Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Evo i druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail, koji naravno svetsku premijeru ima na salonu u Ženevi. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora (od toga 2 dizelaša), doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD) i komforniju i prostraniju kabinu. Novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm. Širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685/1770 mm-zavisi od krovnog nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 600 litara (sa oborenom zadnjkom klupom volumen raste na svih 1650 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila, platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima a pozadi je provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednje točkove, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja točkova), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, koja se automatski gasi kada se pređe brzina od 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS, EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je veličine od 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija.



Reklama


Britanski proizvođač luksuznih automobila danas je otkrio konačan izgled svog novog coupe modela, koji se proteklih meseci po raznim sajtovima i forumima vodio kao projekat "Havana" o čemu smo već pisali. Ipak zvanično ime glasi Brooklands coupe i predstavlja coupe verziju već poznatog kabrio modela Azure. U Bentley-u novi auto opisuju kao "najekskluzivniji coupe na svetu" i odmah dodaju da će biti proizvedeno svega 550 komada ovog izuzetnog automobila a isporuka prvih primeraka počinje u prvoj polovini 2008. godine. Novi Brooklands pokreće najjači motor u istoriji Bentley-a. To je 6,75 litarski V8 bi-turbo motor sa 530KS i 1050Nm a menjač je 6-stepeni. Kabina novog Bentley-a je, u odnosu na bivši coupe Continental R, šira i napred i pozadi (pozadi za 10 odsto) i nudi izuzetnu prostranost za noge, kolena i glavu (bogatih) putnika, koji će naravno uživati u luksuznom okruženju, koje nudi unutrašnjost novog Brooklandsa.



Konačno ! Posle zaista puno špekulacija i raznoraznih slika i "slika" gotovog Twinga druge generacije, Renault je večeras konačno digao veo sa dugo i brižljivo skrivane tajne definitivnog izgleda serijske verzije svog malog modela čiji prethodnik je promovisan još 1992. godine. Reč serijske jer je Renault još prošle godine na salonu u Parizu pokazao koncept varijantu novog Twinga ali u agresivno dizajniranoj verziji za koju se odmah znalo da takva neće u proizvodnju. Bilo kako bilo zvanične fabričke slike novog Twinga su pred vama. I odmah da kažemo da su reakcije oprečne. Dok su jedni zadovoljni dizajnom novog mališe (najviše se primećuje konzervativno oblikovan prednji kraj sa velikim svetlima kao i strmo odsečen zadnji kraj), drugi ne kriju razočarenje. Treći pak, samo ravnodušno konstantuju da ništa novo nije pokazano u odnosu na prošlogodišnji koncept. Dužina novog Twinga sada iznosi 3,6 metra, širina 1,7 a visina 1,4 metra. Ipak pažnju svih privlači nova GT varijanta (na trećoj slici) sa turbo motorom od 1147 ccm i okruglo 100KS i 145Nm. U toj sportskoj verziji, Twingo postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi. Po fabričkim tvrdnjama prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km. Drugi motori su benzinci sa 60 odnosno 75KS. Kasnije dolazi i dizel motor 1,5dci od 70KS i 160Nm. Pored standradnog manuelnog menjača sa 5 stepeni, u ponudi će biti i robotizovani Quickshift5. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koji se sa osnovnih 165 litara, pomeranjem i preklapanjem zadnje klupe, može povećaiti na svih 959 litara ! Cene u ovom trenutku nisu poznate mada se ranije špekulisalo da će počinjati od 9500 evra pa naviše. Proizvodnja će se odvijati u Sloveniji, u Novom Mestu. Zvanična premijera novog Twinga sutra tačno u podne na salonu u Ženevi.



Volvo je spremio naslednika svog (pro)terenskog modela XC70, koji zadržava isto ime a promociju će imati na salonu u Ženevi. Ovim modelom Volvo će dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeći veći SUV model XC90, za 2008. se najavljuje novi manji XC60, nedavno predstavljen u formi koncepta na salonu u Detroitu. Takođe se pominje i manji model XC50 koji bi bio offroad verzija postojećeg karavana V50. Kao i ranije i novi XC70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva 4 točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm), povećim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji. Da ne zaboravimo i praktični prtljažnik zapremine 575 litara. U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 238KS i 320Nm kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (hill descent control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvo-a pa ni XC70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS sistema, Volvo nudi i DSTC (dynamic stability and traction control). Cena će biti poznata u junu a dotle će u ponudi i dalje biti aktuelna verzija Volvo-a XC70. Volvo očekuje prodaju od 40.000 komada modela XC70 godišnje. 



O Artegi GT, novom sportskom automobilu "made in Germany", pisali smo pre neki dan kada smo objavili i prvu nezvaničnu sliku tog modela. U međuvremenu dostupne su i prve zvanične slike tog sportiste, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Kao što smo već pisali, osim atraktivnog izgleda, koji od napred liči i na Porsche Carreru GT, zanimljiva je i veličina samog automobila. Naime, dužina ovog dvoseda iznosi samo 3950 mm koliko ima i jedan mali VW Polo ! Za tako mali auto snaga je velikih 300KS i 350Nm (pri 2400 obrt./min.), koja je dobijena iz 3,6 litarskog V6 motora, poreklom iz VW-a. Zato i ne iznenađuje maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi. Da ponovimo i druge dimenzije : širina 1870 mm, visina 1180 mm a težina 1100 kg. Za dizajn je bio zadužen Herman Fisker, koji je radio i za britanski Aston Martin. Nemci planiraju da godišnje naprave 500 komada ovog sportiste po ceni od 75.000 evra. 



U toku je Melbourne Motor Show a tamo Toyota predstavlja svoje novo oružje za rally takmičenja-novi Auris Super 2000. Aktuelna Corolla grupe N je odslužila svoje, a zamenjuje je Corolla Super 2000 (u Evropi se naravno zove Auris). Rally varijantu pokreće 2,0 litarski motor sa 255KS i 240Nm obrtnog momenta, s tim što su obrtaji motora ograničeni na 8.500 obrt./min. Motor je uparen sa 6-stepenim sekvencijalnim menjačem. Težina ove rally verzije iznosi 1150 kg. Auris Super 2000 sa takmičenjem počinje u junu ove godine.



I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet  Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.



Reklama


U Ženevi će i Lotus predstaviti novi model i to 2-Eleven, koji je razvio Lotus Sport, sportsko odeljenje britanske marke. Pokreće ga 1,8 litarski turbo motor sa 252KS i 242Nm obrtnog momenta. Najvažnija je težina, koja iznosi samo 670 kg (!) pa ne čudi fabrička tvrdnja o ubrzanju do 100 km/h za samo 3,9 sekundi i maksimalna brzina od 250 km/h. Menjač je 6-stepeni. Početak proizvodnje novog modela planiran je za april u fabrici Hethel u Engleskoj a proizvodiće se dve verzije : putna varijanta, koja će imati svetla napred i pozadi, katalizator i još ponešto kako bi se uskladila sa britanskim saobraćajnim propisima i takmičarska verzija, koja će imati aerodinamički paket, sedište u skladu sa propisima FIA-e, kočiono svetlo i drugo. Cena putne verzije iznosiće oko 60.000, a takmičarske 74.000 evra.



Audi nastavlja sa svojom dizel ofanzivom i to predstavljanjem nove dizel verzije modela Q7. Naime u Audi Q7 ugrađen je 4,2 V8 TDI motor sa 240kW/326KS pri 3750 obrt./min. i 760Nm obrtnog momenta, koji se već ugrađuje u Audi A8. Time ovaj Q7 postaje najsnažniji SUV automobil na tržištu. Zanimljivo da ovaj motor čak razvija 13KS i 10Nm više od VW Touarega 5,0 V10 TDI. Zato nije ni čudno da 100 km/h dostiže za 6,4 sekunde a najveća brzina iznosi 236 km/h. Ova verzija Audija Q7 stiže u prodajne salone za 3 meseca po, zasad, nepoznatoj ceni. Uskoro se očekuje da rukovodstvo Audija da zeleno svetlo i za serijsku proizvodnju još snažnijeg dizelaša Audi V12 TDI sa 500KS i 1000Nm (!), koji je premijeru imao još prošle godine na salonu u Parizu.



Nedavno smo napomenuli da će Alfa Romeo na salonu u Ženevi predstaviti i model Spider opremljen dizel motorom. Evo sada malo više informacija o toj verziji Spidera, koja je sredinom februara već krenula u prodaju u Italiji i Nemačkoj a uskoro će se naći i na tržištima drugih evropskih zemalja. Radi se o 2,4 JTDm mašini sa 5 cilindara i 20v, koja raspolaže sa 141kW/200KS i 400Nm što znači 83,8KS po litri zapremine. Sa ovim motorom Spider 100 km/h postiže za 8,4 sekunde a maksimalna brzina mu iznosi 228 km/h, a prosečna potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, ne prelazi 6,8 litara na 100 km. Kombinacija snažnog (najsnažniji u Multijet porodici) i ekonomičnog dizel motora i atraktivnog dizajna, osiguravaju užitak u vožnji a samoj Alfi nadu u dobre prodajne rezultate. U Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. U vezi sa Alfom Spider evo još jedne vesti. Naime nova Alfa Spider upravo je osvojila titulu "2007 Gay car of the year". Inače, prošle godine ta titula je dodeljena Aston Martinu DB9 Volante a ove godine eto Alfinom Spideru. Evo i kako su se plasirali ovogodišnji kandidati za tu titulu : 

1st - Alfa Romeo Spider
2nd - Bentley Continental GTC
3rd - Mini
4th - BMW Z4 Coupé
5th - Audi TT
6th - Volvo V70
7th - Jaguar XK
8th - Volkswagen EOS
9th - Bentley Azure
10th - Mitsubishi Colt



Iako je od osnivanja male italijanske fabrike Pagani od 1999. godine do danas, napravljeno manje od 100 tih superautomobila, modeli ove fabrike postali su predmet želja i mašte mnogima. Tako da svaka novost iz te manufakture zaslužuje veliku pažnju. Pagani za salon u Ženevi najavljuje novu verziju svog modela i to varijantu Zonda R Clubsport. Ovu novu verziju (veoma agresivno dizajniranu) pokreće 7,3 litarski V12 motor sa 750KS i 710Nm, poreklom iz Mercedesovog AMG odeljenja uparen sa sekvencijalnim menjačem. Naravno, i vizuelno R Clubsport se razlikuje od "običnih" varijanti Zonde sa kojom deli samo 10 odsto delova. Tu su ogromno zadnje krilo, bezbrojni spojleri i difuzori, sve za bolje prianjanje Zonde R Clubsport za podlogu i efikasnije kočenje. U konstrukciji je obilato korišćen karbon fiber kao i titanijum. Takođe ova Zonda R je i duža (sada 4,77 metra) i šira za 50mm od obične varijante a ima i nešto duže međuosovinsko rastojanje. Podaci o maksimalnoj brzini i ubrzanju nisu saopšteni ali jeste cena : 1,2 miliona evra i to bez poreza ! 



Švajcarski maloserijski proizvođač Peraves, za domaći salon u Ženevi (8.-18. mart), najavljuje model Monotracer, zanimljivo vozilo na dva točka, koje, po navodima fabrike, može da postigne 250 km/h. Ima mesta za 2 osobe, koje naravno sede jedna iza druge a vrata u obliku galebovih krila, prilikom otvaranja obezbeđuju dovoljno mesta za nesmetani ulazak oba putnika. I zapremina prtlažnika nije baš mala (za ovakvo vozilo) i iznosi 200 litara (npr.naš Jugo ima 170 litara). 685 kg težak Monotracer pokreće 1,2 litasrki motor iz motocikla BMW a raspolaže sa 130KS. Potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, iznosi 4,1 litra na 100 km. Sve je to lepo, pa možda i impresivno ali "impresivna" je i cena, švajcarski preciznih 52.500 evra. 



Nedavno smo pisali da je bavarski BMW konačno kupio John Cooper Works (JCW), englesku tjuning firmu poznatu po doradama Minija, a koji je u vlasništvu pomenutog BMW-a. Evo i prvog rezultata posle preuzimanja-Mini Cooper S Stage One Kit, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi za neki dan. U standardnoj verziji, Cooper S iz 1,6 litarskog turbo motora izvlači 175KS i 240Nm (sa overboostom privremeno 260Nm) a posle dorade u JCW sa njihovim tuning kitom, isti Mini raspolaže sa 141kW/192KS i 250Nm (sa overboostom 270Nm). Osim snažnijeg motora, Mini Cooper S JCW Stage One Kit ima i nešto sportskiju spoljašnjost (novi branici sa "dubljim" spojlerima, naglašeno oivičeni blatobrani, nova maska i 18-inčni točkovi), tek toliko da se razlikuje od serijske verzije. Naravno, u JCW-u su itekako sposobni da naprave još snažniji Mini, koga već najavljuju za skoriju budućnost. Zato se ovaj kit i zove Stage One. Sledi daleko snažniji Stage Two ali u ovom trenutku nepoznate snage. Da neko ne bi ostao razočaran...  



Na evropsko tržište stiže još jedan novi model američkog Jeepa. Posle Compassa, evo i modela sa zanimljivim imenom-Patriot. Naravno, Jeep će evropsku premijeru održati na salonu automobila u Ženevi, početkom marta. Evropskim kupcima će se, kao osnovni model, nuditi verzija sa 2,4 litarskim benzinskim motorom od 126kW/172KS a kasnije i 2,0 litarski VW-ov dizel sa 140KS, koji se već nalazi u modelu Compass. U ponudi će biti 2 paketa opreme; Sport i Limited a oba u serijskoj opremi sadrže ABS i ESP. Cene, zasad, nisu saopštene kao ni termin početka prodaje ali će sve informacije biti saopštene na salonu u Ženevi. Kako smo o novom Patriotu već pisali evo kratkog podsećanja :  Jeep, Chryslerova divizija za proizvodnju terenskih i SUV vozila poslednjih godina bila je prilično spora u pračenju trendova na ovom tržištu te je sve do nedavno praktično ignorisala podatak o povećanoj potražnji za vozilima sa 3 reda sedišta kao i rastući trend manjih i pristupačnijih crossover vozila. Ali tome je kraj. Sa lansiranjem novog modela Patriot, Jeep nastavlja sa najvećom ofanzivom predstavljanja novih modela u svojoj istoriji, tokom koje je praktično duplirao svoju ponudu modela i tako sada kupcima nudi čak 7 različitih "terenaca". Spoljašnji dizajn u priličnoj meri vuče na  manji Compass i to u principu i nije neko iznenađenje jer su i Compass i Patriot bazirani na istoj platformi s tim što je Compass ipak više zaobljeniji i blažih ivica, čak možda i pomalo "ženskast" dok je, s druge strane, Patriot više robusnijeg i kockastijeg izgleda čime više podseća na tradicionalni Jeep-ov dizajn u stilu Cherokee-ja i Wrangler-a. Dimenzije ovog Jeep-a iznose D X Š x V : 4357 mm/1755 mm/1669 mm. Međuosovinsko rastojanje je  2634 mm.Budući da manje od 10 % vlasnika SUV vozila ikada siđe sa uređenog puta, Patriot se osim u verziji sa integralnim 4x4, nudi i sa 4x2 pogonom (samo na prednju osovinu) a cena u SAD-u počinje od, za nas, neverovatno niskih 14985 dolara dok je 4x4 Limited verzija procenjena na 21735 dolara. Što se terenskih sposobnosti tiče, ovaj Jeep se lako nosi na kraj i sa dubokim peskom i "kamenjarom" pri čemu je pri terenskoj voznji od velike pomoći i Hill Descent Control koji se brine za bezbedno spuštanje niz padinu sa elektronski kontrolisanih 5 milja na sat (8 km/h). Još i podatak da Patriot može bez posledica da zagazi u vodu dubine do 48 cm. Serijski se ovaj model oprema sa  ABS-om, ESP-om, Traction Controlom, BAS-om, Cruise control-om i sa svom silom vazdušnih jastuka. Od menjača su na raspolaganju ručni 5-stepeni i CVT menjač. 



Kineski Brilliance će na 77. salonu u Ženevi (8.-18. mart) prikazati novi Coupe BC3 (na prvoj slici) i limuzinu BS4, koji će se ove godine naći u prodaji u Evropi. Ovo su prve slike evropskih verzija a ostali detalji nisu saopšteni jer predstavljaju strogo čuvanu tajnu. Mada treba podsetiti da je BC3, prvi put predstavljen još prošle godine na salonu u Pekingu i to kao model M3, imao 1,8 litarski motor sa 183KS, koji po navodima fabrike zadovoljava Euro4 norme. Da li će se ovaj motor naći i u evropskoj varijanti, može samo da se špekuliše. Ovako na prvi pogled, ali samo na prvi pogled, oba modela, bar vizuelno, izgledaju da mogu biti konkurenti već postojećim modelima evropskih proizvođača. Iako nema podataka o cenama, motorima i performansama, najavljuje se da BS4 kreće u prodaju sredinom, a BC3 krajem ove godine.



Sa specijalnom, ograničenom serijom modela Copen,  koja nosi naziv Copen 100th anniversary, japanski Daihatsu slavi tačno 100 godina postojanja kompanije. Limitirani primerci, ovog samo 3,40 metra dugačkog kabrioleta sa sklopivim metalnim krovom, opremljeni su 16-inčnim felnama visokog sjaja, zatim lakom sa perla efektom, radio CD plejerom kao i kožnim sedištima. U Nemačkoj cene se kreću od 19700 evra pa na više.



Mercedes je ponudio novi sportski paket za svoj roadster SL, koji uključuje stilska doterivanja kako izvana tako i u kabini kao i manje modifikacije 7G-Tronic automatske transmisije, koja sada nudi menjanje brzina i polugicama na volanu. Da bi se SL u Sports Pack verziji razlikovao od standardnog modela, brinu se jedinstveni 5-kraki 19-inčni točkovi, srebrno obojena kočiona klješta, ogromni perforirani kočioni diskovi kao i zatamnjena zadnja svetla. Mehaničke promene, osim pomenute dorade 7G-Tronic automatske transmisije, uključuju i novi sportski filter za vazduh. Unutrašnjost je oplemenjena Nappa kožom, prošivenoj srebrnim koncem kao i aluminijumskim detaljima po kabini. Sports Pack se nudi samo za modele SL350 i SL500 a košta 2975 evra.



Evo i prvih zvaničnih slika obnovljenog Jaguara XJ, koji debituje na salonu u Ženevi početkom marta. Prvo se primećuje novi, agresivniji prednji deo ( novi branici sa integrisanim spojlerom, agresivniji gril, koji se vizuelno uklapa sa velikim otvorom za vazduh na prednjem braniku ) kao i novi otvori za vazduh na blatobranima. "Moćnije" oblikovani pragovi, diskretan zadnji spojler i blage promene zadnjeg kraja automobila, žmigavci u retrovizorima i novi 19-inčni točkovi, zaokružuju estetske promene spoljašnjosti. U unutrašnjosti sada ima više mesta za noge, posebno za putnike pozadi. Zasluga za to ide novim prednjim sedištima, koja osim većeg komfora, sada imaju grejanje i to u svim verzijama obnovljenog XJ-a. Pored toga i instrument tabla doživela je manje modifikacije. Pod "kožom" nema promena; aluminijumska šasija je ostala netaknuta, to važi i za vazdušno ogibljenje i za paletu motora, koja i dalje obuhvata 2,7 litarski V6 turbo dizel i benzince od 3,0L i 4,2L V8 supercharged motor sa okruglo 400 konja. Ipak kupci sada imaju veći izbor u individualizaciji svog XJ-a. Naime spisak opcija je značajno proširen a tu su i 3 nove boje karoserije i 3 različita dizajna pomenutih 19-inčnih točkova. Ovaj redizajnirani Jaguar kreće u prodaju u maju, po ceni od 34540 funti za osnovni model  (Executive sa 3,0 litarskim benzincem)  što je povećanje za oko 500 funti. Najskuplji je sportski model XJR, koji će koštati 60150 funti ( poskupljenje od 600 funti ). U Jaguaru se nadaju da će ove promene pospešiti prodaju ovog modela i biti dovoljne da XJ mirnije sačeka potpuno novu generaciju koja stiže 2009. i o kojoj smo nedavno pisali. Inače, Jaguar je prošle godine povećao prodaju XJ-a u Velikoj Briataniji i to, pre svega, zahvaljujući novoj dizel verziji pa je tako u 2006. prodato 2293 komada u odnosu na 1833 primerka u 2005. godini.




Još u novembru prošle godine objavili smo prve zvanične slike novog Smarta a sada se taj mališa konačno našao u rukama specijalizovanih novinara, koji su ga vozili tokom protekle nedelje na svetskoj promociji u Madridu. Uplate za novi Smart ForTwo ( kako se zvanično zove ), već se primaju dok prve isporuke počinju u aprilu. U Nemačkoj npr. najjeftiniju verziju novog Smarta sa motorom od 61KS i baznim paketom opreme, treba platiti 9490 evra. Prva generacija Smarta ( predstavljena 1997. ) bila je posebno popularna u velikim gradovima južne Evrope a naročito u Rimu gde je postala nezaobilazna maltene kao legendarna Vespa. Razlog je vrlo jednostavan; malo je prostora za parkiranje, pa su manje dimenzije modela ForTwo idealne. Zato su protekle nedelje, novi Smart novinari isprobavali na uskim i preopterećenim saobraćajnicama Madrida i oko njega. Sada je ForTwo dugačak 2695 mm ( 195 mm više nego ranije ), širok 1559 a visok 1542 mm. Kako ističu u DaimlerChrysleru ( vlasniku Smarta ), dimenzije su povećane zbog bezbednosti i prostranosti. Viši nivo pasivne bezbednosti trebalo bi novom modelu osigurati 4 zvezdice na EuroNCAP testiranjima, a osim nešto prostranije ( pa i komfornije ) putničke kabine, narastao je i prtljažnik. Sada je na raspolaganju zapremina od 220 litara, što je 70 više nego dosad, a u slučaju da se koristi prostor do krova, na raspolaganju je svih 340 litara. Dizajnerski posmatarno, ovde ne radi ni o kakvoj revoluciji, više o evoluciji prethodnog modela. Naravno, pomlađivanje je uspešno obavljeno, pa ne treba brinuti za njegovu popularnost. Paleta motora je obnovljena, iako, kada je reč o benzincu, i dalje se radi o 3-cilindričnom benzinskom agregatu zapremine jednog litra koji se nudi sa 3 nivoa snage : od 61, pa 71 do 84KS. Dizel motor je pojačan za 10 odssto, pa sada raspolaže sa 45 konja. Uz sve to, i automatizovani menjač sa 5 stepeni prenosa prenosa, je takođe obnovljen a doprinosi nešto manjoj potrošnji goriva.



Lancia na salonu u Ženevi neće imati neku svetsku premijeru pa će svoj nastup ograničiti na posebne i estetski doterane verzije već postojećih modela. Među njima, posebno mesto zauzima najluksuzniji model u gami ove marke-Thesis. Biće promovisana nova varijanta Thesis Sport ( na prvoj slici ), najnovija evolucija ovog luksuznog modela, koji predstavlja kombinaciju sportske elegancije i ekskluzivnog stajlinga. Karoserija ovog Thesisa ofarbana je u dve boje, tačnije u dve nijanse sive ( svetlo i tamno siva ), koje ističu elegantne linije automobila čemu doprinose i novi 18-inčni alu točkovi. Isti važi i za kabinu, koja je sva u crvenoj koži. Ovakav Thesis Sport se nalazi u savršenoj harmoniji sa istinskim duhom ovog Lancijinog modela, što znači da se radi o luksuznoj limuzini, dovoljno elegantnoj i punoj napredne tehnologije da zadovolji ukus najzahtevnije klijentele. Thesis Sport pokreće novi, 2,4 litarski MultiJet 20V motor sa 185KS i 330Nm u paru sa sekvencijalnom 5-stepenom automatskom transmisijom. Maksimalna brzina iznosi 222 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Naravno, oprema je bogata i uključuje ABS, EBD, ESP i ASR elektronske bezbednosne sisteme, zatim 8 vazdušnih jastuka, satelitsku navigaciju, Bose Hi-Fi sistem, automatsku klimu, alarm, parking senzore itd. Osim ovog Thesisa Sport, Lancia u Ženevi izlaže i posebne verzije modela Ypsilon i to Ypsilon Sport by Momo Design ( na drugoj slici ) kao i model Phedra, koji je izložen u Special Series luksuznoj varijanti sa 7 sedišta, koja po navodima fabrike predstavlja "pravu italijansku umetnost življenja".




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs