Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Fiat Lineu smo detaljno opisali još tokom prošle nedelje kada je Fiat objavio opširan press materijal. U međuvremenu su Italijani u Istanbulu organizovali međunarodnu promociju Linea-e za specijalizovane auto novinare. Od velikog broja izveštaja sa te prezentacije, prenosimo utiske novinara hrvatskog sajta http://www.autosport.hr  Takođe smo dodali i kraći fabrički video Fiat Linea-e. Evo utisaka Autosporta :    

"Nakon promocije na istanbulskom salonu automobila u oktobru prošle godine, Fiat se vratio na istu lokaciju i održao svetsku prezentaciju trovolumenske kompaktne limuzine Linee. Zašto baš Turska i Istanbul tj. splav na Bosforu? Prema rečima Italijana, upravo ova lokacija je simbolika ujedinjenja Europe i Azije, odnosno svojevrstan most koji povezuje tržišta na kojima je Fiat zastupljen. Uz simboličke razloge, tu je i praktičan u vidu modernog pogona u Bursi iz koga će godišnje izlaziti 60.000 Linea na brojna evropska i neevropska tržišta. U kasnijoj fazi, Linea će se proizvoditi i u Brazilu, Indiji, Kini i u Rusiji. Prodaja startuje u junu u nekoliko evropskih država dok na naše tržište stiže u septembru. Cene će se kretati u rasponu od 13.000 do 18.000 evra. Nakon Grande Punta, volumenski najznačajniji model za Fiat trebao bi pomrsiti račune sve brojnijoj konkurenciji u C segmentu, a kolika su očekivanja Italijana od novog modela možda i najbolje svedoči podatak da su predstavljanje Linee u svoje ruke uzeli čelni čovjek Fiata, Luca de Meo odnosno celokupne Fiat grupacije, Sergio Marchionne. Površnijim poznavaocima automobilske industrije Linea deluje poput limuzinske izvedbe Grande Punta, no u stvari radi se u potpunosti o novom modelu na zasebnoj platformi. Dizajnirana u Fiat Style centru, Linea već na prvi pogled odaje svoje italijansko poreklo i to zahvaljujući elegantnim i dinamičnim linijama. Korporativni prednji kraj (Grande Punto, novi Bravo) odlično se stapa s ostatkom linija koje čine elegantnu ali istovremeno i robusnu i krajnje prostranu celinu.Uz dinamičan dizajn i prtljažnik zapremine 500 litara, Lineu krase i zavidne dimenzije. Čak 456 cm dužine, 173 cm širine, 150 cm visine i međuosovinsko rastojanje od 260 cm (10 cm više od Grande Punta), dimenzije su koje garantuju udobnost i prostranost porodičnim kupcima. Poput spoljašnjosti, interijer Fiat Linee takođe karakteriše italijanski stil i šarm, uz korišćenje kvalitetnih materijala i solidne završne obrade. Središnja konzola preuzeta je iz Grande Punta, dok su za modernu i lako čitljivu instrument tablu sa narandžastom iluminacijom, zaslužni radnici Magneti Marellija. Linea se hvali odličnim ergonomskim funkcijama poput prostranosti, vozačke pozicije, dostupnosti, preglednosti, baš kao i prtljažnikom sa 500 litara zapremine u osnovnoj konfiguraciji, odnosno 1175 litara sa spuštenom zadnjom klupom. Ponudu motora za Fiat Lineu u prvo vreme će činiti jedan dizel i dva benzinska agregata. 1,3-litarski 16-ventilski Multijet turbodizelaš razvija 90 KS pri 4000 obrt./min. i okruglih 200Mn obrtnog momenta pri niskih 1750 oobrt./min. 100 km/h dostiže za 13,8 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja prema fabričkim podacima je ispod 5 litara (4,9) na 100 kilometara. Osnovnu benzinsku verziju pokreće novi 1,4-litarski četverocilindrični agregat koji je razvijen da zadovolji performansama, ali prvenstveno potrošnjom. Uz nejakih 77 KS pri 6000 obrt./min. i 115Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., performanse su na očekivanoj razini; 14,6 sekundi do 100 km/h, maksimalnih 165 km/h te proečna potrošnja od 6,3 l/100 km. Za sportski nastrojene vozače Fiat Linea nudi novi T-JET turbo benzinski motor poznat iz novog Fiata Bravo, koji je konstrukcijski jednostavan i pouzdan, a zauzvrat pruža dobre performanse i prihvatljivu potrošnju. 1,4-litrarski 16V turbo benzinac razvija 120KS pri 5000 obrt./min., 194Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min., ubrzava do 100 km/h za 9 sekundi i postiže najveću brzinu od 200 km/h. Uz to što je elastičan i kombinuje sportski doživljaj sa niskom potrošnjom, servisni interval je pomeren na 30.000 kilometara. Sve verzije serijski dolaze sa 5-stepenim  ručnim menjačem, dok će dizelska varijanta biti u ponudi i sa automatikom od 6 brzina. Prilikom stvaranja Linea-e koristi se visoko-otporni čelik, poboljšana je torziona čvrstoća, a za dobre vozne osobine zaslužan je provereni recept vešanja, napred MacPherson, pozadi torziona ramena. Po pitanju bezbednosti, Linea je dostupna sa šest vazdušnih jastuka te sistemima kao što su ABS, EBD, ESP i Hill Holder. Uz 11 boja, kupcima su na raspolaganju i tri paketa opreme; Active, Dynamic i Emotion, a već osnovni donosi dva vazdušna jastuka, ABS, centralno zaključavanje, električne prozore napred, putni kompjuter, podesive upravljač i vozačevo sedište, radio/CD player...Optimizam u vezi tržišnog uspeha Fiat Linea-e Italijani temelje na gabaritima koji probijaju granicu kompakt klase, velikoj prostranosti, kvalitetu izrade, solidnoj opremi i nenadmašnom šarmu. Nakon prvih utisaka čini se da njihova razmišljanja zaista imaju pokriće."

 



Reklama


Novi Audijev coupe A5 i njegovu sportsku S5 verziju već smo nekoliko puta detaljno opisali ali je sve to bilo na osnovu fabričkih informacija i "odokativnih" zapažanja. Sasvim je druga stvar tako formirano mišljenje o nekom automobilu proveriti u praksi tj. u vožnji. Zato je prošle nedelje u Veroni Audi organizovao test vožnje za specijalizovane automobilske novinare. Iz njihovih izvešataja odmah i prvi zaključak. Audi A5 u stvarnosti izgleda daleko privlačnije i atraktivnije nego na fabričkim fotografijama ili pod reflektorima ženevskog salona automobila gde je prvi put prikazan svetskoj javnosti početkom marta. Odlikuje se dinamičnim i elegantnim linijama, koje su doduše samo razrada već ranije poznatog Audijevog dizajnerskog stila ali je rezultat izuzetan. I to bez obzira što su mnogi sa objavljivanjem prvih fotografija u martu bili prilično razočarani pomalo ziheraškim pristupom dizajniranja ovog modela jer na njemu nema baš puno dizajnerske avangarde, koja je krasila prototip Nuvolari. Potonji je trebalo u velikoj meri da posluži kao osnova za izgled Audija A5 i mada su upotrebljeni neki elementi njegovog dizajna, ipak je ostao utisak da su u Audiju mogli hrabrije da "izvajaju" novi coupe. Ipak, A5 je dovoljno samosvoj i atraktivan pa je glavni dizajner, već odavno slavni Walter da Silva, smelo izjavio da je A5 "najlepši auto, koji je ikada dizajnirao." Kako bilo, A5 je tokom vožnji po Italiji privlačio ljubomorne poglede što samo potvrđuje da Silvine reči. Naravno dizajn nije sve pa A5, osim elegantnog dizajna raspolaže sa moćnim motorima, kvalitetnom izradom i istim takvim materijalima u unutrašnjosti, visokim stepenom bezbednosti, bogatom standardnom opremom (i još dužim spiskom opcionala !) i na kraju krajeva i samim imidžom marke iz Ingolštata, čiji se zaštitni znak u vidu "četiri olimpijska kruga" ponosno ističe na velikoj "single frame" maski automobila. Unutrašnjost je naravno prostorna i savršeno izrađena, upotrebljeni su najkvalitetniji materijali, ergonomija je vrhunska a dizajn kabine, kao i spolja, prati već zacrtane dizajnerske smernice aktuelnih Audijevih modela. Instrumenti i centralna konzola su spojeni u elegantnu celinu dok se pored menjača nalaze komande već famoznog MMI sistema čije se informacije pokazuju na displeju na vrhu centralne konzole. Novim modelom Audi želi da privuće nove kupce, koji su dosad vozili BMW serije 3 Coupe ili Mercedes CLK za koje Audi dosad nije imao konkretan odgovor. U klasi ovih coupea sa 4 sedišta situacija će se sada izmeniti. Tako bar kažu u Audiju. Kupci u ovom segmentu imaju velike zahteve u pogledu uživanja u vožnji i voznih karakteristika pa su se u Audiju potrudili da ih na tom polju nimalo ne razočaraju. Naravno kada se radi o firmi kao što je Audi, rizici za tako nešto gotovo i ne postoje. To se potvrdilo već posle samo nekoliko desetina kilometara vožnje a sa svakim novim kilometrom osećaj u automobilu se samo još više popravlja. Jedan od razloga je i nova MLP platforma (Modular Longitudinal Platform ili modularna longitudinalna platforma) ovog Audija, međuosovinskog rastojanja 2751 mm. Sa dužinom od 4625, širinom 1854 i visinom od 1372 mm, unutrašnjost je dovoljno komforna za 4 odrasla putnika "punih gabarita". Osim toga i prtljažnik je sa 455 litara zapremine za jedan coupe izuzetno prostran. Kao što samo ime platforme govori, zadržana je konfiguracija sa uzdužno postavljenim motorom ali su vozne osobine osetno poboljšane. MLP platforma je omogućila bolji raspored težine (raspored 50:50 odsto) što se prema rečima novinara, koji su vozili A5, oseti prilikom prvog zahtevnijeg ulaska u krivinu. Prema njima, upravljač je direktniji i mnogo komunikativniji, ulazak i izlazak iz krivine je lak i zabavan a povezanost sa podlogom je veća je nego u bilo kom drugom aktuelnom Audijevom velikoserijskom modelu. Najkraće rečeno, A5 u vožnji pruža veliki užitak iako se ovde ne radi o beskompromisnom sportskom automobilu, nego o brzom coupeu, koji donekle može da konkuriše BMW-u Serije 3 u Coupe varijanti. Da kažemo da će novu MLP platformu koristiti i novi Audi A4, A6, A7 i A8 kao i manji SUV model Q5. Novi A5 za sada se oprema samo sa jednim benzinskim i dva dizel agregata. Krećemo od dizelaša. To su 2,7 litarski TDI sa 190KS i 400Nm i 3,0 TDI sa 240KS i 500Nm. Benzinac je 3,2 FSI V6 motor sa 265KS i 330Nm (250 km/h i 6,1 sekundu od stotke) ali po utisku novinara ova verzija previše troši i ne pruža takva međuubrznaja kao dizel agregati. Benzinac i snažniji dizelaš mogu se opremiti i Quattro integralnim pogonom. Audi najavljuje da će se kasnije u ponudi naći i manji benzinci od 1,8 i 2,0 litra. Što se menjača tiče, nude se ručni i Tiptronic automatski menjači sa 6 stepeni prenosa kao i 8-stepena Multitronic CVT transmisija. Najjeftiniji pripadnik serije A5 je varijanta A5 2,7 TDI, za koju u Nemačkoj treba izdvojiti 40.850 evra. Međutim ovde nije kraj. Audi nudi i sportsku S5 verziju (na trećoj slici) novog coupea sa 4,2 litarskim FSI V8 motorom, koji razvija 354KS i 440Nm u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Pogon je naravno Quattro. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija (ili izraženija) prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i novi točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Cena u Nemačkoj za Audi S5 iznosi  55.900 evra.



O Golfu V u Variant (karavan) verziji pisali smo još krajem februara kada su objavljene prve zvanične slike ove praktičnije karoserijske varijante nemačkog bestselera. Da podsetimo, Variant je zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta a sada je VW saopštio da prodaja u Nemačkoj startuje 1. juna dok će prodaja u ostalim evropskim zemljama krenuti ubrzo posle toga. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megane-a, Peugeota 307 u karavan varijantama), u VW veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jetta-e pa bi se pre moglo reći da se ovde radi o Jetta-i Variant a ne Golfu. Podsećamo da će se Jetta karavan (zove se Jetta Sport Wagen) uskoro nuditi Amerikancima o čemu smo uostalom već pisali. Što se Golfa V Variant tiče, od prethodnika Golfa IV u karavan verziji, duži je za 159 mm pa ukupna dužina iznosi 4560 mm a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to i pod prtljažnika je nizak što olakšava utovar stvari. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. Čak i osnovni Trendline ima serijski ugrađen sistem ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 6 vazdušnih jastuka, točkove od 16 inča, elektro paket, centralno zaključavanje sa keyless ulaskom u vozilo, asimetrično podeljenom zadnjom klupom, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. Kao opcija (a u Sportline paketu kao standard) nudi se i novi dvodelni panoramski stakleni krov dužine 1,36 i širine 0,87 metara. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 3 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, sledi ga 1,4 litarski TSI benzinac u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS a druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Oba dizelaša su opremljena filterom za čestice čađi. Pored ručnih menjača, nudiće se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. DSG će se kao opcija ugrađivati u sve varijante sem u najslabiji benzinac od 1,6 litara. Golf V Variant će se proizvoditi u VW-ovoj fabrici u Meksiku a kada 1. juna počne prodaja u Nemačkoj, najjeftiniji će biti 1,6 litarski benzinac sa 102KS, koji će koštati 18.875 evra dok će osnovni 1,9 TDI dizelaš sa 105KS stajati 20.975 evra. Najskuplji je 2,0 TDI dizel sa Sportline opremom i cenom od 26.350 evra. Nešto kasnije će se pojaviti i najslabija i najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja, koji će u Nemačkoj koštati 17.600 evra. Zasad nema konkretnijih informacija o ceni i terminu početka prodaje u Srbiji.

   



Izvor : www.blic.co.yu

Na Salonu automobila u Beogradu predstavljena je obnovljena, „evro 4“ verzija „zastave 10“ koja će se od juna sklapati u Kragujevcu. Do tada će se, baš kao i u slučaju varijante s „evro 3“ motorom, ovaj automobil i dalje kompletirati u Italiji.
Pored unapređenja ekoloških standarda novost kod „desetke“ je savremenija paleta boja, usklađena s modelom „grande punto“. I to bi, praktično, bilo sve što je novo na vozilu koje se ni po čemu ne razlikuje od „punta II“ s kojim još uvek deli proizvodne trake „Fijatove“ fabrike u Torinu - osim, naravno, po oznakama na maski hladnjaka, petim vratima i upravljaču.
UPOTREBLJIV ENTERIJER
„Desetka“ je bazirana na redizajniranoj verziji „punta II“ iz 2003. godine. Italijani su, da podsetimo, izvajali karoseriju čije dimenzije podjednako odgovaraju gradskim uslovima (dužina 3.865 mm) i otvorenom putu. U kabini ima dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, a prtljažnik je jedan od najvećih u klasi - bezmalo 300 litara. Najopremljenija „desetka“, pri tom, ima i deljiv naslon zadnje klupe (u odnosu 60:40 odsto), pa se može kalkulisati s brojem putnika i veličinom prtljaga. Kada je zadnja klupa potpuno sklopljena, na raspolaganju je maksimalni tovarni prostor od 1.080 litara. Pored više nego pristojnog prtljažnika „zastava 10“ nudi i puno mesta za odlaganje stvari u kabini. Iskorišćen je svaki slobodni prostor, pa se tako na prednjem panelu nalaze čak tri manje ili veće police i kaseta ispred suvozača (jedna se ukida ugradnjom radio aparata). Prostora za odlaganje sitnica ima i ispred menjača (manja polica i dva držača za čaše), a s koliko pažnje su kreirani detalji pokazuju i profilisani držači za metalni novac i prostor za odlaganje mobilnog telefona (s leve strane upravljača).
BOGATA OPREMA
Osnovi paket ne nudi previše, a među najinteresantnijim elementima svakako je „dualdrajv“ električni servo upravljač koji angažuje dodatnu snagu za parkiranje ili manevrisanje na malom prostoru. Tome će se posebno obradovati dame, a ko ne voli da „jednim prstom“ vrti upravljač, jednostavno neće pritisnuti taster na centralnoj konzoli i imaće čvršći kontakt s podlogom. Na test vozilu, koje je sadržalo kompletnu opremu iz ponude „Zastave“, na raspolaganju je bila i centralna brava, električne komande za prozore u prednjim vratima, putni računar, klima-uređaj... Kao i dva vazdušna jastuka i ABS na kočnicama s elektronskim nadzorom distribucije kočne sile (EBD).
„Fijatov“ „evro 4“ benzinac ima radnu zapreminu 1.242 kubika i maksimalnu snagu 60 konja, koja „desetki“ obezbeđuje najveću brzinu od 155 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do stotke za nešto više od 14 sekundi. To nije spektakularno, ali je sasvim adekvatno za porodične potrebe, pogotovu kada se uzme u obzir prosečna potrošnja goriva od oko 5,7 l/100 km.
Preglednost s vozačke pozicije je dobra, a kockasta forma omogućava precizno navođenje na tesnim parkiralištima ili prilikom probijanja u gradskim gužvama. Petostepeni menjač ima precizne i meke hodove, a komforu u vožnji doprinose i „Kontinentalovi“ pneumatici dimenzija 165/70 R14. Novi „Zastavin“ adut posebno dobija na značaju kada se njegova cena uporedi s direktnom konkurencijom. Zahvaljujući posebnom režimu uvoza (čitaj: bez carine), ovaj automobil s kompletnom dodatnom opremom košta nešto više od 10.000 evra, a u osnovnoj varijanti 7.990. Za tu svotu teško je pronaći bolju ponudu na našem tržištu.

CENA I OPREMA TEST VOZILA 

Zastava 10: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, „dualdrajv“ servo upravljač podesiv po visini, centralno zaključavanje, elektropodizači prozora u prednjim vratima, klima uređaj, podešavanje spoljašnjih ogledala iz kabine, imobilizator, FPS sistem protiv požara, tonirana stakla, putni računar, merač broja obrtaja motora, priprema za radio sa šest zvučnika i antenom, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, svetla za maglu napred i pozadi, vozačevo sedište podesivo po visini, podešavanje visine snopa prednjih svetala iz kabine, nasloni za glavu napred i nazad, branici u boji vozila, metalik boja... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 834.651,85 dinara.

Autor : Aleksandar Andrić



Fiatov novi model Linea, koji je imao statičnu premijeru prošlog oktobra na salonu u Istanbulu (sa zatamnjenim staklima tako da se nije videla unutrašnjost), uskoro konačno kreće u osvajanje tržišta jeftinijih automobila. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara (na primer to je 10 litara manje od Dacia-e Logan iako je Rumun kraći čak za 310 mm) a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji. A sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno. Ove Fiatove tvrdnje naravno tek treba da se pokažu u praksi. Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i Bravo-a. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 a visoka 1,50 dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas) a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Kada dostigne puni kapacitet, Tofasova fabrika u Bursi izbacivaće na tržište oko 60.000 Linea godišnje, koja će se, osim u Turskoj, prodavati u još nekoliko evropskih zemalja a za sada se pominju Španija, Nemačka i Finska. Konačno su objavljene i zvanične slike unutrašnjosti ovog modela, koja je sve do danas čuvana u tajnosti. Kao što se i pretpostavljalo veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet   upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Samohvali Fiata nema kraja ni kada je reč o voznim osobinama. Nova Linea je po fabričkim tvrdnjama veoma agilna i lako se vozi u svim situacijama. U početku će u ponudi biti samo jedan benzinski i jedan dizel motor a oba ispunjavaju Euro4 norme. Benzinac od 1,4 litra i 8 ventila raspolaže sa 77KS a turbo dizel je 1,3 litarski Multijet sa 16 ventila i 90 konja. Linea je sa benzincem od 77KS teška 1160 kg i postiže 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,6 sekundi a troši 6,3 litra na 100 km. Sa dizelašem Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h a troši 6,5 litara na 100 km. Oba motora su uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Nešto kasnije ponudu motora će dopuniti i 1,4 16v Turbo benzinac sa 120KS iz nove porodice T-Jet agregata. Za Lineu Fiat nudi 11 boja karoserije i 3 paketa opreme (Active, Dynamic i Emotion) kao i veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD dok će ESP (elektronska kontrola stabilnosti) biti opcija. Vazdušnih jastuka može biti i 6 ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena u Nemačkoj startuje od 13.000 evra a prodaja počinje u junu. Po svemu viđenom, Linea bi imala kupce i kod nas ali se zasad ne zna da li će i kada stići i na naše tržište. U svakom slučaju veoma zanimljiv auto.

 



Izvor : www.blic.co.yu

Rumunski bestseler doživeo je nedavno blagi redizajn, s kojim je uporedo dopunjena i ponuda motora i opreme. U Logan je počeo da se ugrađuje najjači agregat do sada - benzinac od 1,6 l, maksimalne snage 105 konja. Novitet se u odnosu na dosadašnju verziju, iste radne zapremine, razlikuje po primeni dva bregasta vratila u glavi, četiri ventila po cilindru i - naravno - većoj snazi. Savremenija konstrukcija donela je dodatnih 18 konja, koji su značajno unapredili performanse rumunskog vozila. Logani se do sada nisu proslavili na tom polju, ne samo zbog nejakih motora već i zbog prilično produženog prenosa. Osnovna ideja bila je da se ponudi ekonomično vozilo koje neće puno koštati, ni puno trošiti. Nadgradnja je zato usledila tek s redizajnom.
BEZ PRETERIVANJA
Iako novi paket opreme nosi zvučnu oznaku Prestige jasno je da u Loganu nema previše luksuza (inače bi cena preskočila željene okvire). Sve se svodi na nekoliko atraktivnijih detalja, kao što su svetla podloga instrument table, imitacija aluminijuma na centralnoj konzoli,  Blaupunktov radio-CD-MP3 plejer (bez duplih komandi) i kožne obloge upravljača i ručice menjača. Tu su, naravno, i elementi koje smo već imali prilike da sretnemo u Laureatima - klima-uređaj, servo pojačavač upravljača, centralno zaključavanje i električne komande svih prozora u vratima i spoljnih ogledala. Upravljač i dalje ne može da se podešava po visini (samo vozačevo sedište ima tu vrstu regulacije), na oblogama vrata nema pravih ručica već su one izvedene iz oplate (žene se žale da na njima lako lome nokte), a ni zadnja klupa ne može da se obori kako bi se proširio prtljažni prostor. Brižljivo vođenje računa o svakom uloženom evru podrazumeva i uštede na prekidačima, pa se na primer zadnji prozori otvaraju preko zajedničkih tastera postavljenih u sredini vozila (iza ručice menjača).
SOLIDNE PERFORMANSE
Na sličan način kao i oprema, projektovane su i vozne karakteristike. Unapređenje u odnosu na slabiju verziju od 1,6 l (87 KS) nije smelo da pređe granicu koja bi dovela do značajnog podizanja cene - kako prilikom nabavke tako i eksploatacije. Logan Prestige 1,6 16V nudi taman toliko da na autoputu ne dobijete kompleks od zapadnih limuzina slične veličine i motorizacije. S maksimalnom brzinom od preko 180 kilometara na sat i solidnim ubrzanjima, uz prihvatljivu potrošnju goriva (prosek na testu bio je ispod osam litara na 100 kilometara pređenog puta), ova Dacia će podjednako dobro poslužiti i za porodični odlazak na godišnji odmor i za svakodnevno krstarenje gradom. Logan Prestige s novim detaljima i opremom, dakle, košta taman koliko je i privlačniji u odnosu na bazne varijante. Sve drugo narušilo bi koncept, koji se u protekle dve i po godine pokazao kao veoma uspešan.

CENA I OPREMA TEST VOZILA

Dacia Logan 1.6 16V Prestige: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, branici u celosti u boji karoserije, zadnji spojler, svetla za maglu napred i nazad, servo upravljač, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, imobilizator, elektropodizači stakala u svim vratima, radio-CD-MP3 plejer s četiri zvučnika, kožom presvučeni upravljač i ručica menjača, elektropodesiva spoljašnja ogledala, klima uređaj, tonirana stakla s UV filterom, „aluminijumske“ aplikacije na instrument tabli, podloga instrumenata s aluminijumskim efektom, metalik boja (+243 E)… Cena vozila s uračunatim PDV-om je 10.503 evra.

Autor : Aleksandar Andrić



Zastavin koral In L sa Peugeot motorom više nije nikakav novitet ali zbog još uvek velikog interesovanja naših kupaca prenosimo jedan test ovog automobila iz bosanskog Auto Shop Magazina :

"Zbog slabije platežne moći našeg stanovništva, jeftiniji automobili i dalje privlače najviše pažnje potencijalnih kupaca plićeg džepa. U grupu ovih vozila spada i obnovljena Zastava Koral In L odnosno najinteresantnija verzija ovog modela pokretana PSA benzinskim motorom. Iako oblik 3,55 metra dugačke karoserije ne može da sakrije svoje godine, nekoliko novih elemenata uspešno skriva njenu vremešnost. To se, pre svega, odnosi na potpuno novi, sada znatno puniji prednji deo, koji je dobio veliki branik sa integrisanim svetlima za maglu i masku hladnjaka sa mrežastom rešetkom. Na zadnjem delu dominira modernije oblikovani branik, koji je, zajedno sa svetlosnim grupama u 2 boje i spojlerom sa trećim stop svetlom, najzaslužniji za malo moderniji oblik. Da je Zastava poslednjim redizajnom izvukla maksimum iz Koralove karoserije, potvrđuje i izmenjeni interijer sada karakterističan po kvalitetnijim materijalima i solidnom završnom obradom. Ipak, najprijatnije iznenađenje testiranog Korala In, bilo je sakriveno ispod prednjeg poklopca u obliku proverenog 1,1 litarskog benzinca, koji uz Bosch Motronic ubrizgavanje u više tačaka, razvija 60KS pri 5500 obrt./min. i 94Nm obrtnog momenta pri 3500 obrt./min. Prilikom provere voznih osobina, Peugeotov sjajni 4-cilindraš, koji na svakih 100 km prosečno potroši 7,2 litra bezolovnog benzina, demonstrirao je da mu samo 830 kg teška karoserija ne predstavlja nikakvo opterećenje. Merenje performansi je pokazalo da Zastavin mališan do 100 km/h ubrzava za 14,4 sekunde i da je  ustanju da ostvari maksimalnu brzinu od 162 km/h. Zadovoljni postignutim, zaključili smo da ovako motorizovani Koral In trenutno pruža odličan odnos uloženo-dobijeno a to potvrđuje i pristupačna cena u BiH, koja do registarcije iznosi 11400 KM."

Ovo je bio kraći test iz Auto Shop Magazina a da dodamo da trenutna cena za Koral In L u Srbiji iznosi oko 375.000 dinara ili oko 4625 evra na dan 15.3. 2007. I još par tehničkih podataka o ovom Jugu, dobijenih od fabrike :

-motor zapremine 1124 ccm, snaga 44kW/60KS pri 5500 obrt./min., maksimalni obrtni moment 94Nm pri 3500 obrt./min., dimenzije DxŠxV-3552 mm/1548 mm/1335 mm, međuosovinsko rastojanje 2150 mm, težina praznog vozila 830 kg, prtljažnik 170 litara (sa oborenom klupom 450 litara), ubrzanje do 100 km/h 16,2 sekunde, maksimalna brzina 152 km/h, prosečna potrošnja 5,7 litara na 100 km. Garancija iznosi 2 godine.



Reklama


Lada Kalina ili Lada 1118, kako se zvanično zove, i dalje privlači veliku pažnju potencijalnih kupaca iako se kod nas prodaje još od jeseni prošle godine i to samo sa jednim motorom i jednim paketom opreme.. Za sada se u Srbiji prodaje samo limuzinska verzija (fabrička oznaka 1118) a Kalina postoji i u karavan (fabrička oznaka 1117) i hatchback (1119) verzijama za koje se ne zna precizno kada će stići na tržište Srbije mada će ova poslednja biti izložena na predstojećem salonu automobila u Beogradu. U međuvremenu je Lada u našoj zemlji dobila novog generalnog zastupnika. To je beogradska firma Jugo Lada, koja je postala novi generalni zastupnik ruske Lade za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Posle preuzimanja zastupništva od firme Impex IB, Jugo Lada je već oformila novu listu dilera. Novi uvoznik će se prvi put zvanično predstaviti i na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Na njihovom štandu glavna premijera, kao što smo rekli, biće Lada Kalina 1119 odnosno hatchback verzija. U međuvremenu, zbog velikog interesovanja, da se podsetimo čime raspolaže Lada Kalina 1118 i to kroz pozajmljeni test, koji je uradila emisija SAT pre nekoliko meseci. Evo njihovog testa : "Automobil, koji smo dugo i nestrpljivo čekali, konačno je stigao na naše tržište. Ovo je nova Lada Kalina. Trenutno košta 8790 evra sa PDV-om, a u AutoVAZ-u se nadaju da će biti pravi hit, jer kombinuje sve već dobro poznate osobine ruskih automobila sa daleko modernijim dizajnom i naprednijom tehnologijom. Kalina je inače predstavljena prilično davno, još 1999.godine. Nažalost, izvoz na ovdašnja tržišta je počeo tek sada kada mala Kalina ima mnogo konkurenata. Podsećamo, u istoj klasi su, barem po ceni, Dacia Logan, Chevrolet Aveo i Zastava 10. Takođe, ono što treba da znate je, da se Kalina, osim kao limuzina, dugačka 404 cm, proizvodi i kao karavan ali i kao mali "hečbek" sa 5 vrata. Nažalost, kod nas se ove dve druge verzije trenutno ne prodaju. Za razliku od mnogih konkurenata, Lada Kalina na putu uopšte ne deluje neubedljivo. Njen motor od 1,6 litra sa 81KS zaista pruža zavidne performanse a pritom ovaj agregat tadovoljava Euro 4 norme. Dobar utisak, izražen kroz brojeve, izgleda ovako. Kalina iz mesta do 100 km/h ubrzava za 13 sekundi, koliko joj treba i da ubrza od 70 do 100 km/h u 5. stepenu prenosa a maksimalna brzina je oko 175 km/h. Zaista, nova Ruskinja iznenađuje onim što pruža na putu. Posebno nam se dopalo meko oslanjanje, koje pruža zavidnu udobnost. Ipak zvučna izolacija je slaba pa buka od motora dolazi do izražaja naročito pri brzoj vožnji. Oslanjanje veoma dobro upija neravnine na asfaltu a utisku udobnosti doprinose i mekana sedišta. S druge strane, sliku kvari veoma neprecizan upravljač. Sa kraja na kraj potrebno mu je čak 4 okreta što je za pun krug, pa i nešto više, preko onoga što imaju ostali evropski automobili. Znači čak i za manji manevar, traži se mnogo veća reakcija upravljača. U gradu, to i nije tako loše jer se Kalina parkira sa lakoćom i jednostavno provlači kroz gužvu. Pitanje je samo kako se sve to odražava na stabilnost u kritičnim trenucima. Začudo, kod testa izbegavanja prepreke, nije nam smetala nepreciznost upravljača koliko veoma izraženo naginjanje karoserije. Sve do 55 km/h Kalina je uspešno prolazila test a onda su počela iznenađenja. Zbog mekanog oslanjanja, automobil se suviše naginje na ispitu stabilnosti. Ni zaustavni tragovi pri kočenju nisu izuzetni ali su u rangu konkurencije u ovoj kategoriji. Što se potrošnje tiče, rezultati su sasvim prosečni. Na magistralnom putu se kreće oko 7,5 a u gradu se penje i do 10 litara na 100 km. Ogroman napredak u odnosu na dosadašnje Lade, najočigledniji je u kabini. Pojedini detalji kao što su markice sa imenom Kalina na sedištima, veoma bogat putni kompjuter ili električni podizači prozora, najbolje pokazuju koliko je truda uloženo. Rusi su čak mislili i o sitnicama, kao što je zvučni signal prilikom ubacivanja u rikverc. Ipak najviše pohvala Kalina zaslužuje za prostor za vozača i suvozača. Prednja sedišta se toliko daleko pomeraju po daljini da će čak oni od dva metra, lako pronaći dobar položaj. Prtljažnik ima zapreminu od 400 litara a može da se proširi preklapanjem deljivog naslona zadnje klupe. Međutim, prava je šteta što je jedina podloga prtljažnika šper ploča. I za kraj jedna mala nedoumica. Zaista nam nije jasno zašto uvoznik Lade u ponudu nije uvrstio i klima uređaj. Nema ga čak ni na spisku dodatne opreme. Nadamo se da će se ta greška ubuduće ispraviti. Kalina, s druge strane, i pored nedostatka klime, nudi sasvim lepu opremu. Servo upravljač, električne podizače prozora i putni kompjuter već smo pomenuli a tu je i centralno zaključavanje sa daljinskom komandom pa čak i prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača što je za Ladu zaista veliki napredak. Kako stvari stoje, da se Kalina kojim slučajem pojavila ranije, danas bi sigurno bila lider u svom segmentu. Dakle u AutoVAZ-u se nadaju da će Kalina sa cenom od 8790 evra sa PDV-om, biti zanimljiva za ovdašnje kupce. Kao dodatni adut nudi se i garancija od 2 godine. Međutim te 2 godine garancije su ograničene kilometražom od samo 35.000 km."

To je bio test emisije SAT a mi da dodamo i spisak serijske opreme i tehničke karakteristike Lade Kaline 1118.

Standardna oprema uključena u cenu vozila : -Vazdušni jastuk za vozača i suvozača, metalik boja, putni kompjuter, elektro mehanički servo volan, volan podesiv po visini, serijski ugrađen alarmni sistem protiv krađe, kodiran ključ za startovanje motora, daljinsko-centralno zaključavanje vrata spolja, centralno zaključavanje vrata iznutra, elektropodizači stakala prednjih vrata, radio priprema, svetlo u prtljažniku i kaseti ispred vozača, centralno osvetljenje salona+svetla za čitanje ispred vozača i suvozača, termička tonirana stakla, zadnja svetla za maglu, dopunsko " STOP" svetlo, hidrokorektor za podešavanje visine farova iz salona, elektroblokada uključenja poluge menjača u rikverc sa zvučnim indikatorom položaja "rikverca", branici u boji karoserije, oborivi nasloni zadnjih sedišta 1/3, 2/3, sigurnosni pojasevi zadnjih sedišta, ratkapne sa znakom "LADA". Kalina se proizvodi u ukupno 15 različitih boja a sve su metalik.

Tehničke karakteristike Lade Kaline 1118 (fabrički podaci) : Dužina/širina/visina-4040 mm/1670 mm/1500 mm, međuosovinsko rastojanje 2470 mm, razmak točkova napred/nazad 1430/1410 mm, klirens 160 mm, masa praznog vozila 1080 kg, nosivost 475 kg, zapremina prtljažnog prostora 400 litara, zapremina motora 1596 ccm, snaga 59,5 kW/81KS kW pri 5200 obrt./min., obrtni moment 120Nm pri 2700 obrt./min., maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje do 100 km/h 12,9 sekundi,  potrošnja goriva : pri brzini od 90 km/h 5,3, pri 120 km/h 7,2 i u gradskom ciklusu 8,8 litara na 100 km.



Kao što smo nedavno pisali, Opel Corsa je proglašena za auto godine 2007. u Srbiji i to u izboru žirija specijalizovanih novinara za automobilizam, okupljenih u Asocijaciji automobilskih novinara Srbije. Predsednik Asocijacije Aleksandar Andrić je, prilikom zvaničnog uručenja titule na proslavi održanoj u utorak 13. marta u "Hajatu", istakao da je Corsa sa velikom prednošću pobedila, ispred drugoplasiranog automobila Forda S-MAX. Da podsetimo da je Corsa osvojila i titulu AutoBest 2007., koju dodeljuju novinari iz zemalja centralne i istočne Evrope a nedavno je Corsa dobila i titulu "Najpopularniji automobil u Srbiji", koju dodeljuju čitaoci našeg auto magazina Vrele Gume. Povodom Corsinog osvajanja titule za auto godine 2007. u Srbiji, prenosimo test Opel Corse 1,4 Enjoy iz časopisa za automobilizam Turbo : "Nemačka fabrika se posle kraćeg lutanja na polju dizajna okrenula kombinaciji sporta i upotrebljivosti. Novi, atraktivniji imidž lansiran je s Astrom H koja je postala stilska osnova za sve kasnije lansirane modele - pa tako i nove Corse. Opelov novitet je zablistao punim sjajem, a ono što ga u potpunosti odvaja od sve tri dosadašnje generacije tog modela jesu inovacije koje znatno unapređuju praktičnost. Karoserija s petora vrata prati savremene trendove u dizajnu. Stigla je na granicu od četiri metra, što je aktuelni limit za veće gradske modele, a unutrašnji prostor je uvećan i podizanjem visine krova na skoro 1,5 m. Kada se na sve to doda relativno kratak prednji deo vozila, jasno je da su se na polju komfora dogodile krupne promene. I zaista, čim se smestite u sedište, postaje jasno da nova Corsa može da posluži i za duža putovanja četiri odrasle osobe - za koje bi, eventualno, mogao da se pokaže kao neadekvatan obim prtljažnika. Da bi tu neizbežnu boljku manjih automobila što više ublažio, Opel je ponudio nekoliko izuzetno praktičnih detalja. Osnovna zapremina prtljažnog prostora od 285 l (jedan od najboljih rezultata u klasi) dodatno se uvećava uklanjanjem police, što na prvi pogled ne deluje spektakularno. Svi savremeni automobili imaju lako odstranjive police, ali i problem šta s njom kada se skine. Nemački dizajneri su pronašli rešenje u držaču iza naslona. Polica se gurne u ležište u kome zauzima veoma malo prostora i, što je najvažnije, ne smeta. U Corsi postoji i mogućnost podešavanja dubine prtljažnika jer je na njegovom dnu primenjena platforma koja se može postaviti u dve različite pozicije. Tu je i privilegija paketa Njoy („endžoj“) - podešavanje nagiba naslona deljivog naslona za 7,5 stepeni, čime ne unapređuje komfor zadnje klupe ili dodatno uvećava prtljažnik. Uz Corsu se, uz sve to, može naručiti i specijalni nosač za bicikle, ugrađen u zadnji branik gde se uvlači kada nije u funkciji. Na vrhu ponude benzinaca za sada je dobro poznati Ecotec 16V od 1,4 l, maksimalne snage 90 konja. U kombinaciji s petostepenim manuelnim menjačem ovaj agregat sposoban je da odgovori na većinu zahteva prosečnih korisnika, uz adekvatnu ekonomičnost. Ipak, pod punim opterećenjem oseća se nedostatak snage (pogotovu, na usponima), a deo odgovornosti za to leži i u nešto dužem finalnom prenosu. Ali, ako se gubi na mostu, dobija se na ćupriji (i obratno), pa se kao pozitivna strana ovakve koncepcije javlja nizak nivo buke u kabini. Brzina od 80 kilometara na sat dostiže se sa oko 2000 obrt./min, 120 km/h sa 1.000 više, a krajnja brzina od nešto preko 170 km/h ostvaruje se sa skalom obrtometra prilično daleko od zabranjenog (crvenog) polja. Važna prednost je i niska potrošnja goriva, koja se u realnim uslovima eksploatacije kreće na nivou od 6,5 do sedam litara bezolovnog benzina na 100 kilometara pređenog puta. Čak i izrazito oštra vožnja neće se preterano loše odraziti na vozačev budžet. Tokom testa, naime, zabeležen je maksimum od 8,1 l/100 km, što se s obzirom na tempo može smatrati takođe povoljnim rezultatom. Ekonomičnost je naglašena i dugim servisnim intervalima. Opel naime, za benzinac od 1,4 l predviđa odlazak na redovan servis na svakih 30.000 kilometara, ili dve godine! Vožnja otkriva i druge dobre strane nove Corse. Upravljanje je dodatno olakšano primenom servo-upravljača promenljive snage, kao i kočnog aparata sa standardnim ABS-om i elektronskom distribucijom kočne sile (EBD). Nova Corsa dakle, startuje s velikim ambicijama. Po lansiranju na Salonu automobila u Parizu krenula je komercijalizacija istovremeno na svim tržištima (i Opelu se, očigledno, žuri da što pre povrati uloženo), a već u prvom mesecu prodaje, nemačka fabrika primila je porudžbine za više od 100.000 primeraka.

Cena i oprema test vozila : Opel Corsa 1,4 Enjoy: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, servo-upravljač podesiv po visini i dužini stuba, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, kodirani ključ, elektropodizači prozora u prednjim vratima, elektropodesiva spoljna ogledala s grejačima (+90evra), deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, podešavanje nagiba naslona zadnjih sedišta pod uglom od 7,5 stepeni, dvojno dno prtljažnika, „paket 2“ (manuelni klima-uređaj, svetla za maglu napred i nazad, radio-CD-MP3 sa četiri zvučnika, +1220evra), metalik boja (+375evra), podešavanje visine snopa prednjih svetala iz kabine, podešavanje visine vozačkog sedišta, patosnice (+25evra), aluminijumski naplaci (+415evra)... Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 15.315 evra."

Izvor : časopis za automobilizam Turbo    www.turbo.co.yu




O novoj C klasi već smo nekoliko puta opširno pisali ali kako je Mercedes za specijalizovane novinare u Valensiji tokom protekle nedelje organizovao probne vožnje nove C klase, evo šta su pomenuti novinari zaključili posle tih vožnji u Španiji. Po njima, nova generacija C klase predstavlja najnoviji i najbolji dokaz da je počelo novo doba za Mercedes. Posle S klase (sa kojom je Mercedes praktično predstavio novi dizajnerski pravac), nemački proizvođač nastavlja stvaranje dinamičnih i uzbudljivih automobila. Konzervativni i dosadni Mercedesi postali su deo prošlosti i sada stižu modeli tog novog doba. To ne potvrđuju samo samouverene izjave ljudi iz Mercedesa (što je normalno) već i sam auto. Novu C klasu, naime, karakteriše neobično smeli dizajn čime je smanjena dizajnerska premoć direktnih rivala poput BMW-a Serije 3 i Audi-ja A4. Nezavisno o tome iz kog se ugla gleda, novi model je znatno dinamičniji i zanimljiviji u odnosu na prethodnika. Nova C klasa nudiće se sa paletom od osam motora. Ponudu benzinskih četvorocilindraša čine dve verzije poznatog 1,8 litarskog motora koji pomoću mehaničkog kompresora razvijaju 156KS i 230 Nm u modelu C180 Kompressor odnosno 184KS i 250 Nm u modelu C200 Kompressor. Benzinski šestocilindraši počinju sa 2,5 litarskim modelom C230, koji raspolaže sa 204KS i 245 Nm, nastavljaju se sa 3,0 litarskim modelom C280 sa 231KS i 300 Nm a završavaju sa 3,5 litarskim modelom C350 koji ima 272KS i 350 Nm. Tu su i dizelaši i to : C200 CDI, koji razvija 136KS i 270 Nm, sledi C220 CDI (170KS i 400 Nm) i C320 CDI (224KS i 510Nm). Osim verzije C350, koji se nudi isključivo sa 7-stepenim automatikom, svi modeli se serijski opremaju sa doteranim 6-stepenim ručnim menjačima. Taj 7-stepeni automatik se kao opcija nudi na svim modelima sa V6 motorima, dok se onima sa 4 cilindra kao opcija nudi 5-stepeni automatik. Na krivudavim španskim putevima, novinari su imali priliku da se uvere da nova C klasa nije samo dinamična što se izgleda tiče, već da to potvrđuje i u samoj vožnji. Novi model koristi već provereno ali i temeljito doterano ogibljenje dok prošireni tragovi točkova i produženo međuosovinsko rastojanje, pomažu boljem rasporedu težine. Ipak najveći doprinos osetno većoj agilnosti C klase daju Agility Control sistem elektronskog nadzora i automatskog prilagođavanja amortizera i opcioni Advanced Agility sistem, namenjen posebno zahtevnim vozačima. Oba sistema pružaju znatno bolje vozne osobine u odnosu na prethodnika, a precizniji servo upravljač vozaču uliva veće samopouzdanje. Naravno, uz sve nabrojano, zadržan je i tradicionalno visoki stepen komfora.
Nova generacija C klase potvrđuje Mercedesov preokret u stvaranju automobila. Nekada konzervativni modeli danas su dinamičniji, agilniji i uzbudljiviji i više nego ravnopravni modelima BMW-a i Audi-ja. Nova C klasa se već nudi na tržištu Srbije a cene nove genaracije su, u proseku, više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35.400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39.500 evra sa PDV-om. 




Kao što je poznato kod nas se na ove rumunske automobile od 1. januara ove godine obračunava carina od 20 % zbog ulaska Rumunije u EU. Zbog toga su automobili ove marke kod nas poskupeli pa se cene kreću od 7150 do 12.500 evra (za limuzinsku verziju sa 4 vrata dok karavan MCV startuje od 8626 evra pa naviše). Takođe Dacia ima i novog uvoznika za Srbiju. To je firma Renault-Nissan Srbija (adresa Omladinskih brigada 88, Novi Beograd tel. 011/2178 111). Ipak i pored povećanja cena, za Dacia-u i dalje vlada veliko intersovanje, delom i zbog nedavnog blagog doterivanja. Zato evo jednog testa obnovljenog Logana u 1,5 DCI verziji iz našeg auto časopisa Turbo :

"Kupac je uvek u pravu! Tog gesla drže se svi proizvođači, pa i Dacia - produžena ruka Renault-a u istočnoj Evropi. Izmene koje je francusko-rumunski tim konstruktora obavio na Loganu zvanično su prezentovane u oktobru prošle godine, a rezultat su direktnih konsultacija s klijentelom. Detalji koji su podvrgnuti reviziji su maska hladnjaka motora - sada u boji karoserije (od verzije Laureat), ručica menjača preneta je iz druge generacije Renault-a Clio, pokazivači pravca sada su u beloj boji, poklopac prtljažnika otvara se pomoću ručice i tastera (a ne samo ključa) i povezan je s centralnom bravom, enterijer je oplemenjen novim - kvalitetnijim materijalima, dva najbogatija paketa opreme donose i nov audio-sistem (Blaupunkt), na poklopcu prtljažnika izveden je spojler, a uvedene su i nove boje. Relativno sitne izmene omogućile su da Logan deluje ozbiljnije nego do sada. Ipak, redizajn nije podrazumevao promenu svih detalja koji od početka smetaju korisnicima. Jedan od primera je pozicija komande za podešavanje spoljašnjih ogledala koja je ostala na prilično nepristupačnom mestu - ispod poluge parkirne kočnice! Njeno premeštanje na pogodnije mesto ne bi koštalo praktično ništa, ali bi u velikoj meri doprinelo lakšoj manipulaciji retrovizorima. Upravljač je, i dalje, ostao fiksiran, što je jedan od najvećih propusta pri konstrukciji Logana. Da je ova prilika iskorišćena za ispravljanje tog nedostatka, omogućilo bi se iznalaženje znatno povoljnije pozicije za vozača. Te „detalje“ Rumuni su, očigledno, ostavili za potpuno novu generaciju Logana. Prodajni rezultati, međutim, govore da kupcima Dacia-e te „sitnice“ - još uvek - ne smetaju previše. Kod njih je prevagnuo odnos cene i onoga što se za nju dobije. A Logan, zaista, ima šta da ponudi: mnogo unutrašnjeg prostora, ogroman prtljažnik, zavidnu udobnost na lošim putevima, stabilnost, bogatu opremu i, iznad svega, izuzetnu ekonomičnost u verziji s turbo dizel motorom. Renault-ov 1,5-litarski DCI agregat u prvi plan stavlja ekonomičnost. Prosečnom korisniku ovog automobila, za prelazak 100 kilometara u proseku treba manje od pet litara dizel goriva, rastrošnijima do pet decilitara više. Na posete pumpama, tako, treba računati tek nakon nešto više od 1.000 kilometara! Iako ne briljantne, performanse će zadovoljiti većinu porodično orjentisanih korisnika. Maksimalna brzina je 155 km/h, za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno je 15,5 sekundi. Detalj koji preporučuje Dacia-u u DCI verziji jeste i elastičnost motora u najčešće korišćenim režimima rada. Maksimalni obrtni moment (160 Nm) dostupan je pri samo 1.700 obrt./min., tako da Logan DCI najveću vučnu silu vozaču stavlja na rasplaganje već nakon starta. Sklop koji treba pohvaliti je menjač. Sada je primetno mekši i precizniji nego na početku proizvodnje Logana. Osim toga, pozicija i oblik ručice olakšavaju pristup komandama klimatizacije - detalj koji je bio znatno komplikovaniji kod prve verzije ove Dacia-e. I osveženi Logan dakle, zavređuje pažnju potencijalnih kupaca vozila iz ekonomske klase. Sitne izmene unapredile su vozilo do granice koja u potpunosti opravdava uložena sredstva."  

Izvor : časopis za automobilzam Turbo   www.turbo.co.yu



Opel je najsnažniju verziju Corse ikada, model Corsa OPC, upravo predstavio na salonu u Ženevi a istovremeno je protekle nedelje u Palma de Maljorki organizovao i test vožnje za evropske novinare. Sportske verzije gradskih automobila, poput Ranault-a Clio RS197 i Minija Cooper S, danas su popularnije nego ikada ranije. Razlog ? Ovakvi modeli nude vrhunske performanse, veliko uživanje u vožnji i (realativno) pristupačne cene. No, to ne treba da čudi budući da se za oko 20.000 evra (ili koji više) dobijaju automobili sa oko 200 konja, koji uz sve nabrojano nude i bogatu opremu. Opelov predstavnik u toj klasi je Corsa OPC, koju fabrika bez pardona želi da postavi u sam vrh klase. I šta nudi Corsa OPC da Opel tako samouvereno veruje u nju ? Taksativno nabrojano aduti Corse OPC su : atraktivan izgled, bogata oprema, sportski podešeno ogibljenje i naravno snažni 1,6 litarski turbo motor sa 141kW/192KS i 230Nm. To naravno samo po sebi nije dovoljno pa je prošlonedeljna prezentacija održana u Španiji pružila priliku da novinari na putevima i na pravoj trkačkoj pisti, temeljito ispitaju sve karakteristike Corse OPC. Kao i kod Astre OPC, i kod Corse nisu pravljeni nikakvi kompromisi. Tačnije Corsa OPC je namenjena isključivo pravim ljubiteljima sportskih automobila a ne vikend vozačima, kojima ovakvi automobili služe za pokazivanje pred kafićima. Naime tim pravim vozačima neće smetati izražena buka, tvrdo podešeno ogibljenje i brutalna snaga koja se prenosi samo na prednje točkove. Posebno kada Corsa nudi impresivno prianjanje uz podlogu, snažne kočnice, upečatljiva međuubrzanja i pravu zabavu u vožnji. Kada bi i upravljač bio malo komunikativniji a menjač imao preciznije i kraće hodove, užitak u vožnji bi bio još bolji. Tako bar kažu novinari, koji su je vozili na prezentaciji. Za nešto više moraćemo da sačekamo početak prodaje kod nas. To bi moglo da se desi na leto, možda već u junu a tada će biti poznata i precizna cena za naše tržište. Opelov OPC odnosno Opel Performance Center, koji pravi sportske varijante Opelovih modela, uložio je ogroman trud u razvoj ovog automobila. To se vidi već na prvi pogled. Bukvalno. Naime, agresivniji branici sa velikim otvorima za vazduh, saćasta maska, pragovi, alu felne od 17 inča (18-ice su opcija), zadnji spojler sa difuzorom, centralno smšteni završetak izduvne cevi, novi retrovizori i drugo zaista prave od Corse atraktivan i poželjan auto. U sličnom stilu je i kabina gde se nalaze Recaro sedišta i izrazito sportski volan. Sve što je ugrađeno, tu je sa jednim ciljem odnosno omogućiti što bolje performanse i što veće uživanje u brzoj vožnji. Iako ponudom prostora, opremom ili funkcionalnošću ne zaostaje za običnim verzijama Corse, OPC varijanta ne može da se meri sa njima u pogledu svakodnevne upotrebljivosti. Kod nje je komfor stavljen u stranu a performanse (225 km/h uz ubrzanje do stotke za 7,2 sekunde) i uživanje u vožnji su istaknuti u prvi plan.


 



Pre nekoliko dana objavili smo da je posle maltene 20 godina britanski Land Rover konačno dobio ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije i da je to beogradski Grand Motors (www.ford.co.yu  telefon 011/20 90 600), koji već uvozi automobile Forda i Volvo-a. Grand Motors će modele Land Rovera prvi put zvanično prikazati na skorašnjem salonu automobila u Beogradu (23. mart-1. april) a posle salona neki od modela će biti izloženi u novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21. Jedan od zanimljivih modela britanske marke je i novi Freelander, koji je novinarima predstavljen krajem prošle godine na Sardiniji. Evo jednog teksta o novom Freelanderu iz našeg auto časopisa Turbo:    "Modeli Discovery i Freelander predstavljaju opciju za široku publiku kojoj je Defender previše surov, a Range Rover preskup. Discovery je nedavno dobio novo ruho i unapređenu mehaniku, pa je bilo logično da se i najmanji Land Rover prilagodi aktuelnom fabričkom stilu (uveden s Range Roverom Sport) i trendovima na tržištu. Poput većih modela britanske fabrike, i Freelander ima prilično kockastu karoseriju, koja se za razliku od varijante iz 1997. godine sada nudi isključivo s petora vrata. Dužina je uvećana za 50 mm i sada iznosi 4475 milimetara, što je donelo više prostora za putnike, ali i značajno povećanje prtljažnika. Stari Freelander imao je prtljažnik od ozbiljnih 546 litara, a novajlija se šepuri s neverovatnih 755!  Ime Land Rover sinonim je za vrhunske vozne karakteristike van asfalta. I Freelander kao i veći Land Roveri, na tom polju cilja vrh svog tržišnog segmenta. U odnosu na prethodnu varijantu uvećano je rastojanje od tla (sada najmanje 210 mm), povećan gaz vodenih prepreka (do pola metra) i dorađen stalni pogon na sva četiri točka. Elektronska kontrola distribucije obrtnog momenta omogućava brzo prilagođavanje uslovima na putu. Svaki od točkova dobija onoliko snage koliko mu sleduje na osnovu stepena prianjanja na podlogu, a vozne karakteristike unapređuju i drugi inteligentni sistemi, poput kontrolisanog spuštanja na klizavim terenima ili pomoći za kretanje na uzbrdicama. Freelander ima i elektronski sistem protiv prevrtanja, za koji u britanskoj fabrici ističu da je najsavremeniji od svih primenjenih na nekom od njihovih vozila. Uz sve to, ugrađeni su i dobro poznati sistemi za nadzor stabilnosti, od elektronske kontrole proklizavanja pogonskih točkova do antiblok kočnica s automatskom preraspodelom sile kočenja. Da bi kočenje bilo što efikasnije, primenjeni su čak i podsistemi za pomoć pri kočenju u krivinama i iznenadnim situacijama, kod kojih na osnovu kretanja vozila i odabrane putanje elektronika određuje stepen zaustavljanja na svakom točku posebno. S takvim predispozicijama ne čudi da se Land Rover opredelio za jake motore, koji Freelander-u obezbeđuju odlične performanse. Četvorocilindrični turbo dizel ima radnu zapreminu od 2,2 l (160KS i 400 Nm), a šestocilindrični benzinac 3,2 litra (233KS i 317 Nm). Obe varijante isporučuju se sa šestostepenim menjačima, s tim što je za dizel standardna manuelna, a za benzinac automatska transmisija. Na spisku opcija uskoro će se naći i potpuno novi sekvencijalni menjač, takođe sa šest brzina, za koji će moći da se doplati kod obe varijante. Jači agregat omogućava dostizanje maksimalne brzine od 200 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,9 sekundi ! Dizel je sporiji za 20 km/h, a do stotke potrebno mu je 11,7 sekundi. Njegova glavna prednost je ekonomičnost (u gradskim uslovima troši 9,2, a na otvorenom 6,2 l/100 km), ali i odlične karakteristike u off-road uslovima zbog visoke vrednosti obrtnog momenta pri niskim obrtajima."

izvor : turbo.co.yu





Na salonu u Ženevi Alfa Romeo upravo predstavlja novu varijantu modela Spider. Radi se o modelu sa 2,4 litarskim JTDm dizel motorom a istovremeno sa zvaničnom promocijom na pomenutom salonu, Alfa je proteklih dana organizovala test vožnje za evropske auto novinare na domaćem terenu, u italijanskom gradu Đenovi. Kako su je ocenili novinari vidimo na primeru hrvatskog sajta Autosport, čiji (skraćeni) test prenosimo :

"Prilikom dolaska u okolinu Đenove dočekalo nas je prekrasno sunčano i toplo vreme kao stvoreno za vožnju novim Spiderom. Iako prema našem mišljenju Alfama a Spideru pogotovo, nikako ne odgovaraju dizel motori, današnji trendovi nalažu upravo suprotno, pa je i ovaj izuzetni Alfin kabrio morao da podlegne tom trendu. Moćni motor od 200 KS i 2,4 litre zapremine pokazuje odlične performanse. Pri 2000 obrt./min. ostvaruje 400 Nm i postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h, naravno sa zatvorenim krovom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, a potrošnja je u svakom režimu rada motora više nego prihvatljiva. U gradu iznosi tek nešto iznad 9 litara, van grada manje od 5,5 litara ili u proseku ispod 7 litara na 100 km prema fabričkim podacima. Motor je 5-cilindrični, izveden iz 2,4 JTD 20 ventilskog Common Rail motora i najmoćniji je motor u JTD Multijet porodici. Prema tvrdnjama proizvođača mnogo je tiši od svog izvornog modela, naročito prilikom rada na hladno. Nažalost, primetili smo da i prilikom rada na radnoj temperaturi proizvodi osetne vibracije prilikom rada u praznom hodu. U vožnji radi vrlo uglađeno, uparen sa vrlo dobrim 6-stepenim menjačem. Što se samog dizajna Alfe Spider tiče, tu nemamo šta dodati. Automobil izgleda baš onako kako se od Alfe i očekuje. Prefinjene i elegantne, a opet naglašene sportske linije prate dizajnerski stil i ostalih Alfinih modela. Retro je i dalje "in" kod ovog proizvođača, no za razliku od prošle generacije modela, ovoj je dodat i dašak futurizma i high-techa. Prednji kraj u stilu 159, dok je zadnji deo od svetlosnih grupa na niže gotovo jednak Breri. Ističu se reljefno naglašeni bočni delovi zadnjeg kraja automobila, koji time još više naglašavaju sportsku liniju. Uz izuzetak instrument table, koja deluje premasivno, nekako  predimenzionisano nemački, unutrašnjost je zanimljiva, razigrana i zaobljena, kao i kod ostalih modela a čemu još više doprinose dvobojna sedišta i razne kombinacije materijala; na test automobilima vrlo fine kože u više boja. Kombinaciji boja i mogućnosti izbora doprinose i boje platna na krovu. Nama se najviše dopao plavi Spider, koji je iako ne u uobičajenim Alfinim bojama, dodatno istakao i sportke i elegantne vrline automobila. O vožnji i ležanju automobila ne treba trošiti previše reči. Zamerki nema, a to se od Alfe i očekuje. Doduše, ipak ima jedna, koja ne utiče na performanse ili ležanje automobila već na ergonomiju. Ako je osobi koja je automobil isprobala, a visoka je ispod 170 cm pri najnižem položaju sedišta zatvoreni krov i dalje preblizu glavi odnosno ako ista u vidokrugu ima i rub okvira vetrobrana, što se događa kad za upravljač sedne neko viši ili visok ? Isto tako, prilikom vožnje sa spuštenim krovom, vozač je odlično zaštićen od vetra koji obično dolazi odpozadi, no u ovom slučaju, vetar može zasmetati upravo napred, zbog preniskog vetrobranskog stuba ili pak previsokog položaja sedenja. Nažalost, probleme sa položajem sedenja srećemo u svakom Alfinom modelu poslednjih desetak godina pa je neverovatno da se na tom, dosta bitnom delu ergonomije italijanski dizajneri nisu odlučili preduzeti određene korake u pravcu prilagođavanja automobila vozaču, a ne obrnutno. Ipak, način vožnje, užitavanje koje pruža i sam izgled moći, nadjačaće taj problem i postaviti smešak na lice svakom srećniku koji sedne za upravljač ove lepotice." Na kraju da dodamo da u Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. 

Izvor : www.autosport.hr




Naravno radi se o test vožnjama, koje je Chrysler organizovao za specijalizovane evropske auto novinare u Lisabonu a sam Sebring je inače predstavljen još prošle godine na salonu automobila u Londonu. Sebring se već prodaje i kod nas a evo utisaka iz vožnje novinara iz našeg časopisa o automobilizmu Turbo :

"Ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji. Stara izreka idealno opisuje trenutno stanje „Krajslera“, koji na matičnom tržištu trpi ozbiljne gubitke, ali van njega (a posebno u Evropi) beleži konstantan rast prodaje. Region DCAA (kako u toj kompaniji označavaju sve što je van Amerike) zabeležio je tokom januara povećanje od čak 40 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako? Recept je, u suštini, jednostavan. Da bi amortizovali očekivani pad prodaje, Amerikanci su pri razvoju novih modela posebnu pažnju posvetili zahtevima i potrebama kupaca na internacionalnoj sceni. Novi „sebring“, na primer, ima dizel motor (prvi „krajsler“ srednje klase s tom vrstom pogona) i niz drugih detalja koji navode na zaključak da je u fokusu, pre svega, bio evropski kupac. Na ovom vozilu nema gotovo ničega što bi se moglo protumačiti kao američka razmetljivost. Naprotiv, karoserija nudi spoj elegancije i blage prosportske forme (što se, pre svega, odnosi na zadnji dvoipozapreminski dizajn). Najbliži američkim standardima je prednji deo, koji vuče korene s kupea „krosfajer“. Rebrasta forma poklopca motora asocira na sportske čamce, a upadljivo velike su svetlosne grupe kristalnog izgleda koje se odlično uklapaju s hromiranim znakom „Krajslera“ na vrhu maske hladnjaka. Iako izgled zadnjeg dela navodi na zaključak da je „sebring“ kombi-limuzina reč je o klasičnoj formi karoserije s odvojenim prtljažnim delom. Naravno, nasloni zadnjeg sedišta su deljivi i mogu se oboriti u odnosu 60:40, što omogućava znatno proširenje prtljažnika koji je i u osnovnoj konfiguraciji sasvim upotrebljiv za porodična putovanja (394 litra). Putovanja su, naime, i bila u prvom planu „Krajslerovih“ dizajnera. S dužinom od 4,85 m, naime, ovaj automobil nije baš najpogodniji za gradske uslove baš kao, uostalom, ni njegovi direktni konkurenti. „Sebring“ je opremljen nizom detalja, koji znatno olakšavaju duži boravak u vozilu. Pored tradicionalno udobnih sedišta, uz ovaj automobil se može naručiti i DVD sistem s dva displeja - jednim na centralnoj konzoli i drugim između sedišta. Na 178 mm širokom LCD displeju za putnike u zadnjem delu vozila mogu se čak emitovati i signali iz različitih izvora tako da, na primer, jedno dete može gledati crtani film, a drugo igrati svoju omiljenu video igricu. Zanimljiv detalj predstavlja i sistem za grejanje i hlađenje napitaka ugrađen ispred naslona za laktove u sredini vozila. Čaj, kafu ili neki drugi topli napitak možete podgrejati do temperature od 60 stepeni Celzijusa, dok se sokovi mogu rashladiti na dva stepena. Amerima smo godinama zamerali i na upotrebi tvrde plastike na prednjem panelu. Ovoga puta on je obložen mekim materijalom, a za pohvalu je i dizajn kompletnog enterijera kod koga smo jedinu zamerku uočili kod kasete ispred suvozača, koja se otvara nadole i ne nudi previše prostora. Osnovnu verziju pokreće novi četvorocilindrični benzinac, radne zapremine dva litra. S maksimalnom snagom od 156 konja i petostepenim manuelnim menjačem to je opcija koja će zadovoljiti većinu poklonika benzinskih agregata. „Sebring“, naime, nije zamišljen kao sportska limuzina, već kao vozilo s kojim će se udobno i brzo prevoziti do željene destinacije. Imajući to u vidu, bilo je logično da se uz ovaj automobil ponudi i automatski menjač, ali je „Krajsler“, čini se, omanuo na tom polju izabravši četvorostepenu varijantu koja još prolazi samo kod Amerikanaca. Osim znatno veće potrošnje goriva, ta transmisija negativno utiče i na performanse, što će znatno smanjiti interesovanje i za verziju s benzinskim motorom od 2,4 l kod koga je standard. Za evropske kupce svakako je najinteresantniji „sebring“ onaj s turbo dizel motorom. Kao i u slučaju „Dodža“ („kaliber“) i „Džipa“ („kompas“), CRD varijanta opremljena je „Folksvagenovim“ dvolitarskim dizelašem (140 KS), koji se isporučuje s šestobrzinskim menjačem. „Sebring“ se već nudi i na našem tržištu, a pravu promociju imaće na predstojećem Salonu automobila u Beogradu. Cena najjeftinije varijante (2.0 turing) je primamljivih 22.420 evra, dok je najpristupačniji dizel - 26.200 evra."




Još pre nekoliko dana objavili smo slike novog Audija A5 i njegove sportske S5 varijante koje su pre vremena procurele na internet. Iako te slike prikazuju definitivan i konačan izgled ovog modela, bile su nezvanične a juče je Audi konačno objavio i zvanične fotografije i potpunije informacije o paleti motora za taj novi Audi. Naravno, ove nove slike ne otkrivaju ništa što već nismo videli pre neki dan ali vredi da ponovo obratimo bar malo pažnje na model koji vizuelno samo prati već poznati dizajnerski rečnik nemačke marke. Iako su u Audiju najavljivali, da će novi A5 dosta ličiti na izuzetan koncept Nuvolari, konačan rezultat je ipak malo razočarenje. Iako elegantan pa i dinamičan, mnogi su proteklih dana glasno komentarisali da su očekivali više odnosno mnogo hrabiji iskorak u dizajnu. U kabini, sve je nemački pedantno i funkcionalno, naravno sa najvišim mogućim kvalitetom upotrebljenih materijala i vrhunskom završnom obradom. Prtljažnik je, za ovu klasu, izuzetnih 455 litara zapremine. Premijera će naravno biti na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. Inače A5 je prvi veći coupe nemačke marke, sa dužinom od 463 cm, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, ima mesta za 4 odrasle osobe. Usput, A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Dakle nove Audijeve zvanične slike nisu donele ništa novo što se tiče dizajna ali ono što je novo u fabričkom press saopštenju, jesu detaljniji podaci o motorima koji se nalaze pod haubom novog coupea iz Audija. Za početak, nudiće se 2 benzinska i 2 dizel motora. Benzinci su 1,8T FSI agregat sa 125kW/170KS i 3,2L FSI V6 motor sa 195kW/265KS i 330Nm. Ovaj poslednji dostiže 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnih 250 km/h uz (fabrički deklarisanu) potrošnju od 8,7 litara na 100 km. Ponudu dizelaša čine 2,7 TDI motor sa 140kW/190KS (postiže 232 km/h) i veći 3,0 litarski TDI koji razvija 176kW/240KS i 500Nm. Ovaj 3,0 TDI postiže 250 km/h i ubrzanje do stotke za 5,9 sekundi uz potrošnju od 7,2 litra. Samo najmanji dizelaš, dakle 2,7 TDI, neće imati opciju integralnog pogona dok će se svi ostali modeli moći dobiti i sa poznatim Quattro pogonom na sva 4 točka. Svi modeli Audija A5 serijski su opremljeni menuelnim 6-stepenim menjačima dok će se kod benzinca 3,2 FSI i dizelaša 2,7 TDI, moći doplatiti i za CVT transmisiju. Svi modeli Audija A5, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelašima, mogu da se opreme i sportskim S-line paketom opreme koji modelu A5 daje sportski look. Usput da kažemo da je u Audijevom saopštenju za medije jasno naglašeno da se dizel TDI modeli neće prodavati u Americi. Uplate za novi Audi A5 počinju u martu a prve isporuke tokom juna meseca. Cene nisu saopštene. A sada malo i o sportskoj verziji, Audiju S5. Najkraće i najvažnije, pokreće ga V8 motor zapremine 4,2 litra sa  354KS. Kod ovog modela, integralni Quattro pogon i manuelni 6-stepeni menjač, dolaze u standardnom paketu opreme. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu a maksimalna brzina, zna se, ograničena na 250 km/h. Osim jačeg motora, S5 ima i tvrđe podešeno ogibljenje i veće kočnice. Na kraju, još i informacija, da Audi sprema i cabrio verziju novog A5 koji će zameniti postojeći A4 cabrio kao i da je u planu i RS5, još sportskija varijanta ovog coupea sa najmanje 450KS. Na prve dve slike je "obični" Audi A5 a na trećoj je S5.

 



O novom Citroenu C4 Picasso već smo pisali kada su se početkom januara pojavile prve zvanične slike i informacije. Tokom protekle nedelje, u blizini španske Barcelone, za novinare su organizovane test vožnje pa vam sa hrvatskog sajta autoweb.hr prenosimo ( delimično skraćen ) njihov test ovog noviteta:

 (Dalje)

Kada smo pisali o dolasku novog Mitsubishija Outlander na nase trziste pomenuli smo da ce i Peugeot i Citroen na njegovoj osnovi napraviti svoje prve SUV modele.To se i desilo odnosno i Peugeot i Citroen su najavili svetsku premijeru svojih novih "terenaca" za skorasnji salon automobila u Zenevi (8.-18. mart). Francuzi su doduse objavili nekoliko slika ovih modela jos prosle godine ali ovo u Zenevi ce biti njihovo prvo pojavljivanje u javnosti i najava njihovog skorog dolaska na trziste. Prvo o modelu C-Crosser kako se zove Citroenov SUV. C-Crosser objedinjuje prilicno misicave obline terenca, dinamicnost sportskog vozila i elegantne detalje limuzine visoke klase ne udaljavajuci se previse od vizuelnih karakteristika Citroena. Sto se samog oblika tice, primecuje se nekoliko karakteristicnih detalja kao npr. linija krova koja pada prema zadnjem delu vozila, visoka donja linija prozora sa strane a narocito njegovi jako naglaseni blatobrani; sve to doprinosi utisku jednog mocnog i dinamicnog SUV vozila kako i prilici. Novi SUV moze prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujuci pre svega integralnom pogonu 4x4. Pomenuli smo 7 putnika. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedista i 2 pomocna pozadi dakle nesto kao 5+2 konfiguracija. Pri tom sedista u 2. redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktican ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (kada je u funkciji 5 sedišta) iznosi 441 litar a ako se obori i drugi red sedišta, dobija se svih 1686 litara. Dimenzije mu iznose DxSxV : 4640 mm/1810 mm/1710mm. Za razliku od Mitsubishija Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot ce, bar u pocetku, imati na raspolaganju samo jedan dizel motor mada postoje najave da ce se u ove modele u buducnosti ugradjivati i benzinac od 2,4 litra sa 170KS. Ipak, u pocetku u ponudi ce biti samo 2,2 litarski HDi dizel motor, snage 156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postize pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv cadji a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjac je 6-stepeni rucni a prema podacima same fabrike potrosnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina iznosi tacno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,9 sekundi. Sve sto je napisano za Citroen C-Crosser (motori, dimenzije, performanse) prakticno vazi i za Peugeot 4007 takodje prvi pravi SUV u ponudi Peugeota. Peugeot je doduse jos tokom osamdesetih godina proslog veka imao u ponudi i terenac P4 koji nije bio nista drugo do Mercedes/Puch G sa znackom francuske fabrike ali 4007 je prvi SUV model Peugeota. Razlike u odnosu na blizanca iz PSA grupe, Citroena C-Crosser ali i u odnosu na Mitsubishi Outlander, svode se prakticno samo na originalniji prednji kraj koji ima drugacije oblikovana svetla, drugaciju masku i, narocito, veci i agresivniji prednji branik sa velikim otvorom za vazduh. Iznutra se razlikuju samo po znaku proizvodjaca na volanu. Kao i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 koristi isti dizel motor 2,2 HDi sa 156KS koji je inace razvijen zajedno sa Fordom. Tako da su i vozne karakteristike i performanse jednake Citroenovom C-Crosseru. Prodaja pocinje na leto ove godine ali to vazi za zapad Evrope a kada ce stici kod nas nije jos poznato, mada se to ocekuje u drugoj polovini godine. Nije poznato ni da li ce se pojaviti na nasem salonu automobila u Beogradu krajem marta.



Jedan od modela koji je privukao veliku paznju publike na nedavno odrzanom salonu automoila u Detroitu jeste i druga generacija BMW-ovog SAV modela X5; ( nije greska, BMW svoj "terenac" ne naziva SUV vec Sport Activity Vehicle-SAV ). Ako se pojavi na skorasnjem salonu u Beogradu sigurno ce i kod nas privuci ogromnu paznju posetilaca kako onih koji ga sebi mogu priustiti a posebno onih koji o njemu mogu samo da mastaju. BMW X5 prve generacije odlazi dakle sa scene i prepusta mesto istoimenom nasledniku. Ipak, sedam godina uspesne egzistencije i gotovo 600.000 prodatih primjeraka rezultat su koji niko ne moze ostaviti po strani. BMW ce sasvim sigurno ostati jedan od vodecih proizvodjaca luksuznih terenaca. Naslednik modela koji je krajem 1999. udario temelje SAV klasi i prvi ponudio savrsenu kombinaciju terenca i putnickog automobila, spremno ceka nove vlasnike. Mnogi se slazu s ocenom da je X5 bio prvi SUV koji pruza uzitak voznje karakteristican za sportske limuzine i pritom se ne stidi silaska s asfalta. Mocan nastup na novom modelu josje uvjerljiviji. Druga generacija istina zadrzava prepoznatljiv izgled prethodnika, ali raste u svim dimenzijama. Gabariti bavarskog noviteta zaustavili su se na  sledecim dimenzijama D x S x V  4,850mm/1930 mm/1710mm sto je prilicno vise od prethodnika. Gotovo 190 mm vise u duzinu i 6 u sirinu je otvorilo mogucnost ugradnje treceg reda sedista, donedavno nezamislive koncepcije za marku kao sto je BMW. X5 u osnovnoj konfiguraciji prevozi pet osoba a sa oborenim sedistima auto se pretvara skoro u pravi transporter sa tada dostupnih 1750 litara zapremnie prtljaznika.   Elektronski kontrolisani pogon na sve tockove X-drive dodatno je doteran, a paleta motora, bar za pocetak obuhvata benzince (3.0si/272 KS i 315 Nm, 4.8i V8/355 KS i 475 Nm) i jedan dizelas (3.0d/231 KS i 520 Nm). Podaci o ubrzanju do 100 km/h dovolnjo govore sami za sebe : 6,5 sekundi (4.8i) do 8,3 sekunde (3.0d), a maksimalna brzina se krece od 216 do 240 km/h zavisno od verzije. Vozac moze racunati na uzitak rukovanja novom 6-stepenom automatskom transmisijom ali i svih blagodati adaptivnog aktivnog vesanja. Tu su jos aktivni upravljacki sistem zatim run flat tehnologija pneumatika (prvi u klasi). Dizajnerska slicnost s manjim modelom X3 i dalje je prisutna sto se vidi i u unutrasnjosti. Moderniji enterijer jos uvek je decentno uredjen, ali s osetno kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom. Prepoznatljiv stil oduvek je karakterisala izrazita ergonomija i prema vozacu usmeren raspored elemenata, pa nema razloga da tako i ne ostane. Cene se kod naseg novog zastupnika za BMW, firme Delta Motors, jos ne pominju a one ce se u Nemackoj kretati od 51350 evra za najjeftiniju verziju 3.0si benzinca, dizelas 3.0d je 550 evra skuplji, a top verzija ( 4,8i V8 ) ima osnovnu cenu od 68700 evra.



Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS ( sa njim Corolla postize 175 km/h ) i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.




«Prethodni   1 2 3 ... 63 64 65 66 67 68 69  Sledeći»
Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs