanju, i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary će biti izrađen u limitiranom broju primeraka, tačnije kupcima će biti ponuđeno samo 100 komada ovog automobila. Od standardnih modela se razlikuje po jedinstvenoj boji karoseriji i posebnim 20th Anniversary oznakama, kožnim sportskim sedištima, novim točkovima i kočionim klještima u crnoj i zlatnoj boji. Kao i regularni ClubSport R8, i ovu jubilarnu ediciju pokreće isti LS2 V8 agregat sa 307kW/411KS, a isti su i kočioni sistem i agresivni stajling eksterijera. U Australiji Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary (sa manuelnim menjačem) košta 65.990 tamošnjih dolara (39.600 evra).


 




Paleta motora Audijevog kupea A5 je upravo proširena i prvim četvorocilindričnim agregatom. Radi se o 1,8 litarskom benzincu sa turbo punjačem i FSI direktnim ubrizgavanjem goriva, koji razvija 125kW/170KS pri 4800 o/min. i 250Nm obrtnog momenta, raspoloživog u rasponu od 1500 do 4800 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, A5 1,8 TFSI do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Cena ove nove verzije npr. u Velikoj Britaniji iznosi 26.190 funti ili 37.750 evra, a prve isporuke tamo počinju krajem novembra.




Toyota je na salonu automobila u Sidneju (počeo 11. oktobra) izložila i sportsku TRD verziju modela HiLux, doduše još u fazi predserijskog vozila. Ovo je već drugi član TRD (Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih automobila, koji je predstavljen za poslednja dva meseca (prvi je bio TRD Aurion sa motorom od 323KS promovisan tokom avgusta meseca). Da podsetimo, Australija je istovremeno i prva zemlja, u kojoj se TRD (Toyota Racing Development) pojavljuje kao nezavisan brend u odnosu na matičnu Toyotu, odnosno Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG. Što se nove Toyote TRD HiLux tiče, pokretaće je 4,0 litarski V6 motor sa kompresorom, koji raspolaže sa 25 % više snage u poređenju sa standardnih 175kW/235KS, dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 376 na preko 400Nm, ali tačne brojke i za snagu i obrtni moment Toyota još nije saopštila (ipak je ovaj TRD HiLux na salonu u Sidneju još uvek samo predserijski primerak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, nove su i šestokrake aluminijumske felne od 17 inča, zatamnjeni B stub i posebne TRD oznake). Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.




Posle promocije potpuno novog modela XF, Jaguar je za novu prodajnu sezonu izvršio i manje doterivanje najmanjeg kućnog automobila – modela X-Type (fabrika u press saopštenju navodi brojku od 500 novih komponenti, koji su ugrađeni u X-Type za 2008.). Najočiglednije spoljašnje promene tiču se novog saćastog prednjeg grila u stilu većih modela britanskog brenda, modifikovanih branika i pragova, novih aluminijumskih točkova (petokrake 17-inčne Barbados i 18-inčne Abaco felne), novih retrovizora sa inkorporiranim žmigavcima, suptilinog spojlera na poklopcu prtljažnika za Sport Pack verziju, a tu su i proširena paleta boja za karoseriju, kao i bogatiji paketi opreme i nove boje i materijali u unutrašnjosti. Možda i najveći novitet predstavlja novi šestostepeni  automatski menjač za verziju sa 2,2 litarskim dizel motorom. Za poređenje, X-Type sa ovim dizel motorom i manuelnim menjačem do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, postiže 216 km/h, emituje 159 grama CO2 po kilometru i ima kombinovanu potrošnju od samo 6 litara dizela na 100 km, dok verzija sa novim automatskim menjačem do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi, postiže 208 km/h, emituje 184 grama CO2 po kilometru i troši 6,9 litara dizela. I dalje su u ponudi dve karoserijske verzije : sedan i karavan (Estate). Osveženi X-Type zadržava postojeću paletu motora, a to znači 2,0 i 2,2 litarske dizelaše sa 96 kW/131KS odnosno 107kW/145KS, kao i V6 benzince od 2,5 (144kW/196KS) i 3,0 litra sa 169kW/231KS (na nekim tržištima u ponudi je i manji 2,0 litarski benzinac). Menjači su manulni sa 5 ili 6 stepeni i već pomenuti automatik sa 6 brzina. Pogon može biti samo na prednje točkove ili integralni AWD. Bogatiji paketi opreme znače da se sada, kao standardni elementi opreme u svim verzijama Jaguara X-Type, nalaze : 17-inčni alu točkovi, Bluetooth konekcija, DSC (dinamička kontrola stabilnosti), kožna ili sedišta u kombinaciji koža/tkanina, multifunkcionalni volan, Cruise Control, pomoć pri parkiranju, tri naslona za glavu na zadnjim sedištima, sedišta deljiva u odnosu 70/30, automatsko uključivanje svetala i brisača itd. U Jaguaru naglašavaju da X-Type i dalje kombinuje sportski duh, agilno upravljanje i inovativnu tehnologiju sa luksuzom i rafiniranošću, po kojoj su modeli Jaguara ionako poznati. Prodaja doteranog X-Type-a u Velikoj Britaniji zvanično počinje u martu naredne godine, a na ostalim tržištima mesec dana kasnije.





Još jedan novitet predstavljen na salonu automobila u Sidneju, koji je privukao pažnju nas u Evropi, jeste i ovaj Ford Mondeo XR5 Turbo. Naime, sem australijske premijere novog Mondea (evropska je bila u martu na salonu u Ženevi), Ford je promovisao i njegovu dosad najjaču varijantu nazvanu XR5 Turbo. Ovakav Mondeo još nije dostupan u Evropi, a pokreće ga petocilindrični 2,5 litarski Duratec turbo motor sa 20 ventila, kakav je već ugrađen u Ford Focus XR5, odnosno evropski Ford Focus ST (što znači da će Mondeo XR5 Turbo u Evropi poneti logično ime Mondeo ST). Kako bilo, pomenuti motor razvija snagu 162kW/220KS pri 5000 o/min. i 320Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 1500 do 4800 o/min. Mondeo XR5 Turbo je dostupan samo sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa, a u odnosu na standardne varijante Mondea, novi XR5 Turbo odlikuje i nešto dinamičniji body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, jedinstveni gornji i donji gril na prednjem delu automobila, novi pragovi i svetla za maglu), spušteno sportsko ogibljenje i 18-inčni aluminijumski točkovi. Od opreme treba izdvojiti automatski klima uređaj u dve zone, cruise control, CD plejer, senzore za parkiranje napred i pozadi, automatsko uključivanje brisača, "Ford Power" dugme za startovanje motora, ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC (elektronska kontrola stabilnosti) i sedam vazdušnih jastuka, uključujući tu i vazdušni jastuk za kolena vozača i bočne vazdušne jastuke. Novi Mondeo XR5 Turbo u Australiji ima cenu od 41.990 tamošnjih dolara. 




Mazda je danas zaista pozitivno iznenadila kako publiku tako i specijalizovane novinare na upravo otvorenom salonu automobila u Sidneju. Naime, na njihovom izložbenom prostoru šepuri se modifikovana verzija sportske Mazde3 MPS sa dodatkom Extreme u imenu. Ime je u potpunosti zasluženo jer MPS Extreme raspolaže sa pojačanim 2,3 litarskim turbo motorom (uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni), dorađenim ogibljenjem (spuštenim za 25 mm), poboljšanim kočenjem i upravljanjem, kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Standardna Mazda3 MPS iz pomenutog motora izvlači 190kW/258KS pri 5500 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., a MPS Extreme svih 210kW/286KS pri 5300 o/min. i 425Nm pri 4400 o/min. Izloženi primerak na salonu je u tzv. True Red crvenoj boji sa kontrastom u vidu crnog krova i crnih traka na haubi i zadnjim bokovima. Spoljašnjost je dobila još nekoliko novih detalja, i to u vidu proširenja blatobrana (u crnoj boji), zadnjeg krovnog spojlera (takođe u crnoj boji), zatamnjenih stakla i BBS Motorsport točkova od 19 inča sa Dunlop Sports gumama dimenzija 225/35ZR19 (standardna Mazda3 MPS inače ima točkove od 18 inča). Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 320 mm napred, a 280 mm nazad. Tu su naravno i elektronski sistemi ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), Traction control, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i šest vazdušnih jastuka (dva frontalna, dva bočna i dve vazdušne zavese).

 




Auto na slikama nam je poznat od ranije kao Scion xB, a sada je Toyota u Japanu lansirala i njegovog brata blizanca, model Toyota Corolla Rumion (s tim što je ime Corolla na samom automobilu napisano upadljivo manjim slovima !). Ovaj kockasti auto je od juče dopunio Corollinu gamu u Japanu, gde se prodaje po ceni od 14.300 američkih dolara (nešto preko 10.000 evra) pa do 21.000 dolara (što je skoro 14.000 evra), a Japanci očekuju prodaju od oko 3500 komada na mesečnom nivou. Upravo je pomenuti prost, kockast dizajn odgovoran za prostran i funkcionalan interijer, pa Toyota navodi da Corolla Rumion svim putnicima pruža "relaksirajuću, ugodnu i komfornu vožnju", dok visoki bokovi tim istim putnicima pružaju osećaj bezbednosti. Corolla Rumion se oprema sa dva ekonomična benzinska motora : 1,5 litarskim VVT-i (sa 81kW/110KS pri 6000 o/min.), kao i 1,8 litarskim Dual VVT-I od 100kW/136KS pri takođe 6000 o/min. Slabiji emituje 143 grama CO2 po kilometru,  a snažniji 151 g/km (što je za 10 % manje od propisa u Japanu). Od bezbednosnih elemenata treba izdvojiti SRS vazdušne jastuke, WIL (Whiplash Injury Lessening) prednja sedišta, ABS+EBD, BAS, ojačanu strukturu karoserije, a tu su i Super CVT-i kontinualna transmisija i Smart Entry & Start System za ulazak i startovanje automobila bez ključa. Corolla Rumio ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm, dugačka je 4210 mm, široka 1760 mm, dok visina zavisi od pogona (model sa pogonom na prednjim točkovima je visok 1630 mm, a varijanta sa integralnim 4WD pogonom 1640 mm).

       

 



 


General Motors je pustio u opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija. Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati početkom 2008.  Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da. Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).



 


Francuski Renault je upravo objavio prve zvanične slike i par detalja o novom modelu Grand Modus. Drugim rečima, ovo je produžena varijanta već poznatog Renault Modusa, koji se ne prodaje onoliko dobro koliko bi u francuskoj kompaniji to želeli, pa je ovo osveženje game i te kako dobrodošlo. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i restilizovani izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Sem veće dužine (sada 4034 mm), Grand Modus u odnosu na standardni Modus (3874 mm) ima naravno povećano i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm (+93 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (kratki Modus raspolaže sa 293 litra). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i klizna zadnja klupa (pomera se napred/nazad), pri tom i deljiva u odnosu 60:40. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci od 1,2 litra (48 i 55kW), 1,4L (72kW), 1,6L (65 i 82kW), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (sa 50, 63 i 78kW). Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje početkom 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni.

 



E, pa bilo je već vreme ! Posle meseci i meseci raznih nagađanja, špijunskih slika, procurelih brošura i zvaničnih teaser slika, toliko nestrpljivo očekivana nova generacija Impreze WRX STi je konačno pred nama. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18), nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo inače mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Imprezu WRX STi pokreće novi četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski turbo motor sa 16 ventila i snagom od 227kW/308KS pri 6400 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 4400 o/min. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". I na kraju još podaci o dimenzijama : dužina Impreze WRX STi iznosi 4415 mm, širina 1795 mm, visina 1475 mm, rastojanje između osovina 2625 mm, dok je težina 1480 kg.



 


Kao što već smo pisali pre nekoliko dana, Volkswagenova sportska R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog, trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen u toj prvoj informaciji od prošle nedelje nije objavio konkretne podatke o snazi V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali je to konačno učinio tokom jučerašnjeg dana. Dakle, novi VW Touareg R50 pokreće pojačani 5,0 litarski V10 agregat sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta (standardna verzija ovog motora raspolaže sa 230kW/313KS i 750Nm). To je dovolno za maksimalnu brzinu od 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 12,6 litara dizela na 100 km. Sem pojačanog motora, VW Touareg R50 je dobio i agresivniji body paket, veće točkove (od 21 inča) i gume, blago proširenje blatobrana, dorađeno (vazdušno) ogibljenje, kao i sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon, a menjač je automatski sa 6 stepeni. Prodaja u Nemačkoj počinje u novembru po ceni od 88.260 evra.




Posle prvih slika i tehničkih informacija, BMW je juče pustio u opticaj i zvaničan video novog modela M3 sedan. Da podsetimo, ovu "Trojku" pokreće 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS i 400Nm, ubrzanje do 100 km/h postiže za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h.





FPV (Ford Performance Vehicle), odnosno sportsko odeljenje australijskog Forda, predstavio je novu i naravno limitiranu ediciju Forda Falcon i Forda Ute pod nazivom FPV GT Cobra (limuzina) i FPV Cobra Ute (pick up). Pokreće ih 5,4 litarski "Boss 302" V8 motor (broj 302 ne označava zapreminu agregata u kubnim inčima, već snagu u kilovatima) sa 302kW/404KS i 540Nm obrtnog momenta, a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem ili opcionom ZF-ovom sekvencijalnom automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji se dobija bez doplate). Svi primerci FPV GT Cobre i FPV Cobre Ute će biti na raspolaganju samo u beloj boji sa plavim trkačim trakama ("any colour you like as long as it´s white, with blue stripes"), a tu su i kožna sedišta (svako sa Cobra logom), jedinstveni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (gume Dunlop SP Sport Maxx dimenzija 245/35 ZR19), FPV izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka, ABS, EBD, Brembo kočnice (napred 355 x 32 mm, pozadi 328 x 26 mm), R-Spec trkačko ogibljenje (samo za FPV GT Cobru) i posebne Cobra oznake (GT Cobra ima naravno i R-Spec oznake). Kao što je napomenuto na početku, FPV GT Cobra i FPV Cobra Ute će biti proizvedeni u limitiranom broju primeraka, i to 400 komada GT Cobre i samo 100 primeraka Cobre Ute. Za GT Cobru u Australiji treba platiti 65.110 tamošnjih dolara, a za Cobru Ute 61.200 dolara.

 





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs