Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Verovatno se sećate fantastičnog VW-ovog Golfa GTI W12 Concept sa 650 konja od pre nekoliko meseci, a evo nove prilike da se zajedno podsetimo kako taj monstrum izgleda, ide i zvuči. Naime, novinari britanskog magazina Autocar imali su zaista ekskluzivnu priliku da ovaj Golf isprobaju, a njihov test pogledajte na ovom videu. Inače, Golf GTI W12 Concept pokreće centralno smešten 6,0 litarski W12 motor sa dva turbo punjča i 650KS, koji ga katapultiraju do 100 km/h za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h.

 



Reklama


Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu) i Glas javnosti (www.glas-javnosti.co.yu)

Nastavljajući da prati jučerašnju priču na relaciji Peugeot-Zastava, današnji Press piše da je Francuski "Pežo" spreman da kupi kragujevačku "Zastavu" pod jednim jedinim uslovom - da mu se omogući da do ulaska naše zemlje u EU svoje modele uvozi i prodaje u Srbiji bez carine!!! Kako Press saznaje iz dobro obaveštenih izvora u srpskoj fabrici automobila, u pregovorima koji se odvijaju u najstrožoj tajnosti i za koje zna jako mali broj ljudi, "Pežo" je zauzvrat obećao da će u "Zastavi" proizvoditi novi model i dati licencu za sklapanje jednog ekskluzivnog modela, najverovatnije "pežoa 307". Kako je Press već pisao, "Pežo" je trenutno najozbiljniji kandidat za kupovinu srpske fabrike automobila. Francuzi planiraju da u "Zastavu" uđu preko "Verano motorsa", uvoznika i distributera "pežoa" u Srbiji. Naime, "Verano" bi bio taj koji bi kupio kragujevačku fabriku.

- Francuzi su veoma ozbiljni u nameri da kupe srpsku fabriku automobila. Znajući da "Zastava" nije baš u sjajnom stanju i imajući u vidu ugovore sa "Fijatom" i "Opelom", koje bi nasledili, "Pežo" prirodno traži posebne uslove za kupovinu srpske fabrike automobila. Budući da žele prevlast na našem tržištu, jedan od uslova za kupovinu jeste i da se svi njihovi modeli uvoze u Srbiju bez carine. Francuzi obećavaju da će u pogonima "Zastave" proizvoditi kvalitetna kola, kao i da neće otpuštati radnike - kaže naš sagovornik. Aleksandar Vlahović, bivši ministar za privredu i privatizaciju, smatra da bi država trebalo da razmotri predlog francuske fabrike automobila. On ocenjuje da bi to bio dobar potez, ali ističe da bi trebalo uvesti značajno smanjenje carina na uvoz svih automobila, a ne samo na "Pežoove" modele.

- Ukoliko će ukidanje carine na uvoz automobila pomoći da "Zastava" nađe pravog partnera, to onda treba i uraditi. Mislim da je carina od 20 odsto na uvoz vozila za naše građane previsoka, tako da je logično značajno je smanjiti. Nisam upućen u detalje pregovora između "Zastave" i "Pežoa", ali ako Francuzi traže ukidanje carine, onda im treba izaći u susret - kaže Vlahović. Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, skeptičan je, međutim, u vezi sa "Pežoovim" uslovima za kupovinu "Zastave".

- Meni sve to liči na još jedan, treći po redu, pokušaj da se napravi posao montaže automobila u "Zastavi". Prvo smo sa "Fijatom" imali ugovor o bescarinskom uvozu, sada ga imamo sa "Opelom", a "Pežo" će biti samo još jedan u nizu. Ne kupuje se fabrika za proizvodnju samo jednog modela automobila. S obzirom na to da Francuzi traže i oslobađanje od carine za svoje modele, sve ukazuje na to da bi oni u Srbiji radije montirali svoje automobile nego što bi ih proizvodili - naglašava Kovačević. On dodaje da ne bi trebalo favorizovati samo pojedine proizvođače vozila, već bi svima trebalo dati iste uslove.

- Zašto bi samo "Pežo", "Opel" i "Fijat" imali carinske olakšice?! Trebalo bi onda smanjiti carinu na uvoz svih vozila, a ne samo na pojedine - zaključuje Kovačević. Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", kaže za Press da on ne zna za bilo kakve pregovore sa "Pežoom".

- Zaista ne znam ništa o tome da su "Pežo" i "Verano motors" zainteresovani za "Zastavu". Ukoliko je, međutim, tačno da Francuzi traže bescarinski uvoz za svoja vozila da bi kupili kragujevačku fabriku automobila, i ako im nadležni to odobre, onda je to odlično. Svaka pomoć države nam je dobrodošla - kaže Srejović. Inače, jedan od ključnih razloga zbog kojih je "Pežo" zainteresovan za kupovinu "Zastave" jeste i mogućnost da preko Kragujevca lakše uđe na rusko tržište. Naime, prema posebnom međudržavnom sporazumu, sva roba proizvedena u našoj zemlji izvozi se u Rusiju sa carinom od samo jedan odsto. To bi, konkretno, značilo da bi model "pežoa" proizveden u Kragujevcu bio najkonkurentniji uvozni automobil u Rusiji.

S druge strane, današnji Glas javnosti piše (pod naslovom "Pežo neće Zastavu") da je generalni direktor Grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević juče izjavio da ima zainteresovanih kupaca za „Zastavu automobile“, ali da mu nije poznato da firma „Verano motors“ i francuski proizvođač automobila „Pežo“ hoće da je kupe, kako su pisali neki mediji.

- Nije mi poznato da „Verano motors“ hoće da kupi „Zastavu automobile“, a od „Pežoa“ smo još pre pet godina, kada smo pregovarali, dobili pisani odgovor da nisu zainteresovani za kupovinu naše fabrike - rekao je Radojević.
„Mislim da je rano da se govori o tome ko će da kupi ‘Zastavu’ jer još nije raspisan tender“, ocenio je Radojević. Podsećajući da „Zastava“ od „Pežoa“ uvozi motore sa evro standardima koje ugrađuje u domaći proizvodni program, Radojević je rekao da u novije vreme s tom kompanijom nije bilo razgovora o kupoprodaji, niti je on na tu temu vodio ikakve pregovore s predstavnicima te francuske firme. On je podsetio da je mešovita firma „Verano motorsa“ i „Delte“ krajem 2005. godine kupila prodajno-servisno preduzeće „Zastava promet“ u Beogradu. Naglašavajući da je prvenstvena želja menadžmenta da fabriku kupi afirmisani proizvođač automobila jer je to jedini način da „‘Zastava’ izađe iz tunela“, Radojević je podsetio na potpisane ugovore sa „Fijatom“ i „Dženeral motorsom“ i ocenio da su upravo ti ugovori velika šansa da budući tender bude uspešan.
„Ima zainteresovanih kupaca iz redova investitora iz inostranstva, ali njihova interesovanja su samo usmena i nijedno nije papirološki potkrepljeno“, rekao je Radojević i dodao da su razgovori o kupoprodaji vođeni s „Fijatom“ i mnogim drugim inostranim proizvođačima automobila.  Prema njegovim rečima investitor koji pobedi na tenderu moraće da nasledi ugovore sa „Dženeral motorsom“ i „Fijatom“.
- Dokumentacija za tender za fabriku se priprema i mi se zalažemo za to da budući vlasnik bude u obavezi da do kraja 2010. godine obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila za srpsko i tržište ovog regiona - rekao je, prenosi Tanjug, Radojević, ocenjujući da investicija u nov model treba da iznosi oko 157 miliona evra.



Ruski milijarder Oleg Deripaska (na slici) se u poslednje vreme često pominje u vestima vezanim za auto industriju. Prvo se pričalo i pisalo da je zainteresovan da od Forda kupi Jaguar i Land Rover (što je kasnije demantovano), zatim je u maju njegova kompanija Basic Element Group postigla dogovor o ulaganju 1,54 milijarde dolara u proizvođača auto delova Magnu, a sada stiže vest da je kupio 5 procenata američkog Dženeral Motorsa. Prema Reutersu, Deripaska je za tih 5 odstoo GM-a platio 900 miliona dolara. Inače, Deripaska je vlasnik ruske auto kompanije GAZ (Volga) i prema magazinu Forbes, sa bogatstvom od 16,8 miljardi dolara, drugi je najbogatiji stanovnik najveće države na planeti. 



Japanski Subaru je ponudu svojih modela Legacy Touring Wagon i Legacy B4 sedan za 2008. godinu obogatio sportskim STi paketom. Subaru Legacy "Tuned by STi" bazira se na modelu Legacy GT Spec B, a pokreće ga 4-cilindrični 2,0 litarski turbo benzinac sa 260 konja (u verziji sa 5-stepenim automatskim menjačem), odnosno 280KS u kombinaciji sa manuelnom 6-stepenom transmisijom (podrazumeva se da je pogon na sva četiri točka). Estetski se Legacy "Tuned by STi" od ostale sabraće razlikuje po 18-inčnim alu točkovima i doteranom aero body paketu, a promene su doživeli i ogibljenje (STi opruge i amortizeri), kočioni sistem (Brembo kočnice) i sportski izduvni sistem. U standardnoj opremi se (između ostalog) nalaze HDD navigacioni sistem i McIntosh audio sistem. Subaru će proizvesti samo limitiranu seriju od svega 600 primeraka ovog Legacy-a, i to po ceni od 4.137.000 jena ili 25.360 evra za sedan i 4.273.500 jena ili 26.200 evra za Touring Wagon. Nažalost, ovakav Legacy je namenjen samo domaćem, japanskom tržištu pa ga nećemo videti u Evropi. Šteta.




Ponuda karoserijskih varijanti nove generacije Fiata Bravo će u budućnosti biti daleko bogatija nego danas (trenutno se nudi samo hatchback sa 5 vrata). Osim karavana i crossovera, u Fiatu navodno razmišljaju i o kabrioletu i MPV modelu (ovaj poslednji bi zamenio aktuelnu Multiplu). Što se tiče crossovera, pojaviće se 2009. godine, a njegov mogući izgled vidite na slici (u osnovi radi se o karavanu sa povišenim klirensom, 4x4 pogonom i terenskom šminkom, a moguće ja da će imati i verziju sa sedam sedišta). Model se razvija zajedno sa Alfa Romeom, čija će premium verzija ovog automobila konkurisati Volkswagenu Tiguan i budućem Audiju Q5. Fiat Bravo crossover imaće varijantu sa 4x4 pogonom kao i verziju sa samo prednjim pogonom. Pored visokog klirensa i većih dimenzija (duže međuosovinsko rastojanje i širi trag točkova), Bravo crossover karakterišu i (pro)terenski plastični elementi na karoseriji (blatobrani, donji delovi vrata) i novi, robusniji branici (napred sa integrisanim svetlima za maglu). Novi Bravo crossover će se proizvoditi u Fiatovoj Mirafiori fabrici.   

Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Firma "Verano motors" rešena je da kupi kragujevačku "Zastavu", saznaje Press iz dobro obaveštenih izvora iz srpske fabrike automobila. Naime, najveći distributer "Pežoa" u Srbiji namerava da u Kragujevac dovede Francuze, koji bi u našoj fabrici pravili jedan od svojih novih modela. Pressov izvor tvrdi da je "Pežo" zainteresovan da preko "Verano motorsa" uđe u "Zastavu".

- "Verano" bi zapravo kupio "Zastavu", ali bi se u njenim halama u dogovoru sa "Pežoom" pravio jedan njihov model sa licencom. To bi bio novi model, a ne neki na izdisaju, kao što je, na primer, "opel astra". Pominje se čak i "pežo 307". Taj model bio bi namenjen kako srpskom, tako i tržištu u regionu - otkriva Pressov sagovornik. Zainteresovanost "Verana" za "Zastavu" Pressu je potvrdio i Milorad Savićević, predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".

- Istina je da se "Verano" interesuje za "Zastavu", ali ta firma nije jedina. Za jedinu srpsku fabriku automobila zainteresovani su i Predrag Ranković Peconi i kompanija "Rodić MB" - tvrdi Savićević. On, međutim, smatra da niko od njih nije dobar strateški partner za Zastavu.

- "Verano" je, na primer, veliki distibuter automobila, ali sumnjam da će "Pežo" praviti neki novi model u "Zastavi". Sa Francuzima smo pričali pre nekoliko godina i odbili su bilo kakvu saradnju. Posao sa njima u najboljem slučaju bio bi poput ovoga sa "Fijatom", odnosno oni bi sklapali neki svoj stari model kod nas, i to onaj koji je već na izdisaju. Prodati "Zastavu" bilo kome osim ozbiljnim i velikim auto-fabrikama, bila bi propast. To ne bi značilo obnovu auto-industrije u Srbiji, već prodaju prostora, koji bi imao neku drugu svrhu - objašnjava Savićević. Prema njegovim rečima, raspisivanje tendera za prodaju "Zastave" u decembru, kako je najavio Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, brzopleta je odluka države.

- Vlada je poranila sa prodajom. Da bi našli pravog partnera i da bi obnovili auto-industriju u Srbiji, potrebno je više vremena i novca. Vlada bi morala da iz nacionalnog investicionog plana izdvoji bar 200 ili 300 miliona dinara za "Zastavu", da joj odobri neke poreske i carinske olakšice, kako bi privukla nekog ozbiljnog partnera. U tom slučaju imali bismo šta da ponudimo. Bar šest meseci treba da radimo na našoj fabrici, kako bi je što bolje prodali. Neka tender bude, na primer, u martu sledeće godine, do tada ništa neće propasti. S druge strane ako država nema interesa da obnovi auto-industriju u Srbiji, onda može odmah da oglasi prodaju, pa šta bude - ocenjuje Savićević i naglašava da bi ozbiljne pregovore trebalo voditi prvenstveno sa Rusima, a zatim i sa Turcima, Indusima i Kinezima. Zoran Radojević, generalni direktor "Zastave vozila", u intervjuu za magazin "Ekonomist", čije je delove prenela agencija Beta, istakao je da će investitor koji bude pobedio na tenderu i preuzeo kragujevačku fabriku morati da nasledi ugovore sa "Dženeral motorsom" (GM) i italijanskim "Fiatom". 

- Najsrećniji bih bio da to bude neki od afirmisanih svetskih proizvođača automobila. Namera nam je da se prilikom tenderske prodaje definiše da budući vlasnik do kraja 2010. mora da obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila i za tržište Srbije i za region. Novi model automobila bi se proizvodio u više od 120.000 komada, a investicija u taj model, prema nekoj računici, koštala bi oko 157 miliona evra - precizirao je Radojević.



Mazda je objavila prvu tzv. teaser sliku nove generacije Mazde 6, koja će svetsku premijeru imati za mesec dana na salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar). Iako se na ovoj slici praktično vidi samo prednji deo automobila (zato se i zove teaser slika), očigledno je da će japanska fabrika sa novom Mazdom 6 nastaviti sa svojom praksom da po (relativno) povoljnim cenama nudi stilski atraktivan i dinamičan automobil; sve u skladu sa svojom "zoom-zoom" filozofijom. Prema prvim informacijama, nova Mazda 6 je duža i šira u odnosu na prethodnicu (iako nema zvaničnih podataka dužina bi trebalo da bude veća za 30 mm), što će omogućiti više mesta za putnike na zadnjim sedištima, a prema tvrdnjama iz Mazde načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni novi Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Osim novog dizajna, Mazda 6 će na nekim tržištima dobiti i novi motor, i to benzinski 3,5 litarski V6 sa 250KS. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i dosad nudiće se tri karoserijske varijante : klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).  



Reklama


Audijeva perjanica, model A8, upravo je doživeo blagi kozmetički tretman, koji bi trebalo da mu pomogne u borbi sa konkurentima poput BMW-a serije 7 ili Mercedesove S klase. Međutim, ristajling je toliko blag i nemački diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Inače, aktuelna D3 generacija Audija A8 lansirana je još 2002. godine i već iza sebe ima jedan redizajn iz 2005. kada je dobila ogromnu i sada već tipičnu Audijevu "single frame" masku. Ovaj najnoviji redizajn (dakle već drugi za poslednje dve godine) opet donosi doterivanje te maske hladnjaka, koja sada u svom gornjem delu umesto pet ima četiri horizontalne prečke, a u svom donjem delu (ispod registarske tablice) umesto tri, ima samo dve horizontalne prečke. Promena ima i na svetlima za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizorima, koji su dobili novi izgled kao i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim zadnjim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, a neke od verzija dobile su i blago istaknut zadnji spojler integrisan u poklopac prtljažnika (kakav je dosad imao samo sportski S8). Uz nove alu točkove, to je to što se tiče estetskih promena (naravno nema promena ni što se tiče dimenzija). Međutim, najveći novitet se možda krije pod poklopcem motora. Naime, Audi je istovremeno sa vizuelnim korekcijama na ovom modelu, promovisao i novi bazni agregat za A8. To je 2,8 litarski V6 FSI benzinac, koji raspolaže sa 154kW/210KS i 280Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnih 238 km/h i ubrzanje do 100 km/h za okruglo 8 sekundi. Prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 8,3 litara goriva na 100 km, a emisija CO2 199 grama po kilometru. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja. Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (dodatno je poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene (uz novi motor), trebali bi "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije. Premijera osveženog A8 biće na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar).



Već više od 30 godina Volkswagenov Golf GTI predstavlja pravi izbor za kupce, koji žele dinamičan i snažan, a istovremeno i relativno dostupan sportski  hatchback u kompakt klasi. Ipak, onima kojima ni 200 konja u serijskom modelu nije dovoljno, firma H&R nudi rešenje u vidu njihovog najnovijeg projekta, koji je nazvan upravo tako-Golf GTI Project sa snagom od 240 do 250KS (u paru sa DSG transmisijom). Uz povećanje snage 2,0 litarskog motora, H&R je ovaj Golf GTI opremio H&R sportskim ogibljenjem (koje po njihovim rečima povećava zabavu u vožnji za 10 puta) i spuštenom karoserijom (napred 50 mm, nazad 45 mm), H&R distancijerima, prednjim spojlerom, zadnjim difuzorom, OZ točkovima Ultraleggera od 19 inča i sa srebrnim finišom, gumama Brigdestone 235/35R19, Brembo kočnicama i završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sve navedeno je dovoljno za izuzetno suverene vozne osobine i ogromno zadovoljstvo u vožnji. Slično spoljašnosti, i u unutrašnjosti se nije štedelo na srebrnoj boji (svetla i tamna nijansa), koja je upotrebljena na instrument tabli, kožnim sedištima i oplatama vrata.




Posle nemačkog Kicherera od pre samo nekoliko dana, još jedan tjuner je pod svoje uzeo Audijev model R8. Radi se o kompaniji B&B Automobiltechnik, koja je poznata i po Audiju TT Edition R u R8 look-u sa tačno 500 konja. Zato iznenađuje da je B&B ovaj Audi R8 pojačao samo sa 30 dodatnih konja više u odnosu na serijski primerak, odnosno 4,2 litarski V8 agregat umesto fabričkih 420 raspolaže sa 450KS. Ipak i to je dovoljno da se ubrzanje do 100 km/h smanji sa 4,6 na 4,3 sekunde, a do 200 km/h stiže sekundu ranije (13,9 umesto 14,9 sekundi). Čisto poređenja radi, pomenuti B&B Audi TT Edition R do stotke stiže brže-za 4,2 sekunde. Osim pojačanja motora, B&B Audi R8 ima i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, nazad 10 mm) i set novih 20-inčnih točkova sa gumama 235/30 napred i 305/25 nazad.



Od sada je i za BMW seriju 3 Coupe (verzija E92) dostupan najnoviji M Sport paket za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog modela. Novi M Sport package za seriju 3 Coupe je dizajniran tako da liči na aero body kit novog BMW-a M3, a sadrži agresivniji prednji branik sa većim otvorima za vazduh, jedinstvene bočne "suknjice" i novi zadnji branik. Ipak, to nije sve pa ovaj novi sportski paket obuhvata i 18-inčne alu točkove kao standard, dok se kao opcija nude i veći od 19 inča sa gumama 255 mm nazad odnosno 225 mm napred. Poboljšano je i upravljanje i to zahvaljujući M Sport vešanju, spuštenom za 15 mm. Unutrašnjost je bogatija za nova sportska sedišta, aluminijumske detalje kao i za volan, ručicu menjača i ručnu kočnicu obložene kožom.   



Kao što smo već pisali pre nešto manje od mesec dana, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Ferrari (koji je juče opet demantovao da uopšte radi na novom Dinu), pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Njegova maketa moderne interpretacije Ferrarija Dino je očigledno pogodila u metu jer će ovaj retro automobil biti proizveden u limitiranoj seriji od 100 primeraka. Naravno, auto neće moći da se zove Ferrari već će nositi ime CEIIA Vinci Sport budući da će kompanija CEIIA (Centro para a Excelencia e Inovacio na Industria Automovel) biti zadužena za realizaciju serijskih primeraka. Inače, u celom poslu oko proizvodnje ovog automobila učestovaće ukupno 36 portugalskih dobavljača delova. Karoserija ovog kompaktnog i veoma laganog dvoseda biće napravljena od karbon fibera, dok će za pogon najverovatnije biti zadužen centralno smešten 6-cilindrični motor sa preko 200 konja.



Audi je odlučio da premijeru nove generacije modela A3 održi 2010. godine umesto 2009., kako je bilo planirano ranije. Prvo će se pojaviti u verziji hatchback sa troja vrata, dok se modeli sa petora vrata, kabriolet i sportski S3 očekuju veoma brzo posle premijere varijante sa 3 vrata. Ovi poslednji renderinzi nam pokazuju kako bi novi A3 trebalo da izgleda u svojoj definitivnoj formi, mada do premijere ipak ima još skoro tri godine pa su moguće "varijacije na temu". Iako će A3 preuzeti priličan broj dizajnerskih rešenja sa Audija A5 (naročito prednji kraj) i nadolazećeg A4, ipak se može reći da će novi A3 imati svoj, jedinstven stajling sa par novih detalja u vidu LED žmigavaca u retrovizorima ili opcionih LED prednjih svetala. Ukratko, novu generaciju A3 (napravljenu na platformi budućeg VW Golfa) odlikovaće agresivniji, mišićaviji dizajn i veće dimenzije u odnosu na aktuelni model. Od motora možemo očekivati postojeće Audijeve TFSI i TDI agregate uključujući i 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS koji se sada ugrađuje u sportski S3.




Kia je konačno objavila i drugu sliku novog modela Pro-ceed, koji u stvari predstavlja trovratnu verziju aktuelnog Ceeda. Posle one slike od pre dve nedelje, koja je pokazivala samo prednji deo, nova fotografija konačno prikazuje i definitivni izgled zadnjeg kraja ovog modela, koji će zvanično biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu (od 11. do 23. septembra). Proizvodnja počinje u novembru, u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj, dok će se na tržištu naći početkom 2008. godine. Pro-ceed je posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, već treća karoserijska verzija ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). Iako zadnji deo prilično podseća na Audi A3 (ipak je Kijin glavni dizajner Peter Schreyer nekada radio za Audi), dovoljno je dinamičan i dopadljiv da privuće nove kupce koji do sada nisu razmišljali o modelima ovog korejskog proizvođača. Pro-ceed će najverovatnije pokretati benzinski motori od 1,4 i 1,6 litra kao i 1,6 litarski dizelaš. Inače, Pro-ceed se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu (od koga se skoro i ne razlikuje), a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-ceed se, osim po paru vrata manje i dimenzijama (duži, niži i lakši od Ceeda sa 5 vrata), razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa već pomenutim Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu).

  



Novi Audijev coupe A5, koji je uspešno lansiran na tržište sredinom juna meseca, od sada je dostupan sa dva nova motora. To su 2,7 litarski TDI dizelaš i 3,2 litarski FSI benzinac; oba sa 6 cilindara, direktnim ubrizgavanjem i multitronic transmisijom. Agregat 2,7 TDI razvija maksimalnih 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju između 1400 i 3250 obrt./min. Ovaj common-rail dizelaš omogućava Audiju A5 ubrzanje do 100 km/h za samo 7,6 sekundi i maksimalnih 232 km/h, uz prosečnu potrošnju od samo 6,7 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). S druge strane, 3,2 litarski V6 FSI benzinac raspolaže sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 6,6 sekundi uz prosečnu potrošnju od 8,7 litara. Cene za ove nove verzije Audija A5 se kreću od 40.850 evra (za A5 2,7 TDI) do 44.000 evra za A5 3,2 FSI. Cene naravno važe na zapadu Evrope.



Češka Škoda se posle skoro četvrt veka vraća na tržište Australije (poslednja Škoda je tamo zvanično prodata 1983. godine). Prva vozila će biti isporučena u oktobru ove godine kada se planira i promocija Škode na salonu automobila u Sidneju (11.–21. oktobar). U početku će u ponudi biti modeli Octavia (uključujući i Combi i RS varijante) i MPV vozilo Roomster (na slici australijska verzija), a prodavaće ih dilerska mreža, koju će u početku činiti 14 prodavaca. Posle Evrope, Azije, Afrike i Južne Amerike, Australija je peti kontinent na kome Škoda prodaje svoje automobile. Istovremeno je i broj zemalja gde se prodaju Škode zaokružen na tačno 100. Inače, Škoda je u prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 311.062 automobila, što u poređenju sa istim periodom prošle godine predstavlja povećanje od 13,2 %. Tokom 2006. godine Škoda je po prvi put u svojoj istoriji prodala preko pola miliona vozila (tačnije 549.667), što je rast od 11,4 % u odnosu na 2005. godinu.



Evo i prvih slika novog Fiatovog lakog komercijalnog vozila za koje se još ne zna kako će se zvanično zvati (navodno su u opticaju imena Minicargo i Panorama pa i Fiorino), a proizvodiće ga Tofas, Fiatov turski partner. Auto je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje grupacije PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svojim verzijama ovog vozila zameniti postojeće modele Partner i Berlingo. Peugeot Partner i njegov klon Citroen Berlingo su se inače pojavili još 1996. godine tako da je već odavno vreme za njihovu zamenu, mada su oba Francuza obnovljena 2002. Novi Fiat Minicargo/Panorama je dugačak oko četiri metra a nudiće se i u komercijalnoj i putničkoj varijanti. Svojom visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima (neke verzije imaće ih sa obe a neke samo sa suvozačeve strane) i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba vozilo za sportske aktivnosti. Paleta motora obuhvataće pogonske agregate već poznate iz Pande i Grande Punta, dakle od malih benzinaca do Multijet dizelaša (konkretniji podaci u trenutku pisanja ovog teksta nisu poznati jer su se na internetu pojavile samo ove slike dok se Fiatovo zvanično press saopštenje tek očekuje). Kako sada stvari stoje, Minicargo/Panorama će svetsku premijeru imati već na salonu u Frankfurtu (11.–23. septembar), proizvodnja počinje u novembru ove, a prodaja početkom naredne godine.



Izvor : Tanjug

Prvi kontingent Opel Astri Classic II stigao je pre nekoliko dana u Srbiju na osnovu ugovora Zastava vozila i američkog Dženeral motorsa. Direktor kragujevačkog preduzeća Zastava AGM Zoran Stošić izjavio je da je "prvi kontingent od nekoliko desetina vozila stigao i sada će kontinuirano, praktično svakodnevno, pristizati nova količina vozila". On je naglasio da će do kraja godine biti uvezeno 3.300 Astri bez carine, kako je i predviđeno ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa. Cena osnovnog modela za kupce u Srbiji, zato što se uvozi bez carine, niža je za oko dve hiljade evra i iznosi 10.800 evra. Preduzeće Zastava AGM je samo uvoznik i ono neće prodavati vozila fizičkim licima već će ih posredstvom dilerskih kuća Opela u Srbiji plasirati na tržištu naše zemlje. Ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa u idućoj godini biće uveženo još pet hiljada Astri bez carine, a u poslednjem kvartalu 2008. godine, kako je najavljeno, u Kragujevcu bi trebalo da počne montiranje tog automobila. Inače, na tržištu Srbije i Crne Gore u celoj prošloj godini prodato je 3.500 raznih modela automobila marke Opel.



Ponuda Alfe 147 je za modelsku godinu 2008. obogaćena sa nekoliko specijalnih izdanja. To su Sportiva, Blackline i Collezione. Sportiva kao standardnu opremu ima 17-inčne alu felne, sportsko vešanje, kožni volan i sportskiji body kit sa integrisanim svetlima za maglu u prednjem braniku. Druga nova verzija je Blackline (prva slika), koja raspolaže sa većim, 18-inčnim alu točkovima, aluminijumskim retrovizorima, krovom u crnoj boji i zadnjim spojlerom. I na kraju Alfa 147 Collezione (druga slika), koja je opremljena sa kožnom unutrašnjošću (u ponudi su tri boje kože) i 17-inčnim felnama. Sve pomenute Alfe 147 imaju i ABS+EBD, automatsku klimu, multifunkcionalni volan... U ponudi su dva benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105KS do 110kW/150KS. Cene ovih limitiranih 147-ica se kreću od 18.970 evra (Collezione) pa do 19.450 evra za verziju Blackline.




Izvor : www.blic.co.yu

Automobili marke „Dodž“ odnedavno su prisutni na evropskom tržištu, za koje su posebno razvijena tri modela. Prvo je lansiran „kaliber“ (2006), konkurent „golfa“ i drugih vozila niže srednje klase, a potom su mu se pridružili sportsko-rekreativni model „nitro“ i limuzina srednje klase „avendžer“. Sva tri vozila kreirana su po istoj šemi - dimenzije i mehanika prilagođene su evropskim standarima, dok je dizajn karoserije „dodžovski“ agresivan i robustan. Čak i najmanji član ovog američkog trija ima naglašenu muskulaturu i ogromnu masku hladnjaka, koja ovu marku jasno izdvaja od drugih učesnika u saobraćaju. „Avendžer“ deli istu platformu s „krajslerom sebring“, koji se takođe pojavio ove godine. Ipak, ova dva automobila pripadaju različitim svetovima. Dok se „krajsler“ trudi da oblikom, luksuznom opremom i voznim karakteristikama parira evropskoj i japanskoj konkurenciji - „dodž“ želi da se nametne napadnim izgledom i sirovošću karakterističnom za američku „red nek“ populaciju. „Dodžova“ limuzina ne ostavlja ni najmanju dilemu kod vozača ni kada se zaviri u unutrašnjost. „Avendžer“ je opremljen kvalitetnim audio sistemom, klima-uređajem i drugim detaljima koji se podrazumevaju u automobilima ove kategorije, ali nema posebnog povlađivanja luksuzu. Prednji panel je izveden od tvrde plastike, kojom su u potpunosti presvučena i vrata, a kada otvorite poklopac prtljažnika (putem daljinskog upravljača) ukazaće vam se snop električnih kablova preko kojih nema nikakve obloge. S druge strane, sedišta su odlično profilisana i dobro drže telo u svim prilikama, a iluminacija instrumenata je boje leda što znatno ublažava osećaj jeftinoće. I udobnost je sasvim solidna, imajući u vidu veličinu točkova (niskoprofilne „sedamnaestice“) i relativno skromnu zaštitu od buke, a treba istaći i da je američki proizvođač u unutrašnjosti koristio samo materijale koji su prošli strogu antialergijsku kontrolu. Primenom „Folksvagenovog“ turbodizela američki proizvođač je ne samo odgovorio na potrebe evropskih kupaca, već je poslao i jasnu poruku o kvalitetu. Dvolitarski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva i maksimalnom snagom od 140 konja već se dokazao u mnogim vozilima, a posebno u „pasatu“ koji pripada istoj klasi, kao i „avendžer“. Pored pouzdanosti, ekonomičnosti i dobrih performansi ovaj CRD (ili u originalu TDI) jeste i nešto bučniji od konkurencije, što se (iako ume i da zasmeta) dobro uklopilo u imidž „dodža“. Kakav bi to, uostalom, bio agresivac da se ne čuje dok je u akciji. Šestostepeni menjač pomaže da iz motora izvučete maksimum, a brojni elektronski sistemi unapređuju stabilnost i olakšavaju upravljanje u svim situacijama. „Avendžer“ od vozača, inače, ne zahteva posebnu veštinu, a više opreza potrebno je samo pri veoma oštroj vožnji u krivinama kada su proklizavanja nešto naglija od očekivanja. „Dodžova“ limuzina, dakle, predstavlja ozbiljnu pretnju južnokorejskim modelima iste veličine od kojih je u većini slučajeva i jeftinija. S početnom cenom od samo 18.300 evra (verzija s dvolitarskim benzinskim motorom) „avendžer“ konkuriše i vozilima niže srednje klase, koja ne samo da su manja već su i mahom slabije opremljena. Cena dizela startuje od 22.200 evra, što je znatno više od jednako opremljenog benzinca, ali donosi i niz pogodnosti - pre svega ekonomičnost i bolje performanse (pogotovu u gradskim uslovima).

Cena i oprema test vozila : ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, šest vazdušnih jastuka, svetla za maglu (+100E), progresivni servo upravljač, imobilizator, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropokretači prozora u svim vratima, alarmni uređaj, metalik boja (+340E), klima-uređaj, grejana i elektropodesiva spoljna ogledala, električno otvaranje prtljažnika, tonirana stakla sa UV filterom, podešavanje vozačkog sedišta po visini i u lumbalnom delu, tempomat, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, radio CD-DVD-MP3-WMA audio sistem s četiri zvučnika (+550E), paket „udobnost“ (automatika klima-uređaja, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg ogledala i automatsko paljenje svetala, +900E)... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 23.990 evra.





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs