Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama


O novom Ladinom konceptu Project C već je nedavno bilo reči, a sada su Rusi taj automobil konačno i zvanično prikazali na salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). U odnosu na zvanične skice od pre desetak dana, automobil u stvarnosti ostavlja nešto bolji utisak, mada i dalje deluje već viđeno. Kako bilo, Project C je novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C; tačnije osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Project C u sedan verziji je težak 1270 kg, dugačak 4570 mm, širok 1797 mm, visok 1525 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm (budući hatchback imaće dužinu od 4400 mm, a karavan 4570 mm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduha iznosi 0,32), Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS). Sa slabijim motorom, Project C postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i navodno će trošiti 8,3 litara benzina na 100 km. Na kraju se postavlja pitanje da li će se ova Lada stvarno pojaviti 2009. godine (ili će sve biti odloženo za koju godinu), jer kao što je poznato, mnogi njihovi zanimljivi koncepti su ostali samo koncepti zbog finansijskih (ne)mogućnosti fabrike iz Toljatija.

 



Reklama


Ruska kompanija GAZ Group (poznata po proizvodnji Volgi) danas je na moskovskom salonu automobila Interauto Show, predstavila svoj najnoviji model nazvan GAZ Siber. Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem automobila. Naime, još u aprilu prošle godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla (hmm, možda ne bi bilo loše da ovakav Siber vidimo i na našim "putevima"). Osnovne karakteristike automobila izgledaju ovako : motor je benzinac zapremine 2,0 litra i razvija 104kW/141KS, a osnovna oprema sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, podesivo vozačko sedište po visini, hi-fi sistem sa  šest zvučnika, el. retrovizore itd. Bazna verzija Sibera će u Rusiji koštati oko 18.000 dolara (oko 13.200 evra), a najavljuje se i proširenje palete motora sa 2,4 i 2,7 litarskim agregatima, kao i uvođenje varijante sa automatskim menjačem. Proizvodnja Sibera počinje u martu naredne godine, a tokom 2008. planira se produkcija od 20.000 komada, a 2009. 40.000. Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).



U Barseloni se od 9. do 17. juna održava 34. po redu salon automobila (34. Salòn Internacional del Automòvil) i to na površini od oko 250.000 kvadratnih metara. Salon, koji se održava bijenalno, za predstavnike medija je otvorio svoja vrata još 7. juna kako bi novinari mogli na miru da obave svoj posao bez nepotrebnog guranja sa postiocima. Organizatori ove godine očekuju preko 1,2 miliona posetilaca (2005. bilo ih je 1.103.427), koji će za kartu radnim danima morati da izdvoje 12 a vikendom 15 evra. Inače, prva priredba ove vrste je u glavnom gradu Katalonije održana još davne 1919. godine. Ovogodišnji salon u Barseloni ima nekoliko svetskih premijera (Citroen C4 sedan, Kia Picanto, Opel Corsa GSi, Peugeot 207 SW, Seat Altea Freetrack, redizajnirana Toyota Corolla Verso) od kojih su bar tri interesantne i za naše tržište a tu je i 40 lokalnih, španskih premijera među kojima se izdvajaju Aston Martin V8 Vantage Roadster, Audi A5/S5, Audi Q7 6.0 TDI V12, Chevrolet HHR, citroen C-Crosser, Fiat Linea, Fiat Sedici, novi Ford Mondeo, Ford Focus WRC-S, Hyundai i30, Maserati Granturismo, Mazda2, Mazda CX-7, Opel Corsa OPC i koncept GTC, Peugeot 4007, novi Renault Twingo, Smart ForTwo cdi,Volkswagen Golf Variant, Polo i Passat Bluemotion i sportski Passat R36.

 (Dalje)

Posle skoro 20 godina (!) švedski Volvo je konačno dobio novog zastupnika za Srbiju, beogradski Grand Motors, koji je na salonu u Beogradu izložio skoro celokupnu gamu vozila ove marke (fale novi C70 i V70/XC70). Među njima posebno mesto zauzima najmanji model C30, koji bi mogao da se opiše i kao naslednik modela 480 s kraja prošlog veka. I kao i pomenuti 480, i C30 je hatchback automobil, dimenzija DxŠxV : 4252 mm/1782 mm/1447 mm a međuosovinskog rastojanja od 2640 mm. Dizajnerski gledano, najzanimljiviji je zadnji deo automobila sa velikim svetlima i poklopcem prtljažnika u celosti napravljenog od stakla kao kod Peugeot-a 107, Citroena C1 i Toyote Aygo dok prednji kraj liči na mešavinu ostalih, većih modela iz game švedskog proizvođača. U C30 se ugrađuje 8 motora od toga 5 benzinaca i 3 dizelaša. Benzinci su od 1,6 litara (100KS), zatim 1,8 sa 125KS, sledi 2,0 L sa 145 konja pa 2,4 litarski sa 170KS i najjači 2,5 litarski sa 220KS u modelu T5. Dizelaši su od 1,6 litra (109KS), 2,0 L sa 136 konja i 2,4 litarski sa 180KS u modelu D5. I cene za kraj. Najjeftiniji Volvo C30 u Srbiji treba platiti 20.650 evra (sa 1,6 litarskim benzincem od 100 konja i opremom Base) a najskuplji benzinac T5 košta 34.764 evra sa PDV-om i ful opremom. Kod dizel verzija najjeftiniji je 1,6D sa Base paketom opreme, koga treba platiti 23.380 evra a najskuplji je D5 sa Summum paketom opreme, koji staje 38.220 evra sa PDV-om. Da pomenemo i cene osatlih modela Volvo-a. Model S40 košta od 24.990 do 41.120 evra, sledi model V50 sa cenama od 26.620 do 42.750 evra pa S60 sa cenama od 30.900 do 44.890 evra. Tu je i coupe-cabrio model C70 a da bi uživali u njemu treba vam od 39.900 do 52.760 evra. Najveća limuzina S80 zapada od 41.450 do 69.990 evra a za XC90 treba odvojiti od 52.490 do 80.790 evra sa PDV-om. Kao što smo rekli novi zastupnik za Volvo u našoj zemlji je beogradski Grand Motors (Novi Beograd, III bulevar 21, tel. 011/20 90 630), koji osim Volvo-a, u Srbiji prodaje Ford i od skoro i Land Rover.



Najjača Panda sa oznakom 100HP na ovogodišnjem salonu automobila u Beogradu ima srpsku premijeru a iako mala po dimenzijama privlači veliku pažnju publike a naročito mlađe. Kako joj i ime kaže motor joj rapolaže sa tačno 100KS ili 74kW pri 6000 obrt./min. i 131 Nm pa sa njim Panda 100HP dostiže 185 km/h i ubrzava do 100 km/h za 9,5 sekundi. A i potrošnja nije velika. Po fabričkim podacima troši 6,5 litara na 100 km. Naravno jači motor nije jedino čime ova Panda raspolaže. Pored vizuelnih spoljašnjih promena (agresivniji prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novom maskom, prošireni blatobrani, novi pragovi itd), koji doprinose atraktivnosti i privlačnosti, tu su još čvršće i niže ogibljenje (za 18 mm), ručni menjač sa 6 stepeni, jače kočnice i širi točkovi od 15 inča sa gumama 195/45 R15. Zanimljiv je i sportski mod, koga vozač aktivira pritiskom tastera a manifestuje se kroz brži i precizniji odziv upravljača i pedale gasa. Cena za ovakvu Pandu iznosi 13.747 evra sa PDV-om (sa trenutnim sajamskim popustom od 3% cena je 13.335 evra). Za te pare u standardnoj opremi dobija se ABS, frontalni vazdušni jastuci, servo volan, elektro paket, klima, radio CD, kožni volan i ručica menjača, farovi za maglu... Fiat u Srbiji prodaje Delta Auto Moto, Omladinskih brigada 33 a, Novi Beograd, tel. 011/ 20 10 968, internet : www.deltaauto.co.yu



Evo još jednog zanimljivog automobila sa salona u Beogradu. Reč je o Mitsubishi-jevom Coltu ali u coupe-cabrio varijanti, dakle sa tvrdim sklopivim krovom poput Peugeot-ovog 207 CC ili Nissan Micre CC. Colt Cabrio se prvi put pojavio još pre tačno godinu dana na salonu u Ženevi a sada je eto stigao i kod nas. I to tačno na vreme sa prvim prolećnim danima ali samo za one, koji imaju 20.713 evra sa PDV-om, koliko ovaj mali lepotan (3,88 metra dužine i 1010 kg težine) košta u verziji 1,5 Instyle. Auto dakle pokreće benzinski 1,5 litarski motor sa 80kW/109KS. Mada za uživanje na vetru nije najvažnija maksimalna brzina da kažemo da iznosi 185 km/h a ubrzanje do stotke je 10,5 sekundi uz fabrički deklarisanu prosečnu potrošnju od 6,6 litara. Osim manuelnog u ponudi je i  automatski menjač. Za pomenutu sumu od skoro 21.000 evra u serijskoj opremi dobijate klimu, ABD+EBD, servo volan, 4 vazdušna jastuka, elektro paket, alu felne od 16 inča itd. Mitsubishi u Srbiji zastupa beogradski Velauto, Đuje i Dragoljuba bb, tel.011/232 166, 232 2055 i 232 2166, internet : www.velauto.co.yu



DaimlerChrysler SCG je na salonu u Beogradu izložio i novu generaciju već odavno legendarnog Jeep Wrangler-a i to u 2 verzije : kratkoj i produženoj Unlimited varijanti sa 4 vrata. Upravo ta duža (na našim slikama) je privukla veliku pažnju posetilaca salona a kako i ne bi kada su veće dimenzije i dodatan par vrata ponudili zaista puno mesta za putnike i njihov prtljag (prtljažnik je veličine 1315 litara). Ipak i dalje je Wrangler ostao pravi terenac zadržavši svoj prepoznatljiv izgled i u novoj generaciji. Dakle, wrangler i dalje ima prilično kockasti dizajn ali i izbačene blatobrane, okrugla prednja svetla i naravno (bez toga ne može) karakterističnu prednju masku u obliku roštilja sa 7 vertikalnih otvora. Wrangler Unlimited zbog svog međuosovinskog rastojanja od 2974 mm nudi mesta za 5 osoba i, kao što smo rekli, prtljažnik od 1315 odnosno ogromnih 2350 litara kada se obore zadnja sedišta ! Dimenzije Unlimited verzije Wrangler-a iznose : DxŠxV  4751 mm/1865 mm/1877 mm a težina 1955 kg. Da pomenemo i veličinu rezervoara-preciznih 79,5 litara. Osim tvrdog modularnog krova iz 3 dela (Freedom), u ponudi je i platneni krov (fabrička oznaka Sunrider), koji se skida za oko 30 sekundi pa Unlimited postaje praktično jedini terenac sa 4 vrata u kabriolet varijanti. I Unlimited, kao i kraća verzija, ima mogućnost preklapanja vetrobranskog stakla i otvaranja vrata pod uglom od 90 stepeni. Ipak ikona je ikona pa je i Wrangled Unlimited i dalje jednostavno i robustno vozilo za sve terene. I to zahvaljujući viskom klirensu, kratkim prepustima karoserije i naravno integralnom pogonu sa Command-Trac sistemom prenosa. U Jeep-u su mnogo uradili da bi Unlimited bio udoban i na asfaltnoj podlozi pa tako ovaj model, između ostalog, ima modernije vešanje, koji vožnju čini komfornijom i sigurnijom. Uz sve to upravljač je direktniji a naginjanje karoserije minimalno. ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti je serijska oprema. Kod nas se Wrangler Unlimited nudi sa common-rail turbo dizel motorom od 2,8 litra sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta. Wrangler Unlimited sa tim motorom postiže180 km/h a prosečno troši 9,9 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Menjač je automatski sa 5 brzina. Inače Unlimited može biti opremljen i benzinskim motorom od 208KS i 325Nm i ručnim menjačem sa 6 stepeni prenosa. Cene se kod nas kreću od 30.916 evra za osnovnu verziju pa do 35.636 evra sa PDV-om. Garancija iznosi 2 godine bez ograničenja kilometraže zatim 7 godina za antikorozivu zaštitu i 5 godina ili 80.000 km na sistem za sagorevanje. Servisni interval je na svakih 15.000 km. Automobile Jeep u našoj zemlji prodaje DaimlerChrysler SCG, prodajni salon : Palata Beograd u Masarikovovoj 5, servis u Omladinskih brigada 33, tel. 011/3019 350 3019 351.





Reklama


Ova nova ljuta verzija Swifta predstavlja legitimnog naslednika već legendarnog Swifta GTi sa početka devedesetih koji je bio izuzetno popularan i kod nas a naročito među našim takmičarima. I čime raspolaze novi Swift Sport ? Već spolja daje do znanja da se ovde ne radi o običnoj verziji ovog gradskog auta već o potentnom sportisti sa velikom snagom za svoju veličinu (3,77 metra) i težinu  (1105 kg). Poveći branici napred i pozadi, saćasta maska, krovni spojler na zadnjim vratima, pragovi, 16-inčne felne (17 inčne su opcija) i završeci izduvnih cevi (po jedna na svakom ćošku ovog malog prznice) i neupućenima šalju signal da se reč o nečem ozbiljnom. U kabini su najvažniji novi deo opreme nova sportska sedišta i aluminijumske pedale kao detalj koji kod vlasnika treba da pruži osećaj prave "vozačke mašine". Naravno za ozbiljnost se brine motor od 1,6 litra sa solidnih 92Kw/125KS i 148Nm obrtnog momenta pri 4800 obrt./min. Sa ovom konjicom Swift postiže 100 km/h za 8,9 sekundi i maksimalnu brzinu od ravno 200 km/h. Naravno ovo nisu rezultati na nivou jednog Renault Clia RS197 ili nove Opel Corse OPC ali su sasvim dovoljne za nekog gradskog šmekera kome auto više služi za pokazivanje nego za jurnjavu po trkačkoj pisti. Menjač je ručni 5-stepeni a potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra ali su test vozači postigli prosek od realnijih 9,8 litara goriva na 100 km puta. I za kraj još i cena, koja se kod nas kreće od 17.900 evra sa PDV-om pa naviše pri čemu su ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 6 vazdušnih jastuka, kožni volan, radio sa CD plejerom i automatska klima deo standardne opreme. Suzuki kod nas prodaje Euro Sumar, Vojislava Ilića 145, Beograd, tel. 011/488 9554 i 488 6076, internet : www.suzuki-yu.co.yu



Centralno mesto na izložbenom prostoru Nissan-a zauzima Qashqai, koji osim neobičnog imena (nomadski narod iz Irana) privlači pažnju i samom koncepcijom. Naime, Qashqai je nekakva mešavima običnog putničkog automobila C segmenta i SUV modela. Zato da pomenemo dimenzije DxŠxV : 4315 mm/1780 mm/1615 mm a međuosovinsko rastojanje 2630 mm. Nudi se sa pogonom samo na prednojoj osovini ili sa integralnim 4x4. Pokreću ga benzinci od 1,6 i dva litra (115 i 140 konja) i turbo dizel motori od 1,5 i 2,0 litra (106 i 150KS). Maksimalne brzine se kreću od 174 do 192 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h od 10,1 do 12,2 sekunde zavisno od verzije. Za osnovnu verziju kod nas treba izdvojiti 19.960 evra (1,6 litarski benzinac sa Visia opremom, prednjim pogonom i ručnim menjačem) a za najskuplju 35.990 evra sa PDV-om (2,0 litarski dizelaš sa opremom Tekna, 4x4 pogonom, satelitskom navigacijom i automatskim 6-stepenim menjačem). Nissan kod nas prodaje beogradski Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, tel. 011/2178 111, internet : www.nissan.co.yu



Na ovogodišnjem salonu automobila u Beogradu Peugeot, između ostalog, izlaže i ova dva zanimljiva modela. Radi se o novom kabrioletu, tačnije CC (coupe-cabrio) verziji novog 207 i klasičnoj limuzinskoj varijanti već starog 206 sa dodatkom sedan u imenu. 207 CC stiže tačno na vreme sa prvim prolećnim danima. Auto je namenjen mladima i svima onima, koji se tako osećaju i vole vožnju u automobilu bez krova. Nude se 3 motora odnosno 1,6 litarski benzinac sa 120 i 150KS i dizelaš 1,6 HDi sa 109 konja. Ovaj model predstavlja naslednika uspešnog 206 CC (prodatog u preko 360.000 komada) ali je od njega veći, moderniji, kvalitetniji i bogatije opremljen. Glavna odlika mu je i dalje tvrdi sklopivi krov (operacija otvaranja/zatvaranja traje 25 sekundi), koji određuje i volumen prtljažnika. Naime kada je krov podignut, zapremina prtljažnika iznosi 370 a kada je spušten 145 litara. Još dimenzije 207 CC : D x Š x V-4030 mm/1750 mm/1397 mm, čime je ova CC varijanta 75mm niža od hatchbacka. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2540 mm. Cena u Srbiji je oko 22.000 evra sa PDV-om. Drugi novitet je duplo jeftiniji jer kako se najavljuje cena za 206 sedan u Srbiji startuje od 11.990 evra za verziju sa 1,4 litarskim benzinskim motorom. Ono što je zanimljivo 206 sedan se proizvodi u Iranu (!) u fabrici Iran Khodro, koja proizvodi još nekoliko modela Peugeot-a kao što je stari 405. Ova klasična varijanta modela 206 sa 4 vrata i odvojenim gepekom od 384 litra je i 20 mm viša od obične 206-ice jer je uglavnom namenjema zemljama u razvoju a tamo putevi, kao i kod nas, nisu baš najbolji. Mišljenja o (ne)uspešnom dizajnu zadnjeg kraja su, kao i obično, kada je reč o malim hatchback modelima sa nakalemljenim gepekom, podeljena. Dok jedni glasno izražavaju svoje zgražavanje drugi tvrde da je prtljažnik u stvari veoma elegantno rešen a naročito da C stubovi i poklopac prtljažnika vizuelno veoma liče na veliki model 607. Osim pomenutog 1,4 litarskog motora (1360 ccm) sa 55kW/75KS i 120Nm u 206 sedan se ugrađuje i 1,6 litarski benzinac sa 80kW/109KS. Menjač je ručni sa 5 stepeni (uz snažniji motor može se naručiti  i automatik kao opcija), a dužina ove limuzinske verzije iznosi 4188 mm, širina 1635 mm a visina 1452 mm. Međutim, bez obzira na veću dužinu sedan ima međuosovinsko rastojanje identično hatchback varijanti sa 3/5 vrata i iznosi 2442 mm. Hatchback je inače dugačak 3,84 metra a zapremina prtljažnika mu je 245 litara a u sedanu, kao što smo rekli, 384 litra. Peugeot u našoj zemlji prodaje Verano Motors, Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094 500, internet : www.verano.co.yu 



Zastava je na ovogodišnjem 45. salonu automobila u Beogradu konačno prikazala i serijsku verziju dugo i željno očekivane Floride dizel. Dugo jer je prototip predstavljen još pre 2 godine a željno jer će to biti najjeftiniji dizelaš na našem tržištu. Ne treba zaboraviti da je ovo i prvi dizel automobil, koji je Zastava ikada proizvela. Naravno ovaj common-rail dizelaš od 1,4 litra je iz PSA grupacije a osim u francuske automobile, ugrađuje se i u Mazdu, Ford i Toyotu. Motor je zapremine 1398 ccm, razvija 50kW/68KS i 160Nm obrtnog momenta a prosečno troši 4,5 litra na 100 km puta mada u Zastavi tvrde da može da "padne" na samo 3,15 litara (!). Uz motor, Florida je dobila i Peugeot-ov menjač a komanda gasa je elektronska. Kako su u Zastavi nanovo projektovali oslanjanje motora i ojačali neke delove karoserije, vibracije i buka u kabini su ostali na nivou varijante sa benzinskim motorom. Zanimljivo je da je umesto fabričkih 155 km/h, na testu emisije SAT postignuta brzina od 161 km/h i ubrzanje od nešto preko 13 sekundi. Test emisije SAT smo već preneli pre više od mesec dana a ponovo ga pominjemo zato jer su redakcije te emisije i revije SAT Plus jedine imale mogućnost vožnje prototipa i pre zvaničnog predstavljanja na salonu u Beogradu. Tako da je dosta ovih podataka, koje objavljujemo preuzeto sa tog testa. Spolja se, osim nove oznake TDC, ova dizel Florida ni po čemu ne razlikuje od benzinskih verzija ali unutra ima jedan novi mali detalj. Naime, instrument tabla je osavremenjena odnosno dobila je savremenije pokazivače brzinomera i obrtomera i ekran od tečnog kristala sa podacima o pređenoj kilometraži (na trećoj slici). Za kraj i informacija o ceni. U vreme kada je emisija SAT imala Floridu dizel na testu (sredinom februara) govorilo se o cifri od 6600 evra a sada se najavljuje da će cena ipak biti veća. Kada u junu na tržište stignu prve Floride In TDC, koštaće oko 7200 evra bez PDV-a. Bez obzira na ukupnu cenu od oko 8500 evra sa PDV-om očigledno je da će biti mnogo zainteresovanih jer se na salonu u dane rezervisane za posetioce, od mase znatiželjnika jedva moglo prići izloženom primerku Floride TDC pa smo imali muke da napravimo ove fotografije ! 



Zastava je na salonu automobila u Beogradu, osim Floride dizel i Zastave 10 sa Euro4 motorom, izložila i Koral In L sa pogonom na gas TNG (tečni naftni gas). Dakle u kombinaciji sa francuskim PSA motorom od 1124 ccm sa 44kW/60KS i uređajem za pogon na tečni naftni gas (TNG) kompanije Landirenzo čiji je produkt sagorevanja i ispuštanja otrovnih materija manji za 60 odsto. Petar Jovanović, glavni savetnik za razvoj Zastave kaže da je ovim motorom Zastava napravila veliki pomak jer motor automobila na gas, sa lambda sondom, kontrolisano sagoreva gas i benzin odnosno sa ovakvim načinom rada, uz sondu renomiranog italijanskog proizvođača Landirenzo, smanjuje se emisija štetnih gasova za 60 odsto. Pritom, tečni naftni gas se u samom procesu sagorevanja ponaša gotovo kao benzin, pa za njegovo korišćenje nije potrebno uraditi veće izmene na motoru. Na motoru Juga se zapravo ništa ne menja, već su samo dodati elementi da bi moglo da se koristi novo pogonsko gorivo. Da dodamo da je ubrizgavanje gasa sekvencijalno a Koral In sa ovim pogonom ima mali gubitak snage prilikom vožnje na gas. Još jedna novina vezana za 27 godina stari Jugo jeste i nova jednodelna instrument tabla sa obrtomerom. Ista je onoj u Floridi TDC dizel a ima i digitalni brojač pređenih kilometara. Tu su i novi retrovizori. Cena ovakvog Korala In L TNG je veća za 70.000 dinara u odnosu na standardni model.


 



DaimlerChrysler u hali 3 izlaže ultraluksuzni Maybach 62S, koji sa cenom od 700.640 evra (!) predstavlja najskuplji auto na ovogodišnjem salonu autombila. Sva sreća pa je to ukupna cena dakle već je uračunat i PDV ! Da podsetimo da je najjeftiniji auto na sajmu Zastavin Koral In 1,1 Ekonomik koga sa porezom treba platiti manje od 4000 evra. Vama prepuštamo zadovoljstvo računanja koliko popularnih Jugića se može kupiti za cenu jednog jedinog Maybach-a. Naravno oni, koji imaju para za Maybach, naše poređenje sa Jugom će smatrati neumesnim pa i neukusnim. Ali u zemlji u kojoj je prosečna plata 303 evra ovakve paralele su neminovnost. Ipak da se vratimo lepšoj temi tj. Maybach-u 62S dugačkom, kao što mu i ime kaže, celih 6,2 metra. Ono dodatno slovo S u imenu ovog modela znači Special što bi moglo da se protumači kao auto za specijalne, posebne kupce, koji osim para imaju i tako prefinjen ukus da im je i najveći Mercedes, onaj S klase, previše običan, svakodnevni auto. Takvi više vole da ih šofer vozi na poslovni sastanak dok oni uživaju u svim blagodetima luksuzne unutrašnjosti na kojoj bi mogli da pozavide i Bentley i Rolls Royce. Da pomenemo samo udobne fotelje sa najfinijom kožom, klima uređaj u 4 zone, detalje od drveta i karbon fibera... Od "običnog" Maybach-a 62, bez onog S u imenu, ovaj se Maybach vizuelno razlikuje po drugačijoj rešetki hladnjaka, novim 20-inčnim točkovima i duplom završetku izduvnog sistema. Razlika postoji i u motoru. Naime u odnosu na 550 konja u Maybach-u 62, 6,0 litarski V12 bi-turbo u Maybach-u 62S raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta! Tako da težina od 3 tone ovom Maybach-u 62S ne predstavlja nikakav problem da postigne ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde (modelu 62 treba 5,4 sekunde) i maksimalnu brzinu od 250 km/h, koja je još i manja nego što bi mogla da bude. Naime i na ovom modelu su brižni Nemci postavili limitator za maksimalnu brzinu. Sa tolikom snagom i težinom ne izbenađuje podatak o veličini rezervoara od 110+14 litra. Ako ste pomislili da je Maybach 62S sa ovakvim motorom i performansama namenjen sportskoj vožnji, razmislite ponovo jer je ogibljenje ipak podređeno mirnijoj i udobnijoj vožnji.

foto : pressonline.co.yu




Međunarodni salon automobila, 45. po redu, i zvanično je danas otvoren za posetioce na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14). Kao što smo ranije pisali, na ovogodišnjem salonu automobila, u svim raspoloživim prostorima Beogradskog sajma (pa čak i dodatnim montažnim objektima!), od 23. marta do 1. aprila predstaviće se 620 izlagača iz 32 zemlje sveta. Pored putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila, rezervnih delova i opreme, tu su i proizvođači i uvoznici motocikala, mopeda i skutera. Posetioci sajma videće ove godine 67 nacionalnih premijera, od toga veliki broj repriza svetskih premijera, koje su prikazane proteklih dana na salonu u Ženevi. Zbog velikog interesovanja, deo izlagača je smešten u pomenutim montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli i skuteri su smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2, koja je postavljena ispred hale 1. Prateći programi automobilske industrije nalaze se u drugoj montažnoj hali koja je postavljena u atrijumu između hala 2,3, i 4. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Parking se naplaćuje 100 dinara po satu a celodnevna parking propusnica košta 500 dinara. Po prvi put ove godine Sajam će imati i tzv. family day odnosno porodični dan, u četvrtak 29. marta kada će kompletne porodice moći da posete Sajam sa jednom, porodičnom kartom od 500 dinara. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga na sajmu se na dva mesta organizuju i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu.

 (Dalje)

Salon automobila u Ženevi završio se pre samo nekoliko dana a već u petak, 23. marta počinje naš salon automobila u Beogradu, koji ove godine traje do 1. aprila. Budući da se Salon automobila u Beogradu održava neposredno posle pomenutog ženevskog, mnoge svetske premijere iz Ženeve stižu pravo pod kupole beogradskog sajma (bulevar vojvode Mišića 14). Ove godine se najavljuje čak 67 premijera automobila ali i motocikala. Ono što je zanimljivo za ovogodišnji 45. međunarodni Salon automobila jeste da će, po prvi put u njegovoj istoriji, deo izlagača biti smešten u montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli i skuteri će biti smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2 smeštenoj ispred Hale 1. Prateći programi automobilske industrije nalaze se u drugoj montažnoj hali koja se nalazi u atrijumu između Hala 2,3, i 4. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Parking se naplaćuje 100 dinara po satu a celodnevna parking propusnica košta 500 dinara. Po prvi put ove godine Sajam će imati i tzv. family day odnosno porodični dan, u četvrtak 29. marta kada će kompletne porodice moći da posete Sajam sa jednom, porodičnom kartom od 500 dinara. Prošle godine bilo je prisutno 563 izlagača iz 31 zemlje a za ovogodišnji sajam se najavljuje njih 620 iz 32 zemlje sveta. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga sajam, zajedno sa revijom SAT Plus organizuje i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu. Evo i liste premijera na predstojećem beogradskom salonu : Alfa Romeo 159 3,2 4x4 i Spider 2,2 JTS, Audi R8 4,2 FSI, Audi S3, Audi Q7 3,0 TDI quattro, Audi S8 quattro, BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 Coupe-Cabrio, obnovljeni BMW serija 5, novi BMW X5, BMW M5, obnovljeni X3, BMW 760Li, Citroen C4 Picasso, Chrysler Sebring, Chevrolet WTCC concept, Dacia Logan MCV (karavan), Dodge Avenger 2,0 CRD, Dodge Nitro, novi Fiat Bravo, Fiat Panda 100HP, Ford S-MAX, Ford C-MAX, Ford Ranger, Honda CRV, Honda Legend, Civic Type R, Honda Civic Type S, Hyundai Grandeur, Isuzu D-MAX, Jeep Wrangler 2,8 CRDi, Jeep Grand Cherokee SRT8, Kia Ceed, Kia Carens, Lada 1119 (Kalina sa 5 vrata), Mahindra Goa 2,6 TD i Mahindra Goa pick up, Mazda CX 7, Mazda BT-50, Mazda MX5 RHT sa tvrdim sklopivim krovom, Maybach 62S (sa cenom od 700.000 evra to je i najskuplji auto na sajmu), Mercedes SLR McLaren (na slici), novi Mercedes C klase, Mercedes GL, Mini Cooper i Cooper S, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Pajero, nissan Qashqai, Opel Corsa OPC, Opel Antara, obnovljena Opel Astra, Opel GT, Peugeot 206 sedan, Peugeot 207 CC i 207 RC sa 175KS, Porsche Cayenne FL i Turbo FL, Porsche 911 Turbo, Renault Clio Sport 197, Renault Megane F1 Team, Seat Altea XL, Seat Leon FR, Škoda Fabia, Škoda Roomster Scout, Smart ForTwo, Ssangyong Rexton II, SSangyong Actyon Sports (pick up), Subaru B9 Tribeca 3,0, Subaru Impreza 1,5R, Toyota Corolla, Toyota Auris i koncept automobil Urban Cruiser, Volvo C30 i S80 i Volkswagen, koji izlaže novi Touran, novi Touareg i CrossGolf. Osim toga Grand Motors će izložiti i modele Land Rovera a i naša Zastava izlaže zanimljiv novitet-Floridu 1,4 HDi dizel sa Peugeot motorom i menjačem o kojoj smo već više puta pisali. Zastava će na ovogodišnjem sajmu, osim već dobro poznatih modela Koral In i Florida In, predstaviti i Zastavu 10 sa euro 4 motorom. 



Salon automobila u Ženevi uveliko traje (do 18. marta) ali mi se sve više okrećemo našem salonu u Beogradu, koji se ove godine održava u terminu od 23. marta do 1. aprila. Da kažemo i da je 22. mart rezervisan za novinare i poslovne ljude. Budući da se salon automobila u Beogradu održava neposredno posle pomenutog ženevskog, mnoge svetske premijere iz Ženeve stižu pravo pod kupole beogradskog sajma (bulevar vojvode Mišića 14). Ove godine se očekuje repriza 60 svetskih premijera automobila ali i motocikala i komercijalnih vozila. Beogradski salon automobila (najstarija zvanična izložba drumskih vozila u regionu, osnovan 1938.) se inače nalazi u zvaničnom kalendaru međunarodne organizacije OICA, u čijem se kalendaru nalaze saloni iz samo 21 grada u svetu što dodatno daje na značaju našeg salona automobila. Ono što je zanimljivo za ovogodišnji Salon automobila jeste da će, po prvi put u njegovoj istoriji, deo izlagača biti smešten u montažnim objektima površine 3500 m2. I motocikli će biti smešteni u montažnoj hali površine 2000 m2. Inače beogradski sajam raspolaže sa 14 hala i oko 100.000 m2 zatvorenih i otvorenih površina za izlaganje. Ove godine se očekuje oko 230.000 posetilaca (prošle 203.360), koji će za ulaznicu morati da izdvoje 350 dinara (kako nezvanično saznaje AutoBild SCG) mada na zvaničnom sajtu beogradskom sajma stoji cifra od 300 dinara. Prošle godine bilo je prisutno 563 izlagača iz 31 zemlje a za ovogodišnji sajam je najavljeno 620 izlagača iz 32 zemlje. Radno vreme sajma je od 10:00-19:00 osim za 23.,24.,30. i 31.mart kada je sajam otvoren od 10:00-20:00h. Za posetioce je organizovana i velika nagradna igra, čija je glavna premija automobil Dodge Caliber. Osim toga sajam, zajedno sa revijom SAT Plus organizuje i test vožnje novih automobila na specijalno pripremljenom poligonu. Da bi popularisali predstojeći salon automobila i približili ga svim građanima Srbije, organizatori su odlučili da naprave pravi Road Show po centralnim trgovima nekoliko gradova u Srbiji i na taj način prezentuju salon automobila u Beogradu. Road Show počinje već 13. marta u Novom Sadu, zatim ide u Čačak, Kruševac, Niš i na kraju u Beograd gde će biti i završna promocija. Iako još nije saopštena konačna lista premijera za predstojeći sajam ipak možemo izdvojiti nekoliko automobila za koje je realno da se pojave na salonu : Alfa Romeo 159, Alfa Spider, Audi A5, Audi R8, BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 Coupe-Cabrio, novi BMW X5, obnovljeni BMW serija 5, Citroen C4 Picasso sa 5 sedišta, Citroen C-Crosser, Chrysler Sebring, Chevrolet Lacetti dizel, Dacia Logan MCV (karavan), novi Fiat Bravo, Fiat Panda 100HP, Ford Mondeo, Honda CRV, Legend, Civic Type R, Hyundai i30, Kia Ceed, Lada 1119 (Kalina sa 5 vrata), nova Mazda2, novi Mercedes C klase, Mini Cooper i Cooper S, Mitsubishi Outlander, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 CC, Peugeot 4007 a možda i 206 sedan. Renault bi trebao da izloži novi Twingo, Seat Altea-u XL, Škoda izlaže novu Fabia-u,  Suzuki SX4 sedan, Toyota ima novu Corollu i Auris a VW Golf V Variant, CrossGolf, CrossTouran, novi Touran i novi Touareg. Kako je od nove godine uvoznik Forda za našu zemlju, beogradski Grand Motors i uvoznik za Volvo, možemo očekivati i izlaganje novog Volvo-a V70 a možda i XC 70. Osim toga Grand Motors će izložiti i modele Land Rovera a biće tu i modeli Porschea, Smarta, Maybach, McLaren Mercedes SLR a verovatno ponovo i automobili Maseratija i Hummera, koji su bili izloženi na prošlogodišnjem salonu. Ne, nismo zaboravili na Zastavu. Osim već dobro poznatih modela Koral In, Florida In i Zastave 10, očekuje se i pojavljivanje Zastave 10 ali sa Euro4 motorom. Naravno ovo nije konačna lista, iznenađenja su veoma moguća i veoma poželjna.




Salon u Ženevi, koji traje do 18. marta je i mesto velikog povratka na scenu ruskog proizvođača automobila, firme Russo-Baltique. Iako je široj javnosti potpuno nepoznata (nije ni čudo kada je poslednji primerak proizveden još pre 80 godina), marka Russo-Baltique je nekada pravila automobile za careve i ostale krunisane glave. Prototip modela Impression je predstavljen još prošle godine tačno na stogodišnjicu osnivanja kompanije a prvi auto ove firme (dvosed sa 30 konja) je zvanično predstavljen godinu dana kasnije, dakle 1907., tako da ovo pojavljivanje konačne verzije Impressiona na ovogodišnjem salonu u Ženevi obeležava i 100 godina proizvodnje automobila ove marke. I kakav automobil ponovo rođena kompanija sa takvom istorijom može da izloži na salonu kakav je ovaj u Ženevi ? Najskuplji na salonu naravno ! Koncept automobili se ne računaju jer i nisu na prodaju. Model Impression košta naime oko 1,5 miliona evra ! Imajući u vidu našu predstavu o ruskoj auto industriji u to je teško poverovati ali je tako. I ne samo to. Budući da će se ovaj auto praviti u samo 2 do 3 primerka godišnje a da će biti napravljeno samo 18 komada, lista čekanja onih sa istančanim ukusom i dubokim džepom je već odavno formirana. Treba napomenuti da je za proizvodnju jednog automobila potrebno od 12 do 18 meseci ! Za pogon ovog elegantnog coupea sa 4 sedišta izabran je V12 bi-turbo motor sa 414kW/555KS, poreklom iz AMG-a uparen sa 6-stepenom automatskom transmisijom. Šasija je napravljena od karbon fibera a čitav krov od stakla. Dugačak je 5187 mm, širok 1847 mm a visok 1433 mm dok je međuosovinsko rastojanje čak 3,15 metara. Performanse nisu saopštene.



Jutros je i zvanično otvoren 77. međunarodni salon automobila u Ženevi, na sajmištu Palexpo, neposredno uz ženevski aerodrom, na prostoru većem od 77.000 metara kvadratnih gde izlaže ukupno 250 izlagača iz celog sveta. Salon je inače za predstavnike medija otvoren još 6. marta, pa su novinari (njih oko 5000) u protekla 2 dana mogli na miru da obave svoj posao bez guranja sa običnim posetiocima, za koje je salon danas otvoren i traje sve do 18. marta. Da kažemo da se očekuje najmanje 700.000 posetilaca, koji će za kartu morati da odvoje 14 švajcarskih franaka. Zvanično se govori o nekih 65 svetskih premijera serijskih vozila i 50 koncept vozila kao i evropskih premijera. Od marki, koje se prvi put pojavljuju na salonu izdvajamo dolazak kineskog Brilliance-a, zatim KTM-a a na svetsku scenu premijerom Abarth Fiat Punta sa 150KS, vratio se i legendarni Abarth. Za nas su  najzanimljivije premijere nešto jeftinijih modela kao što su Renault Twingo druge generacije, koji će se proizvoditi u Sloveniji, u Novom Mestu, zatim Mazda 2, koja će se proizvoditi u Japanu a ne više u Španiji kao dosad, tu je i Fiat za novom generacijom modela Bravo a naročito će biti interesantan Golf V Variant (odnosno karavan verzija) sa 690 litara velikim prtljažnikom odnosno 1550 kada se obori zadnja klupa. Da ne zaboravimo i novu Škodu Fabia-ju, koja je upravo dobila cenu. Naime bazni model u Nemačkoj košta tačno 9990 evra a zasad nije pznata cena za naše tržište. Kod Škode je zanimljiv i Roomster Scout, proterenska verzija tog modela u stilu VW CrossGolfa ali ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako smo proteklih dana sve premijere salona u Ženevi već detaljno opisali sada samo kratak pregled najvažnijih noviteta sa salona. Opširnije o ovim automobilima možete pročitati u našim tekstovima, koji se nalaze u našoj arhivi. Da krenamo od Volkswagen-a, koji osim pomenutog Golfa karavan, predstavlja i novu generaciju čistih i štedljivih dizel motora Bluemotion, koji troše deset odsto manje goriva od ionako štedljivih dizelaša TDI. Tako Passat Variant 1,9 Bluemotion prosečno troši samo 5,2 litra na 100 km. VW izlaže i blago doterani Phaeton što će primetiti samo poznavaoci a tu je i Touareg BlueTDI  sa tzv. SCR katalizatorom, koji smanjuje emisiju azot dioksida do 90 %. Audi je konačno pokazao dugo očekivani coupe A5 sa motorima snage od 170 do 265KS a tu je i sportska S5 verzija sa 354 konja. Mercedes predstavlja potpuno novu generaciju C klase, koju prati i koncept C220 Bluetec. Ford je došao sa novim Mondeom, koji nudi motore sa snagom u rasponu od 100 do 220KS. Renault, osim novog Twinga sa motorima od 60 do 100KS, predstavlja i Scenic Conquest, naslednika modela RX4, koji ima sve atribute SUV vozila, ali i pogon samo na prednje točkove. Renault izlaže i koncept Clio GTC (Grand Tour Concept), koji najavljuje buduću karavan verziju tog modela. BMW, u skladu sa svojom reputacijom, udara snažno. Tu je koncept modela M3 sa najmanje 420KS (zvanična snaga će biti poznata tek za nekoliko meseci kada će biti predstavljena serijska varijanta) a ubrzanje do 100 km/h za 4,9 sekunde. Tu su i BMW M5 Touring (karavan) sa 507KS i evropska premijera modela X5. Jaguar se hvali obnovljenim modelom XJ i posebnom verzijom modela XKR sa imenom Portofolio. Kod Opela, sem Corse OPC sa 192 konja, pažnju privlači koncept GTC coupe, koji predstavlja coupe verziju buduće Vectre. Južnokorejski proizvođači su nastupili veoma agresivno. Tako Kia ima premijeru Ceed-a u karavan verziji a predstavlja i kabrio koncept Ex-Ceed. Hyundai je došao sa novim modelom u C segmentu i imenom i30 kao i zanimljivim prototipom QarmaQ. Zanimljiv model nudi i Suzuki. Izlaže limuzinsku verziju već poznatog modela SX4, koji treba da zameni model Liana u sedan varijanti. Treba pomenuti i novi mali model Cuore iz japanskog Daihatsu-a. Interesantne su i prezentacije  prvih SUV modela francuskog giganta PSA. Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser, koji su u stvari blizanci novog Mitsubishi-ja Outlandera, koji takođe u Ženevi ima svoju evropsku premijeru. Citroen izlaže i C4 Picasso u verziji sa 5 sedišta dok Peugeot privlači pažnju i sportskim modelom 207 RC (negde će se zvati i GTI) sa 1,6 litarskim motorom i 175KS, a tu je i studija 207 Outdoor, koja najavljuje budući izgled 207-ice u karavan verziji. Svoje premijere ima i Volvo i to novi Volvo V70 i njegova terenska varijanta, novi model XC 70. Za kraj evo i liste najznačajnijih noviteta ovogodišnjeg salona u Ženevi uz ponovnu napomenu da smo sve novitete već opisali i da se tekstovi nalaze u našoj arhivi. Noviteti su : Alfa Romeo 159 TI Sport Wagon, Alfa Romeo GT za 2007., Alfa Spider sa dizel motorom od 200KS, Alpina B3 Bi-turbo, Aston Martin Vanquish S Ultimate Edition, Audi A5 i S5, Audi Q7 4,2 V8 TDI, Artega GT, BMW serija 1 (obnovljena),  BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 sa M sport paketom, BMW serija 5 (obnovljena) i M5 Touring, BMW M3 concept, Bentley Brooklands, Bertone Barchetta Roadster, Brabus ML63 AMG Widestar, Brilliance BS4 i BC3 coupe, Cadillac CTS i Escalade, Chrysler Sebring CC, Chevrolet Camaro Cabrio concept, Chevrolet HHR, Chevrolet Corvette Victory Edition, Chevrolet Lacetti diesel, Citroen C-Crosser i C4 Picasso sa 5 sedišta, Daihatsu Cuore, Diatto Ottavu by Zagato, Dodge Demon, Dodge Avenger, Donkervoort D8 GT Coupe, Edag LUV, Ferrari 612 60th anniversary, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto Abarth concept, Fioravanti Thalia concept, Ford C-MAX  (obnovljeni) i novi Ford Mondeo, Giugaro Vadho concept, Gumpert Apollo Sport, Heuliez Dacia Logan Edelweiss, Honda Small Hybrid Sports Concept, Hummer H3 (model za 2007. godinu), Hyundai i30 i QarmaQ concept, Jeep Patriot, KTM X-Bow, Kia Ceed Sporty Wagon, Kia Ex-Ceed Cabrio concept, Kia Rio Hybrid, Lada C Concept, Lamborghini Gallardo Superleggera, Lancia Thesis Sport, Lancia Ypsilon Sport by Momo Design, Lorinser Mercedes GL i CL, Lotus Exige GT3 Concept, Lotus 2-Eleven, Maserati GT Coupe, Mazda Hakaze, nova Mazda2, Mercedes C klase i obnovljena G klasa, Mercedes Vision C 220 BLUETEC, Mini Cooper D i Mini One, Mitsubishi Outlander i Mitsubishi EVO X concept, obnovljeni Nissan 350Z, novi Nissan X-Trail, Opel Corsa OPC, Corsa CNG (na prirodni gas) i Opel GTC concept, Pagani Zonda R, obnovljeni Porsche Cayenne, Peraves Monotracer, Peugeot 207 CC, Peugeot 207RC i 207 SW Outdoor concept, Peugeot 4007 i 4007 Holland&Holland concept, Renault Clio RS F1 Team R27, Renault Megane Sport dCi, Renault Scenic Qonquest, novi Renault Twingo, Rinspeed eXasis, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Saab BioPower 100 concept, Sbarro Cruise Crosser, Seat Altea Freetrack Concept, Škoda Fabia, Škoda Fabia S2000, Škoda Roomster Scout, Smart Fortwo by Brabus, Subaru-ov prvi dizel motor, Suzuki SX4 sedan, Tata Elegante, Techart GTstreet 997 Turbo, Toyota Hybrid X concept, Tramontana V12, VW Golf V Variant, VW Passat BlueMotion, obnovljeni VW Phaeton, VW Touareg BlueTDI, VW Multivan Panamericana concept, Volvo V70 i Volvo XC70 kao i Zagato Spyker C12. Da kažemo da naš salon automobila u Beogradu počinje 23. marta i traje do 1.aprila a zbog malog poređenja sa salonom u Ženevi, pominjemo i nezvaničnu cenu ulaznice za naš sajam, koja bi trebalo da iznosi 350 dinara dok je za salon u Ženevi, kao što smo rekli na početku teksta, 14 švajcarskih franaka.

 



O ovim kineskim modelima pisali smo pre neki dan kada smo najavili njihovu premijeru na salonu u Ženevi ali tada nisu bili poznati njihovi tehnički podaci. Sada, kada su oba modela i zvanično predstavljena, evo i njihovih osnovnih tehničkih podataka. Prvo nešto o modelu BS4, limuzini dužine 4,65 metra. Ovaj model se vizuelno malo razlikuje od svog većeg brata, modela BS6 sa kojim je kineska marka počela svoju ofanzivu na nemačkom tržištu. Dok se BS6 već nudi u Nemačkoj, manji BS4 (na prvoj slici) stiže u prodaju sredinom godine i to sa 2 benzinska motora u ponudi i sa 2 paketa opreme. Oba motora su poreklom iz Mitsubishi-ja. Oba su od 1,8 litra zapremine s tim što je jedan atmosferski sa 100kW/136KS a drugi je sa turbo punjačem pa razvija lepih 125kW/170KS. Sa prvim motorom, BS4 postiže 185 km/h a sa drugim 210 km/h. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 4-stepeni automatski menjač. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koja iznosi 430 litara. Drugi novi model ove marke u Ženevi je coupe BC3, koji će se u prodaji naći do kraja ove godine. Radi se o 4,48 metra dugačkom 2+2 modelu za koji su mnogi na salonu ocenili da sa strane mnogo liči na Hyundai Coupe. Pokreće ga isti motor kao i jači BS4, dakle 1,8 litarski turbo sa 125kW/170KS i 235Nm. Dostiže maksimalnih 210 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od 10 sekundi. Serijski se oprema sa 5-stepenim ručnim menjačem dok je 4-stepena automatska transmisija opcija. Cene ni za jedan ni za drugi model nisu zasad saopštene.



Poslednjih dana pa i nedelja stalno pominjemo salon u Ženevi i opisujemo premijere koje će se tamo održati. Nekada su se saloni čekali sa daleko većim nestrpljenjem jer su premijere čuvane do poslednjeg trenutka ali danas se putem interneta sve sazna mnogo ranije nego što bi proizvođači to želeli ali ga i oni sami obilato koriste za svoje promotivne svrhe i plasiranje informacija, a koje termpiraju u trenutku u kome ocene da će njihov novitet zabeležiti najveći medijski odjek. Kako bilo, a u tome se slaže ogromna većina novinara, saloni danas više nemaju onu draž neizvesnosti i sve glasnije postavljaju pitanje smisla održavanja sajmova u ovakvom obliku kada je sve već poznato unapred. Ipak saloni se koriste za susrete sa medijima i poslovnim partnerima, a ako ništa drugo, na salonima se proizvođači, koji nešto znače u tom poslu, jednostavno moraju pojaviti bar zbog toga što je tamo prisutna direktna konkurencija. A mnogi od njih uvek imaju spreman neki skriveni adut, tajnu premijeru koju ipak auto paparaci nisu uspeli da provale pre vremena. Nažalost takvih primera je sve manje i manje. Naravno, koliko god možda novinarima bilo "nezanimljivo" obilaženje salona na kome za njih nema nekih epohalnih noviteta, obični posetioci i potencijalni kupci, u stotinama hiljada, hrle da vide šta je to svetska auto industrija pripremila za novu sezonu. Jer sezona automobilskih salona u Evropi počinje tek početkom marta, upravo salonom u Ženevi dakle na neutralnom švajcarskom terenu. Ove godine već po 77. put. Kao što smo rekli salon za "obične" posetioce traje od 8. do 18. marta a za predstavnike medije se otvara već 6. marta. Za njih je rezervisan i 7. mart, da bi na miru mogli da obave svoj posao bez guranja sa posetiocima. Na slici vidite zvanični plakat ovogodišnje priredbe a evo i spiska premijera koje su dosad poznate ( o svim ovim automobilima smo već pisali a ukoliko ste neke od njih propustili možete ih potražiti u našoj arhivi ) : Alfa Romeo 159 TI Sport Wagon, Alfa Romeo GT za 2007., Aston Martin Vanquish S Ultimate Edition, Audi A5 i S5, BMW serija 1   (obnovljena), BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 sa M sport paketom, BMW serija 5 ( obnovljena ) i M5 Touring, BMW M3 concept, Bertone Fiat Roadster, Cadillac CTS i Escalade, Chrysler Sebring CC, Chevrolet HHR, Chevrolet Corvette Victory Edition, Chevrolet Lacetti diesel, Citroen C-Crosser i C4 Picasso sa 5 sedišta, Daihatsu Cuore, Diatto Ottavu by Zagato, Dodge Demon, Dodge Avenger, Donkervoort D8 GT Coupe, Edag LUV, Ferrari 612 60 th anniversary, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto Abarth concept, Fioravanti Thalia concept, novi Ford C-MAX    i novi Ford Mondeo, Giugaro Vadho concept, Honda Small Hybrid Sports Concept, Hummer H3 ( model za 2007. godinu ), Hyundai i30 i HED-4 concept, KTM X-Bow, Kia Ceed Sporty Wagon, Kia ex-Ceed Cabrio concept, Lamborghini Gallardo Superleggera, Lorinser Mercedes GL i CL, Maserati GT Coupe, Mazda Hakaze, nova Mazda2, Mercedes C klase i obnovljena G klasa, Mercedes Vision C 220 BLUETEC, Mini Cooper D i Mini One, Mitsubishi Outlander i Mitsubishi EVO X concept, obnovljeni Nissan 350Z, Opel Corsa OPC i Opel Insignia concept, Peugeot 207 CC, Peugeot 207RC i 207 SW Outdoor concept, Peugeot 4007 i 4007 Holland&Holland concept, Renault Clio RS F1 Team R27, Renault Megane Sport dCi, Renault Scenic Qonquest, Renault Twingo, Rinspeed eXasis, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Saab BioPower 100 concept, Škoda Fabia, Škoda Roomster Scout, Smart Fortwo by Brabus, Subaru-ov prvi dizel motor, Suzuki SX4 sedan i novi Wagon, Techart GTstreet 997 Turbo, Toyota Hybrid X concept, VW Golf V Variant, VW Passat BlueMotion, obnovljeni VW Phaeton, Volvo V70 i Volvo XC70 kao i Zagato Diatto Ottovu Concept. Osim ovih navedenih pojaviće se i Alfa Spider sa dizel motorom, Kia Rio Hybrid i Spyker C12 by Zagato a možda i koncept nove Alfe 169 čije smo špijunske slike takođe već objavili. Naravno iznenađenja su moguća pa ovo nije i konačna lista. Kako do salona ima još manje od deset dana neki proizvođači čuvaju svoje novitete ( ili bar to pokušavaju ! ) do poslednjeg trenutka.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs