Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Kao što je poznato, Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela 300 SLC (nosi kodnu oznaku W198), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren. Najnovije viđenje njegovog mogućeg izgleda vidite na slikama iz nemačkog magazina Auto Motor und Sport, prema čijim informacijama Mercedes razmatra dva različita pravca u dizajniranju novog sportiste : prvi je retro stajling, koji se bazira na originalnom modelu 300 SL iz pedesetih godina prošlog veka, a drugi je futuristički, odnosno avangardni pravac. Ovi crteži se baziraju na prepostavci da će Mercedes za novi 300 SLC izabrati retro dizajn. Novi SLC biće izrađen u partnerstvu sa kompanijom HWA AG, Mercedesovim zvaničnim partnerom u DTM šampionatu (tačnije HWA AG će biti zadužen i za razvoj i za proizvodnju SLC-a). Prema sadašnjim informacijama, SLC će pokretati AMG-ov 6,2 litarski V8 motor sa oko 620KS. SLC bi trebao da bude lakši i kompaktnijih dimenzija u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren, a baziraće se na sledećoj generaciji modela SL (serija R231), koji će se pojaviti 2010. ili 2011. godine. I SLC će imati vrata, koja će se otvarati u vis; detalj koji će ga povezivati na aktuelnim SLR-om. Očekuje se da cena za SLC, kada se 2010. godine bude pojavio u prodaji, bude između 140.000 i 200.000 evra.



Reklama


O novoj limuzini malezijskog Protona se priča i nagađa već mesecima, a sada je konačno i sama fabrika objavila prve zvanične slike svog noviteta, koji je poneo ime Persona. Ovo ime nije novo u programu Protona, jer se tako zvala verzija modela Wira, namenjana prodaji u Velikoj Britaniji. U osnovi, Persona predstavlja sedan verziju već postojećeg Protona Gen-2, od koga se osim po obliku karoserije, razlikuje i po dimenzijama i unapređenom interijeru. Persona je od Gen-2 naime duža za 167 mm (448 umesto 431 cm), a ima i više mesta za glave putnika na zadnjim sedištima (za dodatnih 43 mm), i to zahvaljujuću redizajniranom krovu. Prtljažnik je zapremine 430 litara, čijoj funkcionalnosti pridonosi i deljiva zadnja klupa u odnosu 60/40 (doduše samo u skupljim verzijama). Unutrašnjost je u odnosu na Gen-2 temeljno prerađena (novi dizajn sedišta, drugačije oplate vrata), i iako plastika nije na nivou nekih evropskih automobila, mnogo je bolja nego ranije. Za Personu je za sada predviđen 1,6 litarski benzinac sa 82kW/111KS pri 6000 obrt./min. i 148Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. Na raspolaganju su manuelni 5-stepeni menjač i automatik sa četiri stepeni prenosa. Bazni model ima u serijskoj opremi centralno zaključavanje vrata, el. podizače za sva 4 stakla, alarm sa imobilizatorom, 15-inčne čelične felne, CD plejer sa dva zvučnika, ali nema ni jedan vazdušni jastuk ! Tek srednji paket dobija i airbag za vozača, alu točkove, deljivu zadnju klupu, 4 zvučnika, el. retrovizore i svetla za maglu. Najviši paket je bogatiji još za ABS+EBD kočnice, disk kočnice na sva četiri točka i vazdušni jastuk i za suvozača. Ovo je specifikacija opreme za Maleziju, a ako se pojavi u Evropi, oprema će morati da bude daleko bogatija, naročito što se tiče bezbednosti.




Chrysler će od septembra ove godine kupcima ponuditi novo specijalno i limitirano izdanje svog PT Cruisera pod punim nazivom PT Street Cruiser Sunset Boulevard Edition, posvećen "velikom američkom putu, koji je deo Holivudske legende i inspiracija za bezbrojne pesme, filmove i TV emisije." Ovaj "specijalac" će biti proizveden u samo 500 primeraka, a koštaće 16.650 dolara (model sa manuelnim 5-stepenim menjačem) i 17.475 dolara, koliko će biti potrebno platiti verziju sa automatskom transmisijom sa 4 brzine. PT Cruiser Sunset Boulevard se bazira na standardnom PT Cruiseru LX i pokreće ga 2,4 litarski benzinac sa 112kW/150KS i 220Nm obrtnog momenta. Poenta cele serije je naravno u ekskluzivnoj dodatnoj opremi, koja između ostalog sadrži i posebnu Sunset Crystal boju, prednji i zadnji deo automobila u potpunosti u boji karoserije, zadnji krovni spojler (takođe u boji karoserije), devetokrake 16-inčne točkove, električni otvor na krovu, zatamnjena stakla, CD plejer, MP3, kao i poseban displej sa satom, kompasom (!) i meračem temperature. Inače, od 2000.-te do danas, Chrysler je prodao preko 1,2 miliona PT Cruisera, a ovo je već 11. po redu specijalna verzija ovog modela, koji se polako bliži kraju svog životnog ciklusa. 



Nova generacija Toyotinog Land Cruisera za 2008. godinu tek treba da bude zvanično predstavljena, ali oficijelne slike gotovog modela su se ipak našle na internetu, naravno bez znanja i odobrenja japanske kompanije. Krivac za to je Corporacion Flores, uvoznik Toyote za Honduras (!), koji je nekoliko fotografija novog Land Cruisera objavio na svom zvaničnom sajtu (što će naravno "oduševiti" čelnike Toyote u Japanu). Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) 5,7 litarski benzinac sa 280kW/381KS iz Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem) i 4,7 litarski V8 motor sa 210kW/286KS. Naravno, u evropskoj verziji novog Land Cruisera možemo očekivati i dizel motor, a da li će to biti već postojeći 4,2 litarski turbo-dizel od 150kW/204KS iz Land Cruisera 100, ili neki jači, tek ćemo videti. Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.





Audi S3 sa 265KS i u serijskoj varijanti predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako je posle tjuniranja Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i nemački Abt Sportsline predstavio svoju preradu Audija S3. Rezultat je sportista koji perfektno služi za svakodnevnu upotrebu, ali koji se ne libi da uvek i na svakom mestu bez okolišanja pokaže svoje trkačke gene (naime, za perfektno upravljanje je zaslužno novo ogibljenje, koje je podesio vozač DTM šampionata Christian Abt). Serijski 2,0 litarski TFSI motor je pojačan za 33kW/45KS i 70Nm, odnosno na 228kW/310KS i 420Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekunde i maksimalnih 258 km/h. Abt se, osim za motor, pobrinuo i za atraktivniji izgled i odgovarajući zvuk ovog Audija. Tako je auto dobio Abt-ove AR točkove od 19 inča i novi Abt-ov izduvni sistem, koji se ne brine samo za snažniji i impresivniji izgled zadnjeg dela automobila, već je odgovoran i za tipičan zvuk, koji se očekuje od jednog Abt-a.




Kako to već biva u poslednje vreme, još jedna fabrička brošura je našla put na internet pre vremena i bez volje proizvođača. Najnoviji slučaj prevremenog objavljivanja slika i karakteristika zadesio je japanski Subaru, odnosno njihovu novu generaciju modela Justy. Ipak, novi Justy nije baš ni toliko nov. Naime, ovaj Justy je samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (negde poznat i kao Daihatsu Boon, Toyota Passo i Perodua Myvi). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a aktuelni Justy GX3 iz 2003. je klon aktuelnog Suzukija Ignis (uz sve to, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja 100-postotni vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3600 mm, širina 1655 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm a visok 1565 mm. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor (nije bokser) sa 51kW/70KS i 94Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem ili 4-stepenom automatikom), a nudiće se u dva paketa opreme : Active i Trend. Već i osnovni paket podrazumeva šest vazdušnih jastuka, el.podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, ABS, radio-CD plejer itd. U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2. Premijera novog Justy-a biće na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu.




Nemački tjuner Delta4x4, inače specijalista za SUV modele sa 26 godina  iskustva, već je obradio novi Citroen C-Crosser, jednog od tri brata blizanca nastala iz saradnje francuske PSA grupacije i japanskog Mitsubishija (ostali su Peugeot 4007 i Mitsubishi Outlander). Bavarska tjuning kuća je za C-Crosser pripremila novi program za individualizaciju, koji će još više istaknuti atraktivni izgled ovog SUV automobila. Ukratko, program obuhvata komplet različitih alu točkova od 17 inča (model S1) pa do modela Lander od čak 22 inča (cene sa gumama se kreću od 1486 evra za S1 do 3414 evra za najveće Lander felne). Naravno, felne nisu jedino što je Deta4x4 pripremio za C-Crosser, pa je francuski terenac dobio i elemente napravljene od ručno poliranog nerđajućeg čelika, poput bočnih pragova (cena 995 evra) ili sportskog izduvnog sistema (885 evra). Sve navedene cene važe u Nemačkoj i uključuju tamošnji porez.




Reklama


Chery u Iranu

15 Avg, 2007 - 01:03 Vesti Komentari (1) comments  English

Chery Auto, najveći kineski proizvođač automobila, objavio je planove po kojima će investirati 370 miliona dolara u izgradnju nove fabrike automobila na severu Irana (u gradu Babol). Kineski partneri u ovom poslu su najveći iranski auto proizvođač Khodro i kanadska investiciona firma Solitac (49 % ulaže Khodro, Chery 30 odsto, a Solitac preostalih 21 %), a otvaranje fabrike je planirano za maj 2008. godine. Za početak je predviđena montaža kompaktnog modela S21 (na slici), a delovi će stizati iz Kine. Chery S21 (negde se prodaje i kao QQ6) pokreću dva benzinska motor, manji od 1,1 litra sa 50kW/68KS i 90Nm obrtnog momenta i nešto veći 1,3 litarski sa 61kW/83KS i 114Nm. Manji postiže jedva 130 km/h, ali troši samo 4,3 litra goriva na 100 km, a veći dostiže maksimalno 160 km/h uz potrošnju od 4,6 litra. S21 je dugačak 3998 mm, širok 1640 mm, visok 1535 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Auto će se prodavati u Iranu i okolnim zemljama, a moguće je da mu se u bliskoj budućnosti pridruži još nekoliko modela. Ovo je samo nastavak ambicioznih planova ove kineske kompanije, koja je početkom ovog meseca potpisala ugovor sa italijanskim Fiatom o zajedničkoj proizvodnji Alfa Romea i Fiata u Kini, a ne treba zaboraviti ni dogovor Chery-a sa Chryslerom o zajedničkom razvoju, proizvodnji i distribucaiji novog malog automobila, koji bi jednog dana mogao da se prodaje i u Americi.



Lobini H1

15 Avg, 2007 - 01:01 Noviteti Komentari (0) comments  English

Brazilska kompanija Lobini u svom programu ima zanimljiv novi sportski model H1. Reč Lobini bi mogla da se prevede kao "mali vuk", a sudeći prema izgledu ovog malog sportskog automobila (dužina samo 3720 mm), ime je sasvim adekvatno, odnosno skoro savršeno opisuje Lobini H1. Za njegovo stvaranje zaslužni su Jose Orlando Lobo (inače advokat i amaterski trkač) i Fabio Birolini (dizajner i inženjer), a pomagali su im i Graham Holmes i Dave Minter, bivši glavni inžinjer u Lotusu i Ascariju. Lobini H1 pokreće 1,8 litarski četvorocilindraš sa turbo punjačem i intercooler-om, a razvija 132kW/180KS. Za prenos snage preko 17-inčnih točkova (gume 205/45 R17 napred, 225/45 R17 nazad) brine se manuelni menjač sa 5 stepeni. Sa ovim motorom Lobini H1 postiže 100 km/h za manje od šest sekundi. Auto je težak 1030 kg, visina mu iznosi samo 1180 mm, širina 1800 mm, međuosovinsko rastojanje 2400 mm, klirens (rastojanje od tla) 150 mm, a raspored težine je 41/59. Zanimljiv detalj je i krov, koji se može da se skida, dok ostala standardna oprema obuhvata i kožna sedišta, električne podizače prozora, klima uređaj i podešavanje sedišta i volana. Kao opcija se nude i satelitska navigacija, DVD, Xenon svetla, parking senzori i personalizovane boje. Cena ovog brazilskog sportiste iznosi 90.000 dolara ili oko 65.700 evra.



Nedavno predstavljeni BMW M3 (serija E92) po prvi put pod haubom ima osmocilindrični motor, za razliku od prethodnika koje su pokretale ili 4-cilindrične (serija E30) ili 6-cilindrične mašine (E36 i E46). Međutim, to nekima nije bilo dovoljno, pa je nemačka firma Bremgo (trguje BMW auto delovima) u novi M3 uspela da "ugura" 5,0 litarski V10 agregat iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, koji razvijaju 507KS, odnosno 87 konja više u odnosu na standardni 4,0 litarski V8 motor u M3 (ovde i napomena da je Bremgo po nekim informacijama još i pojačao ovaj V10 ali se zvanično ne zna na koliko). I manuelni menjač sa šest stepeni iz M3 je zamenjen, i to SMG transmisijom sa sedam brzina iz pomenutog M5. Izmena ima još i one se odnose na nove petokrake AC Shnitzer alu točkove, trokraki Hartge kožni upravljač, sportskija sedišta i elemente od karbon fibera u unutrašnjosti. Bremgo sada svim zainteresovanim (konkretnije onima dovoljno ludim ili hrabrim) nudi ugradnju V10 agregata u njihov novi M3. Bremgu ovo ipak nije prva ovakva konverzija. Naime, još ranije su u ovoj firmi u prethodni M3 (serija E46) ugradili V10 motor iz M5, ali koji je bio pojačan sa 507 na svih 543KS, a tolika je verovatno i snaga ovog najnovijeg M3 V10.

 



"Porsche Design Edition 1" je naziv nove specijalne i naravno limitirane serije Porscheovog modela Cayman S (motor 3,4 litarski 6-cilindraš sa 295KS), koja će biti ponuđena samo kupcima u Nemačkoj i SAD-u. Biće proizvedeno tačno 777 primeraka ovog modela, i to po ceni, koja sa porezom iznosi 69.942 evra (toliki iznos će biti potrebno platiti u Nemačkoj kada u novembru počne prodaja, dok cena za Ameriku još nije objavljena, a prodaja tamo startuje u januaru sledeće godine). Porsche Design Edition 1 Cayman S je u odnosu na standardni Cayman S spušten za 10 mm, širi (ima distancijale od 5 mm), a dobio je i 19-inčne točkove sa modela 911 Turbo (gume 235/35 ZR 19 napred i 265/35 ZR 19 nazad). Osim toga, ovaj specijalni Cayman S dolazi samo u pretećoj crnoj boji (čak su i dodatne trkačke pruge na automobilu u crnoj boji, samo u drugoj nijansi); naravno i unutrašnjost je "crna k'o ugalj", a zasluga za to pripada kako crnim kožnim sedištima (sa utisnutim Porsche logom na naslonima za glavu), tako i crnoj alkantari, kojom su obloženi trokraki volan, ručica menjača i ručica ručne kočnice. Kao standardnu opremu, kupci će dobiti i posebne Porsche Design sunčane naočare, naliv pero, privezak za ključeve i džepni nož – naravno sve u crnoj boji (čak je i oštrica džepnog noža u crnoj boji).




Veoma popularno takmičenje MINI Challenge Series se u Velikoj Britaniji održava već sedam godina, a za novu sezonu Mini je spremio potpuno novi Mini JCW (John Cooper Works) Challenge, koji se bazira na Miniju Cooper S. Kao i ranije, ovaj Mini pokreće 1,6 litarski motor sa istom snagom (154kW/210KS), ali se sada umesto kompresora pod haubom nalazi turbo punjač. Ostale promene na automobilu uključuju poboljšanu aerodinamiku, modifikacije na ogibljenju, unapređenu trakciju, bolji odnos snaga-težina (lakši je za 30 kg), povećan obrtni moment (zahvaljujući Overboost funkciji 280 umesto 245Nm), bolja ubrzanja (do stotke stiže za 6,1 sekundu) i veću maksimalnu brzinu (240 km/h). Ukratko, recept za još više akcije i uzbuđenja.



Samo par dana posle prvih zvaničnih slika Renaulta Clio Grandtour, stižu i fotografije njegovog konkurenta iz Češke-Škode Fabije Combi druge generacije. Škoda je istina nedavno već objavila jednu teaser sliku Fabije Combi (kako u češkoj fabrici nazivaju svoje karavane), ali se na toj prilično zatamnjenoj slici video samo bok ovog novog karavana. Sada smo konačno u prilici da vidimo i "ostatak" automobila. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka je 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom zapremine 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a Renault Clio Grandtour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora raste na 1460 litara (235 litara više od stare Fabije Combi). Pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 70KS), 1,4 litra (sa 86KS) i 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Svi motori se serijski uparaju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju sa šest brzina. Za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata, a premijera već na septembarskom salonu u Frankfurtu.




Ovo je već druga tzv. teaser slika nove studije korejske Kia-e, koja će biti promovisana u septembru na salonu u Frankfurtu. Prvu sliku novog Sports Coupe Concepta (pokazuje samo prednji deo automobila) Korejci su objavili još tokom jula, a sada je stigla i druga, koja pak prikazuje samo profil ovog 2+2 koncepta, dugačkog 4,3 metra. Drugih podataka uz sliku nema, pa ćemo na informacije o motoru i ostalim karakteristikama morati da sačekamo pomenuti salon u Frankfurtu (očigledno da će Kia informacije deliti na kašičicu). Ipak, nova slika pokazuje zanimljiv detalj u vidu prilično produženog krova, koji nije baš u stilu pravih Coupe modela, a tu je i naglašen zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi. Novi koncept (koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti) realizovao je Kia-in evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je za Audi, a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo".  



Kao što se i očekivalo posle predstavljanja prototipova na salonima u Parizu i Detroitu, Audi će u drugoj polovini 2008. godine na tržište lansirati i serijsku varijantu svog SUV modela Q7 pokretanog izuzetnim 6,0 litarskim TDI dizel motorom sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će omogućiti Audiju Q7 V12 TDI ubrzanje do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h (bez blokade bi verovatno mogao preko 300 km/h). Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok će prosečna potrošnja iznositi 12 litara dizela na 100 km. Prototip ovog Audija je pre nekoliko dana uhvaćen tokom testiranja, i to praktično bez ikakve kamuflaže. U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI ima agresivniji aero body paket, pre svega se ističu novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novi alu točkovi, dorađena single-frame maska kao i branici i pragovi u potpunosti u boji karoserije.

 



Nemački Edo Comeptition je već obradio "običan" Maserati MC12, ali budući da je italijanjska marka kupcima ponudila i ograničeni broj primeraka putne varijante trkačkog Maseratija MC12 GT1, Edo Competition je doradio i tu Corsa verziju. Ipak, ljudi iz Edo Competitiona nisu dirali već ionako snažan 6,0 litarski V12 motor sa 555kW/755KS (pri 8000 obrt./min.) i 740Nm obrtnog momenta, već su pažnju usmerili na ogibljenje, kočnice i izduvni sistem. Tako je njihov Maserati MC12 Corsa dobio potpuno novo ogibljenje (razvijeno uz pomoć firme KW), nove kočnice (keramički diskovi od 396 mm napred, 360 mm nazad), novi izduvni sistem (od nerđajućeg čelika) sa četiri izduvne cevi prečnika 100 mm, a standardni točkovi su zamenjeni lakšim 19-inčnim napred i 20-inčnim nazad (sa gumama 265/35 ZR19 napred, odnosno 335/30 ZR20 nazad). Uz upadljivu narandžastu boju, to je to. Maserati MC12 Corsa inače ima skoro 400 kg manje u odnosu na standardni MC12, tačnije umesto 1531 kg, težak je samo 1150 kg, što znači da odnos kg/KS iznosi 1,5 kg po KS. Maksimalna brzina prelazi 200 milja na sat, tačnije 203 milje ili 327 km/h.



Ukrajinski Kremenchugsky Avtosborochny zavod (KrASZ) postigao je dogovor o SKD (semi-knocked-down) montaži automobila kineske kompanije Great Wall. Predviđeno je da hale ovog zavoda u gradu Kremenčug do kraja ove godine napusti prvih 700 komada SUV modela Safe i Hover (na slici) kao i pick-up modela Wingle. Zanimljivo je da će modeli Great Walla montirani u Ukrajini imati garanciju u trajanju od pet godina ili 80.000 km. Inače, Kremenchugsky Avtosborochny zavod (u vlasništvu kompanije AIS) već montira i automobile ruske Lade (od novembra 2002.), korejskog Ssangyonga (od kraja 2005.) i kineskog FAW-a, a Great Wall je jedan od vodećih kineskih proizvođača SUV i pick-up modela sa godišnjim kapacitetima od oko 150.000 vozila. 



Volkswagen će uskoro proširiti svoju BlueMotion porodicu novim članom. Naime, posle Pola, Passata i Passata Variant, i Golf dobija svoju BlueMotion verziju sa visokom energetskom efikasnošću (u prevodu manja potrošnja uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem već ionako efikasnog 1,9 litarskog TDI dizel motora sa filterom čestica, dužim prenosnim odnosima menjača u trećoj, četvrtoj i petoj brzini, gumama 195/65 R 15 sa smanjenim otporom kotrljanja, spuštenim ogibljenjem kao i poboljšanjem aerodinamike automobila (vrednost Cw iznosi 0,30 umesto 0,32). Rezultat ? Golf BlueMotion sa 77kW/105KS i 250Nm obrtnog momenta postiže 190 km/h, prosečno troši 4,5 litre dizela na 100 km (što uz rezervoar od 55 litara podrazumeva autonomiju od 1200 km), a emituje 119 grama CO2 po kilometru. U poređenju sa standardnim Golfom 1,9 TDI, potrošnja je manja za 0,6 litra, emisija CO2 za 16 g/km, a maksimalna brzina je veća za 3 km/h. Premijera će naravno biti već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu, a prodaja u Nemačkoj počinje krajem godine po ceni od 20.615 evra pa naviše (odnosno Golf BlueMotion je od jednako opremljenog Golfa 1,9 TDI skuplji za samo 315 evra).



Chevrolet za septembarski salon u Frankfurtu najavljuje prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj masci hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta (hmm, gde li su predvideli mesto za registarsku tablicu ?). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen novim okruglim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 72kW/98KS (ranije 69kW/94). Uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija. Kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara.  Prodaja obnovljenog Avea hatchback počinje u martu sledeće godine.




Mercedesova E klasa sa inovativnom BLUETEC tehnologijom došla je i u Evropu. Naime, posle pozitivnih iskustava iz Amerike (gde se E klasa BLUETEC prodaje od jeseni prošle godine), Mercedes je odlučio da i evropskim kupcima ponudi model E 300 BLUETEC sa ovom tehnologijom, kojom je nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova (posebno  azot-oksida) i koja zadovoljava buduće Euro5 standarde (stupaju na snagu 2011. godine). Mercedes tvrdi da je zahvaljujući ovoj tehnologiji (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi), motor u modelu E 300 BLUETEC jedan od "najčistijih i najefikasnijih agregata na svetu." E 300 BLUETEC pokreće 3,0 litarski V6 motor sa 155kW/211KS i 540Nm obrtnog momenta, koji prema fabričkim podacima troši 7,3 litra dizela na 100 km. Maksimalna brzina iznosi 244 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 7,2 sekunde. Ova E klasa se osim smanjenjem emisije štetnih gasova, može pohvaliti i dinamičnim karakteristikama, komfornim ogibljenjem, prijatnom unutrašnjošću i izuzetnim bezbednosnim standardima. Mercedes već najavljuje da će uskoro proširiti paletu svojih vozila sa BLUETEC tehnologijom (konkretnije, radi se o modelima GL, M i R klase, ali će se oni prvo pojaviti u SAD-u). Da podsetimo da je Mercedes u martu ove godine na salonu u Ženevi prikazao i koncept Vision C 220 BLUETEC, prvi automobila sa 4-cilindričnim motorim, u koji je ugrađena ova ultra-čista BLUETEC dizel tehnologija. Kao i prethodni Mercedesov koncept Vision GL 420 (iz januara ove godine), i ovaj pokazuje u kom pravcu će se kretati razvoj dizel motora. Naime, već sada dizel motor u Vision C 220 BLUETEC konceptu zadovoljava stroge standarde Euro6, koji će u Evropi stupiti na snagu tek 2015. godine. I što je najlepše, sa snagom od 125kW/170KS i 400Nm obrtnog momenta, ovaj auto troši samo 5,5 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Kako već i standardni Mercedes C klase (W204) ispušta za 15 % manje CO2 u životnu sredinu u odnosu na stari model (W203), Vision C 220 BLUETEC "preti" da postane jedan od najčistijih vozila uopšte. Što se pomenutog koncepta Vision GL 420 tiče, radi se o doteranoj GL klasi sa moćnom V8 mašinom, BLUETEC tehnologijom i 216kW/290KS kao i 700Nm obrtnog momenta. Mercedes tvrdi da Vision GL 420 Concept troši samo 9,8 litara dizela na 100 km puta, što znači da mu autonomija iznosi skoro 1000 km.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs