Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Sajam automobila u Detroitu je veliki spektakl na koji će doći čak i američki predsednik Barak Obama. Ali inovativni trendovi okrenuti budućnosti zaobilaze taj američki grad.

Detroit je kao malo koji grad simbol propasti i vaskrsnuća. Dvadesete godine prošlog veka bile su zlatno vreme američke automobilske industrija, ali su osamdesete donele duboku krizu.

Predsednik Sjedinjenih Američkih Država Barak Obama najavio je da će 20. januara doći na ovogodišnji sajam automobila u Detroitu (North American International Auto Show, NAIAS). To je deo njegove oproštajne turneje u zadnjoj predsedničkoj godini. Amerikanci su zadovoljni privrednim rastom, krediti se lako dobijaju, a dolari lako troše.

Prošle godine, američka automobilska industrija prodala je najveći broj automobile u istoriji. Američki proizvođaći automobila zarađuju dobro, pre svih Ford i Dženeral motors.

I za Nemce je američko tržište postalo atraktivnije nego inače. Najtraženiji su moćni džipovi poput onog marke BMW X5 ili Mercedesova M-klasa. Pošto cena nafte pada i raspoloženje za kupovinu moćnih mašina raste, bez obzira na iscrpivost resursa i na životnu okolinu.

Folksvagen u Americi

Folksvagen u Americi tradicionalno nije u toj ligi, a sa skandalom oko manipulisanja vrednosti izduvnih gasova još više se marginalizovao. Niko ne može da kaže da li je za preokret dovoljno javno izvinjenje i pokajanje novog šefa koncerna Matijasa Milera, kao i njegovo obećanje da će se Folksvagen popraviti i sačuvati radna mesta i u Americi.

U Detroitu su u velikim halama izložbeni paviljoni za 70 proizvođača automobila, a očekuju se ponovo spektakularni programi za 800.000 posetilaca.

Ono što nedostaje, jeste osveženje. Osećanje novog početka. Uprkos svom tom sjaju, cela predstava deluje pomalo zastarelo, kao naklon slavnoj prošlosti.

Salon iz prošlosti?

„Detroit, kao prvi veliki sajam u godine, već je prevaziđen, jer se istinski novi trendovi predstavljaju na sajmu CES u Las Vegasu“, kaže Štefan Fosvinkel koji piše za „Auto Bild“. Sajam u Las Vegasu – Consumer Electronics Show (CES) – je jedan od najvećih svetskih sajmova za zabavnu elektroniku, pa Fosvinkel dodaje da nije čudo što se tamo predstavljaju i najznačajniji trendovi automobilske branše, jer se prema njemu zabavna elektronika i automobilska industrija više ne mogu razdvojiti.

Slične zaključke u svojoj studiji donosi i konsultantska kuća „Mekinsi“. Prema nalazima studije, autonomna vožnja je megatrend. Do 2030. bi, prema prognozama, 15 procenata automobila moglo da se vozi autonomno. Primećen je još jedan trend: neće se više proizvoditi jedan automobil koji zadovoljava sve potrebe. Kupovaće se kabriolet za plažu i karavan za kupovinu. Pri tome će sve više ljudi deliti isti automobil – „Carsharing“ je u brzom porastu. Studija predviđa da je trend uvođenja električnog automobila tek malo usporen niskim cenama goriva, ali da je nezaustavljiv. Posebno u velikim gradovima naučnici predviđaju velike promene u tom smeru već u narednih 15 godina.

Detroit je prespavao trendove?

Na te izazove, automobilska industrija mora pronaći odgovor. Ali u Detroitu se ti odgovori ne naziru. „Kod automobila iz budućnosti reč je o digitalizaciji i autonomnoj vožnji, a to je prethodne nedelje pokazano u Las Vegasu“, konstatuje Fosvinkel, dodajući da su u međuvremenu ekološki i bezbedni automobili već standard, pa Detroit ne isporučuje ništa više od očekivane „domaće radinosti“.

Posetioci će ipak pohrliti u detroitske izložbene hale, verovatno jer grad ima jaku automobilsku tradiciju, ali i zbog uspeha američkih proizvođača automobila, što se onda na ovom sajmu proslavlja.

A Nemačka kao automobilska nacija? Teško je nešto predvideti. Audi je dobro odradio posao. Ta firma nije slučajno prva iz Nemačke koja je pre pet godina izlagala u Las Vegasu. Naposletku, možda i Folskvagen profitira od novih izazova.

„Skandal sa manipulacijom prisiljava koncern na radikalno prestrukturiranje. Možda je time vreme megalomanije postalo stvar prošlosti i taj proizvođač automobila ima šansu da pokaže da je zaista iskreno inovativan“, kaže Fosvinkel.

Izvor: Dw.de

Foto: Getty Images




  čitanja : 743

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari

Prva slika Mercedes. Morao sam da napnem oci da vidim sta pise na tablici, koji model. Pomislio sam C klasa, ali ne. To je nesto NOVO od Mercedesa, E klasa :)))) :))))

Autor dusan 13 Jan 2016, 14:39

https://www.youtube.com/watch?v=azInXhF3TFQ&hd=1

Najvise mi se svidja perla beli i mat sivi u AMG paketu i ovaj enterijer u linku ispod.

https://www.youtube.com/watch?v=JmwCEuaQorM&hd=1

Autor P1 13 Jan 2016, 15:11

Ja sam je prepoznao po bocnoj liniji, zato sto je neko napomenuo da na C klasi ona ide do zadnjeg tocka i tu se prekida. Ali muka generalno

Autor Uros Cuore Sportivo 13 Jan 2016, 16:42
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs