Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kako prenosi Sport klub, vozač Repsol Honde Mark Markes odbranio je titulu osvojivši treće mesto na zatvaranju sezone, Velikoj nagradi Valensije, na kojoj je trijumfovao njegov timski kolega Dani Pedrosa. Markesov glavni rival u borbi za titulu Andrea Doviciozo nije završio trku.

Markes je pred veliko finale imao 21 bod prednosti u odnosu na Dovicioza, ali je uprkos tome rizikovao i napravio grešku sedam krugova pre kraja. Vratio se na stazu, na petu poziciju, da bi potom bilo viđeno Doviciozovo odustajanje, pa je tako stigao do podijuma, iza Pedrose i Žoana Zarka na Jamahi Teh 3.

Mladi Španac je na stazi „Rikardo Tormo“ osvojio četvrtu šampionsku krunu u kraljevskoj klasi, a šestu ukupno. Mladi Španac je do prve titule došao 2010. godine u klasi do 125 kubika, do druge dve godine kasnije u Moto2 kategoriji, a potom je bio najbolji u najjačoj klasi 2013, 2014, 2016. i ove godine.

Od aktuelnih vozača, samo jedan ima više titula od Markesa – Valentino Rosi, koji ih ima ukupno devet, od toga sedam u najjačoj klasi. Ukupno sedmorica, uključujući ’Doktora’, osvojila su barem sedam naslova prvaka, a među njima se izdvajaju Đakomo Agostini sa 15 i Anhel Nijeto sa 13.

Što se tiče Velike nagrade Valensije, ona je rešena u poslednjem krugu, kada je Pedrosa pretekao Zarka i tako upisao drugu pobedu ove sezone, a 54. u karijeri. Španac se do trenutka kada je Markes napravio grešku držao po strani, da bi tada krenuo u napad na francuskog motociklistu.

Sada već šestostruki šampion je poveo od starta, pratio ga je Zarko, kojeg je propustio shvativši da tako može bolje da kontroliše trku. Doviciozo je bio zaglavljen iza svog timskog kolege Horhea Lorenca na petoj poziciji, kojem je Dukati bezuspešno poručivao da ga propusti. Međutim, kada je Markes napao Zarka, usledila je greška u prvoj krivini, a samo nekoliko trenutaka kasnije i izletanje prvo Lorenca, a potom i Dovicioza.

Tako se Markes vratio na podijum, dok su se Pedrosa i Zarko borili na vrhu, a na kraju ih je delilo 337 hiljaditinki. Markes je bio deset sekundi dalje, a bolji od ostalih bio je vozač Suzukija Aleks Rins, koji je tako ostvario najbolji rezultat karijere, ispred Valentina Rosija na Jamahi i svog timskog kolege Andree Janonea. Najbolju desetoricu kompletirali su Džek Miler, Kal Kračlou, Mikele Piro i Tito Rabat.

Markes je sezonu završio sa 297 bodova, 36 više od Dovicioza. Honda je još ranije obezbedila titulu u konkurenciji konstruktora, a Jamaha je zahvaljujući Zarku pretekla Dukati u borbi za drugo mesto.

Naredni Svetski šampionat startuje 18. marta trkom za Veliku nagradu Katara na stazi „Losail“.

Tok trke:

Od starta na stazi „Rikardo Tormo“ poveo je Markes, ispred Pedrose, Janonea, Zarka, Lorenca, Dovicioza i Rosija. Zarko se za samo nekoliko krivina probio na drugu poziciju, da bi vozači Dukatija pretekli Janonea. Francuz je preuzeo vođstvo u trećem krugu, pošto ga je Markes praktično propustio, a Doviciozo nikako nije uspevao da pretekne svog timskog kolegu.

Razlike između vozača među prvom petoricom bile su manje od sekunde, a oni su se odvojili na tri sekunde od Janonea, kojeg je pretekao Rosi. Lorencu je tim slično kao na prethodnoj trci porukama na komandnoj tabli poručivao da propusti Dovicioza, ali on to nikako nije činio. Markes i Zarko su se smenjivali na čelu, da bi mladi Španac sedam krugova pre kraja izleteo sa staze u prvoj krivini i pao na peto mesto.

Samo nekoliko trenutaka kasnije, trka je bila gotova za Lorenca, a potom je odustao i Doviciozo, pa je borba za titulu bila gotova. Od tog trenutka, Pedrosa je počeo da napada Zarka za pobedu, pretekao ga je u poslednjem krugu, a Markes je uspeo da se nađe na podijumu i tako proslavi titulu kako dolikuje.

Izvor: Sportklub.rs

Markes: Markes se bori do kraja

Šestostruki svetski šampion Mark Markes rekao je da je presrećan zbog nove titule, kao i da je pokušao da ostane miran tokom velikog finala Moto GP šampionata na Velikoj nagradi Valensije.

Markes je zauzeo treće mesto na zatvaranju sezone, a titulu je obezbedio još pre kraja trke, posle izletanja vozača Dukatija Andree Dovicioza. Samo nekoliko trenutaka pre odustajanja italijanskog motocikliste, mladi Španac je izleteo sa staze u prvoj krivini kada je preuzeo vođstvo, ali je uspeo da se vrati u trku i dođe do podijuma, na kojem se našao uz svog timskog kolegu iz Repsol Honde Danija Pedrose i Žoana Zarka na Jamahi Teh 3.

„Pokušao sam da ostanem miran, osećao sam se dobro, ali, kada sam napao Zarka, izgubio sam koncentraciju na kočenju. Kasno sam kočio. Ali, Markes se bori do kraja!“, rekao je Markes i potom dodao: „Čestitam Doviju i celom Dukatiju, pokazali su neverovatan fer-plej i bili su sjajni rivali“.

Markes je u borbi za titulu Dovicioza pobedio za 36 bodova i tako po četvrti put postao šampion kraljevske klase. Više titula od mladog Španca sada ima samo Valentino Rosi – devet, od toga sedam u najjačoj kategoriji.

Naredni Svetski šampionat startuje 18. marta trkom za Veliku nagradu Katara na stazi „Losail“.

Izvor: Sportklub.rs

Doviciozo: I da sam pretekao Horhea...

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo rekao je da je zadovoljan što se borio do samog kraja sezone, iako je odustajanjem na Velikoj nagradi Valensije ostao bez šanse da ugrozi Marka Markesa.

Mladi Španac je osvojio svoju šestu titulu, četvrtu u kraljevskoj klasi, zahvaljujući trećem mestu na stazi „Rikardo Tormo“ i pobedio je Dovicioza za 36 bodova. Italijan je tokom većeg dela trke bio zaglavljen iza svog timskog kolege Horhea Lorenca na petom mestu, da bi izleteo sa staze pred sam finiš, nekoliko krivina posle drugog vozača Dukatija.

Lorencu je tim neprestano preko komandne table poručivao da propusti Dovicioza, što on nije učinio. Uprkos tome, Italijan je istakao da je zadovoljan što ga je timski kolega ’vodio’ kriz trku, pošto nije bio dovoljno brz i ne bi sustigao vodeće čak i da ga je pretekao.

„Srećan sam jer se nismo predavali do kraja, sve je bilo otvoreno do deset krugova pre kraja. Napredovali smo tokom vikenda, ali nismo bili dovoljno brzi. Bio sam na samoj granici od prvog kruga. Želeo sam da preteknem Horhea, ali sam u nekim krivinama bio sporiji, a on je imao dobar ritam. Dobro je što sam mogao da ga pratim i zadržim se ispred njega, ali smo bili na samoj granici sve vreme. Obojica smo napravili greške, ali smo zadovoljni zbog šampionata“, naglasio je Doviciozo za BT Sport.

Na Velikoj nagradi Valensije trijumfovao je vozač Repsol Honde Dani Pedrosa, ispred Žoana Zarka na Jamahi Teh 3 i Markesa. Mladi Španac je izleteo sa staze sedam krugova pre kraja, ali je uspeo da se vrati u trku, a na pitanje šta je pomislio kada je video Markesa, Doviciozo je rekao:

„Nisam se uopšte iznenadio, to je standardno za Marka. Ali, nisam imao brzinu da zaista napadnem vozače ispred sebe. Kada sam ga video van staze, već sam bio potpuno potrošen. Pokušao sam, ali sam do tada već dao 100 odsto od sebe“, istakao je Doviciozo.

Izvor: Sportklub.rs

Moto2: Oliveira kompletirao het-trik za kraj sezone

Vozač Red Bul KTM Ajo tima Migel Oliveira ostvario je treću pobedu zaredom trijumfom na poslednjoj trci sezone Moto2 kategorije Svetskog šampionata, Velikoj nagradi Valensije.

Mladi Portugalac je na stazi „Rikardo Tormo“ upisao deveti podijum godine i pokazao zašto ga mnogi smatraju glavnim favoritom za titulu naredne sezone.

Drugo mesto na zatvaranju sezone zauzeo je Franko Morbideli, koji je pre dve nedelje obezbedio titulu, a treći je bio Oliveirin timski kolega Bred Binder.

Od starta je poveo osvajač pol pozicije Aleks Markes, ali nije mnogo vremena bilo potrebno da ga Morbideli izazove. U borbu se brzo umešao i Matija Pasini, a za njim i Oliveira i Binder. Vozač Italtransa izleteo je sa staze u trećem krugu, pošto je pretekao Markesa za drugo mesto, a mladi Španac je potom izgubio pozicije i od dvojca Ajo tima.

Oliveira nije osustajao od trijumfa čak i kada je Morbideli bio na više od dve sekunde ispred njega, postepeno je smanjivao zaostatak, a potom i napao ovogodišnjeg šampiona šest krugova pre kraja. Italijan nije uspeo da mu odgovori i kroz cilj je prošao dve sekunde iza pobednika, a isto toliko ispred Bindera.

Do kraja trke, Markesa je pretekao i vozač Skaj VR46 tima Frančesko Banjaja, pa je zauzeo šesto mesto, a sledili su ga Hafiz Sarin, Takaki Nakagami i Fabio Kvartarao. Prvu desetoricu kompletirali su Simone Korsi i Dominik Egerter.

Naredni Svetski šampionat startuje 18. marta trkom za Veliku nagradu Katara.

Izvor: Sportklub.rs

Moto3: Martin konačno dočekao

Vozač Gresinija Horhe Martin došao je do prve pobede u karijeri pošto je slavio na Velikoj nagradi Valensije, poslednjoj trci sezone u Moto3 kategoriji Svetskog šampionata.

Martin, koji je devet puta startovao sa pol pozicije ove sezone, do trijumfa je došao ispred šampiona Đoana Mira iz Leopard rejsinga,koji je titulu obezbedio dve trke pre kraja. Njima dvojici se na podijumu pridružio Markos Ramires, koji brani boje Platinum Bej Ril Estejt tima.

Posle starta sa prve pozicije, mladi Španac je vrlo brzo uspeo da se odvoji od svojih rivala i u jednom trenutku dođe do prednosti od šest sekundi. Iza njega je viđena velika borba, a uprkos tome što je u jednom trenutku pao van najbolje desetorice i bio tek 18, Mir se sjajno vratio, polako nadoknađivao pozicije i na kraju stigao do podijuma.

Mir je, ipak, ostao bez šanse da izjednači rekord Valentina Rosija po broju pobeda u jednoj sezoni u najslabijoj kategoriji.’Doktor’ je u svojoj šampionskoj sezoni 1997. godine imao 11 trijumfa, dok je mladi Španac tokom ove upisao jednu manje.

Drugoplasiranog i petoplasiranog su delile tek dve i po desetinke, a Ramires je u borbi za poslednje mesto na podijumu pobedio vicešampiona Romana Fenatija za 76 hiljaditinki. Peti je bio Enea Bastijanini, vozač Estrelja Galisije.

Među najboljom desetoricom našli su se i Huanfran Gevara, Denis Fođa, Džon Mekfi, Aron Kane i Kazuki Masaki.

Naredni Svetski šampionat startuje 18. marta trkom za Veliku nagradu Katara.

Izvor: Sportklub.rs




  čitanja : 186

| More


 
   


   

Reklama

Pravila

Komentari
Dodaj komentar





Zapamti me

Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs