Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Nissan priprema manji sportski coupe, koji bi trebao da se na tržištu pojavi do 2010. godine. Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je bio popularan među mlađim kupcima. I novi coupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slici. Dizajneri su inspiraciju pronašli u novijim Nissanovim koncept modelima poput modela Urge i Foria Concept. Novi coupe biće dugačak 4,35 metra, a pokretaće ga 2,0 litarski motor sa oko 250KS. 



Reklama


Nedavno je nemački ADAC u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio crash test kineske limuzine Brilliance BS6, a rezultati su bili katastrofalni. Podsećamo, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je na testu ADAC-a osvojio samo jednu zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika. Međutim, ispostavilo se da da to nije i apsolutno dno što se tiče bezbednosti (bolje reći nebezbednosti) kineskih automobila. Na YouTubu je nedavno objavljen video najnovijeg crash testa još jednog kineskog automobila. Radi se o modelu Amulet, kineske kompanije Chery (one sa kojom je Chrysler nedavno potpisao sporazum o proizvodnji malih automobila), a test je sproveo ruski auto magazin Auto Review. Ukratko, po standardima EuroNCAP, Chery Amulet (kineska verzija prvog Seata Toledo) je  prilikom frontalnog sudara izgleda postigao još gore rezultate od pomenutog Brilliancea BS6, pa ruski magazin sada poziva da se auto povuče sa tržišta. Auto Review takođe sugeriše da Chery možda koristi čelik niskog kvaliteta da bi smanjio troškove proizvodnje i cenu ovog modela, koji u Rusiji košta oko 9000 dolara (6570 evra) i predstavlja Chery-ev najprodavaniji model u Rusiji. S druge strane, iz Chery-a je stiglo saopštenje u kome se naglašava da je test bio pristrasan, a pominje se i jedna veoma zanimljiva činjenica. Naime, laboratorija gde je izvršen crash test, pripada Chery-evom ljutom rivalu-Ladi ! Kome verovati ? Najbolje da pogledate video...
 




Na krilima velikog uspeha Range Rovera Sport na tržištu SAD-a, Land Rover je odlučio da kupcima ponudi specijalnu verziju ovog modela sa dodatkom LE u imenu (Limited Edition), koja će se na tržištu Severne Amerike naći u samo 250 primeraka, i to po ceni od 81.450 dolara. Da bi se razlikovao od standardnih verzija, specijalni Range Rover Sport ima nekoliko novih estetskih detalja poput doteranih branika, većeg zadnjeg krovnog spojlera, donjih delova automobila ofarbanih u boju karoserije, drugačijih izduvnih cevi i 20-inčne Stormer točkove. Unutrašnjost je opremljena Luxury Interior paketom koji, između ostalog, sadrži kožna sedišta, ručno poliranu hrastovinu, adaptivni cruise control, audio-vizuelni zabavni sistem za putnike na zadnjim sedištima itd. U Land Roveru napominju da je Range Rover Sport LE namenjen kupcima koji žele nešto malo drugačije, odnosno određeni nivo personalizacije, koji oslikava njihov ukus i stil. Ovaj luksuzni terenac pokreće 4,2 litarski Supercharged V8 motor sa 390KS u kombinaciji sa permanentnim pogonom na sva četiri točka i proveranim Land Roverovim Terrain Reponse sistemom.




Objavili smo već nekoliko špijunskih slika novog Hyundaijevog modela Coupe (u Americi Tiburon), a juče se na netu pojavila i ova skica tog automobila za koju mnogi smatraju da predstavlja zvaničan fabrički crtež, koji je nekako procureo u javnost. Izgled automobila na skici liči na osnovni oblik prototipova, koji su nedavno uhvaćeni tokom testiranja u SAD-u, a sada smo u prilici (ako je ovo stvarno zvanična skica) da vidimo kako će definitivno izgledati prednji deo novog Coupea, koji je na onim špijunskim slikama od pre nekoliko dana naravno bio zamaskiran. Da podsetimo da je Hyundai i zvanično potvrdio da će novi Coupe/Tiburon imati pogon na zadnje točkove, a premijera se očekuje krajem 2008. ili 2009. godine. Inače, budući Coupe dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, naročito u širini. Kako će novi Coupe/Tiburon imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor, dok bi osnovnu motorizaciju činio V6 agregat (bar u Americi, dok bi u Evropi mogao da se ponudi i sa četvorocilindričnim motorom).



Serijski Porsche 911 Turbo ima 480KS i 620Nm obrtnog momenta, SpeedART Porsche 911 BTR-XL raspolaže sa 530KS, Sportecov 911 Turbo sa oznakom SP580 razvija 580KS i 765Nm, a TechArt 911 Turbo GTstreet ima 630KS i 820Nm. Ima li ko jači ? Ima ! Zove se Gemballa Avalanche GT2 650 EVO-R i raspolaže pravom konjicom od 650KS i 820Nm, odnosno sa svih 750KS u snažnijoj verziji. Već varijanta sa 650 konja postiže 100 km/h za 3,3 sekunde, a 200 km/h za manje od deset sekundi dok maksimalna brzina iznosi 208 milja na sat odnosno 335 km/h. Pomenuti Sportec SP580 sa 338 km/h i TechArt 911 Turbo GTstreet sa 345 km/h su dakle u pogledu maksimalne brzine ipak bolji. Zato Gemballa ima i pomenutu snažniju varijantu sa 750 konja, mada za sada nema podataka o njenim performansama kao ni o ceni. Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GT2 650 EVO-R dobio i novo, ogromno zadnje krilo, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh (i poklopac motor ima novi otvor za vazduh), prerađeno ogibljenje i nove točkove od 20 inča (Gemballa Racing 20" Black Edition sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad), dok su prednja svetla i izduvni sistem preuzeti sa Porscheovog modela Carrera GT. Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu dvobojnu unutrašnjost (koža, alkantara, aluminijum). Cena ove ekskluzive (verzija sa 650KS) iznosi 300.000 funti ili oko 450.000 evra, i to je prema press saopštenju Gemballe "najbrži i najskuplji tiptronic Porsche na planeti."




Tjuning kuća Big 3 Performance proizvešće tačno 100 komada njihove nove obrade Fordovog Mustanga (u verzijama sa 500 i 650 konja), koji nosi pomalo dugačak naziv-Big 3 Performance Limited Edition Mustang. Osim povećanja snage, Big 3 Performance kupcima za svoj rad daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 36.000 milja. Big 3 Performance Limited Edition Mustang raspolaže novim aero body paketom, koji se brine kako za agresivniji izgled, tako i za bolju aerodinamiku vozila (ipak, bez obzira na agresivnost, ovaj Mustang ostaje prilično veran originalnom dizajnu). Big 3 Performance planira da kupcima ponudi samo 20 ovih Mustanga u verziji sa 650 konja, 30 komada varijante sa tačno 500KS, dok će ostalih 50 dobiti samo ovaj estetski paket. Inače, kompanija Big 3 Performance je stvorila svoje ime i reputaciju pre svega svojim inovativnim idejama i težnjom za perfekcijom u doradama supersportskih automobila.

 



General Motors će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), osim novog Cadillaca CTS i BLS Wagon (o kojima smo naravno već pisali), evropskoj publici predstaviti i najnovije izdanje legendarne Corvette za 2008. godinu sa novim 6,2 litarskim V8 motorom. Novi LS3 agregat razvija 321kW/436KS i 586Nm obrtnog momenta, što Corvetti omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 4,3 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 306 km/h. U poređenju sa prethodnim LS2 agregatom, LS3 ima 36KS i 44Nm više, dok je ubrzanje do stotke smanjeno za 0,2 sekunde a maksimalna brzina povećana za 5 km/h. Osim novog motora, GM je za ovu Corvettu (i u Coupe i u Cabrio izdanju) pripremo još neka poboljšanja (obećavaju brže promene brzina na automatskoj transmisiji sa 6 stepeni i poboljšano upravljanje). Sem toga, dorađena je i unutrašnjost, ponuđeni su novi alu točkovi (napred od 18 a pozadi veličine 19 inča), nove boje za karoseriju...

 



Reklama


Suzuki će na skorašnjem salonu u Frankfurtu promovisati svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra), koji najavljuje novu serijsku limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno). Serijska verzija će se pojaviti u prodaji 2010. godine i biće namenjem globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. Novi koncept je prvi Suzukijev pokušaj da stvori automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Na ovoj zvaničnoj skici, koju je Suzuki jutros objavio, Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi) ali skice obično ne prikazuju pravo stanje stvari, pa ćemo u Frankfurtu verovatno videti prototip sa daleko realističnijim proporcijama. 



Renault je objavio prve dve slike novog Clia Grandtour, odnosno Clia u karavan verziji, koji će zvaničnu svetsku premijeru imati za mesec dana na salonu u Frankfurtu. Ovo je brz i pravovremen odgovor novom Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja će takođe svetlost dana ugledati u Frankfurtu. Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio Grandtour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor naći i u serijskoj verziji Clia Grandtour zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio Grandtour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Grandtour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine. 




 

Ovo na slikama nije ni Audi A5 Avant (karavan), ni klasični hatchback (kombi-limuzina), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-coupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog coupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback očekuje 2009. godine. A dotle, evo šta se zna o ovom novitetu. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju rešenja bokova sa budućeg A4 i novog zadnjeg dela. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored obrtnog momenta 40/60% napred/nazad). Sportback sa Quattro pogonom dobiće i novi QVT sistem (Quattro Torque Vectoring), koji ima mogućnost raspoređivanja snage i momenta posebno na svaku osovinu kao i pojedinačno među zadnjim točkovima. Ovim se dobija bolja trakcija i stabilnost automobila. Paleta agregata obuhvataće tri benzinska 4-cilindrična turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem (TFSI) i snagom od 150, 177 i 211KS, slediće V6 motor zapremine 3,2 litra sa 265KS, a vrh će činiti (bar u početku) 4,2 litarski V8 sa 354KS, koji će pokretati sportski S5. Kasnije se očekuje i najsnažnija varijanta RS5 sa svih 450 konja pod poklopcem motora. Neće biti zapostavljeni ni ljubitelji dizelaša. Za njih Audi priprema novi 2,0 litarski turbo-dizel sa 204KS, a tu će biti i već poznati 2,0 L dizel agregat sa 170 konja kao i 3,0 litarski TDI sa 240 konja. U Audiju za A5 Sportback pripremaju i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.

 



Porsche je Limited Edition verziju Boxstera pokazao još u aprilu ove godine u Njujorku, a sada je konačno objavljena i njegova cena i termin početka prodaje. Prodaja počinje 28. septembra po ceni od 49.990 dolara za Boxster (2,7 litarski motor sa 245KS), odnosno 59.990 dolara za verziju Boxster S (3,4 litarski motor sa 295KS). Kao što mu i ime kaže, Limited Edition Boxster će biti ponuđen u ograničenom broju primeraka, tačnije radi se o količini od svega 500 komada. Prvo što pada u oči na ovom Boxsteru jeste njegova narandžasta boja, koja se inače upotrebljava i na ekskluzivom modelu 911 GT3 RS. Pored zanimljive boje, Limited Edition Boxster je dobio i SportDesign paket, koji sadrži doterani prednji branik, zadnji difuzor, novi zadnji spojler, koji se izvlači i 18-inče točkove za Boxster, odnosno točkove od 19 inča za jači Boxster S. Kao odličan kontrast narandžastoj karoseriji, Porsche je točkove, retrovizore i bočne usisnike za vazduh ofarbao u crno. I unutrašnjost je uglavnom crna ali ima i par detalja u narandžastoj boji, koji se slažu sa spoljašnošću (i sigurnosni lukovi iznad glava putnika su takođe narandžasti). Motori istina nisu dirani ali je ovaj Boxster ipak dobio koju konjsku snagu više zahvaljujući novom sportskom izduvnom sistemu. Limited Edition Boxster će inače biti na raspolaganju samo kupcima u SAD-u i Kanadi.




Nemački tjuner Mansory prilikom obrade Aston Martinovog Vanquisha S nije dirao njegov motor (6,0 litarski V12 i dalje raspolaže sa 512KS), ali su se zato inženjeri ove firme fokusirali na poboljšanje kočionog sistema (veći diskovi), ogibljenja (nove opruge i 25 mm spušteno vešanje) i estetskog nastupa. Ovo poslednje se odnosi na nove točkove od 20 inča (gume 275/30R20 napred, 315/35R20 nazad), novi prednji spojler od karbon fibera, bočne usisnike vazduha (takođe od karbon fibera), zadnji difuzor (pogađate, opet od karbon fibera) kao i aluminijumske otvore za vazduh na haubi. Vrhunac svega je odabir boja za karoseriju. Naime, kombinacija crne i žute mnogima jednostavno ne odgovara, pa se na netu o tome mogu pročitati razni negativni komentari (što se opet može protumačiti kao ljubomora onih, koji si ovako nešto nikada neće moći priuštiti pa traže dlaku u jajetu). Ista kombinacija crne i žute boje je upotrebljena i unutrašnjosti (iako u kabini preovlađuje crna boja, monotonija je razbijena žutim površinama na sedištima, oplatama vrata i instrument tabli).     



Za predstojeći 62. salon automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), japanski Subaru priprema nekoliko zaista zanimljivih noviteta. Pre svega, evropska publika će po prvi put videti potpuno novu, već treću generaciju modela Impreza (prva se pojavila 1992. godine), a osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (na prve dve slike), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat" (WRC). Kao što se odmah primetili, Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa oko 300 konja. Što se tiče obične Impreze (treća slika), evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada nije isključeno da se kasnije i Evropljanima ponudi klasična limuzinska varijanta (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Još jedan novitet za Frankfurt jeste estetski i mehanički obnovljeni SUV model Tribeca (četvrta slika), koji se u prvoj generaciji izdvajao od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u Frankfurtu izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom spoljašnjosti, naročito prednjeg dela (na koga je i letelo najviše kritika). Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred, odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi, zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Osim novog dizajna, Tribeca je dobila i novi motor, zapremine 3,6 litra; i kao i ranije, radi se o 6-cilindričnom bokser agregatu. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak troši nešto manje goriva. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako-dužina/širina/visina : 4865 mm/1870 mm/1686 mm, a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. Subaru će u Frankfurtu promovisati  i "potpuno novu" generaciju njihovog najmanjeg modela Justy. Navodnici su neophodni jer novi Justy nije ništa drugo do klon Daihatsu Siriona sa značkom Subarua (ovde i napomena da Subaru još nije objavio sliku novog Justy-a). Da podsetimo, još aktuelni Justy je napravljen zajedno sa Suzukijem, koji svoju verziju ovog automobila prodaje pod imenom Ignis. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su dimenzije Daihatsu Siriona ovakve : dužina 3600 mm, širina 1655 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm a visok 1565 mm. U novi Justy će se ugrađivati benzinci od 1,0 i 1,3 litra (prvi ima 3, a drugi 4 cilindra). U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2. Subaru će u Frankfurtu izložiti i svoj prvi turbo-dizel agregat ("Subaru Boxer Turbo diesel"), koji će evropskim kupcima biti na raspolaganju 2008. godine. Ovim će biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar što se tiče prodaje u Evropi gde kupci jednostavno traže dizelaše koje Subaru dosad nije imao, pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugačije pa se nedostatak dizel motora nije odražavao na prodaju dok Evropljani putničke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelašima zbog manje potrošnje i većeg obrtnog momenta. Sa dolaskom ovog dizelaša, situacija u Evropi će se promeniti na bolje (bar se tako nadaju u japanskoj firmi). Na štandu Subarua će takođe biti izložen i već poznati mali elektroauto, model R1e, koji je već u upotrebi u Japanu i koji pokazuje privrženost ove kompanije u razvijanju ekološki podobnih tehnologija.



Posle Grand Motorsa, zastupnika Forda za Srbiju, koji do 15. avgusta svim kupcima modela Fiesta, Fusion i Focus (sa lagera) poklanja LPG gasni uređaj za pogon vozila na tečni naftni gas, na sličan korak se odlučio i generalni uvoznik italijanskog Fiata za Srbiju (Delta automoto d.o.o., Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je naime pokrenuo novu prodajnu akciju (traje sve do kraja avgusta), u okviru koje se svim kupcima malog komercijalnog vozila Fiat Punto Van poklanja plinski uređaj TNG uz besplatnu ugradnju. To nije sve jer kupci dobijaju i godinu dana besplatnog redovnog održavanja. Potez za svaku pohvalu. Cena pomenutog Punta Van iznosi 9050 evra sa plaćenom carinom i PDV-om.



Na nemačkim putevima ulovljen je novi BMW M3 u obliku klasične limuzine sa četiri vrata, i to bez ikakve kamuflaže, koja se obično stavlja na auto da bi se sakrili oni najzanimljiviji detalji. Budući da je auto potpuno nemaskiran, verovatno su u pravu svi oni koji misle da je datum prezentacije veoma blizu. Oni "najhrabriji" prognoziraju i da će se premijera desiti već za mesec dana na salonu u Frankfurtu (11.-23. septembar). I ne samo to. BMW bi navodno mogao da iskoristi frankfurtski salon i za prezentaciju modela M3 u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Živi bili, pa videli... Što se tiče ovog M3 sedana, najvažnija vizuelna razlika u odnosu na običnu seriju 3 sedan (osim aero body paketa), u stvari predstavlja činjenica da je prednji kraj (svetla, branik, gril hladnjaka) praktično preslikan sa serije 3 Coupe (E92). Rezultat je zaista moćan izgled, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, atraktivni točkovi i četiri izduvne cevi. Očekuje se da i M3 sedan ima isti 4,0 litarski V8 motor sa 420 konja iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, novi Mercedes C 63 AMG i budući Lexus IS-F.




Ovo je prva (tzv. teaser) slika novog Ferrarija 599 GTB Fiorano, koji je prošao tjuning tretman u nemačkoj komapaniji Edo Competition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Sada spremaju i preradu Ferrarija 599 GTB Fiorano ali zasad, osim ove slike, nažalost nema drugih informacija o preradama na motoru i ostaloj mehanici. Ipak na fotografiji se zapažaju neki zanimljivi detalji poput novih točkova u crnoj boji, kroz koje se vide žuta kočiona klješta. Izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat svakako dovoljno efektan da se za njim okreću glave. Za ostale detalje moraćemo da sačekamo zvaničnu promociju. 



Mazda je povodom 40 godina proizvodnje automobila sa rotacionim motorom predstavila specijalnu (i naravno limitiranu) seriju modela RX8, čiji puni naziv glasi RX8 Rotary Engine 40th Anniversary. Bazira se na modelima RX8 Type S (sa manuelnim 6-stepenim menjačem) i i RX8 Type E (sa automatskom 6-stepenom transmisijom). RX8 Rotary Engine 40th Anniversary se nudi samo u Marble White beloj boji karoserije dok je unutrašnjost u kombinaciji crna koža/svetlo srebrna alkantara. Uz zaštitni logo cele serije na boku automobila, ova Mazda raspolaže i srebrnim 18-inčnim alu točkovima (sa gumama 225/45R18), Bilstein amortizerima, svetlima za maglu sa plavim reflektorima, volanom i ručicom ručne kočnice u ekskluzivnoj crnoj koži (sa sivim šavovima), ručicom menjača takođe u crnoj koži (samo verzija sa ručnim menjačem), dok je verzija sa automatskim menjačem dobila i aluminijumske pedale i aluminijumsko odmorište za nogu kao i veće kočione diskove (to je specijalna oprema za RX8 sa automatikom, a standard za model sa manuelnim menjačem već od bazne verzije). Mazda će proizvesti samo 200 primerka ovog RX8, koje će se Japancima nuditi po ceni od 3.150.000 jena ili samo 19.340 evra !! (kod nas najjeftiniji RX8 košta 28.799 evra). 



Ono o čemu se poslednjih meseci mnogo govorilo i pisalo, dobilo je konačno svoj epilog. Naime, italijanski Fiat i kineski Chery potpisali su "Memorandum o razumevanju", koji podrazumeva zajedničko ulaganje (joint-venture u odnosu 50:50) u proizvodnji putničkih automobila. Drugim rečima, u Kini će se od 2009. godine proizvoditi modeli Fiata i Alfa Romea. Prema planovima Italijana i Kineza, fabrika u gradu Wuhu (provincija Anhui) će godišnje proizvoditi oko 175.000 automobila Fiat, Alfa Romeo i Chery. Sergio Marchione, prvi čovek Fiata, izjavio je da proizvodnja Alfa Romea u Kini predstavlja istorijski korak, koji će jedan od najatraktivnijih evropskih automobilskih brendova približiti kupcima na najbrže rastućem svetskom tržištu poslednjih godina. Takođe, ovaj sporazum je i deo strategije da se Alfa Romeo pretvori u pravi globalni auto brend. U saopštenju se izričito ne navodi koji Alfini modeli će se proizvoditi u Kini, ali se ranije govorilo da će to biti Alfe 159 i 147. Ovaj sporazum sa Chery-em je već šesti takav Fiatov joint –venture sa kineskim proizvođačima automobila. Inače, Chery je jedan od najuspešnijih kineskih proizvođača automobila (trenutno je i najveći kineski izvoznik), koji u svojoj aktuelnoj ponudi ima deset modela. 



Francuski Peugeot će na toliko pominjanom salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar) promovisati koncept model 308 na hibridni pogon. Na prvi pogled ništa neobično, ali stvar postaje zanimljivija zbog činjenice da elektromotor nije uparen sa benzincem (kao kod drugih proizvođača) već sa dizel agregatom. Ovde treba podsetiti da je Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 Hybride HDi, koga je takođe pkretao hibrdidni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor. Međutim za razliku od 307-ice Hybrid koja je ostala samo koncept, novi 308 Hybrid kreće u serijsku proizvodnju krajem 2009. godine kao model za 2010.-tu. Uglavnom, 1,6 litarski HDi turbo-dizelaš u 308-ici Hybrid razvija 109KS i 260Nm obrtnog momenta, a elektromotor raspolaže sa 22KS i 130Nm. Prema najavama ovaj 308 Hybrid bi trebalo da troši za 30 % manje goriva u odnosu na obični Peugeot 308 dizel, odnosno oko 3,4 litre na 100 km, dok će emisija CO2 iznosti samo 90g/km.



Izvor : www.hrt.hr

Ovih dana nagađa se o lokaciji za prvi pogon za proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ford je potvrdio da traži lokaciju za svoju fabriku u Hrvatskoj, ali u užem izboru je još i Rumunija. Bila bi to najveća greenfield investicija u Hrvatskoj, a posao je vredan oko pola milijarde dolara. U evropskoj centrali Forda u Kelnu, ni danas nisu mogli zvanično da potvrde da ta kompanija planira izgradnju fabrike automobila u Hrvatskoj. Ipak, dolazak njihovih konsultanata i raspitivanje o mogućnostima ulaganja nisu prošli nezapaženo. Direktor Nacionalnog centra za klastere HUP-a Vladimir kovačević potvrdio je da je već obavljeno nekoliko razgovora sa predstavnicima Forda i da je poslednji sastanak bio prošlog utorka. Direktor Agencije za podsticaj izvoza i ulaganja Slobodan Mikac nije želeo da potvrdi da Ford želi proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ipak, otkrio je da su Sinj, Rijeka i Nova Gradiška tri lokacije koje su ušle u uži izbor. Jedna od najvećih automobilskih kompanija u svetu trenutno bira, kako saznaje HTV, između Rumunije i Hrvatske. Ako se odluče za Hrvatsku, izgradnja fabrike će početi 2009. godine., a u njoj će posao naći čak 5.000 ljudi. Kako Hrvatska ima političku i makroekonomsku stabilnost, ostaje još da se zadovolje tehnički uslovi. Izuzetna saobraćajna infrastruktura Hrvatsku čini konkurentnijom od Rumunije, koja s druge strane ima jeftiniju radnu snagu. Kopnena i morska povezanost globalnom ulagaču garantuje sigurnu isporuku robe, a Hrvatskoj povisuje granicu isplativosti ulaganja. Da Ford nema mnogo vremena za razmišljanje, dokazuje podatak da je prošle godine poslovao sa rekordnim gubitkom od gotovo 13 milijardi dolara. Dovoljno glasna uzbuna za restrukturiranje kompanije.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs