Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Vlasnicima aktuelnog Porschea 911 Carrera (serija 997) su od sada na raspolaganju tri turbo paketa nemačkog tjunera TTP, namenjena povećanju snage ovog modela. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 420KS i 570Nm obrtnog momenta, što je zasluga (između ostalog) dva K16 turbo punjača, sportskog filtera za vazduh, novog interkulera i modifikovane elektronske kontrolne jedinice motora. Sledeći nivo znači 450KS i 600Nm (skoro sve gore pomenuto plus dva K24 turbo punjača, smanjen stepen kompresije, ojačano kvačilo), dok treći, najjači paket podrazumeva 650KS i 920Nm (dva turbo punjača, veći interkuleri, sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora...). Kome ni 650 konja nije dovoljno, ovaj bavraski tjuner već priprema i kit za povećanje snage motora u Porscheu 911 Turbo sa standardnih 480 na svih 720KS...



Reklama


Korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je posle nekoliko tzv. teaser slika juče objavio i prvu zvaničnu fotografiju svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji istoimeni model. Na ovoj slici se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.  



Na samom zalasku svoje karijere Alfa Romeo 147 je doživeo još jednu limitiranu verziju, koja će se u varijantama sa 3 i 5 vrata naći u prodaji 9. februara ove godine. U stvari, ova nova Alfa 147 Collezione predstavlja doteranu varijantu istoimenog limitiranog modela iz prošle godine, koji je zahvaljujući svom uspehu doživeo unapređenje za prodajnu sezonu 2008. Ovogodišnja Alfa 147 Collezione se odlikuje spuštenim ogibljenjem, novim kombinacijama boja, kožnim interijerom i ekskluzivnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima. Po prvi put se Alfa 147 Collezione nudi i sa Ghiaccio White belom bojom u kombinaciji sa crnim krovom. Od standardne opreme treba izdvojiti i klima uređaj, komande za CD plejer na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, alarm, ABS, EBD, BAS i ASR. Za pogon su zaduženi 1,6 litarski benzinac i 1,9 JTDM dizelaš, a oba razvijaju po 120KS. Cena za osnovnu Alfu 147 Collezione u Velikoj Britaniji iznosi 13.950 funti (oko 18.520 evra).



Tjuning kompanija G-Power je proteklog vikenda na nemačkoj stazi Papenburg uspela da svojim modelom Hurricane M5 postigne maksimalnu brzinu od 360 km/h, što ovaj M5 čini najbržim BMW-om registrovanim za svakodnevni saobraćaj. Dosadašnji rekord je inače držao AC Shnitzer BMW M6 Tension sa najvećom brzinom od 332 km/h. Ovde treba napomenuti da ljudi iz G-Powera tvrde da njihov Hurricane M5 može i do 400 km/h, ali su loši vremenski uslovi na dan testiranja sprečili dalja testiranja. Hurricane M5 pokreće poznati 5,0 litarski V10 agregat (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Sa ovim potonjim je i postignuta pomenuta brzina od 360 km/h.




Rolls Royce već neko vreme kupcima sa dovoljno dubokim džepovima nudi produženu verziju svog Phantoma (za 25 cm duža od standardnog modela), a kome ni to nije dovoljno, rešenje nudi Mutec, čiji Phantom je dugačak svih 6,93 metara ili 110 cm više od standardnog modela. Što se izgleda tiče, Mutec nije dirao ni klasična prednja, ni tzv. "samoubilačka" zadnja vrata, a između njih je postavio novo, treće bočno staklo. Ovakav Phantom sada nudi četiri individualna sedišta pozadi, koja su okrenuta jedna prema drugima. Najveći mogući luksuz se naravno podrazumeva.

  



Hyundai je posle premijere svog novog luksuznog modela Genesis na nedavno završenom salonu automobila u Detroitu (o Genesisu više OVDE), za predstojeći salon u Čikagu pripremio još dve američke premijere : restilizovanu Sonatu i novu Elantru Touring. Što se tiče obnovljene Sonate (čija prodaja je već počela u J. Koreji), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija, hromirana maska hladnjaka i veća svetla (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da je Sonata dobila četvorocilindrični DOHC Theta II agregat (zapremine 2,4 litarski, snage 175KS i 229Nm), koji se odlikuje većom snagom, boljim ubrzanjem i nižom potrošnjom goriva (uparen je sa 5-stepenim automatikom). U ponudi je i veći 3,3 litarski V6 motor sa 249KS pri 6000 o/min. i 310Nm pri 4500 o/min., u kombinaciji sa novom Shiftronic automatskom transmisijom sa 5 stepeni. Sve Sonate se inače serijski opremaju elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Od ostalih elementata serijske opreme treba izdvojiti 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, keyless entry sistem sa alarmom, cruise control, klima uređaj i AM/FM/XM/CD/MP3 audio sistem.


Hyundai Elantra Touring


Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a za nekoliko dana Korejci će na salonu u Čikagu ovaj automobil zvanično promovisati i u njegovoj serijskoj varijanti (mi u Evropi ovaj model već nekoliko meseci znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinski motor, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni Shiftronic automatik nudi kao opcija. Elantra Touring je dugačka 4475 mm, široka 1765 mm, visoka 1519 mm, dok joj međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, klima uređaj, deljiva zadnja klupa (u odnosu (60:40), cruise control, keyless entry sistem sa alarmom, vozačevo sedište podesivo u 8 smerova, a od opcija kupcima su na raspolaganju (između ostalog) i kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne.   



Sem standardnih verzija restilizovanog Mercedesa SL (o tome više OVDE), nemačka fabrika će u paleti ovog modela imati i dve sportske varijante: SL 63 AMG (na slikama) i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje dosadašnji SL 55 AMG) zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za snažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Inače, SL 63 AMG je uparen sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, a SL 65 AMG sa 5-stepenom Speedshift automatskom transmisijom. Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Kao što se vidi sa ovih fotografija, najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima AMG sportskog izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, doterana instrument tabla, sportski trokraki volan, AMG sportska kožna sedišta, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem.




Reklama


Izvor : www.blic.co.yu

Ova godina bi trebalo da bude revolucionarna kada je u pitanju korišćenje kiseonika kao goriva, jer bi napokon trebalo da počne proizvodnja na veliko automobila na kiseonik. U pitanju je model OneCAT kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije.

Uskoro kreće masovna proizvodnja automobila na kiseonik u pogonima kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije. Ugovor o saradnji potpisan je prošle godine, a kompanija „Tata“ u projekat ulaže 20 miliona evra. Proizvodnja modela OneCAT trebalo bi da počne tokom ove godine.
U pitanju je automobil dužine 340 centimetara, a najavljuju se dve verzije - trosed bez krova i šestosed s krovom.
Automobil će imati mogućnost da koristi i benzin kao gorivo, kako bi se autonomija vožnje povećala na 800 kilometara, uz potrošnju od samo 1,5 litara na 100 kilometara. U gradskoj vožnji, kada je pogon na kiseonik u pitanju, emisija ugljen-dioksida je nula, a kod pogona na benzin samo 30 grama po kilometru. Predviđena cena automobila iznosi 3.500 evra, odnosno 5.000 za skuplju verziju.
Automobil sa pogonom na kiseonik postoje već nekoliko godina. U pitanju je o vizionarski poduhvat bivšeg inženjera u Formuli 1, Francuza Gaja Negrea, koji je pre 18 godina osnovao kompaniju „Moteur Development International“, a 2002. stvorio prvi automobil sa pogonom na komprimovani koseonik. Motori modela MiniCAT i CityCAT su ograničeni na 25 konjskih snaga, a koriste kiseonik iz rezervoara pod pritiskom od 300 bara. Punjenje se vrši na posebnoj pumpi ili kod kuće uz pomoć električnog kompresora. Vozilo ima i električni motor koji održava pritisak, pa je i njega potrebno povremeno napuniti.



Američki GMC je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje već za neki dan) pripremio novu hibridnu studiju pick up vozila sa 4 vrata i 4 sedišta, zvanično nazvanu GMC Denali XT Concept. Iako Denali XT Concept svojim mišićavim izgledom (ogromna prednja maska, veliki točkovi od 23 inča, naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male staklene površine) asocira na klasične pick up i SUT (Sport Utility Truck) modele, ovaj automobil se u stvari bazira na GM-ovoj Zeta platformi, koju već koriste putnički automobili kao što su Pontiac G8, Chevrolet Camaro i australijski Holden Commodore (vešanje napred i pozadi je nezavisno, a može da se podešava po visini). Ovaj koncept je u stvari dizajniran i razvijen u Australiji (potpisuje ga Holden Design), a na aprilskom salonu u Njujorku biće izložena još jedna studija za čiji razvoj će takođe biti zadužena ova australijska grana GM-a. Denali XT concept je dugačak 5207 mm, širok 1938 mm, visok 1587 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3134 mm, dok je sanduk za teret pozadi dugačak 1397 mm, a širok 1206 mm. Denali XT Concept pokreće 4,9 litarski V8 benzinski motor sa 243kW/326KS (pored benzina može da koristi i etanol E85 gorivo) u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom. To u praksi znači da prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), ovaj automobil može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage uključiće se i V8 motor. Zahvaljujući tome, fabrika tvrdi da je potrošnja manja za svih 50% u odnosu na neki slični pick up model koga pokreće samo benzinski motor. Pomenuti V8 motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi nekoliko cilindara kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 4,9L V8 motor može da radi i u ekonomičnijem modu.

VIDEO : GMC Denali XT Concept

 



Nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela Abt Sportsline predstavlja svoju obradu dva SUV modela iz palete ovog proizvođača automobila. Prvo je na redu kompaktni Abt Volkswagen Tiguan VS 4, koji je pretrpeo opsežna doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktiviniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan VS 4 opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.


Abt Volkswagen Touareg


Novi, tačnije obnovljeni VW Touraeg se već neko vreme nalazi na tržištu, a na slikama vidite sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela u režiji ove nemačke ujining kuće. Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt oprema Touareg sa BR felnama od 19, 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Uz to, Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojom podlogom i bilo kojim izazovom. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Abt Sportsline nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju), sledi 3,0 TDI u verzijama sa 199kW/270KS i 221kW/300KS (serijski 225KS), pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+ 47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.




Mitsubishi je za salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) koji počinje sledeće nedelje, sem obnovljenog Galanta (o njemu više OVDE), pripremio i blago osveženi Eclipse (i u Coupe i u otvorenoj Spyder verziji). Promene nisu velike i svode se pre svega na doterani prednji kraj, koji sada zahvaljujući trapezodnom grilu i crnom centralnom delu branika podseća na Mitsubishi Lancer Evolution, pa i na novi Nissan GT-R. U ponudi su dva motora; slabiji 2,4 litarski četvorocilindrični sa 162KS u modelu Eclipse GS i jači 3,8 litarski MIVEC V6 sa 265KS i 355Nm za verziju Eclipse GT. Eclipse GS se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem (4-stepeni automatik je opcija), dok je Eclipse GT uparen manuelnim menjačem sa 6 stepeni (opcija je Sportonic automatska transmisija sa 5 stepeni). Svi modeli se serijski opremaju disk kočnicama na sva četiri točka, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok je Eclipse GT opremljen i elektronskom kontrolom stabilnosti, duplim završetkom izduvnog sistema i većim, ventilirajućim zadnjim diskovima.




Abt R8

2 Feb, 2008 - 17:59 Tuning Komentari (0) comments  English

Osim modela AS4 i AS5 (na bazi Audija A4 i A5) o kojima je bilo reči pre nekoliko dana, nemački tjuner Abt Sportsline se pobrinuo i za Audi R8. Za dinamičniji izgled brine se Abt-ov aero body kit (od karbon fibera), koji uključuje veliko zadnje krilo, bočne otvore za vazduh, pragove, kao i prednji spojler i modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora (upotrebom karbon fibera smanjena je težina i poboljšana distribucija mase automobila). Od ostalih novih elemenata treba izdvojiti sportski izduvni sistem sa četiri završetka, set 20 inčnih Abt-ovih BR aluminijumskih točkova (napred 9x20, pozadi 11x20, gume 245/30), kao i dvobojnu karoseriju (po želji kupca). Paket promena zaokružuju spušteno sportsko ogibljenje (napred za 15, pozadi za 30 mm) i Abt-ov sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm. Motor nije diran pa 4,2 litarski agregat i dalje razvija 309kW/420KS i 430Nm obrtnog momenta (u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem), što je dovoljno da ovaj dvosed sa pogonom na sva četiri točka od 0 do 100 km/h ubrza za 4,6 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 301 km/h.




Izvor : www.politika.co.yu

Posle mnogo godina na našem tržištu su ponovo modeli japanskog proizvođača Daihatsua. Pojavili su se i to dosta uspešno početkom devedesetih u ondašnjoj najezdi japanaca koji su naišli na veliko interesovanje naših kupaca, ne samo zbog kvaliteta i opreme, već i zbog cene koja je bila znatno ispod ondašnjih evropskih modela iste klase. Među njima su bili i Daihatsu Cuore, mali gradski automobil, zatim Charade i Applause, koji se još uvek mogu videti na našim ulicama u solidnom stanju. Zahvaljujući novom uvozniku Daihatsu za Srbiju, sa sedištem u Ulici vojvode Skopljanca, kod Dušanovačke pijace, dobili smo, ekskluzivno, na test model Terios, terenac nevelikih dimenzija, sa motorom od 1,5 litara i 105KS. Radi se o automobilu koji je svojevrstan hibrid gradskog vozila i terenca, jer ima klirens (rastojanje od tla) čitavih 20 cm, što mu omogućuje lako kretanje van puta i pogon na sve točkove koji se uključuje pritiskom na dugme na istrument tabli, dok na drugoj strani, svojim dimenzijama (dug je samo 4055 mm) nalazi lako svoje mesto i u gradskim gužvama, dok sa benzinskim motorom zapremine 1,5 litara po potrošnji goriva spada među automobile sa manjim apetitom.

Spolja se ističe na prvi pogled visinom i naglašenim staklenim površinama, kao i gumama od 16 inča na aluminijumskim naplacima. U unutrašnjosti Terios ima mesta za pet odraslih putnika, uz prtljažnik zapremine 380 litara. Instrument tabla je pregledna, dizajnerski uspelo rešena sa centralnom konzolom od imitacije aluminijuma, što je danas u trendu. Od opreme sadrži sve što je potrebno, od klima uređaja, do radio CD – a, centralne brave i podizača prozora, kao i elektro pokretanim velikim spoljnim ogledalima. ABS je serijski, a spisak se ovde ne završava, poprilično je dug.

Motor snage 105KS lako se nosi na karoserijom teškom 1170 kg, ali je u donjem području obrtaja bučan. Buka se, međutim, sa povećanjem brzine gubi, tako da je vožnja iznad 50 km/h sasvim prijatna. Agregat ima dve bregaste u glavi i 16 ventila sa promenjljivim vremenskim razvodom, tako da lako drži visoke obrtaje, što mu omogućuje visok tempo na dužim relacijama. Petostepeni menjač je lak i precizan, sa odlično odabranim odnosima, tako da Terios može da razvije maksimalnih 180 kilometara na čas, uz ubrzanje iz mesta do 100 km za 12,4 sekunde, što su rezultati vredni pohvale. Uz to, i međuubrzanja su mu na visini, posebno su izbalansirane treća i četvrta brzina tako da u tom području deluje zaista živahno.

U Daihatsu za Srbiju kažu da očekuju da će najnovija ponuda naići na prijem kupaca, posebno onih koji su se upoznali sa ovom markom prošle decenije. Nama se čini da model na našem testu ima dobre predispozicije, ali i visoku cenu. Staje sa kompletnom opremom i PDV – om 19.900 evra. Model sa motorom 1,3 litara i 86KS je jevtiniji i staje 17.950 evra uz garanciju od tri godine ili 100.000 pređenih kilometara.

Autor : V. Dedić



Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje sledeće nedelje), pripremio restilizovanu varijantu svog modela Galant. Već na prvi pogled je jasno da novi, odnosno revidirani izgled, nije revolucionaran ali je svakako doneo potrebnu svežinu ovom modelu. Najveće promene na eksterijeru se odnose na novi prednji gril, haubu motora, branike i nova zadnja svetla, dok je manje modifikacije doživela i unutrašnjost. Obnovljeni Galant će se nuditi sa tri motora i četiri paketa opreme, tačnije modeli Galant ES i Galant Sport imaju četvorocilindrični 2,4 litarski MIVEC agregat sa 160KS (oba uparena sa 4-stepenom automatskom transmisijom), dok će modele Galant V6 Sport i Galant Ralliart pokretati motori sa 6 cilindara. Galant V6 Sport ima ugrađen 3,8 litarski V6 sa 230KS, a Galant Ralliart takođe pokreće V6 motor zapremine 3,8 litra ali sa 258KS (oba modela sa V6 motorima imaju 5-stepenu Sportronic automatsku transmisiju sa opcijom ručnog menjanja brzina). Svi modeli Galanta u standardnoj opremi imaju (između ostalog) ABS, EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, Sport modeli dobijaju i el. panoramski krov, grejanje prednjih sedišta i aluminijumske felne od 17 inča, dok modeli Sport V6 i Ralliart imaju i traction control. Sportski Galant Ralliart (sa 258KS pri 5700 o/min. i 349Nm pri 4500 o/min.) raspolaže i sportski podešenim ogibljenjem, jačim kočnicama i sedmokrakim alu točkovima od 18 inča sa gumama dimenzija 235/45R18. Ovaj najsnažniji Galant inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6 sekundi.




Kupci u Kanadi će od sredine ove godine moći da nabave novi Pontiac Wave5, koji je nama u Evropi inače poznat kao Chevrolet Aveo. U principu ništa neobično za General Motors koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije (na nekim tržištima Wave/Aveo nosi i imena Daewoo Gentra i Holden Barina). Kako bilo, najvažnije promene u odnosu na prethodnika se odnose na njegov nešto agresivniji eksterijer, unapređenu unutrašnjost i novi DOHC 1,6 litarski benzinski motor. Pomenuti motor raspolaže sa 80kW/107KS i 143Nm obrtnog momenta, a zaslužan je za bolje performanse i manju potrošnju goriva u odnosu na svog prethodnika (fabrika navodi da autonomija sa jednim punjenjem rezervora iznosi 640 km). Wave5 je inače dugačak 3,94 metra, širok 1,68 metra, visok 1,51 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,48 metra (zanimljivo da fabrika u svom press saopštenju ne navodi kolika je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji, već samo da sa oborenim zadnjim sedištima volumen istog raste na 1189 litara). U standardnoj opremi svih verzija će se, između ostalog, naći i frontalni i bočni vazdušni jastuci, podešavanje prednjih sedišta u 6 smerova, cruise control, el. podizači stakala i centralno zaključavanje, grejanje spoljnih retrovizora, naslon za ruku vozača i garancija od 5 godina ili 160.000 km za pogonski sklop.



Novi Viper SRT10 ACR (American Club Racer) u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu ove godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju: Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.



Posle Opela i BMW-a, koji su nedavno proslavili proizvodnju 10-milionite Corse, odnosno 5-milionitog primerka serije 5, još jedan nemački proizvođač slavi proizvodnju jubilarnog primerka nekog svog automobila. Ovog puta radi se o Porscheu koji je u svojoj fabrici u Lajpcigu proizveo 200.000-ti Cayenne. Za ovaj broj je nemačkom proizvođaču bilo potrebno oko pet godina, a jubilarac je crveni Cayenne GTS, koji će biti isporučen kupcu na Bliskom istoku. Porsche je u početku planirao da proizvodi oko 20.000 komada svog prvog SUV-a godišnje, ali zahvaljujući velikoj potražnji taj broj sada iznosi oko 40.000 godišnje. Najvažnije tržište za Cayenne je i dalje SAD, gde se proda oko 30% svih Cayenna. Porsche je inače pomenuti Cayenne GTS promovisao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a karakterišu ga 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčni točkovi sa gumama 295/35 R 21 i pogon na sva četiri točka. Njegov V8 motor razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa manuelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde bolje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Inače, cena za Cayenne GTS u Nemačkoj iznosi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).




Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-1 Concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), dizajner ove švedske kompanije Anthonly Lo je za švedski magazin Auto Motor & Sport najavio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već početkom marta na salonu u Ženevi. Što se tiče serijske vezije ovog modela, ona bi po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.  



Više o novom Mercedesu CLC možete pročitati OVDE




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs