home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Ove godine će na Beogradskom sajmu biti organizovane dve izložbe vozila – BG Car Show i Beotruck 08. Prvo je na redu BG Car Show, koji se u halama I i XIV održava od 13. do 19. marta, a na njemu će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile, koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (naravno, biće prisutni i brojni proizvođači delova i prateće opreme). U sklopu BG Car Showa biće organizovana i izložba motocikala pod nazivom Moto Passion, a najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG Car Showa pripašće i vredna nagrada – Opel Astra Classic II. Pod kupolama Beogradskog sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show, važiti i za izložbu Beotruck 08.





 

 

 

Ovogodišnji salon automobila u Detroitu (zvanično North American International Auto Show ili jednostavnije Detroit Auto Show) održava se u tom američkom gradu sve do 27. januara 2008., i to u Cobo Conference/Exihibition Centru na površini od oko 100.000 kvadratnih metara. Ove godine će posetioci (prošle godine bilo ih je preko 700.000, a ove se očekuje 800.000) biti u prilici da vide preko 700 serijskih i koncept automobila (za posetioce se salon zvanično otvara 19. januara, dok su novinari, njih preko 6400 iz 42 zemlje, već imali na raspolaganju tri dana rezervisana za predstavnike medija, kako bi na miru obavili svoj posao). Od zaista velikog broja izloženih automobila izdvajaju se sledeći:

Audi TTS

Audi R8 V12 TDI concept

BMW X6

BMW X5 xDrive35d i BMW 335d

Cadillac CTS-V

Cadillac Provoq concept

Cadillac CTS Coupe concept

Chevrolet Corvette ZR1

Chrysler ecoVoyager concept/ Dodge ZEO concept/Jeep Renegade concept

Dodge Ram

Fisker Karma

Ferrari 430 Bio Fuel concept

Ford F-150

Ford Explorer America concept

Ford Verve sedan concept

Honda Pilot Prototype

Hummer HX concept

Hyundai Genesis sedan

Kia Borrego

Land Rover LRX concept

Lexus LF-A Roadster concept

Lincoln MKT concept

Maserati Quattroporte Colletione Cento

Mazda RX-8

Mazda Furai concept

Mercedes SLK

Mercedes SLK 55 AMG

Mercedes Vision GLK Freeside concept

Mercedes Vision GLK Townside concept

Mitsubishi Concept-RA

Mitsubishi Lancer Ralliart

Nissan Forum concept

Saab 9-4X Bio Power concept

Saturn Flextreme

Subaru Forester

Toyota A-BAT concept

Toyota Venza

Volvo XC90 R-Design

Volkswagen Passat CC  

O svim ovim automobilima smo već opširnije pisali, a klikom na ime automobila možete pročitati detaljniji opis konkretnog modela.  



Izvor : www.sumadijasajam.co.yu i www.rtk.co.yu

Tradicionalni međunarodni sajam automobila, auto delova i opreme (nazvan "Auto Expo), počeo je danas u Kragujevcu i traje do nedelje 18. novembra. Ovogodišnji 5. po redu "Auto Expo" održava se na savremenom sajamskom prostoru novoizgrađene Hale 1 Šumadija sajma. Manifestaciju organizuje Gradsko sajmište - Šumadija sajam pod pokroviteljstvom grada Kragujevca. Međunarodni sajam automobila, auto-delova i opreme je mesto susreta i razmene iskustava renomiranih imena iz automobilske industrije, koji svojim tradicionalnim učestvovanjem potvrđuju značaj ove manifestacije. Pored toga, organizatori ove priredbe nude posetiocima bogat i zanimljiv prateći sadržaj, kako bi ovu industrijsku granu što je moguće više približili svim zainteresovanim. Na sajmu učestvuje preko trideset izlagača, poput Mercedesa, Peugeota, Chyrslera, Zastave, Ikarbusa i mnogih drugih. Ulaz za posetioce je besplatan.



Salon automobila u Tokiju

29 Okt 2007 - 00:26 Salon Link

U Tokiju se sve do nedelje 11. novembra održava jubilarni 40. salon automobila (40th Tokyo Motor Show 2007). Na salonu učestvuje više od 250 izlagača, koji na oko 45.000 kvadratnih metara izlažu ukupno 520 vozila, uključujući i 71 svetsku premijeru i 97 japanskih. Ovogodišnji salon se održava pod sloganom "Catch the News, Touch the Future", a očekuje se oko 1,5 miliona posetilaca. Od svetskih premijera najzanimljivijih za evropsku publiku izdvajamo sledećih trideset :  

Audi Metroproject Quattro concept

Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, ali se serijski model u obliku Audija A1 neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".

BMW 1-series tii concept

Ovo je BMW-ov koncept na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.

 (Dalje)

U Amsterdamu se od 26. oktobra do 5. novembra održava tradicionalni salon komercijalnih vozila ("European Road Transport Show"), a među novitetima izdvajaju se sledeći modeli:

Opel Vivaro VPC

Posle Corse, Merive, Astre, Vectre i Zafire u sportskom OPC (Opel Performance Center) izdanju, u nemačkoj fabrici su odlučili da i komercijalni model Vivaro ponude u sličnom pakovanju i rezultat je pred nama. Doduše, Opel ovaj model nije nazvao Vivaro OPC, već Vivaro VPC (Vivaro Performance Concept), ali je bar vizuelno veoma blizu pomenutim OPC modelima. Za to se brine kompletan aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima i većim otvorima za vazduh, prošireni blatobrani, novi pragovi, zadnji krovni spojler, drugačija maska hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema), a tu su i 17-inčni aluminijumski točkovi, nova svetla za maglu i nezaobilazna "Arden Blue" plava boja za karoseriju. Unutrašnjost je u plavo-crnoj kombinaciji boja, a najzanimljivija su u stvari nova sportska Recaro sedišta. Od standardne opreme treba izdvojiti i parking senzore, automatski klima uređaj i satelitsku navigaciju. Novi Opel Vivaro VPC pokreće 2,5 litarski CDTI dizel motor sa 107kW/146KS, a prema prvim najavama ovaj model će se naći u vlasništvu samo 100 kupaca, koji će za njega morati da odvoje 34.995 evra.

Opel Antara Van

Na salonu u Amsterdamu nemački Opel izlaže i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnošću i velikim korisnim prostorom (dužine 1,70 metara), odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS.

Chevrolet Captiva Van

Osim Opel Antare Van, General Motors u Amsterdamu nastupa i sa dostavnom verzijom Chevrolet Captive Van, koja pod haubom ima 2,0 litarski turbo-dizel agregat u verzijama sa 93kW/127 ili 110kW/150KS. Korisna nosivost iznosi od 775 do 865 kg, a cene se u Holandiji kreću od 23.157 evra za osnovnu Captivu Van 2,0 VCDI sa 127KS, pa sve do 29.997 evra za najskuplji model sa jačim motorom od 150 konja.

Hyundai H-1

 

Korejski Hyundai u Amsterdamu predstavlja novu generaciju modela H1, odnosno Starex, kako se još zove na nekim tržištima. Novi H-1 se nudi u dve varijante, putničkoj (za 8 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H-1 je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji, a tome doprinose klizna bočna vrata i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno, a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko "prefinjeniji" u odnosu na prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano, pa sada iznosi 3200 mm, što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Novi H-1 pokreće modereni 2,5 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta (uparen sa ručnim 5-stepenim menjačem). Ubrzanje do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi, maksimalna brzina je 183 km/h, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litre dizela na 100 km.

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen je pripremio produženu, tzv. Maxi verziju svog lakog komercijalnog vozila Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4875 mm) i velikom međuosovinskom rastojanju od 3002 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama, Caddy Maxi raspolaže sa prtljažnim prostorom zapremine 4,2 kubna metra, nosivošću od 800 kg i mogućnošću prevoza predmeta dugačkih do 2250 mm (sa preklopljenim suvozačkim sedištem može i do 3 metra dužine). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1170 mm, čime se u prtlajžnik može smestiti tzv. Euro paleta. Kupci kao opciju mogu naručiti i dodatna bočna klizna vrata i zadnja vrata koja se podižu, umesto dvodelnih krilnih vrata. Novi Caddy Maxi se oprema sa jednim benzinskim i dva dizel motora. Benzinac ima snagu od 75kW/102KS, slabiji 1,9 litarski TDI dizelaš raspolaže sa 77kW/105KS (kao opcija se uz ovaj agregat nudi i DSG transmisija), dok je najsnažniji 2,0 litarski TDI sa 103kW/140KS.

Volkswagen Caddy Limousine

Specijalno za salon u Amsterdamu i na zahtev holanskog uvoznika, Volkswagen je pripremio i ovaj Caddy u limuzinskoj verziji, dugačak skoro 6 metara (!), tačnije 5875 mm (što je za 1 metar više od modela Caddy Maxi i 1,47 metra od običnog Caddya).

Iveco Massif

Italijanski Iveco će uskoro proširiti svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, Iveco Massif predstavljen na salonu u Amsterdamu je još uvek samo studija, pod čijom haubom se nalazi 3,0 litarski dizel motor sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta, kakav već znamo iz Iveca Daily. Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je teranac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti. Kada sledeće godine uđe u proizvodnju, kupci će moći birati između kraće verzije sa troja vrata, duže sa petora vrata i pick-up varijante sa dvoja vrata.

International Van of the Year 2008 je Fiat Scudo

Salon komercijalnih vozila u Amsterdamu je iskorišćen i za svečano uručenje nagrade "International Van of the Year 2008" (dostavno vozilo godine), koju je Fiatu Scudo dodelio međunarodni žiri sastavljen od 20 evropskih novinara, specijalizovanih za komercijalna vozila. Pomenuti žiri je Scudu inače od mogućih 140, dodelio ukupno 108 bodova. Ovde i napomena da ovu laskavu titulu Fiat Scudo deli i sa svojom braćom blizancima Citroenom Jumpy i Peugeotom Expert, koji su stvoreni zajedničkim snagama Fiata i PSA grupacije (Peugeot i Citroen).




Izvor : www.sajam.net

Ministar trgovine i usluga u Vladi Republike Srbije Predrag Bubalo svečano je sinoć na Novosadskom sajmu otvorio 7. sajam automobila "Auto Show – Novi Sad" (traje do 28. oktobra). Iako je ovo 7. sajam automobila može se reći da je jubilarni jer je pre 115 godina u Novi Sad iz Pariza stigao prvi automobil – reko je ministar Bubalo i naglasio da više od 150 izlagača i 37 premijera na Novosadskom sajmu govori koliko proizvođači automobila cene Srbiju kao potencijalno isplativo tržište. Prema rečima ministra Bubala, Srbija je oduvek imala snažnu automobilsku industriju, tako da i nije čudo da je ove godine oformljen jedan od prvih klastera upravo u toj grani privrede. On je izrazio nadu da će do sledećeg Sajma automobila u Novom Sadu Zastava imati strateškog partnera jer su u toku pregovori sa Fiatom i Opelom o izradi njihovih modela "astra" i "punto" u pogonima kragujevačke fabrike. Svečano otvaranje proteklo je u znaku slogana 7. sajma automobila – "Sigurna strast". Zabavnim programom, defileom oldtajmera i manekenki predstavljeni su povratak u prošlost i pogled u budućnost, lepota sigurnosti ali i izazov strasti.

-Promocije novih modela automobila, noviteti u teretnom programu, kao i pratećim granama automobilske industrije, specijalni sajamski popusti za kupovinu vozila, najveći Tuning Styling Show na Balkanu, izložba oldtajmera i poklon-igra za posetioce obeležiće 7. sajam automobila  na Novosadskom sajmu.  

-Posetioci će tokom šest sajamskih dana, na 10.000 metara kvadratnih imati prilike da vide 37 premijera, kao i  aktuelne, popularne i nove modele najpoznatijih proizvođača: "Opel", "Volkswagen", "Fiat", "Škoda", "Peugeot", "Dacia", "Chevrolet", "Renault", "Toyota", "Citroen", "Lada", "Hyndai", "Honda", "Ford", "Kia", BMW, "Seat", "Audi", "Suzuki", "Mazda", "Nissan", "Mini", "Isuzu", "Subaru", "Mitsubishi", "Ssangyong", "Alfa Romeo", "Porsche". Ove godine na Sajmu automobila biće predstavljeni "Volvo" i "Land Rover". Među brojnim učesnicima je i domaća "Zastava".

-Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

-Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 

- Svi posetioci Sajma automobila s kupljenim ulaznicama konkurisaće za skuter "sprint", darodavca "Massetehnic" iz Novog Sada. Pored toga, Novosadski sajam je obezbedio i pet dana u četvorokrevetnom apartmanu na Zlatiboru, koji daruje Turistička agencija "Adigraf", kao i dva raftinga na Drini, poklon Sportsko-turističkog centra "Bajina Bašta".


 

-Najskuplji automobil na ovogodišnjem Sajmu automobila je BMW 760 iL, koji košta 172.954 evra. U taj luksuzni model, koji se ne proizvodi serijski, ugrađena je najsavremenija oprema i, kako kažu na štandu na kojem je izložen, reč je o jednom od najprestižnijih vozila na Sajmu. Automobil iz serije 7 kompanije BMW poseduje "V12" motor zapremine 5.972 kubika, od 445 konjskih snaga. Do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Prodaje se u safir, crnoj i metalik boji, a unutrašnjost mu je kompletno opremljena "klab blek" (Club Black) kožom. Udobnost i komfor su na najvišem nivou, kao i praktična upotreba tog automobila. Osim kožnih sedišta, opremljen je telefonom, frižiderom, DVD plejerom, kamerom, kao i najsavremenijom auto–elektronikom.


 

-Najjeftiniji automobil na sajmu je "Zastavin" model "101 skala 55" čija je cena, sa sajamskim poustom od 18 odsto, 299.625 dinara i 60 para, odnosno 3.879 evra, po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Među jeftinijim modelima je i "jugo koral IN 1,1", koji se prodaje sa sajamskim popustom po ceni od 327.242 dinara i 32 pare, odnosno 4.240 evra. Taj automobil je ponuđen i za 22.000 dinara manje u ekonomik varijanti, koja nije izložena na Novosadskom sajmu, ali se u toku Sajma automobila može ugovoriti njegova kupovina.

-Popusti i pokloni za kupovinu automobila 

Gotovo svi izlagači u Novom Sadu odobravaju popust na prodaju modela, poklanjaju dodatnu opremu, ili od cene odbijaju porez na dodatu vrednost. Cena "zastave 10" na Sajmu je 10 odsto niža, a "101 skala 55" može da se kupi sa popustom od 20 procenata. Ostali modeli domaćeg proizvođača prodaju se sa popustom od 18 procenata.

"Džip" i "Krajsler" vozila ("Jeep" i "Chrysler") na Novosadskom sajmu su jeftinija od tri do 21 odsto. Najviši popust je za "krajsler vojadžera" (chrysler voyager), za porodice sa troje i više dece. Takvim porodicama "dodž avendžer" (dodge avenger) se prodaje sa popustom od osam odsto. "Fordovi" modeli na prodaji su sa popustom od 22 odsto.

"Honda džez" (honda jazz) može da se kupi uz popust od 500 evra, "sivik" (civik) je tri odsto, a "akord" (accord) pet odsto jeftiniji. Besplatni servisi i senzori za parkiranje posebni su pokloni za "Hondina" vozila, u vreme Sajma automobila na Novosadskom sajmu.

"Micubiši" (Mitsubishi) poklanja kofer sa nosačima, a za pojedine modele "Suzuki" i do 2.500 evra. "Mazdina" vozila na Sajmu se mogu pazariti uz popust od 1.500 do 2.000 evra, dok je cena KIA modela umanjena za porez na dodatu vrednost.

Za "Audi" modele odobrava se popust od četiri do pet odsto na bruto cenu. Kod pojedinih modela taj popust je i do 6.000 evra. "Be-em-ve" (BMW), u zavisnosti od modela, tokom Sajma automobila "Auto šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad) poklanja tri odsto popusta ili opremu vrednu i do 2.530 evra.
"Opelova" vozila, u zavisnosti od modela, su od 1.500 do 2.000 evra jeftinija, a "Ševroletova" (Chevrolet) od 1.000 do 2.000 evra.

U toku Sajma sva "Folksvagenova" (Volkswagen) vozila su četiri odsto jeftinija, a "Škodina" od pet do 11 procenata.

"Pežoi" (Peugeot) su jeftiniji i do 2.000 evra, "Renoi" do 1.500, a "Sitroenove" (Citroen) cene su pet procenata niže. Na modele "bravo" i "panda", italijanskog proizvođača "Fiat", odobren je popust od tri odsto, a za "grande" od dva do četiri odsto.

-Ponuda lizing kuća

Kupovina putničkog i teretnog programa na lizing i ove godine je olakšana kroz ponude lizing kuća koje se utrkuju da ponude bolje uslove. "Uspeh počinje lizingom", "Poverenje povezuje", "Lizing kao Švajcarska", samo su neki od slogana kojim ovi ponuđači finansijskih usluga privlače potencijalne buduće vlasnike vozila.

Neke od akcija pripremljene su posebno za Sajam automobila na Novosadskom sajmu, poput specijalne akcije "S lizinga", "S renta" i firme "Stojanov auto" koja prodaje "Hondina" vozila. Automobil je moguće kupiti preko operativnog ili finansijskog lizinga, a kao primer u tim kompanijama daju kupovinu "honde akord 2.0 sport" (honda accord 2.0 sport), koja košta 21.680 evra, a, uz depozit od 20 odsto, rata na 60 meseci iznosi 351 evro.

"Hipo lizing" (Hypo leasing) kao prednosti ističe prilagođeno finansiranje ličnoj i poslovnoj situaciji klijenta, ličnog savetnika, brzu i efikasnu proceduru, kao i slobodu odlučivanja o visini mesečne rate i trajanju lizinga.

Siguran kurs i niže kamatne stope promoviše "VB lizing", koji nudi mogućnost indeksiranja mesečnih rata u švajcarskim francima. Ta kompanija nudi tri modela lizinga za fizička i pravna lica. Minimalno učešće je 20 odsto za pojedince, odnosno 5 odsto za pravna lica na bazi cene vozila sa PDV-om. Vozila se finansiraju na period od 2 do 6 godina

"Porše lizing" (Porsche leasing) ima dve vrste plaćanja, finansijski lizing i program pod nazivom "Rent plus". U prvom slučaju rok otplate je do 72 meseca, isplatom poslednje rate vozilo prelazi u vlasništvo primaoca lizinga, rate su fiksne, a obezbeđen je povrat PDV-a. "Rent plus" program je ugovorni odnos koji omogućuje zakup vozila uz značajno nižu mesečnu ratu, uz mogućnost njegove potpune otplate po isteku roka od 60 meseci.

Maksimalno opterećenje mesečnog dohotka fizičkih lica kod operativnog lizinga je 50 odsto. Ukoliko se plati depozit od 25 odsto, mesečno zaduženje može biti utvrđeno i u iznosu više od 50 odsto. Odobrenje je moguće dobiti za kratko vreme na štandovima izlagača na Novosadskom sajmu, a sve kuće uglavnom nude i skraćenu listu potrebne dokumentacije za sve zainteresovane klijente.

 

 (Dalje)


Izvor : www.sajam.net

Sudeći po broju prodatih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u toku prethodne godine, automobilsko tržište u Srbije napreduje laganim koracima. Sa 46.105 prodatih automobila u 2006. godini, beleži se rast od 6,8 % u poređenju s 2005. godinom. Značajno mesto u ukupnoj prodaji vozila na teritoriji Srbije zauzima i Sajam automobila "Auto Show - Novi Sad", koji se ove godine održava sedmu godinu zaredom, i to od 23. do 28. oktobra 2007.

Već je postalo uobičajeno da se gotovo svi izloženi modeli prodaju tokom Sajma, što uz kontinuirano uvođenje novih pratećih programa i usluga, omogućava da "Auto Show - Novi Sad" beleži iz godine u godinu kvalitativan i kvantitativan rast svih pokazatelja uspešnosti, osvajajući najviše ocene posetilaca.

Tokom razvoja Sajam putničkih i teretnih vozila profilisao se u grupu značajnih mesta za unapređenje prodaje, omogućavajući izlagačima uspešan pristup tržištu, a posetiocima uvid u ukupnu ponudu svetske automobilske industrije na jednom mestu.

Pored promocija novih modela četvorotočkaša, koji će u našoj zemlji biti predstavljeni neposredno posle Salona automobila u Frankfurtu, posetioci će biti u prilici da vide i novitete u teretnom programu, kao i pratećim granama autombilske industrije.

Podaci o velikom broju posetilaca, ugovorenim prodajama na dosadašnjim sajmovima "Auto Show - Novi Sad", kao i ostvarenim poslovnim kontaktima, ubedljivo prikazuju izvanredne mogućnosti koje ta sajamska manifestacija pruža izlagačima i drugim učesnicima.

Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

 Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 




Iako smo novitete 62. salona automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) već opširnije opisali u posebnim člancima, evo još jednog pregleda najzanimljivijih eksponata, i to kroz četiri video klipa. Takođe, na raspolaganju vam je i naša velika foto galerija najvažnijih noviteta, koju možete pogledati OVDE.

Video 1 : Highlights 

Video 2 : Premium Cars 

Video 3 : Concept Cars 

Video 4 : Girls 




Jedna od zanimljivih premijera na ovogodišnjem salonu automobila u Moskvi jeste i nova SeAZ Oka City (zvaničan naziv SeAZ 11116, a nama nekad poznata i kao Lada Oka). Osim nešto doteranijeg eksterijera i interijera (nova maska, branici, instrument tabla, volan, sedišta), najvažniju novinu u stvari predstavlja ugradnja novog motora kineske kompanije Tianjin FAW. Radi se o trocilindričnoj mašini zapremine 993 kubika, koja razvija 39kW/53KS pri 6000 obrt./min. i 77Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., a zadovoljava Euro3 norme. Snaga se na prednje točkove (veličine 13 inča) prenosi preko 5-stepenog manuelnog menjača, dok prosečna potrošnja ovog 3200 mm dugačkog automobila za četiri osobe iznosi 5,5 litara na 100 km. U odnosu na raniju Oku sa dvocilindričnim motorom od 749 kubika, snage 26kW i 4-stepenim menjačem, maksimalna brzina je sa 135 porasla na 150 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je smanjeno sa 24 na 18 sekundi. Cene izgledaju ovako : osnovni model u Rusiji će koštati samo 5400 dolara (nepunih 4000 evra), a najskuplja i najbolja Luks (!) verzija ima cenu od 5700 dolara (oko 4200 evra).



Lada Kalina R2 i Kalina 4WD

31 Avg 2007 - 00:47 Salon Link

Osim koncept automobila Project C, ruska Lada na domaćem salonu automobila u Moskvi izlaže i nekoliko novih verzija i nama dobro poznate Kaline. To su nešto sportskija varijanta nazvana Kalina R2 (prva slika) i Kalina 4WD, odnosno Kalina sa pogonom na sva četiri točka (druga i treća slika). Kalina R2 ima ugrađen 1,6 litarski benzinac sa 16 ventila i snagom od 92kW/125KS (po navodima fabrike zadovoljava Euro4 norme). Kalina R2 ima naravno bolje vozne osobine u odnosu na običnu Kalinu (spušteno ogibljenje za 30 mm, direktniji upravljač, točkovi od 15 inča sa gumama 195/55 R15, disk kočnice na zadnjim točkovima), a u skladu s tim i maksimalna brzina je porasla na 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 9,5 sekundi. Da bi naglasili šta se nalazi pod poklopcem motora, Ladini dizajneri su Kalini R2 podarili i aero body kit za poboljšanje aerodinamičkih karakteristika (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, a tu su i nova maska i svetla za maglu). Unutrašnjost je bogatija za sportska sedišta, sportski Momo volan i alu pedale. Prodaja ove Kaline u Rusiji počinje početkom naredne godine. Druga zanimljiva Kalina na ovogodišnjem salonu u Moskvi jeste Kalina 4WD, dakle Kalina sa pogonom na svim točkovima i u karavan verziji, pa uslovno (ali stvarno samo uslovno) može da se kaže da su joj uzor bili Audi Allroad, Subaru Outback i Volvo XC 70. Pored proterenske šminke (robusniji branici sa dodatnom zaštitom, plastični obrubi blatobrana, novi pragovi, krovni nosači, veći točkovi i sl.) i nešto višeg klirensa, ovu Kalinu karakteriše i 1,8 litarski motor sa snagom od tačno 100 konja ili 74kW.




O novom Ladinom konceptu Project C već je nedavno bilo reči, a sada su Rusi taj automobil konačno i zvanično prikazali na salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). U odnosu na zvanične skice od pre desetak dana, automobil u stvarnosti ostavlja nešto bolji utisak, mada i dalje deluje već viđeno. Kako bilo, Project C je novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C; tačnije osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Project C u sedan verziji je težak 1270 kg, dugačak 4570 mm, širok 1797 mm, visok 1525 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm (budući hatchback imaće dužinu od 4400 mm, a karavan 4570 mm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduha iznosi 0,32), Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS). Sa slabijim motorom, Project C postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i navodno će trošiti 8,3 litara benzina na 100 km. Na kraju se postavlja pitanje da li će se ova Lada stvarno pojaviti 2009. godine (ili će sve biti odloženo za koju godinu), jer kao što je poznato, mnogi njihovi zanimljivi koncepti su ostali samo koncepti zbog finansijskih (ne)mogućnosti fabrike iz Toljatija.

 



Nova Volga - GAZ Siber

29 Avg 2007 - 22:43 Salon Link

Ruska kompanija GAZ Group (poznata po proizvodnji Volgi) danas je na moskovskom salonu automobila Interauto Show, predstavila svoj najnoviji model nazvan GAZ Siber. Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem automobila. Naime, još u aprilu prošle godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla (hmm, možda ne bi bilo loše da ovakav Siber vidimo i na našim "putevima"). Osnovne karakteristike automobila izgledaju ovako : motor je benzinac zapremine 2,0 litra i razvija 104kW/141KS, a osnovna oprema sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, podesivo vozačko sedište po visini, hi-fi sistem sa  šest zvučnika, el. retrovizore itd. Bazna verzija Sibera će u Rusiji koštati oko 18.000 dolara (oko 13.200 evra), a najavljuje se i proširenje palete motora sa 2,4 i 2,7 litarskim agregatima, kao i uvođenje varijante sa automatskim menjačem. Proizvodnja Sibera počinje u martu naredne godine, a tokom 2008. planira se produkcija od 20.000 komada, a 2009. 40.000. Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).



U Barseloni se od 9. do 17. juna održava 34. po redu salon automobila (34. Salòn Internacional del Automòvil) i to na površini od oko 250.000 kvadratnih metara. Salon, koji se održava bijenalno, za predstavnike medija je otvorio svoja vrata još 7. juna kako bi novinari mogli na miru da obave svoj posao bez nepotrebnog guranja sa postiocima. Organizatori ove godine očekuju preko 1,2 miliona posetilaca (2005. bilo ih je 1.103.427), koji će za kartu radnim danima morati da izdvoje 12 a vikendom 15 evra. Inače, prva priredba ove vrste je u glavnom gradu Katalonije održana još davne 1919. godine. Ovogodišnji salon u Barseloni ima nekoliko svetskih premijera (Citroen C4 sedan, Kia Picanto, Opel Corsa GSi, Peugeot 207 SW, Seat Altea Freetrack, redizajnirana Toyota Corolla Verso) od kojih su bar tri interesantne i za naše tržište a tu je i 40 lokalnih, španskih premijera među kojima se izdvajaju Aston Martin V8 Vantage Roadster, Audi A5/S5, Audi Q7 6.0 TDI V12, Chevrolet HHR, citroen C-Crosser, Fiat Linea, Fiat Sedici, novi Ford Mondeo, Ford Focus WRC-S, Hyundai i30, Maserati Granturismo, Mazda2, Mazda CX-7, Opel Corsa OPC i koncept GTC, Peugeot 4007, novi Renault Twingo, Smart ForTwo cdi,Volkswagen Golf Variant, Polo i Passat Bluemotion i sportski Passat R36.

 (Dalje)

Posle skoro 20 godina (!) švedski Volvo je konačno dobio novog zastupnika za Srbiju, beogradski Grand Motors, koji je na salonu u Beogradu izložio skoro celokupnu gamu vozila ove marke (fale novi C70 i V70/XC70). Među njima posebno mesto zauzima najmanji model C30, koji bi mogao da se opiše i kao naslednik modela 480 s kraja prošlog veka. I kao i pomenuti 480, i C30 je hatchback automobil, dimenzija DxŠxV : 4252 mm/1782 mm/1447 mm a međuosovinskog rastojanja od 2640 mm. Dizajnerski gledano, najzanimljiviji je zadnji deo automobila sa velikim svetlima i poklopcem prtljažnika u celosti napravljenog od stakla kao kod Peugeot-a 107, Citroena C1 i Toyote Aygo dok prednji kraj liči na mešavinu ostalih, većih modela iz game švedskog proizvođača. U C30 se ugrađuje 8 motora od toga 5 benzinaca i 3 dizelaša. Benzinci su od 1,6 litara (100KS), zatim 1,8 sa 125KS, sledi 2,0 L sa 145 konja pa 2,4 litarski sa 170KS i najjači 2,5 litarski sa 220KS u modelu T5. Dizelaši su od 1,6 litra (109KS), 2,0 L sa 136 konja i 2,4 litarski sa 180KS u modelu D5. I cene za kraj. Najjeftiniji Volvo C30 u Srbiji treba platiti 20.650 evra (sa 1,6 litarskim benzincem od 100 konja i opremom Base) a najskuplji benzinac T5 košta 34.764 evra sa PDV-om i ful opremom. Kod dizel verzija najjeftiniji je 1,6D sa Base paketom opreme, koga treba platiti 23.380 evra a najskuplji je D5 sa Summum paketom opreme, koji staje 38.220 evra sa PDV-om. Da pomenemo i cene osatlih modela Volvo-a. Model S40 košta od 24.990 do 41.120 evra, sledi model V50 sa cenama od 26.620 do 42.750 evra pa S60 sa cenama od 30.900 do 44.890 evra. Tu je i coupe-cabrio model C70 a da bi uživali u njemu treba vam od 39.900 do 52.760 evra. Najveća limuzina S80 zapada od 41.450 do 69.990 evra a za XC90 treba odvojiti od 52.490 do 80.790 evra sa PDV-om. Kao što smo rekli novi zastupnik za Volvo u našoj zemlji je beogradski Grand Motors (Novi Beograd, III bulevar 21, tel. 011/20 90 630), koji osim Volvo-a, u Srbiji prodaje Ford i od skoro i Land Rover.



Najjača Panda sa oznakom 100HP na ovogodišnjem salonu automobila u Beogradu ima srpsku premijeru a iako mala po dimenzijama privlači veliku pažnju publike a naročito mlađe. Kako joj i ime kaže motor joj rapolaže sa tačno 100KS ili 74kW pri 6000 obrt./min. i 131 Nm pa sa njim Panda 100HP dostiže 185 km/h i ubrzava do 100 km/h za 9,5 sekundi. A i potrošnja nije velika. Po fabričkim podacima troši 6,5 litara na 100 km. Naravno jači motor nije jedino čime ova Panda raspolaže. Pored vizuelnih spoljašnjih promena (agresivniji prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novom maskom, prošireni blatobrani, novi pragovi itd), koji doprinose atraktivnosti i privlačnosti, tu su još čvršće i niže ogibljenje (za 18 mm), ručni menjač sa 6 stepeni, jače kočnice i širi točkovi od 15 inča sa gumama 195/45 R15. Zanimljiv je i sportski mod, koga vozač aktivira pritiskom tastera a manifestuje se kroz brži i precizniji odziv upravljača i pedale gasa. Cena za ovakvu Pandu iznosi 13.747 evra sa PDV-om (sa trenutnim sajamskim popustom od 3% cena je 13.335 evra). Za te pare u standardnoj opremi dobija se ABS, frontalni vazdušni jastuci, servo volan, elektro paket, klima, radio CD, kožni volan i ručica menjača, farovi za maglu... Fiat u Srbiji prodaje Delta Auto Moto, Omladinskih brigada 33 a, Novi Beograd, tel. 011/ 20 10 968, internet : www.deltaauto.co.yu