Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kao sto smo ranije i najavili, Chevrolet je spremio koncept kabrio verzije svog bestselera u nastajanju, coupea Camaro. Sada su medjutim dostupne i zvanicne slike tog koncepta koji ce premijeru imati, naravno a gde drugo, na salonu u Detroitu za par dana. Posto smo o njemu vec vise puta pisali da sada ne ponavljamo sve, osim informacije da krece u proizvodnju najverovatnije 2010. godine ( coupe 2009. ). Pogon na zadnje tockove, rucni menjac sa 6 brzina, 6,0 litarski V8 motor i to je to. Naravno i atraktivna narandzasta boja sa crnim trakama na karoseriji.



Reklama


Posle Opel Corse OPC sa 192 KS i najave o Fiatovom Puntu Abarth ( sa preko 200 konja) evo i prve slike gotovog Peugeota 207RC. Ali iako je na ovoj slici prikazan definitivni izgled ovog Peugeota fotka nije zvanicno stigla iz samog Peugeota vec su je se dokopali odredjeni holandski auto portali. Tako da sve sto sledi je samo nezvanicno ali prilicno uverljivo. Prvo jos oko imena. Naime Holandjani pisu da ce ime RC ( kao prethodnik 206 RC ) biti upotrebljeno samo u nekim evropskim drzavama a u drugim ce poneti ime GTI kao nekada model 205 GTI. Motor je isti kao u Miniju Cooper S ( zajednicki razvoj BMW-a i PSA grupacije ), 1,6 litarski turbo ali sa "samo" 175KS i 240Nm ( sa overboostom privremeno skace na 260Nm ). Rec samo jer pomenuti konkurenti sa pocetka teksta raspolazu ili ce raspolagati sa vise snage pod haubom a tu je naravno i Renault Sport Clio197 sa, kako mu ime kaze, 197KS. Ipak ubrzanje do 100 km/h je 7,1 sekundi a najveca brzina koju moze da postigne-220 km/h. Tockovi su 17-incni, premijera na salonu u Zenevi, u martu,  a prodaja u EU od aprila dalje. Cena se jos ne zna.



 

Toliko dugo najavljivani i zeljno iscekivani kineski Geely CK, pao je na supertestu naseg auto casopisa Turbo ! Pre nego sto prenesemo ceo tekst iz novogodisnjeg broja "Turba" cisto da podsetimo koliko je je taj Geely CK napravio pometnju na nasem malom auto trzistu pre svega najavljenom cenom od samo 6990 evra za osnovnu varijantu. Naime za te pare (sa placenim PDV-om da ne bude zabune !) najosnovniji CK nudi airbag za vozaca, klimu, servo, kompletan elektro paket, radio kasetofon, metalik boju i jos i jos. Auto je najavljen kao ozbiljna konkurencija Dacii Logan, Zastavi 10, Zastavi Floridi In sa PSA motorom i drugima.Ali ocigledno da dobra oprema i povoljna cena ipak nisu pomogli Geely-u CK na visemesecnom supertestu. I druga nasa auto revija; SAT Plus je najavila supertest ovog Geely-a ali iako je auto uvrsten u njihovu supertest flotu, jos nije poceo taj test. U medjuvremenu je i uvoznik East Motors, ocigledno zbog velikog interesovanja, nekorektno najavio i povecanje cene na 7500 evra !! Uglavnom evo teksta iz Turba sa naslovom " Ambicije bez pokrica " pa zakljucite da li se isplati davati pare na ovog "kineza".

"Prvi automobil koji je nagovestio ozbiljniji dolazak kineskih vozila na nase trziste, privukao je paznju pre svega cenom, ali i korektnim izgledom. Detaljnije upoznavanje s Geelyem CK, ipak pokazuje i drugu ( tamniju ) stranu medalje.

Presudan faktor prilikom odluke o kupovini novog automobila na ovim prostorima je cena. S toga i ne cudi cinjenica da se veliki broj zainteresovanih za takvu investiciju obradovao najavi dolaska kineskih proizvodjaca na nase trziste. Roba sa Dalekog istoka slovi za prilicno jeftinu, tako da se-udoasadasnjoj praksi-artiklima iz Kine mnogo toga oprastalo pod parolom "koliko para-toliko muzike". Poslovni ljudi, koji su vestinu proizvodnje i prodaje robe razradjivali stotinama godina, nisu mnogo pametovali i "izmisljali toplu vodu", vec su se latili posla koji ce sirokim narodnim masama omoguciti da bez veceg naprezanja dodju do novog automobila. Uostalom, izjava prvog coveka Geely-a-Li Sufua, da ova fabrika tezi dostizanju obima proizvodnje koja ce pokriti 75 % svetskih potreba za putnickim vozilima ( cilj je izjednacavanje s produkcijom fabrike "Vanhu" koja pokriva 75 % trzista upaljaca na planeti ) dovoljno goori sama za sebe !! Jedan od aduta za dostizanje cilja je i model CK, automobil B segmenta s klasicnom troprostornom karoserijom. Kako bi konacna cena proizvoda bila u okvirima platezne moci vecine Kineza, Afrikanaca, siromasnijih stanovnika amerike i Kanade ali i zitelja jugoistocnog Balkana, "razvojni tim" se fokusirao da sto bolje prekopira postojeca resenja svetskih proizvodjaca. Za Kineze, nista neobicno. Dizajneri su uzor nasli u Mercedesu ( prednji deo vozila ) i Toyoti Corolli s klasicnim prtljaznikom ( bokovi i zadnji deo ). S te strane, slobodno se moze reci da su u Geely-u napravili dobar posao. Gotovo svi koji su imali prilike da vide CK bili su pozitivno iznenadjeni opstim izgledom ovog automobila. " Mehanicari " su detaljno preradili sklopove s Daihatsua Charade, aktuelnog pocetkom devedesetih godina proslog veka. Zbog toga je na adresu kineske fabrike stigla tuzba iz Toyote (vlasnika Daihatsua) s odstetnim zahtevom od 1,7 miliona dolara. Sklop koji su Kinezi veoma dobro napravili je sistem oslanjanja: nezavisno vesanje na sva cetiri tocka pruza sasvim pristojan nivo udobnosti-u granicama koje dopusta (za klasu prosecno) medjuosovinsko rastojanje od 2434mm. Visoka ocena moze se dodeliti i zaduzenima za opremanje Geely-a. Vec osnovni paket predvidjen za nase trziste sadrzi gotovo sve sto je prosecnom korisniku zaista neophodno. Tu su elektricni servo upravljaca, klima, kompletan elektro paket, koji ukljucuje daljinsko centralno zakljucavanje i sekvencijalne podizace prozora u svim vratima, svetla za maglu napred i nazad, radio kasetofon s 4 zvucnika ( ali i ocajnim prijemom radio signala ), dva vazdusna jastuka... Velicina prtljaznog prostora i komfor putnicke kabine u potpunosti izlazi u susret potrebama prosecne cetvoroclane porodice, koja bez vecih problema sa Geely-em CK moze poci i na godisnji odmor. Shodno cenovnoj kategoriji, sedista su solidno profilisana ali tvrdoca ispune nije najbolje odabrana. Posle par stotina prevezinih kilometra pojavljuju se bol u butinama i ledjima a na oko i dodir prijatna tkanina kojom su oblozena sedista zbog velikog procenta sintetickih vlakana prisutnih u njoj izaziva prekomerno znojenje. Vozacima natprosecne visine moze zasmetati i cinjenica da se prednja sedista ne mogu dovoljno daleko pomaci unazad. Po toj osnovi najvise profitiraju putnici na zadnjim sedistima. Oni imaju dovoljno mesta i adekvatno dimenzionisane naslone koji dopiru skoro do vratne regije.

Losa zavrsna obrada moze se uociti, pre svega, na 2 detalja : jedan je veoma jeftina i "isposcena" plastika od koje je napravljen prednji panel, dok je drugi podrhatvanje sva tri ogledala-ne samo u praznom hodu vec i tokom voznje. Geely CK ima odredjeni broj konstrukcionih promasaja, medju kojima se istice lose resen sistem za dolivanje goriva. Klasicno resenje s cevima savijenim u blagom luku (od mesta za utakanje do rezervoara) zamenjeno je jeftinijim i laksim za proizvodnju-kutijastim profilima postavljenim pod nezgodnim uglom. Zbog toga je dolivanje goriva u CK mucan posao, kome treba posvetiti dosta paznje i vremena. U suprotnom, sledi prolivanje benzina na sve strane. Prvo zahladjenje i povecanje vlaznosti vazduha, donelo je jos jedno razocarenje. Sistem za ventilaciju uopste nije dorastao zadatku: stakla nije moguce odmagliti cak ni posle duze voznje sa zagrejanim motorom ! Lek je ukljucivanje klima uredjaja ili cesto brisanje prozora (s unutrasnje strane) krpom.

Najveci nedostatak Geely-a CK ( i u ovom momentu nepremostiva prepreka za start u Evropi) njegov je pogonski sklop. Izuzetno los raspored snage i obrtnog momenta zahteva izrazito tesku nogu na "gasu" da bi se izvukle kakve-takve performanse. U nizim rezimima CK je inertno vozilo bez ikakvih brzinskih aspiracija. Ni prenosni odnosi u menjacu nisu adekvatno proracunati, tako da je zelja konstruktora za dostizanjem sto niza potrosnje (produzavanjem brzina) dovela do efekta bumeranga; konzumacija benzina ne samo da nije smanjena vec je dostigla neoprostivo visok nivo, bez ikakvih rezultata na polju ubrzanja, elasticnosti pa i maksimalne brzine. Osim toga zvucna izolacija je za svaku kritiku, tako da voznja u rezimima vecim od 2000-2500 obrtaja (oko 100 km/h) postaje pravi teror za usi. To, medjutim, ima i svojih po bezbednost pozitivnih strana. Kineski auto ne moze se, naime, pohvaliti dobrim kocnicama ( a ni pneumaticima ) tako da voznja s manjim brzinskim prosecima omogucava prihvatljiv zaustavni put.Kocni sistem se, treba i to reci, od prvog dana ponasao kao da je vreme za zamenu diskova odnosno dobosa. Neravnomerno hvatanje i trzaji pri kocenju neprijatnost su na koju se, jednostavno, moralo navici. Poverenje ne ulivaju ni prilicno lagana i tanka vrata koja se, ruku na srce, zatvaraju veoma dobro.

Prvi nezavisni proizvodjac automobila u Kini, ujedno i jedan od najmladjih, definitivno ima potencijala. Model CK, iako se u maticnoj zemlji prodaje vec 2 godine, jps uvek boluje od brojnih decjih bolesti. Ni "vakcina" u vidu preuzimanja odbacene tehnologije renomiranih proizvodjaca ocigledno nije dovela do zeljenog ishoda, tako da ce nekadasnji proizvodjac isparivaca za frizidere, dekorativnih tkanina, delova i kompletnih skutera morati ozbiljnije da se pozabavi usavrsavanjem automobilskih vestina. Narocito ako zele da se uhvate u kostac s fabrikama koje nude modele tzv. ekonomske klase (Dacia i Lada na prvom mestu). Dobra volja, svakako, postoji ali za dostizanje zacrtanih ciljeva potrebno je daleko vise. O ekoloskim standardima da i ne govorimo. Geely CK, naime, jos nema verifikovan ni Euro 3 standard.

OCENA : Koncepcija Geely-a CK je prilicno dobra, a paket standardne opreme veoma dobar. Najvece mane ovog automobila su losa zavrsna obrada, pre svega u okviru enterijera, i neadekvtna mehanika koja ne uliva narocito poverenje. Potrosnja goriva je za svaku kritiku, tako da jedino (prvobitno) najavljena cena zasluzuje usklicnik. Ukoliko, pak, i na tom planu dodje do korekcija ( o cemu je vec bilo reci u poslednje vreme od strane uvoznika East motorsa) isplativost nabavke Geely-a CK se ozbiljno dovodi u pitanje. Pogotovo, ako se imaju u vidu izuzetno kratki servisni intervali i, shodno tome, uvecani troskovi odrzavanja. Sve to, naravno, pod uslovom da se u dogledno vreme ovaj auto pojavi na nasem trzistu jer za sada ne ispunjava ni minimum uslova po pitanju ekoloskih standarda."

To je bio ceo tekst iz "Turba" o Geely-u CK, a posebno su u okvire teksta izdvojeni podaci o motoru, potrosnji, bezbednosti i servisnim intervencijama ( citaj kvarovima) tokom supertesta. O tome sad sledi skracena verzija.

Dakle motor je zapremine 1342 ccm, zvanicno ima 63KW(86KS) ali su u Turbu na "Dajna-dzet" uredjaju utvrdili da ima ustvari samo 56,5KW(77KS) sto je skoro 10 konja ili 11,1 % manje od deklarisane snage !! Osim toga i raspored je veoma los; najcesce korisceni rezimi izmedju 1800 i 3000 obrtaja rezultiraju snagom od 20 do 40 konja. Najveci obrtni moment je 110Nm kod izuzetno visokih 5200 o/min. Fabrika navodi da ovaj motor jos nema Euro 3 deklaraciju pa tako za sada ne moze u prodaju u Evropi a ni kod  nas ( usput i u nasoj zemlji svi novi uvezeni automobili od 1.4. ove godine moraju da ispunjavaju Euro 4 norme). CK ubrzava veoma tromo a po fabrickim podacima do 120 km/h ( ne navodi se ubrzanje do stotke !?) mu treba vecnost od 35 sekundi a maksimum mu je brzina od 150 km/h. Za to krivicu dobrim delom nosi i los menjac, koji ima veoma dugacko proracunate prenosne odnose, a uz to je i neprecizan i ima tendenciju ispadanja iz pojedinih brzina-narocito druge.

Sada malo o bezbednosti. Organizacija EuroNCAP koja vrsi ispitivanje bezbednosti vozila, jos nije dobila CK na test ali neke nezavisne organizacije obavile nezvanicene testove s cijim rezultatima se kineska fabrika ni u kom slucaju ne moze pohvaliti. Ipak ostaje da Geely dobijehomologaciju i da se ispitivanje bezbednosti obavi u zvanicnim institucijama.

Potrosnja goriva-za razliku od evropskih i japanskih motora slicne zapremine, Geely trosi veoma mnogo.Fabrika navodi izmedju 6,5 i 8 litara u proseku ali je to u praksi veoma tesko ostvariti. Minimalna potrosnja koju su u Turbu ostvarili tokom celog supertesta bila je 7 litara a maksimum u uslovima gradske voznje-11,8 litara ! Prosek celog testa iznosi-prosecno 9,62 litra, sto je za ovu klasu poprilicno. Pretvoreno u novac 1 km puta kosta 7,561 dinar, po ceni bezolovnog benzina (na kraju supertesta), od 78,6 dinara.

I jos malo o servisnim intervencijama tokom supertesta. Geely predvidja redovne posete servisu svakih 5000 km a kako prodaja jos nije pocela tako ni cene odrzavanja jos nisu formirane. Posle prvih 105 km i prvi problem. Otkazao je klima uredjaj jer je doslo do prekida kontakta na hladnim lemovima prekidaca za aktiviranje klime. Vec na 220 kilometru a posle i na 305-om, problemi sa blokiranjem kocnice zadnjeg levog tocka. Sajla "rucne" postavljena je tako da se njena povratna opruga veoma lako uplete s oprugom za vracanje kocnih papucica iz radne u normalnu poziciju. Problem je resen postavljanjem zicanog granicnika-nacin koga bi se tesko dosetili serviseri na Zapadu. Ovi detalji dovoljno ilustruju cinjenicu da je zavrsna obrada na veoma niskom nivou.

A sada najlepse za kraj ovog teksta. U "Turbu" napominju da bi spisak problema, nesumnjivo, bio daleko veci da uvoznik nije odlucio da vozilo, (pazite sad ovo !) POVUCE SA SUPERTESTA pre dogovorenog roka ( umesto standardnih 6 meseci vozili su ga samo 3 meseca ). Zasto-pa nije tesko zakljuciti !! 

 

 (Dalje)

Ali ovoga puta je slike pustio sam Lexus tj. Toyota kao vlasnik ove luksuzne marke, i to preko reklame, koja se moze videti na internetu. Ipak da ne bude sve idealno, te slike nisu bas najboljeg kvaliteta ali je i to dovoljno da se vide agresivni body kit na karoseriji, posebno napred gde se nalaze veliki otvori za vazduh, a tu su i poveci pragovi i tockovi i sl. Nazalost nema fotografija otpozadi da vidimo da li su bile realne one slike, koje smo objavili nedavno, na kojima IS-F ima zanimljivo oblikovane zavrsetke duple izduvne cevi. Lexus najavljuje 5,0 litarski V8 motor sa najmanje 400KS ( tacan podatak ce saopstiti u nedelju 7. januara ali se procenjuje na bar 420 konja da bi bio konkurent novom M3 iz BMW-a  ), koji ce IS-F katapultirati do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 5 sekundi.



Da bi priblizio svoju Bluetec tehnologiju cistijih dizelskih motora i Amerikancima, Mercedes za nekoliko dana, na salonu u Detroitu, promovise novi koncept auto sa imenom Vision GL 420. Radi se o doteranoj GL klasi sa mocnom V8 masinom sa Bluetec tehnologijom i 216Kw (290KS) kao i 700Nm obrtnog momenta a uprkos tome Mercedes tvrdi da GL 420 trosi samo 9,8 litara dizela na 100 km puta sto znaci da mu autonomija iznosi skoro 1000 km. Koncept GL 420 ima i promenjen prednji kraj, tacnije ionako impozantni prednji gril je postao jos dominantniji pa se kao takav lepo uklapa sa tockovima od 21 inca. Vision GL 420 ce ostati koncept bar sto se tice promenjenog spoljasnjeg izgleda mada je moguce da se takav prednji kraj upotrebi jednog dana na restilizovanoj GL klasi..



Mocna Alfa Brera/Spider GTA jos nije predstavljena a Zatti Sport, svojim modelom GTM, za one koji ne mogu da sacekaju, prepravlja Alfine Breru i Spider, bar vizuelno u GTA varijantu. Nazalost nema podataka da li je i mehanika sa motorom preradjena kao sto je spoljasnji izgled. U svakom slucaju estetske promene ( pre svega ovaj namrgodjeni crni prednji kraj kao i spojleri pozadi i sa strane ), uspele su da ovog Spidera priblize buducoj GTA verziji, naravno ako tako bude izgledala. Jedino malo previse felne lice na BMW M5 i M6.



Zasto znaci uzvika ? Prosto. Opet su ove ekskluzivne slike pre vremena procurele i to ovaj put skoro pet dana pre roka. Naime slike su bile pod embargom za objavljivanje sve do nedelje 7.januara ali kao sto je to obicaj proteklih dana (!) sa novitetima spremnih za salon u Detroitu, i ove su pustene, ko zna kako, u opticaj bez znanja Chryslera. Osim slika Chryslera Voyager ( U SAD-u Town&Country ) i brata mu blizanca Dodgea Caravan, evo i podataka o motorima i dimenzijama. Za amerikance ce 4,0 litarski benzinski motor V6 biti bazna motorizacija uparen sa automatikom od 6 stepeni. Za evropljane ce biti zanimljiviji 2,5 i 2,8 litarski CRDi dizalasi sa 143 odnosno 150KS. Drugi motori su jos benzinci od 2,4 i 3,3 litre sa 152 odnosno 174KS. Osim novog dizajna, koji lici malo na model Pacificu i malo na 300C ( bar napred ), novi Voyager ce se nuditi u 2 verzije; sa kracim ( ukupna duzina automobila 4800mm ) i duzim medjuosovinskim razmakom ( Ukupna duzina 5100mm ). Ova nova generacija Voyagera treba da nastavi uspesnu tradiciju prethodnih, koji su svi od prvog iz 1983. godine bili zlatna koka za Chrysler. Za 2008. i VW ce na osnovi ovog novog Voyagera napraviti novi MPV auto ali ce biti namenjen samo Severnoj Americi. Na prvoj slici je Voyager a na drugoj Dodge Caravan.



Reklama


Samo nekoliko sati posle nase najave o novoj Corsi OPC i slika sa testiranja, Opel je jutros i zvanicno pustio slike OPC verzije Corse i najavio promociju vec na salonu u Zenevi pocetkom marta ove godine. Zna se vec i cena-15595 funti. Cena je u funtama posto je informacija prvo objavljena u Britaniji kroz najavu nove Vauxhall Corse VXR sto je samo britansko ime za Corsu OPC. Sama Corsa OPC ima, kao sto smo i najavili, 1,6 litarski turbo motor sa 192KS i 230Nm kao i ubrzanje od 0 do 100km/h za samo 7,2 sekunde, sto je daleko bolje od prvih najava. Pritom maksimalna brzina je 225 km/h. Menjac je sa 6 stepeni. OPC varijanta se, kao sto se vidi, zasniva na Corsi sa 3 vrata, a nije potvrdjeno da li ce mozda biti i verzije sa 5 za one koji vole i prakticnost i sportske osobine. Naravno da je i spoljasnjost dodatno zacinjena sportskim dodacima kao sto su poveci prednji spojler sa velikim otvorima za vazduh i zanimljivo oblikovanim svetlima za maglu, agresivnija maska, novi retrovizori, pragovi, zadnji spojler sa difuzorom, centralno smesteni zavrsetak izduvne cevi, alu tockovi od 18 inca, krovni spojler i sl. Iznutra; tu su Recaro sedista, sportski volan sa metalnom aplikacijom. Na slikama Opel Corsa OPC i Vauxhall Corsa VXR. U nastavku jos vise slika. 

 (Dalje)

Da bi proslavili titulu Van of the year 2007. ( dostavno vozilo godine ), koju Transit nosi u Evropi, poseban tim radnika tzv. Transit-team iz Engleske Fordove fabrike u Duntonu, napravio je ovu produzenu XXL verziju tog kombija. Transit XXL je napravljen na osnovi Transita Tourneo a dugacak je 7,40 metra ( verovatno najduzi Transit na svetu) dok mu medjuosovinsko rastojanje iznosi celih 5,90 metara ( serijski Transit je dugacak 4,9 metra a razmak medju osovinama 2,9 metra ). Naravno da su ojacani i pod i krov. Za lakse ulazenje brinu se 4 klizna vrata, po 2 sa svake strane. Iznutra je oplemenjen sa igrackama tipa DVD, CD MP3 plejeri i sl. a moze da primi, pored vozaca naravno, jos 7 putnika. Tezina praznog vozila iznosi 2500kg a maksimalna dozvoljena tezina 3500kg. Motor je 2,2 litarski dizel sa 130KS. Nazalost ovo je samo koncept i to ce i ostati.



U maju ove godine BMW ce pustiti u prodaju i karavansku verziju svoje sportske limuzine srednje klase. Dakle stize M5 Touring, kako u BMW-u tradicionalno oznacavaju karavane. Kao i limuzinska varijanta i M5 Touring ce raspolagati sa V10 motorom od 507KS iz 5,0 litara zapremine i, kao sto je to obicaj, ogranicenjem maksimalne brzine na 250 km/h. Slika prikazuje M5 Touring na poslednjim testiranjima pred prezentaciju.



Kao konkurenta najavljenom Fiat Grande Puntu Abarth sa 200KS i postojecem Renaultu Sport Cliu197, Opel priprema vatrenu Corsu OPC sto je kod Opela oznaka za najsportskije verzije. Zastitni znak OPC modela je i plava boja pa je takva i Corsa OPC na slikama tokom testiranja po Nemackoj. Prezentacija verovatno u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja tek na prolece 2008.godine. Pored spustenog sportskog ogibljenja, sireg traga tockova i punog aerodinamickog kita na karoseriji, ova Corsa raspolaze sa motorom od 1,6 litara zapremine i 195KS. Zahvaljujuci tome postize ubrzanje do 100km/h za manje od 8 sekundi ( po nekima i za 7,5 ) uz maksimalnu brzinu od 225 km/h.



Pre nekoliko dana, o cemu smo vec pisali, bez znanja Forda, procurele su slike novog koncepta iz Lincolna pod imenom MKR a sada ta luksuzna filijala Forda, konacno, i zvanicno predstavlja taj koncept spreman za salon u Detroitu, koji pocinje za neki dan. Radi se o luksuznoj coupe limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS a zadnje tockove od 21 inca pokrece 3,5 litarski V6 motor ( gorivo etanol E85 ) sa 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. sto znaci 118KS po litri zapremine. Iz Lincolna napominju da taj V6 trosi 15% manje goriva od jednako snaznog veceg V8 motora. Menjac je 6-stepeni dok je zadnje vesanje nezavisno. Atraktivni dizajn dovoljno govori sam za sebe pa ga i ne treba posebno opisivati samo napomena da su svetla pozadi LED tehnologije. Ako se ikada pojavi na trzistu procenjuje se da bi mogao da kosta oko 50000 dolara.



Citroen je spremio jos jednu posebnu seriju svog najmanjeg modela C1 sa imenom Chrono. C1 se pojavio u prodaji u junu 2005. i otada je prodat u 119000 primeraka. Ovom ogranicenom serijom od samo 800 komada, Citroen nudi personalizovani izgled svog malise ali samo Francuzima. Kao i dosad naglasak je na estetici i dodatnoj opremi a ne na motorima i ostaloj mehanici. Motor je 3-cilindricni benzinac od 1,0 litra sa 68KS. Spolja se odmah primecuju dodatne aplikacije na karoseriji u race look fazonu a tu su i novi 14-incni alu tockovi i beli retrovizori. Iznutra je najveci "novitet' ustvari serijski ugradjen obrtoimer (!), po cemu je ova Chrono serija ustvari dobila ime a koga inace u obicnoj serijskoj verziji treba doplatiti 60 evra. I taj obrtomer je bele boje valjda da se uklopi sa istim takvim retrovizorima. RDS radio sa CD plejerom zaokruzuje unutrasnju dodatnu opremu. Boje, koje se specijalno nude za ovu varijantu, su Carlinite grey, Caldera black, Damas blue, Argon blue, Skarlet red i Ra yellow. Cene se krecu od 10950 do 11850 evra.



Pre neki dan smo objavili nezvanicne slike novog kabrioleta iz Rolls Royca ali sa, u tom trenutku dostupnom informacijom, da ce se zvati Corniche. Medjutim samo neki dan kasnije, sam Rolls Royce je objavio zvanicne fotografije tog novog modela i zvanicno ime koje definitivno glasi Phantom Drophead coupe. Kao sto se vidi i po imenu auto predstavlja varijaciju na temu vec postojece limuzine Phantom pa koristi isti V12 motor sa 6,75 litara zapremine. Snaga za Phantom Drophead Coupe nije zvanicno objavljena, a za uporedjenje limuzinski Phantom iz tog motora izvlaci 338Kw(460KS) i 720Nm. Iako nosi i rec Coupe u svom imenu ipak se radi o kabrioletu sa 4 sedista i platnenim krovom. Kao sto smo vec pisali, dizajn ovog Rollsa je preslikan sa studije 100EX iz 2004. a premijera u Detroitu 7. januara. Cena nepoznata ali sigurno nece biti mala a pocetak proizvodnje leto 2007. godine



Internetom, posebno nemackim, kruze glasine da Bugatti sprema jos mocniju verziju svog Veyrona i to sa svih 1200KS i sa prostim dodatkom Sport u imenu. Dakle jos jedan korak napred sa novih 199KS u odnosu na serijskih 1001KS i 1250Nm. Kako je i taj "obicni" Veyron dovoljno eksplozivan sa svojim ubrzanjima i maksimalnom brzinom od 407 km/h, mozemo samo da zamislimo mogucnosti ove snaznije verzije. Ali nazalost to su za sada samo glasine pa nam ostaje samo da cekamo. I da se nadamo da ce se ostavariti. Treba doduse podsetiti da je pocetkom 2006. godine, uvek dobro obavesteni, nemacki AutoBild najavio i Super Sport varijantu Veyrona sa svih 1250KS !!



Auto casopis Car magazine je objavio nekoliko novih i zaista ekskluzivnih slika (naravno nezvanicnih) nove verzije BMW-a M3, koje prenosimo. Na slikama je gotova varijanta M3 kakva ce biti (po nekim informacijama) predstavljena vec u martu, na salonu u Zenevi ali samo kao koncept dok se serijska verzija cuva kao veliki novitet za domaci teren, za salon u Frankfurtu u septembru ove godine ( mada se po internetu mogu naci i spekulacije da ce se novi M3 naci u prodaji u Evropi vec tokom leta! ). Po poslednjim informacijama motor ce biti 4,0 litarski V8 sa 420KS a menjac 7-stepeni SMG. Kako je nedavno preneo Autoblog.com, Ulrich Bruhnke, prva faca M odeljenja BMW-a, je najavio da bi novi M3 ipak trebao biti gotov za pomenuti Frankfurtski salon sto bi znacilo da prodaje pocinje tek pocetkom 2008.godine. Ali mozda ove slike gotovog M3 iz Car magazina stvarno najavljuju da je ceo projekat vec pri kraju pa nije nerealno ocekivati koncept M3 vec u Zenevi. Autocar najavljuje cenu od 71000 evra u EU.



Pa ne bas. Iako je novi koncept Interceptor, spreman za salon u Detroitu, napravljen na (produzenoj) platformi Mustanga i koristi V8 motor iz aktuelnog Mustanga GT, iz Forda se svojski trude da prikazu Interceptor kao samostalan model a ne kao najavu limuzinske verzije Mustanga, za koju u Fordu odlucno tvrde da je nece biti kao ni karavana odnosno shooting brake varijante. Naime poslednjih dana su americki AutoWeek i Automotive News pisali o navodnim planovima Forda da ce nova generacija Forda Mustang biti ponudjena i u sedan i karavan verzijama ali su iz Forda to odlucno demantovali. Ipak po zakljucima americkih auto portala novi Interceptor ipak dodje nesto kao Mustang limuzina ali sa drugacijim izgledom. Da bi se sto vise razlikovao u odnosu na Mustang, Fordu je posluzio i prototip Forda F-250 Super Chief  star vec godinu dana od koga je preuzeta impozantna prednja maska. U skladu sa pretecim imenom ceo spoljasnji dizajn Interceptora je dosta agresivan mada veoma lici na Chryslerov 300C, koji je i meta ovog koncepta. Kako Fordu fali atraktivan sedan, serijska verzija ovog koncepta, ako je bude, bice odlicna alternativa kupcima.    Za pogon je odabran 5,0 litarski V8 motor (povecani 4,6 litarski motor iz pomenutog Mustanga GT) sa 400KS i pogonom na etanol E-85. Pogon je na zadnje tockove (velicine 22 inca), menjac rucni sa 6 brzina, duzina 5121mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 3068mm.



Kako prenosi britanski Auto Express, krajem 2007.godine Fiat ce predstaviti najjacu verziju Grande Punta sa oznakom Abartha, koji kao kucni tjuner, sprema Punto sa preko 200KS (sadasnji Grande Punto ima najvise 130KS i to iz 1,9 litarskog dizelasa).   Za sada se ne zna zapremina motora, samo to da ce imati 2 turbo punjaca a da ce Abarth verzija Punta zahvaljujuci njemu ubrzavati do 100km/h za oko 7 sekundi. Sa ovim osobinama lako staje uz bok Renaultu sport Clio197. Iz Fiata obecavaju bolje vozne osobine i upravljivost a u vezi s tim i povecan trag tockova. Spolja Abarth Punto dobija agresivniji izgled u vidu novih branika ( napred crni prednji deo sa takodje crnom maskom u stilu Pande 100HP ), pragova, zadnjim krovnim spojlerom, hromiranih retrovizora, vecih tockova... Cena se procenjuje na 15000 funti.



Chery F11

31 Dec, 2006 - 00:20 Top secret Komentari (0) comments  English

Kineski Chery, koji je upravo potpisao pismo o namerama sa Chryslerom o zajednickoj proizvodnji malog globalnog automobila, namerava da od 2009. godine pocne sa produkcijom ovog luksuznog modela F11 na slici. Ocigledno je dizajn inspirisan kineskom verzijom Rovera 75 pod imenom Roewe 750e sto je posebno vidljivo sa strane koja je kao preslikana sa engleskog originala a i velika hromirana maska nije mnogo drugacija. Za sada se najavljuju dva motora i to 3,0 litarski V6 i 4,2 V8 iz sopstvenog razvoja ali nepoznate snage kao sto su nepoznati i drugi podaci vezani za ovaj model. Ime F11 ce verovatno u serijskoj varijanti biti promenjeno.



Kao sto smo i najavili pre nekoliko dana, Chevrolet ce na predstojecem salonu u Detroitu prikazati koncept svog Camara u cabrio izdanju. Moglo bi se reci da je to koncept koncepta posto i sam Camaro za sada predstavlja studiju koja ce 2009. godine prerasti u serijski model. Sam cabrio bi trebao krenuti u produkciju tek 2010. godine a do tada evo nekoliko novih impresija ovog cabrija koje je objavio americki Winding Road. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja pomenute ali daleke 2009.godine. Od motora se pominju V8 sa 300KS pa navise i manji V6.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs