Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

Posle jučerašnjih prvih teaser slika (o tome više OVDE), Honda je pustila u opticaj i ovaj video koji prikazuje pojedine detalje novog Accorda, čija svetska premijera će biti održana na salonu automobila u Ženevi, u martu ove godine.  



Reklama


Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a od sada je dostupna i kupcima u Srbiji. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguarciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (u verzijama sa 44kW/60KS i 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša su na raspolaganju 1,4 TDI u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS i veći 1,9 TDI sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski uparaju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju. Fabia Combi II se inače nudi sa tri paketa opreme : Classic, Ambiente i Elegance. Classic podrazumeva (između ostalog) servo volan podesiv u dve ose, točkove od 14 inča, branike u boji karoserije, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, kodiran ključ – imobilajzer, vazdušni jastuk za vozača, priprema za radio sa 4 zvučnika i radio antenom,  Ambiente paket na sve nabrojano dodaje još i vazdušni jastuk za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluatomatskom regulacijom, putni kompjuter, el. podizače prednjih stakala, el. podesive spoljašnje retrovizore sa grejačima, deljivu zadnju klupu u odnosu 1/3:2/3, vozačevo sedište podesivo po visini, kutiju za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu, dok najbogatiji paket Elegance ima i digitalni klima uređaj, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, aluminijumske felne od 14 inča, dodatna 4 zvučnika, kutiju za odlaganje ispod vozačevog sedišta, prednji naslon za ruku i halogene farove sa DE modulom. Cena za osnovnu Fabiju Combi II sa benzincem od 60 konja i opremom Classic u Srbiji iznosi 11.316 evra (sa carinom i PDV-om), za najjeftiniji dizelaš (1,4 TDI sa 70KS i Classic paketom opreme) treba izdvojiti 14.514 evra (bazni 1,4 TDI od 80KS staje 15.116 evra, a 1,9 TDI sa 105KS 16.308 evra). Najskuplji benzinac je Fabia Combi II 1,6 sa automatskim menjačem i opremom Elegance, koga treba platiti 17.228 evra, a najskuplji dizelaš je 1,9 TDI Elegance sa cenom od 19.069 evra. Uvoznik ovih čeških automobila za našu zemlju je firma Autočačak d.o.o., Konjevići bb, Čačak, tel. 032/303-525, internet : www.autocacak. co.yu (u Beogradu PJ AutoČačak Novi Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, internet : www.vidovdan.com).

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 je konačno i zvanično stigla u Srbiju, a osnovni model (limuzinska verzija sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i CE opremom) košta 21.600 evra sa PDV-om, dok za bazni dizelaš (2,0 litarski motor sa 140KS) treba platiti 24.400 evra. Japanci su ovu, potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra 2007. godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova  Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm (1490 mm). Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Nova "Šestica" je i nešto lakša od svoje prethodnice (do 35 kg), što će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, EBD, DSC, TCS, BA sistemi, prednji i bočni vazdušni jastuci su standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Cene za osnovne verzije Mazde6 sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS smo već pomenuli na početku teksta, a da dodamo da bazni 2,0 litarski benzinac sa 147KS košta 23.900 evra, a osnovna verzija Mazde6 sa najjačim motorom od 2,5 litra i 170KS košta 27.200 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/2628 200), internet : www.mazda-profil.co.yu).



Mazda je najavila da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6.-16. mart 2008.) promovisati trovratnu verziju svoje nove Mazde2 (ovo će inače biti prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa 3 vrata). I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski turbo-dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa 5 vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata. Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.   



Honda je danas objavila nekoliko tzv. teaser slika koje prikazuju par detalja potpuno novog Accorda, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu sa studijom Accord Tourer Concept (slika 3 i 4) nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći prema toj studiji i ovim današnjim slikama, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za još jednu marku automobila, jer su posle zaista dugačke pauze našim kupcima ponovo na raspolaganju modeli japanske kompanije Daihatsu. Zastupnik ove japanske marke za našu zemlju je firma Daihatsu za Srbiju d.o.o. (Beograd, Vojvode Skopljanca 31, tel. 011/24 73 321) i u svojoj ponudi trenutno ima tri modela : Sirion 1.0, Materia 1.5 i mali SUV Terios sa 1,3 i 1,5 litarskim motorom. Sirion spada u klasu gradskih automobila (dužina 3600 mm, širina 1665 mm, visina 1550 mm), pokreće ga benzinski 1,0 litarski motor sa 70KS, postiže maksimalnih 160 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi. Daihatsu Materia je mikroven za 5 osoba sa tzv. Box (kutijastim) dizajnom, koji je veoma popularan u Japanu, jer zbog svog kockastog oblika i visokog krova nudi veliki prostor u unutrašnjosti, a zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama (dužina 3800 mm, širina 1690 mm, visina 1635 mm) i prečniku okretanja od 9,8 metara lako se provlači kroz prenatrpane japanske gradove. Ovaj model pokreće 1,5 litarski agregat sa 76kW/103KS, što je dovoljno da 1035 kg težak automobil do 100 km/h stigne za 10,8 sekundi i postigne najveću brzinu od 170 km/h. I na kraju možda i najzanimljiviji model u ponudi ove japanske marke – SUV Terios. U ponudi ovog 4055 mm dugačkog, 1695 mm širokog i 1745 mm visokog modela nalaze se dva benzinska agregata. Slabiji 1,3 litarski raspolaže sa 63kW/85KS, a snažniji 1,5 litarski sa 77kW/105KS. Verzija sa 85 konja postiže 155 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15 sekundi, troši 7,9 litara goriva na 100 km, dok snažniji od 105 konja od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,4 sekunde, postiže maksimalnih 180 km/h i prosečno troši 8,5 litara na 100 km. Cena za Sirion 1.0 iznosi 12.900 evra, za model Materia 1.5 treba izdvojiti 18.500, za Terios 1.3  17.950, a za Terios 1.5 19.900 evra (sa PDV-om). Garancija za sve modele iznosi 3 godine ili 100.000 kilometara.



Abt AS4

23 Jan, 2008 - 01:34 Tuning Komentari (0) comments  English

Ovo je Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. Abt AS4 je opremljen novim aero body paketom koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 ili 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 177kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.




Lotus je predstavio još jedan specijalni (i naravno limitirani) model. Ovoga puta radi se o Lotusu Exige Sprint, za koga je inspiracija pronađena u modelu Elise Sprint sa početka sedamdesetih godina prošlog veka (proizvodio se između 1971. i 1973.). To se pre svega odnosi na posebnu kombinaciju boja, tačnije radi se o kombinaciji Aspen White bele boje na donjem delu i Solar Yellow žute na gornjem delu automobila, razdvojenih zlatnom trakom sa natpisom "Exige Sprint" (umesto pomenute žute, moguće je dobiti i tzv. Persian Blue plavu boju). U paketu se nalaze još Lotusov Sport Pack paket, posebni aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kožna sportska sedišta, dok je za pogon zadužen motor sa 243KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 4 sekunde i za maksimalnu brzinu od 235 km/h. Lotus će proizvesti ograničenu seriju od 40 primeraka Exiga Sprint, a biće dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji i Irskoj (po ceni od 42.550 funti).



Reklama


Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Pomenuti agregat je pojačan za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).




Iako je zanimanje za Maybach daleko manje nego što bi to želeli u fabrici (prošle godine plasirano je 400 komada), Daimler AG je ipak odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach 62 S Landaulet, koga su prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a ovih dana je izložen i na salonu automobila u Detroitu. Proizvodnja inače treba da počne tokom ove godine, mada tačan datum i planirana količina proizvedenih automobila još nisu saopšteni (ranije se nezvanično govorilo o seriji od samo 20 komada). Kako bilo, osnovna cena za ovaj ultraluksuzni polukabriolet će iznositi oko 800.000 evra (1,19 miliona dolara). Maybach 62 S Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Kragujevačka fabrika ''Zastava automobili'' dogovorila je isporuku 480 automobila ''zastava 128'' u rasklopljenom stanju i rezervenih delova fabrici ''El Nasko'' iz Egipta u ukupnoj vrednosti od oko dva miliona evra, saopštila je informativna služba ''Zastave''. U Fabrici automobila u toku je proizvodnja tih automobila koji će partneru iz severnoafričke zemlje biti isporučeni početkom marta. Egipatska firma "El Nasko" dugogodišnji je "Zastavin" partner, koji u Kairu montira kragujevačko vozilo poznatije kao "osmica". U saopštenju se naglašava da je egipatski partner najavio nameru da u ovoj godini mesečno uvozi po 240 automobila "zastava 128", o čemu će predstavnici dveju fabrika uskoro razgovarati.
Zanimljivo je da je "Zastava 128" najpopularnije i najprodavanije vozilo u Egiptu, na čijem sklapanju radi čak 15 tamošnjih firmi. U "Zastavi" se proizvodi oko 60 odsto delova za taj automobil, koji se potom isporučuju egipatskoj firmi. Egipćani su osvojili proizvodnju guma, prednjih i zadnjih branika, šoferšajbni, stakla, kostura za sedišta, a imaju i lakirnicu.



Nekoliko dana posle zvaničnih slika i detalja o obnovljenom Mercedesu CLS (o tome više OVDE) stižu i prve fotografije redizajniranog Mercedesovog roadstera SL, čija će zvanična svetska premijera biti 6. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Ovde i podsećanje da je još krajem decembra prošle godine na internet procurela jedna slika obnovljenog SL-a u AMG verziji, na kojoj je bio vidljiv samo zadnji deo automobila. Sada smo međutim konačno u prilici da vidimo i prednji kraj ovog automobila na kome su upravo i izvršene najveće promene. Dakle, nova su prednja svetla, maska hladnjaka, branik, hauba i blatobrani, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema). Paleta modela novog SL-a će obuhvatati verzije SL 280 sa 170kW/231KS, SL 350 sa 232kW/316KS, SL 500 sa 285kW/388KS, SL 600 sa 380kW/517KS, kao i dve sportske AMG verzije : SL 63 i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje SL 55 AMG) zadužen je V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za najsnažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora kod SL 63 i SL 65 AMG su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, dok je maksimalna brzina kod oba modela već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km).

 



 

 

Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn uspešnih i poznatih automobila, poznata je stvar. Ova vest samo to potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija Lifan Auto juče je zvanično promovisala svoj novi model Lifan 3-series, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom Minijevom klonu podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato svi ostali karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) bukvalno preslikani od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 3-series (odnosno serija 3) već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija, pa će biti zanimljiva njihova reakcija povodom ovog slučaja). Inače, Lifan 3-series će se na domaćem, kineskom tržištu naći u prodaji u prvoj polovini ove godine.




Mazda je nedavno promovisala restilizovanu verziju svog MPV modela Mazda5, koji se na tržištu Starog kontinenta nalazi od 2005. godine. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak, tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja i zadnja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 107kW/146KS pri 6500 o/min. i 184Nm pri 4000 o/min.) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije. I dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 85kW/115KS pri 5300 o/min. i 165Nm pri 4000 o/min., kao i 2,0 litarski dizel CITD agregat u dve verzije : slabijoj sa 81kW/110 i 310Nm i jačoj sa 105kW/143KS i 360Nm. Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Od standardne bezbednosne opreme treba izdvojiti frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, BAS, dok su DSC i TCS sistemi u serijskoj ili opcionoj opremi u zavisnosti od verzije. Ovde i podsećanje da je na EuroNCAP testu Mazda5 osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.

VIDEO : Mazda5

 



Dok obični smrtnici mogu da nabave Fiat 500 sa najviše 100KS (bar dok ne stignu snažnije Abarth varijante), Ferrarijev vozač Formule 1, Brazilac Felipe Massa, od italijanske fabrike je juče u Monte Karlu dobio na poklon ekskluzivni Fiat 500, koga pokreće 1,4 litarski benzinac sa 120 konja. Za motor se inače pobrinuo FPT (Fiat Powertrain Technologies), Fiatova divizija odgovorna za dizajn, istraživanje, razvoj i proizvodnju motora namenjenih trkama, kao i motora za modele iz limitiranih serija. Sem snažnijeg motora, Massin Fiat 500 raspolaže i sa par unikatnih detalja, Pearl White bisernom bojom karoserije, interijerom u braon Cordura boji, crvenim kočionim klještima, Skydome električnim panoramskim krovom i aluminijumskim točkovima od 16 inča. 



Britanski JATO Dynamics (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta) je objavio definitivne rezultate prodaje automobila u Evropi za 2007. godinu. Prema tim podacima, nemački Volkswagen je prodao najviše vozila na Starom kontinentu, odnosno 1.607.750 automobila, drugi je Opel sa plasiranih 1.323.076 automobila, a treći Ford sa 1.287.182 vozila (četvrti je inače Renault, a peti Peugeot). Najprodavaniji model u Evropi tokom 2007. godine je Peugeotov 207, koji je našao 437.505 kupaca, drugi je Volkswagen Golf (435.055), a treći Ford Focus (406.667). Među prvih 10 se nalaze još Opel/Vauxhall Corsa (402.173), Opel/Vauxhall Astra (402.044), Renault Clio (382.041), Fiat Punto (377.989), Ford Fiesta (355.933), Volkswagen Passat (300.566) i BMW serije 3 (295.312).

 



Nekoliko modela Alfa Romea će uskoro ponovo dobiti legendarnu Quadrifoglio Verde oznaku (zelena detelina sa četiri lista), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Najnovije Alfe koje su dobile znak deteline sa četiri lista su modeli 147 i GT, a oba pokreće 1,9 litarski JTDM dizel motor, kakav se već nalazi u Alfi 147 Ducati Corse, koja je predstavljena u decembru prošle godine povodom titule Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Motor razvija 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta, a kako se najavljuje Alfa 147 i GT Quadrifoglio Verde će imati slične performanse kao i pomenuti 147 Ducati Corse, koji do 100 km/h stiže za 8 sekundi i postiže maksimalnih 215 km/h. Sem 1,9 JTDM motora, Alfe 147 i GT Quadrifoglio Verde će raspolagati i Alfinim Q2 diferencijalom sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), spuštenim ogibljenjem, kao i sa nekoliko novih elementa opreme koji će ih odvajati od standardnih modela (između ostalog tu su 18-inčni aluminijumski točkovi, hromirani završeci izduvnih cevi i isti takvi retrovizori, kočiona klješta u crvenoj boji, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača, dvozonski automatski klima uređaj, sportski volan, stereo sistem sa CD i MP3 plejerom, Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti i zadnji spoljer kod modela 147).



MCE MC1

22 Jan, 2008 - 00:44 Vesti Komentari (0) comments  English

 

 

 

 

Ovo na renderinzima je novi superautomobil MCE MC1, čija će serijska proizvodnja (ako sve bude teklo po planu) početi 2011. godine, i to u Velikoj Britaniji. MC1 je inače plod saradnje dve firme za inžinjering i dizajn, tačnije C2P Automotive i MotorCity Europe, a pokretaće ga centralno smešten V10 agregat sa 600 konja. Dizajn potpisuje David Hilton, koji je bio zadužen i za izgled Fordovih modela Focus RS i S-Max. Rezultat njegovog rada je automobil kraći od Lamborghinija Murcielago LP640 (ali i viši za nekih 15 mm), sa karoserijom od karbon fibera, točkovima od 20 (napred) odnosno 21 inča (nazad), vertikalnim zadnjim svetlima, centralno smeštenim dvostrukim završecima izduvnog sistema i vratima koja se otvaraju poput makaza.

 



Na Barrett-Jackson aukciji održanoj pre neki dan u Americi, prodat je prvi primerak nove Corvette ZR1, za koju je američki milioner Dave Ressler platio tačno milion dolara, odnosno oko 900.000 dolara više nego što će biti cena ovog automobila kada se uskoro i zvanično pojavi u prodaji! Dave Ressler je inače pre nekoliko godina na Barrett-Jackson aukciji kupio i najstariju Corvettu iz 1953. godine, i to za istu ovu sumu. Sem prve Corvette ZR1, na ovogodišnjoj aukciji je prodat i prvi serijski primerak novog Dodge Challengera SRT8, za koga je kupac platio 400.000 dolara (serijski primerak koji će biti predstavljen u februaru na salonu u Čikagu će inače koštati 37.995 dolara). O Corvetti ZR1 možete više pročitati OVDE.



Sem slika budućeg Aston Martinovog modela Rapide (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete su ovih dana uspeli da naprave i prve špijunske snimke još jednog novog automobila ove britanske marke. Ovog puta radi se o otvorenoj, kabriolet verziji modela DBS, koji će u skladu sa tradicijom najverovatnije poneti ime Aston Martin DBS Volante (fotografije su inače nastale negde na severu Švedske). I DBS sa platnenim krovom će, kao i DBS Coupe, koristiti poznati 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. I DBS Volante će brzinu od 100 km/h dostizati za nešto više od 4 sekunde (DBS Coupe 4,3 sekunde), dok će maksimalna brzina biti oko 300 km/h. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa će i DBS imati karbon-keramičke kočnice. Očekuje se da cena za DBS Volante bude tek nešto manja od 300.000 evra.




Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9 (i u Coupe i u Volante kabrio verziji). Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martina DB9 je dobio napadan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i hromirane završetke izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J sa gumama dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,1 sekundu





Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs