Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Škoda je, samo za Veliku Britaniju, pripremila posebnu i limitiranu seriju, sada već stare, Fabije vRS koja će se proizvesti samo u 1000 komada. Znaci raspoznavanja ove serije su Race plava boja karoserije, crvena kočiona klješta i crna kožna sedišta. U opremi su i cruise control i CD changer sa 6 diskova kao i mogućnost da odaberete broj koji želite na sedištima od 001 do 1000. Naravno ova poslednja mogućnost važi samo za najbrže. Cena ove ograničene serije je 12990 funti a motor je dizel 1,9 TDI sa 130KS i 310Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,5 sekundi a maksimalna brzina 201 km/h. Inače potpuno nova Fabia stiže u Veliku Britaniju u maju ove godine a nova vRS verzija se očekuje tek sredinom 2008. godine. 



Reklama


Renault je od 2000. do 2003. godine nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji svoju svetsku premijeru ima početkom marta na salonu u Ženevi. Naravno, kao i ranije ne radi se o pravom SUV automobilu. Reč je, pre svega, o praktičnom minivanu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta, i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točovima. I izgled je doteran ( tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl. ) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori su sledeći : benzinci 1,6 16v sa 110KS i 2,0 16v sa 135KS a od dizelaša u ponudi su 1,5 dCi sa 105KS i 1,9 dCi sa 130 konja. U serijskoj opremi, sem pomenutih alu točkova, su i ESP sistem i parking senzori. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela-CrossGolf i CrossTouran.



Još u septembru prošle godine na salonu automobila u Parizu, Škoda je prikazala novu, proterensku verziju modela Octavia nazvanu Scout. Sada je konačno taj model na raspolaganju i novinarima a uskoro će i prvi kupci moći da sednu u njega. U zapadnoj Evropi naravno jer kod nas još nije u prodaji. Kod nas će verovatno biti prikazan na salonu u Beogradu krajem marta a kada će početi prodaja kod nas i po kojoj ceni, još je nepoznato. Da se vratimo samom Scoutu. Ako su vam poznati automobili poput Audija Allroad Quattro i Volvo-a XC70, već znate o čemu je ovde reč. Poput pomenutih modela i Octavia Scout je nastala na osnovi karavan verzije običnog putničkog modela ( u ovom slučaju na osnovi Octavije Combi 4x4 ), samo što je dobila pogon na sva 4 točka i povišen klirens ( rastojanje automobila od tla ) za 16 mm u odnosu na standardnu Octaviu Combi 4x4 kao i modifikovan, robusniji spoljašnji izgled pomalo u maniru pravih "terenaca". U taj offroad estetski paket spadaju robusniji branici, prošireni blatobrani i pragovi, veći točkovi i sl. Zbog celog paketa Octavia Scout zaista izgleda kao terensko vozilo koje može i da ( ponekad ! ) siđe sa asfalta. Od motora su na raspolaganju benzinski 2,0 FSI sa 110Kw/150KS i dizelaš 2,0 TDI motor sa 103Kw/140KS. I na kraju cena koja baš i nije mala. U Austriji npr. za benzinca treba platiti 29830 a za dizel verziju pozamašnih 31160 evra. 

 



Znak uzvika u naslovu zbog brzine kojom su procurele slike sportske verzije novog Audija A5. Naime samo nekoliko sati posle prvih slika "običnog" A5, pojavile su se, opet pre vremena, i slike sportske varijante novog coupea sa oznakom S5. I Audi S5 će svoju premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Iako nema zvaničnih informacija, očekuje se da će i novi S5 imati poznati 4,2 litarski V8 motor kao i Audi S4 koji razvija 340KS. Kao i svi S modeli iz Audija, i S5 će imati sportsko ogibljenje, povećane točkove i jače kočnice, nekoliko izmenjenih detalja na prednjem ( doterana maska i agresivniji branici ) i zadnjem delu karoserije ( 4 izduvne cevi ), elemente interijera od karbon fibera i izbor između 6-stepenog ručnog ili DSG menjača. Sada nam ostaje samo da čekamo na novi RS5 !



Posle zaista mnogo špekulacija o izgledu novog Audijevog coupe modela A5, evo i prvih zvaničnih slika tog automobila koje su procurile u javnost. Premijera naravno na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. A5 je prvi veći coupe nemačke marke, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, A5 je pravi četvorosed. Precizne dimenzije nisu saopštene samo se zna da je duži od modela A4 i da je A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Za sada se pominju 3,0 TDI V6 i 3,2 FSI V6 motori sa 238 odnosno 265 konja a kasnije stižu i sportski modeli poput S5 i RS5. Takođe, najavljuje se da će budući A5 cabrio naslediti aktuelne A4, S4 i RS4 kabriolete. Od menjača, na raspolaganju su 6-stepeni manuelni menjač, zatim Multitronic CVT i DSG menjačke kutije. Kasnije će A5 dobiti i varijantu Quattro sa integralnim pogonom. Audi obećava veoma precizno upravljanje zahvaljujući poziciji motora koji se nalazi iza prednjih točkova što kod modela A5 rezultira najboljom distribucijom težine u odnosu na bilo koji Audi sem modela R8 koji ima centralno smešten motor.




Pre neki dan smo objavili crteže novog Maseratijevog coupea spremnog za salon u Ženevi koji počinje početkom marta. Evo sada smo u prilici da vam prvi u Srbiji i među prvima u svetu pokažemo kako izgleda definitivna verzija tog modela. Ovo su naime prve zvanične slike Maseratija GranTurismo za 2007. godinu čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina mada su proteklih meseci bile prisutne informacije da se za izgled pobrinuo drugi italijanski dizajn studio-Italdesign. U auto ( sa 2+2 sedišta ) je ugrađen 4,2 litarski V8 motor sa 405KS. Raspored težine je skoro idealan; napred 49% a pozadi 51%. Dizajnerski se novi model prilično oslanja na postojeći Maserati Quattroporte a napred se posebno ističe tradicionalni gril Maseratija sa trozupcem u sredini kao zaštitnim znakom marke. Detaljniji podaci o novom coupeu, kao i cena i termin početka prodaje, biće poznati na salonu u Ženevi.



Posle 4 godine i 300.000 proizvedenih primeraka, na tržište stiže novi, bolje reći obnovljeni VW Touareg. Ipak, budući da novi Toureg donosi čak 2300 izmena u odnosu na prethodnu verziju možda se i može nazvati novim modelom mada se dizajnerski ne razlikuje previše od prethodnika. Bilo kako bilo, specijalizovani novinari su upravo imali priliku da isprobaju novi Toureg na svetskoj prezentaciji u Tunisu. Malo o promenama na dizajnu koje donosi novi Touareg. Uglavnom, napred nova maska, modernija svetla i pomalo sportski oblikovan prednji branik kao i novi alu točkovi Novi su i retrovizori sa LED žmigavcima. Dinamičnija forma vidljiva je i sa strane dok je pozadi za svežinu zaslužan novi dizajn svetala  (takođe u LED tehnologiji), završetak izduvnog sistema i krovi spojler. Promene u unutrašnjosti svode se na nova sedišta, kvalitetnije materijale, novi funkcionalniji "displej" i bogatiju opremu. I dok se za dizajn može reći da se nije desilo ništa revolucionarno, za ono što se krije ispod lima vrede neki drugi epiteti. Upravo na Touaregu, VW premijerno predstavlja svoj prvi V8 4,2 litarski benzinski motor sa FSI tehnologijom direktnog ubrizgavanja. 350KS i 440Nm obrtnog momenta sasvim sigurno će VW-u i njegovom SUV-u obezbediti nove kupce posebno one visokih prohteva. Naravno, mesto top verzije i dalje je rezervisano za W12 varijantu sa 450KS. Naravno to nije sve o motorima. U ponudi je i benzinac V6 ( 3,6 FSI i 280KS ), dok dizel paletu čine tri motora. Bazni 2,5 TDI razvija 174KS, sledi 3,0 V6 TDI od 225KS i na kraju odličan 5,0 V10 TDI motor sa 313KS. Svi motori, osim najslabijeg, isporučuju se sa Tiptronic automatskim menjačem. I što se tiče voznih osobina, Touareg pokazuje značajan napredak. Doterano vešanje, ARP sistem zaštite od prevrtanja, ESP, i prvi na svetu ABS Plus sistem, pomažu Touaregu u vožnji kroz razna bespuća. Prema tvrdnjama fabrike, ABS Plus sistem skraćuje značajno zaustavni put, pa i do 20 odsto.   Touareg može i automatski održavati sigurnu udaljenost od vozila ispred, a po potrebi se i sasvim zaustaviti. U opremi je i sistem koji eliminiše mrtvi ugao, upozoravajući vozača o automobilu koji se nalazi u mrtvom uglu. I iznenađenje za kraj. I to pozitivno. Naime uprkos svim promenama, novi Touareg je od prethodne generacije jeftiniji (!) za 1500 evra pa cena na zapadu evrope počinje od  48950 evra. Novi Touareg uskoro stiže i kod nas po, zasad, nepoznatoj ceni mada se pominje cifra od oko 50.000 evra sa PDV-om za bazni model.



Reklama


O novom Peugeotu 207 CC već smo pisali ali se tada nije znala cena po kojoj će se prodavati. Novi 207 CC, na zapadu Evrope, kreće u prodaju tokom marta meseca po ceni od 18950 evra pa naviše. Konkretna cena važi za Nemačku a kolika će biti cena kod nas još se ne zna ali ovaj Peugeotov coupe-cabrio videćemo na salonu u Beogradu kada bi trebalo da saznamo nešto više o ceni kod nas kao i tačan termin početka prodaje. Do tada ima vremena a u međuvremenu da se podsetimo šta donosi 207 CC. Zato evo skraćenog teksta koji smo već objavili pre dva meseca o ovom Peugeotu : Evo i prvih fabričkih slika nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Što se izgleda tiče tu velikih iznenađenja nema, budući da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji liči na stil 206 CC, nastavlja se uspešna tradicija  Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsećanja radi od 2001, kada je počela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa većim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500.000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jeftiniji je prodat u 360.000 komada. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spušta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugrađjuje 5-stepeni ručni menjač s tim što se kod slabijeg benzinca može doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duži od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, čime je ova CC varijanta 75mm niža od hatchbacka. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljažnik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine. Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi možda može da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski niže nego u klasičnoj 207-ici. Kako je saopšteno proizvodnja će se odvijati u Spaniji, a prodaja počinje u martu 2007. godine.



Ovo su tzv. teaser crteži nove generacije Maseratija Coupe koji će biti predstavljen već sledeće nedelje mada će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Prema italijanskom magazinu Quattroruote, auto će i dalje nositi prostu oznaku Coupe a prema ovim crtežima, magazin izvodi zaključak da je Maserati odbacio Giugarov predlog izgleda ovog Coupea u korist onog iz studija Pinifarinina. Iako je dizajn novog Coupea inspirisan aktuelnim Maseratijem Quattroporte, Coupe će dobiti daleko agresivniji look i jedinstveno oblikovani zadnji kraj. U odnosu na prethodnika, novi model je porastao u svim smerovima a nudiće se u 3 karoserijske varijante : 2+2 Coupe, Spyder sa mekim ( platnenim ) krovom i 2 sedišta kao i verzija CC sa 4 sedišta i metalnim sklopivim krovom. Pod haubom se krije V8 motor zapremine 4,2 litra poreklom iz Ferrarija a kasnije se očekuje i snažniji 4,5L V8 sa oko 500KS.



Koliko je prošlo od predstavljanja aktuelnog Sparka ? Manje od dve godine a evo već stiže prvi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta koji se negde prodaje kao Matiz a negde ( pa i kod nas ) kao Spark. Kako tržište malih automobila raste, a predstavljeni su i mnogi novi modeli u ovoj klasi, u Chevroletu ne sede skrštenih ruku i zato je za salon u Ženevi najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle nepune dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo doterivanje itekako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Mehanika je ostala neizemjena odnosno motori su i dalje od 0,8 i 1,0 litra s tim što se kod ovog većeg može fabrički ugraditi auto gas tj TNG. I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu na nekim tržištima i sa automatskim. Oprema je podignuta na viši nivo odnosno mnogo toga što je dosad bilo na spisku opcija sada je ugrađeno već serijski. Na tržište obnovljeni Spark stiže već u martu.



Kao što smo već pisali, nova generacija Fiatovog "globalnog" modela Palio, biće predstavljena za nekoliko nedelja a dotle evo i prvih zvaničnih fotografija tog noviteta. Kao i do sada, proizvodiće se u brazilskom gradu Betim a nudiće se u hatchback veriji sa 3 i 5 vrata, zatim kao karavan ( Weekend ), mala limuzina sa imenom Siena i kao mali pick-up Strada. Kao dizajnerski uzor poslužio je model Perla, Fiatov model koji se proizvodi u Kini od prošle godine i koji je takođe nastao na osnovi modela Palio. Osim toga neki detalji vuku na Grande Punto što naravno nije nikakvo iznenađenje. Dakle, napred je nova maska kao na pomenutoj Perli, zatim nova svetla, hauba, promenjeni branici sa povećanim otvorima za vazduh dok se pozadi najveće promene ustvari odnose na promenjena kompletna zadnja vrata sa novim i većim svetlima i branikom gde se sada nalazi i mesto za tablicu. Izmena naravno ima i u kabini. Nova je instrumet tabla i centralna kozola a tu su i novi oblik volana i još nekoliko promenjenih sitnica. Novi Palio imaće 1,0 i 1,4 litarske FLEX motore ( koji mogu da koriste i alkohol kao gorivo ) kao i novi 1,8 L 16v motor koji će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Argentini.



Stiže i to u julu ove godine ali samo u Veliku Britaniju. Naime kako je saopšteno iz japanske fabrike, novi mali gradski model I ( izgovara se "aj" a znači ja ) će se za sada prodavati samo u Velikoj Britaniji jer da bi se japanska verzija ( dakle sa volanom na desnoj strani ) izvozila u Britaniju nisu potrebna neka veća prilagođavanja automobila. Auto sa 4 sedišta pokreće mali motor od samo 660 ccm sa turbo punjačem i 64KS. Za lakše kretanje po gradu ( za šta pre svega i služi ) brine se 4-stepeni automatski menjač. Iz Mitsubishija nema informacija da li će se pojaviti i verzija namenjena ostalom delu Evrope. Cena u V.Britaniji iznosi 9000 funti ili 13500 evra.



Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je prošle godine na salonu automobila u Pekingu a sada stiže i vest da će se auto moći kupiti i u Evropi krajem ove godine gde bi trebao da zameni limuzinsku verziju nikad dobro prodavane Liane. Premijeru Suzuki najavljuje već za salon u Ženevi početkom marta. Ovaj Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante za 390 mm pa sada dostiže svih 4499 mm uz međuosovinsko rastojanje od tačno 2500mm. Osnovni motor je 1,6 litarski sa 107KS dok će se kasnije ovaj Suzuki opremati i sa 2,0 litarskim agregatom i 143KS. Dodavanje gepeka je dizajnerski prilično uspelo; ova konstatacija zato jer mnogi proizvođači neuspešnim dodavanjem prtljažnika na već postojeće kombilimuzine jednostavno naruže izgled zadnjeg kraja što sa ovim Suzukijem nije slučaj. Evropska verzija se dizajnerski razlikuje od pomenute kineske samo napred po drugačijoj saćastoj maski i agresivnijem braniku.



Po ko zna koji put, legendarni Mercedesov G model, ponovo je restilizovan za novu prodajnu sezonu. Premijera naravno u Ženevi početkom marta. Prvo da vidimo šta je novo u kabini. Najkraće, nova je centralna konzola sa modifikovanim prekidačima, nov je volan i još neke sitnice tako da sada još više unutrašnjost G klase zaista sve više liči na običan putnički auto a ne na neki nezgrapni terenac. I spolja ima manjih izmena ali se ne vide na prvi pogled odnosno primetiće ih samo poznavaoci ovog modela. Najviše se primećuju nova svetla tj njihov LED look a tu su i manje izmene na branicima (i napred i nazad ), pragovima, blatobranima, masci motora i sl. G klasa se i dalje nudi u 3 karoserijske verzije sa motorima u rasponu od 165Kw/224KS u modelu G 320 CDI pa do 368Kw/500KS u modelu G 55 AMG. Prodaja počinje odmah a prve isporuke startuju sredinom aprila. Sa ovim promenama, u Mercedesu nastavljaju da neguju ovaj model, predstavljen još 1979. (!) godine nudeći izuzetan "terenac" sa osobinama luksuznijih modela Mercedesa.



Kia nastavlja da izbacuje nove modele a najnoviji, koji svoju svetsku premijeru očekuje na salonu u Ženevi, jeste Ceed u karavan verziji, u Kiji nazavan Sporty Wagon. Kia je studiju modela Ceed u ovakvoj karavan varijanti već predstavila na salonu u Parizu prošle godine pa pojavljivanje serijske verzije ne predstavlja nikakvo iznenađenje. I dizajn u odnosu na prošlogodišnji prototip nije bitnije menjan tek nekoliko sitnica koje se odmah i ne vide. Kako kažu u Kia-i, novi Sporty Wagon  "zadržava sve prednosti hatchback verzije a dodaje ekstra funkcionalnost i olakšano ubacivanje prtljaga u povećani prtljažnik". Ceed Sporty Wagon, sa dužinom od 4,5 metra premašuje hatchback za 235 mm a i visina je veća za dodatnih 10 mm. Prtljažnik sada ima zapreminu od 534 litra ( mereno do nivoa prozora ) što je za skoro 200 litara više od aktuelne kombi-limuzone. Ovaj model će od avgusta Kia nuditi sa 5 motora, 3 varijante opreme, manuelnim i automatskim menjačima i širokim izborom dodatne opreme. Osnovni motor je benzinac od 1,4 litra sa 90 konja, slede benzinci od 1,6L sa 112KS i 2,0 litarski sa 143 konja. U ponudi su i dva dizelaša : novi 1,6 litarski sa 115 KS i 2,0L sa 140KS. Kao i kombi-limuzina i ovaj model će se proizvoditi u novoj fabrici u Slovačkoj i ima garanciju od 7 godina ili 150.000 km. Kia će ponudu modela Ceed proširiti i sportskijom hatchback verzijom sa 3 vrata koji bi trebala da se pojavi u prodaji u decembru ove godine.



Sledećeg meseca, Chevrolet će u Ženevi predstaviti limitiranu verziju Corvette označenom kao Victory Edition. Sa ovom specijalnom edicijom od samo 250 primeraka, Chevrolet obeležava svoje uspehe na međunarodnoj sportskoj sceni a posebno na Le Mansu ( pet puta pobednik u svojoj klasi ). Nudiće se samo Evropljanima i to u dve boje; crnoj ili žutoj ali uvek sa sivim točkovima. Motor je poznati LS2 sa 400 konja. Sedišta su u dve boje, prošivena koncem, a tu je i plastika u kabini koja "simulira" izgled karbon fibera i naravno pločica sa serijskim brojem. Budućim vlasnicima se nudi i jednodnevni kurs brze vožnje. 



Na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ) Chevrolet će evropskpj publici predstaviti model HHR i istovremeno razmotriti mogućnost prodaje istog u Evropi. HHR je zaista izuzetan auto sa privlačnim retro dizajnom i prektičnom unutrašnjošću koji ide stopama Chryslera PT Cruisera. Činjenica da dolazi godinama posle tog Chryslera mogla bi da predstavlja problem za plasman u Evropi jer je interesovanje i za PT Cruiserom opalo pa je pitanje koliko bi se našlo interesenata za praktično isti auto bez obzira što dolaze iz različitih fabrika. Sam HHR, koji se za izgled može zahvaliti Chevroletu Suburban iz 1949; je nekakav polukaravan-polu hatchback sa visokim krovom što se pozitivno odražava na unutrašnji prostor. HHR se ističe velikim i  izbačenim blatobranima i tipično velikom Chevrolet maskom. Neobičana su i prednja i zadnja svetla kao i izgled vrata i prozora što sve zajedno čini ovaj auto atraktivnim i pored toga da što je Chrysler PT Cruiser sa sličnim dizajnom već godinama među nama pa smo se na takav izgled i navikli. U ponudi su dva motora ; 2,2-litarski sa 151KS i 210 Nm kao i 2,4 litarski sa 177 konja i 228 Nm obrtnog momenta. Ako se pojavi u prodaji na našem kontinentu, HHR bi trebao, bar privremeno, da zameni MPV model Tacuma dok mu ne stigne adekvatna zamena.



Iako smo pre nekoliko dana prvi u Srbiji i među prvima u svetu već objavili prve zvanične slike novog Mondea u sedan verziji, evo još nekoliko novih slika ovog noviteta, ovog puta u karavan i hatchback verziji sa 5 vrata. U fabrickom saopštenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramatično nov auto dizajniran da podigne očekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom  kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako će ga kupci prihvatiti videćemo već za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuče. Prvi Mondeo je inače predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu čak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnološki najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetičkom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlačan i atraktivan možete i sami da zaključite po ovim slikama a naročito u oči upadaju široka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obećavaju više komfora i viši kvalitet ugrađenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasična limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe ključa za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora, tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima  i sl. Od kada se pojavio, Mondeo važi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu ulože jos više truda na poboljšanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljašana je zvučna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Cena npr. u Belgiji za Mondeo 1,8TDCi sa 125KS i u hatchback verziji sa 5 vrata iznosi 24600 a u karavan verziji 25550 evra. Od motora na raspolaganju su sledeći agregati; prvo dizelaši :   

-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjacem s tim što se šnaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjačem. 

 -2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelnim menjačem

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS  sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :

-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slučaja sa 5-stepenim manuelnim menjačem   

-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjačem. 

- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.

-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjačem.




Za Salon automobila u Ženevi, koji počinje početkom marta, Ford najavljuje novi model C-MAX sa velikim izmenama na dizajnu kako spolja tako i iznutra. Kako je aktuelna verzija kritikovana zbog nedovoljno zanimljivog izgleda i prevelike sličnosti sa običnim Focusom, u Fordu su na novoj verziji primenili svoj tzv. kinetički dizajn tako da obnovljeni C-MAX izgleda daleko atraktivnije i više nalik na veći model S-MAX (aktuelni evropski automobil godine). Usput je auto izgubio ime Focus u imenu tako da se sada umesto punog naziva Focus C-MAX zove jednostavno C-MAX. Spolja novi model odlikuju nova maska, svetla, nova hauba, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh i nova svetla za maglu. Pozadi, osim neizbežno doteranog branika, najzanimljiva su zadnja svetla i to ne zbog neke promene u izgledu već po upotrebljenoj LED tehnologiji. Uglavnom ceo auto je mnogo atraktivniji i privlačniji. Da ne bi ostalo samo na spoljašnjim korekcijama izgleda i unutrašnjost je kompletno prerađena uz primetan porast kvaliteta upotrebljenih materijala. Nova je centralna konzola i instrument tabla, oplate vrata i dizajn sedišta. Uz sve to ima više mesta za sitnice. Posebno zanimljiva će biti i opcija staklenog panoramskog krova i mogućnost uklanjanja srednjeg sedišta u drugom redu. Odlične vozne osobine (dobro ležanje, precizno i lako upravljanje) se kod Forda ionako podrazumevaju pa ni novi C-MAX nije izuzetak. Dužina ovog Forda iznosi 4372, širina 1825, visina 1588, međuosovinsko rastojanje 2640 mm dok je zapremina prtljažnika 473 litra (sa oborenim zadnjim sedištima 1633 litra). Da kažemo dau rezervoar može stati 63 litra goriva a da su točkovi veličine 16 ili 17 inča, zavisno od verzije. Od motora su na raspolaganju benzinci od 1,6 litara (74kW/100KS i 150Nm), 1,8 (92kW/125KS i 165Nm) i 2,0 litra (107kW/145KS i 185Nm). U ponudi je i Flexifuel 1,8 L agregat koji kao gorivo koristi E85 bioetanol. Od dizelaša u ponudi su četiri TDCi motora, zapremine 1,6 litra (u dve verzije sa 66kW/90KS i 215Nm kao i 80kW/109KS i 240Nm), 1,8 litarski (85kW/115KS i 280Nm) i 2,0 litra sa snagom od 100kW/136KS i 320Nm. Potrošnja kod dizelaša izgleda ovako : najmanji agregat sa 90KS troši 4,8 litra na 100 km, verzija sa 109KS se zadovoljava sa 4,9 litra a snažniji agregati sa 115 i 136KS, sa 5,4 odnosno 5,8 litra dizela na 100 km. Maksimalne brzine se kreću od 174 km/h (koliko ide najmanji dizel sa 90KS, pa do 203 km/h, koliko postiže najjači benzinac sa 145KS. Menjači su manuelni sa 5 i 6 stepeni a uz 2,0 litarski benzinac opciju predstavlja 4-stepeni automatik.




 

Mazda će na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ), prikazati potpuno novu Mazdu2, naslednika istoimenog modela koji se u Japanu zove Demio. Nova Mazda2 najavljuje i novu Fordovu Fiestu jer će potonja biti napravljena na istoj osnovi. Ovo su prve zvanične slike nove Mazde2 koja za japanskog proizvođaca ne predstavlja samo puku zamenu starog modela. Naime, prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil, ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što predstavlja nemalo iznenađenje jeste da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime sa 3,88 metra dužine, koliko ima nova verzija, Mazda2 je 4 cm kraća, a sa 1475 mm visine je 55 mm niža. S druge strane, širina je povećana za 15 mm na ukupno 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto-2490 mm. U kabini, auto je dobio povećan prostor za odlaganje sitnica između sedišta a i prtljažni prostor je povećan pa tako sa oborenim sedištima zapremina istog iznosi 469 litara. Što se bezbednosti tiče, Mazda2 u serijskoj opremi sadrži prednje frontalne i bočne vazdušne jastuke kao i sisteme ABS i ESP. Od motora na raspolaganju su novi 1,3 litarski sa 75KS i dva 1,5 litarska motora sa 84 odnosno 103 konja. Kasnije ( do kraja godine ) se očekuje i 1,4L turbodizel. I na kraju, nova Mazda2 se više neće proizvoditi u Španiji kao dosad, već će na Stari kontinent stizati iz fabrike u Japanu.

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs