Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih fotografija (uključujući i prvu sliku unutrašnjosti), kao i detalje o pogonskim agregatima, koji će pokretati novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke (oficijelna svetska premijera će biti održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi). Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Za razliku od dosadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i viši nivo završne obrade, a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.

 

 



Reklama


Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio premijeru studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata. Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim skicama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Po sadašnjim informacijama serijski Lancer hatchback (najverovatnije kao Lancer Sportback) će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (uključujući i 2,0 litarski turbo za sportski EVO model).




Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. U ponudi su verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.654 evra, za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno je izdvojiti 32.700 evra, dok je najskuplji A4 3,2 FSI Quattro Tiptronic, koji staje 50.595 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, inžinjeri su motor pomerili više unazad u odnosu na prednju osovinu, što je za rezultat dalo bolju distribuciju težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od dosadašnjeg modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (dosadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski benzinac u verzijama sa 120KS i 230Nm i 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).

  



Ove godine će na Beogradskom sajmu biti organizovane dve izložbe vozila – BG Car Show i Beotruck 08. Prvo je na redu BG Car Show, koji se u halama I i XIV održava od 13. do 19. marta, a na njemu će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile, koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (naravno, biće prisutni i brojni proizvođači delova i prateće opreme). U sklopu BG Car Showa biće organizovana i izložba motocikala pod nazivom Moto Passion, a najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG Car Showa pripašće i vredna nagrada – Opel Astra Classic II. Pod kupolama Beogradskog sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show, važiti i za izložbu Beotruck 08.



 

Audi je obogatio ponudu pogonskih agregata u svojim modelima A4 i A5 novim 1,8 litarskim TFSI turbo benzincem. U modelu A4 ovaj agregat razvija 88kW/120KS i 230Nm obtnog momenta, raspoloživog između 1500 i 3650 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 208 km/h, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,1 litar goriva na 100 km. Novi A4 1,8 TFSI u Nemačkoj ima cenu od 25.900 evra. S druge strane, ovaj motor u modelu A5 raspolaže sa 125kW/170KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4800 o/min.), a to je dovoljno za najveću brzinu od 218 km/h, ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 8,6 sekundi i prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina na 100 km (fabrički podatak). Cena za baznu verziju Audija A5 1,8 TFSI iznosi 34.900 evra.




Prošle godine je u Srbiji prodato preko 56.000 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (tačnije 56.203 ili 18,57% više nego 2006.), a od tog broja najviše je naravno Zastavinih automobila, koja sa 14.782 vozila drži 26,3 odsto domaćeg tržišta novih automobila. Na drugom mestu je Opel sa prodatih 5107 automobila (od toga na Astru Classic II otpada 2342 vozila), dok je treće mesto zauzeo Volkswagen sa 4435 vozila. Preko 1000 vozila su plasirali i sledeći proizvođači : Škoda (3589), Peugeot (2982), Fiat (2938), Chevrolet (2385), Dacia (2225), Renault (2199), Ford (2005), Toyota (1923), Citroen (1690), Hyundai (1600), Mercedes (1317) i Honda sa 1266 vozila. Lista deset najprodavanijih automobila u 2007. izgleda ovako : na prvom mestu nema iznenađenja, to je Zastavin Koral (prodat u 5668 primeraka), sledi Zastava 10 (4111), Zastava Skala (3360), Opel Astra Classic II (2342), Dacia Logan (2225), Opel Corsa (1349), Volkswagen Polo (1289), Chevrolet Spark (1156), Škoda Fabia I (1042) i Volkswagen Golf sa 978 plasiranih primeraka. Najviše prodatih automobila je iz niže srednje klase (29,17%), sledi niža klasa (28,18%), mali automobili imaju učešće od 13,65%, srednja klasa 4,75%, viša srednja klasa (0,74%), visoka klasa (0,19%), kabrioleti (0,19%), kupe i sportski automobili (0,16%), terenska i SUV vozila (5,89%), laka komercijalna i pick-up vozila (12,52%), van (3,58%) i ostali 0,98%. Najviše automobila je inače prodato u decembru mesecu (5785 vozila), a najmanje u januaru, kada je plasirano 3230 automobila.



Suzuki je juče i zvanično promovisao serijsku verziju svog novog modela Palette, koji je u formi koncept vozila prvi put viđen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Dimenzije izgledaju ovako - dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine (u verzijama sa 53 i 59KS), a namenjen je samo japanskim kupcima, i to pre svega mlađim porodicama, koji žele nešto prostraniji automobil od Suzukija Wagon R. U ponudi su verzije sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i varijanta sa pogonom na sva četiri točka. Cene u Japanu će se kretati od nepunih 7300 do 10.940 evra.



Reklama


Hamann BMW M3

25 Jan, 2008 - 01:13 Tuning Komentari (0) comments  English

Hamann je objavio prve detalje o njihovoj modifikaciji BMW-a M3 (serija E92), čiji 4,0 litarski V8 motor u standardnoj, fabričkoj verziji razvija 309KW/420KS i 400Nm. Hamannov M3 zahvaljujući paketu HM Sportkit HM/M +35 (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora i novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka) raspolaže sa nešto većom snagom od 335kW/455KS pri 7945 o/min. i 448Nm pri 6330 o/min., a budući da je skinuta i elektronska blokada, koji serijskom modelu ne dozvoljava brzine preko 250 km/h, ovaj Hamann M3 ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Za još atraktivniji izgled brine se set novih spojlera (napred, na poklopcu prtljažnika i zadnji krovni spojler) i novi točkovi karakterističnog Hamannovog dizajna. Više detalja tek sledi.




Sem modela Avalanche GTR 800 EVO-R (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Gemballa je obogatila svoju ponudu još jednim automobilom na bazi Porschea 911 Turbo. Ovog puta radi se o kabriolet verziji ovog Porschea, koji u režiji ove nemačke kompanije nosi ime Avalanche Roadster GTR600. Dok u serijskoj varijanti 911 Turbo Cabrio raspolaže sa snagom od 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta, Gemballin Avalanche Roadster GTR600 razvija svih 600KS i 840Nm. Shodno povećanju snage, i ubrzanje do stotke je smanjeno sa standardnih 3,9 na 3,5 sekundi, a najveća brzina je skočila sa 310 na 320 km/h. Pored motora, Gemballa je na Roadster GTR600 ugradio i svoj aerodinamički paket, nove i atraktivnije točkove, sportski izduvni sistem, doradio ogibljenje i modifikovao interijer, za koga u Gemballi kažu da je napravljen za "razmažene ljude" (između ostalog podrazumeva aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera).




Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodge  Challengera biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući procurelim zvaničnim fotografijama u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncet automobila, odnosno reazlike se svode na jednostavniji prednji gril, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla (ovo poslednje je vidljivo na špijunskim slikama koje smo nedavno objavili jer za sada još nema zvaničnih slika zadnjeg dela ovog automobila). Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 ima 6-stepeni automatski menjač, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da iznosi nešto više od pet sekundi. Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).

 



Serijski Porsche 911 Turbo raspolaže sa 480KS i 620Nm obrtnog momenta, a kome to nije dovoljno uvek može da se obrati nekom od mnogobrojnih tjunera. Jedan od njih je i nemački Gemballa, koji je upravo predstavio novi model na bazi Porschea 911 Turbo, a zvanično se zove Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R. Iako broj 800 u imenu nagoveštava da se pod poklopcem skriva agregat sa toliko konja, snaga je u stvari i nešto veća, tačnije 3,8 litarski motor u ovom automobilu razvija svih 625kW/850KS i 935Nm obrtnog momenta (što je, između ostalog, posledica ugradnje dva Garret T035 turbo punjača). Sem motorom, Gemballa se pozabavio i izgledom i ogibljenjem ovog Porschea. Što se izgleda tiče, pažnja je bila usmerena pre svega na prednji kraj, koji je dobio svetla sa Porschea Carrere GT, novi spojler i prednji poklopac, dok su pozadi dodati modifikovan branik (sa četiri završetka izduvnog sistema) i veliko zadnje krilo od karbona. U paketu se još nalaze dorađeno H&R ogibljenje, prošireni blatobrani i atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi (gume su Yokohama AVS Sport).




Početak nove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera proizvedenih 2007. godine. Tako popuste na automobile proizvedene u 2007. godini odobrava ovlašćeni uvoznik i distributer CITROENA za Srbiju, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu). Popusti zavisno od modela iznose do 10 odsto, a ovde i napomena da je količina ovih vozila ograničena.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 7 odsto. Za modele CR-V i Legend popust iznosi 3%, za FR-V i Civic sedan 5%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 7%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Ova prodajna akcija traje sve do kraja januara, a uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima može te naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

ZASTAVA : Odobrava se popust za Zastavu 10, i to 10% na baznu cenu, za vozila bez klime (paket STANDARD, STANDARD+ , COMFORT) i 12% za vozila sa klima uređajem (paket DYNAMIC, IMPRESIONANTE). Popust važi za sve gotovinske i avansne, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje zaključno sa 31.01.2008. godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu).  

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

RENAULT : I Renault daje popuste na svoje automobile iz 2007. godine. Tako je Megane sedan jeftiniji za 3000 evra., Megane hatchback sa 5 vrata za 2500 evra, a Clio III 1,2 16V za 2600 evra. Renault u Srbiji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Brograd, tel. 011/2178-111, internet: www.renault.co.yu). 

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra. U ponudi je i Suzuki Swift 1,3 GLX sa 92KS iz ovogodišnje produkcije, koji sa popustom od 610 evra sada košta 12.190 evra sa PDV-om.

DACIA : Za ove rumunuske automobile proizvedene prošle godine, uvoznik Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111) odobrava sniženje od 100 evra, a dobija se i vaučer od 100 evra i poklon paket od 30 evra za kupovinu u hipermarketu Intereks (za detaljnije informacije obratite se nekom od lokalnih dilera). 

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero sa 3,2 litarskim dizel motorm iz 2007. godine u iznosu od tačno 3000 evra (ovaj Pajero sada staje 54.370 evra). 

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu modeli iz 2007. godine : Altea (sniženje je 5%), Altea XL (od 5 do 10%), Altea Freetrack (10%), a Ibiza i Leon su na sniženju od 6 do 10%. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

SSANGYONG : Na sniženju su prošlogodišnji modeli Rexton (u iznosu od 5%) i Actyon Pick-up (10 odsto). Tako sada Rexton sa 2,7 litarskim dizelašem i bogatim paketom opreme košta 39.900 evra, a Actyon sa 2,0 litarskim dizel motorom 26.125 sa PDV-om. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, Navara za 3500 evra, a za terence Pathfinder i Murano sniženje iznosi 4000 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

MERCEDES : Kod kupovine Mercedesa C i E klase se u okviru posebne akcije na poklon dobija oprema u visini od 10% vrednosti automobila. Tako je recimo vrednost besplatne opreme na modelu E 200 CDI Elegance 4646 evra, a model C 200 Kompressor umesto 48.769, za vreme trajanja ove akcije košta 43.869 evra. Ova Mercedesova akcija traje do 31. januara, a količina vozila je ograničena. Za više informacija obratite se firmi Mercedes-Benz Beograd, Omladinskih brigada 33, tel.011/30 19 001.  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač, a kod modela BMW 530xd xDrive pogon na sva četiri točka. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom i poklonom, odnosno kako kažu u beogradskoj firmi : "Napravite sami kombinaciju pogodnosti koja odgovara Vašim potrebama a zavisno od modela: popust od 500 do 2.000 EUR, 4 zimske gume, prenosivi dvd player za automobile sa dodatnim ekranom za naslon za glavu, dodatnu opremu, zadnja stop svetla (srebrna ili crna), radio cd, zadnji parking senzori, xenon farovi, p box, bluetooth, gps navigacioni uređaj Garmin..." Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.



Toliko dugoočekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova prodaja startuje u aprilu ove godine, a cena osnovnog modela u Nemačkoj iznosi 106.900 evra. Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG, a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 se standardno oprema desetokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolaganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

VIDEO : Audi RS6 Avant




Fiat Ritmo se vraća ali samo u Australiju. Naime, italijanski proizvođač je odlučio da svoj novi model Bravo u toj zemlji komercijalizuje pod starim-novim imenom Ritmo (na slici zvaničan logo), koje je Fiat već koristio tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka za svog tadašnjeg predstavnika u nižoj srednjoj klasi. Novi Ritmo će biti izložen na salonu automobila u Melburnu (Melbourne Motor Show) koji se za publiku otvara 29. februara 2008., a tada će biti poznate i njegove cene (prodaja u Australiji inače počinje u martu ove godine). Paletu motora čine 1,9 litarski Multijet turbo-dizel sa 110kW/150KS i 305Nm, kao i 1,4 litarski T-JET turbo benzinac sa takođe 110kW/150KS (ali sa 206Nm). Oba motora mogu da se dobiju ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni. U standardnoj opremi se nalaze cruise control, aluminjumski točkovi, klima uređaj, elektronska kontrola stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka.



Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a ovih dana je na salonu automobila u Montrealu zvanično promovisana i serijska varijanta ovog modela namenjenog Severnoj Americi, koga mi u Evropi znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon (korejski proizvođač je istovremeno na salonu u Montrealu proslavio i 25 godina prodaje svojih automobila u Kanadi). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinac sa 141KS, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni automatik nudi kao opcija. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, a od opcija kupcima su na raspolaganju kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne. Prodaja Elantre Touring će početi ovog proleća, a cene će biti objavljene naknadno.   



Posle jučerašnjih prvih teaser slika (o tome više OVDE), Honda je pustila u opticaj i ovaj video koji prikazuje pojedine detalje novog Accorda, čija svetska premijera će biti održana na salonu automobila u Ženevi, u martu ove godine.  



Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a od sada je dostupna i kupcima u Srbiji. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguarciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (u verzijama sa 44kW/60KS i 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša su na raspolaganju 1,4 TDI u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS i veći 1,9 TDI sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski uparaju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju. Fabia Combi II se inače nudi sa tri paketa opreme : Classic, Ambiente i Elegance. Classic podrazumeva (između ostalog) servo volan podesiv u dve ose, točkove od 14 inča, branike u boji karoserije, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, kodiran ključ – imobilajzer, vazdušni jastuk za vozača, priprema za radio sa 4 zvučnika i radio antenom,  Ambiente paket na sve nabrojano dodaje još i vazdušni jastuk za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluatomatskom regulacijom, putni kompjuter, el. podizače prednjih stakala, el. podesive spoljašnje retrovizore sa grejačima, deljivu zadnju klupu u odnosu 1/3:2/3, vozačevo sedište podesivo po visini, kutiju za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu, dok najbogatiji paket Elegance ima i digitalni klima uređaj, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, aluminijumske felne od 14 inča, dodatna 4 zvučnika, kutiju za odlaganje ispod vozačevog sedišta, prednji naslon za ruku i halogene farove sa DE modulom. Cena za osnovnu Fabiju Combi II sa benzincem od 60 konja i opremom Classic u Srbiji iznosi 11.316 evra (sa carinom i PDV-om), za najjeftiniji dizelaš (1,4 TDI sa 70KS i Classic paketom opreme) treba izdvojiti 14.514 evra (bazni 1,4 TDI od 80KS staje 15.116 evra, a 1,9 TDI sa 105KS 16.308 evra). Najskuplji benzinac je Fabia Combi II 1,6 sa automatskim menjačem i opremom Elegance, koga treba platiti 17.228 evra, a najskuplji dizelaš je 1,9 TDI Elegance sa cenom od 19.069 evra. Uvoznik ovih čeških automobila za našu zemlju je firma Autočačak d.o.o., Konjevići bb, Čačak, tel. 032/303-525, internet : www.autocacak. co.yu (u Beogradu PJ AutoČačak Novi Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, internet : www.vidovdan.com).

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 je konačno i zvanično stigla u Srbiju, a osnovni model (limuzinska verzija sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i CE opremom) košta 21.600 evra sa PDV-om, dok za bazni dizelaš (2,0 litarski motor sa 140KS) treba platiti 24.400 evra. Japanci su ovu, potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra 2007. godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova  Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm (1490 mm). Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Nova "Šestica" je i nešto lakša od svoje prethodnice (do 35 kg), što će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, EBD, DSC, TCS, BA sistemi, prednji i bočni vazdušni jastuci su standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Cene za osnovne verzije Mazde6 sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS smo već pomenuli na početku teksta, a da dodamo da bazni 2,0 litarski benzinac sa 147KS košta 23.900 evra, a osnovna verzija Mazde6 sa najjačim motorom od 2,5 litra i 170KS košta 27.200 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/2628 200), internet : www.mazda-profil.co.yu).



Mazda je najavila da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6.-16. mart 2008.) promovisati trovratnu verziju svoje nove Mazde2 (ovo će inače biti prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa 3 vrata). I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski turbo-dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa 5 vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata. Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.   



Honda je danas objavila nekoliko tzv. teaser slika koje prikazuju par detalja potpuno novog Accorda, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu sa studijom Accord Tourer Concept (slika 3 i 4) nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći prema toj studiji i ovim današnjim slikama, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs