home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Changan Zhixiang

Kineska kompanija Changan Automobile Group je pored modela V802 i V101 (o njima OVDE), za 10. salon automobila u Pekingu (20. – 28. april) pripremila i premijeru nove limuzine srednje klase Zhixiang. Radi se o automobilu koga pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 112kW/152KS pri 6000 o/min. i 192Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., uparenim sa četvorostepenim automatskim menjačem. Po fabričkim podacima Zhixiang postiže maksimalno 200 km/h, dok su mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne 11,2 sekunde. U standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze automatski klima uređaj, cruise control, CD plejer, putni kompjuter, el. podesiva sedišta i TCS sistem. I još dimenzije: dužina 4600 mm, širina 1800 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2650 mm.

 

Geely Panda

Nije samo ime ovog novog kineskog mališana pozajmljeno od poznatog Fiatovog automobila, već je i dizajn Geely Pande velikim delom inspirisan još jednim tuđim radom - Toyotinim modelom Aygo (to se pre svega odnosi na bokove i delom na zadnji kraj). S druge strane, 1,0 litarski benzinski motor sa 71KS je sopstveni Geely-jev proizvod. Ovaj simpatični automobil (u Kini će koštati oko 5000 evra) bi već naredne godine mogao da dođe i u Evropu, ali će u tom slučaju ljudi iz ove fabrike morati da mu nađu neko novo ime.

FAW Hongqi SUV concept

Još jedna zanimljiva premijera na salonu u Pekingu jeste i novi Hongqi SUV concept kineske kompanije FAW (First Automobile Works). Informacije o ovom neobično dizajniranom modelu (dužine 4,80 metra) su prilično škrte, ali ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, pokretaće ga FAW-ov 6,0 litarski V12 motor sa 300kW/408KS i 550Nm obrtnog momenta.

Guangzhou Honda Linian concept

I na kraju Linian concept, odnosno studija malog gradskog automobila sa petora vrata, delo Hondinog kineskog partnera, kompanije Guangzhou Honda. Ipak, neki konkretniji detalji o ovom automobilu sa petora vrata i dizajnom nalik na Ford Verve concept i novu Ford Fiestu, nisu saopšteni, mada bi nešto slično kao serijski automobil moglo da se nađe na kineskom tržištu 2010. godine.





King Kong sedan je bio jedan od prvih prilično dopadljivih manjih limuzina kineske auto kompanije Geely, a sada je na red došla i prezentacija njegove hatchback varijante, nazvane King Kong2 (prva slika). U ovom trenutku doduše još nema preciznijih podataka o motorizaciji modela Geely King Kong hatchback (paleta agregata bi trebalo da obuhvata motore zapremine 1300, 1500, pa i 1800 kubika), ali su bar poznate njegove dimenzije (dužina iznosi 3995 mm, širina 1692 mm, a visina 1435 mm). Geely će King Kong2 kineskim kupcima ponuditi kao alternativu postojećim modelima, kao što su Chery A1, Peugeot 206 i Citroen C2. Predstojeći salon automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila) Geely će iskoristiti da pored studija GT concept, GE MPV i HL MPV (o kojima je nedavno već bilo reči), kineskoj publici predstavi još nekoliko svojih noviteta. Jedan od njih je CE concept (druga slika), odnosno studija hatchback automobila B segmenta (klasa Mazde2, Peugeota 206, Honde Fit/Jazz), mada nažalost u ovom trenutku o njemu nema nikakvih podataka. Više detalja uslediće na konferenciji za medije, koju će Geely održati 20. aprila na salonu u Pekingu, mada je moguće da pojedini detalji procure i ranije. To isto važi i za limuzinu Geely FC-3 (treća slika) i manji gradski model LC-E na četvrtoj slici (LC-E bi trebalo da pokreće novi 1,0 litarski benzinac).




Danas je na Zagrebačkom velesajmu i zvanično za posetioce otvoren ZG auto show 2008. (juče je održan novinarski dan za predstavnike medija i VIP goste), odnosno jedan od najvećih salona automobila, motocikala i prateće opreme u centralnoj i jugoistočnoj Evropi, koji će trajati sve do 6. aprila. Ovogodišnji ZG auto show može da se pohvali sa učešćem 51 automobilskih (348 modela) i 35 moto brendova (180 modela), sa više od 100 premijera (od toga 2 reprize svetskih i 10 repriza evropskih premijera), koncept automobilima i bolidima F1, kao i sa bogatim pratećim programom. Na salonu je prisutno ukupno 634 izlagača iz 35 zemalja, koji su zauzeli praktično sve raspoložive kapacitete Zagrebačkog velesajma, što u praksi znači površinu od 72.000 kvadrata (raspoređenih u 17 paviljona i na otvorenom prostoru).  Spisak ovogodišnjih premijera ZG auto showa izgleda ovako:

reprize svetskih premijera: Audi RS6 Avant i Chevrolet Aveo sa 3 vrata

reprize evropskih premijera: Chevrolet Aveo sa 5 vrata, Citroen C5 Tourer (karavan), Dacia Sandero, Nissan Murano, Peugeot Partner, Renault Koleos, Subaru Forester, Škoda Superb, VW Passat CC, Volvo XC60

hrvatske premijere: Alfa Romeo 8C Competizione, Audi A3 Cabriolet, BMW 120i Cabrio, BMW M3, BMW X6 xDrive50i, Citroen C5, Citroen Berlingo, Citroen Nemo (putnička verzija), Daihatsu Materia, FiatT 500, Fiat Grande Punto Abarth, Ford Focus, Ford Kuga, Hyundai i10, Hyundai i30 CW, Hyundai Santa Fe, Hyundai Sonata, Hyundai H-1, Jeep Cherokee, KIA Pro_cee'd, Lexus IS-F, Lexus LS600h, Mahindra Goa, MINI Clubman, Opel Agila, Opel Astra OPC Nurburgring, Peugeot 308 GT, Peugeot 4007 Holland&Holland, Renault Kangoo, Seat Leon WTCC 2.0 TDI FR, Subaru Tribeca, Suzuki Splash, Toyota Prius Cut Body, Toyota Land Cruiser, Volvo XC70 Ocean Race

koncept automobili: Ford Verve, Mitsubishi i-Car, Peugeot 308 SW Prologue, Renault Laguna Coupe Koncept, Toyota Aygo For Sport

fotografije: www.vidiauto.com



 

Evo još tri premijere koje su kineski proizvođači najavili za predstojeći salon automobila u Pekingu (ove godine se održava u terminu od 20. do 28. aprila). Roewe (2005. godine kupio prava na proizvodnju modela britanskog MG-Rovera) u Pekingu premijerno predstavlja svoju novu limuzinu Roewe 550, koja je u osnovi serijska verzija koncept automobila W2, prikazanog prošle godine na salonu u Šangaju (od koga se ovaj konačni proizvod razlikuje, pre svega, po potpuno promenjenom prednjem delu automobila). Roewe 550 inače pokreće 1,8 litarski turbo benzinac, kakav već koristi veći MG7/Roewe 750 1.8T. Drugi kineski proizvođač Geely će, sem GT concepta (o njemu više OVDE), salon u Pekingu iskoristiti i za promociju novog MPV modela srednje klase GE MPV (čiji izgled kao da je delimično inspirisan evropskim Ford Mondeom), kao i kompaktnog minivena HL MPV sa prednom maskom u stilu Acure i sa novim znakom Geely-a (GE MPV se inače nalazi na trećoj, a HL MPV na četvrtoj slici). U ovom trenutku, sem slika, ni za Geely GE, ni za Geely HL, nema nikakvih drugih podataka, pa samo preostaje da budemo strpljivi do početka salona u Pekingu.

  



Korejska Kia je za ovogodišnje izdanje salona automobila u Njujorku pripremila dve premijere: studiju Koup concept (izgleda veoma blizu ulasku u serijsku proizvodnju) i restilizovanu verziju limuzine Optima, koju mi u Evropi znamo pod imenom Magentis. Za odličan i prilično agresivan izgled (veliki otvor za vazduh u prednjem braniku, "naborana" hauba, dva završetka izduvnog sistema, zadnji difuzor od karbona, LED prednja i zadnja svetla, atraktivne alu felne od 19 inča, sportski uređen interijer) Koup concepta zaslužan je Kijin America Design Center u Kaliforniji, mada mnogi primećuju određene sličnosti sa nekim Hondinim modelima. Pod haubom se krije 2,0 litarski Theta II turbo motor sa 290KS i 391Nm obrtnog momenta (u rasponu između 2000 do 4000 o/min.) i koji raspolaže novom Kijinom GDI (Gasoline Direct Injection) tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Pogon je na prednjim točkovima, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa. Koup concept je inače dugačak 4485 mm, širok 1845 mm, visok 1428 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi  2650 mm. Drugi Kijin novitet na salonu u Njujorku jeste obnovljena limuzina Optima (četvrta slika), koja je osvežena doteranim eksterijerom i interijerom, ojačanim motorima i većom bezbednošću (standard su 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u gumama, ABS, BAS, ESC i TCS sistemi). Iako nekima možda ovaj ristajling dolazi prerano, konkurencija u D segmentu je i te kako brojna i žilava, tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi promene na prednjem i zadnjem kraju automobila, koje uključuju novu masku (sa hromiranim okvirom), drugačija svetla napred i pozadi i promenjen dizajn branika. Paletu motora čine novi 2,4 litarski četvorocilindraš sa 175KS i 229Nm i revidirana verzija 2,7 litarskog V6 agregata sa 190KS i 249Nm (ovaj poslednji je uparen sa petostepenom automatskom transmisijom).



Pred sam početak salona automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) na internet su pre vremena ipak procurele prve zvanične fotografije potpuno nove Nissanove limuzine Maxima (modelske godine 2009), čiji izgled je trebalo da ostane strogo čuvana tajna sve do njenog oficijelnog predstavljanja. Kako bilo, pred nama je već sedma generacija Maxime, naslednik aktuelnog modela iz 2004. godine (prva Maxima se inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i traction control su standardni deo opreme), nova Maxima dobija i pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela. Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine. Drugi zanimljivi eksponat ove japanske kompanije na salonu u Njujorku jeste i Nissan Denki Cube concept (treća slika), koji istovremeno najavljuje i Nissanove planove da Amerikancima ponudi model Cube sa elektro pogonom (prvo za flotne kupce, a kasnije i "običnim" kupcima). Denki Cube concept sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (pune se oko osam sati) inače ima autonomiju od oko 100 milja (nešto preko 160 kilometara), dok mu maksimalna brzina iznosi 120 km/h.



Izvor : zastavanacionale.com

Potpuno je razumljivo zašto su posetioci „Zastavinog“ štanda na ovogodišnjem sajmu automobila bili vrlo iznenađeni – između najtraženijih Koral In i Zastava 10 modela, kao i dugo očekivane „Floride“ u dizel verziji, smestila se dobro poznata Skala 55. Teško je se setiti kada se ova domaća, vrlo upotrebljiva limuzina poslednji put našla pod reflektorima na sajmu. Ipak, nekadašnja ikona pokazuje da za nju još uvek vlada veliko interesovanje. Privlačenje pažnje na sajmu se lako može objasniti – najjeftiniji automobil na ovoj manifestaciji nedavno je osvežen, kako vizuelno, tako i po pitanju mehanike. Ispod haube se sada nalazi novi, aluminijumski hladnjak, dok su ležajevi točka i homokinetički zglobovi preuzeti sa „Zastave 10“. Sa „srpskim Puntom“ Skala 55 će ubuduće deliti i sirenu, podesive bočne retrovizore i centralni retrovizor. Rukohvati i brave na vratima „pozajmljeni“ su od In porodice (Koral In i Florida In), dok se za otključavanje svih vrata i pokretanje motora koristi isti ključ. Ugrađena su i nova, udobnija sedišta. Budući vlasnik će prilikom zauzimanja pozicije za upravljačem videti novu instrument sa obrtomerom i vrlo prijatnom kombinacijom plave i crvene boje. Skala 55 se može dobiti i sa uređajem na gas (plin, TNG) bez gubitka garancije – fabrički se ugrađuje Lovato uređaj sa rezervoarom od 40 litara.

Ovaj automobil se prvi put pojavio 15. oktobra 1971. godine, pod imenom Zastava 101 i to pune tri godine pre nego što je Fiat lansirao svoj 128 sa troja vrata (128 3P) a Volkswagen svoj Golf, što znači da je bio prvi hečbek sa poprečno postavljenim motorom i menjačem. Primena prednjeg pogona u vreme kada se većina proizvođača još uvek držala zadnjeg, omogućila je „Zastavinim“ vozilima izuzetnu iskorišćenost prostora. Nezavisno zadnje oslanjanje odlično se nosilo sa ne baš kvalitetnim putevima, dok su motori konstruisani od strane legendardnog Aurelia Lampredija s radošću postizali visoke obrtaje. Zahvaljujući nenadmašnoj funkcionalnosti i robusnosti, Skala 55 ostaje najprodavaniji automobil „B“ segmenta u Srbiji – do sada je proizvedeno više od milion komada. Sa poboljšanjima izvršenim od strane „Zastavine“ Direkcije za Razvoj, izgleda da jedan od najpristupačnijih automobila na svetu namerava da zadrži svoju lidersku poziciju.

Zastava je na Sajmu automobila u Beogradu ponudila svoja vozila uz popust od pet odsto, a za model "Zastava 10" i najveći sajamski popust do sada – od 12 do 14 odsto, koji važi na svim prodajnim mestima širom Srbije. Uz sajamski popust od 12 odsto na pakete opreme "standard", "standard plus" i "komfor" cena "Zastave 10" iznosi 7.510, 7.610 i 7.948 evra, a za modele sa opremom "dinamik" i "impresionante" – 8.718 i 9.161 evro. Za "Floridu In" sa popustom od pet odsto cena iznosi od 493.464 do 544.246 dinara, najprodavaniji model "Koral In" kreće od 354.236 do 448.804, dok "Skala 55" košta 362.644.





Izložbeno-prodajna manifestacija BG CAR SHOW 02 se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava sve do srede 19. marta. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara), a Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Podsećamo da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

PREMIJERE BG CAR SHOW-a :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (novi A4), BMW (X6), CITROEN (C5), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MITSUBISHI (Lancer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

Galeriju najzanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u možete pogledati OVDE.



Počeo BG CAR SHOW 02

13 Mar 2008 - 18:27 Salon Link

Foto : www.beta.co.yu

Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga Srbije, otvorio je danas manifestaciju BG CAR SHOW 02, koja se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava do srede 19. marta. Prilikom otvaranja BG CAR SHOW-a, Predrag Bubalo je ocenio da dolazak tolikog broja izlagača i veliki broj premijernih izlaganja automobila, govori o atraktivnosti srpskog tržišta za svetske proizvođače vozila. Domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložu i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (među njima posebno mesto zauzimaju novi Audi A4, BMW X6, Citroen C5, Fiat 500, Honda Civic Hybrid, Hyundai i10, Suzuki Splash, Škoda Superb i Volkswagen Tiguan). Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati sutra, 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa na Tuning Styling Show-u izdvaja se međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma je od 10 do 19 sati (sem 14., 15. i 16. marta kada je Sajam otvoren do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show II važiti i za izložbu Beotruck 08.



Ove godine će na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) biti organizovane dve izložbe vozila – BG CAR SHOW 02 i Beotruck 08. Prvo je na redu manifestacija BG CAR SHOW 02, koji se održava od 13. do 19. marta, gde će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima biće predstavljena kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije biće upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a biće održana i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok će na posebnom poligonu ispred Hale 3 biti organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa se izdvaja međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma radnim danima je od 10 do 19 sati (vikendom do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

NAJAVLJENE PREMIJERE :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (A4 2,0 TDI, A4 2,7 TDI, A5 3,0 TDI quattro), BMW (X6), CITROEN (C5 berlina i C5 Tourer), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), GLOBUS AUTO (kineski elektromodeli EV 1, EV 5 i EV 6), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MERCEDES (C klasa T-model, odnosno karavan), MITSUBISHI (LAncer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), PEUGEOT (308, SUV model 4007 i 207 SW- karavan), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

SAJAMSKI POPUSTI :

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) spustio je cene modela GT 2,0 JTS za 1910 evra, Alfe 147 sa 2,0 litarskim benzincem i 1,9 JTD dizelašem za 2200 evra, dok se najveći popust odnosi na Alfu 159 2,2 i iznosi 3540 evra.  

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Civic hatchback, Accord i Legend popust iznosi 5%, za Civic sedan popust je 3%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).

CHEVROLET : Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom je jeftiniji za 3000, a Lacetti sa benzinskim agregatom, Epica i Captiva za 2000 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Za sve modele odobrava se popust od 5 odsto, a firma Vitro Group (www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskih automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom nastavlja sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. To znači da visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, može da iznosi 100% plate.

PEUGEOT : U ponudi su modeli Peugeot 307 1,6E OXYGO (košta 14.990 evra), Peugeot 207 1,4E je na popustu od 500 evra (staje 12.490 evra), mali gradski model 107 košta 8830 evra, limuzina 407 1,8E Confort Pack ima cenu od 19.990 evra, 206 One Line 1,4E 11.490, a 206 sedan 10.990 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan (sada staje 15.900 evra),  SX4 ima cenu sniženu za 400 evra (14.500 evra), dok Swift 1,2 GLX ima cenu od 12.190 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (www.velauto.co.yu) daje popuste i poklone za sve modele u ponudi. Pajero (količine iz 2007. godine) jeftiniji je za 6500 evra, Lancer za 1000, Colt kabriolet za 2200, a L200 od 700 do 1200 evra. Uz standardni Colt i Outlander na poklon se dobija dodatna oprema.    

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Modeli Leon Cupra i Leon FR su na popustu od 2000 evra, a ako se odlučite za kupovinu na lizing preko Porsche Mobilitija, na poklon dobijate i kasko osiguranje ili dodatni popust od dva ili tri odsto (zavisno od izabranog modela). To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com).

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351) je do kraja BG CAR SHOW-a spustila cene za 10 modela ova tri brenda, i to čak do 6000 evra. 

VOLKSWAGEN : Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu, uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), do 25. marta za sve modele u svojoj ponudi odobrava popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta (najjeftiniji Tiguan inače košta 26.883 evra sa PDV-om).

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Rio iznosi od 2000 do 2700 evra, Magentis staje 5000 evra manje, Cerato sada košta 12.990 evra (benzinac), odnosno 13.990 evra (sa dizel motorom), za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) na sniženju od 2363 do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam) godina.

SSANGYONG : Na sajamskom sniženju od 5% su modeli Rexton II, Actyon, Actyon Pick-up i Kyron. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT Holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

OPEL : Za vreme sajma automobila u Beogradu, Opelovi automobili (modeli Astra H, Meriva, Zafira, Vectra i Antara) biće jeftiniji do 2500 evra (zavisno od modela), dok će kupci Astre Classic II i Corse na poklon dobiti satelitsku navigaciju sa mapom Srbije. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu

RENAULT : U toku je tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača jeftiniji od 1300 do 3000 evra. Clio III je na popustu od 1300 do 1600 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, Megane berline 2500, Scenic i Grand Csenic 2800, Kangoo Express 1519, a Master i Trafic za 2360 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu

DACIA : Samo za vreme trajanja BG Car Show-a traje ponuda za Logan Preference, koji košta 8550 evra + 1 evro klima uređaj. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika je www.dacia.co.yu

SUBARU : Modeli ove marke nisu na popustu, ali naš uvoznik (www.subaruserbia.com) svim kupcima nove Impreze poklanja Bluetooth uređaj, vredan 400 evra.

MAZDA : Svi modeli Mazde3 su na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu).

FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (- 900 evra), Lineu (- 800 evra) i Bravo (- 1000 evra).  

FORD : Sve do 31. marta Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), odobrava popuste za modele koji se nalaze na zalihama. Tako  je Fiesta (zavisno od verzije), jeftinija od 1.570 do 2.330 evra, za Ford Fusion popust se kreće od 1850 do 3180 evra, Focus Classic (u varijantama sa 4 vrata i karavan) je na sniženju od 2160 do 3260 evra, Ford C-MAX je jeftiniji za 1800 evra, dok se pojedine verzije novog Mondea mogu nabaviti sa popustom od 590 do 1010 evra.

HYUNDAI : Zastupnik korejskog Hyundaija za našu zemlju, Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), spremio je posebne poklone za kupce vozila na Beogradskom sajmu u periodu od 13. do 19. marta. Za Atos Prime: 5 godina besplatno redovno servisiranje, metalik boja i radio CD mp3, Getz: Radio CD mp3. Za Getz 1.6 GLS 3vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, Accent: Radio CD mp3. Za Accent (MC) 1.6 GL 3Vr. u opremi leader 5+ i za Accent (MCT) 1,6 GLS 4Vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, za Hyundai i30: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Hyundai i30CW: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Matrix: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Sonata: Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom), Coupe: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Tucson: Originalni Radio CD mp3 i zadnja stop svetla u crnoj ili srebrnoj boji. Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom) odnosno Bonove za gorivo za 10.000 km (za vozila sa dizel motorom), Santa Fe: - JJ PAKET (za ograničenu količinu vozila proizvedenih 2007. godine, a paket, između ostalog, sadrži P BOX Chip Tuning, BULL-BAR prednji 60mm, zadnje senzore parkiranja) i za Hyundai VAN H-1: Radio CD mp3 i zadnje parking senzore

ŠKODA : Auto Čačak (www.autocacak.co.yu), generalni uvoznik Škode, u predsajamskom periodu nudi popust od pet odsto za Škodu Octaviju i novu Fabiju, dok za sve ostale modele popust iznosi sedam odsto.



U Ženevi je i zvanično otvoren 78. po redu međunarodni salon automobila, koji se ove godine u tom švajcarskom gradu održava od 6. do 16. marta (za predstavnike medija su inače bili rezervisani 4. i 5. mart, kako bi na miru mogli da obave svoj posao bez guranja sa posetiocima). Na salonu učestvuje 260 izlagača iz 30 zemalja, koji na 77.550 kvadratnih metara sajmišta Palexpo posetiocima prikazuju više od 1000 brendova i 130 svetskih i evropskih premijera. Inače, očekuje se da za 11 dana trajanja ovogodišnji salon poseti preko 700.000 ljudi, koji će za ulaznicu izdvojiti 14 švajcarskih franaka. Spisak najvažnijih noviteta izgleda ovako : ALFA ROMEO  (8C Spider, redizajnirani 159, Brera i Spider), ASTON MARTIN (obnovljeni DB9), AUDI (A4 Avant, TT 2,0 TDI, Q7 V12 TDI, R8 V12 TDI Le Mans concept), BMW (M3 Coupe-Cabrio, X6, X5 Vision EfficientDynamics, 320d Cabrio), BUGATTI (Veyron Fbg par Hermes), CADILLAC (CTS Coupe concept, CTS-V, Provoq concept), CASTAGNA (Fiat 500 WoodyWagon), CHEVROLET (Corvette ZR1, Aveo u verziji sa 3 vrata), CITROEN (novi Berlingo, C5 Tourer), DACIA (Sandero), FIAT (500 Aria concept, 500 Abarth, Fiorino Panorama), FIORAVANTI (Hidra concept), FORD (nova Fiesta, Kuga, Focus CC), GIUGIARO (Quaranta concept), HONDA (Accord sedan, Accord Sports Tourer, CR-Z concept, FCX Clarity), HUMMER (HX concept), HYUNDAI (HED-5 concept, i10 blue, i30 blue, obnovljeni Matrix i Sonata), IED (Maserati Chicane), INFINITI (EX37, FX50, G37 sedan, G37 Coupe), IRMSCHER (Opel GT i40), JAGUAR (XKR-S), LEXUS (LF-A Roadster concept), KIA (eco_cee´d, Soul Burner, Soul Diva, Soul Searcher), KOENIGSEGG (CCX Edition, CCXR Edition), KTM (X-Bow Dallara), LAMBORGHINI (Gallardo LP560-4), LANCIA (nova Delta), LAND ROVER (LRX Black&Silver concept), LOTUS (Europa SE, Exige 270E Tri-fuel), MAGNA (MILA Alpin concept), MANSORY (Mercedes SLR Renovatio, Ferrari 599 Stallone, Rolls-Royce Phantom Bel Air), MASERATI (GranTurismo S), MAZDA (Mazda2 sa tri vrata), MAYBACH (62S Landaulet), MERCEDES (CLC, C BlueEFFICIENCY concept, Vision GLK BlueHybrid concept, CL 500 4MATIC, obnovljeni CLS i SL, SL 63/65 AMG), MINI (JCW Cooper S i JCW Clubman), MITSUBISHI (Lancer Prototype-S), MORGAN (LifeCar), NISSAN (novi Murano i GT-R), OPEL (Meriva concept), PEUGEOT (308 GT THP, 308 SW, novi Partner); PININFARINA (Sintesi concept), RENAULT (Koleos, Twingo RS, Laguna GT, Megane Coupe concept), RINSPEED (sQuba), ROLLS-ROYCE (Phantom Coupe), SAAB (9-X BioHybrid concept), SEAT (Bocanegra SportCoupe), ŠKODA (novi Superb, Superb GreenLine), SPYKER (C8 Aileron), SUBARU (novi Forester, g4e concept, Legacy i Outback 2,0 d), SUZUKI (A-Star concept), TATA (Nano), TECHART (Porsche 911 Turbo GTstreet Cabrio), TH!NK (Ox), TOYOTA (iQ, Urban Cruiser), VOLVO (XC60), VOLKSWAGEN (novi Scirocco, Passat CC, Passat EcoFuel, Golf TDI Hybrid, Golf Variant 4MOTION, Sharan BlueMotion), WEBASTO (Light concept), ZAGATO (Bentley GTZ). Kako smo o svakom od ovih noviteta već opširnije pisali, ova galerija ima za cilj da vas podseti na one najznačajnije i najzanimljivije. Galeriju možete pogledati OVDE.



Najznačajnija novost, koju je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi je svakako svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco (inače, i prvi Scirocco je svoju premijeru pre 34 godine imao upravo na salonu u Ženevi). U današnjem press saopštenju VW ne otkriva previše detalja o novom Sciroccou, tačnije, jedini konkretniji podatak je onaj koji kaže da će paleta pogonskih agregata obuhvatati četiri TSI i TDI motora sa rasponom snage od 90kW/122KS do 147kW/200KS. Dakle, više detalja tek sledi, a ovo su prve dve zvanične slike novog Sciroccoa, koji se bazira na koncept automobilu VW Iroc, predstavljenom na salonu u Parizu 2006. godine.

 

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Nemački gigant će na salonu u Ženevi predstaviti još nekoliko zanimljivih noviteta, kojima će obogatiti svoju ionako veliku ponudu. Doduše, Golf TDI Hybrid je za sada još uvek samo koncept automobil i u ovom trenutku nije poznato kada bi mogla da počne njegova serijska proizvodnja. Kako bilo, za pogon je zadužena kombinacija 1,2 litarskog TDI dizel agregata sa 75KS i elektromotora (u paru sa sedmostepenom DSG transmisijom i stop-start sistemom), pa potrošnja ovog Golfa iznosi 3,4 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 samo 89 grama po kilometru.

 

Volkswagen Golf Variant 4Motion

Paleta Golfa Variant je proširena novom 4Motion verzijom sa pogonom na sva četiri točka, koga pokreće poznati 1,9 litarski TDI dizelaš sa 77kW/105KS. Ovaj Golf od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,9 sekundi, postiže maksimalnih 185 km/h, a prema fabričkim podacima troši 6,0 litara dizela na 100 km.


Volkswagen Sharan BlueMotion

VW polako širi svoju BlueMotion porodicu, pa je i porodični MPV model Sharan dobio svoju BlueMotion verziju sa visokom energetskom efikasnošću (u prevodu manja potrošnja uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem već ionako efikasnog 2,0 litarskog TDI dizel motora od 103kW/140KS (naravno sa filterom čestica čađi), dužim prenosnim odnosima menjača, kao i poboljšanjem aerodinamike automobila. Rezultat je potrošnja smanjena na 6,2 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 redukovana sa 177 na 159 grama po kilometru. Sharan BlueMotion će se u prodaji naći ovog leta, i to sa paketima opreme Trendline i Comfortline.


Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel

Novi VW Passat Variant TSI EcoFuel u stvari predstavlja Passat sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Za pogon je zadužen turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 110kW/150KS (potrošnja iznosi 5,2 kg gasa na 100 km). Listu noviteta VW-a za salon u Ženevi zaokružuje Passat CC, koji će u Švajcarskoj doživeti svoju evropsku premijeru, budući da je svetska promocija održana početkom januara na salonu u Detroitu (više o Passatu CC možete pročitati OVDE).




BMW je saopštio da će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) publici predstaviti svoju novu studiju, zvanično nazvanu Vision EfficientDynamics Concept. Drugim rečima, ovo je hibridni BMW X5, koga pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski twin-turbo dizel motor sa common-rail sistemom treće generacije (snage 204KS i 400Nm obrtnog momenta), u kombinaciji sa hibridnim sistemom (koji dodaje još 20KS i 210Nm prilikom ubrzavanja) i novom 8-stepenom ZF automatskom transmisijom. Poenta svega je smanjenje potrošnje goriva i redukovanje emisije CO2, pa BMW Vision EfficientDynamics Concept po fabričkim podacima troši samo 6,5 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 172 grama po km. Inače, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi. Sem toga, BMW je ovaj koncept opremio i Brake Energy Regeneration sistemom, solarnim panelima na krovu (površine jednog m2), kao i novim aluminijumskim točkovima od 19 inča.

BMW 1-series Aero Kit

BMW će u Ženevi promovisati i novi BMW Performance Aerodnynamics Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (sa njim serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 sa novim Aero Kit-om dobila mnogobrojne delove od karbona (spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove u trkačkom stilu (veličine 18 i 19 inča), BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, elementi od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa.

VIDEO : BMW serija 1 Coupe Aero Kit




Honda je saopštila da će na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.), sem nove generacije Accorda, evropskoj publici predstaviti i modele FCX Clarity, CR-Z Hybrid Concept i svoj novi RA 108 bolid Formule 1.

Nova Honda Accord

Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (posebno u Sports Tourer verziji). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

FCX Clarity

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, Japanci su na prošlogodišnjem salonu u Los Anđelesu predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Honda FCX Clarity od ovog leta nuditi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U početku će FCX Clarity biti dostupan samo kupcima u područjima gde postoje stanice za punjenje vodonika. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre nešto više od dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

 

Honda CR-Z Hybrid Concept

CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero) predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X), a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude "futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega, panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad, stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech interfejsi u sportskoj, ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti.




Cadillac će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) da evropskoj javnosti premijerno predstavi svoje modele CTS Coupe Concept, CTS-V, Provoq Concept i Escalade Hybrid.

Cadillac CTS Coupe je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali ova američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u CTS-V sedan, o kome više u nastavku).

Cadillac CTS-V


Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je na salonu automobila u januaru ove godine konačno i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V, koga će sada moći da vidi i evropska publika. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

Cadillac Provoq Concept


Cadillac Provoq je novi koncept automobil sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.

Cadillac Escalade Hybrid


Cadillac je na prošlogodišnjem salonu automobila u Los Anđelesu izložio i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto ove godine. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.