Home Vesti Domaće tržište Video Zanimljivosti Noviteti Tuning Concepts Top secret Predstavljamo Saloni Forum Arhiva Galerija Linkovi O nama

 

Nemacka tuning firma Cobra, koja od 1993. godine uglavnom nudi dodatnu i tuning opremu za terence i minivanove, predstavlja svoju ponudu za ulepsavanje Toyotinog SUV-a RAV4. Ono po cemu su poznati u Cobri; masivni branici, pragovi i prednji bull-bar, su i na ovom modelu dobili zadatak da pruze agresivniji i privlacniji izgled u cemu su i uspeli. Treba pomenuti da prednji bull-bar zadovoljava propise EU o zastiti pesaka a osim pomenutih elemenata opreme, tu su i prosireni blatobrani, izduvne cevi od nerdjajuceg celika, nove alu felne sa gumama niskog profila i drugi detalji poput hromiranih retrovizora.

 



Reklama


Prema podacima organizacije ACEA ( udruzenje evropskih proizvodjaca automobila ) prodaja automobila na Starom kontinentu u prvih 11 meseci ove godine porasla je za 0,8% u odnosu na isti period prosle godine. Tacnije u tom periodu sirom Evrope prodato je 14.289.000 vozila a najvise automobila VW grupacije ( 2.704.844 ) sto je povecanje za 6,7%, a najvisi porast unutar VW-a ima Skoda sa rastom od 9,3%. Po rezultatima posebno se izdvaja Fiat kome prodaja posle godina krize vrtoglavo raste. Naime Fiat grupacija ( Fiat, Alfa Romeo i Lancia ) zabelezila je prodaju od 1.045.000 automobila u odnosu na 884.000 prosle godine sto je povecanje za 18,2% a sam Fiat belezi rast od 23%. Od japanskih marki najuspesnija je Toyota sa porastom prodaje u ovom periodu za 9,6%. Daimler-Chrysler kao grupacija ima solidno povecanje broja novoregistrovanih automobila za 3%, zahvaljujuci pre svega dobroj prodaji Mercedesa ( 660.000 komada ) dok je Smart smanjio prodaju za citavih 22%. Mercedesov najljuci konkurent BMW ima povecanje od 0,2% ( 714.000 prodatih vozila ) ali zato Mini ( slicno Smartu kod Mercedesa ) ima veliki pad prodaje svojih automobila u pomenutom periodu i to za svih 13% ( prodao 104.000 komada ).

Izvor : Politika


 



Iz naslova ste vec saznali pola stvari o ovom futuristickom hibridnom konceptu koga Toyota cuva kao premijeru za salon u Detroitu. Dakle FT-HS je sportista agresivnog stila koga pokrece kombinacija benzinskog i elektromotora ukupne snage oko/ili nesto vise od 400KS. Tacna snaga nije poznata ali je benzinski V6 motor zapremine 3,5 litara i pokrece ovu studiju do 60 milja na sat (96km/h) za oko 4 sekunde. Ni bela boja na samom automobilu nije tu slucajno vec simbolise cistiji hibridni pogon. Prototip je napravljen u Toyotinom Kalifornijskom dizajn studiju i mozda predstavlja najavu buduceg sportiste Toyote, u neku ruku naslednika Supre. Da li ce serijska verzija izgledati bas ovako ili nesto slicno, verovatno necemo saznati ni tog 7. januara kada zvanicno Toyota bude promovisala ovu studiju u Detroitu. Verovatno ni to da li ce i serijski primerak imati hibridni motor kao standard sto s obzirom na ambicije i iskustvo Toyote i Lexusa sa hibridima i ne bi bilo neko iznenadjenje. Ili ce se mozda u Japanu odluciti samo za obican benzinski V8 motor. Kako je spoljasnost klinastog oblika sa jasnim geometrijskim oblicima, ni iznutra nije mnogo drugacije, a citava kabina je podredjena potrebama samo vozaca gde je i centralna konzola okrenuta vozacu, kako je to nekada lepo radio BMW. Zato u dizajn centru Toyote unutrasnjost ovog 2+2 coupea opisuju kao "Solo space". Mada treba napomenuti da je auto ustvari i targa jer se metalni krov spusta unazad i zauzima mesto iznad poklopca prtljaznika a putnicima omogucuje uzivanje skoro kao kod pravog kabriloleta narocito ako se istovremeno spuste bocni prozori.  Za sportsko uzivanje u voznji i odlicne vozne osobine brine se, osim ostalog, idealan raspored tezine po osovinama, tacnije 50% napred i 50% nazad. Tu su i tockovi od 21 inca sa gumama 245/35 ZR 21 napred i 185/30 ZR 21 nazad. Kako bilo izgleda da cemo na serijsku varijantu cekati do kraja 2008. godine kao modela za 2009. a cena bi, ako se obistine optimisticke prognoze iz Toyote, za ovaj auto, koji predstavlja buducu konkurenciju Nissanu 350Z i buducem Skyline-u GTR bila oko 35000 dolara. Sam izgled FT-HS-a mnogo lici na atraktivni koncept Lexus LF-A od pre skoro 2 godine koji je odusevio mnoge ali od njegove proizvodnje do sada nije bilo nista. Mozda Japanci ovim novim konceptom, sada sa Toyotinim znakom, zele da se iskupe svima onima koji su zeleli da vide Lexus LF-A u svom vlasnistvu ali u Toyoti, kao vlasniku Lexusa, tada nisu imali dovoljno hrabrosti da pokrenu proizvodnju.   



Novi Skodin MPV, Roomster, i zvanicno je pre nekoliko dana predstavljen na nasem trzistu u reziji generalnog uvoznika za Ceske automobile kod nas, firme AutoCacak. Ovo prostrano porodicno vozilo dimenzija DxSxV 4205mm x 1684mm x 1607mm i medjuosovinskog rastojanja od 2617mm pokrecu benzinski motori od 1198, 1390 i 1598 kubika sa snagom 47Kw(64KS), 63Kw(86KS) i 77Kw(105KS). Tu su i dizelasi od 1,4 i 1,9 litra. Manji 1,4 TDI se nudi u 2 verzije i to sa 51Kw(69KS) i jaci sa 59Kw(80KS). Veci dizelas 1,9 TDI raspolaze sa motorom od 1896 ccm i snagom od 77Kw(105KS). Jos nekoliko podataka o najosnovnijoj benzinskoj verziji 1,2 HTP. Tezina mu iznosi 1150kg a nosivost 515kg a do 100km/h ubrzava za 16,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 155km/h. Pri tome trosi prosecno (fabricki deklarisanih) 6,6 litara goriva na 100km puta. Najekonomicniji je naravno 1,4 TDI sa 59KW(80KS) koji prosecno guta tek 5,1 litar. Za sve Roomstere medjutim vazi zapremina tovarnog prostora od 450 litara odnosno svih 1780 kada se obori zadnja klupa sto je za 160 litara vise od Octavie Combi od koje Roomster ima i 4 centimetra duze medjuosovinsko rastojanje. Skuplje varijante Roomstera imaju i mogucnost pomeranja zadnje klupe po duzini za 150 mm. A sada cene koje najvise i zanimaju nase kupce. Najjevtiniji Roomster sa 1,2 HTP benzincem i osnovnim, baznim paketom opreme ( ABS, vazdusni jastuk za vozaca, servo volan, deljiva zadnja klupa, predoprema za radio i jos neke sitnice ) kosta 11900 eura sa PDV-om a najskuplji je 1,9 TDI sa paketom opreme Sport sa cenom od 19600 eura sa PDV-om. Telefon AutoCacka u Konjevicima kod Cacka je 032/303 525 a poslovnice na Novom Beogradu ( adresa Treci Bulevar 9a )  je  011/30 72 820. Internet adresa : http://www.autocacak.co.yu

 

Citroenov novitet koji je upravo zapoceo svoj zivot na nasem trzistu je novi MPV C4 Picasso. Rec je o automobilu gde je naglasak na recima komfor, prostranost, prakticnost i osvetljenost ( videcete i zasto). Auto je duzine 4,59 metra i visine 1,66 metar a namenjen je udobnom prevozu 7 putnika dok zapremina prtljaznika zavisi od rasporeda sedista. Osnovna velicina istog je 576 litara kada treci red sedista nije u funkciji a kada se obori i srednji red sedista prtljaznik ima svih 1951 litar. A sada o pomenutoj osvetljenosti. Povrsina vetrobrana naime iznosi 6,4 kvadratna metra pa zaklapa vertikalni ugao vidljivosti od 70 stepeni !! Treba reci da C4 Picasso nece zameniti Xsaru Picasso jer je od nje kudikamo veci ( u svim pravcima ), napredniji, komforniji, bezbedniji i naravno skuplji. Ugradjuju se benzinski motori od 1,8 i 2,0 litra sa 125 odnosno 143KS i dizelasi HDi od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 109 i 136KS. Cene se na nasem trzistu krecu od 22700 eura sa PDV-om za najjevtiniji benzinac sa osnovnim paketom opreme pa sve do skoro 32000 eura koliko zapada najskuplji dizelas sa automatskim menjacem i najbogatijem paketom opreme. Web prezentacija naseg uvoznika na : http://www.vitrogroup.co.yu

 



Nije u pitanju nikakva saradnja sa Audijem odnosno nije Land Rover napravio sportski auto po ugledu na Audi TT, bar ne jos. Radi se naime o planovima, o novom lakom SUV-u koji bi ustvari predstavljao mesavinu sportskog coupea manjih dimenzija sa 3 vrata i SUV-a cija bi svrha za Land Rover bila da privuce sto vise novih, mladih kupaca i da prosiri sadasnju paletu modela ove engleske marke; dakle upravo ono sto je TT uradio za Audi pa zato Englezi svoj novi projekat interno nazivaju njihovim TT-jem. Serijska varijanta ce naravno poneti neko drugo ime ali tek ako u naredne 3 godine ceo projekat dobije zeleno svetlo. A i ako ga dobije pojavice se u prodaji tek tamo oko 2013.godine. Novi model po planovima Land Rovera treba da bude pristupacan, atraktivan, pravi off-road coupe zabavan za voznju. Planiraju se 2 varijante na istoj osnovi; tzv. laki coupe-SUV sa niskim krovom a visokim kirensom (prva slika) i prilagodjen uredjenim putevima kao i robusnija varijanta sa naglaskom na pravim off-road karakteristikama i drugacijim dizajnom sa visim krovom (druga slika).



Vec tokom 2007. godine pojavice se blago modifikovana Hyundaijeva uspesna limuzina srednje klase Sonata. Estetske promene nece biti velike tek toliko da se odrzi svezina ovog modela od 4,8 metara duzine i korak sa novijim modelima konkurenata. Tako primecuju se nova veca prednja maska sa vise hroma, blage intervencije na branicima i lajsnama, prozirna prednja svetla i drugaciji dizajn tockova. I iznutra promene su minimalne a nema vesti o eventualnim promenama na motorima i mehanici. Inace Sonata se od sredine ove godine nudi i sa 2.0 litarskim CRDi dizelasem sa 140KS i 305Nm, koji je dostupan i nasim kupcima.



Ovaj tesko zakamuflirani mini dostavnjak jeste nova generacija Citroena Berlingo jednog od brace blizanaca iz PSA grupacije lansirane jos daleke 1996.godine. Tada su naime pomenuti Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvezena 2002. godine ali konkurencija je u medjuvremenu izbacila masu modela kao sto je Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi pa se tako nova verzija zeljno iscekuje i kod kupaca i prodavaca Citroena i Peugeota. Kako se saznaje potpuno nova generacija pomenutih blizanaca pojavice se vec tokom 2007. godine sa velikom paletom benzinskih motora  a narocito dizelasa. Kako se ocekuje i Fiat ce napraviti svoj model Minicargo na njihovoj osnovi a spolja ce ga razlikovati samo drugaciji prednji deo dok ce se proizvodnja odvijati u Fiatovoj fabrici u Turskoj u pogonima Tofasa. To ce biti logican nastavak visedecenijske saradnje PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila. Ove godine ta saradnja je iznedrila cak 2 zajednicka projekta ; Fiat Ducato i manji dostavnjak Fiat Scudo i naravno njihove francuske verzije : Peugeot Boxer i Citroen Jumper odnosno Peugeot Expert i Citroen Jumpy.



Reklama


Tek sto se pojavio, novi Smart Fortwo ce uskoro dobiti i tjuniranu verziju u reziji Brabusa. Njihova varijanta, koja ce razvijati 110KS dostizace oko 160km/h uz ubrzanje do 100km/h za oko 10 sekundi. Za poredjenje serijski benzinci razvijaju 61, 71 i 84 KS. Naravno iz Brabusa porucuju kako ce i tako mali auto posle njihove dorade uz tvrdje podeseno sportsko ogibljenje i direktniji volan pruziti odlicne vozne osobine i pravi sportski uzitak u voznji. Zvanicna promocija se ocekuje za nekoliko meseci, mozda vec u martu naredne godine na salonu u Zenevi. Do tada evo slike prototipa sa testiranja novog Brabusa Fortwo Black Star kako ce se zvanicno zvati. Ako se obistine nezvanicne najave o ceni od oko 36000 (!) eura na brdovitom Balkanu nece bas imati puno kupaca gde vecina i dalje automobile kupuje "na metre".



Ali bez brige. Nece to biti bilo kakav dizelas vec 6,0 litarski V10 iz Audija Q7 sa svih 500KS i 1000Nm obrtnog momenta ! Sve ovo vazi samo ako se obistine tvrdnje insajdera iz fabrike koji jos potvrdjuju da se razmisljalo i o V8 dizelasu ali da je ovaj V10 dobio prednost. Sada samo mozemo da zamislimo performanse ovog dizel R8 modela. Ako benzinac sa 420KS i 430Nm postize 301km/h i ubrzanje do stotke za 4,6 sekundi onda bi dizelas sa vecom snagom trebao da ubrzava do 100km/h za manje od 4 sekunde.



Daihatsu je za trziste Indonezije spremio posebnu verziju poznatog SUV-a Terios. Radi se produzenoj varijanti gradskog terenca koji se od standardne verzije razlikje po produzenoj karoseriji za 140mm i 2 dodatna sedista pa tako sada ovaj SUV moze da primi svih 7 putnika. Auto ce proizvoditi Daihatsuova fabrika u Indoneziji Astra Daihatsu Motor (ADM) , koja  ce mesecno izbacivati po 1000 komada ovog modela. Ovaj Grand Terios pokrece 1,5 litarski motor sa 109KS a predstavlja odgovor japanske fabrike na povecanu traznju za ovakvim vozilima u Indoneziji i njihovom konstantnom rastu trzisnog udela.



Kao odgovor na nedavno najavljenu Opel Corsu van i Renault najavljuje osvezeni Clio Campus van i to po nesto nizoj ceni od pomenutog Opela. Clio Campus van za 2007. godinu donosi nekoliko estetskih promena u vidu novih branika, zadnjih svetala i nizeg polozaja registarske tablice pozadi, koja se sada nalazi na zadnjem braniku a ne vise na zadnjim vratima. Motor je naravno dizel i to 1,5 CDi sa 68KS i 160Nm, koji se istice svojom ekonomicnoscu i mirnim radom. Kod vozila ovakve namene najvaznije su maksimalna nosivost (iznosi 535kg) i zapremina tovarnog prostora, koja je ovde 950 litara. Serijska oprema je bogata iako je ovaj novi model za 2007. cak prilicno pojevtinio u odnosu na model za 2006. U opremi se nalaze 2 vazdusna jastuka i elektronski bezbednosni sistemi ABS,EBD i BAS. Od sada se u ponudi nalazi i nova crna boja tzv. Pearl Black.



Dodge ce tokom 2007. godine predstaviti nesto osvezeni model Magnum cija proizvodnja treba da pocne avgusta naredne godine kao modela za 2008.godinu. Promene se odnose na nova prednja i zadnja svetla, masku, branike, tockove i sl. a prava novost je poboljsani Magnum SRT8 ( na slici ) sa ubrzanjem do 60 milja na sat(96km/h) za manje od 5 sekundi. SRT je inace skracenica za sportsko odeljenje Chryslera i Dodgea i znaci Street and Race Tehnology.



Taman sto su se juce pojavile prve nezvanicne fotografije novog koncepta iz Jaguara, evo danas jos vise slika tog koncepta sa punim imenom C-XF, koji ce doziveti svoju premijeru na salonu u Detroitu za manje od 2 nedelje. Naravno u Jaguaru uopste nisu zadovoljni sto su slike ( i one od juce i ove danas ) uopste dospele u javnost jer novi buduci model XF (naslednik S-typa) predstavlja za Jaguar izuzetno vazan proizvod za buducnost kompanije pa je red da ga i tako predstave. Ali u danasnje vreme tajne tesko ostaju tajne pa tako i mozda ovakve procurele slike naprave vise za popularizaciju ovog modela nego klasican marketing. Sto se tice koncepta za Detroit procurelo je da ce imati ugradjen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS iz sadasnjeg S-typa R. Serijska varijanta koja ce nastati na ovom prototipu imace nesto visi krov jer Jaguar planira da XF bude konkurent klasicnije oblikovanim limuzinama poput Mercedesa E i BMW-a 5 a ne coupe-limuzinama poput Mercedesa CLS. Takodje iz Jaguara najavljuju veliku paletu motora koji ce se ugradjivati u XF ali koji su manje vise poznati iz S-typea. Serijska verzija pojavice se tokom 2008.godine. U nastavku sledi jos nekoliko slika ukljucujuci i unutrasnjost. 

 (Dalje)

Pisali smo nedavno o Fordovom prototipu Inerceptor i naglasili da ce na njegovoj platformi nastati i novi koncept Lincolna, luksuzne divizije Forda, koji ce kao i Interceptor imati svoju premijeru u Detroitu pocetkom januara. U medjuvremenu americki magazin Car and Driver je objavio slike tog Lincolnovog koncepta sa imenom MKR. Ono sto pada u oci jesta impozantna dvodelna prednja maska ( izgleda slicno zubima nekog T-Rex dinosaurusa) a koja navodno veoma lici serijskoj verziji ove studije kada se jednog dana pojavi u prodaji. Osim izgleda poznato je i nekoliko podataka o V6 motoru koji ima 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. Usput pogon je na zadnjim tockovima a kostace preko 50000 dolara.



Organizacija EuroNCAP izvrsila je jos jedu turu unistavanja automobila radi nase bezbednosti i to udarom vozila u prepreku i rezultati su sledeci : Toyota Auris je osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika, 4 zvezdice za bezbednost dece i 3 zvezdice za zastitu pesaka. Novi Skodin model Roomster je takodje dobio svih 5 zvezdica za zastitu putnika, a 4 zvedice za bezbednost dece i 2 za zastitu pesaka. Korejski duet na ovom testiranju nije bas briljirao. Jeste da su i Hyundai Santa Fe i Kia Magentis osvojili po 4 zvezdice za zastitu putnika ali danas to vise i nije neki rezultat. Po pitanju bezbednosti dece Kia je dobila 3 a Hyundai 4 zvezdice. Na slici Toyota Auris.



Kanadski konstruktor Luc Chartrand ce svoju kreaciju sa imenom HHT Locus Plethore izloziti na salonu automobila u Montrealu krajem januara 2007.godine. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i bomba iz Kvebeka sto zbog centralno smestenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnijvo jeste. Posebno ako se zna da postoji i opcija od 1300KS !! Auto je u celosti izradjen od karbon fibera i ima rucni sestostepeni menjac ali podaci o performansama za sada ne postoje ali se na osnovu snage i relativno male tezine od 1130 kg, moze zakljuciti da ce zaista biti eksplozivne. Najavljuje se cena od 330.000 kanadskih dolara a uplate ce poceti da se primaju u trecem kvartalu 2007. godine.



Na internetu su se pojavile slike novog Jaguarovog koncepta XF spremnog za salon u Detroitu a ciju smo teaser sliku objavili pre nekoliko dana. Na toj se slici video samo manji delic ovog Jaguara a sada, zahvaljujuci jednom americkom auto magazinu, mozemo da vidimo kako auto izgleda u celosti. Kao sto se i pretpostavljalo XF predstavlja neku vrstu coupe-limuzine u stilu Mercedesa CLS i sa svojim drskim i agresivnim izgledom nagovestava (konacni) raskid ove britanske marke sa prilicno bledim i dosadnim dizajnom S-type koga ce serijska varijanta ovog XF-a najverovatnije da zameni. Sam izgled lici na Aston Martin V8 Vantage posebno od pozadi a sa strane i na Aston Martinov Rapide, takodje auto u formi coupe-limuzine. Ako sa strane i pozadi i lici na pomenute modele, napred ga nova i povelika maska odvaja od konkurencije i pokazuje samouverenost Jaguarovog rukovodstva tj. Forda u svetliju buducnost. Zanimljivo su resene i kvake na vratima u stilu Alfe 156 i 147, jer su osim na zadnjim i na prednjim vratima uradjene u istom fazonu. Ipak za vise detalja moramo da sacekamo premijeru ove studije zakazane za 3.1. naredne godine.



Pored popusta i poklona za Peugeote, Opele, Jeepove, Honde, Mitsubishije, Fordove, Mazde, Hyundai-e, o kojima smo pisali, i drugi domaci zastupnici i prodavci odobravaju prigodne novogodisnje popuste i poklone za kupovinu novih vozila. Idemo redom. Prvo Renault koji do kraja godine odobrava sledece popuste : 700 eura na Twingo, za Clio III, Modus i Thaliju po 1000 eura, za Kangoo i Clio II 1200 eura, Megane i Scenic su jevtiniji za 1500 a Laguna i Vel Satis za svih 2000 eura. Slede popusti iz Nissana takodje do 31.12. i to 300 eura za Micru, 500 za Note, 1230 za almeru, 1551 za X-trail, 1825 za Primeru, 2000 eura za Patrol, Navaru, Pathfinder i 350Z i 2500 eura za Murano.     
Porsche SCG do 31.12. za kupce modela Polo, Golf, Jetta i Passat i modele Seata, ciji je zastupnik takodje Porsche SCG, daruje poklone u vrednosti 500 eura u vidu zimskih guma, alu felni, krovnih nosaca ili uredjaja za navigaciju. To nije sve. Za dostavne modele Caddy i T5 do kraja godine vaze popusti od 2 % plus 3 % bonusa koji daje Porsche leasing za kupovinu na rate. Tako npr. T5 Transporter sa zapreminom tovarnog prostora od 5,8 kubika i nosivoscu od 1200 kg sa bogatom opremom staje 19217 eura sa carinom. Sada i ponuda iz Audija tacnije ponuda Porsche-a Beograd Ada. Do kraja godine, za ogranicen kontigent sa lagera, za modele A3, A3 Sportback i A4, vazi povoljni uslovi kupovine na lizing bez placanja kamate ! Tacnije svaki kupac ovih modela preko Porsche leasinga bice oslobodjen placanja kamate u periodu otplate koji traje 24 meseca uz ucesce od 35%. Porsche leasing kupce modela Audi A6 i Q7 oslobadja placanja administrativnih troskova za odobravanje kredita.            
A sad malo o Toyotinoj ponudi koja traje vec neko vreme. Ne radi se o popustima na automobile jer Toyota njih veoma retko odobrava ali do 29. decembra svi vlasnici Toyotinih vozila imaju mogucnost besplatnog pregleda u nekom od Toyotinih servisa a novi potencijalni kupci Toyote do istog datuma mogu prilikom kupovine neke Toyote dobiti popust na dodatnu opremu u proseku za 45%. Ta oprema moze biti navigacioni uredjaj, kompleti tockova sa zimskom gumama, nosaci za skije, bluetooth sistemi, predgrejac za motor, cija je funkcija da zagreje auto pre nego sto se u njega i udje i sl. 
Red je da pomenemo i nesto jevtinije automobile. Prvo o Ladi 1118 (Kalina) koja u firmi Manik iz Beograda (tel. 011/2084 300) umesto redovnih 8790 kosta 8490 eura, a Niva umesto 8400 sada zapada 8190 eura. Kia auto Beograd (tel. 011/316 69 04) prodavac korejske Kie, po povolnijim cenama nudi modele ove marke ali samo do kraja godine pa tako npr. najjevtiniji Rio kosta 9990 eura. I na kraju nasa Zastava nudi za novu Zastavu 10 specijalni praznicni popust do 29. decembra. Nekoliko korisnih telefona : za AKZ Vozdovac 011/2473 932 i ZP   Beograd 011/2754 163.  



Toyota je u Japanu i zvanicno promovisala novi model Blade, koji smo vec najavili. Kao sto smo pisali radi se o sportskoj verziji Aurisa sa nekoliko dizajnerskih promena radi odvajanja od brata blizanca u vidu branika, maske i svetala, koja su napred xenon a pozadi LED. Promena ima i u doteranijoj unutrasnjosti sa koznim sedistima uz serijske dodatke kao sto su smart-entry kartica i dugme za start motora. Ali ono sto ce stvarno odvajati Blade od Aurisa jesu motori i ostala mehanika. Kako je Blade namenjen sportski nastrojenim vozacima kompaktnih automobila, za pocetak ce se ugradjivati V6 motor zapremine 2,4 litra (2362 ccm) sa 123Kw(167KS) pri 6000 obr/min i 240Nm u kombinaciji sa 7-stepenom sekvencijalnom CVT transmisijom. Kasnije bi trebao da se ugradjuje i potentniji V6 motor sa svih 280KS ali to na danasnjoj promociji nije potvrdjeno. Za poredjenje Auris ima u ponudi benzinske motore od 1,4 i 1,6 litara sa 97 odnosno 122KS. Takodje, vec predstavljeni Auris je kraci za 40 mm nego Blade, cije su dimenzije DxSxV 4260mm x 1760mm x 1515mm a medjuosovinsko rastojanje je isto za oba modela-2600mm. U odnosu na Auris, Blade ima povecane kocnice i doterano sportsko ogibljenje, koje doprinosi upravljivosti vozila. Serijski se u Blade ugradjuju i sledeci bezbednosni sistemi : ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR ( protiv proklizavanja pogonskih tockova). Sve to uz frontalne i bocne vazdusne jastuke i vazdusne zavese, kao i vec odomaceno kod Toyote, airbeg i za kolena vozaca. Kada i da li ce ikada ovaj Aurisov luksuzniji dvojnik stici u Evropu jos nije saopsteno.



Evo nove slike buduceg M3 modela iz BMW-a ali posle coupe i CC verzija malo o sedan verziji. Sedan? Da! Iako prednji deo BMW-a E90 u M3 varijanti izgleda kao coupe E92 to je ipak sedan i ustvari najveca dizajnerska fora na ovom automobilu.Dakle ili su u fabrici resili da zbune paparace ili stvarno BMW planira da M3 sedan dobije svetla i bubrege sa Coupe verzije i time se distancira od obicnih limuzinskih verzija E90. Insajderi cute ili nemaju nista novo pa tako nista novog ni oko mehanike. Dodali smo i sliku coupea BMW E92 u M3 varijanti koji je takodje skoro potpuno nemaskiran ulovljen prethodnih dana. 

 




Copyright 2006-2017 by auto.blog.rs