Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Pre 25 godina, DTM runda na Nirburgringu vožena je na znamenitoj i zastrašujućoj Nordšlajfe konfiguraciji. Bilo je to vreme kada su turing automobili ove serije bili zaista turing automobili, a ne siluetni prototipovi, i zato, s pravom, epoha koje se većina ljubitelja auto-sporta prvo seti kada se pomene DTM.

Slično onome što danas radi WTCC, nemački turing šampionat je tog leta 1992. vozio svoje dve trke u sklopu pratećeg programa 24-časovne trke, s tim što mu je termin bio četvrtak, 18. jun. Pred 110.000 gledalaca, epsku borbu prikazala su dva legendarna vozača, Klaus Ludvig i Džoni Čekoto.

Četvrt veka kasnije, DTM organizator upriličio je njihov susret pre trkačkog vikenda savremenog DTM šampionata, ponovo ih je smestio u ondašnje automobile i pustio na Severnu petlju.

Ludvig će uskoro napuniti 68 godina, a Čekoto ima 61. Obojica su preuzela svoje vrlo dobro održavane originalne trkačke sprave u kojima su i 1992. nastupili na “Zelenom paklu”. Nemac je vozio “mercedes 190E 2.5-16 evolucija 2”, a Venecuelanac “BMW M3 sport evoluciju”. Veterane niko nije mogao da spreči da neke delove Nordšlajfea izvezu kao da su i danas takmičari.

“Mnogo sam se radovao susretu sa Džonijem”, kazao je ‘Kralj Ludvig’, svojevremeno prozvan ‘kraljem Nordšlajfea’. “Naravno, vreme naših bitaka pripada prošlosti. Možda akcijama lepim kao što je ova možemo da doprinesemo popularnosti DTM-a za još koji procenat. Džonijev auto bio je zaista snažan. Međutim, mi smo se na stazi tih dana ponašali vrlo fer jedan prema drugom. Bilo je nekoliko nesporazuma i sudara, ali kad se danas osvrnem na njih, nije to bilo ništa krupno. Bilo je to sjajno doba i to iskustvo ne bih menjao ni za šta na svetu.”

Kako je protekao okršaj legendi 1992? Na kvalifikacijama je pol-poziciju osvojio Čekoto, krugom od 8:44,33 i taj rezultat lepo se uklopio u proslavu 20. godišnjice BMW motorsporta. U prvoj trci, on i Ludvig su diktirali tempo, odvojili se od pratilaca i nekoliko puta su se smenjivali u vođstvu. Posle jedne Ludvigove greške, izgledalo je da je bitka završena, ali je trkač iz Bona ulovio zavetrinu svog glavnog suparnika na kilometarskom najdužem pravcu staze i kroz cilj prošao sa samo 18 stotinki prednosti. Ludvigu je to bila prva pobeda u sezoni, a rastojanje između prvo i drugoplasiranog ostalo je upamćeno kao jedno od najmanjih u istoriji kategorije.

“Posle svih ovih godina, ne mogu tačno da se setim detalja, ali znam da je borba bila fantastična i tesna”, priča danas Čekoto, bivši motociklistički prvak sveta u klasi 350cc, i nekadašnji F1 vozač. “Želeo sam da osvojim svaku trku. Ja sam bio brži u krivinama, a Klaus na pravcima. Finiš je bio ekstremno tesan, ali na kraju nisam imao šanse da ga zaustavim.”

Druga trka vikenda nije bila manje uzbudljiva. Ludvig je sleteo s piste na Kastrol S krivini, pa su ga prestigli Čekoto i kolega iz Mercedesa Keke Rozberg. Nemac je ključne poteze izveo u poslednjem krugu: Venecuelanca je savladao prvog, potom i finskog konkurenta, ali je Čekoto ostao blizu i pokušao kontranapad na Detinger visu. Nije mu se dalo: vozeći u cik-cak kako bi zadržao BMW pilota za sobom, Ludvig je ostao na čelu, a razlika između prvog i drugog ovog puta je iznosila 37 stotih.

Ispostavilo se da je dvostruki trijumf na Nordšlajfeu naznaka mnogo većeg dela. Klaus Ludvig je do kraja 1992. slavio još tri puta i poneo je DTM krunu, dok je Džoni Čekoto te sezone upisao ukupno dve pobede i rangiran je kao četvrti u generalnom.

Izvor: Serbiaring.com




  čitanja : 223

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs