Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

To je pokazala akcija Ispravno vozilo-bezbedna voznja, koja je u Srbiji sprovedena izmedju 13. i 18. novembra u 384 centra za tehnicki pregled vozila. U okviru akcije od pregledanih 50000 motornih vozila cak 54% je bilo neispravnih ( prosle godine 56% ) saopsteno je u Upravi saobracajne policije. Najvise je kvarova na kocionom sistemu. Cak trecina svih vozila ima neispravne kocnice !



Reklama


U Renaultu spremaju potpuno novu ( 3. po redu ) generaciju Lagune, svojevremeno prvog automobila, koji je osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika prilikom sudara. Vreme zamene se neumoljivo primice pa je tako, sto je bliza prezentacija, sve vise test vozila na putevima a medju njima je uhvacen jedan primerak, ciju sliku donosimo. Pored karavana, kao sto je ovaj, bice ponudjena naravno i kombilimuzinska varijanta a sve su glasnije price i o coupeu i to na osnovi Nissana Altime Coupe. To ne treba da cudi jer Renault kao vlasnik Nissana zeli da smanji troskove razvoja i proizvodnje. Sta ce od toga biti tek cemo videti a dotle jos samo nekoliko impresija o dizajnu nove Lagune. Renault ocigledno, a to se vidi i na ovim slikama, kao dizajnerski uzor, bar za prednji kraj koristi uspesni concept-car Fluence od pre neku godinu.



Jos jedan pogled na Audi TT ovoga puta od strane tjunera Oettingera. Uz potpuni spoljasnji body kit, koji doprinosi agresivnom izgledu automobila, velikih promena ima i na motoru. Oettingerova verzija razvija 350KS i 470 Nm a ubrzanje od 0 do 100km/h iznosi 5,6 sekundi dok je maksimalna brzina podignuta na 270 km/h. Prezentacija naravno ovih dana na salonu u Essenu.



Salon u LA-u traje i Nissan naravno ne sme da fali. Najznacajniji novitet predstavlja coupe verzija Altime, jednog od najpopularnijih modela Nissana u SAD-u. Za razliku od Altime u sedan verziji, coupe je nesto kraci i laksi i ima tvrdje podeseno ogibljenje mada isto zadrzava prednji pogon. Paleta motora obuhvata 2 benzinca sa serijski uparenim rucnim menjacem sa 6 brzina dok je uz doplatu u ponudi i CVT automatik. Manji benzinac je 2,4 litarski  4-cilindras sa 175KS a veci je 3,2 V6 sa 270KS. I zasto uopste obracamo paznju na model namenjen samo SAD-u ? Zato sto je Renault vlasnik Nissana i zato sto su, navodno, vesti da Renault sprema buducu coupe verziju nove Lagune upravo na platformi ove Altime coupe, veoma pouzdane !



Na slici nije Rover 25 vec buduci kineski Roewe 250. Kao sto je poznato, posle propasti Rovera, pravo na proizvodnju njegovih modela 25 i 75 kupila je kineska kompanija SAIC ali je pravo na koriscenje imena Rover otkupio Ford tako da su kinezi primorani da promene ime ali opet u  veoma slicno-Roewe. Kineska varijanta Rovera 75 pod imenom Roewe 750 je vec predstavljena javnosti a evo i prve slike prototipa  kineskog Roewe 250 na kojo se jos ne vide eventualne izmene u odnosu na originalni Rover 25. Ali sudeci po Roewe-u 750 i manji Roewe 250 spolja ce se razlikovati manje-vise po vecoj i agresivnijoj masci dok termin prezentacije nije poznat.   



Iza ovog imena se krije dobro poznati Suzuki Swift u doradi firme Carzone. Najvece su promene ustvari nastale ugradnjom potpuno novog body style-a, koji ukljucuje nove prednje i zadnje branike i set pragova sa strane vozila. Branici su komplementarni i za verziju sa 3 i sa 5 vrata dok su pragovi za sada namenjeni samo verziji sa 3 vrata. Na autu na slici dodate su felne od 17 inca sa gumama 205/ 40. Sve to zajedno sa spustenim ogibljenjem za 60mm i u ovom slucaju crvenom bojom daje zaista aktraktivan izgled ovom malisanu.



I austrijski tjuner Schubert prikazuje svoje vidjenje Audija TT. Osim novih felni najzanimjiviji detalji spoljasnjosti ovog TT-a, jesu promenjeni originalni prednji i zadnji branici. Prednji, koji kosta 750 eura, sada daje iluziju izgleda Audijevog novog modela R8. Pozadi osim pomenutog branika sa difuzorom, isticu se 4 zavrsetka izduvnih cevi. A sad motori. Osnovni 2,0 TFSI sa serijskih 200KS i 280Nm, sada razvija 245KS i 355Nm. Veci 3,2 umesto 250KS i 320Nm, sada izvlaci 335KS i 425Nm. 



Reklama


Tjuner Heico sportiv specijalno za salon u Essenu sprema jos jednu varijantu Volvo-a C30 sa imenom HS3 Thor. Pored vec neizbeznih dodatnih spojlera, pragova, spustenog ogibljenja za 30mm, jacih kocnica, 4 izduvne cevi i atraktivnih felni od 18 inca sa TOYO R888 polu-slick gumama, preradjen je i motor, koji iz 2,5 litara serijski izvlaci 220KS i 320 Nm. Sada su te vrednosti podignute na 250KS i 360Nm.



Fiat na osnovu koncepta Trepiuno, predstavljenog u Zenevi jos 2004. godine, sprema serijsku varijantu, koja ce se izgledom oslanjati na legendarni mali auto istog imena, koji se nalazio u proizvodnji od 1957. do 1975. godine. Testiranja su u toku pa je tako i ovo testo vozilo uhvaceno na ulicama Torina. Za razliku od studije Trepiuno, koja je bila predvidjena za prevoz 3+1 putnika, odakle je i dobila ime, serijski novi 500 bice pravi cetvorosed i nesto vecih dimenzija. U pocetku ce biti u ponudi samo kombilimuzinska varijanta ali ce se tokom 2008. pojaviti i originalna kabrio verzija. Taj kabriolet ce biti dvosed jer ce krovni mehanizam jednostavno pojesti 2 zadnja mesta za sedenje. Na drugoj slici je moguci izgled malog kabrija. Motori, koji su se u pocetku najavljivali, bili bi preuzeti od Pande ali su se u poslednje vreme pojavile informacije ( o cemu smo vec vise puta pisali ) da u Fiatu ozbiljno razmisljaju o ugradnji 2-cilindricnog motora, koji bi iz 900 kubika sa turbo punjacem izvlacio izmedju 90KS i 110KS. Abarth verzija ce razvijati svih 150KS iz 1,4 litarskog motora takodje sa turbom. Fiat ce auto proizvoditi u svojoj fabrici u Poljskoj zajedno sa novim Fordom Ka, koji ce nastati na istoj osnovi.



Kao i maticna kuca i Hondina americka divizija za proizvodnju luksuzniih vozila, Acura, predstavlja studiju na salonu u Los Angelesu i to naravno u klasi limuzina. Za izgled je bio zaduzen Hondin americki dizajn centar dok se za sledecu godinu planira otavaranje i Acurinog dizajn centra u Kaliforniji. U Acuri dizajn svog koncepta opisuju kao progresivan i napredan i njime porucuje da Acura ostaje privrzena modernom obliku i vrhunskom stilu. Uhh ! Samo u fabrickom press materijalu mozete procitati ovakve ocene o sopstvenom radu. Konacnu rec o dizajnu dace naravno kupci jer ovaj Acurin prototip najavljuje i buduce smernice u oblikovanju novih Acurinih modela. Da li ce se kupcima ovakav stil svideti ostaje da se vidi. Po velici ovog sedana moze se samo zakljuciti da ga pokrece neki snazan motor. Kazem zakljuciti jer nema nikakvih napomena o kom se agregatu radi kao sto nema i informacija o dimenzijama ove ladje. Na automobilu su, osim bocnih vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima, zanimljivi jos i veoma nizak klirens i ogromna petougaona maska. Izdvajaju se jos tockovi od 22 inca napred i 23 inca nazad i to od poliranog aluminijuma. U kabini se podrazumeva luksuzno i komforno okruzenje mada u Acurinom press materijalu nisu objavljene slike unutrasnjosti pa mozemo samo da nagadjamo.



Brabus T13

30 Nov, 2006 - 17:01 Tuning Komentari (0) comments  English

Upravo tako se zove novi performance kit za povecanje snage motora za Mercedes S600 ( plus 113 KS ) iz kuce Brabus i kosta 19900 eura ! S600 iz serijskog 5,5 litarskog V12 motora izvlaci 517KS i 830Nm a uz pomoc Brabusa svih 630KS i 1000Nm momenta. Pritom auto udovoljava euro IV normama o zastiti okoline. Naravno i maksimalna brzina nije vise limitarana na 250 km na sat pa sad iznosi 327 km na sat. Ubrzanje je eksplozivnih 4,3 sekunde ( za ovako velik i tezak auto ). Takodje Brabus uz doplatu nudi i sportsko ogibljenje, pojacan kocioni sistem i aerodinamicki kit.



Posle modela 407 SW RC Line, Peugeot nudi i manji model 307 SW u RC Line limitiranoj seriji. Od serijske varijante se razlikuje po specijalnoj Night Black crnoj boji karoserije, alu felnama od 17 inca, prednjem sacastom grilu, duplom izduvnom zavrsetku, zadnjem krovnom spojleru, hromiranim krovnim nosacima i ruckama na vratima i logou cele RC Line serije na prednjim vratima. Iznutra se isticu sportska sedista u kombinaciji stof/koza, dvozonska klima, elektrini podizaci sva 4 stakla i sl. Na auto je ugradjen stakleni panoramski krov a unutra raspolaze sa 7 sedista ( 2 pomocna ). Motor je dizelas 2,0 HDI sa FAP filterom i sa 100KW (136KS). Dva su menjaca u ponudi i to rucni sa 6 i automatik sa istim brojem brzina. 



Ford je tokom 2000. godine planirao da u Norveskoj proizvodi mali gradski elektricni auto Th!nk kao konkurenta Smartu. Od proizvodnje 1500 komada godisnje, zbog Fordovih finansijskih problema nije bilo nista ali sada su norveski inzenjeri, koji su ucestvovali u pravljenju Th!nka odlucni da pokrenu proizvodnju nove verzije takodje u Norveskoj i to vec sledece godine. Prvobitna Fordova varijanta je imala radijus kretanja od 50 milja sa jednim punjenjem uz maksimalnu brzinu od 55 milja na sat. Nova verzija bi trebalo da ima za 60% veci radijus kretanja uz obnovljeni spoljasnji i unutrasnji izgled. Nadajmo se samo da ce norvezani uspeti da sklope finansijsku strukturu jer bi zaista bila steta da ovaj simpticni autic propadne po drugi put.



Salon u LA-u ima i Hyundaijevu premijeru novog koncepta. Radi se o kompaktnom sportskom crossoveru sa 3 vrata namenjenom ispunjavanju individualnih zelja velikog broja korisnika. Ovo je vec deseti koncept u Hyundaijevoj seriji HCD prototipova, koja je zapocela modelom HCD1 jos 1992. godine na salonu u Detroitu. Interesantan dizajn ( potpisuje ga Hyundai design of America ), koga u Hyundai-ju opisuju kao cvrst i sa sopstvenim stavom, dopunjuje Dakar Gold boja sa nepogresivom aluzijom sa cuveni pustinjski reli. Tu su i dominantna prednja maska, 20 incne alu felne i hromirani zavrseci izduvnih cevi. Zanimljiv je jos i pokretni meki krov preko cele duzine automobila kao i maksimalno prilagodljiv prostor za prtljag odnosno sportske rekvizite. Za motor je izabran 3,0 V6 CRDi dizelas sa 236KS a pogon je naravno 4x4 uz elektronsku kontrolu stabilnosti. Unutra auto ima nekoliko tehnickih caka u vidu bezicnog pristupa internetu, satelitske navigacije, adapivnog cruise controla i sl.



Ne na slici definitivno nije Opel Antara. Mada da nije sicusne razlike u vidu znaka Saturna, americke filijale GM-a, tesko da bi iko pogodio o kom vozilu je rec. Takve stvari nisu neobicne pod okriljem GM-a jer i Opel Antara vec imao dvojnika u Chevrolet Captivi. Sam Saturn Vue, kako se zove crossover SUV na slikama, prikazan je na salonu u Los Angelesu a u prodaju krece u drugom kvartalu 2007. godine. U zvanickom press materijalu u Saturnu se hvale evropskim ( ! ) dizajnom automobila bez pominjanja neprijatne cinjenice o rodjaku iz Evrope. Automobil ce se nuditi sa 3 motora; naravno radi se o benzincima sa automatskim menjacima i to 2,4 litarskom sa 164KS, 3,5 V6 sa 215KS i 3,6 V6 sa 250KS. Kasnije ce se ipak nuditi i rucni menjac. Najslabiji motor ima pogon samo napred dok su jaci serijski upareni sa integralnim pogonom.



Zvanicne slike nove verzije Lamborghinijevog Murcielaga LP640 u roadster varijanti objavljene su danas na salonu u Los Angelesu gde ovaj Lamborghini ima svetsku premijeru. Brojka u nazivu oznacava naravno snagu motora u KS ovog monstruma. Dakle 471KW ili 640KS pri 8000 obrtaja u minuti iz 6,5 litarskog V12 motora smestenog iza ledja putnika. Prethodna verzija je imala 580KS i 6,2 V12 motor. Kao i coupe verzija, predstavljena ove godine, i  roadster ima nekoliko estetskih atraktivnih izmena u odnosu na obicnu varijantu Murcielaga. To se pre svega odnosi na promenjene prednje i zadnje branike. Ostale izmene se odnose na ogibljenje, izduvni sistem, menjacku kutiju, kocnice i elektroniku. I jos ovo. Maksimalna brzina i ubrzanja ce biti tek za dlaku losija od zatvorene coupe varijante. Prvi primerci bi trebalo da budu isporuceni vec pocetkom naredne godine.



Alfa 169

30 Nov, 2006 - 12:39 Top secret Komentari (1) comments  English

Vec smo pisali da Alfa sprema veliku luksuznu limuzinu 169 i to na platformi buduceg Maseratija Quattroportea i pogonom na zadnje tockove. U medjuvremenu pojavilo se nekoliko impresija moguceg izgleda nove, skoro 5 metra dugacke Alfe, koja bi trebalo da bude jedan od aduta njenog povratka na trziste SAD-a.



Dok je kod nas tek pocela prodaja nove Kaline sa imenom 1118 u verziji sa 4 vrata i jednim motorom i jednim paketom opreme, rusi vec razvijaju nove varijante svog najnovijeg modela. I to GTI varijantu. Pored estetskih dodataka u vidu spojlera i pragova najzanimjliviji je motor, koji iz 1,6 litara sa 16 ventila izvlaci 85KW(115KS) i 150 Nm momenta. Maksimalna brzina iznosi 185 km na sat, ubrzanje 10,5 sekundi  i potrosnja 7,5 litara. Iznutra uz bogatiju opremu paznju privlace prava sportska sedista. Spolja se jos primecuju alu felne od 15 inca ( gume 195/ 55 ) s tim sto se uz doplatu mogu naruciti jos 16 incne.



Brilliance BS6 bice prvi kineski auto, koji ce se pojaviti na nemackom trzistu i to vec sledece godine. Auto ce se nuditi po ceni od 19.000-20.000 eura za osnovni model. Ta osnovna verzija ima 2,0 litarski motor sa 122KS, dok luksuzniju verziju od 23.000 eura pokrece 2,4 litarski agregat sa 130KS. Inace, Brilliance je poznat kao kineski partner bavarskog BMW-a. Brilliance BS6 je limuzina srednje klase dizajnirana u Italiji sa 4 vrata i prtljaznikom 550 litara. Duzine je 4,88 metra dok je medjuosovinsko rastojanje 2790 mm. Planovi prodaje u Nemackoj su veoma optimisticki. Vec u prvoj godini prodaje, dakle u 2007. Kinezi ocekuju prodaju svih 15.000 komada! Za 2011. vec se planira danas neverovatnih 50.000 primeraka svih Brilliance modela. Naime, Brilliance planira i prosirenje ponude sa jos nekoliko modela, medju kojima i manji auto velicine Golfa, pa cak i jedan SUV.


 (Dalje)

Jos jedna Hondina studija sa salona u LA-u. Za razliku od sportskog Remixa ovaj koncept je napravljen u Japanu. To se i vidi pre svega u kutijastom ali funkcionalnom obliku sa kliznim bocnim vratima i prostornoj i brzo prilagodljivoj unutrasnjosti. Studija ima centralno smesten motor i pogon na zadnje tockove a moze da primi 5 osoba. Kao i za Remix i za ovaj koncept nema planova za proizvodnju.




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs