Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Poslednje vesti govore da Opel sprema ukidanje svojih modela Signum i Tigra Twin Top zbog slabe prodaje. Za Signum je to definitivno jer sa samo 8040 prodatih komada u poslednjih 12 meseci nije uspeo ni blizu da ispuni očekivanja čelnika iz Opela. Proizvodnja će biti prekinuta tokom 2008. godine a naslednika neće biti. Što se Tigre Twin Top tiče, u ovom trenutku još nije zvanično potvrđeno gašenje ovog dvoseda sa sklopivim metalnim krovom ali će se to najverovatnije takođe desiti tokom 2008. Zato se sada sve glasnije čuju najave o Corsi u CC varijanti, koja bi krajem 2008. ili početkom 2009. nasledila Tigru. Uostalom iz Opela se u poslednje vreme mogu čuti izjave kako im pod hitno treba jedan novi 2+2 model sa pokretnim metalnim krovom da bi ostali konkurentni u ovom segmentu. Dakle CC (Coupe-Cabrio) model na osnovi Corse. Kako bi mogla da izgleda ta Corsa CC vidite na ovoj veoma nejasnoj slici, koja se proteklih dana pojavila na internetu. Inače, aktuelnu Tigru proizvodi francuski Heuliez a novu Corsu CC bi Opel proizvodio ili u nemačkom Ajzenahu ili španskoj Saragosi.



Reklama


Nedavno je Novitec predstavio svoju obradu Alfinog coupea Brera a sada i italijanski Lester nudi novi aero body paket za poboljšanje vizuelnog utiska ove Alfe (mada mnogi s pravom smatraju da Breri nema šta da se doda ni oduzme). Kako bilo, za razliku od prilično diskretnog doterivanja Brere od strane Noviteca, Lester to radi mnogo upadljivije pa posle njegovog tretmana Brera dobija mnogo oštrije konture. Lesterov paket naime sadrži novi prednji i zadnji branik agresivnijeg dizajna, suknjice sa strane i prilično veliki zadnji spojler na poklopcu prtljažnika.




Koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf  klasi (C segment tržišta ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model ustvari i koristio VW Golf  kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porsche-ova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se zna da je Porsche nedavno povećao udeo u VW-u na 30,9 odsto i prema nemačkom zakonu (čim se pređe 30%) ima pravo i obavezu da ponudi otkup kontrolnog paketa akcija. Porsche je već poslao VW-u svoju ponudu za preuzimanje, koja važi do 29. maja ali VW još nije odgovorio. U međuvremenu su se pojavile ove nezvanične informacije o Porsche-Golf modelu. Ali ako dođe do kontrole Porsche-a nad VW-om, sasvim je realno očekivati da dođe i do veće deobe zajedničkih platformi između ove dve marke. U tom slučaju možda bi se stvarno desilo nemoguće-da na platformi nekog budućeg Golfa nastane i Porsche-Golf. To bi bio idealan kokurent BMW-u, tačnije njegovoj seriji 1 ali bi to značilo i da se Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Crtež koji vidite, delo je nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porsche-a u Golf klasi.



Danas, kada velike auto kompanije proizvode nekoliko miliona automobila godišnje, brojka od 4 miliona proizvedenih automobila neke marke u celokupnoj njenoj istoriji i ne privlači toliku pažnju ali budući da je u pitanju britanski Land Rover (doduše u vlasništvu američkog Forda), vest dobija na značaju jer Land Rover nije konfekcija i ne proizvodi se u velikim brojkama. To veoma dobro pokazuje i podatak da je Land Roveru za proizvodnju 4 miliona vozila trebalo čak 59 godina. Ipak pod patronatom Forda, proizvodnja je povećana što ilustruje drugi podatak, koji kaže da je 3-milioniti Land Rover proizveden pre samo 6 godina a da se danas dnevno proizvede 700 vozila. Jubilarni, 4-milioniti primerak je Discovery 3, i kao što je običaj u ovakvim prilikama, vozilo je poklonjeno humanitarnoj organizaciji, u ovom slučaju fondaciji Born Free Foundation, koja se brine za dobrobit životinja.   



Novi Saab 9-3 imaće međunarodnu promociju u Švedskom gradu Trolhetan, u nedelju 10. juna. Ipak, u Saabu nisu uspeli da sačuvaju tajnu njegovog izgleda sve do prezentacije jer su se zvanične slike gotovog modela 9-3 Sport Combi (prve dve slike) našle na internetu pre vremena i naravno bez saglasnosti fabrike. Treće slika pokazuje definitivan izgled zadnjeg kraja Saaba 9-3 u sedan verziji, mada to nije zvanična slika već kompjuterski rendering. 10. jun nije slučajno izabran za promociju. Tog dana ali 1947. godine predstavljen je prvi Saab pa fabrika predstavljanjem novog 9-3 obeležava i svojih 60 godina postojanja. Ipak ovde se ne radi o potpuno novom modelu 9-3, već je više reč o detaljnom ristajlingu postojećeg modela. Dizajnerski uzor za novu evoluciju 9-3 je naravno pronađen u najvećem kućnom automobilu, modelu 9-5. Mora se reći da su dizajneri svoj posao uspešno obavili jer ovakav 9-3 zaista dobro izgleda. Za to je zaslužan agresivan i dinamičan prednji deo automobila sa novim svetlima, izbačenijom i moćnijom maskom sa hromiranom rešetkom, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i blago doteranom haubom. Izmene pozadi se svode na promenjenu grafiku zadnjih svetala i nove branike. Novi 9-3 će kao opciju imati i novi integralni pogon, za koji su u Saabu registrovali ime XWD. Kako se pretpostavlja, Saab 9-3, model za 2008. godinu, naći će se u prodaji neposredno posle promocije dok će se pomenuta XWD verzija sa 4x4 pogonom moći kupiti u oktobru ili novembru ove godine. U Saabu rade i na novom projektu Black Turbo, koji će rezultirati novim 2,8 litarskim V6 turbo motorom za 9-3, čija se snaga procenjuje na 290 do 320KS. Motor će biti dostupan u martu ili aprilu naredne godine. Takođe se nezvanično pominje da će se u ponudi naći i novi bi-turbo dizel agregat sa više od 200KS i oko 400Nm. Ipak, za detaljnije podatke o paleti motora za novi 9-3, moraćemo da sačekamo zvanično predstavljanje 10. juna.




Ford I-MAX

9 Maj, 2007 - 13:28 Noviteti Komentari (0) comments  English

Ovo na slici jeste novi Ford I-MAX, koji će se proizvoditi na Tajvanu, iako se ovde u stvari radi o aktuelnoj Mazdi5 kojoj je samo nalepljena Fordova značka. Ovo je još jedan lep primer kloniranja automobila i primer kako se radi u velikim kompanijama (Mazda se nalazi pod Fordovom kontrolom). Ford I-MAX će se proizvoditi u Fordovoj fabrici na Tajvanu, koje je počela sa radom 1972. godine a u kojoj se proizvode i Mazdini modeli. Ford je vlasnik 70 odsto kapitala dok ostatak pripada lokalnim investitorima. U šturim vestima, koje se mogu naći na internetu, nema podataka o pogonskim agregatima ovog modela. Kako se ovde radi samo o kozmetičkim promenama (nova je maska, doterani branici, izmenjene prednje i zadnje svetlosne grupe), dimenzije su ostale nepromenjene u odnosu na Mazdu5 pa dužina ovog praktičnog porodičnog vozila iznosi 4505, širina 1755, visina 1615 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2750 mm. Ovo nije prvi put da Ford neki Mazdin MPV model na Tajvanu proizvodi pod svojim znakom. Prethodnik Mazde5, model Premacy, se na Tajvanu takođe proizvodio kao Ford i to pod nazivom MAV. 




Izvor : dnevni list Danas

U Kragujevac je juče iz Fiata stigao prvi kontingent od 192 Punta u rasklopljenom stanju, čije će sklapanje u Zastavi početi u junu. U Zastava autu, novoformiranoj firmi za saradnju sa Fijatom, sklapaće se model Zastava 10, koji će biti plasiran kako na domaćem, tako i na tržištima okolnih država, a najverovatnije i kupcima izvan jugoistočne Evrope. U junu će, najpre, u okviru tzv. nulte, ili probne serije biti sklopljena 192 Punta, nakon čega će uslediti serijska proizvodnja domaćeg Punta, koja podrazumeva izradu karoserijskih delova, sklapanje šasije, montažu i bojenje gotovog automobila. Planirano je da u Zastavi do kraja godine bude proizvedeno 4.000 Punta, odnosno Zastave 10. U Zastava autu kažu za Danas da se pripreme za početak proizvodnje domaćeg Punta privode kraju i da je iz Italije dopremljena gotovo sva potrebna karoserijska oprema, koju čini i jedna robotizovana linija za sklapanje automobilske šasije. Narednih nedelja treba da stigne i savremena oprema za montažnu liniju za završno sklapanje Zastave 10. Uporedo sa pripremama za proizvodnju domaćeg Punta u Zastavi, traju i pregovori sa Fiatom o proširenju tržišta za plasman tog modela. U Zastavi se nadaju da će i montaža Opel Astre classic II početi sredinom naredne godine, pošto na novoinstaliranoj opremi, pored Punta, mogu da se proizvode i ostali automobili najnovije generacije. 



Reklama


Novi Audijev coupe A5 i njegovu sportsku S5 verziju već smo nekoliko puta detaljno opisali ali je sve to bilo na osnovu fabričkih informacija i "odokativnih" zapažanja. Sasvim je druga stvar tako formirano mišljenje o nekom automobilu proveriti u praksi tj. u vožnji. Zato je prošle nedelje u Veroni Audi organizovao test vožnje za specijalizovane automobilske novinare. Iz njihovih izvešataja odmah i prvi zaključak. Audi A5 u stvarnosti izgleda daleko privlačnije i atraktivnije nego na fabričkim fotografijama ili pod reflektorima ženevskog salona automobila gde je prvi put prikazan svetskoj javnosti početkom marta. Odlikuje se dinamičnim i elegantnim linijama, koje su doduše samo razrada već ranije poznatog Audijevog dizajnerskog stila ali je rezultat izuzetan. I to bez obzira što su mnogi sa objavljivanjem prvih fotografija u martu bili prilično razočarani pomalo ziheraškim pristupom dizajniranja ovog modela jer na njemu nema baš puno dizajnerske avangarde, koja je krasila prototip Nuvolari. Potonji je trebalo u velikoj meri da posluži kao osnova za izgled Audija A5 i mada su upotrebljeni neki elementi njegovog dizajna, ipak je ostao utisak da su u Audiju mogli hrabrije da "izvajaju" novi coupe. Ipak, A5 je dovoljno samosvoj i atraktivan pa je glavni dizajner, već odavno slavni Walter da Silva, smelo izjavio da je A5 "najlepši auto, koji je ikada dizajnirao." Kako bilo, A5 je tokom vožnji po Italiji privlačio ljubomorne poglede što samo potvrđuje da Silvine reči. Naravno dizajn nije sve pa A5, osim elegantnog dizajna raspolaže sa moćnim motorima, kvalitetnom izradom i istim takvim materijalima u unutrašnjosti, visokim stepenom bezbednosti, bogatom standardnom opremom (i još dužim spiskom opcionala !) i na kraju krajeva i samim imidžom marke iz Ingolštata, čiji se zaštitni znak u vidu "četiri olimpijska kruga" ponosno ističe na velikoj "single frame" maski automobila. Unutrašnjost je naravno prostorna i savršeno izrađena, upotrebljeni su najkvalitetniji materijali, ergonomija je vrhunska a dizajn kabine, kao i spolja, prati već zacrtane dizajnerske smernice aktuelnih Audijevih modela. Instrumenti i centralna konzola su spojeni u elegantnu celinu dok se pored menjača nalaze komande već famoznog MMI sistema čije se informacije pokazuju na displeju na vrhu centralne konzole. Novim modelom Audi želi da privuće nove kupce, koji su dosad vozili BMW serije 3 Coupe ili Mercedes CLK za koje Audi dosad nije imao konkretan odgovor. U klasi ovih coupea sa 4 sedišta situacija će se sada izmeniti. Tako bar kažu u Audiju. Kupci u ovom segmentu imaju velike zahteve u pogledu uživanja u vožnji i voznih karakteristika pa su se u Audiju potrudili da ih na tom polju nimalo ne razočaraju. Naravno kada se radi o firmi kao što je Audi, rizici za tako nešto gotovo i ne postoje. To se potvrdilo već posle samo nekoliko desetina kilometara vožnje a sa svakim novim kilometrom osećaj u automobilu se samo još više popravlja. Jedan od razloga je i nova MLP platforma (Modular Longitudinal Platform ili modularna longitudinalna platforma) ovog Audija, međuosovinskog rastojanja 2751 mm. Sa dužinom od 4625, širinom 1854 i visinom od 1372 mm, unutrašnjost je dovoljno komforna za 4 odrasla putnika "punih gabarita". Osim toga i prtljažnik je sa 455 litara zapremine za jedan coupe izuzetno prostran. Kao što samo ime platforme govori, zadržana je konfiguracija sa uzdužno postavljenim motorom ali su vozne osobine osetno poboljšane. MLP platforma je omogućila bolji raspored težine (raspored 50:50 odsto) što se prema rečima novinara, koji su vozili A5, oseti prilikom prvog zahtevnijeg ulaska u krivinu. Prema njima, upravljač je direktniji i mnogo komunikativniji, ulazak i izlazak iz krivine je lak i zabavan a povezanost sa podlogom je veća je nego u bilo kom drugom aktuelnom Audijevom velikoserijskom modelu. Najkraće rečeno, A5 u vožnji pruža veliki užitak iako se ovde ne radi o beskompromisnom sportskom automobilu, nego o brzom coupeu, koji donekle može da konkuriše BMW-u Serije 3 u Coupe varijanti. Da kažemo da će novu MLP platformu koristiti i novi Audi A4, A6, A7 i A8 kao i manji SUV model Q5. Novi A5 za sada se oprema samo sa jednim benzinskim i dva dizel agregata. Krećemo od dizelaša. To su 2,7 litarski TDI sa 190KS i 400Nm i 3,0 TDI sa 240KS i 500Nm. Benzinac je 3,2 FSI V6 motor sa 265KS i 330Nm (250 km/h i 6,1 sekundu od stotke) ali po utisku novinara ova verzija previše troši i ne pruža takva međuubrznaja kao dizel agregati. Benzinac i snažniji dizelaš mogu se opremiti i Quattro integralnim pogonom. Audi najavljuje da će se kasnije u ponudi naći i manji benzinci od 1,8 i 2,0 litra. Što se menjača tiče, nude se ručni i Tiptronic automatski menjači sa 6 stepeni prenosa kao i 8-stepena Multitronic CVT transmisija. Najjeftiniji pripadnik serije A5 je varijanta A5 2,7 TDI, za koju u Nemačkoj treba izdvojiti 40.850 evra. Međutim ovde nije kraj. Audi nudi i sportsku S5 verziju (na trećoj slici) novog coupea sa 4,2 litarskim FSI V8 motorom, koji razvija 354KS i 440Nm u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Pogon je naravno Quattro. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija (ili izraženija) prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i novi točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Cena u Nemačkoj za Audi S5 iznosi  55.900 evra.



Rezultati 9. međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of the Year Awarads) su upravo objavljeni i ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Iznenađenje ? Ni najmanje ! Njihov 3,0 litarski redni 6-cilindraš sa 2 turbo punjača i 306KS je osvojio ovu titulu a slavlje je upotpunila i pobeda još tri BMW-ova motora u svojim kategorijama. Porsche-ov 3,6 litarski 6-cilindrični agregat je osvojio titulu u kategoriji motora zapremine između 3,0 i 4,0 litra ali mu nije uspelo da osvoji prvo mestu u klasi motora sa najboljim performansama gde je laureat BMW-ov 5,0 litarski V10 sa 507KS iz modela M5 i M6. U kategoriji štedjivih motora/alternativni pogon, titula ide, a kome drugom, Toyoti Prius. Evo i liste pobednika u svim kategorijama :

Najbolji motor : BMW 3.0L Twin-turbo (335i)

Motor sa najboljim performansama : BMW 5,0 L V10 (BMW M5 i M6)

Najštedljiviji motor/alternativni pogon : Toyota 1,5L Hybrid Synergy drive (Prius)

Ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Jetta)

1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6LTurbo (MINI, Peugeot 207)

1.8 – 2.0L
Volkswagen 2.0L Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)

2.0 – 2.5L
BMW 2.5L (325, 525, X3, Z4)

2.5 – 3.0L
BMW 3L Twin-Turbo (335i)

3.0 – 4.0L
Porsche 3.6L Turbo (911 Turbo)

Iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (M5, M6)



O Golfu V u Variant (karavan) verziji pisali smo još krajem februara kada su objavljene prve zvanične slike ove praktičnije karoserijske varijante nemačkog bestselera. Da podsetimo, Variant je zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta a sada je VW saopštio da prodaja u Nemačkoj startuje 1. juna dok će prodaja u ostalim evropskim zemljama krenuti ubrzo posle toga. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megane-a, Peugeota 307 u karavan varijantama), u VW veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jetta-e pa bi se pre moglo reći da se ovde radi o Jetta-i Variant a ne Golfu. Podsećamo da će se Jetta karavan (zove se Jetta Sport Wagen) uskoro nuditi Amerikancima o čemu smo uostalom već pisali. Što se Golfa V Variant tiče, od prethodnika Golfa IV u karavan verziji, duži je za 159 mm pa ukupna dužina iznosi 4560 mm a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to i pod prtljažnika je nizak što olakšava utovar stvari. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. Čak i osnovni Trendline ima serijski ugrađen sistem ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 6 vazdušnih jastuka, točkove od 16 inča, elektro paket, centralno zaključavanje sa keyless ulaskom u vozilo, asimetrično podeljenom zadnjom klupom, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. Kao opcija (a u Sportline paketu kao standard) nudi se i novi dvodelni panoramski stakleni krov dužine 1,36 i širine 0,87 metara. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 3 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, sledi ga 1,4 litarski TSI benzinac u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS a druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Oba dizelaša su opremljena filterom za čestice čađi. Pored ručnih menjača, nudiće se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. DSG će se kao opcija ugrađivati u sve varijante sem u najslabiji benzinac od 1,6 litara. Golf V Variant će se proizvoditi u VW-ovoj fabrici u Meksiku a kada 1. juna počne prodaja u Nemačkoj, najjeftiniji će biti 1,6 litarski benzinac sa 102KS, koji će koštati 18.875 evra dok će osnovni 1,9 TDI dizelaš sa 105KS stajati 20.975 evra. Najskuplji je 2,0 TDI dizel sa Sportline opremom i cenom od 26.350 evra. Nešto kasnije će se pojaviti i najslabija i najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja, koji će u Nemačkoj koštati 17.600 evra. Zasad nema konkretnijih informacija o ceni i terminu početka prodaje u Srbiji.

   



Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Sada su poznate i cene ovog Scenica, čija prodaja u Francuskoj zvanično počinje u junu. Cene se kreću od 24.550 do 27.200 evra, zavisno od motora i paketa opreme. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori koje se nude u Francuskoj su 2,0 litarski benzinac sa 16 ventila od 135KS i 1,9 litarski dCi dizelaš sa 130KS. Na nekim tržištima u ponudi će biti i benzinac 1,6 16v sa 110KS i manji dizel agregat 1,5 dCi (105KS). U serijskoj opremi, sem pomenutih 17 inčnih alu točkova, su i ESP sistem, krovni nosači i parking senzori. Kao opcija se nude i ksenon svetla. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran.



Firma CrystalArt će od 20.-23. maja u New Yorku (u Jacob K.Javits centru) predstaviti ovaj atraktivan, upadljiv i naravno unikatan Mini Cooper sa preko milion (!) Swarovski kristala na njegovoj karoseriji. Svaki od pomenutih milion kristala je postavljan ručno i četvoročlanom timu je za to trebalo punih šest meseci.   



Izdvajamo nekoliko zanimljivih ponuda domaćih zastupnika i prodavaca automobila. Prvo za one najbrže. Naime, prvih 25 kupaca, koji se odluče za Land Rover Discovery 2,7 TD V6 sa 140kW/190KS, od ovlašćenog uvoznika ove britanske marke za našu zemlju, firme Grand Motors (011/ 20 90 600), dobiće na poklon 6-stepeni automatski menjač i metalik boju. Za one koji izaberu benzinac sa 4,4 litarskim V8 motorom i 220kW/299KS, poklon je metalik boja jer je automatski menjač već deo standardne opreme. To nije sve iz Grand Motorsa jer je ova firma, pored Land Rovera, generalni uvoznik i za Ford i Volvo. Što se Forda tiče, sve do srede, 23. maja odnosno, kako kažu, do poslednjeg zvižduka sudije u finalnom meču UEFA Lige šampiona, Fordovi modeli prodavaće se po sniženim cenama. Tako Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C-MAX 17.500 evra sa PDV-om. Ovde napomena da se automobili nalaze na lageru, dakle isporuka je odmah ali je količina ograničena. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine. Kod Volvoa novitet je novi model C30, koji je već prikazan na salonu automobila u Beogradu a sada je stigao i na naše tržište. Kako smo o C30 već pisali opširnije u vreme beogradskog salona sada samo najosnovnije. U ponudi Volvoa C30 nalazi se osam motora (5 benzinaca i 3 dizelaša) i 4 paketa opreme a raspon snage motora se kreće od 100 do 220KS. Najjeftiniji benzinac 1,6 sa 100KS staje 19.240 evra a osnovni dizelaš 1,6D sa 110KS zapada 21.780 evra sa PDV-om. Najskupli Volvo C30 je model D5 Summum, koji treba platiti 38.220 evra.

Za neki dan (12.-19. maj) počinje tradicionalni, već 74. poljoprivredni sajam u Novom Sadu pa će tim povodom Zastava promet iz Novog Sada ponuditi sajamski popust na sve modele iz kragujevačke fabrike, uključujući tu i Zastavu 10.

Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto (www.deltaauto.co.yu).

Za automobile Renault, firma Renault Srbija daje i popust i poklon. Sve do kraja jula svi kupci francuskih automobila dobijaju na poklon Bluetooth uređaj a uz ovaj poklon, i cene automobila su snižene od 900 do 1500 evra, u zavisnosti od modela.

U Daimler-Chrysleru tokom ove nedelje (od 7. do 11. maja) traje servisna akcija za vlasnike Mercedesovih dostavnih vozila i putničkih automobila Chrysler, Dodge i Jeep, u okviru koje će se u beogradskom servisu besplatno dobijati izveštaji o stanju kočnica i sistema oslanjanja, vršiti kontrola klima uređaja a uz popust od 15 %, vlasnici će dobiti filtere klime i tečnost za punjenje uređaja i to uz besplatnu zamenu.

Indijski terenac Mahindra Goa je i kod nas dobio novi Peugeotov dizel motor, koji ispunjava Euro4 standard. Motor je zapremine 2,5 litra a razvija 108KS. Sa novim motorom i cena je viša za 500 evra pa sad iznosi 19.900 evra. Mahindru kod nas prodaje Inter motors (www.intermotors.co.yu).

Zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za Swift i Grand Vitaru sa najvišim paketom opreme sve do kraja maja daje popust od tačno 1000 evra a za Ignis sniženje je 500 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. Doduše i dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara.  

Beogradski Impex IB (tel. 011/ 24 65 334, internet www.impexib.co.yu) odobrava sniženje za Ladine modela pa Kalina sada košta 8300, Niva 8200 dok za Ladu 111 (karavan) treba izdvojiti 8400 evra sa PDV-om.  

Sve do 25. maja, u okviru akcije "Sigurno u susret suncu", vlasnici Toyotinih modela mogu po povoljnim cenama da provere tehničku ispravnost svojih automobila, izvrše popravke nekih vitalnih sklopova i da kupe dodatnu opremu po nižim cenama. Dok traje akcija, pregled najvažnijih sklopova i detaljan izveštaj o stanju vozila, košta samo 6 evra (u dinarskoj protivvrednosti). U okviru akcije moguće je nabaviti i ograničenu količinu dodatne opreme po specijalnim cenama pa tako parking senzori koštaju 269, najjeftinija satelitska navigacija 339, krovni nosači 109 evra itd. Toyota daje i popuste na pojedine modele pa tako Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna treba plati 650 evra manje dok za Corollu Verso i Avensis važi sniženje od po 1000 evra. Uz maleni Aygo na poklon se dobija klima uređaj. Iz Toyote i vest da su sa početkom prodaje novog Aurisa, počeli i sa zamenom starih servisnih knjižica od papira sa novom elektronskom karticom. TES book (Toyota Electronic Service book) je elektronska servisna knjižica i predstavlja novi način evidentiranja servisne istorije vozila, koja se čuva u kompjuteru (ima zaštitu od prevare i krađe) i uvek kada se na automobilu nešto uradi, serviser ažurira podatke u njoj. Podaci sa kartice mogu da se pregledaju i odštamaju u bilo kom Toyotinom partneru širom Evrope. Što je najzanimljivije, Srbija je jedna od prvih evropskih zemalja gde se ova kartica uvodi.

Podsećamo i na nekoliko interesantnih ponuda o kojima smo ranije već pisali ali su i dalje aktuelne pa ih zaista treba ponoviti :  

Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije.

Hyundai auto Beograd (www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, počeo je sa majskom akcijom popusta za modele Getz i Accent. Do kraja meseca cene ovih automobila biće umanjene do 18 odsto. Na primer Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, koštaće 10.450 evra, umesto 12.331, koliko staje sa uračunatim PDV-om. Accent sa istim 1,4 litarskim motorom, 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km.

Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize (www.seat-scg.com) i VW Golfa (www.volkswagen.co.yu). Naime ko do 1. juna kupi Seat Ibizu 1,4 sa 63kW/85KS, na poklon dobija Sport paket opreme vredan 507 evra i još za dva odsto umanjenu cenu ako se odluči za kupovinu preko Porsche Leasinga. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Golfa poklanja klima uređaj i 5 godina besplatnog kasko osiguranja od Porsche Leasinga i Wiener Stadtische-a. Ove pogodnosti kod kupovine Golfa se odobravaju povodom proizvodnje jubilarnog 25-milionitog Golfa o čemu smo nedavno pisali.

Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om a akcija traje sve dok se ne rasprodaju raspoložive količine.

Prodavci nemačkog Opela (ww.opelauto.co.yu) kupcima u Srbiji nude poseban poklon paket za Astru Classic II u verziji sa 5 vrata i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS. Paket sadrži besplatnu dodatnu opremu vrednu 1540 evra, tačnije radi se o klima uređaju, električnim podizačima (prednjih) stakala, centralnom zaključavanju, električnim retrovizorima, podešavanju volana i sedišta vozača po visini... Cena za ovu Astru Classic II iznosi 13.250 evra sa PDV-om. Iz Opela stiže i najava da će tokom maja početi sa prodajom novog SUV modela Antara. U ponudi će biti 4 motora (2 benzinca i 2 dizelaša) sa rasponom snage od 140 do 227KS a bazna verzija Antare (benzinac 2,4 L sa 140 konja) koštaće oko 30.000 evra sa PDV-om.

I na kraju još i Škoda,Chevrolet i Nissan. Za Škode i dalje važi popust od 5 do 7 odsto, za korejski Chevrolet sniženje iznosi od 700 do 1500 evra, zavisno od modela a Nissan odobrava popust od 500 evra za Micru i 1000 evra za model Note. Popousti u Nissanu traju do kraja juna.



Najavili smo ga protekle nedelje sa onim špijunskim slikama a danas je Porsche i zvanično objavio prve fotografije nove 911-ice Turbo u kabriolet verziji. Otvorena verzija i dalje nudi sportske performanse Coupe-a ali sada u kombinaciji sa užitkom vožnje automobila bez limenog krova. Za izuzetne vozne osobine i sigurnost u vožnji brinu se Porsche-ovi sistemi poput PASM (Porsche Active Suspension Management), PSM (Porsche Stability Management) i integralni pogon. Kao i Coupe, i ovaj Cabrio je opremljen istim biturbo 3,6 litarskim, 6-cilindričnim boxer motorom sa 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta (sa overboostom raste na 680Nm a zahvaljujući varijabilnoj geometriji lopatica turbine, ispručuje se u širokom pojasu od 1950 do 5000 obrt./min.). Možda najvažnije jeste da je uprkos pojačanoj šasiji i zaštiti od prevrtanja iza sedišta putnika, 911 Turbo Cabrio samo za 70 kg teži od Coupe-a pa su performanse praktično iste. Za bezbednost se brinu i ojačani ram vetrobrana i standardnih 6 vazdušnih jastuka kao i keramički kočioni sistem (ovo poslednje doduše kao opcija). Prema fabričkim podacima, 911 Turbo Cabrio do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde (verzija sa manuelnim menjačem) a sa Tiptronic S transmisijom za 3,8 sekundi. Obe verzije postižu maksimalnu brzinu od 310 km/h koliko može i Coupe. Automatski (meki) krov se kompletno spušta ili podiže za 20 sekundi. Zanimljiva je samohvala Porsche-a o maloj potrošnji goriva, koja prema zvaničnim, fabričkim podacima iznosi samo 12,9 litara na 100 km. Prodaja počinje 8. septembra po osnovnoj ceni od 126.600 evra a sa porezom u Nemačkoj košta 150.862 evra. Za te pare se u standardnoj opremi dobijaju (između ostalog) Bi-Xenon prednji farovi, 19-inčni točkovi, automatska klima, navigacija (sa 5,8 inčnim kolor monitorom), Bose muzički sistem i još mnogo toga. 




U poslednjih nekoliko dana, češki sajtovi su preplavljeni slikama i informacijama o ovoj ekstremnoj Škodi Fabia-ji sa 500KS !! Češka firma Brisk Tabor a.s. je na bazi sada već stare Škode Fabia-ije, napravila monstruoznu (u pozitivnom smislu) kreaciju sa karoserijom od kevlara i karbona pa ne iznenađuje težina od samo jedne tone. Kada se doda i 2,0 litarski TFSI turbo motor sa 368 kW/500KS pri 7800 obrt./min. uparen sa 6-stepenim menjačem, dobija se ubrzanje do stotke za eksplozivnih 2,7 sekundi !! Maksimalni obrtni momenat od 600Nm postiže pri 3700 obrt./min. Za kočenje se brinu Porsche-ovi diskovi od 330 mm napred i 320 mm nazad. Dužina ove Fabia-ije (!?) je 4002, širina 1890 a visina 1270 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm a trag točkova je 1670 mm napred a 1620 mm nazad. Brisk je potrošio skoro 6 meseci za sklapanje ovog automobila sa 2 vrata, koji iako nosi ime RS01 WRC, nema i neće imati nikakve veze sa WRC svetskim reli šampionatom jer će se (bar sada tako stoje stvari) takmičiti u brdskom šampionatu.




Izvor : www.blic.co.yu

U Srbiji je, prema procenama stručnjaka, registrovano oko 150.000 automobila koji koriste plin kao pogonsko gorivo. I pored prednosti ovog goriva i relativno raširene mreže pumpi na kojima se može natočiti, mnogi vozači se još dvoume oko prelaska na plin. Jedni se bezrazložno plaše gasa, a drugi uvek znaju nekog ko je "loše prošao" sa plinom. Ipak, ni jedno ni drugo nije tačno ako je plinski uređaj ugrađen u servisima gde to zaista znaju stručno da rade. Pored toga, danas se mogu naći i pojedini modeli automobila sa fabrički ugrađenim plinskim sistemom. Nedavna analiza AMS Srbije pokazala je da je za gotovo svaki drugi automobil (42 odsto) u koji je ugrađen plin bila potrebna dodatna stručna intervencija. To govori o velikom broju majstora bez iskustva, tek priučenih za ovu operaciju, ili o onima koji, po već starom običaju, namerno fušare da bi mušteriji više puta uzeli novac. Često se ugrađuju jeftini i nekvalitetni delovi, koji mogu da naprave problem. Osim toga, za kvalitetnu ugradnju potrebni su kvalitetna oprema i alat, što mnogi servisi nemaju. Opšte je poznata činjenica da kola sa motorom na plin mogu da uštede, dugoročno gledano, nekoliko hiljada pa i više od 10.000 evra ako kola imaju veću potrošnju, jer je plin upola jeftiniji od benzina. Druga prednost je da se produžava vek svećica, ulja i motora jer ovo gorivo ne ostavlja mrlje koje nagrizaju metalne delove itd. Dokazano je da u poređenju s benzinom plin ne zagađuje okolinu. O nekoliko najčešćih zabluda u vezi s pogonom na plin razgovarali smo sa radnicima GTA servisa u Beogradu, jednom od ređih servisa u kome majstori imaju sertifikate za ugradnju plina u automobilske motore.
- Da li je TNG (tečni naftni gas, međunarodna skraćenica LPG) opasan?
Računa se da je LPG bezbedniji oko 40 puta. Prilikom sudara, sve cevi profesionalno ugrađenog originalnog uređaja imaju ventil za lom cevi. Benzinski rezervoar je od običnog lima debljine od 0,5mm, a za gas je izrađen od čeličnog lima od 4mm.
- Da li jedinjenja u gasu štete motoru?
Pri sagorevanju gas potpuno isparava, dok se benzin raspršuje u sitne kapi. Gas se mnogo bolje meša sa vazduhom, bolje sagoreva, bez gubitaka, nema kondenzacije na karikama klipova, niti ima korozivnih sumpornih jedinjenja i antidetonacionih aditiva.
- Da li gas "isušuje" motor?
Gas ne smanjuje mazivnost uljnog filma, osim toga automobil se pali na benzin pa se zatim prebacuje na gas, ručno ili automatski na određenom broju obrtaja.
- Da li motor na gas gubi na snazi?
Kod uređaja novije generacije, pod uslovom da su stručno postavljeni, gubitak snage je neznatan - do dva odsto. Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10 procenata. Sa pravilno ugrađenim uređajem manjak snage se ne oseti u vožnji. Potrošnja autogasa je veća od potrošnje benzina za oko 10 odsto. Preporučuju se rezervoari od 30-40 litara i kontrola plinskih uređaja barem jednom godišnje. Najbolji i najpoznatiji proizvođači plinske opreme su "Lovato", "BRC", "Landirenzo", "WST", "Coprim".



Britanska tjuning kuća Autodelta, sa sedištem u Londonu, po svojim preradama Alfinih modela poznata je širom sveta. O jednoj od njih (Brera J5 3,2 C) pisali smo nedavno a sada stiže i ekstremna obrada modela GT. Zove se Autodelta GT 3,7 Super i raspolaže sa čak 405KS i 508Nm obrtnog momenta. Novi Autodeltin GT kao osnovu koristi 3,2 litarski V6 motor, koji u serijskim Alfama 147 GTA i 156 GTA ima 250 konja a ovde uz pomoć Rotrexovog kompresora i povećane zapremine ima pomenutih 405 konja. Autodelta Alfa GT Super 3,7 zahvaljujući konjici od 405 pastuva, postiže 293 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi. Za bolji vizuelni nastup brinu se novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i 19-inčne OZ felne (gume Dunlop SP Maxx) dok je za "zdravi" zvuk zadužen novi sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi. 



O novoj, već šestoj generaciji BMW-a serije 5, pisali smo pre neki mesec ali se u pravilnim vremenskim intervalima uvek pojavljuju novi i novi crteži/renderinzi, koji se pojavljuju uvek posle neke nezvanične ili "zvanične" vesti iz same fabrike (koja na taj način drži javnost u iščekivanju i diže tenziju mesecima pa čak i godinama pre prezentacije dotičnog modela). Ovo su nove slike mogućeg izgleda serije 5 za 2010. godina, koje se od onih, koje smo objavili pre neki mesec, razlikuju u mnogim detaljima. A kako će stvarno izgledati serija 5 kada bude predstavljena 2010. (ili eventualno 2009.), može samo da se nagađa. To zna Adrian van Hooydonk i njegova dizajnerska ekipa. Prema ovim renderinzima, napred će serija 5 imati uspravniju masku motora da bi se udovoljilo strožim pravilima za zaštitu pešaka, hauba će biti mnogo izraženija a prednja svetla neće biti toliko izdužena kao kod aktuelnog modela (ovo će mnogi pozdraviti). Pozadi prvo upada u oči sličnost ovog BMW-a sa konceptom Hyundai-ja Genesis od pre mesec dana (svetla, poklopac prtljažnika i još nekoliko detalja). Ko je prvi i koga pokrao, ostavljamo vama da odlučite. Kako bilo, zadnji kraj BMW Petice je ostao bez prepoznatljive pozadine Chrisa Bangle-a, koju su mnogi (mahom stariji) ljubitelji BMW-a prezirali iz dna duše. Naravno, prema BMW-ovim tvrdnjama, novi će auto imati bolje vozne karakteristike, poboljšani iDrive sistem, dorađeno ogibljenje itd. I nova generacija serije 5 imaće M varijantu, koju će i dalje pokretati V10 motor (bar prema sadašnjim informacijama) ali će snaga biti podignuta sa 507 na oko 535 ili čak 550KS. Očekuje se da će novina biti i kod ostalih benzinskih i dizel agregata ali se o tome još ne govori glasno pa nema nekih konkretnijih vesti. M varijanta će biti i jedina u paleti novih Petica, koja će imati menjač sa dvostrukim kvačilom (slično DSG-u iz VW-a) a u ponudi kod standardnih verzija biće i novi 8-stepeni (!) menjač, koji je razvio ZF. Naravno u ponudi će biti i verzije sa pogonom na sva 4 točka. Kako će stvarno izgledati i čime će raspolagati novi BMW serije 5 moraćemo da sačekamo do prezentacije. 




Pojavile su se špekulacije da južnokorejski Hyundai navodno sprema veliki Pick-up model sa pogonom na zadnje točkove, namenjen pre svega Amerikancima. Mogući izgled vidite na crtežu američkog sajta www.pickuptruck.com. Novi Hyundai bi bio napravljen na najnovijoj BH platformi, koju će koristiti serijska verzija koncepta Genesis (i njegova varijnta sa značkom Kia-e) kao i novi sportski Hyundaijev Coupe sa V6 i V8 motorima. Novi Pick-up bi konkurisao sličnim modelima Forda, GM-a, Nissana, Honde i drugih. Koristiće 4,6 litarski V8 agregat (iz pomenutog Genesisa) sa 300 a možda i više konja pod poklopcem motora. 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs