Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.



Reklama


Subaru je pripremio finalnu (i naravno limitiranu) verziju odlazeće Impreze WRX 2,5 i to u obe karoserijske varijante - kao sedan i kao Sports Wagon. Nazvana GB270, ova Impreza WRX ima Prodrive-ov Performance Pack, koji podiže snagu 2,5 litarskog bokser motora na 266 konja i 420Nm obrtnog momenta. Rezultat je ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od 5,3 sekunde (umesto 5,9) a od 0 do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) za 13,9 umesto standardnih 14,4 sekunde. Impreza WRX GB270 sedan ima zadnji spojler u WRC stilu, prednji gril od nerđajućeg čelika i srebrne alu točkove od 18 inča. Sports Wagon takođe se takođe ponosi prednjim grilom od nerđajućeg čelika ali i zadnjim krovnim spojlerom, crnim točkovima (takođe od 18 inča), zatamnjenim zadnjim bočnim staklima... Zajedničko za obe karoserijske verzije jesu spušteno ogibljenje, specijalne patosnice, GB270 zaštitni logo kao i pločica sa serijskim brojem koja se nalazi u kabini automobila. Kao opcija će se nuditi i unutrašnjost u kombinaciji alkantara/koža. Biće proizvedeno tačno 300 komada u sedan varijanti a samo 100 primeraka Sports Wagona. Isporuka srećnim kupcima počinje 1. septembra po ceni od 22.995 funti.



Mitsubishi će na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, osim novog Lancera, evropskoj publici predstaviti i MPV model Delica D5, koji se u Japanu prodaje od početka ove godine. Kao i novi Lancer i Outlander, i Delica D5 koristi novu, tzv. globalnu Mitsubishijevu platformu, na kojoj će u budućnosti nastati još nekoliko novih modela ovog japanskog proizvođača. Ime Delica nije novo u programu Mitsubishija, jer je prva generacija automobila sa tim nazivom predstavljena javnosti još 1968. godine a ova najnovija je već peta po redu (zato i ono D5 u imenu). U Evropi bi Delica D5 trebalo da nasledi nekadašnji Mitsubishijev model Space Gear, a radi se o praktičnom MPV automobilu (naravno sa kliznim zadnjim bočnim vratima), koji bi trebao da objedini "komfor minivena sa mogućnostima SUV-a". Delicu D5 karakterišu prostran i funkcionalan interijer za 7 osoba (rezultat veoma kockastog oblika), čvrsta struktura karoserije i dobre vozne osobine, kako na putu tako i van njega (nudiće se varijante sa elektronski kontrolisanim 4WD pogonom na sva četiri točka kao i sa 2WD pogonom samo na prednjoj osovini). U Japanu se u Delicu ugrađuje 2,4 litarski benzinski motor sa 16 ventila, snage 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. i 226Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min., uparen sa CVT transmisijom (prosečno troši 9,6 litara goriva na 100 km). Društvo u Evropi bi trebalo da mu pravi i jedan dizel agregat (ili VW-ov 2,0 litarski sa 140KS ili 2,2 litarski sa156KS iz PSA grupacije). Dužina Delice iznosi 4730, širina 1795 a visina 1870 mm.

  



Pred vama su prve zvanične slike superbrzog i supersnažnog Mercedesa C 63 AMG, novog rivala BMW-u M3, Audiju RS4 i budućem Lexusu IS-F. Prvo ono najvažnije – motor. Pod poklopcem C 63 se skriva 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta (500Nm je dostupno u rasponu od 2000 do 6250 obrt./min.), koji ovom automobilu omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (dosadašnji C 55 AMG je raspolagao sa 270kW/367KS i 510Nm, a do stotke je ubrzavao za 5,2 sekunde).C 63 je opremljen AMG-ovom Speedshift Plus 7G-TRONIC automatskom transmisijom, koja omogućava i manuelno menjanje brzina. Pomenuti konkurenti takođe raspolažu sa preko 400 konja (BMW M3 i Audi RS4 sa 420KS a i Lexus IS-F će imati preko 400 konja). Vizuelni promene na C 63, koji se brinu za distanciranje ove verzije C klase u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, dve "grbe" na prednjoj haubi, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, 35 mm širu karoseriju, četiri izduvne cevi a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija. Zvanična premijera se očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine dok proizvodnja počinje u prvoj polovini 2008. Ovo su samo prve informacije o novom C 63 AMG (više detalja tek sledi) ali je i ovo sasvim dovoljno za početak. 



VW Bora je još uvek živa ! Iako se u Evropi ovaj VW-ov model više ne može kupiti (osim kao polovnjak naravno !), u Meksiku se i dalje nalazi u ponudi ali kao Jetta. E, ta Jetta je za novu prodajnu sezonu dizajnerski osvežena (i spolja i iznutra) i to u stilu VW Passata prethodne generacije, što je naviše vidljivo po novom prednjem delu (svetla, hromirana maska, branici). Ovakva obnovljena Jetta se inače već nekoliko meseci prodaje i u Kini ali je tamo zadržala ime Bora. Osim od napred, obnovljena meksička Jetta ima vizuelno promenjen i zadnji deo, što je postignuto novim, većim svetlima, koja se protežu i na poklopac prtljažnika i drugačijim branicima (sada i sa mestom za registarsku tablicu, koja se ranije nalazila na poklopcu prtljažnika). U svakom slučaju veoma zanimljiv dizajnerski miks, koji bi možda mogao da nađe kupce i u Evropi, naročito u centralnim i istočnim delovima našeg kontinenta, gde su limuzine i te kako popularne. Još ako su sa VW znakom... Kako bilo, Volkswagen de Mexico je Meksikancima od 2. jula ponudio ovu novu Jettu i to sa 2,0 litarskim benzincem (115KS i 165Nm), kao i 1,9 litarski TDI model sa 100KS i 240Nm (u Kini su na raspolaganju i 1,6 i 1,8 litarski benzinci). Kupcima se nudi mogućnost izbora između manuelnog 5-stepenog i automatskog menjača sa 6 brzina. I unutrašnjost je modifikovana drugačijom instrument tablom i novim upravljačem, kao i doteranim otvorima za vazduh i sa još par sitnica, pa kabina sada više liči na najnovije modele nemačke marke. 



Nissan obeležava pojavljivanje četvrtog nastavka filma Umri Muški i to limitiranom edicijom (samo 444 komada) pick up modela Navara, nazvanom DIE HARD 4.0. Naravno ono 4.0 u imenu ne označava zapreminu motora, već četvrti deo pomenutog filma, a konkretna Navara DIE HARD 4.0 ima ugrađen 2,5 litarski dCi turbo-dizel motor sa 128kW/174KS. Jedinu razliku ovakve Navare u odnosu na standardni model, čine bogatija oprema (satelitska navigacija sa 7-inčnim ekranom u boji, audio/MP3 sistem, kožna unutrašnjost, zaštitni profili od nerđajućeg čelika iza kabine) i šarene aplikacije na bokovima kao i logo edicije na zadnjem delu vozila. Navara DIE HARD 4.0 u Velikoj Britaniji košta 28.200 evra (sa manuelnim menjačem) a 29.800 evra sa automatskom transmisijom.



Reklama


Volvo je pre nekoliko dana predstavio ekskluzivni fabrički R-Design paket, namenjen kupcima, koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design će od ove jeseni biti dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18 - inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.




Na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Cadillac će i zvanično promovisati BLS u Wagon verziji (karavan) i to sa paletom motora, koja uključuje tri benzinca i jedan turbo-dizel kao i verziju pokretanu bioetanolom. Prodaja ovog Cadillacovog modela na evropskom tržištu počinje u novembru (sa četiri paketa opreme – Business, Elegance, Sport i Sport Luxury) dok će se varijanta na bioetanol (2,0 litarski turbo motor sa okruglo 200KS) naći kod dilera najverovatnije tek početkom naredne godine. Već i osnovni Business paket opreme je dovojno bogat i sadrži (između ostalog) 16-inčne alu felne, elektronsku kontrolu stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, trokraki kožni volan (sa komandama za radio), Cruise Control, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom i sedam zvučnika. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillacov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3 što znači da ima pogon na prednjoj osovini (i Cadillac i Saab su deo GM-a). Od benzinskih motora (svi turbo) u ponudi će biti 2,0 agregat u dve verzije (sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS) kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Najveći novitet predstavlja novi Twin-Stage dizel motor, zapremine 1,9 litara, koji raspolaže sa 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor već zadovoljava Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Kupcima će na raspolaganju biti ručni menjač sa 6 i automatski sa 5 i 6 stepeni prenosa. Dužina Cadillaca BLS Wagon je 4716 mm, što je za 36 mm više od sedan verzije dok širina iznosi 2038 mm (sa retrovizorima), a visina 1543 (sa krovnim nosačima). Ah, da. Prtljažnik je zapremine 419 litara (1285 kada se preklope zadnja sedišta). Cena Wagona će biti viša za 1900 evra u odnosu na postojeći BLS sedan.




 

Japanci će od 13. septembra moći da kupe do sada najžešći Civic Type R. Ionako potentni Civic Type R prošao je obradu japanske kompanije Mugen i nastala je Honda Civic Mugen RR, koja predstavlja ultimativni sportski automobil sa motorom i pogonom napred. U odnosu na standardni Civic Type R sedan, koji se prodaje u Japanu, Mugen RR ima smanjenu težinu za 10 kg a snaga motora je povećana za dodatnih 15KS, na ukupno 240KS pri 8000 obrt./min. (za poređenje evropska verzija Civica Type R ima 201KS i to u hatchback karoseriji sa 3 vrata). Pored veće snage i manje težine, Mugen je dodao i kompletan aero body kit, jače kočnice, nove točkove i gume i Recaro sportska sedišta, tzv. kadice. Biće proizvedeno samo 300 komada i to u crvenoj boji a cena u Japanu iznosi 38.750 dolara.



Kompanija Castagna iz Milana je još pre nekoliko meseci najavila svoj novi superautomobil a sada smo konačno u prilici da vidimo i konačan rezultat njihovog rada. Automobil agresivnog dizajna zove se Castagna Aznom i predstavlja kombinaciju italijanskog stila i američke tehnike. Naime, ispod karoserije od karbon fibera krije se 7,0 litarski V8 motor iz Corvette Z06 ali je za ovu priliku pojačan na čitavih 750KS i 980Nm obrtnog momenta. Aznom je težak 1400 kg, dugačak 4444 mm, točkovi su veličine 20 inča, a prema tvrdnjama ljudi iz Castagne, do 100 km/h ubrzava za 3,4 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 350 km/h. Nezvanično se pominje i cena od 270.000 evra. 

   



Sunred SR08

29 Jun, 2007 - 00:55 Noviteti Komentari (0) comments  English

Španska kompanija Sunred razvija novi trkački auto za takmičenje u FIA GT1 šampionatu ali će zbog homologacije morati da proizvede i limitiranu seriju tog automobila (tiraž od deset komada). Prototip je nedavno već predstavljen javnosti na salonu automobila u Barseloni, gde je i zvanično potvrđeno da će ući u proizvodnju tokom naredne godine. Novi super-automobil, nazvan SR08, biće dugačak tačno 5 metara, visok samo 1050 mm a pokretaće ga V10 motor sa 500KS (odnos snaga/težina iznosi 2,2 kg/KS). Sa ovim motorom Sunred SR08 će" disciplinu" ubrzanje od 0 do 100 km/h savladavati za tačno 3,5 sekundi dok se maksimalna brzina procenjuje na oko 300 km/h. Ovako brz i snažan auto treba i zaustaviti a za to se brinu karbonsko-keramički diskovi, prečnika 380 mm.




Volkswagen je danas, sa objavljivanjem zvaničnih slika, skinuo i poslednji veo tajne sa svog prvog kompaktnog SUV modela nazvanog Tiguan. Da se nešto ovako sprema, nemački proizvođač je najavio još krajem prošle godine na salonu u Los Anđelesu i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih i ostalih japanskih modela pa i čak i poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni, koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene (manje pristupačne a ne potpuno nepristupačne, jer uprkos integralnom pogonu ovo je pre svega gradski terenac). Tiguan se bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osiguravaće elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Na zadnjim točkovima je i novo nezavisno oslanjanje u četiri tačke dok je napred provereni McPherson. Kasnije će se pojaviti i jeftinija verzija sa pogonom samo na zadnoj osovini. Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640. Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka), jesu i motori. VW će u Tiguan ugrađivati tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motor je zapremine 2,0 litra, a nudiće se u dve verzije : sa 103kW/140KS odnosno 125kW/170KS, a već od 1750 obrt./min. razvijaju 320 (slabija verzija) odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovaj TDI motor već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS (zapremine 1,4 litra), 125kW/170KS (takođe 1,4 litra zapremine) i 147kW/200KS, koliko razvija 2,0 litarski TFSI agregat. Benzinci sa 150 i 170KS razvijaju 240Nm obrtnog momenta već od 1750 obrt./min., dok najsnažniji benzinski Tiguan sa 200KS ima na raspolaganju 280Nm momenta od 1800 obrt./min. Težina Tiguana se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije. Tiguan će se nuditi u 3 verzije nazvane Trend&Fun, Trend&Style i Trend&Field dok će ponuda menjača obuhvatati 5-stepeni automatik, 6-stepeni manuelni i DSG menjač sa duplim kvačilom. Novi SUV će dobiti i novi elektromehanički upravljački sistem, točkove veličine 16, 17 ili 18 inča kao i sistem za automatsko parkiranje, poznat iz VW Tourana.Tiguan će svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja, kako sada stoje stvari, početi već krajem ove godine. Prema prvim najavama, cene za Tiguan bi trebalo da se kreću od nešto preko 24.000 evra za 2WD verziju dok bi 4WD varijanta koštala oko 27.000 evra.



Kako se stvari brzo odvijaju... Tek što su se pre 24 sata pojavile prve slike potpuno nemaskirane serije 1 u Coupe varijanti, BMW je brže-bolje pustio u opticaj i fabričko press saopštenje. Zanimljivo je da je pomenuto saopštenje prvi objavio britanski BMW UK na svom zvaničnom sajtu. Što se izgleda tiče, posle onih najnovijih špijunskih slika "jedinice" Coupe bez ikakve kamuflaže, sve je bilo jasno još ranije tako da ovde i nema šta da se doda osim da su reakcije na izgled zadnjeg dela i dalje vrlo negativne. Te reakcije će vremenom verovatno ublažiti a više su zanimljivi motori, koji će, bar za početak, pokretati ovaj model. To su : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Eneergy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, Start&Go funkciju) se brine za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući, između ostalog, i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka) dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350) a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Prema saopštenju BMW UK, 120d će se nuditi u ES, SE i M Sport paketima opreme, model 123d u SE i M Sport, a 135i samo u M Sport paketu. M Sport znači 17-ične alu felne za 120d i 123d dok su za 135i u M Sport paketu rezervisani jedinstveni točkovi od 18 inča, M aerodinamički paket, M Sport ogibljenje, sportska sedišta, M kožni volan i još par dekorativnih detalja u unutrašnjosti. Prema BMW UK, prodaja serije 1 Coupe u Velikoj Britaniji počinje u novembru, što verovatno znači da će u ostalom delu Evrope prodaja početi već u septembru, odmah posle zvanične promocije na salonu u Frankfurtu. Cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d koštaće 28.750, 123d 32.500 a top model 135 imaće cenu od 38.950 evra.



BMW će na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, osim obnovljene serije 6, izložiti i modele 123d (sa novim dizelašem snage 204 konja), 520d i X3 2,0d (oba sa novim 2,0 L dizelašem od 177KS) kao i X5 sa 3,0 litarskim biturbo dizel motorom od 286KS. Prvo o 123d. Novi tvin turbo dizelaš će se naći pod haubom kako verzije sa 5 tako i one sa 3 vrata (na prvoj slici) a kasnije se može očekivati i u novom coupeu serije 1 odnosno modelu 123Cd. Potpuno aluminijumski 2,0 litarski motor (tačnije 1995 ccm) ima 4 cilindra, 150kW/204KS (pri 4400 obrt./min.) i 400Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.), pa se, osim velikom snagom (102,3 konja po litri zapremine), odlikuje se i malom prosečnom potrošnjom, koja po fabričkim podacima za verziju sa 3 vrata, iznosi samo 5,2 litra na 100 km. Pri tom, emisija CO2 iznosi 138 g po kilometru. U vezi s tim, BMW napominje da je 123d prvi velikoserijski automobil sa preko 200 konja, čija emisija CO2 iznosi ispod 140 grama po kilometru.

Istovremeno sa 123d, BMW će u Frankfurtu predstaviti i X5 3,0sd sa potentnim 3,0 litarskim biturbo dizelašem od 210kW/286KS i 580Nm obrtnog momenta (pri 1750 obrt./min.), koji predstavlja najjači serijski dizel motor sa 6 cilindara. Sa ovim motorom, X5 3,0sd postiže 100 km/h za 7 sekundi dok mu maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Snaga se na podlogu prenosi preko automatskog menjača sa 6 brzina i BMW-ovog xDrive integralnog pogona. Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5.

I BMW X3 dobija novi dizel motor, zapremine 2,0 litra sa 130kW/177KS i 350Nm obrtnog momenta. Drugim rečima, ovaj motor ima 20kW/27KS i 20Nm više od prethodnika ali je potrošnja, bez obzira na povećanje snage, smanjena za osetnih 10 odsto. Naime, prosečna potrošnja ovog novog X3 2,0d (po fabričkom podacima) iznosi samo 6,5 litara na 100 km dok je emisija CO2 spala na 172 g/km. Maksimalna brzina iznosi 205 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Tu nije kraj doradama modela X3 za 2008. jer je i benzincima X3 3,0si i X3 2,5si smanjena potrošnja na 9,5 odnosno 9,3 litra na 100 km. Inženjeri bavarske fabrike su dodali i novi automatski menjač sa 6 stepeni prenosa dok je interijer obogaćen novim aktivnim naslonima za glavu i bogatijom standardnom opremom.
Još jedna premijera jeste i model 520d, koji dobija isti 2,0 litarski dizelaš kao i X3 2,0d, dakle sa 177KS, a zamenjuje postojeći 520d sa "samo" 163 konja. Osim povećanja snage, novi motor se odlikuje i većom ekonomičnošću i manjom emisijom CO2 po kilometru (tačnije 136 grama/km). Ubrzanje do 100 km/h za limuzinsku verziju iznosi 8,3 sekunde (ranije 8,6), maksimalna brzina je 232 km/h dok karavan, odnosno Touring do stotke stiže za 8,5 sekundi a emisija CO2 mu iznosi 140 g/km.

 



BMW će na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstaviti blago osveženu seriju 6 ( u coupe i cabrio varijanti), koja će po prvi put dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, iako "šestica" i dalje izgleda dovoljno sveže, u BMW-u su ipak za sezonu 2007./2008. doterali nekoliko detalja i to u vidu promenjenih branika (napred sa širim otvorima za vazduh i svetlima za maglu pomaknutim više u uglove), doteranim svetlima sa žmigavcima u LED tehnologiji, modifikovanog spojlera na prtljažniku (više konkavnog oblika) sa integrisanim trećim kočionim svetlom (takođe LED) i drugačijih alu felni. Ako sve ovo ne vidite ni na prvi, ni na drugi pogled, ne bojte se, niste jedini jer su promene zaista blage. Unutrašnjost je doterana rafiniranim i kvalitetnijim materijalima, novim bojama, novim dugmetom za upravlajnje i-Drive sistema dok je na kožnim sedištima u kabrioletu upotrebljena Sun Reflective tehnologija za odbijanje sunčevih zraka. Ostatak novosti na obnovljenoj "šestici" svodi se na tehničke inovacije poput Efficient Dynamics tehologije za štednju goriva (sa funkcijom regeneracije kočione energije) i bezbednosnim sistemima kao što su npr. Lane Departure Warning (vibracijama na volanu upozorava vozača da je prešao liniju na putu), BMW Night Vision (u stvari kamera, koja noću pomaže da se ranije "detektuju" ljudi, životinje i objekti), Head-Up displej (prikazuje najvažnije informacije na vetrobranu, tačno ispred vozača) a tu je i aktivni Cruise Control sa Stop & Go funkcijom. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski dizelaš sa 6 cilindara i dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS i 580Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750-2250 obrt./min.). U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse obnovljene "šestice". Naime, 635d coupe će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,3 sekunde (cabrio 6,6 sekundi) dok je nažalost maksimalna brzina obe karoserijske verzije limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 6,9 litara na 100 km (cabrio 7,2 litra). Jednostavno, spoj odličnih performansi, stila i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda i ima. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW nudi i model 630i (3,0 litarski benzinac, pojačan na 272KS i 320Nm), koji do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde i elektronski limitiranih 250 km/h dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,9 litara na 100 km. Paletu motora "nove" serije 6 čine još postojeći 4,8 L V8 motor sa 367KS za model 650i i 5,0 L V10 sa 507KS za sportski M6. Model 650i se serijski oprema 6-stepenim manuelnim menjačem dok se kao besplatna (!) opcija nudi i novi 6-stepeni automatik (Sports Automatic transmission). Sa svim ovim promenama BMW se nada još većem uspehu ovog Grand Turismo 2+2 coupea, koji je do sada proizveden u 75.500 primeraka. 



Nedavno smo pisali o početku proizvodnje Logana u Brazilu (Renaultova fabrika u gradu Kuritiba sa kapacitetom od 200.000 automobila godišnje) i napomenuli da će se Logani proizvedeni u toj fabrici izvoziti i na meksičko tržište ali kao Nissan, čime se nastavlja ekspanzija ovog jeftinog automobila. Tada nisu bili poznati detaljniji podaci o motorima i imenu pod kojim će se Logan prodavati u Meksiku ali je i ta "misterija" otkrivena pre neki dan kada je meksička filijala japanskog Nissana (Nissan Mexicana) promovisala novi model nazvan Nissan Aprio. Iako Nissan ima svoju fabriku u Meksiku (proizvode modele Tiida i Platina), Logan će se za meksičko tržište ipak proizvoditi u pomenutoj Renaultovoj fabrici što predstavlja samo još jedan dobar primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Ranault-Nissan alijanse. Kako bilo, Nissan Aprio, bar zasad, pokreće samo 1,6 litarski benzinac sa 103KS (evropska verzija 105 konja) uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem dok se za 2008. godinu najavljuje i automatik. Dizajnerske promene u odnosu na Daciu/Renault Logan svode se na novu masku sa značkom Nissana, prednji branik sa modifikovanim otvorom za vazduh i malo promenjenu unutrašnjost sa drugačijim upravljačem i doteranu centralnu konzolu. Inače, Logan je od 2004. godine do danas prodat u preko 450.000 primeraka a proizvodi se u Rumuniji, Rusiji, Maroku, Indiji (kao Mahindra-Renault Logan), Brazilu a uskoro i u Iranu. 



Novi Lancer je Mitsubishi predstavio još u januaru ove godine na salonu u Detroitu a sada stiže i zvanična najava iz japanske kompanije da će premijera evropske varijante biti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Osim novog i daleko atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda (konačno !), novi Lancer privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačniji izgled (dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo, duže međuosovinsko rastojanje, široki trag točkova, velika prednja maska i "opaki" farovi), zaslužan je Mitsubishijev Evropski dizajn studio u Treburu, blizu Frankfurta a kao osnova su poslužili uspešni koncept automobili Concept-Sportback (predstavljen u Frankfurtu 2005.) i Concept –X (salon u Tokiju iste 2005.), koji su takođe dizajnirani u Evropi. Ukratko mnogo, mnogo bolje rešenje u odnosu na konzervativnog i beznadežno dosadnog prethodnika koji sada izgleda još više zastarelo (da ne bude zabune, ovo se odnosi na obični Lancer a ne na EVO verziju). U novi Lancer (dužine 4570 mm, širine 1760 mm) će se ugrađivati sledeći motori : benzinci su 1,5 L DOHC MIVEC (110KS), 1,8 L DOHC MIVEC sa 144KS i 2,0 L Turbo MIVEC (pokretaće budući Lancer Evolution ali će njegova snaga biti saopštena naknadno mada se pretpostavlja da se radi o 300 konja) dok je od dizelaša zastupljen samo 2,0 litarski VW-ov agregat sa 140KS. Mitsubishi najavljuje da će kasnije biti na raspolaganju još nekoliko motora ali se u ovom trenutku ne precizira i koji. U zavisnosti od motora, u Lancer će se ugrađivati 5 i 6-stepeni manuelni menjači, CVT transmisija, 4-stepeni automatik i 6-stepeni automatizovani manuelni menjač. Osim sedan verzije, koja će se u Evropi naći u prodaji krajem ove godine, tokom 2008. stižu i Lancer Evolution X kao i potpuno novi Lancer Sportback, tačnije Lancer u hatchback formi sa 5 vrata. Mitsubishi najavljuje da će ovaj poslednji preuzeti oblik sa istoimenog koncepta iz 2005. godine i da će imati bočni profil u stilu nekog coupe automobila. U svakom slučaju, novi Lancer će u Evropi tražiti kupce među ljudima, koji od svog automobila zahtevaju dinamičnost, pouzdanost i kvalitet a da pri tom odnos plaćeno/dobijeno bude i više nego zadovoljavajući.




Nekoliko meseci posle predstavljanja doteranog Jaguara XJ, blagi redizajn je doživeo i njegov luksuzniji brat, Daimler Super Eight. Osim još veće ekskluzivnosti i izraženije indvidualnosti, Daimler se od brata Jaguara razlikuje i po dimenzijama, odnosno dužem međuosovinskom rastojanju i prostranijoj i komfornijoj kabini, naročito u zadnjem delu. Spoljašnjost Super Eighta je za novu prodajnu sezonu osvežena novim branicima (napred sa primetno velikim otvorom za vazduh), doteranim prednjim grilom, novim točkovima (19-inčni Vela su standard a 20-inčni Sepang opcija) i svetlima za maglu dok se hromirani okviri zadnjih svetala i otvori za vazduh na blatobranima idealno uklapaju sa ukupno šest raspoloživih boja karoserije (karoserija takođe od aluminijuma kao kod Jaguara XJ). Ipak, najvažniji deo ovog i uopšte ovakvih automobila, jeste unutrašnjost. Osim već pomenute prostranosti i komfora (vazdušno ogibljenje), putnicima su na raspolaganju najkvalitetnija koža i drvo, klima u 4 zone, kontrolni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom (osetljivim na dodir), kojim se kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, audio sistem, Bluetooth konekcijom, DVD plejer i TV tjuner (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Motor koji pokreće ovaj Daimler je 4,2 litarski V8 sa 395KS, uparen sa 6-stepenom automatskom transmisijom. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h dok ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 5 sekundi. Za bezbednost putnika, osim neizbežnih vazdušnih jastuka, brinu se i elektronski sistemi poput EBA (pomoć pri naglom kočenju) i DSC (dinamička kontrola stabilnosti).



Henrik Fisker, bivši dizajner u britanskom Aston Martinu, 2005. godine je u Kaliforniji osnovao kompaniju Fisker Coachbuild a ovih dana je na Beverli Hilsu kupcu isporučio prvi automobil. Radi se o modelu Fisker Latigo CS V10 coupe, prvom u nizu iz ekskluzivne serije od samo 150 komada. Latigo se bazira na BMW-u serije 6 (što se vidi i po bočnoj silueti i obliku krovu) dok je izgled prednjeg i zadnjeg kraja potpuno nov. Latigo CS 10 coupe koristi i BMW-ov 5,0 litarski V10 motor iz modela M6 ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde raspolaže sa svih 476 kW ili 648 konja, što je dovoljno da Latigo CS V10 coupe postigne 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,9 sekunde (za poređenje BMW-u M6 za istu "disciplinu" treba 4,6 sekundi). Cene se kreću od 199.000 dolara za Latigo V8 sa motorom od 270kW/367KS iz BMW-a 650Ci pa sve do 304.000 dolara, koliko košta Latigo CS 10 Convertible. Osim Latiga, Fisker proizvodi još jedan automobil, nazvan Tramonto, koji se bazira na Mercedesovom modelu SL55 AMG (pokreće ga 5,4 litarski V8 agregat sa 363kW/494KS i 449kW/610KS). 





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs