Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Pojavile su se nove slike i detaljnije tehničke karakteristike novog Fiata 500, do čije zvanične promocije je ostalo još manje od mesec dana (premijera  4. jula kako bi se obeležilo tačno 50 godina od pojavljivanja originalnog Fiata nuova 500). Kako smo o ovoj reinkarnaciji legendarnog Fiata 500 već više puta opširnije pisali, sada samo o tehničkim karakteristikama. U kabini 3546 mm dugačkog, 1650 mm širokog i 1490 mm visokog automobila sa 2300 mm dugačkim međuosovinskim rastojanjem, ima mesta za 4 osobe dok je volumen prtljažnika 170 litara. Za poređenje Fiat Panda, na čijoj je platformi novi "500" i napravljen, ima 206 litara a naš Jugo takođe raspolaže sa 170 litara korisne zapremine. Paleta motora obuhvata benzince od 1,2 i 1,4 litra kao i 1,3 litarski dizelaš. Manji benzinac 1,2 8v ima 50kW/69KS, postiže maksimalnih 160 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,9 sekundi a troši 5,1 litru goriva na 100 km. Snažniji 1,4 16v benzinac razvija 74kW/100KS, dostiže 182 km/h, ubrzava do stotke za 10,5 sekundi a troši 6,3 litra. Dizelaš 1,3 Mulijet raspolaže sa 55kW/75KS, stiže do 165 km/h, ubrzanje mu do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi a potrošnja svega 4,2 litara dizela na 100 km. Svi motori zadovoljavaju stroge Euro5 standarde. I dalje se pominje 2-cilindrični motor zapremine 900 kubika sa turbo punjačem od 70kW/95KS i 120Nm obrtnog momenta, koji bi se kasnije ugrađivao. Ono što je sigurno, tokom 2008. godine pojaviće se sportska Abarth verzija sa 1,4 litarskim turbo benzincem i oko 150KS a 2009. se očekuje i kabriolet varijanta. Menjači su manuelni, sa 5 i 6 stepeni prenosa. U Fiatu se nadaju da će na EuroNCAP kreš testu osvojiti maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika a da bi to i ostvarili, svi modeli "500" imaće sedam vazdušnih jastuka u standardnoj opremi dok će ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti biti u serijskoj opremi kod 1,4 litarskog benzinca a kod ostalih će moći da se dobije kao opcija. Sve verzije novog "500" imaće standardno točkove od 15 inča a uz doplatu na rapolaganju su i oni od 16 inča (gume dimenzija 185/55 R 15 odnosno 195/45 R 16). Ovde i napomena da je ovo spisak opreme za modele namenjene EU a kakva će biti specifikacija standardne opreme za našu zemlju, još nije poznato. Novi "500" će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj ali auto neće biti jeftin kao originalni "500" iz pedesetih godina prošlog veka, koji je bio namenjen širokom krugu kupaca. Naime, cena u Nemačkoj će se kretati od 9990 evra pa naviše. Jednostavno, Fiat je odlučio da novi model nudi kao lifestyle automobil za trendsetere, kojima će ponuditi i široki izbor dodatne opreme za individualizaciju njihovog ljubimca. Bez obzira na cenu, Fiat izgleda ne mora da se brine za sudbinu ovog modela, jer, ako je suditi po nedavnoj ekspresnoj prodaji limitirane serije Open Edition od 500 komada, zainteresovanih ima i više nego što su se u Fiatu nadali. Ipak, pojavila se i informacija u kojoj se pominje i nešto prihvatljivija cena od 8800 evra, koliko bi osnovna verzija trebalo da košta u Italiji.



Reklama


Audi Q1

9 Jun, 2007 - 02:16 Top secret Komentari (0) comments  English

Poznato je da Audi sprema nekoliko novih SUV modela, manjih od aktuelnog Q7 (to su budući Q3 i Q5). Q5 bi trebao da se pojavi već 2008. a Q3 2010. godine. Kako će Q3 izgledati, videli smo nedavno na salonu automobila u Šangaju gde je Audi promovisao studiju Cross Coupe Quattro Concept od koje će budući Q3 preuzeti dobar deo dizajna. Ipak, Nemcima kao da to nije dovoljno pa se ponovo čuju glasine da bi nemački proizvođač mogao 2011. da ponudi kupcima još manji crossover model nazvan Q1. Naime, još u februaru ove godine pojavile su se špekulacije da Audi sprema mali SUV dužine nešto preko 4 metra, koji bi se bazirao na konceptu Steppenwolf iz 2000. godine. Sada se pojavio još jedan crtež mogućeg izgleda tog Audija Q1 (na slici) a koji je objavio nemački magazin AutoBild. Sudeći po ovom renderingu, novi Q1 podseća na pomenuti Steppenwolf, naročito sa strane dok su prednji i zadnji deo modernizovani u maniru aktuelnih Audijevih dizajnerskih rešenja. AutoBild najavljuje da bi osnovna verzija Audija Q1 sa 140KS i prednjim pogonom, mogla da košta oko 23.000 evra.



Citroen je na upravo otvorenom salonu automobila u Barseloni predstavio i sedan verziju modela C4 i time najavio početak prodaje ovog modela i u Evropi za četvrti kvartal ove godine. Prvo je bilo planirano da se ova klasična limuzina prodaje samo u Kini (proizvodi ga Dongfeng pod imenom Citroen C-Triomphe) ali će se od jula ove godine plasirati i u Južnoj Americi a sada, iako to na početku uopšte nije ni bilo planirano, Citroen najavljuje prodaju i u Evropi. I C4 sedan je napravljen na istoj platformi, koju koristi i C4 hatchback ali ipak nudi više mesta za putnike pozadi zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju. Rastojanje između osovina naime kod sedana iznosi 2712 mm a kod hatchbacka 2608 mm. Ukupna dužina je narasla na 4771 mm, širina iznosi 1773, visina 1512 mm dok je prtljažnik zapremine 513 litara. Za poređenje, hatchback je dugačak 4260 mm a ima prtljažnik od 352 litra. Ovde valja primetiti da Citroen u Evropi već ima model C5, koji je veoma sličnih dimenzija kao i nadolazeći C4 sedan iako C5 pripada D segmentu a C4 sedan se bazira na automobilu manjeg C segmenta. Citroen C5 je naime dugačak 4747 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2750 mm i mada ovi modeli ne ciljaju na iste kupce, s razlogom se postavlja pitanje "kanibalizma" u sopstvenoj kući. Ipak, prema prvim najavama, C4 sedan će više biti namenjem kupcima u centralnoj i istočnoj Evropi gde se limuzine više cene a ne onima na zapadu Starog kontinenta. Kako bilo, C4 sedan će u ponudi imati jedan benzinski (1,6 16v) i jedan dizel motor (1,6 HDi), oba sa 80kW/109KS (u Kini se ugrađuje jači 2,0 litarski benzinac sa 108kW/147KS). Kao što se vidi sa slika, izgled prednjeg dela je u potpunosti preslikan sa hatchbacka dok je zadnji kraj totalno nov, i mora se reći, prilično diskutabilnog dizajna. I u kabini sedana je zadržan jedan od detalja, koji karakterišu hatchback varijantu a to je upravljač kod koga je centralni deo fiksiran dok se obruč upravljača okreće u smeru vožnje.




Caparo T1

9 Jun, 2007 - 02:10 Noviteti Komentari (0) comments  English

Ovo je Caparo T1, britanski superautomobil, za čiji razvoj su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa sopstveno razvijenim 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u odličnom ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi ispod 2,5 sekunde !! Brzinu od 100 milja na sat (161 km/h) dostiže za 3,5 sekunde. Maksimalna brzina u najnovijem press saopštenju nije saopštena ali je ranije najavljivano da Caparo T1 može postići 200 milja na sat ili 322 km/h. Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina a veličina rezervoara za gorivo je zapremine 70 litara. Caparo T1 će javnosti zvanično biti predstavljen od 22. do 24. juna, na poznatom događaju Festival of Speed u Goodwoodu. Prvi serijski primerak Capara T1 (ovo na slici je prototip, kojim se vrše poslednja ispitivanja) biće isporučen tokom jula meseca a cena za ovaj ručno izrađen automobil iznosi 280.000 evra. E, to već nije "lagan" iznos...  



Ford je na juče otvorenom salonu automobila u Berseloni (traje do 17. juna) promovisao limitiranu seriju Focusa nazvanu WRC-S. Bez obzira na oznaku i na atraktivni izgled, ova posebna edicija nema veze sa Focusom, koji se takmiči u WRC šampionatu, već se bazira na običnom Focusu S sa 2,0 litarskim TDCi dizel motorom (100kW/136KS, 203 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,3 sekunde, potrošnja 5,6 litara). Biće proizvedeno samo 666 komada (zanimljiv broj) ove serije po ceni od 23.895 evra (cena u Španiji). Od standardne verzije, WRC-S se razlikuje po atraktivnim dekorativnim elementima na karoseriji i po bogatijoj opremi dok promena na mehanici nema. Svih 666 komada Focusa WRC-S biće proizvedeno u beloj boji sa crnim dekoracijama na karoseriji, na kojoj će se nalaziti i redni broj svakog proizvedenog primerka. Osim toga, ovaj Focus je dobio i kompletan aero body kit sa Focusa ST (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, pragovi, zadnji krovni spojler i drugačija maska) pa auto izgleda daleko privlačnije i dinamičnije od običnog Focusa 2,0 TDCi. Unutrašnjost je obogaćena novim sportskim sedištima, alu pedalama i dekorativnim aluminjumskim detaljima. U opremi Focusa WRC-S se nalazi još i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, Bluetooth konekcija, automatska klima u dve zone, tempomat, alu felne od 18 inča i hromirani završetak izduvne cevi.




Toyota je saopštila da je od 1997. do 31. maja ove godine, prodala tačno 1.047.000 svojih hibridnih automobila širom sveta (uključujući i Lexus). Posle one vesti da je Toyota pretekla američki GM po broju prodatih automobila u prvom kvartalu ove godine, evo još jednog razloga za slavlje u japanskoj kompaniji. Tim pre jer su hibridni automobili već postali njihov zaštitni znak. Prvi Toyotin hibridni model (i istovremeno i prvi masovno proizvođen hibrid na svetu) bio je Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do aprila ove godine, kupce našlo čak 541.210 hibridnih vozila. Inače, prošle 2006. je u svetu prodato rekordnih 312.500 komada Toyotinih hibrida. Vremenom je Toyota naravno proširila svoju gamu hibridnih automobila pa danas ponudu čine sledeći modeli : Prius, Estima Hybrid, Alphard Hybrid, Harrier Hybrid, Kluger/Highlander Hybrid, Camry Hybrid i Lexusovi modeli GS450h, RX400h i LS600h. Toyota je 2005. počela i sa proizvodnjom hibrida u Kini a 2006. i u SAD-u, u svojoj fabrici u Kentakiju. Japanci se naravno ne zaustavljaju pa već najavljuju da će duplirati ponudu svojih hibridnih modela kao i to da će prodavati milion (!) hibrida godišnje, počev od 2010.godine. Ambiciozno, ali poznavajući Japance, i sasvim moguće ! 



Wald International je japanski tjuner specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila poput BMW-a serije 7, Bentley-a GT ili Mercedesa S klase. Izgleda da su se u Waldu konačno setili da i u Japanu imaju dovoljno atraktivnu limuzinu najviše klase, koja zaslužuje da se doradi. Naravno, radi se o Lexusu LS460, koji u Waldovoj obradi nosi naziv SF4GK. Japanci su Lexusu LS460 dodali prilično uzdržani aero body kit (novi branici, suknjice sa strane i jedinstveni spojleri napred i nazad) kao i izuzetne Waldove Portofino alu točkove od 20 ili 22 inča. Maska hladnjaka je ofarbana u boju karoserije, u kojoj je i logo Lexusa i koji je Wald zadržao, za razliku od nekih drugih tjunera, koji skidaju znak proizvođača. Ostale promene uključuju manje doterivanje 4,6 litarskog V8 motora (serijski 380KS, 250 km/h, ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi) i novi sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je bogatija za sportski upravljač, elemente od karbon fibera i originalne Waldove patosnice. 




Reklama


Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja, iz Opela stiže još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi (premijera na salonu automobila u Barseloni od 7.-17. juna) praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC-225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se Corsa GSi naravno razlikuje od običnih i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i 17-inčne alu felne. Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18 a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće vreme i prvi rezultati prodaje.




Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk) najavljuje još jedan manji off-road model sa integralnim pogonom, ovog puta iz Opela i to za 2010. godinu. Neka vas ne buni znak Vauxhalla na ovom crtežu jer će se Corsa SUV pojaviti i kao Opel i kao Vauxhall a obe pomenute kompanije su ionako u vlasništvu američkog GM-a. Ukratko, stiže Corsa SUV sa kojom Opel planira proširenje svoje game vozila i to u segmentu, koji poslednjih godina beleži konstantan rast prodaje i tržišnog učešća. U Opelu predviđaju godišnju prodaju od 120.000 primeraka Corse SUV a glavni konkurenti će joj biti aktuelni Fiat Sedici, Suzuki SX4 i buduća Ford Fiesta SUV. Mogući i prilično robustan i šminkerski izgled (povišen klirens, veći točkovi, moćniji branici, svetla za maglu, proširenja blatobrana, novi pragovi, krovni nosači) vidite na ovim crtežima iz AutoExpressa. Ovde i napomena da će na bazi Corse SUV i Chevrolet i Daewoo napraviti svoje verzije manjih SUV modela. Sva tri proizvođača koristiće istu GM-ovu platformu namenjenu manjim modelima iz ovog giganta, na kojoj će se bazirati i nova Opel Meriva, o kojoj smo pisali pre neki dan. Osim varijante sa 4x4 pogonom, Opel će kupcima ponuditi i verziju sa pogonom samo na prednjoj osovini kao konkurenta modelima poput VW CrossPola i Škode Roomster Scout, koji takođe raspolažu samo sa 2WD pogonom. Corsu SUV pokretaće poboljšani agregati iz aktuelne Corsine palete (uključujući i 1,3 i 1,7 CDTI dizelaše), koji će uz primerenu ekonomičnost i solidne performanse zadovoljavati nove i znatno strožije ekološke standarde. Već je potvrđeno da će se Corsa SUV proizvoditi u GM-ovoj fabrici u belgijskom Antverpenu dok se prva prezentacija može očekivati na jednom od većih auto salona tokom 2009. godine ali će prodaja početi  2010.godine.




Prema pisanju nemačkog magazina Auto Zeitung (odakle je i ovaj crtež), Porsche pored nove coupe-limuzine Panamere sa 4 vrata, razvija i naslednika nekadašnjeg modela 928 (proizvodio se između 1977 i 1995. godine), koji bi u stvari bio coupe verzija Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Iako još nema "konkretnijih" dokaza o nekom prototipu novog 928, lovci na novitete su pre nekoliko meseci na Porscheovom test centru u Nemačkoj, ipak primetili i slikali neobično vozilo sa karoserijom starog 928, koji je naravno bio debelo maskiran. Da li je to stvarno bio prototip novog 928, do danas nije poznato. Ipak, ovaj najnoviji članak iz Auto Zeitunga nije i prvi u kome se pominje glasina o nasledniku nekadašnjeg 928. Naime, početkom 2006. je američki Road and Track najavio reinkarnaciju modela 928 za 2010. godinu i to na osnovi Panamere. Dakle, i Road and Track i Auto Zeitung imaju veoma slične informacije o ovom automobilu a još je zanimljivije da niko iz Porschea nije uopšte demantovao ove najnovije glasine Auto Zeitunga. Ovde treba podsetiti da je šef nemačke kompanije Wendelin Wiedeking, još 2003. najavio mogućnost proizvodnje novog 2+2 coupea a prema Auto Zeitungu upravo je Panamera sa 2 vrata taj coupe, koji je pre 4 godine pominjao Wiedeking. Ako Porsche stvarno namerava da proizvede novi 928, deluje veoma logično da zbog smanjenja troškova razvoja, auto koristi istu platformu kao i buduća Panamera.



Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

KRAGUJEVAC - U kragujevačkoj fabrici automobila roboti su juče sastavili prvu karoseriju srpskog „punta“, to jest „zastave 10“. Nove linije, u koje je uloženo 14,7 miliona evra, do kraja meseca će proizvesti prvu probnu seriju od 96 ovih automobila.
Kako je za „Blic“ izjavio Zoran Bogdanović, direktor „Zastave auto“, u julu će se proizvodnja ovog modela povećati na 192, dok će već u avgustu sa nove montažne trake sići 400 „desetki“. Na ovom poslu, koji označava novi početak domaće automobilske industrije, biće angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima već dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže „punta“ se pokazalo kao pun pogodak, jer je „taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je „Fijat“ njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine“.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili četiri miliona evra. Deo je iz „Fijata“, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme „Komau“, i potpuno robotizovana. Reč je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i „Mercedes“. Svakih pet minuta će iz „Zastave“ izlaziti po jedan domaći „punto“ - kaže Bogdanović. Da će kvalitet domaćeg „punta“ biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nemačkog „Cajsa“, koju u jugoistočnoj Evropi nema niko. Ona će, kako kažu inženjeri iz „Zastave“, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i američka mašina za kontrolisanje točkova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera. Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za domaći „punto“. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u „Zastavu“ i već su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja „Jugoplastika“, danas „Plastik“ iz Solina će raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bočne stranice za „zastavu 10“. Tu je i „Munja“ iz Zagreba koja će isporučivati akumulatore, dok je izvesno da će „Lipik“ praviti sva stakla. Domaći proizvođači koji će raditi u ovom poslu su, za sada, „Poliester“ iz Priboja.
- Sa „Fijatom“ pregovaramo o proširenju tržišta na kome ćemo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 „zastava 10“ godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mesečno 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo „punto“ i van regiona, pravićemo i 20.000 ovih vozila godišnje. Cena „zastave 10“ je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni računar, klima-uređaj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.

autor : Nebojša Radišić, foto : Blic



Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

U Srbiji bi do kraja ove godine trebalo da budu uvedene nove registarske tablice, koje će izgledati kao evropske! Razlika će biti samo u tome što naše tablice u gornjem desnom uglu neće imati evropske zvezdice, već simbol Srbije. Umesto dosadašnjih dva slova i šest brojeva, imaće dva slova, i u nastavku tri broja i još dva slova. Najsitniji detalji, ipak, još nisu poznati, jer se čeka da Skupština Srbije usvoji novi zakon o bezbednosti u saobraćaju, na osnovu kojeg će biti donet pravilnik koji će definisati sve pojedinosti u vezi sa registarskim oznakama. Sadašnje srpske tablice su dimenzija 420 mm sa 120 mm i bele su boje sa crnim oznakama. Sastoje se od dva slova koja označavaju grad, zatim imaju zastavu nepostojeće države Savezne Republike Jugoslavije i u nastavku šest cifara. Evropske registarske oznake na vozilima su dimenzija 520 mm sa 110 mm, odnosno za centimetar duže i centimetar uže. Takođe su bele boje sa crnim slovnim i brojevnim oznakama. Sleva gledano, na početku tablice je uzdužno postavljeno plavo polje u obliku pravougaonika, u čijem se gornjem delu nalaze zvezdice evropske unije, a u donjem slovna oznaka države. U nastavku su smeštena dva slova koja označavaju registarsko područje, zatim tri broja i još dva slova. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, inače tvorac novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, za Press podseća da zakon o bezbednosti čeka na red u Skupštini više od deset godina.

-Zakon smo uradili još 1996. godine. Od tada, uvek je nešto preče. Iskreno se nadam da će se ove godine, čak vrlo brzo, zakon naći na dnevnom redu Skupštine. Nema više razloga da čekamo. Posle njegovog usvajanja, sledi usvajanje 14 pravilnika, od kojih će jedan detaljno definisati izgled novih tablica. Taj pravilnik, po planu, trebalo bi da bude usvojen pre ostalih - kaže Vujanić. On dodaje da se srpske registarske oznake ni po dimenzijama ni po izgledu neće razlikovati od evropskih.

-Umesto šest cifara koje trenutno imamo na tablicama, imaćemo tri cifre i dva slova. Kombinacija slovnih i brojevnih oznaka omogućava mnogo više varijanti. Na početku tablice biće još dva slova koja će predstavljati registarsko područje, koje će biti poznato samo nadležnima - objašnjava Vujanić. Prema njegovim rečima, stavovi stručnjaka u vezi sa najsitnijim detaljima u izgledu tablica još nisu usaglašeni.

-Nisam siguran, na primer, da li će se kao simbol države upotrebiti grb ili zastava Srbije. To će definisati pravilnik, koji će biti donet ubrzo po usvajanju novog zakona o bezbednosti u saobraćaju - kaže Vujanić.




Indijski proizvođač automobila Tata, koji je prošle nedelje privukao pažnju najavom automobila sa pogonom na komprimovani vazduh, sprema se da u januaru sledeće godine predstavi i najjeftiniji automobil na svetu, nazvan Lakh Car. Time se Indijci pridružuju aktuelnom trendu ostalih auto kompanija (Fiat, VW, Toyota, Chevrolet), koji planiraju proizvodnju veoma jeftinih automobila za "široke narodne mase". Kako se očekuje, taj super-jeftini auto iz Tate koštaće manje od 2500 američkih dolara (1858 evra !!) a u prodaji će se pojaviti u trećem kvartalu naredne godine. Najavljuje se ugradnja 2-cilindričnog dizel motora zapremine 700 kubika i sa snagom od 16 konja. Sa ovim motorom ovaj auto sa 2+2 sedišta postizaće "čak" 64 km/h. Ipak, kako sada stvari stoje, auto se ni pod razno neće prodavati u Evropi (ekološki i bezbednosni razlozi). Crtež, koji prikazuje mogući izgled ove Tate, je iz jednog od prošlogodišnjih brojeva nemačkog AutoBilda kada se govorilo da će auto koštati oko 2200 evra. Moguće je da se kasnije pojavi i varijanta sa 5 vrata. Posle svega, postavlja se pitanje šta je sledeće ? Možda auto iz Zastave na pedale za pristupačnih 999 evra ?



Ima ljudi kojima ni AMG verzije Mercedesa nisu dovoljno snažne i prestižne pa je takvima nemački Brabus ponudio svoj B63 S tjuning paket za sve Mercedes 63 AMG modele. Drugim rečima, povećanje snage na 404kW/550KS i 650Nm za sve AMG automobile, koji imaju ugrađen 6,2 litarski V8 motor. Na primeru Mercedesa CLS 63 AMG vidi se efekat ovog Brabusovog paketa. Naime, CLS 63 AMG sada sa 550 konja (umesto 514KS) do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde i postiže maksimalnih 330 km/h dok standardni AMG CLS 63 stotku dostiže za 4,5 sekundi i (limitiranih) 250 km/h. Ukratko, vrednosti dostojne pravog super-sportskog automobila. Brabusov sportski paket podrazumeva reprogramiranje elektronike motora, ubacivanje novog sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema. Ipak, ovaj tjunirani V8 motor i dalje zadovoljava Euro4 standarde. Kao što smo rekli, Brabusov B63 S paket je namenjen svim Mercedes 63 AMG modelima pa tako Mercedes ML63, zahvaljujući povećanju snage na 550KS, 100 km/h postiže za 4,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 275 km/h. Naravno promene su doživeli i ogibljenje, kočnice, točkovi i gume. U zavisnosti od modela, Brabus kupcima nudi točkove veličine do 23 inča odnosno gume dimenzija do 315/25R 23. Za poboljšanje već ionako izuzetnih voznih karakteristika AMG-ovih modela, Brabus je ogibljenje približio tlu za dodatnih 20 mm. Kod kočnica nema kompromisa pa Brabusov kočioni sistem podrazumeva diskove prečnika 380 x 36 mm napred i 355 x 28 mm na zadnjoj osovini. Ovde i napomena da Brabus za sve Mercedes 63 AMG modele, kao opciju nudi i ugradnju keramičkih diskova. U Brabusu unutrašnjost AMG 63 modela oplemenjuju kožom, alkantarom, ergonomski oblikovanim sportskim upravljačem, aplikacijama od karbon fibera kao i pločicama sa Brabus značkom i zanimljivim detaljem u vidu brzinomera, izgraviranog na 360 km/h.     



Tokom proteklog vikenda (2.-3. jun) na belgijskoj stazi Spa-Francorchamps, britanska tjunerska kuća Autodelta, predstavila je doteranu verziju svog već ionako potentnog modela 147 GTA AM 3,7 Super, napravljenog na bazi standardne Alfe 147 GTA. Događaj još više dobija na značaju kada se zna da ove godine Autodelta slavi i 20-godišnjicu postojanja. Za te dve decenije, Autodelta se pretvorila u vodeći inženjerski centar za razvoj ultimativnih sportskih mašina, baziranih na modelima Alfa Romea. Uglavnom, u Belgiji je Autodelta zvanično promovisala novo remek delo - brutalnu  Alfu 147 GTA AM 3,7 Super sa svih 422 konja ! (dosadašnji istoimeni model je razvijao okruglo 400KS dok serijska Alfa 147 GTA ima 250KS). Zapremina Alfinog 3,2 litarskog V6 motora je povećana na 3750 kubika, dodat je Rotrex-ov kompresor sa pritiskom od 0,75 bara i još nekoliko izmena i dobijeno je 422KS pri 7000 obrt./min. i 520Nm obrtnog momenta (serijski model tačno 300Nm). Autodeltin tim inženjera je u proteklih 6 meseci testirao novi automobil na Silverstonu, Donington Parku i Nurburgringu pa ne iznenađuje činjenica da se ova Alfa, bez obzira na veliku snagu i performanse, i dalje lako vozi, kao najobičniji auto za svaki dan. Budući da i ova Alfa ima pogon samo na prednim točkovima, bile su neophodne izmene na ogibljenju. Osim kraćih opruga, na novo podešene geometrije točkova i novog anti-roll bara, u Autodelti su dodali i njihov samozatvarajući diferencijal kao i novi aerodinamički zadnji spojler.  



Britanski Car Magazine (www.carmagazine.co.uk) objavio je par slika i prve informacije o novoj sportskoj Subaru Imprezi STi, koja će se pojaviti ovog septembra na salonu automobila u Frankfurtu. Zanimljiva je najava da će se nova Impreza u Evropi prodavati samo u hatchback varijanti sa 5 vrata, za razliku od SAD-a, gde će se nuditi i kao klasična limuzina sa 4 vrata. Takođe Car Magazine najavljuje da će Subaru u Evropi ukinuti popularni WRX model, koga će zameniti pomenuta STi varijanta. Bez obzira na ime, ljuta Impreza STi će itekako imati čime da privuče Evropljane. Pre svega, motorom, performansama i voznim osobinama. Motor će biti 2,5 litarski bokser sa 4 cilindra, turbo punjačem i blizu 300KS, koji će Imprezi STi omogućiti ubrzanje do 100 km/h za oko 4,5 sekundi. Za razliku od direktnog rivala, novog Mitsubishija EVO X (imaće transmisiju sličnu VW-ovom DSG sistemu sa duplim kvačilom), Impreza STi će zadržati manuelni 6-stepeni menjač a imaće i DCCD sistem (Driver Controlled Centre Differential), kojim se manuelno podešava raspored obrtnog momenta između osovina. Subaru napominje da je nova Impreza lakša, sa čvršćom karoserijom, ojačanim kočnicama kao i nižim težištem u odnosu na prethodnika budući da je i motor smešten nešto niže. Takođe, zahvaljujući novom zadnjem vešanju upravljanje je poboljšano a zapremina prtljažnika povećana. Ove slike iz Car Magazina prikazuju Imprezu STi u nešto agresivnijem look-u nego neki dosadašnji crteži. U svakom slučaju, karakteristični detalji su tu : veliki zadnji krovni spojler, široki blatobrani, zlatni točkovi, ogroman otvor za vazduh na haubi motora (tu su i otvori za vazduh na stranicama prednjih i zadnjih branika), difuzor pozadi i karakteristična rally plava boja karoserije. Ipak ovo je samo impresija mogućeg izgleda a za konačan izgled moramo da sačekamo do septembra ili bar do prvih špijunskih slika. Početak prodaje se očekuje u proleće 2008. godine po ceni od oko 27.000 funti (oko 40.000 evra). 




Tačno, ali radi se o "papirnatom Lamborghiniju" odnosno o seriji od 3,5 miliona poštanskih maraka, koje je italijanska pošta objavila u čast legendarnog Lamborghinijevog modela Miura. Ova zaista posebna marka sa Lamborghinijevim znakom (razjareni bik zlatne boje na crnoj podlozi) ima nominalnu vrednosti od 0,85 evra (oko 69 dinara). Dakle ako već nemate nekoliko stotina hiljada evra za pravi Lamborghini, dovoljno je da imate prijatelja u Italiji, koji će vam poslati pismo ili dopisnicu sa ovakvom markom. Međutim, italijanska pošta je pripremila i limitiranu ediciju za one zagrižene kolekcionare uz koju se dobija i mala knjižica sa istorijom italijanske marke i potpisom aktuelnog šefa Lamborghinija, Stephana Winkelmanna.  



BMW 635d

5 Jun, 2007 - 01:15 Top secret Komentari (0) comments  English

Ne samo da će BMW na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti dizajnerski blago osveženu seriju 6, već će taj model dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se izgleda tiče, iako uopšteno važi da su posle nekoliko godina na tržištu, promene na dizajnu svakog automobila uvek dobrodošle, to za ovaj BMW kao da ne važi jer skoro 4 godine od prve promocije (septembar 2003.), "Šestica" i dalje izgleda neverovatno sveže i dovoljno atraktivno da veće izmene i nisu potrebne (mnogi govore da je ovo i dalje jedan od najlepših BMW-a ikada !). To misle i u BMW-u pa serija 6 za sezonu 2007./2008. dobija samo nekoliko novih detalja u vidu blago promenjenih branika, nove grafike zadnjih svetala, drugačijih alu felni od 18 inča i par sitnica, koje se vide tek na treći ili čak na četvrti pogled. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski (2993 kubika) dizelaš sa dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse ovog coupea. Kako sada stvari stoje, 635d će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,2 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 7,9 litara na 100 km. Jednostavno, spoj odličnih performansi i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW će istovremeno na salonu u Frankfurtu u "Šesticu" ubaciti i 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS, koji će zameniti sadašnji iste zapremine ali sa "samo" 190kW/258KS.




Posle obrade novog VW Touarega od strane tjunera ABT, stiže brz i ubedljiv odgovor specijaliste za tjuning VW modela, nemačke firme JE DESIGN. Naime, JE DESIGN povećava snagu Touaregovih motora pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. Naravno i maksimalni obrtni momenat je viši pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm umesto standardnih 750Nm. Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (serijski 165kW/225KS) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 207 km/h maksimalne brzine dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja). Toliko o motorima a sada da vidimo čime ovaj Touareg zaslužuje nadimak bela ajkula. Pre svega, svojim moćnim i dinamičnim izgledom, koji je "posledica" obimnog i agresivnog aero body paketa. Body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet novih pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda niži nego što jeste) i novi zadnji spojler. Naravno, bela boja se fantastično uklapa u ove dodatne elemente pa Touareg izgleda opasno kao ajkula u napadu čak i kada stoji. Još nije kraj ! Tu su i spušteno gibljenje za 35 mm i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm). Vrhunac svega su 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. A za kraj i informacija da JE DESIGN sprema još spektakularniji WIDE BODY kit za još opakiji izgled novog Touarega.

 



Firma Grand Motors (generalni uvoznik Forda, Land Rovera i Volvoa za Srbiju i Crnu Goru) je pre nekoliko dana, tačnije 31. maja i pred velikim brojem zvanica, svečano otvorila novi i veoma moderan poslovni centar na Novom Beogradu, u ulici Milutina Milankovića 21 (ranije III bulevar). Novi poslovni centar, izgrađen po najvišim standardima Forda, objedinjuje prodaju automobila, servis (u garantnom i vangarantnom roku) i prodaju rezervnih delova. Površina novog poslovnog objekta iznosi 5000 kvadratnih metara, od toga 1000 kvadrata otpada na prodajni salon a istu površinu zauzima i servis. Za ovu priliku, ispred novog poslovnog centra, Grand Motors je izložio aktuelnu gamu automobila Forda, Volvoa i Land Rovera, uključujući tu i najnoviji Ford Mondeo. 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs