Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Na salonu u Bolonji jedan od eksponata na standu Citroena, koji je privlacio paznju publike bio je i ovaj C1 Sport na osnovi male gradske zujalice. Valjda zato da se i najmanji u gami Citroena pridruzi proslavi osvajanja titule u WRC sampionatu za vozace, koju je ove godine osvojio bas Citroenov vozac Sebastian Loeb i to treci put. U Citroenu su to naravno proslavili sa specijanim edicijama modela C2 i C4 by Loeb pa je na red dosao i C1. Odmah da kazemo da se sav sport zavrsava sa sminkom i imenom ove verzije. Nazalost motori su dalje serijski sa skromnih 68KS za 1,1 L benzinac i 54KS za 1,4 L dizelas. Spolja, uz malo ratnickih boja, par spoljera uz onaj pozadi na krovu, belo pofarbane tockove i retrovizore kao kontrast crvenoj karoseriji sa belim Sport slovima, a iznutra sa par crveno uokvirenih detalja na konzoli i instrument tabli, dobijen je ipak dovoljno privlacan automobil.  



Reklama


Nissan GT-R

13 Dec, 2006 - 12:21 Noviteti Komentari (0) comments  English

Do premijere serijske varijante novog Nissanovog supersportiste GT-R ima jos podosta vremena ali da bi cekanje bilo lakse (ili teze! kako se uzme) iz Nissana je pustena bar zvanicna oznaka (logo) modela koju ce nositi pozadi i koju ce oni sa dobrim ocima mozda uociti kada ih GT-R pretekne. Osim slike oznake i jedne impresije kako ce auto izgledati kada bude predstavljen sledece godine na salonu u Tokiu, jos i informacija da ce se GT-R proizvoditi u fabrici u Tochigi a motor u Nissanovoj fabrici u Yokohami.



KTM X-Bow

12 Dec, 2006 - 13:55 Noviteti Komentari (2) comments  English

Konacno evo i zvanicnih slika i potvrde o novom automobilu(?) KTM-a dosad poznatog samo po proizvodnji motocikala. Auto sa tezinom manjom od 700 kg dobio je ime X-Bow i pokretace ga Audijev motor mada za sada nije saopsteno ni koje zapremine ni koje snage. Dosad se nagadjalo da ce ovaj KTM proizvoditi Audi ali ce nemci KTM snadbevati samo sa motorima. U KTM-u polazu velike nade u X-Bow kao nesto novo na trzistu mada nesto slicno vec postoji u ponudi Ariela i Caterhema. Dakle u pero lakoj kategoriji sto se tice tezine u kombinaciji sa snaznim motorima po cemu je poznat i Lotus, cija je to ustvari filozofija pravljena automobila. KTM namerava da svoj miks izmedju automobila i motocikla predstavi javnosti u Zenevi u martu naredne godine  a da pocne sa prodajom do kraja te godine po ceni, pazite sad ovo, od najmanje 40000 eura !  



Vec smo pisali o novom Cliu RS R3 i objavili nezvanicnu sliku sa testiranja po jugu Francuske a sad donosimo i fabricke fotografije nove verzije napravljene na osnovi postojeceg Clia Sport Rs197. Nova sportska varijanta ima 4-cilindarski dvolitarski motor sa 200 do 230KS zavisno od verzije koje se zovu Access, Premium i Maxi. Najslabiji Access je napravljen u skladu sa standardima grupe N a svaki od ova 3 modela bice idealan za privatne takmicarske timove zbog nizih troskova nabavke i eksploatacije u odnosu na dosadasnji Clio Super 1600 rally car.    



Ovaj model je prvenstveno namenjen trzistima Juzne Amerike pa ce se i proizvoditi tamo, tacnije u GM-ovim pogonima u Brazilu. Nova perjanica iz Chevroleta predstavlja ustvari samo klon australijske Holdenove VE/VM serije, koja ukljucuje modele Caprice/Statesman i Commodore, koji takodje pripadaju mocnoj GM-ovoj porodici. Omega ce uskoro imati svoju lokalnu premijeru dok se prodaja planira za maj 2007.godine kada ce biti poznata i cena. Auto je namenjem poslovnim ljudima, vladinim cinovnicima i politicarima, boljestojecim porodicnim ljudima i sl. U brazilskom Chevroletu se hvale kako Omega donosi vise nego ikada ranije isticuci novi dizajn (bez pominjanja neprijatne cinjenice o blizancu iz Australije), povecani stepen bezbednosti (ESP i 4 airbega kao standard), veci komfor, masu novih detalja opreme i savremeniju tehnologiju. Nudi se jedan V6 3,6 benzinski motor u 2 varijante. Slabija verzija raspolaze sa 180 kW(245KS) i 330Nm a snaznija sa 195 Kw(265KS) i 340 Nm. Menjac je petostepeni automatik. Kako u Evropi, tacnije u Opelu fali jedan veci auto kao naslednik nekadasnje Omege mozda nije nemoguce da se ovakav Chevrolet samo sa Opelovim znakom nadje na putevima naseg kontinenta. Za to mu u prilog idu bar 2 cinjenice. Prvo da je i Opel kao i Chevrolet i Holden deo GM-a, kome klonovi istog automobila pod drugim imenima nisu strana pojava i drugo Chevrolet Omega bar ne bi morala da menja i ime modela posto je naziv Omega ustvari evropski i dobro poznat ovdasnjim vozacima. 



Evo konacno i prvih fabrickih fotografija nove Fabie cija se promocija ocekuje na salonu u Zenevi u martu naredne godine. Kao sto se sa slika vidi dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster ( koliko je to dobro pokazace vreme ) sto je bilo za ocekivati i sto se dalo nasluti po svim onim spijunskim slikama maskiranog modela proteklih meseci. Stari model, prodat u preko 1,5 miliona primeraka, dobija dakle dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla  kako je to vec obicaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxSxV 3992mmx1642x1498mm tako da ne cudi da se u Skodi hvale najvecim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrasnjost je napredovala kako estetski (mogucnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguca je doplata za pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljaznik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Skodi uradili mnogo na poboljsanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora sto ce uz prihvatljivu cenu biti najveci aduti nove Skode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere u Zenevi nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti.



Salon u Detroitu pocinje za manje od mesec dana ali je Mitsubishi ipak vec objavio zvanicne slike novog Lancera, koji ce tamo doziveti svetsku premijeru. Kao sto se vidi oblik je velikim delom preuzet sa koncepta EVO X i Lanceru daje mnogo,mnogo agresivniji i privlacniji izgled u odnosu na konzervativnog prethodnika koji sada izgleda jos vise beznadezno zastarelo. Novi Lancer koristi novu globalnu Mitsubishijevu platformu koja je delimicno vec upotrebljena na novom Outlanderu. Lancer zbog toga sada ima vece medjuosovinsko rastojanje i siri trag tockova ali ukupna duzina je ipak malo manja od prethodnika. Dimenzije sada iznose DxSxV 4500mm x 1740mm x 1470mm. Naravno to ne znaci da je mesta u kabini manje cak naprotiv. Osnovni motor za Lancer je novi 2.0 litarski sa 4 cilindra i 152 KS uparen serijski sa 5-stepenim rucnim menjacem. Uz doplatu se dobija kontinualni CVT sa 6 brzina u, za sada, najboljoj GTS verziji. Ostale varijante opreme su oznacene sa DE i ES. Kasnije se naravmo ocekuje i EVO verzija sa oko 300KS i poboljsanjima u integralnom pogonu, turbo punjacu, interkuleru i opstim voznim osobinama. 



Reklama


U drugoj polovini naredne godine u Evropi ce poceti prodaja Daihatsu Materie, novog modela ovog japanskog proizvodjaca u vlasnistvu Toyote. Radi se o 3,80 metara dugackom mikrovenu za 5 osoba sa tzv. Box (kutijastim) designom, koji je veoma popularan u Japanu jer zahvaljujuci svom kockastom obliku i visokom krovu nudi veliki prostor u unutrasnjosti i isto takav prtljaznik a zahvaljujuci svojim kompaktnim dimenzijama i precniku okretanja od 9,8 metara lako se provlaci kroz prenatrpane japanske gradove. Unutrasnjost je na primetno visokom nivou sto se tice zavrsne obrade i upotrebljenih materijala. U Evropi ce se nuditi sa 2 benzinska motora i to sa 1,3 i 1,5 litara zapremine sa 91KS odnosno 103KS i 120Nm odnosno 132Nm obrtnog momenta. Uz ovaj jaci moci ce se doplatiti za integralni pogon sa visko spojnicom. Sa slabijim motorom auto ubrzava do stotke za 11,5 sekundi uz maksimum od 169 km/h i prosecnu potrosnju od 6,6 litara na 100 km. Jaci agregat gura automobil do 170 km/h uz ubrzanje 10,8 sekundi i potrosnju od 7,2 litara. Oba motora ispunjavaju Euro4 standard zastite okoline. U serijsku opremu spadaju 4 airbega, ABS i BAS dok ce se ESP nuditi uz doplatu. Cene za sada nisu poznate.



Kia Ceed

10 Dec, 2006 - 12:33 Noviteti Komentari (0) comments  English

Najnoviji model korejske Kie, cija je proizvodnja upravo pocela u Slovackoj, pre nekoliko dana vozili su evropski novinari na promociji u Rimu. Buduci da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim zeljama i potrebama, dizajn je prilagodjen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su jos savremena tehnologija, bogata oprema, prihvatljiva cena i uz sve to i opsta garancija na automobil u trajanju od 5 godina, odnosno 7 (sedam!) za motor. Za baznu verziju trgovci Kie u EU trazice 13500-14500 eura. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, 6 vazdusnih jastuka, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, eletricne podizace stakala, 15 incne tockove... Najskuplja verzija nudice jos automatski klima uredjaj, ESP, 16 incne alu felne, elektricne retrovizore, alarm, kozni volan i sl. Koliko ce Ceed kostati kod nas i sta ce sve sadrzati u opremi saznacemo najverovatnije u martu 2007. na salonu automobila u Beogradu.U svoj adut u kompaktnoj klasi duzine 4220 mm i medjuosovinskog rastojanja 2650mm, Kia ugradjuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105KS do 140KS i dizelas od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Oni novinari sa pocetka teksta jedino nisu bili zadovoljni voznim osobinama Ceed-a, koje jos nisu na nivou evropskih rivala ali je napredak u odnosu na prethodne modele Kie u svemu ocigledan. Auto ce se u prodaji naci pocetkom 2007.godine i to u verziji sa 5 vrata dok su vec u pripremi i varijante karavana i sportskog hatchbacka sa 3 vrata.



Iz GM-a, vlasnika i Opela i Saturna, potvrdili su da ce se evropska Opel Astra naci u prodaji u SAD-u i Kanadi tokom naredne godine i to pod imenom Saturn Astra. To nikoga ne treba da cudi posebno posle slucaja klonova Opel Antara/Saturn VUE i Saturn Sky/Opel GT. Radi se o novoj, upravo redizajniranoj verziji Astre, predstavljene na salonu u Bolonji. Automobil ce svoju americku premijeru imati u februaru 2007. na salonu u Chicagu i to u verziji kombilimuzine sa 5 vrata i coupe. GM nije saopstio koji ce se motori ugradjivati u ovu Astru ali se gotovo sa sigurnoscu moze ocekivati da ce se amerikancima nuditi samo benzinci. Najsnazniji bi trebao biti 2,0 litarski turbo sa 240 KS. Takodje se ocekuje ugradnja novog 1,6 litarskog turba sa 180KS.



AC Kimber

8 Dec, 2006 - 11:52 Noviteti Komentari (0) comments  English

Britanski konzorcijum Project Kimber, koji planira da obnovi proizvodnju Smarta Roadster sa imenom AC, predstavio je javnosti prvu zvanicnu skicu buduceg vozila i neke informacije vezane za sam projekat. Prema njihovim tvrdnjama sada se nalaze u zakljucnoj fazi investicije od ukupno 65 miliona funti, koja ce biti ulozena u proizvodnju ovog automobila, mada kako sami priznaju, trenutno se vec nalaze u zaostatku u ostvarivanju planova. Da podsetimo Project Kimber je ove godine otkupio pravo na proizvodnju Smarta Roadstera i Roadstera Coupe, cija je proizvodnja prestala tokom ove godine. Ipak AC Kimber nece jednostavno biti klon Smarta Roadstera sa znakom AC Kimbera vec u Kimberu planiraju velike i estetske i tehnicke promene, koje mozete videti na skici. Ono sto je zanimljivo da se na automobilu na skici vide vrata, koja se podizu uvis u Lamborghini stilu. Da li ce to resenje opstati na serijskom automobilu nema nikakvih informacija.



Italijanska fabrika ce na salonu u Detroitu januara naredne godine ponuditi novi automatski menjac za svoju luksuznu limuzinu Quattroporte. Menjac je provereni i pouzdani sestostepeni automatik firme ZF, koji treba da omoguci jos tecnije menjanje brzina. Zbog novog menjaca i raspored tezine po osovinama je sada za nijansu promenjen i sada iznosi 49/51 umesto 47/53 odsto sto se u voznji nece primetiti.



Nissan je nedavno u Japanu predstavio blago redizajnirani sportski model 350 Z (u Japanu Fairlady Z) ciji je najveci novitet ustvari novi V6 VQ35 motor sa 313KS iz novog Skyline-a. Obrtni moment je takodje povecan sa 353 na 365Nm a ubrzanje do stotke je smanjeno sa 5,6 na 5,4 sekundi. Svi podaci vaze za japansku verziju. Potpuno nova generacija Nissanove, sada vec 40 godina stare legendarne Z serije, planirana je za 2009.godinu. 



Mercedes je prosirio ponudu motora u svojoj S klasi novim V8 dizelasem. U model S420 CDI ugradjen je motor sa 235Kw(320KS) i 730 Nm. Ubrzanje ove velike limuzine od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,6 sekundi uz maksimalnu brzinu ogranicenu na 250 km/h. Pritom prema navodima fabrike trosi prosecno 9,5 litara na 100 km puta sto uz rezervoar od 90 litara omogucava autonomiju od 1000 km.



Lexus IS-F

7 Dec, 2006 - 15:06 Noviteti Komentari (0) comments  English

Lexus je i zvanicno potvrdio da uvodi F (kao fast) sportske verzije svojih automobila kao konkurente M i AMG modelima BMW-a i Mercedesa. Prvi model sa oznakom F bice IS-F, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Detroitu pocetlom januara 2007. godine. Da bi konkurisao BMW-u M3, AMG-u C55 i Audiju RS4 imace motor V8 sa svih 425KS. Cena bi se trebala kretati oko 50000 dolara u SAD-u. Na teaser slici, koju je Lexus danas objavio, je samo detalj novog IS-F kao najava dolaska novog modela. Obratite paznju na zavrsetke izduvnih cevi! Drugi modeli Lexusa koji ce poneti sportsku oznaku F bice GS-F i buduca coupe varijanta modela IS.



Indijski Maruti, koji prodaje svoj mali model 800 i kod nas, upravo je predstavio svoju novu verziju modela Zen Estilo. Kako je Maruti indijski Suzukijev partner ne treba da cudi da je Zen Estilo nista drugo do Suzuki MR Wagon sa oznakama indijske firme. Inace ovaj mikroven sa obaveznih 5 vrata i duzine 3,5 metra pokrece 1,1 litarski motor sa 16v i 64KS. Da li ce se ikada pojaviti i u Evropi za sada nije poznato. 



Obelezavajuci jos jednu titulu u konkurenciji vozaca Sebastiana Loeba u WRC-u, Citroen predstavlja 2 specijalne sportske varijante svojih modela C2 by Loeb i C4 by Loeb. Citroen doduse ove godine nije zvanicno ucestvovao u WRC sampionatu ali ce trostruki sampion tog takmicenja Sebastian Loeb naredne godine voziti model C4 WRC zvanicne fabricke ekipe Citroena pa su tako ove specijalne verzije i lepa najava povratka Citroena u WRC sampionat. C4 by Loeb se nudi u 2 boje; crvenoj ili crnoj sa 17 incnim alu felnama u beloj ili tamno sivoj boji i uz zadnji krovni spojler u boji karoserije. Uz svaki primerak ove serije ide naravno i plocica sa serijskim brojem i logo by Loeb na vratima i na zadnjem kraju vozila. Unutra se isticu crveno-crno sportska sedista i enterijer delimicno u kozi i u kombinaciji sa alkantarom kao i pedale od aluminijuma i detalj u vidu crvenog konca uptrebljenog na koznom upravljacu. Paleta motora, koji se ugradjuju u ovu verziju obuhvata benzince od 110, 143 i 180KS i dizelase od 110 i 138KS. Drugi model ove serije C2 by Loeb, koji je napravljen na osnovi serijske VTR/VTS verzije, slicno vecem bratu takodje se nudi u 2 boje tj. crvenoj i crnoj i sa 16 incnim alu tockovima i krovnim spojlerom u boji automobila. Unutra nema iznenadjenja. Kao i kod C4 by Loeb i ovde se obilato koristi hrom i aluminijum ( od ovog poslednjeg su pedale)  kao i koza za volan sa crvenim koncem. Sedista su takodje u kombinaciji crne i crvene boje. Ugradjuju se 2 motora, oba benzinci i to 1,6 sa 110 i 125KS. Ovaj poslednji ima i ESP sistem koji se moze u potpunosti iskljuciti. I na ovom modelu se nalazi poseban logo by Loeb na vratima i pozadi kao znak prepoznavanja.



Od danas su dostupne i prve fabricke slike nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Sto se izgleda tice tu velikih iznenadjenja nema, buduci da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji lici na stil 206 CC, nastavlja se uspesna tradicija  Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsecanja radi od 2001, kada je pocela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa vecim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jevtiniji je prodat u 360000 komada.. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spusta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelas sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugradjuje 5-stepeni rucni menjac s tim sto se kod slabijeg benzinca moze doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duzi od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, cime je ova CC varijanta 75mm niza od hatchbacka. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljaznik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine.  Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi mozda moze da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski nize nego u klasicnoj 207-ici. Kako je saopsteno proizvodnja ce se odvijati u Spaniji, a prodaja pocinje u martu naredne godine kada ce biti poznata i cena.

Tek sto se pojavila nova generacija malog gradskog automobila dobija i prvu limitiranu verziju sa adekvatnim imenom-Limited One nastavljajuci time tradiciju prethodnika, koji je pruzao siroke mogucnosti za personalizaciju.Ova nova verzija ce biti proizvedena samo u coupe varijanti u 1500 primeraka. Buduci da je Italija najvece trziste za Smart (dosad je u toj zemlji prodato 210000 komada ), cast da ugosti premijeru ove varijante Smarta imace salon automobila u Bolonji. U prodaji ce se pojaviti istovremeno kad i obicna varijanta novog Smarta, dakle u aprilu 2007. godine ali ce se uplate primati vec od sredine januara. Ova ekskluzivna verzija se spolja razlikuje po specijalnoj metalik boji nazvanoj pyrit siva i srebrnom bojom tridion sigurnosne celije u kojoj su i maska i alu tockovi od 15 inca. Tu je i panoramski krov kao deo serijske opreme, grejanje sedista i automatska klima sa 2 zone podesavanja. Unutra se odmah primecuje nappa koza na sedistima, volanu i rucici menjaca. Motor je benzinac sa 71KS i maksimalnom brzinom od 145km/h. Cene nove generacije Smarta bi trebale da ostanu na nivou prethodne uprkos svim poboljsanjima.



Pocetkom januara na salonu automobila u Detroitu Honda ce izloziti koncept Accord coupe, novu karoserijsku varijantu svog najprodavanijeg modela u SAD-u. U Hondi se nadaju da ce ovim hrabrim novim dizajnom, koji pokazuje i kako ce izgledati potpuno nova generacija Accorda limuzine, nastaviti sa uspesnim prodajnim rezultatima kojima pomazu i takva priznanja kao sto je pobeda u svojoj kategoriji u prestiznom izboru "10best cars" casopisa Car and Driver. U proteklih 25 godina Accord se cak 21 put nasao medju pobednicima u tom izboru. Na prvoj slici je zvanican crtez novog Accorda coupe concept a na drugoj samo nezvanicna impresija moguceg izgleda nove limuzunske verzije Accorda najavljenog za 2008. godinu.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs