Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama


Izložbeno-prodajna manifestacija BG CAR SHOW 02 se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava sve do srede 19. marta. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara), a Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Podsećamo da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

PREMIJERE BG CAR SHOW-a :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (novi A4), BMW (X6), CITROEN (C5), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MITSUBISHI (Lancer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

Galeriju najzanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u možete pogledati OVDE.



Reklama


Foto : www.beta.co.yu

Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga Srbije, otvorio je danas manifestaciju BG CAR SHOW 02, koja se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava do srede 19. marta. Prilikom otvaranja BG CAR SHOW-a, Predrag Bubalo je ocenio da dolazak tolikog broja izlagača i veliki broj premijernih izlaganja automobila, govori o atraktivnosti srpskog tržišta za svetske proizvođače vozila. Domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložu i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (među njima posebno mesto zauzimaju novi Audi A4, BMW X6, Citroen C5, Fiat 500, Honda Civic Hybrid, Hyundai i10, Suzuki Splash, Škoda Superb i Volkswagen Tiguan). Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati sutra, 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa na Tuning Styling Show-u izdvaja se međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma je od 10 do 19 sati (sem 14., 15. i 16. marta kada je Sajam otvoren do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show II važiti i za izložbu Beotruck 08.



Ove godine će na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) biti organizovane dve izložbe vozila – BG CAR SHOW 02 i Beotruck 08. Prvo je na redu manifestacija BG CAR SHOW 02, koji se održava od 13. do 19. marta, gde će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima biće predstavljena kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije biće upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a biće održana i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok će na posebnom poligonu ispred Hale 3 biti organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa se izdvaja međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma radnim danima je od 10 do 19 sati (vikendom do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

NAJAVLJENE PREMIJERE :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (A4 2,0 TDI, A4 2,7 TDI, A5 3,0 TDI quattro), BMW (X6), CITROEN (C5 berlina i C5 Tourer), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), GLOBUS AUTO (kineski elektromodeli EV 1, EV 5 i EV 6), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MERCEDES (C klasa T-model, odnosno karavan), MITSUBISHI (LAncer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), PEUGEOT (308, SUV model 4007 i 207 SW- karavan), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

SAJAMSKI POPUSTI :

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) spustio je cene modela GT 2,0 JTS za 1910 evra, Alfe 147 sa 2,0 litarskim benzincem i 1,9 JTD dizelašem za 2200 evra, dok se najveći popust odnosi na Alfu 159 2,2 i iznosi 3540 evra.  

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Civic hatchback, Accord i Legend popust iznosi 5%, za Civic sedan popust je 3%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).

CHEVROLET : Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom je jeftiniji za 3000, a Lacetti sa benzinskim agregatom, Epica i Captiva za 2000 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Za sve modele odobrava se popust od 5 odsto, a firma Vitro Group (www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskih automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom nastavlja sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. To znači da visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, može da iznosi 100% plate.

PEUGEOT : U ponudi su modeli Peugeot 307 1,6E OXYGO (košta 14.990 evra), Peugeot 207 1,4E je na popustu od 500 evra (staje 12.490 evra), mali gradski model 107 košta 8830 evra, limuzina 407 1,8E Confort Pack ima cenu od 19.990 evra, 206 One Line 1,4E 11.490, a 206 sedan 10.990 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan (sada staje 15.900 evra),  SX4 ima cenu sniženu za 400 evra (14.500 evra), dok Swift 1,2 GLX ima cenu od 12.190 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (www.velauto.co.yu) daje popuste i poklone za sve modele u ponudi. Pajero (količine iz 2007. godine) jeftiniji je za 6500 evra, Lancer za 1000, Colt kabriolet za 2200, a L200 od 700 do 1200 evra. Uz standardni Colt i Outlander na poklon se dobija dodatna oprema.    

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Modeli Leon Cupra i Leon FR su na popustu od 2000 evra, a ako se odlučite za kupovinu na lizing preko Porsche Mobilitija, na poklon dobijate i kasko osiguranje ili dodatni popust od dva ili tri odsto (zavisno od izabranog modela). To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com).

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351) je do kraja BG CAR SHOW-a spustila cene za 10 modela ova tri brenda, i to čak do 6000 evra. 

VOLKSWAGEN : Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu, uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), do 25. marta za sve modele u svojoj ponudi odobrava popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta (najjeftiniji Tiguan inače košta 26.883 evra sa PDV-om).

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Rio iznosi od 2000 do 2700 evra, Magentis staje 5000 evra manje, Cerato sada košta 12.990 evra (benzinac), odnosno 13.990 evra (sa dizel motorom), za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) na sniženju od 2363 do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam) godina.

SSANGYONG : Na sajamskom sniženju od 5% su modeli Rexton II, Actyon, Actyon Pick-up i Kyron. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT Holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

OPEL : Za vreme sajma automobila u Beogradu, Opelovi automobili (modeli Astra H, Meriva, Zafira, Vectra i Antara) biće jeftiniji do 2500 evra (zavisno od modela), dok će kupci Astre Classic II i Corse na poklon dobiti satelitsku navigaciju sa mapom Srbije. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu

RENAULT : U toku je tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača jeftiniji od 1300 do 3000 evra. Clio III je na popustu od 1300 do 1600 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, Megane berline 2500, Scenic i Grand Csenic 2800, Kangoo Express 1519, a Master i Trafic za 2360 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu

DACIA : Samo za vreme trajanja BG Car Show-a traje ponuda za Logan Preference, koji košta 8550 evra + 1 evro klima uređaj. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika je www.dacia.co.yu

SUBARU : Modeli ove marke nisu na popustu, ali naš uvoznik (www.subaruserbia.com) svim kupcima nove Impreze poklanja Bluetooth uređaj, vredan 400 evra.

MAZDA : Svi modeli Mazde3 su na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu).

FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (- 900 evra), Lineu (- 800 evra) i Bravo (- 1000 evra).  

FORD : Sve do 31. marta Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), odobrava popuste za modele koji se nalaze na zalihama. Tako  je Fiesta (zavisno od verzije), jeftinija od 1.570 do 2.330 evra, za Ford Fusion popust se kreće od 1850 do 3180 evra, Focus Classic (u varijantama sa 4 vrata i karavan) je na sniženju od 2160 do 3260 evra, Ford C-MAX je jeftiniji za 1800 evra, dok se pojedine verzije novog Mondea mogu nabaviti sa popustom od 590 do 1010 evra.

HYUNDAI : Zastupnik korejskog Hyundaija za našu zemlju, Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), spremio je posebne poklone za kupce vozila na Beogradskom sajmu u periodu od 13. do 19. marta. Za Atos Prime: 5 godina besplatno redovno servisiranje, metalik boja i radio CD mp3, Getz: Radio CD mp3. Za Getz 1.6 GLS 3vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, Accent: Radio CD mp3. Za Accent (MC) 1.6 GL 3Vr. u opremi leader 5+ i za Accent (MCT) 1,6 GLS 4Vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, za Hyundai i30: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Hyundai i30CW: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Matrix: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Sonata: Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom), Coupe: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Tucson: Originalni Radio CD mp3 i zadnja stop svetla u crnoj ili srebrnoj boji. Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom) odnosno Bonove za gorivo za 10.000 km (za vozila sa dizel motorom), Santa Fe: - JJ PAKET (za ograničenu količinu vozila proizvedenih 2007. godine, a paket, između ostalog, sadrži P BOX Chip Tuning, BULL-BAR prednji 60mm, zadnje senzore parkiranja) i za Hyundai VAN H-1: Radio CD mp3 i zadnje parking senzore

ŠKODA : Auto Čačak (www.autocacak.co.yu), generalni uvoznik Škode, u predsajamskom periodu nudi popust od pet odsto za Škodu Octaviju i novu Fabiju, dok za sve ostale modele popust iznosi sedam odsto.



U Ženevi je i zvanično otvoren 78. po redu međunarodni salon automobila, koji se ove godine u tom švajcarskom gradu održava od 6. do 16. marta (za predstavnike medija su inače bili rezervisani 4. i 5. mart, kako bi na miru mogli da obave svoj posao bez guranja sa posetiocima). Na salonu učestvuje 260 izlagača iz 30 zemalja, koji na 77.550 kvadratnih metara sajmišta Palexpo posetiocima prikazuju više od 1000 brendova i 130 svetskih i evropskih premijera. Inače, očekuje se da za 11 dana trajanja ovogodišnji salon poseti preko 700.000 ljudi, koji će za ulaznicu izdvojiti 14 švajcarskih franaka. Spisak najvažnijih noviteta izgleda ovako : ALFA ROMEO  (8C Spider, redizajnirani 159, Brera i Spider), ASTON MARTIN (obnovljeni DB9), AUDI (A4 Avant, TT 2,0 TDI, Q7 V12 TDI, R8 V12 TDI Le Mans concept), BMW (M3 Coupe-Cabrio, X6, X5 Vision EfficientDynamics, 320d Cabrio), BUGATTI (Veyron Fbg par Hermes), CADILLAC (CTS Coupe concept, CTS-V, Provoq concept), CASTAGNA (Fiat 500 WoodyWagon), CHEVROLET (Corvette ZR1, Aveo u verziji sa 3 vrata), CITROEN (novi Berlingo, C5 Tourer), DACIA (Sandero), FIAT (500 Aria concept, 500 Abarth, Fiorino Panorama), FIORAVANTI (Hidra concept), FORD (nova Fiesta, Kuga, Focus CC), GIUGIARO (Quaranta concept), HONDA (Accord sedan, Accord Sports Tourer, CR-Z concept, FCX Clarity), HUMMER (HX concept), HYUNDAI (HED-5 concept, i10 blue, i30 blue, obnovljeni Matrix i Sonata), IED (Maserati Chicane), INFINITI (EX37, FX50, G37 sedan, G37 Coupe), IRMSCHER (Opel GT i40), JAGUAR (XKR-S), LEXUS (LF-A Roadster concept), KIA (eco_cee´d, Soul Burner, Soul Diva, Soul Searcher), KOENIGSEGG (CCX Edition, CCXR Edition), KTM (X-Bow Dallara), LAMBORGHINI (Gallardo LP560-4), LANCIA (nova Delta), LAND ROVER (LRX Black&Silver concept), LOTUS (Europa SE, Exige 270E Tri-fuel), MAGNA (MILA Alpin concept), MANSORY (Mercedes SLR Renovatio, Ferrari 599 Stallone, Rolls-Royce Phantom Bel Air), MASERATI (GranTurismo S), MAZDA (Mazda2 sa tri vrata), MAYBACH (62S Landaulet), MERCEDES (CLC, C BlueEFFICIENCY concept, Vision GLK BlueHybrid concept, CL 500 4MATIC, obnovljeni CLS i SL, SL 63/65 AMG), MINI (JCW Cooper S i JCW Clubman), MITSUBISHI (Lancer Prototype-S), MORGAN (LifeCar), NISSAN (novi Murano i GT-R), OPEL (Meriva concept), PEUGEOT (308 GT THP, 308 SW, novi Partner); PININFARINA (Sintesi concept), RENAULT (Koleos, Twingo RS, Laguna GT, Megane Coupe concept), RINSPEED (sQuba), ROLLS-ROYCE (Phantom Coupe), SAAB (9-X BioHybrid concept), SEAT (Bocanegra SportCoupe), ŠKODA (novi Superb, Superb GreenLine), SPYKER (C8 Aileron), SUBARU (novi Forester, g4e concept, Legacy i Outback 2,0 d), SUZUKI (A-Star concept), TATA (Nano), TECHART (Porsche 911 Turbo GTstreet Cabrio), TH!NK (Ox), TOYOTA (iQ, Urban Cruiser), VOLVO (XC60), VOLKSWAGEN (novi Scirocco, Passat CC, Passat EcoFuel, Golf TDI Hybrid, Golf Variant 4MOTION, Sharan BlueMotion), WEBASTO (Light concept), ZAGATO (Bentley GTZ). Kako smo o svakom od ovih noviteta već opširnije pisali, ova galerija ima za cilj da vas podseti na one najznačajnije i najzanimljivije. Galeriju možete pogledati OVDE.



Najznačajnija novost, koju je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi je svakako svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco (inače, i prvi Scirocco je svoju premijeru pre 34 godine imao upravo na salonu u Ženevi). U današnjem press saopštenju VW ne otkriva previše detalja o novom Sciroccou, tačnije, jedini konkretniji podatak je onaj koji kaže da će paleta pogonskih agregata obuhvatati četiri TSI i TDI motora sa rasponom snage od 90kW/122KS do 147kW/200KS. Dakle, više detalja tek sledi, a ovo su prve dve zvanične slike novog Sciroccoa, koji se bazira na koncept automobilu VW Iroc, predstavljenom na salonu u Parizu 2006. godine.

 

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Nemački gigant će na salonu u Ženevi predstaviti još nekoliko zanimljivih noviteta, kojima će obogatiti svoju ionako veliku ponudu. Doduše, Golf TDI Hybrid je za sada još uvek samo koncept automobil i u ovom trenutku nije poznato kada bi mogla da počne njegova serijska proizvodnja. Kako bilo, za pogon je zadužena kombinacija 1,2 litarskog TDI dizel agregata sa 75KS i elektromotora (u paru sa sedmostepenom DSG transmisijom i stop-start sistemom), pa potrošnja ovog Golfa iznosi 3,4 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 samo 89 grama po kilometru.

 

Volkswagen Golf Variant 4Motion

Paleta Golfa Variant je proširena novom 4Motion verzijom sa pogonom na sva četiri točka, koga pokreće poznati 1,9 litarski TDI dizelaš sa 77kW/105KS. Ovaj Golf od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,9 sekundi, postiže maksimalnih 185 km/h, a prema fabričkim podacima troši 6,0 litara dizela na 100 km.


Volkswagen Sharan BlueMotion

VW polako širi svoju BlueMotion porodicu, pa je i porodični MPV model Sharan dobio svoju BlueMotion verziju sa visokom energetskom efikasnošću (u prevodu manja potrošnja uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem već ionako efikasnog 2,0 litarskog TDI dizel motora od 103kW/140KS (naravno sa filterom čestica čađi), dužim prenosnim odnosima menjača, kao i poboljšanjem aerodinamike automobila. Rezultat je potrošnja smanjena na 6,2 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 redukovana sa 177 na 159 grama po kilometru. Sharan BlueMotion će se u prodaji naći ovog leta, i to sa paketima opreme Trendline i Comfortline.


Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel

Novi VW Passat Variant TSI EcoFuel u stvari predstavlja Passat sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Za pogon je zadužen turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 110kW/150KS (potrošnja iznosi 5,2 kg gasa na 100 km). Listu noviteta VW-a za salon u Ženevi zaokružuje Passat CC, koji će u Švajcarskoj doživeti svoju evropsku premijeru, budući da je svetska promocija održana početkom januara na salonu u Detroitu (više o Passatu CC možete pročitati OVDE).




BMW je saopštio da će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) publici predstaviti svoju novu studiju, zvanično nazvanu Vision EfficientDynamics Concept. Drugim rečima, ovo je hibridni BMW X5, koga pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski twin-turbo dizel motor sa common-rail sistemom treće generacije (snage 204KS i 400Nm obrtnog momenta), u kombinaciji sa hibridnim sistemom (koji dodaje još 20KS i 210Nm prilikom ubrzavanja) i novom 8-stepenom ZF automatskom transmisijom. Poenta svega je smanjenje potrošnje goriva i redukovanje emisije CO2, pa BMW Vision EfficientDynamics Concept po fabričkim podacima troši samo 6,5 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 172 grama po km. Inače, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi. Sem toga, BMW je ovaj koncept opremio i Brake Energy Regeneration sistemom, solarnim panelima na krovu (površine jednog m2), kao i novim aluminijumskim točkovima od 19 inča.

BMW 1-series Aero Kit

BMW će u Ženevi promovisati i novi BMW Performance Aerodnynamics Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (sa njim serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 sa novim Aero Kit-om dobila mnogobrojne delove od karbona (spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove u trkačkom stilu (veličine 18 i 19 inča), BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, elementi od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa.

VIDEO : BMW serija 1 Coupe Aero Kit




Honda je saopštila da će na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.), sem nove generacije Accorda, evropskoj publici predstaviti i modele FCX Clarity, CR-Z Hybrid Concept i svoj novi RA 108 bolid Formule 1.

Nova Honda Accord

Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (posebno u Sports Tourer verziji). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

FCX Clarity

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, Japanci su na prošlogodišnjem salonu u Los Anđelesu predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Honda FCX Clarity od ovog leta nuditi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U početku će FCX Clarity biti dostupan samo kupcima u područjima gde postoje stanice za punjenje vodonika. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre nešto više od dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

 

Honda CR-Z Hybrid Concept

CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero) predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X), a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude "futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega, panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad, stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech interfejsi u sportskoj, ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti.




Reklama


Cadillac će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) da evropskoj javnosti premijerno predstavi svoje modele CTS Coupe Concept, CTS-V, Provoq Concept i Escalade Hybrid.

Cadillac CTS Coupe je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali ova američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u CTS-V sedan, o kome više u nastavku).

Cadillac CTS-V


Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je na salonu automobila u januaru ove godine konačno i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V, koga će sada moći da vidi i evropska publika. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

Cadillac Provoq Concept


Cadillac Provoq je novi koncept automobil sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.

Cadillac Escalade Hybrid


Cadillac je na prošlogodišnjem salonu automobila u Los Anđelesu izložio i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto ove godine. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.



Ove godine će na Beogradskom sajmu biti organizovane dve izložbe vozila – BG Car Show i Beotruck 08. Prvo je na redu BG Car Show, koji se u halama I i XIV održava od 13. do 19. marta, a na njemu će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile, koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (naravno, biće prisutni i brojni proizvođači delova i prateće opreme). U sklopu BG Car Showa biće organizovana i izložba motocikala pod nazivom Moto Passion, a najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG Car Showa pripašće i vredna nagrada – Opel Astra Classic II. Pod kupolama Beogradskog sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show, važiti i za izložbu Beotruck 08.



 

 

 

Ovogodišnji salon automobila u Detroitu (zvanično North American International Auto Show ili jednostavnije Detroit Auto Show) održava se u tom američkom gradu sve do 27. januara 2008., i to u Cobo Conference/Exihibition Centru na površini od oko 100.000 kvadratnih metara. Ove godine će posetioci (prošle godine bilo ih je preko 700.000, a ove se očekuje 800.000) biti u prilici da vide preko 700 serijskih i koncept automobila (za posetioce se salon zvanično otvara 19. januara, dok su novinari, njih preko 6400 iz 42 zemlje, već imali na raspolaganju tri dana rezervisana za predstavnike medija, kako bi na miru obavili svoj posao). Od zaista velikog broja izloženih automobila izdvajaju se sledeći:

Audi TTS

Audi R8 V12 TDI concept

BMW X6

BMW X5 xDrive35d i BMW 335d

Cadillac CTS-V

Cadillac Provoq concept

Cadillac CTS Coupe concept

Chevrolet Corvette ZR1

Chrysler ecoVoyager concept/ Dodge ZEO concept/Jeep Renegade concept

Dodge Ram

Fisker Karma

Ferrari 430 Bio Fuel concept

Ford F-150

Ford Explorer America concept

Ford Verve sedan concept

Honda Pilot Prototype

Hummer HX concept

Hyundai Genesis sedan

Kia Borrego

Land Rover LRX concept

Lexus LF-A Roadster concept

Lincoln MKT concept

Maserati Quattroporte Colletione Cento

Mazda RX-8

Mazda Furai concept

Mercedes SLK

Mercedes SLK 55 AMG

Mercedes Vision GLK Freeside concept

Mercedes Vision GLK Townside concept

Mitsubishi Concept-RA

Mitsubishi Lancer Ralliart

Nissan Forum concept

Saab 9-4X Bio Power concept

Saturn Flextreme

Subaru Forester

Toyota A-BAT concept

Toyota Venza

Volvo XC90 R-Design

Volkswagen Passat CC  

O svim ovim automobilima smo već opširnije pisali, a klikom na ime automobila možete pročitati detaljniji opis konkretnog modela.  



Izvor : www.sumadijasajam.co.yu i www.rtk.co.yu

Tradicionalni međunarodni sajam automobila, auto delova i opreme (nazvan "Auto Expo), počeo je danas u Kragujevcu i traje do nedelje 18. novembra. Ovogodišnji 5. po redu "Auto Expo" održava se na savremenom sajamskom prostoru novoizgrađene Hale 1 Šumadija sajma. Manifestaciju organizuje Gradsko sajmište - Šumadija sajam pod pokroviteljstvom grada Kragujevca. Međunarodni sajam automobila, auto-delova i opreme je mesto susreta i razmene iskustava renomiranih imena iz automobilske industrije, koji svojim tradicionalnim učestvovanjem potvrđuju značaj ove manifestacije. Pored toga, organizatori ove priredbe nude posetiocima bogat i zanimljiv prateći sadržaj, kako bi ovu industrijsku granu što je moguće više približili svim zainteresovanim. Na sajmu učestvuje preko trideset izlagača, poput Mercedesa, Peugeota, Chyrslera, Zastave, Ikarbusa i mnogih drugih. Ulaz za posetioce je besplatan.



U Tokiju se sve do nedelje 11. novembra održava jubilarni 40. salon automobila (40th Tokyo Motor Show 2007). Na salonu učestvuje više od 250 izlagača, koji na oko 45.000 kvadratnih metara izlažu ukupno 520 vozila, uključujući i 71 svetsku premijeru i 97 japanskih. Ovogodišnji salon se održava pod sloganom "Catch the News, Touch the Future", a očekuje se oko 1,5 miliona posetilaca. Od svetskih premijera najzanimljivijih za evropsku publiku izdvajamo sledećih trideset :  

Audi Metroproject Quattro concept

Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, ali se serijski model u obliku Audija A1 neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".

BMW 1-series tii concept

Ovo je BMW-ov koncept na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.

 (Dalje)

U Amsterdamu se od 26. oktobra do 5. novembra održava tradicionalni salon komercijalnih vozila ("European Road Transport Show"), a među novitetima izdvajaju se sledeći modeli:

Opel Vivaro VPC

Posle Corse, Merive, Astre, Vectre i Zafire u sportskom OPC (Opel Performance Center) izdanju, u nemačkoj fabrici su odlučili da i komercijalni model Vivaro ponude u sličnom pakovanju i rezultat je pred nama. Doduše, Opel ovaj model nije nazvao Vivaro OPC, već Vivaro VPC (Vivaro Performance Concept), ali je bar vizuelno veoma blizu pomenutim OPC modelima. Za to se brine kompletan aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima i većim otvorima za vazduh, prošireni blatobrani, novi pragovi, zadnji krovni spojler, drugačija maska hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema), a tu su i 17-inčni aluminijumski točkovi, nova svetla za maglu i nezaobilazna "Arden Blue" plava boja za karoseriju. Unutrašnjost je u plavo-crnoj kombinaciji boja, a najzanimljivija su u stvari nova sportska Recaro sedišta. Od standardne opreme treba izdvojiti i parking senzore, automatski klima uređaj i satelitsku navigaciju. Novi Opel Vivaro VPC pokreće 2,5 litarski CDTI dizel motor sa 107kW/146KS, a prema prvim najavama ovaj model će se naći u vlasništvu samo 100 kupaca, koji će za njega morati da odvoje 34.995 evra.

Opel Antara Van

Na salonu u Amsterdamu nemački Opel izlaže i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnošću i velikim korisnim prostorom (dužine 1,70 metara), odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS.

Chevrolet Captiva Van

Osim Opel Antare Van, General Motors u Amsterdamu nastupa i sa dostavnom verzijom Chevrolet Captive Van, koja pod haubom ima 2,0 litarski turbo-dizel agregat u verzijama sa 93kW/127 ili 110kW/150KS. Korisna nosivost iznosi od 775 do 865 kg, a cene se u Holandiji kreću od 23.157 evra za osnovnu Captivu Van 2,0 VCDI sa 127KS, pa sve do 29.997 evra za najskuplji model sa jačim motorom od 150 konja.

Hyundai H-1

 

Korejski Hyundai u Amsterdamu predstavlja novu generaciju modela H1, odnosno Starex, kako se još zove na nekim tržištima. Novi H-1 se nudi u dve varijante, putničkoj (za 8 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H-1 je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji, a tome doprinose klizna bočna vrata i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno, a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko "prefinjeniji" u odnosu na prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano, pa sada iznosi 3200 mm, što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Novi H-1 pokreće modereni 2,5 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta (uparen sa ručnim 5-stepenim menjačem). Ubrzanje do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi, maksimalna brzina je 183 km/h, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litre dizela na 100 km.

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen je pripremio produženu, tzv. Maxi verziju svog lakog komercijalnog vozila Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4875 mm) i velikom međuosovinskom rastojanju od 3002 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama, Caddy Maxi raspolaže sa prtljažnim prostorom zapremine 4,2 kubna metra, nosivošću od 800 kg i mogućnošću prevoza predmeta dugačkih do 2250 mm (sa preklopljenim suvozačkim sedištem može i do 3 metra dužine). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1170 mm, čime se u prtlajžnik može smestiti tzv. Euro paleta. Kupci kao opciju mogu naručiti i dodatna bočna klizna vrata i zadnja vrata koja se podižu, umesto dvodelnih krilnih vrata. Novi Caddy Maxi se oprema sa jednim benzinskim i dva dizel motora. Benzinac ima snagu od 75kW/102KS, slabiji 1,9 litarski TDI dizelaš raspolaže sa 77kW/105KS (kao opcija se uz ovaj agregat nudi i DSG transmisija), dok je najsnažniji 2,0 litarski TDI sa 103kW/140KS.

Volkswagen Caddy Limousine

Specijalno za salon u Amsterdamu i na zahtev holanskog uvoznika, Volkswagen je pripremio i ovaj Caddy u limuzinskoj verziji, dugačak skoro 6 metara (!), tačnije 5875 mm (što je za 1 metar više od modela Caddy Maxi i 1,47 metra od običnog Caddya).

Iveco Massif

Italijanski Iveco će uskoro proširiti svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, Iveco Massif predstavljen na salonu u Amsterdamu je još uvek samo studija, pod čijom haubom se nalazi 3,0 litarski dizel motor sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta, kakav već znamo iz Iveca Daily. Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je teranac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti. Kada sledeće godine uđe u proizvodnju, kupci će moći birati između kraće verzije sa troja vrata, duže sa petora vrata i pick-up varijante sa dvoja vrata.

International Van of the Year 2008 je Fiat Scudo

Salon komercijalnih vozila u Amsterdamu je iskorišćen i za svečano uručenje nagrade "International Van of the Year 2008" (dostavno vozilo godine), koju je Fiatu Scudo dodelio međunarodni žiri sastavljen od 20 evropskih novinara, specijalizovanih za komercijalna vozila. Pomenuti žiri je Scudu inače od mogućih 140, dodelio ukupno 108 bodova. Ovde i napomena da ovu laskavu titulu Fiat Scudo deli i sa svojom braćom blizancima Citroenom Jumpy i Peugeotom Expert, koji su stvoreni zajedničkim snagama Fiata i PSA grupacije (Peugeot i Citroen).




Izvor : www.sajam.net

Ministar trgovine i usluga u Vladi Republike Srbije Predrag Bubalo svečano je sinoć na Novosadskom sajmu otvorio 7. sajam automobila "Auto Show – Novi Sad" (traje do 28. oktobra). Iako je ovo 7. sajam automobila može se reći da je jubilarni jer je pre 115 godina u Novi Sad iz Pariza stigao prvi automobil – reko je ministar Bubalo i naglasio da više od 150 izlagača i 37 premijera na Novosadskom sajmu govori koliko proizvođači automobila cene Srbiju kao potencijalno isplativo tržište. Prema rečima ministra Bubala, Srbija je oduvek imala snažnu automobilsku industriju, tako da i nije čudo da je ove godine oformljen jedan od prvih klastera upravo u toj grani privrede. On je izrazio nadu da će do sledećeg Sajma automobila u Novom Sadu Zastava imati strateškog partnera jer su u toku pregovori sa Fiatom i Opelom o izradi njihovih modela "astra" i "punto" u pogonima kragujevačke fabrike. Svečano otvaranje proteklo je u znaku slogana 7. sajma automobila – "Sigurna strast". Zabavnim programom, defileom oldtajmera i manekenki predstavljeni su povratak u prošlost i pogled u budućnost, lepota sigurnosti ali i izazov strasti.

-Promocije novih modela automobila, noviteti u teretnom programu, kao i pratećim granama automobilske industrije, specijalni sajamski popusti za kupovinu vozila, najveći Tuning Styling Show na Balkanu, izložba oldtajmera i poklon-igra za posetioce obeležiće 7. sajam automobila  na Novosadskom sajmu.  

-Posetioci će tokom šest sajamskih dana, na 10.000 metara kvadratnih imati prilike da vide 37 premijera, kao i  aktuelne, popularne i nove modele najpoznatijih proizvođača: "Opel", "Volkswagen", "Fiat", "Škoda", "Peugeot", "Dacia", "Chevrolet", "Renault", "Toyota", "Citroen", "Lada", "Hyndai", "Honda", "Ford", "Kia", BMW, "Seat", "Audi", "Suzuki", "Mazda", "Nissan", "Mini", "Isuzu", "Subaru", "Mitsubishi", "Ssangyong", "Alfa Romeo", "Porsche". Ove godine na Sajmu automobila biće predstavljeni "Volvo" i "Land Rover". Među brojnim učesnicima je i domaća "Zastava".

-Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

-Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 

- Svi posetioci Sajma automobila s kupljenim ulaznicama konkurisaće za skuter "sprint", darodavca "Massetehnic" iz Novog Sada. Pored toga, Novosadski sajam je obezbedio i pet dana u četvorokrevetnom apartmanu na Zlatiboru, koji daruje Turistička agencija "Adigraf", kao i dva raftinga na Drini, poklon Sportsko-turističkog centra "Bajina Bašta".


 

-Najskuplji automobil na ovogodišnjem Sajmu automobila je BMW 760 iL, koji košta 172.954 evra. U taj luksuzni model, koji se ne proizvodi serijski, ugrađena je najsavremenija oprema i, kako kažu na štandu na kojem je izložen, reč je o jednom od najprestižnijih vozila na Sajmu. Automobil iz serije 7 kompanije BMW poseduje "V12" motor zapremine 5.972 kubika, od 445 konjskih snaga. Do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Prodaje se u safir, crnoj i metalik boji, a unutrašnjost mu je kompletno opremljena "klab blek" (Club Black) kožom. Udobnost i komfor su na najvišem nivou, kao i praktična upotreba tog automobila. Osim kožnih sedišta, opremljen je telefonom, frižiderom, DVD plejerom, kamerom, kao i najsavremenijom auto–elektronikom.


 

-Najjeftiniji automobil na sajmu je "Zastavin" model "101 skala 55" čija je cena, sa sajamskim poustom od 18 odsto, 299.625 dinara i 60 para, odnosno 3.879 evra, po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Među jeftinijim modelima je i "jugo koral IN 1,1", koji se prodaje sa sajamskim popustom po ceni od 327.242 dinara i 32 pare, odnosno 4.240 evra. Taj automobil je ponuđen i za 22.000 dinara manje u ekonomik varijanti, koja nije izložena na Novosadskom sajmu, ali se u toku Sajma automobila može ugovoriti njegova kupovina.

-Popusti i pokloni za kupovinu automobila 

Gotovo svi izlagači u Novom Sadu odobravaju popust na prodaju modela, poklanjaju dodatnu opremu, ili od cene odbijaju porez na dodatu vrednost. Cena "zastave 10" na Sajmu je 10 odsto niža, a "101 skala 55" može da se kupi sa popustom od 20 procenata. Ostali modeli domaćeg proizvođača prodaju se sa popustom od 18 procenata.

"Džip" i "Krajsler" vozila ("Jeep" i "Chrysler") na Novosadskom sajmu su jeftinija od tri do 21 odsto. Najviši popust je za "krajsler vojadžera" (chrysler voyager), za porodice sa troje i više dece. Takvim porodicama "dodž avendžer" (dodge avenger) se prodaje sa popustom od osam odsto. "Fordovi" modeli na prodaji su sa popustom od 22 odsto.

"Honda džez" (honda jazz) može da se kupi uz popust od 500 evra, "sivik" (civik) je tri odsto, a "akord" (accord) pet odsto jeftiniji. Besplatni servisi i senzori za parkiranje posebni su pokloni za "Hondina" vozila, u vreme Sajma automobila na Novosadskom sajmu.

"Micubiši" (Mitsubishi) poklanja kofer sa nosačima, a za pojedine modele "Suzuki" i do 2.500 evra. "Mazdina" vozila na Sajmu se mogu pazariti uz popust od 1.500 do 2.000 evra, dok je cena KIA modela umanjena za porez na dodatu vrednost.

Za "Audi" modele odobrava se popust od četiri do pet odsto na bruto cenu. Kod pojedinih modela taj popust je i do 6.000 evra. "Be-em-ve" (BMW), u zavisnosti od modela, tokom Sajma automobila "Auto šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad) poklanja tri odsto popusta ili opremu vrednu i do 2.530 evra.
"Opelova" vozila, u zavisnosti od modela, su od 1.500 do 2.000 evra jeftinija, a "Ševroletova" (Chevrolet) od 1.000 do 2.000 evra.

U toku Sajma sva "Folksvagenova" (Volkswagen) vozila su četiri odsto jeftinija, a "Škodina" od pet do 11 procenata.

"Pežoi" (Peugeot) su jeftiniji i do 2.000 evra, "Renoi" do 1.500, a "Sitroenove" (Citroen) cene su pet procenata niže. Na modele "bravo" i "panda", italijanskog proizvođača "Fiat", odobren je popust od tri odsto, a za "grande" od dva do četiri odsto.

-Ponuda lizing kuća

Kupovina putničkog i teretnog programa na lizing i ove godine je olakšana kroz ponude lizing kuća koje se utrkuju da ponude bolje uslove. "Uspeh počinje lizingom", "Poverenje povezuje", "Lizing kao Švajcarska", samo su neki od slogana kojim ovi ponuđači finansijskih usluga privlače potencijalne buduće vlasnike vozila.

Neke od akcija pripremljene su posebno za Sajam automobila na Novosadskom sajmu, poput specijalne akcije "S lizinga", "S renta" i firme "Stojanov auto" koja prodaje "Hondina" vozila. Automobil je moguće kupiti preko operativnog ili finansijskog lizinga, a kao primer u tim kompanijama daju kupovinu "honde akord 2.0 sport" (honda accord 2.0 sport), koja košta 21.680 evra, a, uz depozit od 20 odsto, rata na 60 meseci iznosi 351 evro.

"Hipo lizing" (Hypo leasing) kao prednosti ističe prilagođeno finansiranje ličnoj i poslovnoj situaciji klijenta, ličnog savetnika, brzu i efikasnu proceduru, kao i slobodu odlučivanja o visini mesečne rate i trajanju lizinga.

Siguran kurs i niže kamatne stope promoviše "VB lizing", koji nudi mogućnost indeksiranja mesečnih rata u švajcarskim francima. Ta kompanija nudi tri modela lizinga za fizička i pravna lica. Minimalno učešće je 20 odsto za pojedince, odnosno 5 odsto za pravna lica na bazi cene vozila sa PDV-om. Vozila se finansiraju na period od 2 do 6 godina

"Porše lizing" (Porsche leasing) ima dve vrste plaćanja, finansijski lizing i program pod nazivom "Rent plus". U prvom slučaju rok otplate je do 72 meseca, isplatom poslednje rate vozilo prelazi u vlasništvo primaoca lizinga, rate su fiksne, a obezbeđen je povrat PDV-a. "Rent plus" program je ugovorni odnos koji omogućuje zakup vozila uz značajno nižu mesečnu ratu, uz mogućnost njegove potpune otplate po isteku roka od 60 meseci.

Maksimalno opterećenje mesečnog dohotka fizičkih lica kod operativnog lizinga je 50 odsto. Ukoliko se plati depozit od 25 odsto, mesečno zaduženje može biti utvrđeno i u iznosu više od 50 odsto. Odobrenje je moguće dobiti za kratko vreme na štandovima izlagača na Novosadskom sajmu, a sve kuće uglavnom nude i skraćenu listu potrebne dokumentacije za sve zainteresovane klijente.

 

 (Dalje)


Izvor : www.sajam.net

Sudeći po broju prodatih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u toku prethodne godine, automobilsko tržište u Srbije napreduje laganim koracima. Sa 46.105 prodatih automobila u 2006. godini, beleži se rast od 6,8 % u poređenju s 2005. godinom. Značajno mesto u ukupnoj prodaji vozila na teritoriji Srbije zauzima i Sajam automobila "Auto Show - Novi Sad", koji se ove godine održava sedmu godinu zaredom, i to od 23. do 28. oktobra 2007.

Već je postalo uobičajeno da se gotovo svi izloženi modeli prodaju tokom Sajma, što uz kontinuirano uvođenje novih pratećih programa i usluga, omogućava da "Auto Show - Novi Sad" beleži iz godine u godinu kvalitativan i kvantitativan rast svih pokazatelja uspešnosti, osvajajući najviše ocene posetilaca.

Tokom razvoja Sajam putničkih i teretnih vozila profilisao se u grupu značajnih mesta za unapređenje prodaje, omogućavajući izlagačima uspešan pristup tržištu, a posetiocima uvid u ukupnu ponudu svetske automobilske industrije na jednom mestu.

Pored promocija novih modela četvorotočkaša, koji će u našoj zemlji biti predstavljeni neposredno posle Salona automobila u Frankfurtu, posetioci će biti u prilici da vide i novitete u teretnom programu, kao i pratećim granama autombilske industrije.

Podaci o velikom broju posetilaca, ugovorenim prodajama na dosadašnjim sajmovima "Auto Show - Novi Sad", kao i ostvarenim poslovnim kontaktima, ubedljivo prikazuju izvanredne mogućnosti koje ta sajamska manifestacija pruža izlagačima i drugim učesnicima.

Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

 Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 




Iako smo novitete 62. salona automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) već opširnije opisali u posebnim člancima, evo još jednog pregleda najzanimljivijih eksponata, i to kroz četiri video klipa. Takođe, na raspolaganju vam je i naša velika foto galerija najvažnijih noviteta, koju možete pogledati OVDE.

Video 1 : Highlights 

Video 2 : Premium Cars 

Video 3 : Concept Cars 

Video 4 : Girls 




Jedna od zanimljivih premijera na ovogodišnjem salonu automobila u Moskvi jeste i nova SeAZ Oka City (zvaničan naziv SeAZ 11116, a nama nekad poznata i kao Lada Oka). Osim nešto doteranijeg eksterijera i interijera (nova maska, branici, instrument tabla, volan, sedišta), najvažniju novinu u stvari predstavlja ugradnja novog motora kineske kompanije Tianjin FAW. Radi se o trocilindričnoj mašini zapremine 993 kubika, koja razvija 39kW/53KS pri 6000 obrt./min. i 77Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., a zadovoljava Euro3 norme. Snaga se na prednje točkove (veličine 13 inča) prenosi preko 5-stepenog manuelnog menjača, dok prosečna potrošnja ovog 3200 mm dugačkog automobila za četiri osobe iznosi 5,5 litara na 100 km. U odnosu na raniju Oku sa dvocilindričnim motorom od 749 kubika, snage 26kW i 4-stepenim menjačem, maksimalna brzina je sa 135 porasla na 150 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je smanjeno sa 24 na 18 sekundi. Cene izgledaju ovako : osnovni model u Rusiji će koštati samo 5400 dolara (nepunih 4000 evra), a najskuplja i najbolja Luks (!) verzija ima cenu od 5700 dolara (oko 4200 evra).



Osim koncept automobila Project C, ruska Lada na domaćem salonu automobila u Moskvi izlaže i nekoliko novih verzija i nama dobro poznate Kaline. To su nešto sportskija varijanta nazvana Kalina R2 (prva slika) i Kalina 4WD, odnosno Kalina sa pogonom na sva četiri točka (druga i treća slika). Kalina R2 ima ugrađen 1,6 litarski benzinac sa 16 ventila i snagom od 92kW/125KS (po navodima fabrike zadovoljava Euro4 norme). Kalina R2 ima naravno bolje vozne osobine u odnosu na običnu Kalinu (spušteno ogibljenje za 30 mm, direktniji upravljač, točkovi od 15 inča sa gumama 195/55 R15, disk kočnice na zadnjim točkovima), a u skladu s tim i maksimalna brzina je porasla na 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 9,5 sekundi. Da bi naglasili šta se nalazi pod poklopcem motora, Ladini dizajneri su Kalini R2 podarili i aero body kit za poboljšanje aerodinamičkih karakteristika (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, a tu su i nova maska i svetla za maglu). Unutrašnjost je bogatija za sportska sedišta, sportski Momo volan i alu pedale. Prodaja ove Kaline u Rusiji počinje početkom naredne godine. Druga zanimljiva Kalina na ovogodišnjem salonu u Moskvi jeste Kalina 4WD, dakle Kalina sa pogonom na svim točkovima i u karavan verziji, pa uslovno (ali stvarno samo uslovno) može da se kaže da su joj uzor bili Audi Allroad, Subaru Outback i Volvo XC 70. Pored proterenske šminke (robusniji branici sa dodatnom zaštitom, plastični obrubi blatobrana, novi pragovi, krovni nosači, veći točkovi i sl.) i nešto višeg klirensa, ovu Kalinu karakteriše i 1,8 litarski motor sa snagom od tačno 100 konja ili 74kW.




O novom Ladinom konceptu Project C već je nedavno bilo reči, a sada su Rusi taj automobil konačno i zvanično prikazali na salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). U odnosu na zvanične skice od pre desetak dana, automobil u stvarnosti ostavlja nešto bolji utisak, mada i dalje deluje već viđeno. Kako bilo, Project C je novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C; tačnije osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Project C u sedan verziji je težak 1270 kg, dugačak 4570 mm, širok 1797 mm, visok 1525 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm (budući hatchback imaće dužinu od 4400 mm, a karavan 4570 mm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduha iznosi 0,32), Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS). Sa slabijim motorom, Project C postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i navodno će trošiti 8,3 litara benzina na 100 km. Na kraju se postavlja pitanje da li će se ova Lada stvarno pojaviti 2009. godine (ili će sve biti odloženo za koju godinu), jer kao što je poznato, mnogi njihovi zanimljivi koncepti su ostali samo koncepti zbog finansijskih (ne)mogućnosti fabrike iz Toljatija.

 



Ruska kompanija GAZ Group (poznata po proizvodnji Volgi) danas je na moskovskom salonu automobila Interauto Show, predstavila svoj najnoviji model nazvan GAZ Siber. Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem automobila. Naime, još u aprilu prošle godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla (hmm, možda ne bi bilo loše da ovakav Siber vidimo i na našim "putevima"). Osnovne karakteristike automobila izgledaju ovako : motor je benzinac zapremine 2,0 litra i razvija 104kW/141KS, a osnovna oprema sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, podesivo vozačko sedište po visini, hi-fi sistem sa  šest zvučnika, el. retrovizore itd. Bazna verzija Sibera će u Rusiji koštati oko 18.000 dolara (oko 13.200 evra), a najavljuje se i proširenje palete motora sa 2,4 i 2,7 litarskim agregatima, kao i uvođenje varijante sa automatskim menjačem. Proizvodnja Sibera počinje u martu naredne godine, a tokom 2008. planira se produkcija od 20.000 komada, a 2009. 40.000. Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs