Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Ovim drugim delom zakljucujemo nas kratki pregled najznacajnijih noviteta sa salona u Detroitu koji traje do 21. januara ove godine. I ovoga puta samo slike sa samog salona a vise informacija i slika ovde pomenutih automobila mozete pronaci u nasoj arhivi posto smo o ovim modelima vec opsirno pisali. Na nasim slikama su redom : Jeep Ttrailhawk, Kia Kue, Lexus IS-F, Lincoln MKR concept, Mazda Ryuga, Mercedes Ocean Drive concept, Mitsubishi EVO X concept, Nissan Rogue, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Toyota FT-HS i Volvo XC 60.

 

 

 

 (Dalje)

Reklama


Ovogodisnji Severno Americki medjunarodni salon automobila ( NAIAS ), osim sto se istice velikim brojem noviteta i studija, protice i u znaku obelezavanja stogodisnjice prvog odrzavanja salona automobila u ovom gradu. Naime prva takva izlozba organizovana je u Detroitu jos 1907. godine. To je bio dodatan razlog domacinima da se prestave u jos boljem svetlu nego inace, a to posebno vazi za GM, koji nastupa sa velikim brojem noviteta. Sam salon otvoren je za posetioce do 21. januara a kako smo o prakticno svim automobilima, koji se tamo izlazu, vec pisali, u ovom kratkom pregledu kroz slike sa salona, samo podsecanje na neke od njih. Vise o njima ( tehnicki podaci i dodatne fabricke slike ) mozete procitati u nasim rubrikama Noviteti i Concept cars. U ovom prvom pregledu slike prikazuju redom sledece automobile : Acura Advanced Sports Car Concept, Cadillac CTS, Chevrolet Volt, Chevrolet Camaro convertible concept, Chrysler Nassau, Chrysler Voyager, Dodge Magnum SRT8, Dodge Viper SRT10 coupe, Ford Interceptor concept, Honda Accord coupe concept i Jaguar C-XF. 

 

 

 (Dalje)

Posle proslogodisnjeg pojavljivanja firme Geely na salonu u Detroitu, evo ove godine jos jedne kineske kompanije na tom salonu. Rec je o Changfengu, marki koja je u vecinskom vlasnistvu kineske vlade a deo vlasnistva ima i japanski Mitsubishi. Ipak Changfeng jos nece prodavati svoje automobile u SAD-u, vec je na salonu prisutan kako bi ostvario kontakte sa mogucim partnerima. Na salonu izlaze nekoliko zanimljivih modela, a najvise ocekuje od SUV modela Liebao CS6 cija prodaja u Kini pocinje tokom ove godine a u SAD-u verovatno tek u drugoj polovini 2008. Liebao CS6 naravno ima integralni pogon, opremljen je 4-cilindricnim dizel motorom zapremine 2501 ccm, dimenzije mu iznose DxSxV : 4982mm x 1865mm x 1890mm a tezina praznog vozila je 1800 kg.  Na salonu su izlozeni i modeli Liebao CS7, Feibao CT5 i 2 concept cara : Rhombus R6 i UU CT3. Liebao CS7 je manji "terenac" dimenzija : DxSxV : 4210mm x 1730mm x 1700mm, tezine 1435 kg, pokrece ga benzinac od 2 litra zapremine i ima 4WD pogon. Sledeci model, Feibao CT5, je nesto kao SUT ( Sport Utility Truck ) tj. pick up sa 4 vrata, a njega pokrece benzinski V6 motor od 3001 ccm zapremine, tezina iznosi 1800 kg, pogon takodje 4WD a dimenzije DxSxV : 5235mm x 1880mm x 1837mm. Slede 2 koncepta od kojih je UU CT3 vec prikazan prosle godine na salonu u Pekingu. UU CT3 pokrece 1,4 litarski benzinac, pogon je na prednje tockove, auto je dvosed, a dimenzije su sledece : DxSxV 3900mm x 1690mm x 1440mm. I na kraju Rhombus R6 concept sa zanimljivim dizajnom karoserije sa 4 vrata ( obratite paznju gde se nalaze tockovi ), 4-cilindricnim motorom od 1000 ccm, tezinom od 900 kg i dimenzijama : DxSxV 4900mm x 1990mm x 1470mm. Na nasim slikama su redom : Liebao CS6, Liebao CS7, Feibao CT5, UU CT3 i Rhombus R6 concept.

 (Dalje)

Gospoda na slici, Bob Lutz i Ed Welburn iz vrhuske GM-a, predstavljaju samo manji deo potpuno novog modela Cadillaca CTS koji ce svoju zvanicnu svetsku premijeru docekati na skorasnjem salonu automobila u Detroitu pocetkom januara 2007.godine. Iako se vidi samo manji deo moze se vec zakljuciti da nastavlja sa Cadillacovim stilom dizajniranja novijih modela sa ostrim ivicama, jasnim geometrijskim oblicima i, zasto da ne, stilom. Kako ce se ovaj luksuzno-sportski model naci i na evropskoj pijaci, osim privlacnog dizajna, prema ranijim najavama trebao bi imati i turbodizel varijantu da bi si povecao sanse u Evropi. Danas, prilikom otkrivanja ovog delica karoserije CTS-a, nije bilo previse detalja o ovom modelu osim smesaka na licima pomenute gospode i optimizma o buducnosti ovog automobila. Tek, najavljen je pocetak proizvodnje za kasno leto naredne godine i pocetak prodaje sirom sveta za jesen 2007.



Iza ovog pomalo dugackog imena krije se, najverovatnije, najava novog sportiste, nova generacija modela NSX, koji se u SAD-u prodaje pod imenom Hondine luksuzne divizije Acura a buduci da je koncept najavljen za salon u americkom Detroitu, ne iznenadjuje da se pojavljuje pod znackom Acure. Naravno iz Honde nema nikakve potvrde o tome. Koliko ova studija otkriva moguci izgled novog NSX-a ostaje nam samo da nagadjamo i cekamo na zvanicnu prezentaciju serijskog NSX-a a do tada ovo je zvanicno skica koncepta Acura Advanced Sports. Usput nema podataka o motoru koji bi bio ugradjen u studiju ali se za novi NSX, nezvanicno, planira 4,5 litarski V10 sa 550KS.



Razlog je prost. Samo nekoliko minuta posle objavljivanja prvog teksta o novom Chevroletu Malibu, u kome smo prikazali deo njegove spoljasnosti sa zvanicne teaser slike, kad ono na netu se pojavila slika celog automobila, najvece tajne Chevroleta za salon u Detroitu i to ovoga puta bez GM-ove volje. Tek ce se cuti reakcije ko je probio embargo na objavljivanje slika danima pre predvidjenog roka ! Slika je doduse mala ali dovoljno recito govori o izgledu Malibu-a.



Evo jos teaser slika i ponovo o americkim markama. Ovoga puta iz Chryslera i Jeepa i njihovim konceptima Nassau i Trailhawk. O njima smo naravno vec pisali pa sad samo kratko podsecanje na ove studije koje ce biti u potpunosti otkrivene na salonu u Detroitu. A gde drugo? To je za amere centralni dogadjaj i ko god nesto znaci, za Detroit sprema bar nekoliko serijskih i studijskih modela. Ali kako do salona ima jos nekoliko nedelja ne valja ni otkrivati bas sve adute unapred i zato ovakve teaser slike, koje prikazuju tek detalje novih vozila koliko da zagolicaju mastu. Uglavnom Chrysler Nassau predstavlja coupe-limuzinu sa 4 vrata u stilu mercedesa CLS a Jeep Trailhawk je novo visokoefektivno off-road oruzje, kako porucuju iz Jeepa. A radi se o studiji na osnovi Wranglera Unlimited sa elementima dizajna Grand Cherokeeja i pomenutog Wranglera. Kako su prethodni koncepti Jeepa, Compass i Patriot bez velikih izmena i veoma brzo zavrsili u proizvodnji, nije nemoguce da ista sudbina zadesi Trailhawk. Prve 2 slike predstavljaju Chrysler Nassau a druge 2 Jeep Trailhawk.



Reklama


Americki sedani nama evropljanima mozda nisu dovoljno zanimljivi ali evo prve teaser slike novog modela Chevrolet Malibu za 2008.godinu. Iz GM je stigla samo ovakva slika novog modela tj. samo jednog njegovog dela tek toliko da se primimo i sacekamo salon u Detroitu pocetkom januara sledece godine kada ce Malibu i zvanicno biti predstavljen. U GM-u najavljuju daleko agresivniji i hrabriji pristup u dizajnu novog modela nadajuci se dobrom odazivu kupaca. Sa druge strane odnosno iznutra, u GM-u su bili sirokogrudiji pa slika unutrasnjosti koju donosimo daleko vise razkriva nego slika spoljasnjosti.



Salon u Bolonji je doneo i novitet iz Indije. Ovaj pick up nalik na novi Ford Ranger/Mazdu BT-50 predstavlja naslednika sadasnjeg modela Telco Line i nosi logicno ime-TL. Pokrece ga 2,2 litarski Di dizel motor sa 103Kw/140KS. Ubrzava do stotke za 15 sekundi uz prosecnu (fabricki deklarisanu) potrosnju od 7,9 litara. Suprotno nasim ocekivanjima o indijskoj auto industriji ovaj pick up raspolaze sa ABS-om i 2 airbega napred vec u serijskoj opremi.



Posle Mazde, koja je vec objavila svoje novitete za januarski salon tjunera u Tokiju, evo i Hondinih zvanicnih skica fabricki tjuniranih automobila koji ce tamo biti izlozeni. Modeli su redom : MPV Stream, (koga mi u Evropi jos nismo upoznali), kao Stream Sports concept i Stream Exclusive concept, sledi Fit ( U Evropi se prodaje kao Jazz ) Daily Active concept i skuter FORZA smart 2 seater. Nazalost osim skica i ociglednog aero body kita za karoseriju, koji ukljucuje spojlere, pragove, nove tockove i spusteno ogibljenje, drugih podataka posebno o motoru i eventualnim poboljsanim performansama, za sada nema .



Pre nekoliko dana Mitsubishi je pustio u javnost zvanicne fotografije nove generacije Lancera cija ce premijera biti na salonu u Detroitu. Ali Mitsubishi je nesto tj. najbolje sacuvao za kraj, novu generaciju svoje EVO serije cija ce premijera takodje biti u Detroitu, doduse u koncept verziji ali ce biti veoma, veoma slicna produkcijskoj. Ovaj put rec je vec o desetoj evoluciji sportske verzije Lancera sa logicnim imenom EVO X. Evo zvanicnih skica kako ce izgledati koncept EVO X na salonu u Detroitu, koji ce najaviti tu serijsku varijantu predvidjenu za drugu polovinu naredne godine. Ako je pre nekoliko dana bilo i razocaranih pomalo obicnim izgledom novog Lancera, jer su prototipovi u poslednjih godinu dana najavljivali zesci i agresivniji izgled, sada se ipak moze reci da sa ovom potentnom verzijom stvari dolaze na pravo mesto. Posebno se to odnosi na agresivan nos, haubu, siroke bokove, ogromne tockove, spojlere i pragove.  EVO verzija jednostavno mora da izgleda opako i ne samo da izgleda vec i da ide opako. Za to ce brinuti 2.0 litarski turbo motor sa oko 300KS  (zvanicnih podataka nema) sa novim AWD sistemom integralnog pogona i najverovatnije, novog menjaca sa dvostrukim kvacilom u DSG stilu VW-a. Auto ce biti izradjen na novoj GS platformi koju ce deliti sa Dodgeom Caliberom.  



Dok se jos vrse testiranja nove cabrio varijante Minija za 2008.godinu a da bi se odrzalo interesovanje za staru verziju, na salonu u Detroitu (7.-21.januar 2007.), BMW ce izloziti posebnu ediciju Mini Cabrio Sidewalk. Naglasak je na estetici i ekskluzivnosti sto bas nije uvek obicaj na ovako malim automobilima. Ali Mini je Mini pa se tako ovaj luksuzni model razlikuje od sabrace po posebnim dvobojnim felnama od 17 inca, retrovizorima u boji karoserije i posebnim logom koji je zastitni znak cele serije. Naravno natpis Sidewalk se nalazi i u koznoj unutrasnjosti sto je jos jedna karakteristika ovog Minija. Druga karakteristika jesu posebne boje samo za ovu verziju : Pepper White, Racing Green, Astro Black i White Silver. Nazalost sve ovo mora skupo da se plati i to od 30580 eura za najslabiji model sa 90KS pa do 39480 eura za Cooper S sa 170KS.



Nazalost, osim slike koju vidite, o ovom prototipu Jaguara spremnog za predstojeci salon u Detroitu pocetkom januara, nema ama bas nikakvih propratnih vesti. Mozemo samo da nagadjamo da li se radi o najavljenom novom XF-u, nasledniku sadasnjeg modela S-type ili o nekoj viziji buduceg XJ-a. Ali bar znamo datum prezentacije ovog koncepta. Kao sto se vidi sa ove teaser slike to je 3.januar 2007. Studija ima 4 vrata (opet neka coupe-limuzina  a la Mercedes CLS?), zadnja svetla u Aston Martin stilu i obratite paznju na detalj-plavo osvetljenje instrumanata. I to je to sto se sa slike moze protumaciti. Do tog 3.januara moracemo jos da se strpimo.



Jedan od eksponata na predstojecem Tokijskom Auto Salonu (od 12. do 14. januara 2007.) bice i ova fabricki tjunirana Mazda CX-7 Bright Stylish. Vise se radi samo o promenama na eksterijeru (aero kit, hromirana maska, novi atraktivniji tockovi i sl.) a ne o doradama na motoru i mehanici. Sa slicnim doradama Mazda ce predstaviti ukupno 4 razlicito tjunirane verzije CX-7 a ovaj Bright Stylish je jedan od njih. Mazda ce inace izloziti 17 automobila na Salonu, izmedju ostalih RX8 i 6MPS sa fabrickim tjuning paketom. Tokijski Auto Salon (izlozba japanskih tjunera) ne treba mesati sa redovnim salonom automobila u Tokiju, koji se odrzava krajem 2007. godine. 



Evo prvih slika nove studije svedskog Volvoa za salon u Detroitu koji pocinje za nekoliko nedelja sa imenom XC60. Iako u Volvou tj. Fordu kao vlasniku svedske firme, uporno naglasavaju da je rec samo o prototipu a ne o najavi serijske verzije manjeg SUV-a, koji bi popunio prazninu ispod sadasnjih modela XC70 i XC90, ipak se nezvanicno saznaje da ce veliki deo ovog koncepta biti pretocen u serijski model predvidjen za 2009.godinu. Takav model treba Volvo-u kao odgovor rivalima poput postojeceg BMW-a X3 a posebno buducih Audija Q5 i Mercedesa GLK. Izgled XC60 se delimicno oslanja na tzv. Fordov kineticki dizajn sto ipak ne treba da cudi s obzirom na pre pomenute odnose Volvoa sa Fordom. To se pre svega vidi sa strane gde XC60 neodoljivo podseca na  Ford Iosis i Mondeo Estate koncept od pre nekoliko meseci. Ostali deo spoljasnjosti predstavlja i miks postojecih Volvoa C30 i XC90. Koliko ce se novi dizajn svideti konzervativnim kupcima naviknutih na dosadasnje modele ostaje da se vidi mada je Volvo, odkad je u vlasnistvu Forda, proteklih godina napravio veliki rez u dizajnu svojih automobila. Naravno sve ovo vazi ako slican XC60 ikada udje u proizvodnju. Ipak je 2009. jos uvek dovoljno daleko pa je sve ostalo samo nagadjanje. Sa druge, mehanicke strane, nema informacija o motorima i ostalom sta je ugradjeno u ovoj koncept sem da je napravljen na platformi Land Rovera Freelandera tako da o terenskim sposobnostima ne treba brinuti mada SUV-ovi ionako ne silaze mnogo sa uredjenog puta.



DR 3 i 5

8 Dec, 2006 - 11:50 Salon Komentari (0) comments  English

Automobil novosnovane firme DR na slikama predstavlja rezultat zajednickog projekta biznismena iz Italije i Kine. Naravno da se oznake 3 i 5 odnose na broj vrata date verzije. To je privremeno jer se zvanicna premijera serijskih varijanti (i pravih imena) ocekuje u martu 2007. na salonu u Zenevi. Ove slike predstavljaju prototipove izlozene ovih dana na salonu u Bolonji. Naravno da Italijani nisu bili zaduzeni za dizajn, jer su oni daleko sposobniji da ostvare originalnije kreacije od ovih kopija stare generacije Toyote RAV4 (kako spolja tako i iznutra). To je ipak kineski uticaj u ovom projektu. Srecom mehanika i motor su italijanski pa ce se u ovaj SUV ugradjivati Fiatov 1,9 litarski MultiJet dizelas sa 120KS. Kada se sledece godine pojavi u prodaji, kostace, zavisno od verzije, 16-25000 eura.



Iz Fiata su proteklih godina stizale najave o mogucoj varijanti Pande sa 3 vrata ali od toga do danas nije bilo nista. Na slikama je zanimljiv koncept kako bi ta nesudjena trovratna Panda mogla da izgleda. Fiat je zajedno sa proizvodjacem sportske odece Dainese (ciji se logo nalazi na nekoliko vidljivih mesta na vozilu) napravio ovaj prototip sa cudnim imenom Tanker za svoj stand na upravo otvorenom salonu u Bolonji. Konept se zasniva na Pandi 4x4 a koliko je estetski uspesno izvedeno uklanjanje viska vrata mozete sami da procenite na fotografijama. Iz Fiata i dalje nema novih informacija da li u buducnosti mozemo ocekivati trovratnu Pandu u proizvodnji. Mozda je ipak ovaj prototip jedan lep nagovestaj da u Fiatu jos nisu odbacili ideju o prosirenju Pandinih karoserijskih verzija.  



Hummer O2

6 Dec, 2006 - 00:06 Salon Komentari (0) comments  English

Na slikama je koncept Hummer O2, pobednik ovogodisnjeg Design challenge-a odrzanog u vreme salona u LA-u. Za sada je ceo projekat samo na razini kompjuterskog crteza, odnosno jos ne postoji model 1:1. U Hummeru su i za ovaj koncept predvideli 4x4 pogon a najveca odlika cele studije je ustvari to sto je predvidjeno da bude izradjen u potpunosti od reciklirajucih materiajla. Otuda i ta zelena boja i ime O2 kao znak njegovih prijateljskih osobina prema prirodi. 



Salon u LA-u je bio vazan i za Hyundai, za koga je trziste SAD-a od ogromnog znacaja. I zbog toga i zbog ogromnog broja zanimljivih automobila na salonu, u Hyundaiju su nasli nacin kako da privuku paznju posetilaca ( jos vaznije potencijanih kupaca! ) zanimljivo ofarbanim modelom Tiburon, koji je kod nas u Evropi poznat prosto kao-Coupe. Slike dovoljno govore same za sebe.



Osim Fusiona Calero, Ford na salonu u Essenu nudi i Fiestu u blagom off-road look-u sa dodatkom u imenu Cross. Valjda da ne zaostane za VW-om, Hyundaijem i Citroenom, koji su sa CrossPolom, Getzom Cross i C3 XTR vec ponudili kupcima proterenski opremljene male modele i Ford ce svoju Fiestu Cross prodavati vec od pocetka naredne godine. Uz dodatne jace branike sa aluminijumskim umecima, plasticnom zastitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i hromiranim retrovizorima izgleda dovoljno privlacno, da se svidi kupcima, kojima ustvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim ce se njihov auto razlikovati od mase obicnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komsije. Cena celokupnog estetskog paketa iznosi 1900 eura u EU, dok se za alu felne od 17 inca trazi doplata od 215 eura po komadu.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs