Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Pre nekoliko dana objavili smo da je posle maltene 20 godina britanski Land Rover konačno dobio ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije i da je to beogradski Grand Motors (www.ford.co.yu  telefon 011/20 90 600), koji već uvozi automobile Forda i Volvo-a. Grand Motors će modele Land Rovera prvi put zvanično prikazati na skorašnjem salonu automobila u Beogradu (23. mart-1. april) a posle salona neki od modela će biti izloženi u novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21. Jedan od zanimljivih modela britanske marke je i novi Freelander, koji je novinarima predstavljen krajem prošle godine na Sardiniji. Evo jednog teksta o novom Freelanderu iz našeg auto časopisa Turbo:    "Modeli Discovery i Freelander predstavljaju opciju za široku publiku kojoj je Defender previše surov, a Range Rover preskup. Discovery je nedavno dobio novo ruho i unapređenu mehaniku, pa je bilo logično da se i najmanji Land Rover prilagodi aktuelnom fabričkom stilu (uveden s Range Roverom Sport) i trendovima na tržištu. Poput većih modela britanske fabrike, i Freelander ima prilično kockastu karoseriju, koja se za razliku od varijante iz 1997. godine sada nudi isključivo s petora vrata. Dužina je uvećana za 50 mm i sada iznosi 4475 milimetara, što je donelo više prostora za putnike, ali i značajno povećanje prtljažnika. Stari Freelander imao je prtljažnik od ozbiljnih 546 litara, a novajlija se šepuri s neverovatnih 755!  Ime Land Rover sinonim je za vrhunske vozne karakteristike van asfalta. I Freelander kao i veći Land Roveri, na tom polju cilja vrh svog tržišnog segmenta. U odnosu na prethodnu varijantu uvećano je rastojanje od tla (sada najmanje 210 mm), povećan gaz vodenih prepreka (do pola metra) i dorađen stalni pogon na sva četiri točka. Elektronska kontrola distribucije obrtnog momenta omogućava brzo prilagođavanje uslovima na putu. Svaki od točkova dobija onoliko snage koliko mu sleduje na osnovu stepena prianjanja na podlogu, a vozne karakteristike unapređuju i drugi inteligentni sistemi, poput kontrolisanog spuštanja na klizavim terenima ili pomoći za kretanje na uzbrdicama. Freelander ima i elektronski sistem protiv prevrtanja, za koji u britanskoj fabrici ističu da je najsavremeniji od svih primenjenih na nekom od njihovih vozila. Uz sve to, ugrađeni su i dobro poznati sistemi za nadzor stabilnosti, od elektronske kontrole proklizavanja pogonskih točkova do antiblok kočnica s automatskom preraspodelom sile kočenja. Da bi kočenje bilo što efikasnije, primenjeni su čak i podsistemi za pomoć pri kočenju u krivinama i iznenadnim situacijama, kod kojih na osnovu kretanja vozila i odabrane putanje elektronika određuje stepen zaustavljanja na svakom točku posebno. S takvim predispozicijama ne čudi da se Land Rover opredelio za jake motore, koji Freelander-u obezbeđuju odlične performanse. Četvorocilindrični turbo dizel ima radnu zapreminu od 2,2 l (160KS i 400 Nm), a šestocilindrični benzinac 3,2 litra (233KS i 317 Nm). Obe varijante isporučuju se sa šestostepenim menjačima, s tim što je za dizel standardna manuelna, a za benzinac automatska transmisija. Na spisku opcija uskoro će se naći i potpuno novi sekvencijalni menjač, takođe sa šest brzina, za koji će moći da se doplati kod obe varijante. Jači agregat omogućava dostizanje maksimalne brzine od 200 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,9 sekundi ! Dizel je sporiji za 20 km/h, a do stotke potrebno mu je 11,7 sekundi. Njegova glavna prednost je ekonomičnost (u gradskim uslovima troši 9,2, a na otvorenom 6,2 l/100 km), ali i odlične karakteristike u off-road uslovima zbog visoke vrednosti obrtnog momenta pri niskim obrtajima."

izvor : turbo.co.yu





Reklama


Na salonu u Ženevi Alfa Romeo upravo predstavlja novu varijantu modela Spider. Radi se o modelu sa 2,4 litarskim JTDm dizel motorom a istovremeno sa zvaničnom promocijom na pomenutom salonu, Alfa je proteklih dana organizovala test vožnje za evropske auto novinare na domaćem terenu, u italijanskom gradu Đenovi. Kako su je ocenili novinari vidimo na primeru hrvatskog sajta Autosport, čiji (skraćeni) test prenosimo :

"Prilikom dolaska u okolinu Đenove dočekalo nas je prekrasno sunčano i toplo vreme kao stvoreno za vožnju novim Spiderom. Iako prema našem mišljenju Alfama a Spideru pogotovo, nikako ne odgovaraju dizel motori, današnji trendovi nalažu upravo suprotno, pa je i ovaj izuzetni Alfin kabrio morao da podlegne tom trendu. Moćni motor od 200 KS i 2,4 litre zapremine pokazuje odlične performanse. Pri 2000 obrt./min. ostvaruje 400 Nm i postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h, naravno sa zatvorenim krovom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, a potrošnja je u svakom režimu rada motora više nego prihvatljiva. U gradu iznosi tek nešto iznad 9 litara, van grada manje od 5,5 litara ili u proseku ispod 7 litara na 100 km prema fabričkim podacima. Motor je 5-cilindrični, izveden iz 2,4 JTD 20 ventilskog Common Rail motora i najmoćniji je motor u JTD Multijet porodici. Prema tvrdnjama proizvođača mnogo je tiši od svog izvornog modela, naročito prilikom rada na hladno. Nažalost, primetili smo da i prilikom rada na radnoj temperaturi proizvodi osetne vibracije prilikom rada u praznom hodu. U vožnji radi vrlo uglađeno, uparen sa vrlo dobrim 6-stepenim menjačem. Što se samog dizajna Alfe Spider tiče, tu nemamo šta dodati. Automobil izgleda baš onako kako se od Alfe i očekuje. Prefinjene i elegantne, a opet naglašene sportske linije prate dizajnerski stil i ostalih Alfinih modela. Retro je i dalje "in" kod ovog proizvođača, no za razliku od prošle generacije modela, ovoj je dodat i dašak futurizma i high-techa. Prednji kraj u stilu 159, dok je zadnji deo od svetlosnih grupa na niže gotovo jednak Breri. Ističu se reljefno naglašeni bočni delovi zadnjeg kraja automobila, koji time još više naglašavaju sportsku liniju. Uz izuzetak instrument table, koja deluje premasivno, nekako  predimenzionisano nemački, unutrašnjost je zanimljiva, razigrana i zaobljena, kao i kod ostalih modela a čemu još više doprinose dvobojna sedišta i razne kombinacije materijala; na test automobilima vrlo fine kože u više boja. Kombinaciji boja i mogućnosti izbora doprinose i boje platna na krovu. Nama se najviše dopao plavi Spider, koji je iako ne u uobičajenim Alfinim bojama, dodatno istakao i sportke i elegantne vrline automobila. O vožnji i ležanju automobila ne treba trošiti previše reči. Zamerki nema, a to se od Alfe i očekuje. Doduše, ipak ima jedna, koja ne utiče na performanse ili ležanje automobila već na ergonomiju. Ako je osobi koja je automobil isprobala, a visoka je ispod 170 cm pri najnižem položaju sedišta zatvoreni krov i dalje preblizu glavi odnosno ako ista u vidokrugu ima i rub okvira vetrobrana, što se događa kad za upravljač sedne neko viši ili visok ? Isto tako, prilikom vožnje sa spuštenim krovom, vozač je odlično zaštićen od vetra koji obično dolazi odpozadi, no u ovom slučaju, vetar može zasmetati upravo napred, zbog preniskog vetrobranskog stuba ili pak previsokog položaja sedenja. Nažalost, probleme sa položajem sedenja srećemo u svakom Alfinom modelu poslednjih desetak godina pa je neverovatno da se na tom, dosta bitnom delu ergonomije italijanski dizajneri nisu odlučili preduzeti određene korake u pravcu prilagođavanja automobila vozaču, a ne obrnutno. Ipak, način vožnje, užitavanje koje pruža i sam izgled moći, nadjačaće taj problem i postaviti smešak na lice svakom srećniku koji sedne za upravljač ove lepotice." Na kraju da dodamo da u Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. 

Izvor : www.autosport.hr




Naravno radi se o test vožnjama, koje je Chrysler organizovao za specijalizovane evropske auto novinare u Lisabonu a sam Sebring je inače predstavljen još prošle godine na salonu automobila u Londonu. Sebring se već prodaje i kod nas a evo utisaka iz vožnje novinara iz našeg časopisa o automobilizmu Turbo :

"Ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji. Stara izreka idealno opisuje trenutno stanje „Krajslera“, koji na matičnom tržištu trpi ozbiljne gubitke, ali van njega (a posebno u Evropi) beleži konstantan rast prodaje. Region DCAA (kako u toj kompaniji označavaju sve što je van Amerike) zabeležio je tokom januara povećanje od čak 40 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako? Recept je, u suštini, jednostavan. Da bi amortizovali očekivani pad prodaje, Amerikanci su pri razvoju novih modela posebnu pažnju posvetili zahtevima i potrebama kupaca na internacionalnoj sceni. Novi „sebring“, na primer, ima dizel motor (prvi „krajsler“ srednje klase s tom vrstom pogona) i niz drugih detalja koji navode na zaključak da je u fokusu, pre svega, bio evropski kupac. Na ovom vozilu nema gotovo ničega što bi se moglo protumačiti kao američka razmetljivost. Naprotiv, karoserija nudi spoj elegancije i blage prosportske forme (što se, pre svega, odnosi na zadnji dvoipozapreminski dizajn). Najbliži američkim standardima je prednji deo, koji vuče korene s kupea „krosfajer“. Rebrasta forma poklopca motora asocira na sportske čamce, a upadljivo velike su svetlosne grupe kristalnog izgleda koje se odlično uklapaju s hromiranim znakom „Krajslera“ na vrhu maske hladnjaka. Iako izgled zadnjeg dela navodi na zaključak da je „sebring“ kombi-limuzina reč je o klasičnoj formi karoserije s odvojenim prtljažnim delom. Naravno, nasloni zadnjeg sedišta su deljivi i mogu se oboriti u odnosu 60:40, što omogućava znatno proširenje prtljažnika koji je i u osnovnoj konfiguraciji sasvim upotrebljiv za porodična putovanja (394 litra). Putovanja su, naime, i bila u prvom planu „Krajslerovih“ dizajnera. S dužinom od 4,85 m, naime, ovaj automobil nije baš najpogodniji za gradske uslove baš kao, uostalom, ni njegovi direktni konkurenti. „Sebring“ je opremljen nizom detalja, koji znatno olakšavaju duži boravak u vozilu. Pored tradicionalno udobnih sedišta, uz ovaj automobil se može naručiti i DVD sistem s dva displeja - jednim na centralnoj konzoli i drugim između sedišta. Na 178 mm širokom LCD displeju za putnike u zadnjem delu vozila mogu se čak emitovati i signali iz različitih izvora tako da, na primer, jedno dete može gledati crtani film, a drugo igrati svoju omiljenu video igricu. Zanimljiv detalj predstavlja i sistem za grejanje i hlađenje napitaka ugrađen ispred naslona za laktove u sredini vozila. Čaj, kafu ili neki drugi topli napitak možete podgrejati do temperature od 60 stepeni Celzijusa, dok se sokovi mogu rashladiti na dva stepena. Amerima smo godinama zamerali i na upotrebi tvrde plastike na prednjem panelu. Ovoga puta on je obložen mekim materijalom, a za pohvalu je i dizajn kompletnog enterijera kod koga smo jedinu zamerku uočili kod kasete ispred suvozača, koja se otvara nadole i ne nudi previše prostora. Osnovnu verziju pokreće novi četvorocilindrični benzinac, radne zapremine dva litra. S maksimalnom snagom od 156 konja i petostepenim manuelnim menjačem to je opcija koja će zadovoljiti većinu poklonika benzinskih agregata. „Sebring“, naime, nije zamišljen kao sportska limuzina, već kao vozilo s kojim će se udobno i brzo prevoziti do željene destinacije. Imajući to u vidu, bilo je logično da se uz ovaj automobil ponudi i automatski menjač, ali je „Krajsler“, čini se, omanuo na tom polju izabravši četvorostepenu varijantu koja još prolazi samo kod Amerikanaca. Osim znatno veće potrošnje goriva, ta transmisija negativno utiče i na performanse, što će znatno smanjiti interesovanje i za verziju s benzinskim motorom od 2,4 l kod koga je standard. Za evropske kupce svakako je najinteresantniji „sebring“ onaj s turbo dizel motorom. Kao i u slučaju „Dodža“ („kaliber“) i „Džipa“ („kompas“), CRD varijanta opremljena je „Folksvagenovim“ dvolitarskim dizelašem (140 KS), koji se isporučuje s šestobrzinskim menjačem. „Sebring“ se već nudi i na našem tržištu, a pravu promociju imaće na predstojećem Salonu automobila u Beogradu. Cena najjeftinije varijante (2.0 turing) je primamljivih 22.420 evra, dok je najpristupačniji dizel - 26.200 evra."




Još pre nekoliko dana objavili smo slike novog Audija A5 i njegove sportske S5 varijante koje su pre vremena procurele na internet. Iako te slike prikazuju definitivan i konačan izgled ovog modela, bile su nezvanične a juče je Audi konačno objavio i zvanične fotografije i potpunije informacije o paleti motora za taj novi Audi. Naravno, ove nove slike ne otkrivaju ništa što već nismo videli pre neki dan ali vredi da ponovo obratimo bar malo pažnje na model koji vizuelno samo prati već poznati dizajnerski rečnik nemačke marke. Iako su u Audiju najavljivali, da će novi A5 dosta ličiti na izuzetan koncept Nuvolari, konačan rezultat je ipak malo razočarenje. Iako elegantan pa i dinamičan, mnogi su proteklih dana glasno komentarisali da su očekivali više odnosno mnogo hrabiji iskorak u dizajnu. U kabini, sve je nemački pedantno i funkcionalno, naravno sa najvišim mogućim kvalitetom upotrebljenih materijala i vrhunskom završnom obradom. Prtljažnik je, za ovu klasu, izuzetnih 455 litara zapremine. Premijera će naravno biti na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. Inače A5 je prvi veći coupe nemačke marke, sa dužinom od 463 cm, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, ima mesta za 4 odrasle osobe. Usput, A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Dakle nove Audijeve zvanične slike nisu donele ništa novo što se tiče dizajna ali ono što je novo u fabričkom press saopštenju, jesu detaljniji podaci o motorima koji se nalaze pod haubom novog coupea iz Audija. Za početak, nudiće se 2 benzinska i 2 dizel motora. Benzinci su 1,8T FSI agregat sa 125kW/170KS i 3,2L FSI V6 motor sa 195kW/265KS i 330Nm. Ovaj poslednji dostiže 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnih 250 km/h uz (fabrički deklarisanu) potrošnju od 8,7 litara na 100 km. Ponudu dizelaša čine 2,7 TDI motor sa 140kW/190KS (postiže 232 km/h) i veći 3,0 litarski TDI koji razvija 176kW/240KS i 500Nm. Ovaj 3,0 TDI postiže 250 km/h i ubrzanje do stotke za 5,9 sekundi uz potrošnju od 7,2 litra. Samo najmanji dizelaš, dakle 2,7 TDI, neće imati opciju integralnog pogona dok će se svi ostali modeli moći dobiti i sa poznatim Quattro pogonom na sva 4 točka. Svi modeli Audija A5 serijski su opremljeni menuelnim 6-stepenim menjačima dok će se kod benzinca 3,2 FSI i dizelaša 2,7 TDI, moći doplatiti i za CVT transmisiju. Svi modeli Audija A5, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelašima, mogu da se opreme i sportskim S-line paketom opreme koji modelu A5 daje sportski look. Usput da kažemo da je u Audijevom saopštenju za medije jasno naglašeno da se dizel TDI modeli neće prodavati u Americi. Uplate za novi Audi A5 počinju u martu a prve isporuke tokom juna meseca. Cene nisu saopštene. A sada malo i o sportskoj verziji, Audiju S5. Najkraće i najvažnije, pokreće ga V8 motor zapremine 4,2 litra sa  354KS. Kod ovog modela, integralni Quattro pogon i manuelni 6-stepeni menjač, dolaze u standardnom paketu opreme. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu a maksimalna brzina, zna se, ograničena na 250 km/h. Osim jačeg motora, S5 ima i tvrđe podešeno ogibljenje i veće kočnice. Na kraju, još i informacija, da Audi sprema i cabrio verziju novog A5 koji će zameniti postojeći A4 cabrio kao i da je u planu i RS5, još sportskija varijanta ovog coupea sa najmanje 450KS. Na prve dve slike je "obični" Audi A5 a na trećoj je S5.

 



O novom Citroenu C4 Picasso već smo pisali kada su se početkom januara pojavile prve zvanične slike i informacije. Tokom protekle nedelje, u blizini španske Barcelone, za novinare su organizovane test vožnje pa vam sa hrvatskog sajta autoweb.hr prenosimo ( delimično skraćen ) njihov test ovog noviteta:

 (Dalje)

Kada smo pisali o dolasku novog Mitsubishija Outlander na nase trziste pomenuli smo da ce i Peugeot i Citroen na njegovoj osnovi napraviti svoje prve SUV modele.To se i desilo odnosno i Peugeot i Citroen su najavili svetsku premijeru svojih novih "terenaca" za skorasnji salon automobila u Zenevi (8.-18. mart). Francuzi su doduse objavili nekoliko slika ovih modela jos prosle godine ali ovo u Zenevi ce biti njihovo prvo pojavljivanje u javnosti i najava njihovog skorog dolaska na trziste. Prvo o modelu C-Crosser kako se zove Citroenov SUV. C-Crosser objedinjuje prilicno misicave obline terenca, dinamicnost sportskog vozila i elegantne detalje limuzine visoke klase ne udaljavajuci se previse od vizuelnih karakteristika Citroena. Sto se samog oblika tice, primecuje se nekoliko karakteristicnih detalja kao npr. linija krova koja pada prema zadnjem delu vozila, visoka donja linija prozora sa strane a narocito njegovi jako naglaseni blatobrani; sve to doprinosi utisku jednog mocnog i dinamicnog SUV vozila kako i prilici. Novi SUV moze prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujuci pre svega integralnom pogonu 4x4. Pomenuli smo 7 putnika. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedista i 2 pomocna pozadi dakle nesto kao 5+2 konfiguracija. Pri tom sedista u 2. redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktican ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (kada je u funkciji 5 sedišta) iznosi 441 litar a ako se obori i drugi red sedišta, dobija se svih 1686 litara. Dimenzije mu iznose DxSxV : 4640 mm/1810 mm/1710mm. Za razliku od Mitsubishija Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot ce, bar u pocetku, imati na raspolaganju samo jedan dizel motor mada postoje najave da ce se u ove modele u buducnosti ugradjivati i benzinac od 2,4 litra sa 170KS. Ipak, u pocetku u ponudi ce biti samo 2,2 litarski HDi dizel motor, snage 156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postize pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv cadji a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjac je 6-stepeni rucni a prema podacima same fabrike potrosnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina iznosi tacno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,9 sekundi. Sve sto je napisano za Citroen C-Crosser (motori, dimenzije, performanse) prakticno vazi i za Peugeot 4007 takodje prvi pravi SUV u ponudi Peugeota. Peugeot je doduse jos tokom osamdesetih godina proslog veka imao u ponudi i terenac P4 koji nije bio nista drugo do Mercedes/Puch G sa znackom francuske fabrike ali 4007 je prvi SUV model Peugeota. Razlike u odnosu na blizanca iz PSA grupe, Citroena C-Crosser ali i u odnosu na Mitsubishi Outlander, svode se prakticno samo na originalniji prednji kraj koji ima drugacije oblikovana svetla, drugaciju masku i, narocito, veci i agresivniji prednji branik sa velikim otvorom za vazduh. Iznutra se razlikuju samo po znaku proizvodjaca na volanu. Kao i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 koristi isti dizel motor 2,2 HDi sa 156KS koji je inace razvijen zajedno sa Fordom. Tako da su i vozne karakteristike i performanse jednake Citroenovom C-Crosseru. Prodaja pocinje na leto ove godine ali to vazi za zapad Evrope a kada ce stici kod nas nije jos poznato, mada se to ocekuje u drugoj polovini godine. Nije poznato ni da li ce se pojaviti na nasem salonu automobila u Beogradu krajem marta.



Jedan od modela koji je privukao veliku paznju publike na nedavno odrzanom salonu automoila u Detroitu jeste i druga generacija BMW-ovog SAV modela X5; ( nije greska, BMW svoj "terenac" ne naziva SUV vec Sport Activity Vehicle-SAV ). Ako se pojavi na skorasnjem salonu u Beogradu sigurno ce i kod nas privuci ogromnu paznju posetilaca kako onih koji ga sebi mogu priustiti a posebno onih koji o njemu mogu samo da mastaju. BMW X5 prve generacije odlazi dakle sa scene i prepusta mesto istoimenom nasledniku. Ipak, sedam godina uspesne egzistencije i gotovo 600.000 prodatih primjeraka rezultat su koji niko ne moze ostaviti po strani. BMW ce sasvim sigurno ostati jedan od vodecih proizvodjaca luksuznih terenaca. Naslednik modela koji je krajem 1999. udario temelje SAV klasi i prvi ponudio savrsenu kombinaciju terenca i putnickog automobila, spremno ceka nove vlasnike. Mnogi se slazu s ocenom da je X5 bio prvi SUV koji pruza uzitak voznje karakteristican za sportske limuzine i pritom se ne stidi silaska s asfalta. Mocan nastup na novom modelu josje uvjerljiviji. Druga generacija istina zadrzava prepoznatljiv izgled prethodnika, ali raste u svim dimenzijama. Gabariti bavarskog noviteta zaustavili su se na  sledecim dimenzijama D x S x V  4,850mm/1930 mm/1710mm sto je prilicno vise od prethodnika. Gotovo 190 mm vise u duzinu i 6 u sirinu je otvorilo mogucnost ugradnje treceg reda sedista, donedavno nezamislive koncepcije za marku kao sto je BMW. X5 u osnovnoj konfiguraciji prevozi pet osoba a sa oborenim sedistima auto se pretvara skoro u pravi transporter sa tada dostupnih 1750 litara zapremnie prtljaznika.   Elektronski kontrolisani pogon na sve tockove X-drive dodatno je doteran, a paleta motora, bar za pocetak obuhvata benzince (3.0si/272 KS i 315 Nm, 4.8i V8/355 KS i 475 Nm) i jedan dizelas (3.0d/231 KS i 520 Nm). Podaci o ubrzanju do 100 km/h dovolnjo govore sami za sebe : 6,5 sekundi (4.8i) do 8,3 sekunde (3.0d), a maksimalna brzina se krece od 216 do 240 km/h zavisno od verzije. Vozac moze racunati na uzitak rukovanja novom 6-stepenom automatskom transmisijom ali i svih blagodati adaptivnog aktivnog vesanja. Tu su jos aktivni upravljacki sistem zatim run flat tehnologija pneumatika (prvi u klasi). Dizajnerska slicnost s manjim modelom X3 i dalje je prisutna sto se vidi i u unutrasnjosti. Moderniji enterijer jos uvek je decentno uredjen, ali s osetno kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom. Prepoznatljiv stil oduvek je karakterisala izrazita ergonomija i prema vozacu usmeren raspored elemenata, pa nema razloga da tako i ne ostane. Cene se kod naseg novog zastupnika za BMW, firme Delta Motors, jos ne pominju a one ce se u Nemackoj kretati od 51350 evra za najjeftiniju verziju 3.0si benzinca, dizelas 3.0d je 550 evra skuplji, a top verzija ( 4,8i V8 ) ima osnovnu cenu od 68700 evra.



Reklama


Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS ( sa njim Corolla postize 175 km/h ) i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.




Toliko dugo ocekivani ( i kod kupaca i kod prodavaca Fiata ) novi Fiat C segmenta sa starim-novim imenom Bravo, konacno je danas svetskoj javnosti predstavljen i zvanicno na promociji za novinare iz celog sveta ( njih preko 1000 ) i to na domacem terenu, u Rimu. Naslednik neuspesnog prethodnika Stila, bas zato da bi se napravio ostar raskid sa tim modelom, donosi izuzetno svez i atraktivan dizajn koji je istovremeno i sportski dinamican i elegantan mada ga mnogi zbog slicnosti sa uspesnim Grande Puntom vec nazivaju Grande Grande Punto. To naravno nije nista lose posto Grande Punto vazi za izuzetno uspeo i privlacan model u svom segmentu koji celu grupaciju Fiat izvlaci iz krize u kojoj je prethodnih godina tavorio. Jedan od razloga Fiatovih problema je upravo i neuspeh modela Stilo dakle modela koga Bravo nasledjuje.

 

 (Dalje)

 


O novoj Skodi Fabiji smo ranije vec pisali i objavili 2 tada dostupne zvanicne slike spoljasnjosti a evo sada nekoliko novih fotografija ukljucujuci i unutrasnjost. Usput ponavljamo sta smo tada napisali o novoj Skodi :
"Evo konacno i prvih fabrickih fotografija nove Fabie cija se promocija ocekuje na salonu u Zenevi u martu 2007. godine. Kao sto se sa slika vidi dizajnerski uzor joj predstavlja novi Roomster ( koliko je to dobro pokazace vreme ) sto je bilo za ocekivati i sto se dalo nasluti po svim onim spijunskim slikama maskiranog modela proteklih meseci. Stari model, prodat u preko 1,5 miliona primeraka, dobija dakle dostojnu zamenu. Nova Fabia je naravno porasla kako je to vec obicaj u ovoj klasi u proteklih nekoliko godina. Dimenzije su sada DxSxV 3992mmx1642x1498mm tako da ne cudi da se u Skodi hvale najvecim prostorom za glavu i noge za putnike pozadi. Unutrasnjost je napredovala kako estetski (mogucnost novih kombinacija boja u kabini) tako i kvalitativno. Moguca je doplata sa pripremu GSM telefona sa Bluetooth konekcijom i eksterne konekcije za MP3 player i iPod i sl. Prtljaznik obuhvata 300 litara odnosno 1163 litra kada se obori zadnja klupa. Podrazumeva se da su u Skodi uradili mnogo na poboljsanju aktivne i pasivne bezbednosti, voznih osobina, komfora sto ce uz prihvatljivu cenu biti najveci aduti nove Skode. Paleta motora obuhvata 4 benzinca i 3 dizelasa. Benzinci su 1,2 HTP sa 44Kw sledi 1,2 12v HTP sa 51Kw, pa 1,4 litarski 16v sa 63Kw i 1,6 litarski 16v i 77 Kw. Dizelasi su 1,4 litarski Tdi PD sa 51Kw i 59Kw i najjaci 1,9 Tdi sa 77Kw. Takodje Skoda nudi i novu 6-stepenu automatsku Tiptronic transmisiju uz doplatu. Treba napomenuti da kada pocne prodaja nove Fabie u ovoj hatchback verziji odmah posle premijere u Zenevi nece prestati i proizvodnja sadasnjih sedan i kombi varijanti". U nastavku sledi jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Logan MCV na probnim voznjama u Italiji upravo testiraju novinari iz celog sveta, a prodaja u Srbiji pocinje krajem februara ili pocetkom marta. Precizna cena se jos ne zna ( pominju ce cifre oko 9000 evra ) a kako je ovaj auto ( sa razlogom) izazvao veliko interesovanje kod nasih kupaca prenosimo (delimicno skracen) tekst o ovom automobilu sa hrvatskog sajta Autonet.hr.

"Početno nepoverenje prema automobilu koji se zove Dacia čini se da je potpuno nestalo. Logan je sada doživeo manji redizajn, a na njegovim temeljima je nastao automobil moderne koncepcije predstavljen u Parizu kao MCV (Multi Convival Vehicle). Auto se već od oktobra prodaje u Rumuniji, a početkom ove godine pojaviće se na svim važnim evropskim tržištima.  (Dalje)

Pre neki dan pojavile su se slike konacnog izgleda nove Mercedesove C klase ali naravno nezvanicne, koje su ko zna kako procurele u javnost kroz Mercedesovu brosuru namenjenu dilerima. Od danas medjutim tajni vise nema. Ovo su zvanicne slike Mercedesa C klase nove generacije ( fabricki kod W204 ). Ekskluzivne fotografije su pred vama, a koje se kao virus sire internetom pa ih tako i mi prvi u Srbiji objavljujemo. Za pocetak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stize i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe medjutim, stize tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao sto se vidi, kao dizajnerski uzor je posluzila veca i luksuznija S klasa s tim sto sve verzije nove C klase nece imati isti prednji gril vec ce se zavisno od varijante opreme odlikovati i razlicitom prednjom maskom. Skuplje Avantgarde i ( buduca AMG ) verzije imace masku sa povecom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imace klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je slican izgledu Mercedes CL coupe-a a jeftinije vise nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve sto C klasa donosi. Iz Mercedesa porucuju da su sa test vozilima presli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, koriscenja novih tehnologija... Sa povecanom duzinom i medjuosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povecani komoditet na zadnjim sedistima. Slicnan dizajn nije jedino sto "C" povezuje sa S klasom. Sa veceg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greske vozaca. U cilju povecanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poredjenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povecane ali ne drasticno. Duzina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), sirina za 42mm a medjuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povecana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljaznik je veci za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( sto je vise za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledece agregate :    

-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm

U Mercedesu isticu da su uprkos povecanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrosnju za 6%. Tako sada dva manja dizelasa tj. C200 ( potrosnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara sada imaju autonomiju od 1000 km. Jos mozda interesantan podatak o kolicniku otpora vazduha koji kod nove C klase iznosi odlicnih Cw 0,27. Prodaja pocinje posle salona u Zenevi, dakle od marta nadalje i to po ceni od 37400 evra za baznu verziju sto je samo 500 evra skuplje u odnosu na dosadasnju cenu. Uz napomenu da cena vazi za zapadnu Evropu. U nastavku jos nekoliko slika. 

 

 (Dalje)

U Japanu je predstavljen potpuno novi mali model Daihatsua, specijaliste za proizvodnju manjih gradskih automobila namenjenih prenatrpanim ulicama japanskih metropola. Daihatsu, inace u vlasnistvu mnogo poznatije Toyote, promovise novu i to vec sedmu po redu generaciju svog malise, modela Mira, a koji se u Evropi prodaje pod imenom Cuore.

 (Dalje)

U Jaguaru su odlucili da jos jednom, zaista po poslednji put, obnove svoj aktuelni model S-type iako su vec najavili i njegovog naslednika sa novim imenom XF. Ocigledno da se novi XF nece pojaviti bas tako brzo kao sto se mozda ocekivalo cim su se u Jaguaru tj. Fordu odlucili na usavrsavanje sadasnjeg modela. Doterivanje je ipak vise ograniceno na spoljasnji i unutrasnji dizajn i visi stepen serijske i opcione opreme nego na temeljito tehnicko usavrsavanje. To ce ipak biti zadatak novog XF-a. I sta donosi restilizovani S-type?

 (Dalje)

Konacno evo i zvanicnih slika nove Toyote Auris, koja zamenjuje hatchback varijantu Corolle. Limuzinska verzija ce se i dalje zvati Corolla cija je 10. generacija imala svoju evropsku premijeru pre nekoliko dana na salonu u Helsinkiju. A za neki dan na predstojecem salonu u Bolonji ( 7. do 17. decembra ) i Auris ce imati evropsku premijeru. Evropsku jer se japanska varijanta Aurisa vec od oktobra prodaje u svojoj postojbini.

 (Dalje)


«Prethodni   1 2 3 ... 68 69 70
Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs