Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Dugo najavljivani i ocekivani koncepti Chrysler grupacije za salon u Detroitu, Chrysler Nassau i Jeep Trailhawk, konacno su predstavljeni na ovim zvanicnim slikama koje su ipak pre vremena dospele u javnost. Posle svih onih crteza i teaser slika koje su jih najavljivale sada konacno mozemo da vidimo sta to u Chrysleru spremaju za buducnost. Prvo Nassau ciji oblik dovodi u nedoumicu da li se radi o limuzini, kombilimuzini ili o coupe-limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS. U svakom slucaju ovaj sportsko luksuzni auto za 4 putnika je napravljen na platformi Chryslera 300C i ima pogon na zadnje tockove ( od 21 inca ) kao i automatski menjac sa 5 brzina. Zbog svog izgleda (pre svega napred) i kratkih previsa, auto izgleda manji nego sto zaista jeste. A veliki jeste, bar za nase pojmove. Dimenzije su DxSxV : 4981mm x 1885mm x 1496mm uz medjuosovinsko rastojanje od 3050mm. Motor je 6,1 litarski V8 HEMI sa 425KS pa Nassau ubrzava do 60 milja na sat (96km/h) za 5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 265 km/h. Iznutra su se dizajneri opredelili za stil koji ce se dopasti mladima pa je takva i unutrasnja arhitektura-futuristicka i sva u znaku modernih igracki od iPOD-a do MP3 plejera. Ne treba zaboraviti i krov sa velikim staklenim panelima i odsustvo B stuba. Drugi koncept za Detroit jeste Jeep Trailhawk, koji svojim namrgodjenim i ljutitim izgledom baca u senku i Grand Cherokee. Ovaj koncept jeste neka mesavina SUV-a i pick-upa pa izgleda kao nekakav targa SUV sa velikim staklenim umecima na krovu poput Nassaua koji mogu da se skinu. Napravljen je na platformi Jeepa Wranglera i zahvaljujuci svom dugackom medjuosovinskom rastojanju od 2946mm i tockovima od 22 inca Trailhawk nudi udoban prevoz za 4 putnika po autoputevima mada pravi Jeepovi za to bas i nisu namenjeni. Dakle naglasak je vise za urbanu upotrebu a ne na vec legendarnim off-road sposobnostima. Pokrece ga 3,0 litarski dizel sa 215KS naravno 4WD. Unutrasnjost u kozi (sedista, volan) kao da kontrira prednjem panelu sa obilato koriscenim alumijumom. Podaci o dimenzijama i performansama nam u ovom trenutku nisu bili dostupni. U nastavku jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Reklama


Tokom 2006. Zastava je prodala 14060 vozila ali je proizvela 10250. Nesto nije u redu sa njihovom matematikom? Ne. Sve se razjasni kada se dodaju automobili proizvedeni prosle godine ( oko 1150 ) i 3060 Zastava 10 koje jos uvek stizu iz Italije a od juna sledece godine i konacno iz Kragujevca. Za sledecu 2007. u Kragujevcu planiraju proizvodnju 17500 vozila a od toga svih 4000 komada Zastave 10, koja ce se izvoziti i u susedne zemlje kao sto su Bugarska, BiH, Rumunija, Hrvatska i druge. Iz Zastave najavljuju i novi ugovor sa Fiatom o proizvodnji jos jednog novog modela u Zastavi ali se ne precizira kog. Mozda nova Fiat Linea?



Nemacki Hamann vec je obradio novi Mini i iz simapticnog malise napravio opaku zver kako po izgledu tako i po voznim osobinama. Estetske promene se svode na standardno dodavanje novih spojlera ( pozadi sa difuzorom ), pragova, novih duplih izduvnih cevi, alu tockova od 17 inca, kao i sportskog filtera za vazduh i kvaka na vratima od brusenog aluminijuma. Specijalitet ovog Minija je ogibljenje koje moze da se podesava po visini i to napred za 50 a pozadi za 30mm. 



Posle modela C8, C4 Picasso(sledece godine stize i verzija za 5 putnika), Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena ce tokom 2008. godine stici jos jedan monovolumenski auto; C3 Streetlounge koji ce nastati na platformi novog C3 a cija ce premijera biti nekoliko meseci ranije tokom te iste 2008. Kako ce i novi Berlingo biti prezentovan takodje 2008. vidi se da ce Citroen bas biti aktivan narednih godina i to u segmentu manjih vozila ali se istovremeno namece pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi jer ce novi C3 Streetlounge i putnicka verzija novog Berlinga ciljati prakticno na iste kupce. Treba reci da ime Streetlounge nije zvanicno potvrdjeno ali ono sto se zna jeste da ce C3 Streetlounge kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugacak 3980mm i medjuosovinskog razmaka 2570mm sto znaci da je napravljen na platformi Peugeota 207 i naravno buduceg C3. Interesantnog i simpaticnog dizajna, C3 Streetlounge privlaci paznju i velikim staklenim povrsinama posebno velicinom vetrobrana. Kao i kod vecih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i prakticnosti putnicke kabine i velicini prtljaznika (verovatno 410 litara) dok ce zadnja klupa moci da se pomera i po duzini i time stvara fleksibilnije transportne mogucnosti. Pokretace ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora i to od 75 do 150KS za benzince dok ce dizelasi biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90 odnosno 110KS koji ce biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv cadji. I jos mesto proizvodnje. To je grad Trnava u Slovackoj. 



Na slikama je doterani Chrysler 300C za sledecu godinu. Prve slike, koje su lovci na novitete uspeli da naprave, govore da su promene u spoljasnjem dizajnu pre svega usmerene na zadnji deo automobila, pa je taj deo i kamufliran. To sto prednji kraj na ovim fotografijama nije promenjen u odnosu na postojecu verziju ne znaci da ristajlingom nece biti zahvacene i prednje svetlosne grupe i impozantna maska ali ovo su tek prvi prototipovi nove verzije uspesnog Chryslera 300C na ulicama, pa je jos rano davati neke zakljucke. Ono sto se zna jeste da ce unutrasnjost pretrpeti drasticne promene; pre svega centralna konzola i instrument tabla na ciji kvalitet je dosad bilo najvise zalbi. Za sada se ne zna termin zvanicne promocije.



Za Detroit Dodge je spremio novu, jos jacu evoluciju svog sportiste Vipera SRT10 sa povecanom snagom na svih 600KS( pre 510 ). Dodatnih 90 konja naravno nije jedino sta donosi unapredjeni model, jer snage ustvari nikad nije nedostajalo. Smanjeno je i vreme potrebno za ubrzanje do 60 milja na sat (96km/h) na ispod 4 sekunde. Zvanicnih podataka nema ali se pretpostavlja da ce biti izmedju 3,5 do 3,9 sekundi. Uzgred Viper SRT10 za 2008. ima i povecanu zapreminu V10 motora sa 8,3 na 8,4 litre a ono vaznije, inzenjeri su poradili jos na ogibljenju, povecali kocnice i smanjili zaustavni put, doterali menjace, sto sve zajedno treba da poboljsa upravljivost i trakciju, odnosno vozne osobine na koje su se dosad zalili americki novinari. Za bolje hladjenje motora, sada su tu povecani otvori na haubi, koji doprinose jos agresivnijem izgledu ionako brutalne Dodgeove otrovnice. Uz dve paralelne bele linije (opcija) utisak je kompletan. Kao i dosad i osvezeni Viper bice dostupan kao coupe i kao roadster.



Pisali smo vec o novom Nissanovom crossoveru sa imenom Rogue i objavili tada dostupan crtez dela automobila a evo sada automobila u konacnom obliku. Zvanicna premijera naravno na salonu u Detroitu za nekoliko dana, tacnije 7. januara, sto se poklapa sa datumom promocije nove Mazde Tribute ili CX5, jednog og mogucih konkurenata ovog Nissana. Ostali rivali bice Toyota RAV4, Hyundai Sante Fe i Honda CRV mada samo u Severnoj Americi buduci da dolazak Rogua u Evropu bar za sada nije planiran. Po izgledu Rogue sledi dizajnerski pravac veceg modela Murano a delimicno i novog Qashqai-ja, pre svega napred. Motor koji ga pokrece ja za sada benzinac od 2,4 litra sa 175KS ( uz CVT transmisiju ) a kasnije ce mu se verovatno pridruziti jos neki. Pogon moze biti samo na prednje tockove ili uz doplatu inegralni.



Reklama


Kako smo vec pisali o Bravo-u, sada samo nekoliko novih slika novog Fiatovog aduta u kompakt klasi cija ce promocija biti 29. januara u Rimu. Slike koje objavljujemo naravno nisu zvanicne fabricke a na njima novi Bravo zaista pokazuje da ima cime da izazove etablirane konkurente u tzv. Golf klasi. Prvi put je dostupna i jasna slika gotove unutrasnjosti bez ikakvih maski kao sto je dosad bio slucaj sa nezvanicnim fotografijama.



Audijev novi TT privlaci paznju gde god se pojavi pa tako ni tjuneri nisu imuni. Pisali smo o preradama i doradama ovog Audija od strane Oettingera, Schuberta, ABT-a i MTM-a a evo sada i LLTEK Motorsporta. Njihov TT je doduse jos u fazi razvoja nekih detalja na automobilu ali su pustili ovih nekoliko preliminarnih fotki tek da obratimo paznju na njih i da vidimo sta to trenutno rade. A da rade, rade. LLTEK je inace poznat po dodatnoj opremi za Audi, BMW, Porsche, VW i Mercedes a ovaj primerak TT-a je njihov najnoviji projekat. Kada sve bude zavrseno imace i otvaranje vrata nagore u Lamborghini stilu a dotada na ovim slikama vidimo dodat aero body kit u vidu novih branika, pragova, spojlera, retrovizora, izduvnih cevi, originalnih alu felni sa povecim tockovima a uz sve to i spusteno ogibljenje. Karoserija u narandjasto-crnoj kombinaciji boja ionako predstavlja samo jos slag na torti. 



Tokom 2006. godine Toyota je u Srbiji prodala 1650 vozila sto je povecanje od 35% u odnosu na proslu godinu. Najznacajniji za ovaj uspeh su novi model Yarisa i RAV4. Prvi cini svih 30% ukupne prodaje a drugi oko 15%. U Toyoti za narednu godinu planiraju prodaju 1850 automobila a da bi u tome uspeli najavljuju pocetak prodaje nekoliko novih modela medju kojima su najznacajniji novi Auris i nova Corolla. Auris se ocekuje negde oko salona automobila u Beogradu, dakle krajem marta naredne godine a Corolla ( u pocetku samo kao sedan ) u maju 2007. Najavljuje se i obnovljeni model Corolla Verso. Na slici nova Corolla.



Vest koja je uzbudila javnost proteklih dana o mogucoj saradnji, pa cak i spajanju Toyote i Forda, dobila je epilog sa zvanicnim saopstenjem iz Forda u kome se kaze bukvalno sledece : "Sastajemo se sa razlicitim proizvodjacima automobila na redovnoj bazi radi razmatranja pitanja od zajednickog interesa". I to je to. Nista vise tako da opet ostaju samo nagadjanja o cemu su razgovarali predstavnici Forda i Toyote na najvisem nivou prosle nedelje u Tokiju. Posle tog sastanka su naime krenule spekulacije ne samo o saradnji na polju hibridnih vozila vec i o mogucem spajanju dva giganta. Veoma slicno saopstenje je stiglo i iz Toyote Iz ovih saopstenja dakle nista konkretno ali bode oci ono o "razmatranju pitanja od zajednickog interesa" sto ce ponovo rasplamsati spekulacije sta se krije iza svega toga. U medjuvremenu dok Fordu pada prodaja kod kuce, ta ista Toyota povecava  i to konstantno prodaju i udeo na trzistu SAD-a pa ce mozda vec tokom sledece godine skinuti upravo Forda sa 2. pozicije najprodavanije marke na podrucju SAD-a. Ne lezi li upravo tu razlog iznenadnog zanimanja Toyote za Ford jer bi zajednicki nastup ozbiljno ugrozio poziciju broj 1 koju ima njihov najveci konkurent GM ?



Nas Beogradski Salon automobila odrzace se, kao sto se vidi vec iz naslova, od 22. marta do 1. aprila naredne godine i to pod pokroviteljstvom organizacije OICA   (medjunarodno udruzenje konstrukora automobila) u cijem se zvanicnom kalendaru i nalazi. Kako se nas salon odrzava odmah posle onog poznatijeg u Zenevi (6.-18.mart) ocekuje se repriza najvaznijih svetskih premijera sto ce jos vise povecati ionako veliko interesovanje i izlagaca i posetilaca.



Posle vise najava i nagadjanja bice, nece biti serijske verzije koncepta 100EX od pre neku godinu, iz Rolls Royca su stigle zvanicne slike i najava o premijeri novog kabrioleta sa 4 sedista na osnovi te studije ali sa tradicionalnim imenom Corniche. Premijera naravno za nekoliko dana na salonu u Detroitu sto i nije iznenadjenje buduci da SAD predstavlja izuzetno vazno trziste za Rolls Royce. Kao sto se vidi sa slika impozantni izgled je u celosti prenesen sa pomenutog prototipa, ukljucujuci izgled prednjih LED svetala i haubu od nerdjajuceg celika. Vrhunski luksuz i najkvalitetniji materijali u unutrasnjosti se podrazumevaju kao i cena do neba (cena se jos ne zna kao ni termin pocetka prodaje). Zvanicnih podataka o motoru nema ali se pretpostavlja da ce biti ugradjivan 6,8 litarski V12 iz Phantoma sa 338Kw(460KS) i 720Nm. U nastavku jos nekoliko slika.

 (Dalje)

Nova godina samo sto nije a oni koji su cekali sa kupovinom automobila, racunajuci na velike popuste, docekali su svojih 5 minuta, pardon jos 3 radna dana do isteka ove godine do kada nasi zastupnici odobravaju zaista primamljive popuste. Na prvom mestu je ponuda Honde. Pored Accorda sa popustom od 1150 eura za osnovnu verziju Comfort sa 155KS i koji jos traje, sada je aktuelan "stari" model CRV, koji zbog smene generacija, odnosno dolaska novog modela, kosta manje za citavih 4000 eura ! Dakle kod nas jos aktuelni model umesto 33800 kosta samo 29800 eura sa PDV-om. Radi se o 2,2 litarskoj dizel ES verziji sa 140KS dok najjvetiniji 2,0 litarski benzinac zapada sada 26800 eura.

Nova ponuda stize i iz Porschea SCG. Kod kupovine Audija A6 zastupnik poklanja koristan poklon u vidu kompleta zimskih guma uz posebnu ponudu za kupovinu tog modela preko Porschea leasing cime se stedi 4000 eura. Isti uvoznik i za modele Seata odobrava popust od 6% ali samo za automobile sa lagera. I jos iz Porschea SCG ponuda za Porsche Cayenne S koji mozete pazariti za 4 do 7 % jevtinije, zavisno od verzije. Kako osnovna verzija tog Cayenna zapada 75100 eura, popust je stvarno veliki.

Popust od 5 % odobrava Skoda za skoro sve svoje modele kao i Chrysler ali samo za Sebring dok je za PT Cruiser odobren popust od 3 %.

Za Juznokorejske marke Chevrolet i Hyundai takodje se odobravaju primamljivi popusti. Chevrolet za Spark odobrava snizenje za okruglih 1000 eura, za Aveo 700 eura a za Lacetti svih 1500 eura. Treba napomenuti da ovi popusti vaze i tokom januara 2007. Hyundai-auto odobrava popuste za sve modele izuzev za Santa Fe pa tako najmanji Atos kosta 6999 eura sa PDV-om sto je 2193 eura manje od redovne cene. Accent 1,4 GL sada kosta 10999 eura sto je snizenje za 1500 eura u odnosu na punu cenu.

I za kraj jos jednom podsecamo da od nove godine Dacia Logan poskupljuje za 20% zbog uvodjenja carine na taj auto koja se dosad nije naplacivala zbog postojanja medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije. Kako Rumunija 1. januara ulazi u EU sporazum vise ne vazi pa Dacia poskupljuje za pomenuti iznos. Dakle preostaloje jos samo nekoliko dana za kupovinu Dacie po sadasnjim povoljnim cenama. Kako ce izgledati cene vidimo na primeru baznog, najjevtinijeg Logana, koji ce umesto sadasnjih 7000 kostati preko 8000 eura. Takodje od 1.1. 2007. Integra motors vise nece biti generalni zastupnik Dacie za nasu zemlju, vec je uvoz preuzeo direktno Renault a Integra motors postaje samo jedan od dilera za prodaju te marke u Srbiji. Na slici dosadasnji model Honde CRV na popustu.



Honda lepo popunjava svoju ponudu SUV-ova, tako da posle nove generacije modela CR-V evo stize i naslednik manjeg HR-V. Novitet (pre svega za Severnu Ameriku) nosi ime Crossroad i pruza mogucnost prevoza za 7 putnika za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za cetvoro. Treba reci da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom oznacavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxSxV : 4267mm x 1778mm x 1651mm. Pokrecu ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ne zaboravite da je auto pre svega namenjen Amerikancima tako da trenutni nedostatak dizela i nije nedostatak. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno ce imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon moze biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove. Ah da! Ove ekskluzivne slike su opet pre vremena procurele u javnost bez volje Honde poput Jaguara C-XF ili Licolna MKR. Crossroad treba da se pojavi u prodaji negde sredinom februra naredne godine a mozda ga mozemo ocekivati i na salonu u Detroitu.



U ovo predizborno vreme, sve je vise lepih obecanja vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama o pozitivnom resenju njihovog problema. Naime nas ministar za kapitalne investicije, Velimir Ilic opet je, u izjavi Tanjugu, podgrejao nade svih tih vlasnika (njih mozda i 100000) da ce za male pare resiti problem i crnogorske tablice zameniti za srpske. Kako kaze ministar njegovo ministarstvo je napravilo nacrt uredbe o preregistraciji tih vozila i sada se taj predlog nalazi na proceni nadleznih sluzbi. Nisu poznati detalji ali da podsetimo da je pomenuti ministar najavljivao preregistraciju uz simbolicnu taksu od 300 eura po vozilu. Sta ce biti od svega toga videcemo ali je vec krajnje vreme da neko presece i resi ovaj problem, koji se vuce godinama, pa kako god se zavrsilo.  



Prosle su vec 3 godine od prezentacije poslednje evolucije BMW-ove vise srednje klase a kako su se u medjuvremenu pojavili novi konkurenti poput Audija A6 i obnovljene Mercedesove E klase, u Minhenu su odlucili da je pravo vreme za manje doterivanje njihove Petice. Naglasak je upravo na blagom faceliftu u vidu doteranih branika, prednjih svetala, pragova, vise hroma na grilu napred i grafike zadnjih svetala. Iznutra se takodje ocekuju manja doterivanja. Sve ovo vazi i za M5, koji osim pomenutih sitnica na obicnoj Petici, dobija i vece i agresivnije prednje branike sa povecanim otvorima za vazduh kao i doterane pragove. Da li ima i nekih promena na mehanici nije poznato a na slikama, napravljenih ovih dana po Minhenu, su obicna serija 5 ( prva slika )  i M5 na drugoj slici.  



Ovo je zaista zanimljiva vest. U zemlji gde prosecna plata iznosi 500KM (250 eura) tokom ove godine je prodato ni manje ni vise vec svih 53 Porschea. Najvise je bio popularan model 911, za razliku od nase zemje gde je Cayenne na vrhu prodaje. U BiH sa 4 miliona stanovnika nasao se i kupac za 356000 maraka vredan Cayenne Turbo koga onaj prosecni stanovnik BiH sa pocetka teksta moze videti u svome vlasnistvu ako stedi punih 60 godina (!) naravno ako pri tome nista da jede i ne trosi tokom tih dugih godina ! Zasto pominjem broj stanovnika ? Zato sto nasa zemlja ima nesto preko 10 miliona istih sa priblizno istim primanjima, a samo 20 prodatih Porschea tokom 11 meseci ove godine.Prosle godine prodaja ( doduse u formi SCG ) je bila slicna; prodato je 25 Porschea. Po ovome ispada da je Bosna za nas vec stvarno postala Zapad, bar sto se tice prodaje Porschea !



Mazda je upravo objavila slike doterane verzije malog modela Carol za 2007.godinu. Rec je o modelu napravljenom pre neku godinu zajednicki sa Suzukijem ( u njegovoj verziji se zove Alto ) a sad je dosao red da se malo obnovi za novu prodajnu sezonu. Auto je u Japanu prilicno popularan pre svega medju zenama i to zbog svog simpaticnog izgleda, malih dimenzija i prakticnosti. U Mazdi se nadaju da ce novom osvezenom verzijom privuci jos vise kupaca a takvih bi trebalo samo u Japanu biti oko 800 mesecno. I sta je to novo na Carolu ? Nista senzacionalno. Tek spolja se primecuju novi  prednji branik, sa njim bolje estetski uklopljena maska, novi zmigavci sada odvojeni od prednjih svetala, u crno obojeni A stub, lajsne kao i novi branik pozadi. Vecih promena ima iznutra. Sedista su potpuno nova a tu je i nekoliko novih materijala za oblaganje kabine kao i nov dizajn oplate vrata. Uz par novih ostava za sitnice i povecan kvalitet izrade to je to. Mazdai je dodala 2 nove boje za karoseriju, pominje se i manja potrosnja goriva ali se ne precizira za koliko. Motor je zapremine 660 kubika sa 2 bregaste osovine a pogon ili samo na prednje tockove ili integralni. Menjaci koji su na raspolaganju su 5-stepeni rucni i 2 automatska; jedan sa 3, drugi sa 4 stepena. Cene se u Japanu krecu od 6500 do 9080 americkih dolara.



 

Iza ovog imena krije se niko drugi do stari, prastari Fiat 131 proizveden u Etiopiji. Iako, kada se pomene Etiopija prva asocijacija svakako nisu automobili, u ovoj africkoj zemlji se od nedavno prave ovi stari Fiati, koji kao nekada posle 2. sv. rata u istocnoevropskim zemljama, imaju zadatak motoracije stanovnistva i zato je izabran ovaj provereni i robustan, a pre svega pristupacan auto, koji se nekoliko decenija proizvodio u Tofasu ( Fiatova filijala u Turskoj ). Dakle ovaj etiopski model je ustvari turski Tofas Sahin, nekakva mesavina Fiata 131 i Regate, poznat kao izdrzljiv i lak za odrzavanje. I kako je uopste doslo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Radi se o joint-venture projektu holandske firme Trento engineering i etiopijske Ethio-holland, koje je iznedrila fabriku automobila u mestu Modji, 65 km juzno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Delovi se iz Turske i dalje dopremaju u Etiopiju ali sa ciljem da ih u buducnosti bude vise lokalne proizvodnje. Model je nazvan DOCC ( Dutch Overseas Car Company ) a proizvodi se u fabrici cija je gradnja pocela tokom 2005. a zavrsena sredinom 2006. godine tako da je iz nje nedavno izasao i prvi primerak lokalno napravljenog automobila.

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs